Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 2017-04-26 in all areas

  1. 8 likes
    Én informatikus vagyok és ha neked igazad lenne akkor képtelenség lenne az, hogy amit én most itt leírok magyar nyelven karakteres formában a MacBookomon azt te hiba nélkül elolvasd a te eszközödön miután levegőben, különböző rézvezetőkön és optikai kábelezésen egy távoli szerveren jellemzően mágneses formában letárolásra került majd az általad a böngészőben kezdeményezett kérés eredményeképp lekérésre majd letöltésre, aztán pedig megjelenítésre került. Ez, amit most leírok az OSI modell szerint 7 különböző réteget jár meg oda-vissza, és nálad hiba nélkül fog megjelenni az összes többi fórumtárssal együtt véve, és mindegy, hogy a végeszköz virtuálisan kapcsolódik-e a hálózatra vagy pedig 50ft/m csavart érpáros UTP kábelen amire 20 forintos 8P8C/RJ45 dugót krimpeltek, hogy az internethozzáférés optikai, koaxiális, telefonhálózat (szintén csvart érpár) vagy pedig vezeték nélküli vagyis mobilnet, és még sok egyéb dologtól függetlenül hiba nélkül eljut az üzenetem a jelen oldalt lekérő fórumtársakhoz, csakúgy mint az audio információ egy USB, FireWire vagy Thunderbolt kábelen a külső hangkártyába.
  2. 5 likes
    Junkie XL néhány éve átvonult a filmzene világába (persze már kirándult oda korábban is, még jól felismerhető kézlenyomattal, de a Mad Max-nél már talán kevesebben jöttek rá, hogy ott van ő is) és közel két éve belekezdett egy szakmázósabb videósorozatba youtube-on. ez kapta a keresztségben a Studio Time nevet és immáron a második évadot tapossa, rengeteg praktikus dologgal fűszerezve, amikből megismerheted a munkájának elemeit, a template-jében lévő hangkönyvtárak listáját, vagy akár blockbusterek soundtrack-jének a DAW-beli verzióját. első évad második évad
  3. 4 likes
  4. 3 likes
    Bizony, hogy jó téma! Ezért kérem djuice fórumtársat, ha megtalálta a számára kedves tesztlemezt, akkor jelezze, és terjesszük ki a témát műfaji korlátoktól mentessé! :-)
  5. 3 likes
    Érdekes, hogy mik jönnek ilyenkor elő, mint etalon hangzások. Legalábbis engem eléggé meglepett némelyik, ahogy most belehallgattam.Ilyenkor persze könnyen összekeveredik, hogy mik a kedvenc zenéink és mi az ami szakmai szempontból valóban jól szól. Írnék pár meglátást, hogy én hogy hallom ezeket most az ATC-n. Toto - Falling in between: a lábdob nekem szörnyű gáz, de az egész dob elég fura Journey- Red13: Nekem ez kicsit demósan szól. Annak persze tök jó. Muse: Ez vélhetően tök jó, de a Youtubeon tudtam csak megnézni őket és ott ez elég ótvar minőségben van felrakva. Persze még így is hallatszik, hogy üt. Dire Straits - Brothers in arms: Tök jó zene, meg minden, de szerintem ez túl régi ahhoz, hogy etalonként nézegessük. Nyilván tök profi felvétel, de ma már úgy szól, mint egy zenélő képeslap, ami persze sok régi anyagra igaz. Ezekből a régi dolgokból jó ötleteket lehet ellesni, de mint hangkép szerintem a nagy részük már régen nem aktuális. Toy Matinee-Toy Matinee: Ahogy belenéztem a dalokba, nekem elég kesze-kuszán szól a lemez, annyira más mind, de amúgy mind profi volt a maga nemében. Daft Punk: Random Access Memories: ez teljesen profi Sheryl Crow: The Globe Sessions: ez is nagyon rendben van Sting: Ten Summoner's Tale: régi ugyan, de tök profi Phil Collins: ...But Seriously (Remastered): Kövezzetek meg, de ez nekem nem igazán szól jól. Persze csak a többihez képest. Foo Fighters - Sonic Highways: ez nagyon rendben van
  6. 3 likes
    Angol kolléga gyűjtögette, majd osztotta meg önzetlenül: http://www.kv5.uk/vintage-music-magazines.html És egy kis hazai büszkeség is beférkőzött a mezőnybe: http://www.kv5.uk/z158.html http://www.kv5.uk/z159.html
  7. 3 likes
    Évek óta leginkább a dobfelvételek készítése izgat. Ez részben annak köszönhető, hogy én is dobos vagyok, illetve úgy gondolom hogy a legkomplikáltabb része egy rockzenei album elkészítésének, illetve egy jó dobsound megalapozza az egész lemez hangzását. Egy sokat látott liveos kollégám mondta nekem egyszer, hogy a legjobb hangmérnökök szerinte a dobosok, ugyanis egy egy átlagos beatzenekar csatornáinak több mint a felét a dob teszi ki a keverőpulton, és ha már az összeáll akkor nagy baj nem lehet. Annak idején dobroadként kezdtem pályafutásomat. Most ott tartunk, hogy a zenekarnak a következő lemezéről beszélgetünk, akikkel a pályafutásomat kezdtem. Az előző lemez villanydobbal lett felütve, mivel szükös volt a költségvetés. Ez