Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 2016-12-19 in all areas

  1. Megjött a boltba az Arturia Matrixbrute. Azt sejtettem hogy a kezelése forradalmi lesz, de azt megközelítőleg se, hogy a gyakorlatban ez mit jelent, ahogy azt sem hogy mennyire király hangjai vannak. Egyáltalán nem akartam ilyet, de félek, hogy elkerülhetetlen. Cikket tervezek róla írni. Annyit elárulok, hogy a videók abszolút nem adják vissza azt az élményt, ahogy a hangszínt el tudod vele tekerni. Fényévekkel jobb élmény, mint amire gondolsz. Következésképp sajnos hazajött velem ez az egy darab ami érkezett...
    4 likes
  2. 1 hangszín ami 3 percig mesél! https://clyp.it/n0npwjxc (Korg Trinity Rack factory combi)
    4 likes
  3. Szerintem érdemes meglépni egy Triton Extremet vagy TR61/TR76 billentőt (mind sampleres és ma már bagóért vannak!), hozzák a Trinity/Triton vonal legjobb soundjait (bár mondjuk itt a Trinity Rack egy érdekes színfolt még s szerintem a plusz zongija is jó már) viszont már nem csak 32 hang polifónok hanem 64 meg stb. A régi érából meg később jöhet egy X5DR kis modul és kész. De pc-re is ott a Legacy Collection az M1/T1 sorozattól a Wavestationig ami már ipadre is kint van, úgyhogy Korg soundokból ma már nem lehet hiány. Bárcsak volna így mással is, pl. Ensoniq.
    3 likes
  4. Tévúton jársz: én nem merészkedtem odaáig, hogy úgy állítsam be magam mint aki mindent tud. Szigorúan technikai és filozófiai oldalról közelítek és olyan dologról nyilatkozom amiben van saját tapasztalatom, ha jól tudom te nem vettél fel 1073-mal dobot, én viszont igen, és nem azért nem tetszik mert tökhülye vagyok egy preamp beállításához, hanem mert nem éreztem passzosnak az eredményt. Ebből feltételezem, hogy másnak is lesz majd hozzám hasonló élménye ha azon a kevés tűzkeresztségen átesik, amin én már átestem. Nem téged akartalak lebeszélni, hanem kis óvatosságra intenék mindekit, aki belebuzul a 1073-ba. Az is csak egy preamp, és nem univerzális, ellentétben azzal, hogy itt úgy van beállítva, mintha az maga lenne a piros gomb. Amit mutattál videót, abban a hang nekem nem tetszik, nem így képzelek el dobsoundot (azt sem állítom hogy a neve preampok miatt nem tetszik). Annál nagyobb butaságot viszont még nem hallottam hogy "ha neki megfelel akkor nekem is", erről a mentalitásról kéne leszokni villámgyorsan két okból: 1) a legtöbbünk nincs azon a szakmai szinten mint a példaképeink. Ezeknek sokkal kevesebb is elég, hogy nagyobbat dobjanak mint mi. Én láttam dolgozni Grammy díjas hangmérnököt, és meglepetésemre nem sokat görcsölt azon hogy mi áll rendelkezésre, pl. ellentétben Silkkel vagy velem 2) nyilvánvalóan neked a saját zenédet kell megcsinálnod aminél nem árt figyelembe venned az egyes eltéréseket, ami alapvető döntési különbségeket eredményeznek. Ezek a hangmérnökök valamit okkal csinálnak, nem azért, mert majmolnak valakit, vagy mert "csak". És természetesen mindenkinek joga van elkövetni ugyanazt a hibát mint a többi egymilliónak. A 1073-as kritikáját pedig nem a top hangmérnököktől fogod hallani a nyilvános médiában(!), akik le vannak kötelezve a gyártóknak vagy a stúdióknak ahol beruháztak ilyen technikára csilliárdért. Mondom, nem akarlak lebeszélni, de ha rendesen űzöd az ipart, szerintem lesz még olyan pillanatod, amikor megörülsz annak hogy valamit nem 1073-mal vettél fel. Tapasztalatom szerint mindenkivel ez történik idővel.
    3 likes
  5. Csak nekem tűnt fel, hogy a Behringer Midas és Klark-Teknik cuccokat pakol a dolgaiba (a márkák tulajaként), és pont ezért ez már rég nem a régi 20e Ft-os szürke virágállvány "Béringer" compressorok világa, hanem bőven középkategória (ha nem jobb)? Uli Behringer elég komoly márkákat tulajdonol ma már. A Midas Engineering team, és a K-T mérnökei is keresztbe dolgoznak egymással, ahogy a TC Electronic csapata is, rendszeresen posztolnak videókat. Nekem ez elég ahhoz, hogy ne a régi "Behringer" felfogásban álljak oda egy-egy új cuccukhoz.
    3 likes
  6. A Nordot mellê kell venni, nem helyette! A 90-es évek egyik legnagyobb vasa volt a TS10. Azóta se csinálnak ilyen cuccokat sajna (Nordot meg pár hibrid analógot leszámítva.)
    3 likes
  7. Ujra elesztjuk a tanfolyamokat. Az elso korben egy kis mastering. Cim szavakban: - EQ-k es tulajdonsagaik, hasznalatuk - Dinamika okosan, batran - Stereo kep manipulaciok, mikor es miert - Formatumok es szabvanyok A tanfolyam 2 alkalom, osszesen 15 ora. Eleg tomeny es gyakorlatias. Maximum letszam 5 ember. Idopontok: Februar 5, februar 12 (ez ket egymast koveto vasarnap)
    2 likes
  8. Szerintem úgy lenne jó, ha nem csak a 10 millás analóg láncról elmélkednénk, mert annak elég mérsékelt a gyakorlati haszna a magunk fajta földi halandók számára. Egy UAD vs. vas történetnek viszont nagyon is lenne értelme.
