Blogok

Közösségünk blogjai

    • 1
      bejegyzés
    • 0
      hozzászólás
    • 81
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    rootkiller
    Legutolsó bejegyzés

    Évek óta leginkább a dobfelvételek készítése izgat. Ez részben annak köszönhető, hogy én is dobos vagyok, illetve úgy gondolom hogy a legkomplikáltabb része egy rockzenei album elkészítésének, illetve egy jó dobsound megalapozza az egész lemez hangzását. Egy sokat látott liveos kollégám mondta nekem egyszer, hogy a legjobb hangmérnökök szerinte a dobosok, ugyanis egy egy átlagos beatzenekar csatornáinak több mint a felét a dob teszi ki a keverőpulton, és ha már az összeáll akkor nagy baj nem lehet.

    Annak idején dobroadként kezdtem pályafutásomat. Most ott tartunk, hogy a zenekarnak a következő lemezéről beszélgetünk, akikkel a pályafutásomat kezdtem. Az előző lemez villanydobbal lett felütve, mivel szükös volt a költségvetés. Ez sok tekintetben jó, mert a lábdob és a pergő üt, de a cinek, és legfőképpen a lábcin nagyon kényes már, mivel soha nem fogja azt a finomságot visszaadni, mint az élő dobolás. A zenekar dobosa egyébként képzett, megvan a megütés, a játéktudás és a pontosság is, így mondjuk az olyan tényezőkkel nincsen probléma, hogy a "kiccsávó nem tudná felütni tisztességgel".

    A fenti gondolatok alapján múlt vasárnap csináltunk egy teszt dobolást a klubban ahol hangosítok. A hangszer egy 1983-as gyártású Tama Royalstar Mahagony volt, egy Tama S.L.P. 14"x5.5" lemezkávás acélpergővel és egy régi japán gyártmányú Tama Starclassic Maple 14"x6.5" pergővel, valamint Meinl Classics Custom Dark cinekkel. Négy számot vettünk fel eltérő mikrofonozásokkal, ahol a saját mikrofonjaim mellett a környezetemben található mikrofonok legjavát használtam. Ezeket dugtam bele egy Soundcraft SI Impact keverőpultba aminek az előfokait és konvertereit használtam tulajdonképpen.

    Az első etap a következőképpen állt össze: Lábdobon bent Shure Beta 52A, bőr előtt Audix D6, valamint a lábdobbal szemben egy 50-60 centire az olcsó t.bone RB100 ribbon mikrofonom. Pergőre került alul-felül Shure SM57 és Audio-Technica AT4041, lábcinre, ridera illetve tomokra DPA 4099, amiből nekünk (sajnos) az érzékenyebbik verzió van. Továbbá volt drumkit mikrofonnak (lábdob-pergő testhang) egy AKG C535EB, a Gefell UM70S-jeim A/B overheadnek cardioidban, teremmikrofonnak egy teremszélességű pár Neumann KM184, valamint alattuk egy pár Shure Beta 91A határfelület mikrofon, illetve középtávolságban Audio-Technica AT4050 Mid/Side elrendezésben.

    A második etapban egy AKG D112 került be a lábdobba, a D6 helyérre átment a Beta 52A, valamint a pergőn lévő AT4041-ek helyére felkerült két DPA 4099. A tomokra az ipari standard Sennheiser MD421 került, lábcinre és ridera két AKG C535EB, drumkit mikrofonnak meg az AT4041. Az overheadeket átállítottam gömb karakterisztikára, a távoli A/B terem pozicióra kiment szintén gömb karakterisztikára kapcsolva a két AT4050, az M/S helyére bejött a két KM184 ORTF elrendezésben, valamint kint hagytam a két csempét is a földön.

    A harmadik etap "hangosítósabb" lett, ugyanis Beta 91A került be a lábdobba, a Beta 52A meg a lyuk elé, tehát standard "csempe-krumpli" setup állt fenn kiegészítve a D6-tal a bőr elött. A pergő alsó DPA-t lecseréltem a másik Beta 91A-ra, lábcinre-ridera AT4041 került fel, így visszaraktam drumkit-re a C535EB-t. Az overhead cserélődött, a kismembrános KM184-ek mentek fel, az ORTF room helyére pedig bekerült a két UM70S Blumlein elrendezésben, valamint a jó kis szalagmikrofonomat felraktam mono overheadnek.

    A negyedik etap speciális volt, ugyanis az SI Impact keverőt elraktam, a helyére elővettem az UA Apollo Twin hangkártyám amibe beledugtam a másik keverőt, egy Yamaha 01V96-ot ADAT-on, így lett 10 csatornám. Lábdobba Beta 52A került, pergőre SM57 felül-alul, tomokra MD421, drumkitre bekerült az egyik nagymembrános AT4050, valamint UM70S cardioid overheadek és KM184 X/Y room volt, utóbbi viszonylag közel rakva. Még annyi extra jött a dologhoz, hogy a pergő felső mikrofon a lunchboxom Sound Skulptor MP573 preampjába volt dugva.

    Ezzel meg is volnánk, viszonylag hamar felment a négy szám, 9 körül cuccoltunk ki, és este 6-ra otthon is voltunk amellett hogy ebédszünet is volt.

    A négy számot egyébként különböző módon kevertem össze. Az elsőnél minden sávra a Neve 1073 pluginemet, a Sonimus Burnley 73-at használtam előszeretettel használva a preamp szaturációját, ezt egészítettem ki a fabfilter EQ-val ahol szükség volt egyéb korrekciókra. A második számot Waves API 550A EQ-kkal lőttem be szintén fabfilter kiegészítéssel, a harmadikat pedig Waves SSL E-channel-el, de compressort nem használva csak EQ-t és a filtereket. A negyedik szám szintén Burnley 73 lett, ha már a 1073-as preampot használtam pergőn. Végezetül egyébként behúzkodtam mindenféle sávot egy projektbe, amikből mintákat vágtam ki, és csináltam belőle forrásonként wav-okat.

    A tapasztalat nagyon érdekes így 4 nappal a felvétel után. A pluginekkel kezdeném: a Neve 1073 sound nagyon arcba mászós, vastag, kicsit karcos, kevésbé szép teteje van. Az API nagyon nyílt és ütős, de a vastagság hiányzik. Az SSL-t érzem a középútnak a kettő között. Az olyan pont jó. Imádom a Neve és az API aretáló kapcsolóit, de azért nem rossz dolog a fokozatmentesség amit a SSL tud.

    Lábdobmikrofon kérdésében a Shure Beta 52A abszolút legjobb bentre. Az, hogy 10 kHz-nél vége van az átvitelének azt gondolom hogy nagyon előnyös, mivel nincsen az a természetellenes, egyébként sokak által szeretett teteje. Az AKG D112 se rossz, de van a hangjában valami, ami most nem tetszett. A Beta 91A határfelület mikrofont teljesen hülyeségnek tartom stúdió körülmények közé, az pont jó hangosítani kényes körülmények közé, mert érthető, ámde csúnya, természetellenes lábdobot lehet belőle csinálni. A lyuk elé odarakott Beta 52A nem rossz, de egy benti mikrofonnal párosítva szerintem lemezen egy bőr elé rakott mikrofon (mint az U47 fet) jobb. A ribbon érdekes, de nem érzem azt, hogy igazából hozzátenne, hiába használja előszeretettel a Warren Huart (bár ő Coles 4038-al nyomja).

    Pergőn a Shure SM57 hibátlan. Lehet, hogy magában nem olyan szép, mint az AT4041, de üt. Nem gondolom, hogy mást raknék oda, de amúgy nagyon tetszett az AT4041, ami egyébként akkora jelet adott hogy minimum gain mellett fél dB-re voltunk a cliptől. A DPA 4099 hangja nem tetszett itt. Egyszerűen szar. A dolog érdekessége, hogy ez az érzékenyebb verzió 142 dB-t visel el, és a hullámformán négyszögjelek vannak, viszont nincs hallható reccsenés, vagy torzítás, az AT4041 amúgy 145 dB-t bír ki papíron, és ott nem lapult a hullámforma, szóval valami nem egészen tiszta. A pergő alá rakott csempe is érdekes, nyitottabb a sodronyhangzás, és jön melléje lábdob csattanás, ami akár jól is jöhet, ha épp az a sound kell.

    A lábcinre és ridera rakott mikrofonok között nem éreztem nagy különbséget, de az általam élőben favorizált AKG C535-öt szerettem a legkevésbé.

    Tomokon izgalmas hangja volt a DPA 4099-nek, egyébként minimális hullámforma torzulást itt is láttam, meg rengeteg "bleed"-et is szedett be a mikrofon, de a teteje nagyon szép. Viszont a Sennheiser MD421 nem véletlenül az ipari standard, valahogy az ember ezt a tom hangzást képzelné el, amit itt visszahall, száraz, naturális testhang van, mellette karakteres és definiált.

    A drumkit vagyis a lábdob/pergő testre rakott mikrofon kérdése nagyon érdekes. Gyakorlatilag a két overheadből, egy room párból és ebből megvan a dobsound 80%-a. Viszont ha túlságosan csattan a teteje, akkor innentől jönnek a kompromisszumok hogy rosszabb pergőt akarunk-e csinálni vagy meghagyjuk a lábdob "csúnya" tetejét. Szóval nagyon nem mindegy mit rakunk ide, és az AKG C535EB nem jött be pont ugyanabból az okból kifolyólag, amiért a lábdobba rakott csempe hangja se tetszik. Az AT4041 sokkal naturálisabb volt, de az AT4050 viszont tökéletes

    Overheaden mindhárom verzió nagyon jó volt. A Gefellek cardioid karakterisztika mellett ütősebbek, gömbbel viszont naturálisabbak, de eget rengető különbséget nem mutat, és a Neumann KM 184 kismembránosok is nagyon jók. A mono overheadnek felrakott ribbon érdekes olyan szempontból, hogy mivel jócskán nincs is értékelhető teteje, ezért a lábdob, de főként a pergő alját meg tudja vastagítani, konkretizálni a pozicióját a mixben, de úgy érzem teljesen megleszek nélküle a jövőben.

    A teremmikrofonozás kérdése nagyon érdekes. A KM 184 hangja nem tetszett igazán se teremszéles távoli párban, se ORTF, se X/Y elrendezésben, és a földre rakott Beta 91A-k is inkább érdekesek voltak mint hasznosak. Az AT4050 volt a nyerő akkor is amikor mid/side-ban dolgozott a KM184 omni mellett, és az UM70S blumlein-t is elverte, a széles távoli verzióban, leginkább azért mert elég naturális a teteje, plusz így pozicionálva nagyon jó kis széles stereo teret csinált a dobnak, amibe természetesen az UAD 1176LN plugin is besegített.