sok tekintetben jó, mert a lábdob és a pergő üt, de a cinek, és legfőképpen a lábcin nagyon kényes már, mivel soha nem fogja azt a finomságot visszaadni, mint az élő dobolás. A zenekar dobosa egyébként képzett, megvan a megütés, a játéktudás és a pontosság is, így mondjuk az olyan tényezőkkel nincsen probléma, hogy a "kiccsávó nem tudná felütni tisztességgel". A fenti gondolatok alapján múlt vasárnap csináltunk egy teszt dobolást a klubban ahol hangosítok. A hangszer egy 1983-as gyártású Tama Royalstar Mahagony volt, egy Tama S.L.P. 14"x5.5" lemezkávás acélpergővel és egy régi japán gyártmányú Tama Starclassic Maple 14"x6.5" pergővel, valamint Meinl Classics Custom Dark cinekkel. Négy számot vettünk fel eltérő mikrofonozásokkal, ahol a saját mikrofonjaim mellett a környezetemben található mikrofonok legjavát használtam. Ezeket dugtam bele egy Soundcraft SI Impact keverőpultba aminek az előfokait és konvertereit használtam tulajdonképpen. Az első etap a következőképpen állt össze: Lábdobon bent Shure Beta 52A, bőr előtt Audix D6, valamint a lábdobbal szemben egy 50-60 centire az olcsó t.bone RB100 ribbon mikrofonom. Pergőre került alul-felül Shure SM57 és Audio-Technica AT4041, lábcinre, ridera illetve tomokra DPA 4099, amiből nekünk (sajnos) az érzékenyebbik verzió van. Továbbá volt drumkit mikrofonnak (lábdob-pergő testhang) egy AKG C535EB, a Gefell UM70S-jeim A/B overheadnek cardioidban, teremmikrofonnak egy teremszélességű pár Neumann KM184, valamint alattuk egy pár Shure Beta 91A határfelület mikrofon, illetve középtávolságban Audio-Technica AT4050 Mid/Side elrendezésben. A második etapban egy AKG D112 került be a lábdobba, a D6 helyérre átment a Beta 52A, valamint a pergőn lévő AT4041-ek helyére felkerült két DPA 4099. A tomokra az ipari standard Sennheiser MD421 került, lábcinre és ridera két AKG C535EB, drumkit mikrofonnak meg az AT4041. Az overheadeket átállítottam gömb karakterisztikára, a távoli A/B terem pozicióra kiment szintén gömb karakterisztikára kapcsolva a két AT4050, az M/S helyére bejött a két KM184 ORTF elrendezésben, valamint kint hagytam a két csempét is a földön. A harmadik etap "hangosítósabb" lett, ugyanis Beta 91A került be a lábdobba, a Beta 52A meg a lyuk elé, tehát standard "csempe-krumpli" setup állt fenn kiegészítve a D6-tal a bőr elött. A pergő alsó DPA-t lecseréltem a másik Beta 91A-ra, lábcinre-ridera AT4041 került fel, így visszaraktam drumkit-re a C535EB-t. Az overhead cserélődött, a kismembrános KM184-ek mentek fel, az ORTF room helyére pedig bekerült a két UM70S Blumlein elrendezésben, valamint a jó kis szalagmikrofonomat felraktam mono overheadnek. A negyedik etap speciális volt, ugyanis az SI Impact keverőt elraktam, a helyére elővettem az UA Apollo Twin hangkártyám amibe beledugtam a másik keverőt, egy Yamaha 01V96-ot ADAT-on, így lett 10 csatornám. Lábdobba Beta 52A került, pergőre SM57 felül-alul, tomokra MD421, drumkitre bekerült az egyik nagymembrános AT4050, valamint UM70S cardioid overheadek és KM184 X/Y room volt, utóbbi viszonylag közel rakva. Még annyi extra jött a dologhoz, hogy a pergő felső mikrofon a lunchboxom Sound Skulptor MP573 preampjába volt dugva. Ezzel meg is volnánk, viszonylag hamar felment a négy szám, 9 körül cuccoltunk ki, és este 6-ra otthon is voltunk amellett hogy ebédszünet is volt. A négy számot egyébként különböző módon kevertem össze. Az elsőnél minden sávra a Neve 1073 pluginemet, a Sonimus Burnley 73-at használtam előszeretettel használva a preamp szaturációját, ezt egészítettem ki a fabfilter EQ-val ahol szükség volt egyéb korrekciókra. A második számot Waves API 550A EQ-kkal lőttem be szintén fabfilter kiegészítéssel, a harmadikat pedig Waves SSL E-channel-el, de compressort nem használva csak EQ-t és a filtereket. A negyedik szám szintén Burnley 73 lett, ha már a 1073-as preampot használtam pergőn. Végezetül egyébként behúzkodtam mindenféle sávot egy projektbe, amikből mintákat vágtam ki, és csináltam belőle forrásonként wav-okat. A tapasztalat nagyon érdekes így 4 nappal a felvétel után. A pluginekkel kezdeném: a Neve 1073 sound nagyon arcba mászós, vastag, kicsit karcos, kevésbé szép teteje van. Az API nagyon nyílt és ütős, de a vastagság hiányzik. Az SSL-t érzem a középútnak a kettő között. Az olyan pont jó. Imádom a Neve és az API aretáló kapcsolóit, de azért nem rossz dolog a fokozatmentesség amit a SSL tud. Lábdobmikrofon kérdésében a Shure Beta 52A abszolút