    2 likes
  9. A mellékelt pdf alapján gondolom így. A demo jellege, a könyv struktúrája, a vizsgált zeneszámok, a könyv rövidsége (és a látott információsűrűsége), a stílusa és a helytelen helyesírása miatt - többek között. A szerző tekintélye és munkássága sem kiemelkedő. Persze ettől még lehet jó, de én ezek után nem emelném le a polcról. Szívesen. ;-)
    2 likes
  10. A nevéről nekem mindig a Deep Blue és a Deep Thought sakkozó számítógépek jutnak eszembe. A Deep Mind mintha csak ezeknek a folytatása lenne Aztán ha lesz egy következő kiadása az meg lehetne Deeper Mind... BTW a demók alapján szerintem is jó szinti lesz ez.
    2 likes
  11. Nos, sikerült Uli Behringerrel beszélnem és azt mondta, hogy a WiFi azon élőző zenészek kedvéért került beépítésre, akik fellépés közben is szeretik a közösségi média integráltságot -csetelnek, instáznak, fészbúkoznak liveactezés közben. Ez eddig csak laptop fellépések közben volt megoldható, egészen mostanáig ! Illetve ha épp otthon felejtettük az okostelefonunkat, akkor sincs nagy probléma - csak előkapjuk a DM12-t az ing zsebéből és többé nem jelent gondot az étel vagy taxirendelés, esetleg a buszmenetrend megtekintése.
    2 likes
  12. Üdv! akkor én is leírnám a véleményem.Szóval szerintem ez egy jól átgondolt és megtervezett szinti,nekem nagyon tetszik a hangja főleg a pad-ek meg lead-ek.Engem cseppet sem zavar a neve sőt sztem nem is rossz viszont élőben mindeképp ki akarom majd próbálni.. kérdés még az hogy fémházas e? illetve milyen mechanikát is kapott a kicsike nekem a kijelző kifejezetten tetszik mert ír minden paramétert és ahogy láttam egész áttekinthető a menüsor és könnyű kezelni.Biztos jó hangszíneket lehet kitekerni.Én úgy vagyok vele hogy ezt a masinát nem hasonlítanám máshoz mert azért azt tegyük hozzá elég nagy szám,hogy a Behringer belevágott egy ilyen projectba,remélem még a jövőben adnak ki esetleg hangmodult vagy más hangszert.
    2 likes
  13. Triton Le61 és Tr61 közötti fő különbség az az, hogy a tr az SD kártyát fogad az elavult smart média helyett, kapott egy usb-portot és nagyobb hangkészletet. A samplerbe bármit fel tudsz venni audio jelforrásból, teljes értékű sampler.
    2 likes
  14. Az általad felsorolt szintikből én a Triton családban és Trinity-kben vagyok otthon. A 01/WFD, N és X sorozat nem rendelkezik samplerrel, ilyen irányba nem is bővíthető. Ezek a legendás Korgok sok műfajban meg állják a helyüket, mechanikai felépítésük kifogástalan, soakt ki bírnak, ezt még időtálló hangszernek tervezték. A HI szintézissel rendelkező családban a KARMA egy kakukktojás mivel sampler nincs benne, helyette ott a karma funkció amivel más varázslatokat lehet csinálni. Hangzásban nincs különbség, ugyan az a motor van bennük. A Triton Le61 azért praktikusabb mert ha samplerként használod akkor az dolgozik Smart Media kártyára (max128MB) rengeteg cucc fel fér rá! Így ha koncertezni viszed akkor nem kell hozzá cipelni a SCSI lomokat, amiktől retteg az ember, hogy be olvassa e a mintákat vagy sem... Viszont a Triton classic meg annyival jobb, hogy DX7-es billentyűzettel rendelkezik, nagyobb hangkészlete van és romokkal valamint moss panellel bővíthető. A gombokra, potikra, encoderre, billentyűkre soha nem volt panaszom. A sampler nagyon jól és könnyen kezelhető, bár nekem az AKAI-k valahogy jobban be jöttek, más hangzás.... Trinity-k, hasonló felépítés mint a triton, hangzásban egy kicsit édesebb, jobban meg fogja az ember fülét, bár ez lehet ízlés dolga. Polyfóniéban csak 32 ami combi hangoknál gyorsan kimeríthető. Igen a plus éri meg, mivel abban ott a propechy ami sokkal átláthatóbb és kezelhetőbb a trinity-ben mint az eredeti hangszeren! PBS-try modullal tudod bővíteni, így lesz egy 4 sávos audio hard disc recorder is a gépben, ami 48KHz-es mintavételi frekin dolgozik. Felvértezi a hangszert 2 analog audio bemenettel és spdif coaxi in-outtal, scsi porttal. Illetve az effekt processzora is kibővül vocoderrel meg pár olyan effekttel ami alapból nincs benne. Ha sampler bővítést teszel bele az csak sample player azaz saját mintákat nem tudsz vele csinálni, csak a trinity-nek a saját mintáit betölteni, valamint akai s1000/3000 mintákat felrakni ha jól emlékszek max 8Mb mennyiségben. Én anno nem tudtam kihasználni ezt a részét, de persze örültem, hogy fullra van bővítve. Hogy melyiket ajánlom, igazándiból felépítésre és kezelhetőségre nincs különbség, csak a Triton fejlettebb már egy kicsit. Igazándiból ízlés dönti el, hogy kinek melyik hangzásvilág fekszik jobban. Ha jó zongora hangszínt akarsz akkor Korgot nem ajánlok, én most ezzel szenvedek
    2 likes
  15. Várjuk meg amíg kijön a hangszer, nézzük meg, fogjuk meg, hallgassuk meg - hamar ki fog derülni mi újság. Remélhetőleg ennyiért nem a 10 ezer forintos pedáljaik minősége fog visszatükröződni, legalábbis én bízom benne.
