Jump to content
Ménemszól.hu

A/D Blogja

  • bejegyzés
    41
  • hozzászólás
    107
  • megtekintés
    36.070

Welcome to Pro Tools....


A/D

2.728 megtekintés

Volt egy kérdés, hogy a Redmaticát megvette az Apple, és hogy hogy jönnek a képbe. Mivel én Keymap Pro felhasználó vagyok, számomra nyilvánvaló, hogy a pitch cuccokat csinálta a cég az új Logicba, aminek az editor része kriminális és pont annyira bugos mint a Keymap Pro, ami gyakran szeretett kilépni magától (Andrea Gozzi az ilyenekre széttette a kezét, úgy tett, mintha asse tudná miről beszélek. A ChickenSys Translator supportjánál láttam ilyen hülyének tettetést legutóljára.

 

Nem sok kört futottam, mert Logicot audio célokra kellett mostanában használnom, és azt hittem, megkarcolom magam. Régi motorosként képtelen voltam elhinni, hogy még mindig nem tud split stereót kezelni a program. Ha észreveszi hogy split a file, akkor monó sávon képes lejátszani a lefthez a rightet is, döbbenetes. Erről úgy lehet lebeszélni, hogy átnevezem az audio fileokat. Másfél óra alatt se tudtam elvégezni vele amit szerettem volna, majd azért indultam végül haza, mert kifagyott (kilépett). TIpikus.

 

Ma gondoltam megpróbálom ugyanezt ProToolsban. De a Pro Tools-szal alig volt rutinom. Megmértem, a feladatot viszonylag laikusként (értsd: keresgetem a menükben az almenüket szint) pontosan 1.5 perc alatt tudtam elvégezni, ismétlem, amit Logic trainerként 1.5 óra alatt sem.

 

Csak magamat hibáztathatom. Úgy döntöttem, megtanulom rendesen a Pro Tools-ot, és elfelejtem a Logic audióját. Jó program a Logic, csak arra kell használni amire való.

 

Nem tudom az X-szel hogy álltok, de én jelenleg nem látom mit fejlesztettek benne. Az audio motor konkrétan rosszabb mint volt. A fejlesztők nem néznének meg végre egy Pro Tools 6-ot? Nem kell sok feature, istenbizony. Leszarom az új drummer plugint, eddig is tudtam dobot programozni ha kellett már 5-ösben is. A realtime pitch korrekció se érdekel, megveszem az autotune-t ha kell. De egy pontos, jól működő audiót, ami elbír a split fileokkal, ami tud region based automatikát, korrekt hullámformakijelzést....az istencsászár lenne....

  • Like 1

7 hozzászólás


Recommended Comments

Hmm, ha Logic 9, akkor a kulcsszó Universal Track Mode legyen bekapcsolva, az Audio settingnél, akkor ha Finderből, vagy a Logic browseréből húzod be, stereót fog csinálni, hde tudod ellenőrozni, hogy mit csinált a split fileokkal a Audio Binben két kört kell mutatnia, ha összekapcsolta sima 1 kört ha nem, fent az Edit menüben a Disconnect/Reconnect Split Stereo files a barátod ilyen esetekben. Ez a Universal track mode egyébként télleg szopóág, én is fórumokról tudom hogy nem mindegy. LP X-ben már nincs is ez az opció.

Region based automation van LP9-ben is, Track menü/Automation Move Visibele Track automation to Region, és ezután regioval másolódik, loopolódik stb, lehet szerkeszteni régióban, Szóval ismerni kell a DAW-ot na.

Link to comment

Indi, őszintén, neked a 9-es vagy az X "region based automatikája" az, ami megfelel?

Úgy, hogy egy sima hangerő automatika mozgatja a csatorna volume faderét, és utána is rákérdez, hogy mozgassa-e az automatikát a régióval? :) A 9-es a szupervicces, jól jellemzi a program átgondolatlanságát. Például lehetséges benne track és régióhoz kötött automatikát használni egyszerre, de a program nem tudja melyikhez alkalmazkodjon. Ezt fel is vettem:

Az X-ben ezt kiküszöbölték, de milyen áron, te jóég...

Ajánlom a figyelmedbe a Pro Tools-os módszert:

 

Őszintén, neked nem tetszik a PT megoldása? (Vagy a Live-é, mert az is tudja). Sőt, képesek a clipek az automatikájukat hozni más sessionbe is, egyáltalán nem zavarják sem a csatorna hangerőt, sem a session track automatikáját.

A Split Stereo: nekem is beugrott közben, csak mivel most egy sztereó file-ot kellett először split stereóra hozni, nem pedig split stereót hoztam be a sessionbe, nem pont az első dolog volt, ami eszembe jutott, hogy az oldalakra konvertált file-okat még szét is kell linkelni(!WTF!), és főleg nem az, hogy a monó sáv kijátszik két oldalt egyszerre :))) (és ha már ezt mégis megteszi, akkor miért nincs szétpanorámázva, érted?). Erről beszélek, hogy ott ülsz, és azon gondolkodsz, hogy mivan, a Pro Tools elé meg leülsz újdonsültként és pont azt csinálja, amit elvársz tőle egyből.

Szóval ismerni kell a DAW-ot na.

Hát ezaz, hogy sajnos ismerem :( Az unexpected quit sem túl meglepő fordulat itt.

Én arról beszélek, hogy ha a fontos dolgokat összeteszed, és megnézed, hogy a két program hogy oldja meg, elég egyértelműen kiadja, miért a mai napig a PT a sztenderd.