legjobb bentre. Az, hogy 10 kHz-nél vége van az átvitelének azt gondolom hogy nagyon előnyös, mivel nincsen az a természetellenes, egyébként sokak által szeretett teteje. Az AKG D112 se rossz, de van a hangjában valami, ami most nem tetszett. A Beta 91A határfelület mikrofont teljesen hülyeségnek tartom stúdió körülmények közé, az pont jó hangosítani kényes körülmények közé, mert érthető, ámde csúnya, természetellenes lábdobot lehet belőle csinálni. A lyuk elé odarakott Beta 52A nem rossz, de egy benti mikrofonnal párosítva szerintem lemezen egy bőr elé rakott mikrofon (mint az U47 fet) jobb. A ribbon érdekes, de nem érzem azt, hogy igazából hozzátenne, hiába használja előszeretettel a Warren Huart (bár ő Coles 4038-al nyomja). Pergőn a Shure SM57 hibátlan. Lehet, hogy magában nem olyan szép, mint az AT4041, de üt. Nem gondolom, hogy mást raknék oda, de amúgy nagyon tetszett az AT4041, ami egyébként akkora jelet adott hogy minimum gain mellett fél dB-re voltunk a cliptől. A DPA 4099 hangja nem tetszett itt. Egyszerűen szar. A dolog érdekessége, hogy ez az érzékenyebb verzió 142 dB-t visel el, és a hullámformán négyszögjelek vannak, viszont nincs hallható reccsenés, vagy torzítás, az AT4041 amúgy 145 dB-t bír ki papíron, és ott nem lapult a hullámforma, szóval valami nem egészen tiszta. A pergő alá rakott csempe is érdekes, nyitottabb a sodronyhangzás, és jön melléje lábdob csattanás, ami akár jól is jöhet, ha épp az a sound kell. A lábcinre és ridera rakott mikrofonok között nem éreztem nagy különbséget, de az általam élőben favorizált AKG C535-öt szerettem a legkevésbé. Tomokon izgalmas hangja volt a DPA 4099-nek, egyébként minimális hullámforma torzulást itt is láttam, meg rengeteg "bleed"-et is szedett be a mikrofon, de a teteje nagyon szép. Viszont a Sennheiser MD421 nem véletlenül az ipari standard, valahogy az ember ezt a tom hangzást képzelné el, amit itt visszahall, száraz, naturális testhang van, mellette karakteres és definiált. A drumkit vagyis a lábdob/pergő testre rakott mikrofon kérdése nagyon érdekes. Gyakorlatilag a két overheadből, egy room párból és ebből megvan a dobsound 80%-a. Viszont ha túlságosan csattan a teteje, akkor innentől jönnek a kompromisszumok hogy rosszabb pergőt akarunk-e csinálni vagy meghagyjuk a lábdob "csúnya" tetejét. Szóval nagyon nem mindegy mit rakunk ide, és az AKG C535EB nem jött be pont ugyanabból az okból kifolyólag, amiért a lábdobba rakott csempe hangja se tetszik. Az AT4041 sokkal naturálisabb volt, de az AT4050 viszont tökéletes Overheaden mindhárom verzió nagyon jó volt. A Gefellek cardioid karakterisztika mellett ütősebbek, gömbbel viszont naturálisabbak, de eget rengető különbséget nem mutat, és a Neumann KM 184 kismembránosok is nagyon jók. A mono overheadnek felrakott ribbon érdekes olyan szempontból, hogy mivel jócskán nincs is értékelhető teteje, ezért a lábdob, de főként a pergő alját meg tudja vastagítani, konkretizálni a pozicióját a mixben, de úgy érzem teljesen megleszek nélküle a jövőben. A teremmikrofonozás kérdése nagyon érdekes. A KM 184 hangja nem tetszett igazán se teremszéles távoli párban, se ORTF, se X/Y elrendezésben, és a földre rakott Beta 91A-k is inkább érdekesek voltak mint hasznosak. Az AT4050 volt a nyerő akkor is amikor mid/side-ban dolgozott a KM184 omni mellett, és az UM70S blumlein-t is elverte, a széles távoli verzióban, leginkább azért mert elég naturális a teteje, plusz így pozicionálva nagyon jó kis széles stereo teret csinált a dobnak, amibe természetesen az UAD 1176LN plugin is besegített. Bár a teszten 19-20 csatorna dolgozott az első 3 etapban, végiggondolva a dolgokat és a tanulságot levonva 12 mikrofonnal állnék neki dobot felvenni a következő összeállításban: Lábdob bent: Shure Beta 52A Lábdob bőr előtt: Audio-Technica AT4050 Pergő felül-alul: Shure SM57 Lábcin: Sennheiser e914 Tomok: Sennheiser MD421 Drumkit mic: Audio-Tecnica AT4050 Overhead: Neumann KM 184 Room A/B: Gefell UM70S
  8. 3 likes