    Bár a teszten 19-20 csatorna dolgozott az első 3 etapban, végiggondolva a dolgokat és a tanulságot levonva 12 mikrofonnal állnék neki dobot felvenni a következő összeállításban:

    • Lábdob bent: Shure Beta 52A
    • Lábdob bőr előtt: Audio-Technica AT4050
    • Pergő felül-alul: Shure SM57
    • Lábcin: Sennheiser e914
    • Tomok: Sennheiser MD421
    • Drumkit mic: Audio-Tecnica AT4050
    • Overhead: Neumann KM 184
    • Room A/B: Gefell UM70S

     

    • 1
      bejegyzés
    • 0
      hozzászólás
    • 116
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    Aquarius
    Legutolsó bejegyzés

    Hát én megrendeltem közben a topic címében szereplő egyik példányt. Pofátlanul gyorsan megérkezett, bár az ára azért nem pofátlanul alacsony. :) 

    Icon iKontrol 6

    Már kézbevételkor is van súlya, érezni, hogy van benne anyag. Alumínium ház, súlyozott (semi-weighted) billentyűk.

    Nagyon jó a billentése. Vicces, de a Korg Microkey/Microstationre emlékeztet, csak azok mikrobillentyűk jó billentéssel, ezek meg teljes méretű billentyűk hasonlóan jó billentéssel.

    Szerintem sokkal jobb, mint a Behringer UMX széria, vagy az EMU Xboardok billentése. Ezekhez volt már szerencsém.

    icon-ikeyboard-6.thumb.jpg.a3290ed1b0a909288e941cab4e8b1c8c.jpg

    A kontroll gombjait könnyű bármelyik DAW szoftverhez igazítani, még Reaperhez és Studio One-hoz is. Mackie Control Extended eszközt kell választani, és minden működik is.

    Home stúdióba ideális, mert az asztalon nagyon kis helyet foglal el. Ha nem zenélni, hanem kisebb részleteket felvenni vagy szerkeszteni akarsz, akkor jól jön, hogy nem egy batár, ugyanakkor egy állványon zenélésre is szuper billetésileg.

    Első blikkre nagyon elégedett vagyok.

  1. Koródi Csaba
    Legutolsó bejegyzés
    Bizonyára többen próbáltak már Android tableten zenélni. Azóta már rájöhettek, hogy próbálkozni lehet, de sosem lesz az igazi. Ha igazán örömmel és megelégedéssel, nem utolsó sorban tényleg használható produktumokkal szeretnénk tableten zenélni, akkor kénytelenek vagyunk iPad-re nyergelni.
     
    Aki Androidos rendszerből érkezik az iOS-re, az több falba is ütközhet. Az első és egyben legnagyobb eltérés, hogy míg Androidon a teljes fájlstruktúrát áttekinthetjük és uralhatjuk, addig iOS-en gyakorlatilag semmit sem tehetünk. Fontos megértenünk, hogy iPad-en minden alkalmazás egy saját homokozóban (sandbox) dolgozik, amelyek között közvetlen átjárás nincsen. Ha egy alkalmazásban elkészítünk egy zenét és azt wav fájlban át szeretnénk juttatni egy másik alkalmazásba, akkor néhány trükköt kell alkalmaznunk.

    A legegyszerűbb ha az éppen használt zeneszerkesztőnk képes a wav fájlt exportálni és az exportálás céljának engedi kiválasztani azt az alkalmazást, amelyikben meg szeretnénk nyitni.

    Nem ritka azonban hogy a programunk csak annyit tesz lehetővé, hogy a kész produktumot egy wav fájlban az iTunes-ba exportáljuk. Az első időkben én magam sem értettem hogy akkor most hova a túróba exportál? Rajta van a készüléken is az iTunes, de az vásárlásra alkalmas, miért éppen oda exportálná?

    A megoldás, hogy telepítenünk kell a számítógépünkre az iTunes alkalmazást. Mac-es megfejtésekkel most nem foglalkozok, mert azok alapból szeretik iOS-es kistesóikat. Tehát PC és Windows rendszerre is letölthető az Apple iTunes amivel azután menedzselni fogjuk tudni az iPad-ünket. Ha USB kábellel rákötjük az iPad-et a PC-re, automatikusan elindul a feltelepített iTunes alkalmazás, az iPad pedig megkérdezi, hogy megbízunk-e a kapcsolódott számítógépben, amire természetesen "igen"-el kell válaszolnunk az iPad kijelzőjén. Ezután megjelenik a számítógépünk iTunes alkalmazásának felső sorában egy kis iPad ikon, ez a mi kis készülékünk, kattintsunk rá és feltárulnak a lehetőségeink amit a táblagéppel elkövethetünk. Itt a bal oldali listában kattintsunk az Alkalmazások feliratra és megjelenik az iPad tartalma, láthatjuk a desktop elrendezéseinket, a megvásárolt alkalmazásainkat és ha leljebb görgetünk, akkor bal oldalt a jelenlegi alkalmazásaink listáját. Ha valamelyik alkalmazásunk nevére rákattintunk, akkor mellette jobb oldalon az üres ablakban megjelenik az adott alkalmazás homokozója. Ezt kerestük eddig. Ha tehát korábban egyik zeneprogramunk végtermékét iTunes-be exportáltuk, akkor itt találhatjuk meg ebben az ablakban. Innen kimenthetjük és átmásolhatjuk egy másik alkalmazásunk homokozójába, hogy aztán ott felhasználhassuk.

    Ez a módszer természetesen ingyen van, de elég macerás, ezért én a lehető legritkább esetben nyúlok hozzá.
     
    Vannak más trükkök is az audio fájlok mozgatására. Például a Dropbox. Ma már a legtöbb zenei alkalmazás támogatja a Dropbox-ból importálást és oda exportálást. Nagy általánosságban elmondhatom, hogyha iPad-el szeretnél zenélni, akkor barátod lesz a Dropbox.

    Ha kedvenc zeneprogramunk mégsem támogatja a Dropbox-ot, még mindig vannak lehetőségek. Két alkalmazás nevét említeném: AudioCopy és AudioShare. Mindkét alkalmazás hasonlóan működik mint a Dropbox, csak nem felhőben foglalnak helyet és netes eléréssel működnek, hanem magán az iPad-en és offline. Ezzel persze tárhelyet vesznek el a táblagépünktől. Meg persze fizetősek. Cserébe teljesen net-függetlenek.
     
    audioshare.jpg
     

    Ha a kettő közül kéne választani, akkor én mindenképpen az AudioShare megvásárlását javasolnám, mert abban valahogy jobb a könyvtár-kezelés, akár egy komplett könyvtárat ZIP-be csomagolva képes lementeni a Dropbox-ba, vagy fordítva, Dropbox-ból egy ZIP file-ból kicsomagol és létrehoz magának egy könyvtárat. Lehet benne az audio fájlokat vagdosni, loop-olni, ezáltal tökéletes loop-illeszkedést vágni stb. Szóval szerintem ez a hasznosabb.
     
    Mielőtt rátérnénk a zenei alkalmazásokra, nézzük meg hogy egyáltalán milyen lehetőségünk van az iPad-re csatlakozni. Kétféle igény lép fel zenélés esetén: MIDI billentyűzet és hangkártya.

    Amit mindenek előtt megpróbálunk rátukmálni az iPad-re, az a MIDI billentyűzet, hiszen az iPad füles kimenetén ugyanúgy kijön a hang, mintha egy hangkártyát csatlakoztatnánk rá. A legegyszerűbb megoldás, ha veszünk egy eredeti Apple Camera Connection Kit-et, amin található USB csatlakozó és ide csatlakoztatjuk az USB-s MIDI billentyűnket. Ezzel  létre is jött a kapcsolat. Arra nem tudom ki ad garanciát hogy az iPad ilyen csatlakozófelülete kompatibilis-e a MIDI billentyűnk USB felületével, mindenesetre próba cseresznye.

    Vannak a célra kifejezett célhardverek is, amik persze drágábbak, de legalább biztosan működnek. Régebbi iPad-eken 30 tűs csatlakozót találunk, amelyre készült sok kiegészítő, hogy csak párat említsek: Line6 Midi Mobilizer II, vagy iRig Midi Core. Nem kívánom felkutatni a netet az összes létező lehetőségért, csak annyit mondanék, hogy  Midi interface kiválasztásánál csak olyat vásároljunk, ami Core-MIDI kompatibilis. A Line6 Midi Mobilizerből is létezik egy sima és egy II-es jelzésű, amelyből csak ez a második alkalmas Midi billentyűzet fogadására... az egyes verzió pedig csak a saját Line6 Midi Memo programmal kompatibilis és midi adatok, úgy mint sys-ex rögzítésére való. Itt csak 30 Pin-es eszközöket említek, de Lightning csatlakozásra is rengeteg lehetőséget találni ma már az interneten.
     
    midinterface.jpg
     

    Ezeknek a 30 pin-es kiegészítőknek megvan az az előnyük, hogy ha később újabb iPad-re váltunk, amin Lightning csatlakozó található, akkor csak veszünk egy 30 Pin to Lightning átalakítót és tovább használhatjuk őket az új iPad-en.

    Audio hangkártya csatlakoztatására nagyjából pont ugyanilyen lehetőségeink vannak. Például Line6 Mobile In, ami szintén a 30 Pin-es csatlakozó felületre dugható, ezzel együtt látható hogy el is foglalta a csatlakozást a Midi billentyűnk elől. Van más lehetőségünk is, például iRig, ami a 3,5-ös fejhallgató helyére dugható és semmi mást nem csinál, csak a Headset mikrofon bemenetét 6,3-as Jack bemenetté alakítja, a jelerősséget illeszti gitár bemenetnek és ez mellett megtartja a sztereo fülhallgató kimenetet. Így nyerünk egy mono audio bemenetet gitárnak, monoszintinek, mikrofonnak, bárminek amit rögzíteni, vagy elcsavarni szeretnénk.
     
    audiointerface.jpg
     
    Persze ezek az interface-ek meg még plusz az átalakító, másik oldalon meg a fülhallgatóból kijövő iRig tubus már nagyon sután állnak ki az iPad-ből. Ezért dacára annak hogy működnek, biztosan esztétikusabb és strapabíróbb csatlakozás után fog nézni az ember előbb-utóbb.

    Erre szolgálnak a különböző dokkolók. Mindenki választhat a csatlakozó felületének (30 Pin vagy Lightning), ízlésének és pénztárcájának megfelelő típust. Ami közös bennük, hogy csupán egy csatlakozó felületen keresztül mind a Midi interface-t mind pedig az audio hangkártyát csatolják az iPad-hez, és persze körül is ölelik azt.
     
    ipadock.jpg
     
    Ha már mindennel csatlakoztunk az iPad-hez, kezdődhet a programok vásárlása. Igen, minden értelmes dolog fizetős, némelyik nem is olcsó. Ugyanakkor megadják azt az örömet, hogy egy doboz cigi áráért szinte minden hónapban, vagy héten vehetünk magunknak egy komplett új szintit :)
     
    Talán ez az a pont, ahonnan a legnehezebb elindulni. Kicsi szintiket, VA-kat bármikor vásárolhat az ember 1-2 Euro-ért, de el kell indulni egy nagyobb, drágább munkaállomással amikor még azt sem tudjuk, hogy melyik munkastílus fog nekünk a legjobban passzolni.