Ma pl. belenéztem egy tutorialba, hogy hogy csinálja a Pro Tools a fade editálást, és hát elsírtam magam...

Aztán megnéztem hogy kezeli az audio bint. Itt a válasz arra, miért nem Logicban vesznek fel nagyzenekart.

Azt tervezem, hogy a pro tools-os átállásomat le fogom dokumentálni, mert audioban csodálatos dolgokat tud a Logichoz képest.

Link to comment

Kíváncsi leszek az átállás nehézségeire is:-)

Néhány hónapja határoztam el ezt a lépést. Előtte sokáig cubase és még hosszabb ideig logic volt a daw nálam. Logic-ot a 6-os verzió óta használom.

Az audio editálás és úgy általában dolgozni gyorsabbnak tűnik. Nagyon jól személyre szabható a felület. Hogy program melyik jobb vagy pontosabb, nem vagyok hivatott eldönteni.

A fentiek mellett rengeteg küzdelem és kínlódás a mai napig nekem a PT. Ha valamire nem találom azonnal a megoldást, rendszerint napokig vagy hetekig kell olvasgatnom a leírásokat és fórumokat. Logic-al nem emlékszem hasonlóra. Az átállás óta eltlet idő alatt többször döntöttem, hogy vissza a logichoz, de aztán egy-két nap múlva megint PT került elő. Sok esetben nehéz eldönteni, hogy én vagyok a béna vagy a PT nem jó. Ha nagyon szigorúan nézem - és ezt egy specifikus szoftverrel is meg lehet tenni - akkor a PT fejlesztők nem embereknek készítik a programot vagy nagyon szűk látókörű programozók. Persze az is lehet, hogy a háttérben olyan programozói feladatokat kell megoldani, ahol inkább áldoznak az egyszerűség oltárán, mint a felhasználó kedvében. 

Link to comment

Nagyon nem könnyű az átállás, viszont engem nem idegesít, sőt, szórakoztat. Élevezem, hogy stabil a talaj a lábam alatt, és nem kell olyanok miatt aggódnom, hogy a Logic elcseszi a bounce-ot (ezt korábban tárgyaltuk, hogy az X-ben a bounce nem az, mint ami szól, és a tesztet elvégezve  a 9-es is szenved ettől).

 

A Pro Tools 1-2 kérdésben kegyetlen, pl. nem programozhatók át a billentyűparancsok. Ugyanakkor ennek egy nagyon praktikus elgondolás áll a hátterében: bárhova mész a világon, mindenhol ugyanazok a billentyű parancsok. Nekem ez az elgondolás kedvesebb, pl. utáltam mikor a Logic verziók között teljesen megváltoztatták a keycommandokat. A mai napig azt gondolom, hogy az, hogy a Logicnak külön sample editora van és külön hullámformakijelzés az arrange ablakban ez óriás amatőrség, rettenetesen idegesítő. (Ugyanakkor ez nagyon jó MIDInél, ami meg a Pro Toolsban nincs!). 

 

Amúgy tegye már fel a kezét, aki szereti a Logic mérőműszereit (a csatornák szintjelzőire gondoltam).

 

Szerintem egy folytatásos cikket fogok írni a dologról, de nekem nagyon bejön a Pro Tools audióra. Nemigen tudok olyat, amit ne oldana meg elegánsan, vagy amit ne tudna. Logic-kal még a vágások (fade-ek) is tiszta szívás. PT-nél ha kérek egy crossfade-et, pl. mindig jó, nem kérdezd miért, Logicon meg állítgatni kell hogy jó legyen. Ettől független a PT fade-je szofisztikáltabb úgy ezerszer.  A Beat Detective zseniális és a tempómanipulációs dolgok, a tranziens hangolás is mind mind a Pro Toolsban jobb.  Ha sok sáv és take van, az megint egyértelműen Pro Tools. Most csak egy pár dolog ami hirtelen eszembe jutott, de a lényeg, hogy a PT-nek is van egy workflow-ja, elképzelélse, ami szokás kérdése. Ha az ember ezt megérti, akkor gyakorlatilag hasonló munkamódszert fog követni mint a profik.

 

Vicces mód amúgy a PT-re átállás Logicról hasonlít a PC-ről MAC-re átállással. Mindkettőn meg lehet csinálni ugyanazt, de a PT jó valószínűséggel fogja azt csinálni amit kértünk, jobban át lett gondolva a felülete, nem konfigolható olyan rugalmasan mint a Logic (ennél fogva nem fog megengedni nagyon hülye munkamódszereket sem), de nem tesz fel idióta kérdéseket és az eredmény mindig jobb hangzásra.

 

MIDIzni, virtual instrumentezni viszont csak Logic továbbra is. (A világon is általában ez a sztenderd).

 

More to follow...

Link to comment

Várom a folytatást:-)

Könnyebb lenne megszeretni a Pt-t és el is fogadnám, hogy az átállás nem egyszerű, ha nem találkoznék megoldhatatlannak mutatkozó problémákkal.

Ilyen pl. a audio jelek késésének kérdése, felvételkor. Van erre funkció, ami nálam a legtöbb beállítással egyáltalán nem működik, amikor működik akkor pedig rosszul.

A logicban ugyanez szintén hibás. Viszont lehet kompenzálni és kézzel beállítani. Egyszer megcsinálom és szinkronnal nincs gond többé.

Azt a PT-vel nem tudtam elérni. Nyilván képes rá és én csinálok valamit rosszul. Ezt pedig a rendszer hibájának tartom, nem a kezelőjének. Addig pedig marad a sávok kézzel helyre tologatása:-(.

Link to comment
Guest
Szólj hozzá...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...