    Nekem speciel SP-808 volt, nagyjából hasonló az SP-404 működéséhez, néhány plusz szolgáltatással, de csakugyan egész más az alkalmazása mint az MPC-knek. Jelenleg KORG MicroSampler-t használok és mivel itt fent már ketten is ellene szóltak az MPC-nek, de egy javaslatot már kaptál a MicroSamplerre, így bátorkodom megosztani a saját tapasztalataimat. Először is, ha csak és kizárólag a minták szerkesztésére és kifejezetten a sample-k dúrvább modifikációra keresnék eszközt, akkor még mindig egy Roland SP-t választanék, de mivel ennél kicsit több variációs lehetőségre van szükségem, ezért a MicroSampler volt a legmegfelelőbb útód-választása az SP-808-nak. A KORG MicroSampler, nem rossz cucc… én a saját felhasználásomban szeretem, elégedett vagyok vele és nem is nagyon szeretném más alternatívára lecserélni… De azért nem teljesen fenékig tejfel a dolog. A felépítése nagyon jó, funkcionális, a mintákat jól lehet benne kezelni, főleg a számítógépes Editor programmal. De például nem lehet benne loop pontokat beállítani… minden mintát az elejétől a végéig játszik és a végétől loopol, tehát BPM-re csak és kizárólag hullapontosan ritmusra vágott groovot lehet szinkronizálni. Továbbá nem lehet a loopolás módját reverse-re állítani… ez néhány szőnyeg, vagy hosszú lecsengésű hangnál lenne hasznos. Viszont lehet a felfutási és lecsengési görbét állítani. A hangszer csak és kizárólag a 37 billentyűvel használható, erre 36 mintát lehet kiosztani, a 37-dik az élő bemenet. A hangszeren látható 3 oktávnál sem mélyebben, sem magasabban semmit nem tudunk elérni sem a hangszerben, sem MIDI-n keresztül… tehát MIDI környezetben nem használható MIDI keyboardnak sem, mert nem lehet vele például basszusokat feljátszani. Ugyanakkor készletenként az a 36 minta nem olyan rossz ám. Összesen 7 USER készletet tud a hangszer tárolni, amiből egyszerre egyet lehet behívni. Készletenként 16 pattern-t tudunk leprogramozni, amit el is ment a hangokkal együtt, így Live Performansz esetében 7x36 mintával és 7x16 patternnel számolhatunk ha csak a hangszert visszük magunkkal… és erre egy stabil műsort nyugodtan felépíthetünk minden további nélkül… ezzel azért pár órát le lehet nyomni. Ha pedig kéznél van a laptop az editorral, akkor értelemszerűen korlátlan készlet között váltogathatunk. Természetesen a készletek töltése között a hangszer nem használható. Ahogy említettem, patternekre komplett műsor felépíthető… a 16 pattern között a 16 lépéses tárcsával lehet váltani… ezt pontosan el kell találni, de azért gyorsabb, mintha léptetgetni kéne fel-le menüben… ráadásul a váltás csak az ütem végén következik be, tehát van időnk előre átkattintani a következő lépésre. Egy pattern pedig 99 x 4 ütem lehet, ami meg már egy komplett szám akár. Ha standard zenei alapokkal látjuk el a 16 férőhelyet, akkor gyakorlatilag bármeddig húzhatjuk-halaszthatjuk a mixet… a 37-dik billentyűvel játszott ritmusok pedig a hangszer vonalbemenetére küldött hangon érvényesülnek, tehát ha van egy leadünk bevezetve a samplerbe és olyan patternre váltunk ahol előre bütögettük a ritmust a 37-dik billentyűre (is), akkor a bemenő hangot ritmusra meg tudjuk szaggatni anélkül, hogy realtime bármit vacakolnánk a beállításokkal, vagy egy másik külső eszközzel. Otthoni zenélésnél természetesen egészen máshogy alakul az egész hangszer, hiszen van idő elbíbelődni a zenekészítéssel, így zeneszerzéshez is nagyon jó társ. A fekete leves, hogy amikor a pattern-t editáljuk - pontosabban feljátsszuk -, nincs lehetőség utólagos szerkesztésre, vagyis ha már jól felépítettünk egy alapot de bele akarunk ütni még egy hangot és az véletlenül mellé megy, akkor azt nem lehet step-sequencerrel kijavítani, még a számítógépes editoron keresztül sem... ki kell törölni a patternt és újrakezdeni a felvételt. Én ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy ami jó, azt a PC-s editorban elmentem és ha a hangszeren melléütök, akkor egyszerűen nem mentek rá a már jó ütemre, így csak azt az egy lépést kell megismételni... de azért egy Electribe-nál macerásabb így. Annyi előnyünk van egy Electribe-el szemben, hogy a MicroSampleren sokkal egyszerűbben tudunk 32-ed, 64-edeket, illetve triolákat feljátszani. Az effektprocija alap, de szerintem elégséges, és billentyűnként ki-be kapcsolható a hatása. Sajnos a FILTER is effekt, így ha szeretnénk elcsavarni a hangot, akkor zengetni vagy flangelni már nem tudunk. Mi van még? Ja igen, mintavételezésnél C alaphangot feltételez a hangszer, így a felvett hangok nem csak sample-visszajátszásra használhatóak, hanem a hangszer lekezeli a hangmagasságokat és 3 oktáv terjedelemben dallamhangszerként is használhatóak… ez számomra meglepő tulajdonság és tökéletesen használható is, de tényleg. Amire nem használható szerintem: MIDI szekvenszernek nem alkalmas mint egy MPC (bár fentebb azt írták, hogy az MPC sem leányálom), és Electribe-hoz hasonlóan sem lehet editálni a patterneket benne.