    A legkézenfekvőbb első lépés a GarageBand. 5 Euro-ért a lehető legtöbbet nyújtja a legjobb színvonalon. A Hammond orgonáját bármelyik többszázezres Korg szinti megirígyelhetné, de a vonósai is szépek, a húros hangszerek is stb. Van benne tetemes szinti választék, dobosok is segítenek az alkotásban. Talán ezzel az alkalmazással lehet a legjobban megközelíteni egy akusztikus zenekar hangzását. Tud Midi adatfolyamot is rögzíteni, de Audio sávokat is, illetve már támogatja azt is hogy más, külső szintiprogramunkkal is zenéljünk benne. Az egyetlen ami nekem nem tetszik benne, hogy óóóriásira hízott az évek során, nemcsak a mérete, de az étvágya is a teljesítményre, persze a lehetőségeket tekintve ez érthető is. Van néhány funkció, ami kisebb teljesítményű gépeken, mint például egy iPad2-n el sem érhető, bár az a gyanúm, hogy a tárhelyet ugyanúgy foglalják.
     
    garageband.jpg
     
    Aki számítógépes DAW szoftverekhez szokott, valószínűleg a Cubasis-t fogja firtatni. Ez pont tízszer annyiba kerül mint a GarageBand, vagyis 50 Euro-ba. Míg a GarageBand amolyan élő zenekaros mentalitást és hangzást képvisel, addig a Cubasis egy professzionális stúdiószoftver munkastílusát követi. Ugyanúgy lehet Midi sávokat, Audio sávokat létrehozni, mint a számítógépes nagytesón. A Midi sávokon piano roll nézetben hangokat átrendezni, kontroller görbéket berajzolni, minden sávon Insert effekteket bekapcsolni, Master effekteket használni. Vásárolhatunk további effekt csomagokat is. Tartalmaz egy egész jól összetett VA szintit is, de nagyon jó dobhangjai is vannak, amik szinte élő zenekari hangzással bírnak. Alap kiépítésben elfut egy iPad2-n is, de a VA szinti már akad rajta, meg persze kevesebb Insert effekttel kell operálnunk, hogy hagyjunk a teljesítményből. Egy dolog nem tetszett nekem benne, hogy mind erősebb, mind gyengébb iPad-en néha tetten értem, hogy a Midi dob kihagyott egy-egy hangot.
     
    cubasis.jpg
     

    A következő már egy sokkal érdekesebb terület. Elektromos zenét komponálók, ötletelők, hobbiból Soundcloud-ra zenét gyártók, vagy akár LiveAct guruk is egyaránt lelkesedhetnek a KORG Gadget-ért. Ez egy komplett szoftverszintetizátor és szekvenszer munkaállomás. Gyárilag 15 modul jár hozzá, amik különálló, különböző tematikájú szinti hangmodulok. Található köztük mono szinti, basszus szinti, FM szinti, Poly VA, Ambient-, PCM szinti, dob és még sorolhatnám. A lényege, hogy egy speciális szekvenszer-metódus üzemel benne a piano roll nézethez hasonlóan szerkeszthető hangjegyekkel, átrajzolható kontrollerutasításokkal stb. Nagyon összetett és nagyon kreatív munkaállomás és természetesen Midi billentyűvel is feljátszhatjuk rá az ötleteinket. Érdekessége a szekvenszer egyedi stílusán kívül a szinti modulok bővíthetőségében rejlik. A KORG a Gadget megjelenése óta minden hangmoduljukat elérhetővé tette a Gadget-be beépülő modulként is, így bővíthetjük a programunkat tökéletes zongora, elektromos zongora, orgona hangzásokkal, de akár az eredeti Korg M1 a Wavestation, vagy Arp Odyssei szoftver hangmodulokkal is. A program az idulása óta is rengeteget fejlődött, kapott sávonként plusz insert effekt pontokat és sávonkénti EQ-t is. Nem sok rosszat tudnék mondani róla. A szekvenszer működése nagyon egyedi, de éppen ezért ha elsajátítottuk a használatát, akkor rendkívül gördülékenyen és változatosan alkalmazhatjuk. Egy régebbi iPad2-n sajnos maximum 2-4 modult bír elfuttatni egyszerre, attól függően hogy milyen erőforrású modult sikerült választanunk, de természetesen erősebb iPad-en akár 20-at is elvezényel. Tehát rendkívül jó cucc, de megvásárlását csak erősebb iPad-el rendelkezőknek ajánlom a maga 40 Euro-s áráért, ami csak az alapár, ezen felül a modulok símán vannak további 30 Euro-k darabonként.
     
    gadget.jpg
     

    Ha összegezni szeretném a munkaállomások tudását az igényeimet és az áraikat, látható, hogy irgalmatlan összegeket el lehet költeni és nem biztos hogy egyetlen munkaállomás magába foglalja mindazt amire szükségem van. Például egyik pénznyelő sem volt alkalmas az eddigiekből arra, hogy egy feljátszott hangot hangmintaként felhasználjon és mint egy sampler, dallam hangszerként felhasználjuk épkézláb módon.
     

    Ha megtetszett nekünk a Midi feljátszás, a könnyű sáv editálás a Cubasis-ből, a moduláris felépítés és az insert effektek a Korg Gadget-ből, plusz szeretnénk sample mintákkal dobolni, vagy akár szinti oszcillátornak felhasználni a hangmintánkat, akkor ideje pillantást vetnünk a NanoStudio-ra. Az alap program 7 Euro, amivel 5 Midi sávot kapunk, de további 5 Euro-ért felbővíthetjük Midi 16 sávosra. Igen, Midi sávosra, ugyanis ez a program 16 Part Multitimbrális hangmodulként is használható. Ugyanolyan erőforrással elfut egy iPad2-esen is, mint egy iPhone 4S-en, tehát nem kell megszakadnia. A sávjaink hangforrása olyan, mint egy VA szinti blokk, annyi érdekességgel, hogy oszcillátornak választhatunk VA hullámformát is, vagy a program gyári PCM hangmintáiból, de mi magunk által rögzített sample mintát is. A hangszín szerkesztése ezután a saját mintáinkkal is ugyanúgy történik, mint a gyári mintákkal, vagy hullámformákkal. A Trackek hangforrásánál tehát választhatunk dallam hangszer modult amit az előbbiekben tárgyaltam, és választhatunk dob modult is, amit szintén feltölthetünk gyári mintákkal, vagy a saját mintáinkkal, amik lehetnek akár loop-ok is. A programnak nagyon korrekt mixere van, ahol insert FX pontokat készíthetünk. Nem titkolom a lelkesedésemet, ez egy nagyon jó program az áráért.
     
    nanostudio0.jpg
     
    nanostudio2.jpg
     
    nanostudio1.jpg
     
    nanostudio3.jpg
     

    Eddig csak munkaállomásokról írtam és csak azokról amelyeket volt alkalmam kipróbálni és még tetszett is. Azokat pedig most nem taglalom amik nem tetszettek, vagy nagyon hektikusan működtek. Bizonyára még rengeteg lehetőség van, mindenkire rábízom hogy az interneten megkeresse a magának valót.
     
    Újabb és egyben a leghatalmasabb terület a szoftverszintetizátorok világa. Hogy csak néhányat említsek amikkel érdemes kokettálni: KORG iPolysix, KORG iMS20, iDS10, az ő érdekességük, hogy régi őseiket mintázzák és tartalmaznak szekvenszert is, nem olcsóak, de nívós példányok. Ha különleges hangzásokra vágyunk, akkor a Waldorf Nave és Sunrizer szintiket emelném ki. Ha az analóg hangszerek metodikájából szeretnénk elindulni akkor Animoog, Magellan, Thor, iMini, iSEM, iProphet, Korg Arp Oddyssei. Ha szerettük a régi, legendás KORG PCM szintiket, akkor KORG iM1 és iWavestation. Ha jobb minőségű és elég univerzális színpadi hangmodult szeretnénk, akkor KORG Module. Ha egyszerű samplert szeretnénk, amivel saját hangmintánkat használhatjuk dallamhangszerként, akkor SampleWiz, vagy Samplr. A groovebox-ot sem kell nélkülöznünk, mert kaphatunk Korg iElectribe-ot és AKAI iMPC-t is. Van itt érdekességnek egy dobszintetizátor, az Impaktor. És ha dögös Hammond-ot szeretnénk, akkor a Galileo.

    Lehetetlen lenne felsorolni az összeset. Mindenki keresse meg az igényeinek és pénztárcájának megfelelő szintiket, hiszen pár Euro-ért szinte bármikor meglephetjük magunkat egyel.
     
    Látható, hogy rengeteg önálló szoftverszintetizátort lehet vásárolni. Ez szuper, de ha van egy megszokott zeneszerkesztő rendszerünk az iPad-en, akkor valahogy mégiscsak szeretnénk ezeknek a szintiknek a hangját rögzíteni vele. Gondolok itt elsősorban a GarageBand-re és a Cubasis-re, mert ezek alkalmasak rá. A GarageBand-ban van erre lehetőség, úgy hívják hogy Inter-App, amikor valamelyik külső szintinket benyithatjuk egy külön sávra hangforrásként. Tehát minden olyan munkaállomás, vagy program, ami rendelkezik Inter-App kompatibilitással, lehetővé teszi ezt a számunkra. De van rengeteg olyan alkalmazás, ami nem rendelkezik ilyen funkcionalitással, illetve előfordulhat, hogy nemcsak munkaállomásba, hanem másfajta rögzítőbe, effektbe, vagy looper programba is szeretnénk valamelyik szoftverszintink hangját továbbítani. Ilyen esetben olyan alkalmazásra van szükségünk, amely képes a hangszereinket belinkelni és más alkalmazásba továbbítani a hangjukat. Erre a célra én az Audiobus és AUM programokat emelném ki. Az Audiobus egyszerűbb és célratörőbb, kisebb erőforrású iPad-eken jobban használhatjuk. Az AUM pedig sokkal összetettebb konfigurációkat, linkeléseket és effekt-insert pontokat tesz lehetővé, ennek megfelelően nagyobb az erőforrás-igénye is.
     