    2 likes
  16. Ismerem a Trinity palettát rendesen a racktől a V3 fullra bővített verzióig, illetve a 61 alap verziótól a ProX-ig, mert mindegyik meg fordult a kezem alatt, volt mikor egyszerre is. Durva dolgokat ki lehet belőle varázsolni. Nekem a rack-nek a hangja, kicsit tisztább csilingelőbb míg a proX kalapácsmechanikás sokkal izmosabban szólal meg. Lehet a tápjuk miatt van, mivel más teljesítmény van mindegyikben, nem tudom. Viszont ha vennék akkor én is mindenképp Tr racket.. Korgból most egy fullra bővített Triton Le61-et használok, teljesen más világ. A trinity nekem sokkal fűszeresebb
    2 likes
  17. Ha lo-fi, akkor Synthrotek még! http://www.synthrotek.com/ A Bastl moduljai közül pedig van egy-két igazán izgalmas, amivel egészen más forrásból érkező feszültségekből lesz zene, lásd: ilyesféle szenzor van ADDAC-éknál is: Van szerencsém hozzá. remek kis ketyere, igazán megszínesíti a játékmódodat.
    2 likes
  18. Én ugyan nem vagyok a szó szoros értelmében "szinti fan" de attól, hogy ez behringer, szerintem b@szott jó hangszínek vannak benne, nagyon zenei. A demo alapján szinte mindegyik hangszín használható. Ez az én szerény meglátásom, aki inkább zongora, rhodes fan.
    2 likes
  19. Vettem egyet összeszerelő készletben. Összeraktam, működik! Igazán beteg, zajszerű hangokból álló loopokat lehet kreálni vele. Sokféle hangon meg lehet szólaltatni. Öcsi Buchla...:) Nagyon tetszik. Megérte!
    2 likes
  20. Készen van az EQ is, gyakorlatilag mindenféle anomália nélkül, simán összeraktam. Így másodikra sokat fejlődött a forrasztási tudásom, ugye nekem csak XLR/Jack/stb ügyben van nagy rutinom. Jelen pillanatban tesztelem a Sonimus Burnley 73 pluginnel szemben. de még nem tudom megmondani mi a szitu, egyébként nagyon szépen teszik a dolgukat. Az EQ-t is természetesn a preampon keresztül hajtom. Ennek ugye az a lényege, hogy az EQ a preamp két fokozata közé illeszkedik be, tehát dolgozik a preamp két trafója és a komplett erősítés is, gyakorlatilag így teljes a kép. A CP5176-ra még várni kell, van a panelen két 2x10 pines 90 fokoscsatlakozó amivel kezdeni kell, na én ezt mindjárt nagy figyelmetlenül a másik oldalába raktam bele a panelnek, de kapom postán a cserealkatrészt, a másikat már kiszedtem belőle, illetve a DOA és a gain reduction meter panelje is készen van már. Igazából elégedett vagyok és úgy gondolom hogy jól döntöttem hogy nem gyári eszközt vettem, annak ellenére, hogy párszor az építés közben mormogtam hogy inkább csak egy MP512 kellett volna mert az egyszerűbb, de mégis csak a 1073 a nagy kedvenc, és ez az EQ még szélesebb körben kihasználható az 5/11/5 freki miatt, és biztos vagyok benne hogy a kompresszor is tetszeni fog. Bár egy picit azért más mint a 1176LN, például ilyen dolgokban hogy az attack!release potik óramutató járásával megegyező és nem ellenkező irányuak, továbbá logaritmikusak lineáris helyett mint ahogyan a Distressorban is van. A bemeneti fokozat és a kompresszor rész azonos felépítés mint a 1176LN, a kimeneti fokozat viszont egy API 2520 diszkrét opamp alapú dolog, illetve van sidechain HPF és van egy torzító gomb is rajta ami a Rev A-hoz hasonlót hoz ki a vasból.
    2 likes
  21. Hogy őszinte legyek, -hála a modern technológiának (UAD szimulációk)- nálam elő-elő fordul, hogy a 1073 Preamp/EQ, illetve csak EQ rákerül a felvett dobokra, (lábdob belső-pergő felső-Overhead sávok) amiket "tisztán" a rendelkezésemre álló mikrofonokkal/preampok-kal rögzítek. És lehet, hogy velem van a baj, de én nem kaptam hideglelést a hangjától, ennek a megléte javított inkább a szóban forgó dobhangon. Igaz, hogy más szituációkban más lánc kerül rá. Szerencsére tudom variálni. Stílus, dal, hangszer és dobos függő erősen! Hogy ne csak dumáljak készítek egy-egy olyan premaster verziót, ahol csak az új 1073 UAD van és ugyanarra egy olyat, amin az új 88RS szimuláció. De most első a család és a Karácsony!! Boldog Karácsonyt Mindenkinek itt is!
    2 likes
  22. Alkohol a legjobb zsíroldó és hamar párolog, ellenben a vízzel! Ha patikában nem kapsz tiszta alkoholt, megteszi a hagyományos vodka is! Csak nem szabad dörzsölni nagyon mert a festett felirat könnyen lekophat!
    2 likes
  23. Limiter ügyben AOM Invisible Limiter / Invisible Limiter G2. Irgalmatlan. Az eredeti 16x oversampling-ig megy el, a G2 meg 128x-ig plusz teli van extra beállításokkal. Nem próbáltam semmilyen UAD limitert/brickwallt de szerintem nincs értelme mert ez tipikusan nem egy olyan dolog ahol vannak legendás hangú vintage eszközök, az UAD meg valljuk be őszintén, ebben erős.
    2 likes
  24. (Valamelyik kis manufaktúra gyártott egy gyűrű alakú mini moduláris - vagy inkább patchmátrixos - lofi cuccost, na attól elájultam, hogy milyen jó, de sajnos "discontinued"... fontos dolgok ám ezek a kis vacakok, hiszen ezek olyanok mint Schubert rozsdás és nyikorgó kávédarálója, mely tekeréséből melódiákat hallott ki... )
    2 likes
  25. Csináltam nektek egy rövid tesztet, a különböző innen vett sávokat (kismembrános teszt, Bereczkis teszt) processzáltam le az MP573+EQ573 kombón ahol gyakorlatilag a preamp azért volt bekötve hogy a trafókon keresztül menjen végbe a be- és kimenet, ne az EQ diszkrét I/O-ján, továbbá utánuk kötve a CP5176-ot. A plugin ellenfél pedig a Sonimus Burnley 73 + UAD 1176LN Legacy kombó volt. Gitár - vas Gitár - plugin Hegedű - vas Hegedű - plugin Szaxofon - vas Szaxofon - plugin Ének - vas Ének - plugin
    1 like
  26. Kicsit off, de tudja valaki hogy mi az a kis kütyü a hangszer előtt?
    1 like
  27. Szerintem is jo kis szinti ez. Es kurvasok fogy majd belole, nem veletlenul. Meg ha a felepitmeny szar is lenne, es errol eddig nincs hir, akkor is jo bolt, mert baromi flexibilis poliszinti, es az effektek is jonak tunnek. Emelle mar csak egy erosebb hangu monoszinti es meg is vagy. Tulkepp ez a cucc hozta meg a kedvem, hogy ujra osszerakjak egy setupot. Aztan, hogy mennyien vallaljak fel szinpadon, azt majd meglatjuk.