  9. 2 likes
    Beleolvastam egy Hi-fi magazinba. Elképesztő dolgokról írnak! Kicsit a középiskolás verselemzéseim jutottak eszembe. Mivel elég jó asszociációs készséggel rendelkezem, olyan verselemzéseim voltak, hogy a tanárok hordták az egyetemre, mint mintát. Igaz a vershez semmi köze nem volt már egy idő után, ami jött azt leírtam. De vették, mert érdekes volt... Hát , amiket a magazinba olvastam az is kb. ilyen. Művészet, de az írás művészete. Annak a "téglának" a fizimiskáját egy oldalon keresztül dicsérni, a létező összes asszociációt megtalálva, a tégla forma éteri magasságokba emeléséhez. Mert hát különleges, ..., elegancia... Illetve a pénzcsinálás művészete, ha valamiből legendát készítünk, jó pénzt el lehet érte kérni. Félreértés ne essék, biztos jól szólnak ezek a cuccok, de amiket írnak róluk, az túlmegy a legömlengősebb tiniszerelmesleveleken is. Az előadók, a felvételt készítők, a zeneszerzők fölé van emelve pl egy cd lejátszó (fél milláért), mert a vonósok ettől sokkal kedvesebben játszanak, a rezesek végre határozottá váltak, sokkal feszesebb lett a ritmika...,-amit a karmester nem tudott elérni, azt a lejátszó megoldja! Na szóval több oldalas ajnározás után a specifikációk: Teljesítmény/ Jel-zaj arány/ ár Ja és egy csodaolaj a kábelekre, melytől minden megváltozott, a zenekart kicserélték..., szerintem összekeverte a cd-ket. Na ennyi lezártam magamban a dolgot, a magazint kidobom a kukába. Csak azért írtam le mindezt, mert felháborítónak tartom az emberek ilyen szintű megvezetésére tett kísérletet. Persze a gyémántot is veszik az emberek, pedig nagyon drága és semmire sem jó. Kivéve ha az ember betont akar vágni Pont.
  10. 2 likes
    Mostanára tanultatok meg keverni
  11. 2 likes
    Egy ideje tervezgettük már az ATC-re való váltást. Amikor pár éve volt lehetőségünk kipróbálni és összetolni rajta pár dalt, akkor teljesen beleszerettünk és nem alaptalanul. Számunkra annyi a lényege, hogy nagyon meggyorsítja a munkának azt a részét, amíg a soundokat fejtegetjük és a koncepciót kitaláljuk. Megszűnt a célba lövöldözés. Nincs az, hogy ki kell vinni a kocsiba meghallgatni, meg a HIFI cuccon megnézni, meg másik hangfalra átkacsolgatni, meg a zenekar is megnézni otthon, aztán beszélünk, tekergetünk és kezdődik elölről az egész tesztelés. Amit ezen összerakunk és jól szól, az kész van. Náluk elég sok a nehéz munka. Például az olyan, amit nem jól vettek fel és sok a megfejtenivaló benne, de a saját felvételek között is vannak nehezen összerakható zenék, mert pl. bonyolultak, sok a sáv, stb. Eddig simán megesett, hogy akár 8-10, vagy még több verzió is készült mire a koncepció teljesen készen volt és utána jöttek még az apróságok. Most meg általában az első verzió készen van soundilag. Ez számomra teljesen elképesztő, de így van. Nem mondom, hogy nem lehet ATC nélkül élni, mert mi is megoldottuk 20 évig mással, de nekünk nagyon nagy szolgálatot tesz, az biztos. Az ügyfelek részéről is azonnal sorra jöttek a pozitív visszajelzések. Az olyan munkák, amikkel korábban hetekig kínlódtam, hogy összeálljanak, azok most egy nap alatt megvannak. Volt pár olyan munka is, ami már a végéhez közeledett, de ezen meghallgatva, azonnal átvariáltam egy csomó mindent és ugrásszerű javulást történt minden esetben. Szóval most nagy öröm nálunk. ATC-n összerakott dolgokat még nem tudok mutatni, mert megjelenés előtt állnak, de hamarosan bele lehet majd hallgatni néhányba.