    Pár szót még említenék a loopolással foglalkozó programokról. Lehet őket ötletelésre is használni, de ügyesebbek természetesen élő produkciót is alapozhatnak rájuk. A Youtube-on ezekről is számtalan videó látható. A legnépszerűbbek talán az Everyday Looper és a Loopy HD. Mindkettő nagyon kezes, hiszen arra találták ki őket hogy könnyen lehessen akár élő produkcióban is pillanatok alatt a megfelelő eredményt elérni. Érdemes oktatóvideókon megnézni hogy nekünk melyik módszer fekszik a jobban. Én speciel a Loopy HD-t részesítem előnyben mert a különböző loop-tárcsáknak lehet eltérő ütemszámot megadni, lehet loop wav fájlt importálni, amit beilleszt ez első üres tárcsára, meghatározza a tempót és az ütemszámot is a program, így a további sávok felvétele már ehhez képest történhet. A végeredményből a wav fájlokat akár tárcsánként külön-külön is exportálhatjuk más programba, és még néhány kényelmi funkció miatt élvezi hogy rá esett a választásom.
     
    loopy.jpg
     
    A legvégére hagytam egy személyes kedvencemet. Nagyon ügyes, különleges és kreatív sampler program a Samplr. Egyrészt loop-okat illeszthetünk bele, amiket a legváltozatosabb módon variálhatunk, szabdalhatunk, használhatunk fel más ritmusok megalkotásához. Másrészt saját hangmintáinkat használhatjuk dallam hangszernek, amire szintén rengeteg metodika áll a rendelkezésünkre. Igazi sample gyurmaasztal. Mindezen funkcionalitásokat pedig egy 6 sávos audio szekvenszerben rögzíthetjük. Az ütemszámokat sajnos elég nehéz belőni, ebben egy kicsit nehézkes elindulni, de érdemes megtanulni, mert nagyon sokrétű a folytatás. Tipikusan az a program, hogyha nincs segítségünk, akkor semmire sem megyünk vele, de ha valaki elmagyarázza hogyan működik, akkor megnyílik a lehetőségek tárháza. Én először töröltem a táblagépről, aztán egy évvel később miután megnéztem pár oktató videót, visszatelepítettem és az egyik legkreatívabb eszközzé lépett elő.
     
    samplr.jpg
     
    Az írásom hossza is mutatja, hogy az iPad-es zenélés témakör egy feneketlen zsák. Lehetetlen lenne felsorolni minden alkalmazást és minden hangszert, ahogy azt is lehetetlen lenne felsorolni, hogy mennyi haszontalan programmal is találkozhatunk. Nagy általánosságban elmondható, hogy ha bármilyen szoftver hangszer szembe jön, először nézzünk róla Youtube videót, azután döntsünk.

    Ezen kívül mindenkinek ajánlom figyelmébe az appshopper.com oldalt, ahol saját fiókunkkal készíthetünk saját kívánságlistát, így azonnal értesülhetünk az új szoftverek megjelenéséről, vagy épp valamelyik kiszemeltünk árának a csökkenéséről.

     

     

     

    ipad1.jpg

  2. Megjött a boltba az Arturia Matrixbrute. Azt sejtettem hogy a kezelése forradalmi lesz, de azt megközelítőleg se, hogy a gyakorlatban ez mit jelent, ahogy azt sem hogy mennyire király hangjai vannak. Egyáltalán nem akartam ilyet, de félek, hogy elkerülhetetlen. Cikket tervezek róla írni. Annyit elárulok, hogy a videók abszolút nem adják vissza azt az élményt, ahogy a hangszínt el tudod vele tekerni. Fényévekkel jobb élmény, mint amire gondolsz. Következésképp sajnos hazajött velem ez az egy darab ami érkezett...

     

    15895666_10154917123914628_8971358376182808293_o.jpg

  3. Adam Burucs
    Legutolsó bejegyzés

    Hétköznap voltam a Hitspace-ben. Tekerésztem kicsit a Minimoog-ot. Brutális hangzás. Olyan vastagon szól, hogy direkt ki kellett kapcsolnom a 2. és 3. oszcillátort. Az első is önmagában hatalmas.

    Igazából ami tetszett az az oszcillátorok (rendkívül sok a harmónikus benne, és azok textúrája is egyedi) és az erősítő + burkológörbe.

    A Moog filtert különösebben nem kedvelem, nekem az lapos. Amúgy hozta a papírformát.

    De minden más lenyűgözött. Szuper a mérete is, elég sok hely kell neki. Szerintem még visszamegyek játszani vele pár órácskát legközelebb.

    ui: az illata is megfelelő, megszagoltuk közelről, nem hivalkodó és természetes

     

     

    minimoog-20160921_173810.jpg

    minimoog-20160921_174022.jpg

    • 2
      bejegyzés
    • 11
      hozzászólás
    • 7501
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    Itt a folytatás:

    Miután a „házkutatás” során a másolt lemezek eredetiének nagyobb részét fellelték az ismerősömnél /mivel  „Live-Act-ezése” előtt lemezgyűjtéssel és "lemezlovászattal" is foglalkozott és foglalkozik a mai napig/ és ezt jegyzőkönyvbe is vették, ezért a büntetés mértéke a „szerzői jogok megsértése miatt” – több száz ezer forintról átszámolva majdnem a nullára esett vissza.

    A nyomozás lezárult, a lefoglalástól kezdve kb másfél év múlva.

    A nyomozás során nem találtak elég bizonyítékot arra, hogy ismerősöm a lemezekről zenélt volna - bár arra sem, hogy élőben /Live-Act/ fellépett volna, mert a helyszínen tartózkodó NAV és a MAHASZ emberei sem tudták ezt megmondani!!! Holott ismerősöm tájékoztatta őket többször is a helyszínen, hogy milyen „eszközöket használ a zajkeltésre éppen”.  Hivatalosan: „……a nyomozás adatai alapján nem állapítható meg bűncselekmény elkövetése……” szerzői jogokkal való visszaélés, jövedelem szerzési célzatú másolás, stb.  A bizonyítéknak lefoglalt másolt lemezeket a NAV vissza szolgáltatta ismerősömnek hiánytalanul /bár kicsit összefirkálta a MAHASZ „embere”/. 

    Az öröm nem tartott sokáig, mivel kb 2 hónap múlva egy behajtó cégtől /melyet a MAHASZ fizet!/ fizetési felszólítást kapott, hogy Ő tartozik a MAHASZ-nak a NAV által készített Határozatban /Ez az ügyet lezáró HATÁROZAT!/ szereplő több száz ezer forinttal és a behajtó cég plusz 50 ezer forintos díjacskájával kiegészítve! Ezt SOS fizesse be 8 napon belül! Ismerősöm ezt nem tudta mire vélni, „telefonos segítséget kért”, de sok mindenre nem kapott választ, majd személyesen is bement az ügyvédi irodába de, ott tájékoztatták, hogy kérjen időpont csak úgy tud valami értékelhető embertől tájékoztatást kapni………. telt-múlt az idő, felszólítások folyamatosan jöttek mindig megfejelve 30 illetve 50 ezer forintos tételekkel! A személyes találkozás során /jó pár telefonba került míg ez létrejött/ a MAHASZ fizetett behajtó cégének ügyvédje azt mondta ismerősömnek, hogy neki kell bizonyítania: mennyi nem eredeti zeneszámmal rendelkezett az esemény bekövetkeztekor!!! Hát erre nem került sor. További folyamatos felszólítások után, az Országos Közjegyzői Hivataltól kapott egy felszólítást, hogy a kb. 1.000.000 Forintot /kicsit feldagadt az összeg a behajtó cég díjaival kiegészülve/ fizesse már be a megadott számlaszámra, mert ha nem akkor letiltatják a számla számáról! DE, egy apró betűs részből kiderült, hogy válaszolhatja azt is, hogy NEM fizeti be. Válaszlevelet megküldte a NEM válasszal.

    Még pár hónap eltelt, majd egy levele érkezett az illetékes Bíróságról! A PER megszüntetéséről melyben felperes a MAHASZ, alperes pedig ismerősöm szerepelt. Az indoklás: bizonyíték hiányában szüntetik meg!

    Köszönjük MAHASZ! Sikerült majd két évig a zenészek pénzét költenetek értelmetlenül! Vagyis most kicsit kevesebbet tudott feltehetőleg utazgatni jeszenccckíj  .úraság………..

  4. Egyedi építésű analóg, dual filterbox.

    Jellemzők:

    • Moog Minimoog Model D szűrő, dedikált preamppal (túlvezérelhető), és CV inputtal
    • EMS VCS3 szűrő, szintén saját preamppal, és CV inputtal
    • 2 LFO, mindegyik szűrőhöz dedikált
    • 2 fuzz/distortion egység, kikapcsolható
    • kimeneti keverő

     

     

  5. Most olyat csinálok, amit még sosem. És fáj is a lelkem! 

    Megpróbálok fél óra alatt előállítani egy bejegyzést. Nincs 10-szer újraellenőrzés, szóismétléskeresés, nincs 25ször formázás ellenőrzés. NINCS SEMMI ILYEN! 
    Kicsit félek is, hogy fogok így aludni. De az is lehet, hogy nem fér bele az időbe majd, szóval nyugodtan. 

    NADE! 

    Szolnokon van a Hangszert a kézben rendezvény, ott terítettek ki az asztalra két pendrive zabáló minicsodát, egészen pontosan a Numark a NDX 500-at, a Denon pedig a DJ DN-S1200-at küldte a csatába. Engem a Denon márka valahogy mindig pont elkerült, hidegen is hagyott, a Numarkra voltam kíváncsi leginkább. 

    De ő volt legatyásodva. Addig nyomigálták a gyerekek délelőtt, míg fogta magát, s nem olvasta be a pendriveot. Mint később kiderült, a Play gomb ragadt be, s ettől dobta hanyatt magát a szerkezet. 

    Így elsőre a Denonhoz vezetett az utam.

     58b96d277181c_denondns-1200.thumb.jpg.d387422937f638543ad46f9039abc82f.jpg
    Denon DJ DN-S1200

    Pioneerhez szokva akadt némi probléma, számomra nem feltétlenül átlátható a kezelőfelület. Kerestem jelentős ideig, hol kell tekerni pl. Értem, persze, meg kell tanulni, de hagy ne kelljen már, legyen minden ott, ahol logikusan megszokta az ember, a kanál se lyukas, pedig ugye lehetne. 

    Számomra végtelen hitvány volt a jog, nagyon gagyi hatást keltett, (kb olyan érzetre, mint azok a műanyag lemezek, amiket a hengeres üres adathordózok alatt találsz) nem beszélve arról, hogy a szerencsekereket megszégyenítő módon pörög. Vinyl módban kipróbáltam egy backspint, az ilyen ívet tett meg:

     58b96e2754724_dns1200backspin.png.72ef6092bc3cde7d089f4a70fbafe814.png
    Professzionális ábrázolás

    A könnyen forgó jog miatt értelmezhetetlen katyvasz jött ki belőle a megszokott hangzás helyett. 

    Az effektek működtek, azonban nem sikerült rájönnöm, hogyan lehetne megfogni őket egy bizonyos értékben, nem mondom, biztos van ilyen, de nem igazán adta magát a dolog. A filter csak lefelé ment, biztos őt is lehet személyre szabni, meg kapcsolgatni, hátdekérem. Krecselőzésnél a kezdőpont kezdett elmászni, bár ezzel nincs egyedül, tipikus cdj betegség. 

    A gumigombok gyalázatosak, a megszokott cue-cue-play ütlegelés után trollkodva vigyorgott vissza rám a lejátszó, baszott elindulni. Megvolt a gomb nyomva, csak a széle ugye. Köszi! 