    1 like
  28. Ha esetleg időben belefér, hogy vársz tavaszig - feltéve, hogy új gépet veszel -, akkor tedd meg. Elvileg - a kismadarak szerint - akkor fogja bejelenteni az Apple az új iMacet. Ezzel két lehetőség adódik: - A mai iMaceket olcsóbban lehet megvenni - A mai iMacek áráért egy korszerűbbet kapsz akkor. Én is erre várok: a 2011-es iMacemet szeretném "nyugdíjazni". Mindenképpen Thundebolt hangkártyát szeretnék majdan, de van egy aggodalmam: az új iMac már (szerintem) TB3-mal fog kijönni, amihez viszont a kábelen kívül kell egy TB3-TB2 adapter is. A másik "aggodalmam", hogy az új iMac már alapból SSD-vel fog kijönni, ezért a kifutó modellek SSD-vel megrendelve már drágábbak lesznek, mint az újak, ezért nem lesz értelme kifutó típust venni. Márpedig ma már "öngyilkosság" HDD-vel gépet rendelni. "Vegytiszta" SSD az egyetlen jó megoldás.
    1 like
  29. Én nem tudom, lehet hogy a Holdon éltem eddig, de nekem ez teljesen új infó. Ezek a keserű almadaráló fanyalgó hangvételek talán a "zandroidos" semmire sem jó tabokra helytállóak szvsz. Pár éve emlékszem nagy ellenszél volt a színpadon laptopról tolni téma körül is. Ma már ha nem látunk semmi cuccot egy mezei billentyűn kívül a stagen, jön a kérdés: "és amúgy mi szól?", mire a frappáns válaszok egyike másika: "ja, az xy app az iphoneomról a zsebemben..." Nyilván amúgy az MPC egy studio cucc volt mindig is. Az ipad meg bárhol veled lehet, ámbár egy MPC kicsit furán is nézne ki a strandon pl. ha ott jön hirtelen az ihlet.
    1 like
  30. Telepítetted a szerver programot? http://www.midimux.com/downloads/studiomux_x86_215.exe http://www.midimux.com/downloads/studiomux_x64_215.exe Win 32 (7+) 2.1.5 Win 64 (7+) 2.1.5 Note: The New Server + VST is compatible with video cards supporting open GL 2 Win 32 (7+) 2.2.5a Win 64 (7+) 2.2.5a
    1 like
  31. Szia! PC-n: MidiOX vagy Bome Send SX-el küldd fel a *.mid vagy *.syx fileokat a Ti-ra. (fontos: Ti-ban csak a legelső 4 bankba tudsz menteni (RAM-A, B, C, D) MAC: SysexLibrarian Ti-nál config menüben a MIDI Dump RX: Receive Dump vagy aszem' Force to Bank A (és akkor az A bankba pakolja a pactheket) kb ennyi
    1 like
  32. Szerintem is igen jó darab lesz. Mert egészen érdekes módon viselkedik a hangja. Szerintem nagyon sokan megveszik majd, ami nem baj. Már régóta várt a többség egy középkategóriás analóg poliszintit. Aminek az ára alsókategóriás szinte. Szerintem lesz folytatása is: szinte biztos hogy kiadják monoszintiben is. Aztán ha jól megy a bolt, lesz ettől jobb darab is, meg jön majd a Behringer analóg dobszinti is...
    1 like
  33. 1 like
  34. A TR széria tulkép. egy Triton Le mkII. Dupla hangmintatár (64MB), dupla polifónia. Szerintem jó vas. Nekem meg egy havernak volt a kis microX is, szinte 80%-ban ugyan az hangban és én nagyon szerettem az ötletes preseteit. Számomra jobban, fantáziadúsabban hatottak a gyári hangjai mint a sima Tritonoké. Ami lényeges, hogy a TR-ben gyárilag benne van a sampler opció, korábban azt hittem nincs. Ami opcióként beletehető, az csak külső forrásról való mintavételezést tesz lehetővé, illetve kinyílik egy új menü a sample editorban vele, de mivel ezt úgy sem a hangszeren hanem pc-n csinálja magának az ember profi programokkal, így értelme sincs ennek az opciónak nagyon. Szóval szerintem tuti a vas még annak ellenére is, amiben karcsúsították, hogy a Tritonok 5 insert effektje helyett itt csak 1 van, ami 1 hangszínnél nem olyan nagy gáz mint ha sequencerben vagy kombi módban lövi el az ember, de master zengetők meg stb. még azon felül vannak, úgyhogy szól becsületesen szerintem a kis vas. A Triton Extreme nyilván erre lapátokkal rátesz (96MB sample RAM, MOSS board bővíthetőség, millió hangbank saját hangszíneknek, ami a TR-ben 512 program sound és 384 combi), de ezek adott szinten már inkább csak kényelmi plusz szolgáltatások. A jellegzetes Korg sound azért ott van! 1x csináltam magamnak egy összehasonlító táblázatot és a TR teljes hangszínpalettája 99%-ban megegyezik pár kivétellel az Extreme alap bankjaival ráadásul! Csaba meglátását a Trinity kapcsán abban támogatom, hogy ahhoz tényleg egyedi hangbankok készültek (ki tudja kik fejlesztették) és valóban más hangzásokat tud. Azért pár hasonló elnevezésű hangszín a Tritonokban is megtalálható, viszont sajnos a Trinity annyira zárt rendszer volt, hogy a hangjai már nem kompatibilisek a Triton szériákkal. Ehhez képest mondjuk csináltak 01/W sorozatról is hangbank átkonvertálást Trinityre, de a lényegi kombi hangszínekre ez nem terjedt már ki és azért az eredeti vasban ugyanazok jóval testesebben megszólaltak. Ígymond ezért érdemes inkább a nagy szériák 1-1 példényát vagy modulját később még beszerezni. Az X és N széria is jónak mondható hangzásban a maga nemében (főleg az N364, N264, ami a Triton Le-hez mérhető lájtosabb verzió volt a Trtinity idejében csak attól teljesen különböző mintakészlettel!), de én a bevált Korg hagyományokkal szakító kezelési módjától, meg a kis buta kijelzőjétől mindig a falra másztam, s nekem mára az ergonómia sem az utolsó szempont ilyen téren.