  12. 2 likes
    A metal dolgokat most kihagyom, de itt van pár, ami tök jól szól szerintem. Nickelback - When We Stand Together - 2011 https://www.youtube.com/watch?v=Y96WY5Do_bs Scorpions - Raised on Rock - 2010 https://www.youtube.com/watch?v=58sXTGNI0VQ&list=PLA91690421548B60F&index=11 Lynyrd Skynyrd - Last of a Dyin' Breed - 2012 https://www.youtube.com/watch?v=rLYUpZb9T7s Duran Duran - Pressure Off - 2015 https://www.youtube.com/watch?v=5qFhSWA9Cz4 Enrique Iglesias - Bailando - 2014 https://www.youtube.com/watch?v=NUsoVlDFqZg
  13. 2 likes
    Eladó a képen látható Emulator ii+ felújított állapotban . Tartozékok : emuser átalakító amivel pc-re vagy mac-ra csatlakoztatható ( emxp software-el ) , floppy lemezek , és kb. 1400 hangminta . ár . 600 eft .
  14. 2 likes
    A Quantum Cowboys első bakelit lemez megjelenésére Magyarországon, 2017 április 28-án kerül sor, a New Wave Szerűség keretein belül. https://www.facebook.com/events/723419711159512/
  15. 2 likes
    http://www.factmag.com/2017/04/24/behringer-minimoog-clone-video/ Az a helyzet, hogy nem lehet eldönteni - a videók alapján -, hogy akkor ez most "soundban" tényleg egy MiniMoog D, vagy sem, de saját jogán (ha nem hullik szét fél év alatt) egy elég jó kis szinti, ami akár még majdnem úgy is szólhat, mint egy ModelD. Namármost - szerintem - az "átlag hallgatóság" (az emberek 99%-a) jellemzően nem fog tudni különbséget tenni egy igazi és egy klón között. 3:50 körül a mélyek nem is olyan rosszak. Ha 130.000 körül lesz az itthoni ára, valószínűleg meggondolok egyet.
  16. 2 likes
    Az adat és jelkábelnél (is) jelentkező és mérhető Cross-Talk-ra mi a magyarázat?
  17. 2 likes
    Könyörgöm, ne kérdezzünk vissza Instrumentnél semmire. Végre le lesz zárva ez a hülyeség. Kényszeresen olvasom ezt a topikot is, de bevallom már idegesít egy ideje
  18. 2 likes
    Ezt a hozzászólást "analóg" számítógépről küldtem...
  19. 2 likes
    Jó minőségű analóg kábeleknél a nagy része teljesen elképzelhető annak, amit hallanak, hiszen tisztább, részletgazdagabb, stb, Mivel nem szakemberek, ezt úgy fogják leírni, hogy vidámabb, feszesebb, közelebb énekel, stb. Ebben semmi kivetnivalót nem találok és ezt soha nem is vitatta senki, max azt mondtuk, hogy szerintünk felesleges százezreket költeni egy darab kábelre, mert 15-30eFt/db áron már lehet nagyon jó kábeleket találni. Efölött már nem minőségi kérdés, hanem hangszínszabályzásra használják őket, mert nyilván mindegyik másképpen szól kicsit és az egyiknek ez tetszik, a másiknak meg az. Az egyik hangfalhoz az egyik fog tetszeni, a másikhoz meg egy másik. Ettől függetlenül ezt még simán el tudom fogadni úri hóbortnak, mert amúgy meg bármelyik jó minőségű rendszert hamar megszokik az ember és igazából tökmindegy, hogy melyiket hallgatja. Elfogadom, hogy nekik nem mindegy és ez a hobbijuk, szóval nincs ezzel semmi gond. A baj a CD és bakelit(!) demagnetizálásnál kezdődik, meg az USB kábeleknél, mert ezek kívül esnek a tudomány határain, ráadásul bizonyíthatón nem működik. És ez tényleg csak a felszíne amúgy, mert vannak aztán mindenféle csodakristályok, meg egyéb elképesztő dolgok is, amik javítják a hangzást a gyártójuk szerint. Ezeknek a nagy része nyilvánvaló átverés.
  20. 2 likes
    Vermona DRM1 MKIII. 180.000 Ft Alig használt full analog dobgép, haladóknak. Pécsett próbálható.