    A jog azon felül, hogy nagyon könnyen jár, furán húz bele a zenébe, elsőre a régi oem cdj-k jutottak róla eszembe (volt az omnitronic, citronic, reloop a kezdeti időkben), nagyon sokat bele tud húzni a zenébe, s mintha úgy tenné, hogy nincs (vagyisinkább elég magasan) van az alsó/felső határ. Keverésnél nem éreztem túl kényelmesnek, nem túl nagyot, de azt hirtelen kellett húznom rajta, hogy meglegyen a tempó. 

    A pitch potival amikor értéket húztam, a kijelzőn a számláló nem követte le, hanem egy kb fél-1 másodperces fáziskéséssel érte utol a történéseket. 

    A kijelző szerintem meg önmagáért beszél: 

    58b96d29bbb73_dns1200kijelz.PNG.c0bbb0ee3710bc296e204aa11348d869.PNG
    Túlzsúfolt kijelző

    Oké, oké, rajta van minden, de túlzsúfolt számomra, ott élőben nem igazán láttam át. 

    Szóval őt nem kedveltem meg. 

    A Numark volt már csak hátra. Régen az Axis időkben igen jó alternatívát nyújtottak, így nagy reményekkel álltam fölé. De mindhiába. 

    NDX500_ortho_10x8_media.jpg
    Numark NDX 500

    Az egész lejátszó letisztultabb számomra, mint a Denon, nagyobb is, kevesebb funkciót is próbáltak rázsúfolni, szerintem a kevesebb több. Elég egyértelmű, mivel mit lehet csinálni, azonban a zenében való keresést itt is beszoptam, tracket ugrottam helyette, mire megtaláltam jobbra száműzve a keresés gombot a joghoz rendelve. Hát ha így, akkor így! Ettől még szerintem hülyeség. 

    A jogtárcsa közel sem az a pörgős fajta, mint a Denonon, szerintem ezáltal sokkal használhatóbb, azonban annyira viszont van "kemény" járású, hogy ezzel meg azért nem tudsz egy backspint csinláni. Próbáltam, nem ment. Sajnos flexet nem vittem, azzal talán sikerül olyan fordulatszámot produkálni, amivel előjött volna az effekt. 

    A hot cue pontok kiválasztása nyűgös volt számomra, mindegyiknél egyesével be kellett kapcsolni a felvétel-t, ami mondjuk akkor, amikor egy kiállásban akarok 3 egymást követő dallamot kiválasztani, elég szopós. Ettől függetlenül pontosan játszotta vissza, bár a kezdőpontot nekem nem mindig jól sikerült eltalálni. Maguk a hot cue gombok szerintem túl közel voltak a joghoz, így nem esett kézre, plusz vékonyak és a nyomáspontjuk is elég fosnak tűnt, ide lehet értelmesebb lett volna na gumipadokat rakni, hamár. 

    A loop is ment rendesen, igaz végpontot nem tudtam rajta állítani utólag. 

    A BPM érték 3 száma jogtárcsa forgatásra pont úgy csinált, mint ahogy a megboldogult double dice, miközben benyelte a családi pótlékot. Piti, de nagyon. 

    58b96d2a7ed7a_ndx500kijelz.PNG.f5638ffe8a3ce05078c25d02e498b06e.PNG
    Túl kicsi kijelző

    A kijelzővel itt sem sikerült nagy barátságot kötni, nem tudtam, mikor milyen mappában vagyok, alig láttam pár karaktert a filenévből, szerintem pendriveozásra ez így majdnem használhatatlan. 

    Összességében én amondó vagyok, hogy senki ne vegyen ilyeneket, se a Denont, se a Numarkot, pláne ne úgy, hogy nem próbálta ki előtte, csak vakon rendeli webshopból, mert csak akkor nem érez majd csalódottságot, ha mindenáron el akarja hazudni magának, hogy  nem pattant fel velük a szopórollerre. 

    Persze, lehet dolgozni rajtuk, mindenen lehet, de ami ennyi megszokást és kompromisszumot kíván egy olyan munkavégzés/szórakozás esetén, amit alapértelmezetten élvezni/gyorsan csinálni kellene, az szerintem nem ér pénzt. Mindkettőről ordít a jól van ez így hangulat, oszt még el sem nyerték a méltó büntetésük!

    jovanezigy.jpg.b1606bbfb0cf85172014c39d64feece3.jpg

    Pláne úgy, hogy amennyibe mennek, annyiból használtan ezerszer használhatóbb dolgot lehet találni, de ha nem, akkor meg kontroller+notival megoldható (jó, ott a noti a használt), s akkor még keverő sem kell, csak a beatport top100, meg a Buga Józsi besztof lagzizni, s már kész is vagyunk. 

    A buszom meg mindjárt elmegy, de a fél órába pont belefértem. 

    NAGYON FONTOS! Ne vegyetek ilyet!

    De csak szerintem! 

  6. A nyolc darab broadband panelek elkészítése után következik a "cloud" panel, ami egy hatalmas egybefüggő szerkezet lesz, 9 (3x3) panel méretű (300x190) és a mennyezetre lesz majd rögzítve kb 5-10 cm légréssel. A panelben 10 cm 40kg/m3 (Airrock LD) kőzetgyapotot fogok használni, aminek a tetejére 5 cm (Airrock XD) kerül, remélhetőleg így az alacsonyabb frekvencia tartományban is csillapít majd. A képen a tervezgetés fázisa látható, a végleges design kicsit modosulni fog. 

     

    • 3
      bejegyzés
    • 3
      hozzászólás
    • 18802
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    comp
    Legutolsó bejegyzés

    Ritkán blogolok itt :-)

    Legyen most egy kis összefoglalás 2015-ről.
    Ez az év válogatáslemezeken történő megjelenésekkel telt, történetesen 6 trackkel, 5 albumon is szerepeltem.

    https://soundcloud.com/bpstudio/sets/new-releases

    Ezen felül 150 darab körüli "zenekezdemény" született (demoscene, játék, stb. illetve egyéb "hobbizenék" is), ezek nagy részét sikerült vállalható formára is hoznom, mert rájöttem, hogy sokat lehet tanulni már csak abból is, ha egy korábban elvetett témámat megpróbálom következetesen befejezni és kidolgozni (persze folyamatosan fejlődök, szóval egyikkel sem vagyok még 100%-ban elégedett - leszek-e valaha? :-D). Az újabb kori electro/ambient/chillout/synthwave/chiptune/amiga modul zenéim mellett született pár igencsak kísérleti industrial zene is, meglátjuk mi sül ki belőlük.

    https://soundcloud.com/bpstudio

    Mindenkinek boldog új évet!

    wabot.jpg

    • 1
      bejegyzés
    • 36
      hozzászólás
    • 2442
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    xinu
    Legutolsó bejegyzés

    1999 óta foglalkozok a témával. De ettől kezdve még csak mint „műkedvelő”.

    Az 1. és egyetlen daw a cubase volt. Ezt tudtam beszerezni és ezt ismertem meg 2002-ben. Ez az sx1 volt. Ezután mást nem is használtam 2013-ig.

    Minden más dawot 2013-tól ismerek.

    A Cubase a fő dawom. Miért? Hát persze számít az is, hogy ezzel kezdtem és sokáig is csak ez maradt.

    A többi előnye pedig:

    egy jó és logikus gui val rendelkezik. Könnyen megtanulható. Ez eddig még nem különös ok. A fő ok amiért ez az egyik major daw, hogy A Steinberg cég a Cubase fejlesztője ugyebár, és voltaképpen nem is csak a Cuabse miatt sikeres a Steinberg hanem a mögötte levő ipari szabványtól amit kifejlesztettek.

    Ez az asio és a vst. Az asio egy jó kommunikációs protokoll amit minden hangkártya használ pc-n, megkerülve a win audioját.

    A vst pedig az a szabvány amivel szoftver hangszereket lehet futtatni a Cubase vagy más dawon belül. És e 2 utóbbi amit viszont minden más daw is használ kivéve a pro tools-t!

    Ettől ugyan nem kötelező a Cubase-zel zenélni de a Steinberg tartja kezében úgymond a pc-s audio ipart! Az van amit ott a mérnökök megterveznek és ezt követi a világ! Egyszóval a Steinberg diktál javarészt. Csak, hogy objektív legyek és a hátrányáról is írjak: a sáv fagyasztás ami nem jó a cubase-ben. Azért nem mert a lefagyasztott sávot nem lehet már szerkeszteni és mozgatni sem. A többi daw-ban viszont igen!

     

    Az olyan dawok mint az acid, fruity, renoise ezek a „talicska” kategóriák. Ezek ma olyanok mint kb a fast tracker volt dos alatt 1990-es években! Unpopulárisak is a fruityt leszámítva. Szerintem a fruity inkább csak szerencsés mint jó, hogy ilyen elterjedt.

     

    Presonus studio one: olyan „tipikus” daw. Nincs benne semmi extra kicsit egyszerű. Van ingyenes változata de amit kipróbáltam a teljes verzió sem üt olyan nagyot. Itt a nézetek kicsit különbözőek mint a major dawokban. De az automatizáció is olyan mint a többi dawban illetőleg az szinte minden dawban egyforma! Tud ez a daw mindent mint automatizáció, ekkeftek, audio szerkesztés stb. csak nincs benne semmi különleges. Az ára is tipikus a full verzió 500$

     

    Reason szerintem nem daw; nem is kéne a dawok közé sorolni mivel ez nem tipikus dawos kezelőfelületű hanem egy „all in one” szoftver. Próbáltam még az 1 és 2 verziót 2001-ben. Szerintem gagyi! Összecsapott szoftver amivel összecsapott zenét lehet írni pár perc alatt leginkább techno és társai műfajban!

     

    Pro tools: Egyáltalán nem ismerem mivel az Avid fafej, hogy nem csinál olcsóbb mondjuk 100$-os verziót hiszen amit meg lehet venni az 800$ körül van! És még demója sincs vagyis van ugyan de ahhoz kell ilok kulcs! Van ugyan a first ami megjelent nemrég de az viszont igen korlátozott; nincs mentés a hdd-re csak felhőbe és oda is csak 3 projectet, net kell a használatához, továbbá kevesebb a plugin aax formátumban mivel az nem a vst-t használja, aax-et pedig más nem használ csak a pro tools. Na meg, hogy nincs track freeze ez elég gáz! Már minden dawban van!

    Hardver igénye is ennek a szoftvernek a legnagyobb! Kell vagy 8gb ram meg több.

    És törése meg nincs.

     

    Logic: ezt nem ismerem mivel csak macre van a mac világa meg nem érdekel.

     

    Sonar: Ez egyik kedvenc dawom! A legjobb guija van vagyis a legegyszerűbb és legkönnyebben megtanulható! Ezzel mindent el is mondtam róla! A beépített pluginjai jók pl. a szintik és effektek. Én csak az x szériát próbáltam abból is az x3-at. Elég gyakran adnak ki frissítést: Már kb a 21.-ik verzója és 1987 óta létezik. Úgyhogy ez amolyan veterán és nagy név.