    1 like
  35. A különböző szintézisekről találsz magyar leírásokat, itt igazából, mint a videó is mutatja A/D egy modulárt mutatott be, hogy indulj neki egy egyszerű hangszín gyártásának, és tényleg elég kezdő szinten próbálta mindezt bemutatni, hogy a most ismerkedő emberek kedvet kapjanak egy ilyen rendszer összerakásához. Na most, ha úgy gondolod, hogy a videós linkek a legjobb megoldások, akkor előszeretettel ajánlom Raul's World of Synths yt csatornáját, ahol doepfer modulokat mutat be. Amúgy a legjobb dolog, ha elmész egy ilyen bemutatóterembe, és a videó alapján jegyzetet készítesz magadnak, és elkezded csavargatni a potikat. Azt gondolom, hogy mindegy, hogy egy szinti, vagy modulár, idő kell ahhoz, hogy teljesen kiismerd a rendszert. Nekem egy bő év kellett hozzá, gyakorlat nélkül pedig csak továbbra is kérdőjel marad a téma.. Első dolgod, hogy minden egyes modul működését megismerd, hogyan működik, és mi lesz a végeredmény. Kezdésnek pakolj össze magadnak egy egyszerű monoszintit, abban már lesznek olyan lehetőségek, hogy az arcodról lefagy a mosoly.. 2VCO, 2VCA, Envelope, Filter, LFO, Mixer. ja meg persze valami olcsóbb szeki, mint az SQ-1. Ez egy tökéletes elindulás. A 2 VCO-nál már el tudod dönteni, milyen úton akarsz elindulni, pl wavetable, analóg, vagy digitális. Remélem segítettem.
    1 like
  36. Nem, factory preset! Ilyet én nem tudnék és külön is érdekelne milyen agy és mennyi munkaóra kell ilyet létrehozni. Nekem volt régen Trinitym, de akkor vhogy nem szerettem. Inkább a Yamaha EX5-öse lett volna nagyobb álmom. Nyáron meg nálam járt egy jó ismerősöm TR-Rackje és kb. 3 órányi anyagot vettem fel csak a hangszínek nézegetéséből, annyira lenyűgözött ezekben a motion synth vagy ambient soundokban. Azt tudni kell a rack változatról hogy +8MB mintával rendelkezik a sima Trinityhez képest és kb. 2x dinamikusabban szólal meg! Én az első 10 hangszín után nem hittem a fülemnek! Azon kívül ezekkel az új mintákkal jópár hangszín másképp van megírva. Van pl. egy sokkal szebb stereo akusztikus zongora is közte, mely nagyon atmoszférikusan tud hatni. Szóval hogy a Trinity vonalából e cucc jött ki legkésőbb, szerintem jobban kimunkálták és beleraktak apait anyait. A Triton Racket ugyan még nem próbáltam mellé, de ezek a 90-es évek és környéke nagyon termékenyek voltak. Gondoljatok csak bele: 1988: M1 1989: T-széria 1990: Wavestation 1991: 01/W 1993: X-széria 1995: Trinity, Prophecy, OASYS (1. prototípus) 1997: Z1 1999: Triton 2001: Karma
    1 like
  37. A nyitás első napján érkezik a Matrixbrute is.
    1 like
  38. Az Arturia accountod alatt ott van? Kell lennie egy unlock kódnak. Nálam úgy működött, hogy azzal az accounttal bejelentkeztem az Arturia Software Centerbe, amihez "beklikkeltem" a MiniFiltert (meg amihez a V-Collectiont regisztráltam). Így aktiválódott simán.
    1 like
  39. Na összeraktam az MP573-at. Nem volt egyszerű szülés, de kész van. Érdekes sound, hasonló mint pluginban de mégis más, ha kéne találnom rá egy szót azt mondanám, hogy grízes.