  21. 2 likes
    http://midi.blog.hu/2017/04/07/durvan_komplett_zsebmixerek_a_soundcrafttol_fillerekert
  22. 2 likes
    Eladnám szeretett MacPro-matConfig:MacPro 3,12xquad core 2.8 GHZ ( 8Mag )2x250 GB SSD raid-be kotve (erről megy a rendszer )2TB HDD14GB ramGTX660TI 2 GB vidkari.Adok hozzá 2 monitort.24" LG Full HD19" DellHelyhiány miatt Imac-re szeretném lecserélni ezért adom el.Én leginkább videó vágásra, zene irásra, animáció készitésre használtam és szuperül muzsikál.IMAC CSERE ÉRDEKES LEHET!Tel:+36317813118gabor.hiripi@gmail.com
  23. 2 likes
    A chandler ma is ilyen forgókapcsolókkal gyártja az EMI klónokat. Egyébként szerintem is vagány. És, hát az a hang...
  24. 1 like
    Eladnám MPC1000-esemet, makulátlan állapotban, dobozában gépkönyvvel - full RAM-mal, JJOS2XL-t is megvettem rá, (szal bármelyik JJOS működik ezzel a kóddal!!) és természetesen a gyári CF kártya jár még hozzá. Ilyen állapotút szökőévben egyszer lehet itthon megcsípni! Ára fixen 200 ezer huf - alkudozni nem fogok; akkor inkább megtartom nagy örömmel! akos.bacso@gmail.com
  25. 1 like
    Bölcs dolog. Mi image fájl mentéssel szoktuk elérni ugyanezt.
  26. 1 like
    Alig használt, szép, új állapotú!
  27. 1 like
    Mi nagyon szeretjük! Gyere el kipróbálni nyugodtan egy megbeszélt időpontban! Ide: http://echorecording.com
  28. 1 like
    Az összes eszköz tökéletes esztétikai állapotban van, tiszta-füstmentes stúdióból és ritkán , alkalomszerűen voltak csak használva, nem mentek folyamatosan bekapcsolva.... Telefonon bármelyik eszközzel kapcsolatban érdeklődhetsz és szívesen adok részletesebb infokat/képeket: +36209527402 Tehát: MANLEY Vari Mu Stereo Compressor/Limiter : 990.000 Ft. https://hitspace.hu/manley-stereo-variable-mu.html MANLEY Massive Passive Stereo Equalizer: 1.290.000 Ft. https://hitspace.hu/manley-massive-passive-stereo-tube-eq.html MASELEC Mpl 2 Peak & High frequency Limiter 690.000 Ft. https://hitspace.hu/maselec-mpl-2-limiter.html TUBE-TECH LCA 2B Stereo 990.000 Ft. https://hangszerplaza.hu/tube-tech-lca-2b-csoves-ketcsatornas-vca-kompresszor/ INWARD CONNECTION 16 csatornás összegző 750.000 Ft. http://www.proaudioeurope.com/outboard/summing-mixers/inward-connections-mix-690-summing-mixer.html TK-lizer MASTERING EQ M/S mode 350.000 Ft. https://www.friendlyhouse.hu/hu/studio/hangprocesszor/modul/tk-audio-tk-lizer.html LEXICON PCM 91 Digital Reverberator 250.000 Ft. https://www.vintagedigital.com.au/lexicon-pcm-91-digital-reverberator/ FOCUSRITE ISA 110 MicPre LIMITED EDITION 390.000 Ft. http://www.barryrudolph.com/mix/focusrite.html CHAMELEON LABS 7602 Mic Pre/Eq (Neve 1073 Style) 199.000 Ft. http://tapeop.com/reviews/gear/51/7602-mic-preamp-eq/ DBX 902 Deesser (FS900 rack-ben párban) 250.000 Ft. http://soniccircus.com/DBX-FS900-Rack-with-2-902-De-Essers-Vintage UNIVERSAL AUDIO 1176LN Classic Comp/Limiter 550.000 Ft. https://hitspace.hu/universal-audio-1176ln.html BRAUNER VM1 Mic (Teljes tartozékával) 990.000 Ft. http://vintageking.com/brauner-microphones-vm1-2
  29. 1 like
    Teljesen új, minden tartozéka sértetlen, hibátlan, egy review videó erejéig volt kipróbálva, kb ha 8 órát futott. ÁFÁ-s számlával, egy év garival, 165e bruttó (130e + ÁFA) Budapesten, a XXI. kerületben átvehető, vagy délpesti kerületekre kiszállítom.
  30. 1 like
    Eladó Újszerű karcmentes Quiklok Z-600 Profi Studio asztal A legnagyobb Quiklok studio asztal. Alsó asztallap 130/61cm, magassága állítható 69.5 - 73.5 - 77 cm felső rész 196/37cm, magassága 100cm Középen 2x4U keret. 156e a jelenlegi ára, és várni kell rá. Gyári doboza van. http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=468&sName=Z-600 Tel: 30-7687-660
  31. 1 like
    Új állapotú analóg dob szintetizátor. Kiváló minőségű, nem csak lábdobra használható. Saját tápjával, dobozával eladó.