    Én 1 bugot találtam benne a vst3-as vsti-ket nem olvasta be.

    Van 1 másik nem hibája hanem hiányossága – legalábbis számomra – hiányosság. Nem tudom hogyan nevezzem 1 szóval ezt a funkciót, hogyan hivatkozzak rá később, na legyen a neve mondjuk „midi hang újratriggerelése”. Ez alatt azt értem, hogy amikor létrehozunk 1 sávot ami legalább 10 mp hosszú és midi sáv akkor ha lejátszuk a daw-val a play gombbal akkor játssza a sávot. De ha mondjuk a közepén leállítjuk – stop -illetve miután elindult a hang és utána újraindítjuk – play – akkor nem szólal meg a hang! Az audio sáv megszólal újra csak a midi sáv nem! Ki is lehet próbálni. Ezt néhány daw újra tudja szólaltatni néhány nem. A Sonar nem. És ez olyan projekt esetében amikor van 1 hosszú sáv mert pl. az 1 félórás ambient szőnyeg akkor ez hátrány lehet visszahallgatáskor, illetve menet közbeni hallgatáskor mivel lassítja a munkatempót! Tehát nekem hiányosság. Akkor jó ha újratriggereli a hangot. Cubase közeli a gui-ja. Az automatizációs görbék jók mint több színű.

     

    Reaper: A másik kedvenc dawom. Kapásból csak 60$ ami vicc érte na persze vannak korlátai. De ha azt nézzük, hogy „majdnem ingyenes” mivel 30 nap letelte után is lehet használni teljes funkcionalitással legfeljebb nem jogtiszta, de nem szükségszerű megvenni az „eredetit” mivel ugyanazt tudja a próbaverzió is! (Csak a nevünk lenne fejlécben! :O)

    Egyszerű, könnyen kezelhető, skinelhető daw, gyakori frissítésekkel. Mérete mindössze 8 mb! Vicc! Nem is értem, hogy tud 1 daw ekkora méretű lenni?! Semmi csicsa nincs benne persze ezért is és elég fapad a grafikája. A kompatibilitása elég jó mivel minden szoftver hangszer futott nálam és az 5-ös verziójától már vst3-at is kezel! Így a hardwer igénye is kicsi.

    Persze van hátránya is az olcsósága miatt gondolom. Pl. nincs kotta szerkesztő rész. Ezen kívül van ugyan beépített pluginja de az borzalmas primitív kezdetleges. Ezért a reaper akkor jó ha minden plugin külső amit használni akarunk. Ha úgy veszünk dawot, hogy a daw pluginjait akarjuk használni akkor ne a reapert válasszuk!

     

     

    Ableton: Az egyik legelterjedtebb daw pedig nem a legrégebbi. Tulajdonképpen mindent tud amit ma használnak a zeneszerkesztőkben bár a 9-es verzió még nem támogatja a vst3-at. Nekem ami nem tetszik benne csak az, hogy elég fapad a kezelőfelülete. Túl egyszerű vékony pálcika vonalak + gombok vannak!

     

    Bitwig: 1 ableton klón. Elég egyszerű program nem túl sok hangolhatósággal és nagyon új is a piacon. Kérdés fennmarad-e?

     

     

    Digital performer: Szintén kedvenc dawom. Nem népszerű de ez a Motu hibája ugyanis közel 27 év után adta ki csak windows-ra. Professzionális kategória. Van 1 kisebb változata az Audiodesk. Az ráadásul ingyenes. De csak a szoftver az. Mivel csak Motu hangkártyával működik annak ára pedig több száz $ tehát többet ér ha a dp-t vesszük meg mert az többet tud.

    És miután kiadták windowsra először a win7 majd a win8 és win10-et is támogatja.

    Pilótavizsga kell hozzá. Ez azt jelenti, hogy nehezen kezelhető sokáig kell tanulni! Ez persze nem ellenjavallat, hogy őt válasszuk.

    Tulajdonképpen azért nehéz mert nagyon sokat tud. Sőt a legtöbbet a dawok közül. A munkaterület pl. felosztható több részre a képernyő bal, jobb, és alsó felére. És rengeteg infót ki lehet vetíttetni fájl információkat, soundbite (ez kb hasonló a cubase pool-jához), chunk, v-rack, cursor information stb.

    Az egész munkaterület elhelyezkedése is nem olyan mint más dawokban, hogy ha vmi kell akkor új ablakban megnyílik pl. hanem felső fülek vannak ahol a track részben pl. a midi v. audio blokkokat tudjuk húzni ezt is persze úgy, hogy nem csak 1 midi darabkát hanem az egész midi sávot mozgatni! A sequence ahol „tipikusan” látjuk a dolgokat mint legtöbb dawban, midi ahol csak a midi key editor van, quickscribe a kotta stb. nem sorolom fel az összeset. Mondjuk live-ra nem biztos, hogy jó lenne ez a szoftver bár a legtöbb daw nem live-ra való (kivéve az abletont).

    Az automatizációs görbék érdekes módon 1 sávban voltak a 8-as verzióig és csak a nevük és a nem 1 helyen való elhelyezkedésük különböztette meg őket egymástól. A 9-es verziótól kezdve viszont már külön sorba van mind. Beépített plugin jó sok van hozzá bár ezeket még nem próbáltam de profik mivel külön is árulják őket; pl. az eq-t vagy az mx4 szintit.

    Ami még érdekes, hogy van 1 saját protokollja is ami viszont csak a dp-ben van ez pedig a mas (motu audio system). Hogy miért alkották meg csak a saját pluginjai kedvéért azt nem tudom. Ugyanis minden más külső plugin már vst-s. Egyelőre még nincs vst3 support.

    Más dawban bizony nincs ennyi nézet/testre szabhatóság! Van 20 skin is.

    Ami fura, hogy szoftver szinti betöltésekor 2 sávot csinál és különválasztja azokat; 1 midi sáv, 1 vsti sáv. Ezt így csak ebben a programban láttam még.

    A kezdeti hátrányok – amik később biztos eltűnnek – a bugok! Egyelőre win alatt legalábbis. A 8-ik kiadás még totál rossz. Sok szoft szintit nem olvas be, az automatizációt nem veszi fel ha csak egérrel játsszuk, néhány plugin presetjeit nem látja, nem jön be az üdvözlőképernyő, nem működik a midi hang újratriggerelése funkció. Ez pár igen nagy szarvas hiba csak amikről tudok! A jó az, hogy a 9-estől már ezeket orvosolták. Ha még nem is hibátlan de használható.

     

    Mutools: Ez elég egyszerű daw de az ára is egyszerű. Tud pár alapvető szerkesztési funkciót de többet nem. Reaper ennél sokkal jobb és az is csak ennyibe kerül. Úgyhogy a válaszom: nem, erre a szerkesztőre.

     

     

    Samplitude: Ez elég ismeretlen daw. Olyan közepesnek mondható. Gui-ja kicsit hasonlít a Sonar-ra. De attól kicsit nyakatekertebb! Sonart szerintem jobb kezelni. Könnyebb, gyorsabb.

    Ha az ember kipróbál sok dawot akkor idő után már azt érezi, hogy igen ide kattintok audiot olvasok be, oda kattintok midi amott van az automatizáció ami az is szinte mindig ugyanaz a görbék egymás alatt helyezkednek el stb.

    Alul a programban többféle nézet van de ezek nem olyan fontos funkciók. Itt is van transport ablak mint a cubase-ben.

    Van sáv fagyasztás ami már igen megszokott.

    Amiben eltér ez a daw az automatizáció terén. Részben olyan mint a dp-ben volt a 9 előtt. Tehát nem egymás alatt vannak sorban a görbék minden funkciónak más pl. osc1, noise stb. hanem az egész 1 sávban van! És egyszerre 1-et lehet szerkeszteni. Tehát ott lógnak egymás hegyén, hátán de ebben gyengébb ez a progi mint a többi. De alul sincs legördülő menü ahol kiválasztanánk melyiket szerkesszük hanem fenti menüben rákattintunk a szerkeszteni kívánt görbetípusra.

     

    • 10
      bejegyzés
    • 57
      hozzászólás
    • 30250
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    snaper
    Legutolsó bejegyzés

    Egy régi álom...

    Pultec_01.JPG

    Régen írtam már befejezett kütyüről, talán mert elég régen fejeztem be akármit is. Eléggé vissazvetette a tempót a szerencsétlen adatvesztéses történetem, amibe nem is akarok nagyon belemenni.

    Ez a cuccos viszont még szerencsésen az eset előtt kész lett, és imádom!

    Akit csak a képek érdekelnek, azoknak itt egy DropBox galéria : 

    https://www.dropbox.com/sh/vvy5o9yh8efsb1i/AAAGQQ69L9rkibhpYE9k4KXCa?dl=0

     

    A lényeg, ez egy Pultec EQP-1A "klón".

     

    Idézőjelek közt a klón szócska, mivel leginkább csak kívülről hasonlít az eredetire.

    Az eredetiben van egy passzív EQ szekció, aminek a végén van egy csöves erősítő, ami a passzív szekcióban bekövetkező "veszteséget" állítja vissza.

    Legtöbben ezt szeretik a Pultecben, a vaskos, mocskos csöves hangot. Ezért van az, hogy nálam is szinte minden projektben ott figyelt (amíg volt) az UAD Pultec a masteren, mindenféle csavargatás nélkül. No ebben pont a csövek nincsenek benne.

    Az alapja a Gyraf féle Pultec EQ kártya, ami a weboldalukról letölthető, otthon szépen kimarható, semmi nehezen beszerezhető alkatrész nincs rajta (kivéve talán a tekercs szetett, ami elég húzós).

    Az erősítő fokozat egy rettenet egyszerű (egyenlőre), műveleti erősítős megoldás, egy darab trimmerrel. 

    (Azért írtam, hogy egyenlőre, mivel úgy lett tervezve a "booster" board, hogy ha időm engedi, akkor majd rakok oda egy 2520 klónt.)

    A táp egy módosított FCUK Mini Power táp, saját nyáktervvel. 12VAC fali adapterről megy, bőven többet tud mint ami ide kell, de hely is volt bőven a házban.

    Megéri-e megépíteni?

    NEM...

    ...maximum, ha fanatik vagy mint én. Nagyon nem olcsó. Ha összeadom mennyibe került, simán kijön belőle egy régi UAD-1 meg hozzá egy olcsó PC.

    :D

     

    Pultec_01.thumb.JPG.a0d4b51dd810f77a2871

    • 3
      bejegyzés
    • 6
      hozzászólás
    • 1884
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    snaper
    Legutolsó bejegyzés

    blog-0532104001438490985.png

    encoder003

    Itt a harmadik!

    Ez elég beteg lett...