    1 like
  40. Szoktam nézegetni fehérzaj-EQ-analizer kombinációval hogy melyik mennyi. a 1073 például elég széles, 220 illetve 12k-nál olyan 1kHz körülről indul ki az íve az EQ-nak. Ez plugin alapján eléggé hasonló a 1073-nál és a 1084-nél, viszont a 1084 széles illetve keskeny középszűrője között van a 1073. A 1084 széles az nagyon széles, a 1073 az akkora mint mondjuk a soundcraft si pultjainknak ha teljesen szélesre tekered, és a 1084 szűk nagyjából valami olyasmi mint egy régebbi live analóg pulton lehetett a fix közép. Vettem MP573-at, EQ573-at és CP5176-ot úgyhogy teli lesz a lunchbox a kedvenceimmel. Aztán befejeztük a bevásárlást
    1 like
  41. https://discussions.apple.com/thread/3593125?tstart=0 Ez alapján úgy tűnik, hogy a windows 7 hivatalosan nem támogatott MacPro 1.1-en. Próbáld meg a Windows XP-t. (Ha azon is megy, ami miatt a windows kell Neked.) Szerkesztve: Hopp: az alábbi linken van egy módszer, úgy tűnik, sikeres: https://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=19&t=1226813
    1 like
  42. Yamaha TG-77 vintage FM szinti eladó. A SY77 rack változata
    1 like
  43. az érvelés azért nem helyes DutchFlowers, mert ahogy A/D is írta korábban, úgy próbálod összemérni a modulárokat a fix szintikkel, hogy olyan példát veszel az összehasonlítás alapjául, amiben a modern modulárok NEM HATÉKONYAK (a régiek sem, csak most nem róluk van szó). A lényeg itt nem az, hogy a fix szintiket váltsuk ki velük. Ez egy MÁSIK hangszer, ami elsőre megtévesztésig hasonlít egy fix szintire (már csak azért is mert a vintage modulárokat valóban úgy használták ahogy ma egy fix szintit), mégis ez egy másik hangszer, másra való, máshogy használjuk a stúdióban, máshogy játszunk rajta élőben. Nem egy "Fix synth on steroids" dologról van szó. Ezt érted félre te is, és ezt értik félre sokan mások is. Ennek a félreértésnek a terméke az előző 6 oldal. Igen, rengeteg mindent meg lehet csinálni egy hagyományos szintivel, hatalmas lehetőségek vannak benne. A legtöbb hagyományos feladatra amire egy szintit használni szokás gyorsabb, kényelmesebb és hatékonyabb is. Igen rengeteg esetben egy fasza fix cuccal sokkal jobb, karakteresebb dolgot lehet csinálni, mint egy modulárral (a mélyebb szintézis lehetőségek ellenére is). Viszont egy mai, modern modulár nem csak a szintézis lehetőségek kiterjesztését célozza (természetesen azt is). Maga a munkafolyamat, ahogyan egy ilyen hangszert használni tudsz, ahogyan egy több rétegből álló patch-et fel tudsz építeni, ahogyan egy patch-en belül az egyes modulok, vagy blokkok oda vissza hatással vannak egymásra, az fog egy egészen más végeredményt szülni. Nem csak a hangzás lesz más, a struktúra is. Nem az, hogy egyszerre több féle szűrőt tudsz használni, és nem az, hogy milyen komplex az oscillátorod. A játékmód... nem tudom jobban megfogalmazni. és egyébként most ne keverjétek ide a rengeteg a neten fellelhető zavaróan idegesítő, demót. a demókat geekek töltik fel nem zenészek náluk pedig tipikusan a zenélés másodlagos, vagy nem is létezik. a tudományos kockulás, és kísérletezés a lényeg
    1 like
  44. Ez nem teljesen így van. Ha már jól kiismerted a saját magad által összeválogatott modulárt, akkor pár perc alatt fel tudsz dobni egy működő patchet. Plusz minél komplexebb, digitális modulok vannak (MI Braids, Rings, Intellijel modulok stb), annál kevesebből raksz össze egy komplett "hangszert". (durva példa: Braids + Shelves, és kész a szinti voice, esetleg közé egy Ripples filternek), 4-5 patch kábel. De jön a E-MU Morpheus digitális filter is idén, példaképpen az is jó. Egy komplex oszcillátor, egy filter, és ha kell egyeltalán, akkor egy VCA, meg pár kontroller. Ezt az ember szívesen le is bontja, mert hamar vissza lehet dobálni.
    1 like
  45. Szerintem félreérted a moduláris rendszereket. Ne egy szóló VCO -> Mixer -> Filter -> VCA típusú felállásban gondolkod. A modulárok egészen másról szólnak... legalábbis napjainkban biztosan. Egyrészt szó sincs legózós analógozásról. Közel sem az analóg modulokról szól a jelenlegi eurorack piac. Természetesen analógból is van minden amit szeretnél, az egyedi, friss dizájnoktól kezdve minden létező klasszikus analóg klónja megtalálható, de az igazán durva dolgokat a digitális, vagy legalábbis hibrid fronton fogod megtalálni. Az, hogy monofón, csak félig igaz. Lehet para / duo / polifón dolgokat is csinálni, de mondjuk ez eléggé költséges és bonyolult időtöltés, úgyhogy végülis megegyezhetünk abban, hogy ez az állítás félig igaz. Akkordozni egyébként lehet. Van néhány olyan modul (oszcillátor) ami tud akkordokat, így a patch-ünk valójában monofón lesz, de különböző akkordmeneteket egyszerűen készíthetünk. Amúgy én nem látom nagy problémának a monofonitást sem. Vannak monofón hangszerek (moogok köszönik szépen jól vannak), meg polifón hangszerek. Ahol az egyik kell ott azt használom, ahol a másik ott meg a másikat... szerintem ez ilyen egyszerű. Azt sem értem, hogy miért tartod primitívnek. Nagyon sokszor egy-egy külön modul komplexebb, mint sok teljes szintetizátor. Ha maradunk az alap moduloknál, mint oscillátor, filter, burkoló-görbe (függvény) generátor stb, akkor is olyan dolgokat találunk, amik semmilyen fix szintetizátorban nincsenek meg (pl vess egy pillantást az intellijel shapeshifter oscillátorára, vagy a noise engineering oscillátorokra, de példálózhatunk a DPO-val vagy az AFG-vel is... aztán ott a three systers filter, vagy hogy egy klasszikust mondjak a Maths függvény generátor... ilyet nem találsz máshol csak modulárban), ha pedig az alapvető dolgokon túl is elkezdünk nézelődni, akkor pláne (itt most bele sem kezdenék a példákba). Aztán rengeteg az olyan cucc, ami eleve nincs fix szintikben. Pl amíg a make noise az idei namm-on előn nem rukkolt az 0 coast szintivel, addig nem is tudom, hogy volt e olyan cucc a piacon ami teljesen west coast szintézis technikákra épít. ráadásul az 0-coast sem fix, hanem félmoduláris. A digitális matrix egyébként egy nagyon jó találmány, de ne felejtsd el, hogy ezek esetében egy hangszerről beszélünk. Szemben a moduláris rendszerekkel, amik pedig ahogy a nevük is mutatja RENDSZEREK. Nagyon jópofa az új Arturia szinti a Matrix táblájával, de egy moduláris rendszerben, méretétől függően több párhozamosan futó hang / layer / szólam (nevezzük ahogy akarjuk) is létezhet egyidejűleg, és ezek olyan szinten integrálhatók, hogy sokszor lehetetlen elkülöníteni őket. Egy nagy, organikus, közösen változó, egymásra oda-vissza hatást gyakorló, együtt lélegző egésszé állnak össze. Ilyet fix szintetizátorokkal, nem tudsz, akkor sem ha modulációs matrix-szal vannak szerelve. Baromi jó dolog, de nem ugyan az! Számomra egyébként a modulározás sava borsát az előző bekezdésben leírt organikus jelleg mellett az adja ahogyan a rendszeredet kontrollálod, irányítod, szekvenszeled, ahogy manipulálod a gate / trigger jeleket, a modulációs forrásokat (LFO, Burkoló, Függvények, Random stb) és így tovább, az egy egészen más workflowhoz vezet, ami egészen más hozzáállást, gondolkozásmódot követel meg, ez pedig természetszerűleg más eredményeket szül. Vannak olyan dolgok, amiknek ezek a "más eredmények" kifejezetten jól állnak, vannak olyanok, ahol viszont teljesen fölöslegesek. Természetesen szoftveres környezetben sok minden működik, de ha netán abból indulunk ki, hogy azért primitív egy moduláris rendszer, mert szoftveresen is meg lehetne valósítani, akkor ilyen alapon végülis egy laptopon kívül semmilyen más hardverre nincs szükség, és minden vas szintetizátór elavultnak tekinthető. Ez is lehet persze egy vélemény, de ez már egy másik párbeszéd, úgyhogy ebbe szeirntem most ne is menjünk bele.
