Bemutatkozás
Úgy gondolom itt az ideje az én bemutatkozásomnak is. Lássunk hozzá!
1984-ben születtem Budapesten és azóta is Budán élek. Még 10 évesen családi ötletre klasszikus zongora leckéket vettem, ami körülbelül egy hónapig kötött le, aztán meguntam. A következő jelenség akkor történt, amikor fogalom nélkül a következő évben oszcillátorokat szólaltattam a C64-es (kazettás) gépemen. Az összes alapvető hullámformát és zajt meghallgattam 5 másodpercig fajtánként.
Sok kihagyás után egyik dnb rajongó zenész barátom inspirált arra, hogy hozzá hasonlóan én is FL studio-ban zenéljek, így 2001-ben megszületett első, teljesen saját zeném, ami egy pad alapra épülő törtütemes trance zene volt. Ezzel párhuzamosan dj-zni kezdtem egy másik barátommal és a családi garázsban gyakoroltuk a tempó és ütemszinkronos keverést minden szombaton. A két darab Pio CDJ 100 akkoriban 300 ezer Ft lett volna, ezért a 15 ezer Ft-os Pio PL-200 bakelitlejátszón toltuk és egy Monacor / Stage Line mixerrel (kéz alatt féláron), aminek piros ledes baromi pontatlan BPM kijelzője volt. Mondanom se kell, hogy nem használtuk azt.
A következő években az élő keverés kikopott részünkről és én egyre inkább a zeneszerzés és készítés mellett maradtam. A többi zenész barátom, akivel kezdtük az ipart pedig fokozatosan leszokott a zenélésről, míg végül csak én maradtam azóta is aktív. Részt vettem pár remix versenyen, majd 2008-ban egy kis tanulás következett: Amazonról vettem pár angol nyelvű könyvet zeneelmélet és zeneszerzés témában (kottaalapú leírásokkal és stílusfüggetlen vonalon), amik segítségével sikerült tisztázni jónéhány dolgot.
Nagyon lelkesen már 2004 óta küldözgettem külföldre demo cd-ket, Berlinbe, Londonba és Amszterdamba főleg, de kevés, vagy nemleges eredményt kaptam. Évek kitartása után majdnem véletlenül egy fórumos kontakt alapján 2010-ben hivatalosan is megjelent pár zeném egy kis kiadónál, ami beatport katalógus bejegyzést is magával hozott. Összességében ezzel egy régi nagy álmom vált valóra. Anyagilag azóta sem profitáltam belőle, de én továbbra is csak promóciós értékűnek tartom a "hagyományos" online zenekiadást. Filozófiám továbbra is hasonló Trent Reznoréval, aki szerint a zenének ingyenesnek kellene lennie, a fellépéseknek meg pénzt kell hoznia a zenésznek (meg persze a megbízott zeneírás / készítés).
Jópár program (Fast Tracker 2, Buzz, ModPlug tracker, Reason, Cubase, Reaper, FL studio) használata után végül 2010-ben kikötöttem az Ableton Live-nál. A váltást leginkább a beépített freeze / bounce, a session nézet, és az ésszerűbb automation trackeknek köszönhetem. Az offline studio mixeket is Live-val készítettem 2005 óta, amit egy magyar flyerz magazinban olvastam, Armin van Buuren mixelési eszközeiről.
Be kell vallanom sokáig preset junkie voltam, még egy egyoszcillátoros szintin sem igazodtam ki és angolul sem tudtam eléggé hozzá, bár legalább az ADSR fogalmával tisztában voltam. Ez a mostani helyzetem szöges ellentéte. Manapság mindegyik lead-et és bassline-t egyedileg csavarok ki (néhanapján padekre vagy modellezett hangszerekre használok alapbeállításokat).
2012-ben megvettem életem első két valódi analóg szintijét: az apró Monotron Duo-t és Delay-t. Ezek után már ráéreztem, milyen egy igazi elektronikus hangszer. Szintén ebben az évben elkezdtem igen erőteljesen érdeklődni a patchelhető, félmoduláris és moduláris rendszerek iránt. Azóta sem titkolom, hogy idénre tervezek egy kezdő 3U sornyi valódi vas, Eurorack formátumú modulárt venni, aztán majd valószínűleg havi 1 modullal fogom bővíteni, de meg szeretnék állni 6U vagy 9U-nál. Ezt még meglátjuk Nem hiába hívják egyesek EuroCrack-nek, állítólag hasonló mint egy kis cucc... Ezen a héten csináltam egy kis angol nyelvű modulár összefoglalót.
Adam Firegate néven közép (trance, house, progressive, breakbeat), míg Adam Icegate nick alatt felső tempós elektronikát (dnb) készítek.
- 1
4 hozzászólás
Recommended Comments