    Tessenek venni-vinni, osztani mindenfelé; ha tetszik azért, ha nem akkor meg azért.

    https://encoderaudio.bandcamp.com/album/encoder003

    • 2
      bejegyzés
    • 11
      hozzászólás
    • 7690
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    h2onorbi
    Legutolsó bejegyzés

    blog-0739265001434746178.jpgSziasztok!

    Azt gondolom, hogy nem lett 100%-os, de jól sikerült

    Magyarország első 5.1 térhangzású 3D fény orgiával dúsított koncertje :startle:

    Szeretnék köszönetet mondani a Fényszínháznak és kis csapatának,

    azoknak az embereknek, akik hittek benne, bennem :D és nem

    utolsó sorban azoknak, akik eljöttek: barátok, ismerősök, fórumtársak innen :mail:

    Aki ott volt az szerintem nem csalódott és bízom benne, hogy következő alkalommal is megtisztel bennünket.

    Néhány fotó és videó az eseményről, azoknak, akik lemaradtak :phew:

    https://plus.google.com/+Relax51Music/posts

    https://www.facebook.com/Fenyszinhaz/photos/a.764845066946854.1073741844.357288261035872/764845323613495/?type=3&theater

  7. Isten Nyila
    Legutolsó bejegyzés

    Kinek volt még ez a kedvenc magyar mozija? :pic:

    Azt hiszem, hogy elsősorban Másik János és Szemző Tibor zenéje tette annak idején oly feledhetetlenné ezt a - korát megelőző, ennek ellenére valahogyan mégis olyan méltánytalanul a feledésbe merült - remek filmet, amit végre idén DVD-n is kiadtak; s miután most jutottam hozzá, így az elmúlt néhány hetet többek között ennek jegyében is töltöttem (fél tucatszor újranéztem stb.). Végül persze le is írtam, amit akartam:

    Meteo - a magyar cyberpunk

    blogentry-120-0-00108200-1402948978_thum

    blogentry-120-0-00108200-1402948978_thum

  8. Vlaca
    Legutolsó bejegyzés

    Sziasztok!

     

    Általában egy firmware update nem egy akkora jelentőségű dolog hogy megérne egy blog bejegyzést, de úgy gondoltam hogy technika történeti szempontból ez érdekes lehet. Illetve elég hardcorenak tartom végig izgulni kb. 1 órát hogy minden rendben megy-e, szobadísz lesz-e belőle vagy működő hangszer.

     

    Első lépésként ellenőriztem a hangszerben levő verziót.

    A ‘SONG’+’SYSTEM’+’BPM’ gombokat nyomva tartva be kell kapcsolni, ekkor teszt üzemmódba kerül és automatikusan lefut a verzió ellenőrzés.

     

    IMG_0288+copy.jpg

     

    1.01 volt benne, ennél van újabb.

    Az 1.03-es firmware a Roland oldaláról letölthető:

     

    http://www.rolandus.com/products/details/172/downloads/

     

    Kicsomagolás után 8 könyvtárban 64db(!!!) midi file található.

     

    Szükség van még midi interface-re (nálam Emagic AMT8) és egy programra ami SMF midi file-t le tud játszani. Nem keresgéltem külön progit erre a célre, beimportáltam öket Logicba.

    Lett egy 1 óra 10 perces midi album :)))

     

    logic+copy.jpg

     

     

    IMG_0293+copy.jpg

     

    Kezdődhet az update.

     

    Az’ F1’+’F4’+’RYTHM PART VIEW’ gombokat nyomva tarva be kell kapcsolni az MC307-et. Aztán lenyomni az ‘R’+’3’ gombokat. A bpm led kijelzőn megjelenik a “SYS” felirat el lehet indítani a midi lejátszást. Az S0000001.MID-S000000032.MID fileokat küldjük be, ez a system update. A folyamat közben a zöld midi led villog, az R,1,2,3,4,5,6,7 gombok folyamat jelzőként viselkednek, a midi fileok végén a slave led világit.

     

    Ha végzett az első 32 file-al,(kb. 30 perc) ki kell kapcsolni az MC-t.

    Aztán megint az’ F1’+’F4’+’RYTHM PART VIEW’ gombokat nyomva tarva be kell kapcsolni, majd ‘5’+’7’ gombokat lenyomni. A bpm kijelzőn a “DAT” felirat jelenik meg, jöhet a másik 32 midi file, D0000001.MID-D00000032.MID. A folyamat jelzés ugyanaz mint az előbb. Ha ez is kész, kikapcs.

    Már csak egy lépés van vissza egy factory reset. Ezt normál bekapcsolás után, a menüből érhető el. (SYSTEM / UTIL / FACTORY RESET)

    Ha ez mind rendben lezajlott, ellenőrizhetjük újra a firmware verziót:

     

    IMG_0299+copy.jpg

     

    A cpu verzió maradt, de a prog verziója és dátuma változott. Hurrá, sikeres az update.

    Hogy az új firmware-ben mit javítottak azt nem tudom, én a második napon megcsináltam, nincs sok tapasztalatom az 1.01-el. Mindenképp megnyugtat a tudat hogy a legfrisebb elérhető os van benne :)))))

  9. KOLDUSH
    Legutolsó bejegyzés

    10369905_631557303588946_7061965041456512879_n.jpg

    ...azaz Gyönyörű Születés. Ez a dal zárja tehát az új Koldush minialbumot: záródal a születésről. Igazi utazózene, nagyon kevés de nagyon fontos énekhanggal. Meditatív epilógus, ami alatt el tudsz gondolkodni az addig hallottakról. És deja vu érzeted is lesz, mert ebben a dalban az album egy korábbi dala is visszhangzik...

    Ha egyben meghallgatod a hatszámos minialbumot - ez összesen 28 perc - akkor érezni fogod az album ívét, a szóban megfogalmazhatatlan dramaturgiát. Garantáljuk. Hallgattál már meg valaha úgy félóra zenét, hogy csak arra figyelsz? Tudod... leoltott villany, kikapcsolt telefon... Mert akkor úgyis pontosan tudod, miről beszélünk.

    Számunkra az egész 28 perc "gyönyörű születés": a Space Rose minialbum az első komoly életjelünk.

    Tius & Casey

    koldush.com

    facebook.com/koldush

    A minialbum a webáruházakban:

    Deezer: http://www.deezer.com/album/7687361

    iTunes: https://itunes.apple.com/hu/album/space-rose-ep/id855935570

    Spotify: http://open..spotify.com/album/2soqfJitg7gyRmBzyrMclg

    Amazon: http://www.amazon.com/gp/product/B00JJX71BA/ref=dm_ws_sp_ps_dp?ie=UTF8&qid=1397119455&sr=1-1

    • 1
      bejegyzés
    • 30
      hozzászólás
    • 11765
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    A sztori idén tavasszal kezdődött. Sokat molyolok mindenféle DAW-okkal, zenekaromnak csinálgatok midi alapokat, vagy a zenésztársak által készítetteket pofozgatom és azért persze egészségesen érdekel mindenféle zajkeltő, módosító eszköz. Ennek folyománya képpen nézegetem itt a hitspacet, tanulmányozom, hogy miket nem fogok soha megvenni. Egyszer csak szinte rámtámad a waldorf rocket. Na mondom te ki fia borja vagy? Mér vagy te ilyen olcsó? Irány a youtube. Öcsém ez királyul szól! Lehet csavargatni is...hmmm. Na de mi az, hogy monofón? Digitálisan vezérelt oszcillátor? Bazz, ez megint valami olyan terület, amiről napokon belül többet fogok tudni, mint szeretnék. Ez így is lett. Elértem azt a szintet, hogy a piac alapos felmérése után, már több olcsó mono szintit is nagyon kívánok :D Ez a bejegyzés magamnak szolgál némi összefoglalásként igazából, de ha valaki hasonló cipőben jár mint én, szívesen vennék bármilyen véleményt.

    A vadászat közben A/D már csinált egy zsíros összefoglalást a témáról, de én ennél jóval laikusabb vagyok, így számomra más szempontok is durván bejátszanak. A hangfoglaláson sikerült néhányat kipróbálni, de Debreceni székhelyű lévén, a kipróbálgatás (Budapestre utazás) költségei a költségvetés jelentős hányadát felemésztenék, így jön a jól bevált és semmire sem jó fórumtúrás és youtubenézés.

    Első kiszemeltem a Waldorf rokétája volt. Eszméletlen mennyiségű videó és fórumbejegyzés után, fájdalmasan konstatáltam, hogy én erre a raktára nem fogok felszállni, pedig fasza kis tekerők vannak rajta. Ejj. Akárhogy hallgatom, nincs ennek elég mélye. Pedig nagyon kamázom a jó zsíros basszusokat. Látom aztán, hogy Ipaden lehet preseteket is menteni. Nincs Ipadem. Preset meg kurva jó lenne, mivel fingom nincs, hogy mit tekerek, így annak esélye, hogy 2x egymás után sikerül, szinte kizárt.

    Elkerülhetetlenül szembesültem a korg játékaivan is. Volcák, monotron ezaz, monotribe. Ezeket a szemügyre vett olcsó analógoknál is komolytalanabbnak tartom, így nem jönnek számításba. Hang terén sem és a mid, usb, egyéb csatlakozások hiánya miatt sem.

    Egy Karányi videóban láttam a Minitaurt. Na ez baromi szexi. Disznó nagy mélyei vannak, lehet tekerni mint az állat, az új firmwarerrel presetek is vannak, tud CV-t, MIDI-t, MIDI USB-t. Viszont C5-re van korlátozva a pitch range. Mivel ez egy basszus szinti ugyebár. Viszont van neki faszántos moog filtere is, ami azér megintcsak nagyon disznó. De ez mégsem egy allrounder szinti mint például a:

    Bass Station 2. Ez mindent tud amire nekem szükségem lenne, vannak gyomros basszusok, mindenféle hullámformák, menthető presetek, USB, MIDI kisfaszom. Ja meg áftertaccs. DE a napokban több videót is láttam, amin midiről cspatták a BS-nek és hát az a véres igazság, hogy brutál módom elmászott az időzítés. Gyorsan túrom a netet. És látom, hogy ez ám egy valós probléma. Esetleg ha valakinél van használatban ilyen masina, igazán megoszthatná a tapasztalatait.

    Szembesültem a MiniBrute és Microbrute párossal is, de vaéamiért ezek a cumók nem bejövősek. Egyszerűen nem keltenek bizalmat. Pedig ennek is van jó kis szűrője, nyers hangja. Nekem gagyinak tűnik. persze nyilván nem az.

    DSI MoPho hangja nagyon kiadná, de a kezelőfelület nekem látszatra nem biztosítaná a tekergetés általi tanulás adta örömöket. Valamiért a nagy gitár multieffekteket idézi, ahogy menükben ugrálva kell paramétereket állítgatni. Én ezt mindíg is rühelltem. Igazából az ilyen egy gomb-egy funkció megoldások híve vagyok. Viszont a hangja meggyőzőnek tűnik. Nem tudom. A felhasználói felület....

    Igazából nagy vonalakban ezek ragadták meg a figyelmemet. Valószínüleg van még néhány jó darab ebben a spektrumban.