    1 like
  46. miért lenne primitív? épp az hogy végtelenül komplex tud lenni. eleve sokkal rafináltabb modulok vannak mint bármely szintiben. lehet polifón is, itt a hangközöket lehet generálni ha arról van szó. nincs megszabva az, hogy ezen keyboarddal kell játszani, sőt, jellemzően nem keyboarddel használják. layerezni viszont sokkal jobban lehet mint bármi más szintivel. presetek nem kellenek. épp ez a lényeg. ha nincs még összekötve sem semmi abból tud csak igazán újszerű dolog kisülni: minden alkalommal más irányba mehetsz. ha valami tetszik, felveszed audioba és kész. jó az, nem? viszont ha a modulárt a fix szintikkel hasonlítod össze, akkor sosem fogod látni mire jók. ezek papíron rokonok meg működési evlük hasonlít, valójában olyan köztük a különbség mint mondjuk egy gitár meg egy általad ismert szinti között. teljesen másra valók és teljesen másképp használjuk őket. ezért is nemigen fogsz olyat találni hogy modularon lemodelleznek fix szintiket: nincs értelme. mondom, ez egy másik hangszer és másra való. a legnagyobb innováció, az újszerű hangzások most egyértelműen azon a platformon születnek. nagyon inspiráló másképp (is) gondolkodni.
    1 like
  47. Eladó a képeken látható szép állapotban lévő,Roland MC-808 Sampler Groovebox. 1GB-os bővítő kártyával. Fólia még a kijelzőn. Termékjellemzők: 128 hangig polifónikus hangforrás 8 motoros Fader- Grooveboxban először! Vadonatúj hangszínek és Patternek Kitűnő Sampling és szekvenszer funkciók A Patch-ek, Sampling-ek, Part-ok szerkesztéséhez editor szoftver (PC/Mac) CompactFlash kártyahely az adatok tárolására USB csatlakozó MIDI funkciókhoz, és adatcseréhez: WAV/AIFF importálás és exportálás 16 lépéses pad bank, D-Beam kontroller Új generációs Groovebox motoros faderekkel Budapesten átvehető.Posta-futár megoldható. Ára:108.000Ft Érdeklődni lehet emailben vagy a nullahat-harminc-374-negyvennyolc-89 telefonszámon
    1 like
  48. Úgy látszik, mindenkinek mást jelent a DIY, amit nem is csodálok. Amit viszont igen, hogy a TTSH projectben ennyire benézték a dolgokat. Nekem az összes VCO-m pontos, enélkül nem is tudnám használni őket, meg a köré épülő dolgokat. A Buchla féle püttyögés nekem sem jön be... Amit A/D jól megfogott a hozzászólásával, az pont az a konfliktus, hogy az ember építeni is szeret, meg zenélni is, és a kettő a legtöbb esetben kizárja egymást az időfaktor miatt. Az építés nem lehet teljesen öncélú, valami cél kell, de ez lehet a tanulás is. Ha visszatekintek az elmúlt éveimre, akkor a legnagyszerűbb dolog pont az benne, hogy már sokkal jobban értem a hangszerek egész belső működését, nem félek kisérletezni, és ha még sokat folytatom ezt, akkor egyre több mindent meg tudok javítani, módosítani, stb, ami végülis "melléktermék", mert az elsődleges, hogy készülnek a hangszerek. Ha valaki hosszútávon gondolkodik, és a saját maga által épített hangszereket szeretné használni, karbantartani, akkor a legjobb úton jár a DIY módszerrel, mert az építés egyben a hangszer legjobb megismerése is. Ha valami elromlik, cseréled. Az, hogy időnként hibák vannak a nyákrajzokban, vagy kapcsolásokban, az nem csoda, ez az emberi természet következménye, a legtöbb szoftver is hemzseg a hibáktól, még sokszor a szintik firmware-je is... Csakhogy ezeket a felhasználó nem tudja javítani, marad a várakozás. A moduláris vs. Pro 2 meg egyértelmű, csakhogy építhető DIY módon a modulárison kívül sokminden még, és pont az a legjobb, hogy az ember olyan hangszert rak össze, ami számára a legjobban kézreáll. Vagy épp inspiráló (mint pl a Folktek cuccai). Szerintem meg kell találni az egyensúly ebben is, mint mindenben. Én nem hiszek abban, hogy mindent meg lehet csinálni DIY módon, de abban sem, hogy mindent egyből meg kell venni, főleg amin egyből látszik, hogy könnyen építhető. Ha valaki pénzt keres a zenéléssel, akkor vegye meg a hangszereket, és tolja az ipart. Mint ahogy én sem építek hackintosht, mindig megveszem a valódi gépeket, a meló az meló, nincs időm helyette a turmányolással szórakozni.
    1 like
  49. A sztori idén tavasszal kezdődött. Sokat molyolok mindenféle DAW-okkal, zenekaromnak csinálgatok midi alapokat, vagy a zenésztársak által készítetteket pofozgatom és azért persze egészségesen érdekel mindenféle zajkeltő, módosító eszköz. Ennek folyománya képpen nézegetem itt a hitspacet, tanulmányozom, hogy miket nem fogok soha megvenni. Egyszer csak szinte rámtámad a waldorf rocket. Na mondom te ki fia borja vagy? Mér vagy te ilyen olcsó? Irány a youtube. Öcsém ez királyul szól! Lehet csavargatni is...hmmm. Na de mi az, hogy monofón? Digitálisan vezérelt oszcillátor? Bazz, ez megint valami olyan terület, amiről napokon belül többet fogok tudni, mint szeretnék. Ez így is lett. Elértem azt a szintet, hogy a piac alapos felmérése után, már több olcsó mono szintit is nagyon kívánok Ez a bejegyzés magamnak szolgál némi összefoglalásként igazából, de ha valaki hasonló cipőben jár mint én, szívesen vennék bármilyen véleményt. A vadászat közben A/D már csinált egy zsíros összefoglalást a témáról, de én ennél jóval laikusabb vagyok, így számomra más szempontok is durván bejátszanak. A hangfoglaláson sikerült néhányat kipróbálni, de Debreceni székhelyű lévén, a kipróbálgatás (Budapestre utazás) költségei a költségvetés jelentős hányadát felemésztenék, így jön a jól bevált és semmire sem jó fórumtúrás és youtubenézés. Első kiszemeltem a Waldorf rokétája volt. Eszméletlen mennyiségű videó és fórumbejegyzés után, fájdalmasan konstatáltam, hogy én erre a raktára nem fogok felszállni, pedig fasza kis tekerők vannak rajta. Ejj. Akárhogy hallgatom, nincs ennek elég mélye. Pedig nagyon kamázom a jó zsíros basszusokat. Látom aztán, hogy Ipaden lehet preseteket is menteni. Nincs Ipadem. Preset meg kurva jó lenne, mivel fingom nincs, hogy mit tekerek, így annak esélye, hogy 2x egymás után sikerül, szinte kizárt. Elkerülhetetlenül szembesültem a korg játékaivan is. Volcák, monotron ezaz, monotribe. Ezeket a szemügyre vett olcsó analógoknál is komolytalanabbnak tartom, így nem jönnek számításba. Hang terén sem és a mid, usb, egyéb csatlakozások hiánya miatt sem. Egy Karányi videóban láttam a Minitaurt. Na ez baromi szexi. Disznó nagy mélyei vannak, lehet tekerni mint az állat, az új firmwarerrel presetek is vannak, tud CV-t, MIDI-t, MIDI USB-t. Viszont C5-re van korlátozva a pitch range. Mivel ez egy basszus szinti ugyebár. Viszont van neki faszántos moog filtere is, ami azér megintcsak nagyon disznó. De ez mégsem egy allrounder szinti mint például a: Bass Station 2. Ez mindent tud amire nekem szükségem lenne, vannak gyomros basszusok, mindenféle hullámformák, menthető presetek, USB, MIDI kisfaszom. Ja meg áftertaccs. DE a napokban több videót is láttam, amin midiről cspatták a BS-nek és hát az a véres igazság, hogy brutál módom elmászott az időzítés. Gyorsan túrom a netet. És látom, hogy ez ám egy valós probléma. Esetleg ha valakinél van használatban ilyen masina, igazán megoszthatná a tapasztalatait. Szembesültem a MiniBrute és Microbrute párossal is, de vaéamiért ezek a cumók nem bejövősek. Egyszerűen nem keltenek bizalmat. Pedig ennek is van jó kis szűrője, nyers hangja. Nekem gagyinak tűnik. persze nyilván nem az. DSI MoPho hangja nagyon kiadná, de a kezelőfelület nekem látszatra nem biztosítaná a tekergetés általi tanulás adta örömöket. Valamiért a nagy gitár multieffekteket idézi, ahogy menükben ugrálva kell paramétereket állítgatni. Én ezt mindíg is rühelltem. Igazából az ilyen egy gomb-egy funkció megoldások híve vagyok. Viszont a hangja meggyőzőnek tűnik. Nem tudom. A felhasználói felület.... Igazából nagy vonalakban ezek ragadták meg a figyelmemet. Valószínüleg van még néhány jó darab ebben a spektrumban. Amit konstatálnom kellett, hogy mindegyik szintiben a Fun-faktort keresem. Egyszerűen arra vágyom, hogy szórakoztató legyen vele csapatni. A pluginekkel nem az. Ha egy jó midi konfiggal tekergetem kívülről már jelentősen jobb, és nagy kreatív energiákat szabadít fel. Igazából ez lenne az irány...
    1 like
  50. Tisztelt Érdeklődők! Kultúra fejlesztés és szórakozás-fokozás okán MEGALAKULTUNK. A "Szintetizátor Klub" egy nyílt, önszerveződő esemény, melyet a szintetizátorok rajongói tartanak egymásnak, egymás örömére, szórakoztatására. A foglalkozás keretén belül mindenki elhozhatja kedvenc hangszerét, számítógépét, szoftverét. Így lehetőség nyílik: -Lehetőség nyílik tapasztalat cserére -Hangszínek cseréjére -Tudás, módszerek megosztására -Régi hangszerek alkatrészeinek pótlására, javítására -Hangszerek cseréjére, adására-vételére, élő próbájára -Természetesen közös zenélésre A foglalkozást támogatják cégek is (Kezdetben Audmax, Hit Space, Roland East Europe), így új és régi hangszerek megjelenése egyaránt várható. A találkozón való részvételre jelentkezni kell, és aki tudja, kérjük ossza meg a többiekkel, mit kíván magával hozni. Az első időpont 2012. április 6-a lesz, a helyszín a Dürer Kert. A lebonyolításra, helyszínre és egyebekre várjuk javaslataitokat.
    1 like