    Amit konstatálnom kellett, hogy mindegyik szintiben a Fun-faktort keresem. Egyszerűen arra vágyom, hogy szórakoztató legyen vele csapatni. A pluginekkel nem az. Ha egy jó midi konfiggal tekergetem kívülről már jelentősen jobb, és nagy kreatív energiákat szabadít fel. Igazából ez lenne az irány... :)

    • 1
      bejegyzés
    • 0
      hozzászólás
    • 8994
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    Hát kérem az úgy kezdődött, hogy írtam egy zenét. Vagyis elkezdtem írni, jó rég, aztán kb 9 évre félretettem. Vagyis nem tudatosan tettem félre, hanem csak simán úgy maradt, tulajdonképpen "kész" volt a nóta, de nem voltam vele elégedett. Aztán valahogy megint előszedtem, kijavítottam pár akkordott, némi szerkezeti változtatás stb.. szóval végre sikerült befejezni, vagyis, azt éreztem hogy nna most rendben van.

    (Ez volt 8 éve.) Aztán gondoltam magamban,oké oké, nade ez csak egyetlen nóta.. hogyan akarna ez folytatódni ? "To cut the long story short", így lett a dologból egy teljes album(nyi zene). Ennek most (2013-ban) már 6 éve.

    Ebben a zenében szükséges hangzás többek között az a Roland GR-300 gitárszinti hangzás is, amit leginkább Pat Metheny-hez szokás kötni, bár mások is használták /használják. (Nem sokan, de használják.)

    Mivel az eredeti cucc megvétele eleinte irreális elképzelésnek látszott, és különben is csak hobby kocagitáros vagyok (profi üzemmódban billentyűsként vagyok hitelesítve), gondoltam elég lesz nekem az a Roland bővítőkártya, amit JV-1010-be/1080-ba lehet tenni, és egész meglepően ügyesen emulálja ezt a bizonyos hangszínt. És billentyűzettel feljátszottam azt a pár szólót. Egész jó lett.

    .. de azért éreztem hogy valami mégiscsak hiányzik.. úgyhogy vettem egy Axon-t (Mk I.), és azzal hajtottam meg a JV-1080-at.

    Kiderült hogy ezzel jobb, mint billentyűzettel. (Még az én kezemben is.) Nade az is kiderült, hogy nem vagyok eléggé gitáros. Amikor viszont odaadtam a cuccot egy jó gitárosnak, ő meg azt mondta, hogy hát igen egész jól szól, de van érzékelhető késése.

    ... úgyhogy végülis nagynehezen megvettem egy eredeti, régi, analóg GR-300-at, de (szegény ember vízzel főz) nem az eredeti G-303 vagy G-505 gitárral és 24 pin-es kábellel, hanem egy GK-1-es pickuppal, amit fel tudok tenni a meglévő gitáromra, de ez a pickup még 24 pin-es kimenetet ad, és végülis ugyanúgy meghajtható vele a cucc.

    Ahogy a GR-300 hozzám került, na az egy kalandos sztori volt, de most inkább nem kezdenék bele, mert hosszú lenne és technikai szempontból nem lényeges. A lényeg, hogy amikor végre összedugtam a cuccot és megszólalt.. huh hát az biz' felért egy .. (na jó nem mondom ki).

    Ámde kiderült hogy a hat húrból kettő nem igazán frankón működik. Ad hangot, csak a lecsengése "hörög". Mintha a VCA-ra rátettek volna egy random LFO modulációt.

    Íme a jelenség:

    Eddig sajna még nem sikerült lokalizálni, hogy ezt a jelenséget a GK-1 okozza, vagy pedig a GR-300 a ludas. (Régi cucc mindkettő.)

    EZÉRT (potenciális továbblépés érdekében) keresek valakit, akinek van

    a) (frankón működő) GK-1 pickupja (gitárra szerelve vagy anélkül)

    B) (frankón működő) G-303-as vagy 505-ös gitárja (24-pin-es kábellel együtt !)

    c) (frankón működő) 13-to-24 konvertere

    és teszteléshez hajlandó vagy odaadni, vagy együtt tesztelni. (Vélhetően inkább ez utóbbi.)

    Volt-e már bárkinek hasonló (vagy bármilyen) tapasztalata GR-300-assal ?

    Továbbá... mivel időközben vettem egy JV-1010-et (ami utazáshoz praktikusabb mint a JV-1080), a 1080 tulajdonképpen eladósorba került (kihasználatlanság miatt - amúgy tök szép, újszerű állapotú), ezt elcserélném mondjuk egy US-20 (13-pin-es) A/B selectorra, ha van valakinek elfekvő, és nem használja, kérem sikítson. (Mivel viszonylag ritkán használt cucc, gondolom nehezebb eladni, talán érdemes lehet elcserélni egy 1080-asra, vagy bármire ami könnyebben eladható. Nekem speciel a 1080 van. Némi infót feltettem róla itt: http://www.koncertek.hu/elado_cuccok.htm )

    Hozzám hasonló GR-300 fan-ok bombázzanak bátran az emailemen. Illetve itt. :) (Vagyis, a fórumbejegyzéssel párhuzamosan kérek szépen emailt is plíz, nehogy lemaradjak valamiről.)

    Köszönettel/üdvözlettel:

    Z

    • 1
      bejegyzés
    • 4
      hozzászólás
    • 6893
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    NeoC
    Legutolsó bejegyzés

    Na, úgy tűnik egy elég régi parám megoldódni látszik....

    A törött K2000R display cseréről van szó. Eredeti Kurzweil alkatrészként csak egy elég megbízhatatlan oldalon láttam komplett displayt, meglehetősen horribilis áron... Sírdogáltam erről itt, hogy cca ugyanannyi lenne a display, mint maga a gép mai szekondhend ára.

    Nagy nehezen sikerült kigúgliznom a K2000R service manualját, ahol a kapcsolási rajzra véletlenül felírták a display tipusát, és kiderült, hogy egy egyszerűen, olcsón beszerezhető Sharp tucattermékről van szó, ami már 40 USD-ért úton is van....:)

    Ezt elég seccperc alatt bele fogom hajítani, és ismét teljes fényében pompázik a Kurzi...

    Remélem nem változtatott semmit a Sharp az LM24014H paneljén 1991 óta...:)))

    • 1
      bejegyzés
    • 4
      hozzászólás
    • 13351
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    kázió
    Legutolsó bejegyzés

    Vettem ma egy volca bass-t. Ez egy basszus szinti. Ha lenne benne accent funkció, tökéletes lenne. Ár érték arányban a legjobb vétel szerintem, a Korg legnagyobb dobása ez az utóbbi években. A volca bass lesz a szegény ember 3o3-a. Nyilvánvalóan pl. egy minitaurnak más hangja van, de ezt kevesebb mint harmadáért megveheted, úgy, hogy van benne sequencer is. Nem sok olyan szintetizátort vettem eddig -pár tucaton már túlvagyok- amelyik a vásárlás utáni otthoni próbálgatásokon is maradéktalan elégedettséggel tölt el. Ez olyan. Köszi Korg ez valóban óccsóértjóóó...

    • 1
      bejegyzés
    • 2
      hozzászólás
    • 12992
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    Shatva
    Legutolsó bejegyzés

    Egy aktuális kedvencel nyitnám a témáimat!

    Mindenkit érdekel ha tanulni szeretne vagy érteni hogyan születik meg a "JÓ" zene. Amit ő úgy érez. És persze a nagy többség szintúgy.

    Sasha számomra az egyik ilyen. Szinte 100%os ember lássuk hogyan tudja ezt megcsinálni.

    Az aktuális album 3013márc debütált. Sasha Involver 3 néven. Kiváncsi voltam hogy és mint születtek ezek az erős vokállal rendelkező dalok.

    Nagyjábol érthető, hogy van egy zenei kultúrában fejlett dj ember mint sasha aki nemcsak jól összeválogat zenéket de jól koordinál megfelelő embereket olyan helyekre, ahol szükség van rá.

    Most épp egy gearslutz témát olvasok, hogy is van ez...és persze megintcsak találtam benne egy aranyköpést.

    ""Most of the WELL KNOWN dj's who produce dont even know how to use a sequencer, they just hire a sound engineer and or music producer to do all the work, they just seat next to them and teel them " I like this loop" or "maybe a hi-hat here and there"."

    in defense, i dont think that its all that bad...the dj brings other knowledge to the table that the engineer might not have(trends, arrangement knowledge, etc)...in this case the dj gives "ideas", and the engineer executes them...it becomes a problem when the dj dismisses the engineer in the end or doesn't compensate properly in whatever ways.. I used to think like this also, but a good relationship with a dj that has solid ideas is a good thing that both can benefit from. Its not easy being a producer/engineer/composer/sound designer/arranger at the same time all the time.

    "

    további példa:

    Here's the credits I got from the discography for Airdrawndagger:

    Bass - Steve Lewison

    Celesta, Harpsichord - Dave Arch

    Dulcimer, Cimbalom - Greg Knowles

    Engineer, Mixed By - Junkie XL

    Mastered By - Geoff Pesche

    Percussion - Luis Jardin

    Piano [bosendorfer], Electric Piano [Fender Rhodes], Organ [Hammond] - Charlie May

    Producer - Charlie May , Junkie XL , Sasha

    Programmed By [Additional], Electronics [sound Design] - Simon Wright

    Recorded By - Iain Roberton

    "Sasha def knows his shit, and produce on his own, thats for sure. But he is in the position to make his projects much bigger then most of us. His main long term partner has been Charlie May(from Spooky).

    "Its no secret that the guy is a genius and knows how to mold and shape sound. "Emissions of Light and Sound" is an album of his that caught me by surprise.

    "

    http://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/132530-sasha.html

    "

    At their peak Spooky separated to pursue independent projects. May and Sasha began their professional relationship with a soundtrack for the hit Playstation game Wipeout 3, which quickly led to the ‘Xpander’ EP.

    On the origins behind the classic progressive house cut, May says, “I had this little part that sat on a DAT tape for about five years. Then I met Sasha and I asked him, ‘What do you think of this,’ and he said ‘That’s great. let’s finish it’.

    “We [spooky] had approached it from a producer’s point of view, but Sasha made it into more of a DJ record. He brought his perspective to bear on it to make it all happen, and when you have two different perspectives it can often sort out a problem and something great can happen.”

    "

    http://news.beatport.com/blog/2009/07/10/charlie-may-steps-out-of-sashas-shadow/

    • 2
      bejegyzés
    • 15
      hozzászólás
    • 27898
      megtekintés

    Legutolsó bejegyzések

    Dyno
    Legutolsó bejegyzés

    Üdv Mindenkinek!

    A segítségeteket szeretném kérni. A régi absolute fórumon olvastam hozzászólásait. A segítségére, tanácsára lenne szükségem de az új oldalon nem találtam Valveconductor nick-el. Ha valaki tudna bármilyen infót (kontaktot), nagyon megörvendeztetne.