  32. 1 like
    Sting 57th and 9th lemezét ajánlom, ha hangmérnöki/stúdiótechnikai szempontból keresel etalont ebből a zenei világból. Nem vitték túlzásba a hangszerelést és nagyon jól szól. A maszteringet itt is "elkúrták", de lehet, hogy nem véletlenül :-)
  33. 1 like
    Sok mindennel egyet tudok érteni veled. DE említettem, a leírtak végén, hogy azokat írtam, ami hirtelen, az eszembe jutott, nem ellenőriztem le azonnal. :-) Ráadásul elég szűk a keresztmetszet djuice fórumtársnak: - Dübörgős rock legyen, de ne legyen Hard, Heavy, Metal stb... A Foo Fighter állat, de biztosan kiverné a biztit ezért... - (Tina Turnert említette példának...) Ez azért nem mai... - Nem tudjuk milyen rendszert szeretne tesztelni... - Én elég nyitott ember vagyok, mondjatok mai dübörgős jól szóló albumokat, ami nem nagyon kemény. - Toto: OK legyen akkor a Tambu című. albumuk, Patent lemez az elejétől a végéig.Jelölték és Grammy esélyes volt 1997-ben a hangmérnöki munka a Non Classical műfajban. Hallgass ebbe is bele légyszi' Találsz benne Jazz-t is, jó kis "crossover" lemez. djuice, szerintem EZ a te teszt Soft Rock lemezed! Vagy szerintem Steve Lukather: All's Well That Ends Well sem sikerült rosszul. (A legutóbbi Toto lemez is jó lehetne, de elkúrták Master, tehát az így kuka) - Igen, van olyan album, amin csak egy-két jó dal van, tehát ez is szempont, vagy nem?... - Ha nem, akkor OK - : Régi... van nagyon jól szóló régi album, felvétel, ami nem trendi, de szakmailag rendben van. Mondok is egy ilyet: Greace Jones: Slave to the rythm. szigorúan a Hot Blooded version, ez a Private Life: The Compess Point Session második lemezének utolsó dala. (1987-es!) Spotify-on fent van. Ha ez is szar, akkor átszúrom a fülem! - Roger Waters: Amused to Death? - John Mayer: Heavier Things? Ha csak fele így szólna minden Magyar felvétel, akkor meg is érkeznénk! Töfi, most Te jössz :-)
  34. 1 like
    Május 11-én 18 órai kezdettel a Zaj Studio és a Korg közös workshopján Cséry Zoltán, a KORG hivatalos magyar endorsere tart egy kis bemutatót a Monologue és a MicroKORG S szintikkel való munkáról és válaszol a feltett kérdésekre. Emellett a résztvevők a helyszínen több midikontrollert és természetesen a fent említett szintiket is kipróbálhatják. A helyszín a Zaj Studio (Jókai utca 11), a részvétel email regisztrációhoz kötött, és harminc főben limitálták a jelenlévők kényelme érdekében. A résztvevők között az Audmax felajánlásával értékes nyeremények is kisorsolásra kerülnek: I.: KORG Kaossilator 2S II.: KORG NanoPad III.: KORG NanoKey A jelentkezéseket a zaj@zaj.hu címre várják, és a spam szűrő biztos elkerülése érdekében a tárgyba írjátok bele: Korg x Zaj
  35. 1 like
    Gondolom számlát is adott az összes eladott kábel átadásakor. Hifis árszínvonal mellett eléggé a bevallandó jövedelm kategóriába tartozik. A fogyasztóvédelemnél is megérne egy misét a téma. Csalásügyi hivatalt is fantáziálnék, ha lenne.
  36. 1 like
    Eladó egy i7-es 2.2ghz-s 16gb rammos 256gb SSD-s Macbook Pro 15" mid 2014.
  37. 1 like
    Kate Bushon micsoda jó kis kibolyhosodott mackónadrág van, jópofa! :-))
  38. 1 like
    Eladó 7 db 4,5 GB-s SCSI HDD, low level formatált, hibátlan, elmentett állapotban. 2000 Ft /db áron elvihetőek. Quantum Atlas IV Kurzweil, Ensoniq, Roland, Akai, stb. samplerekbe tökéletes. Tel : 06-20-3875220
  39. 1 like
    Ezen az újabb videón szerintem már határozottan moogos a karaktere. A minitaurom totál hasonlóan szólt ehhez, vagyis fordítva. a mother-32nél meg kapásból vaskosabb. Model D-hez még nem volt szerencsém, a sznobok bizonyára azt mondják majd, hogy ne vicceljünk, ez nem is hasonlít, de egészen valószínű, hogy ahogy bendi is mondja, a hallgatók magasról tesznek majd rá, hogy az adott zenében 300 vagy 3000 dolláros szinti szól, ha egyszer hasonlít a hangjuk egymásra. Nem mondom, hogy instant get, de esélyes, amennyiben tényleg nem hullik szét.
  40. 1 like
    Szerintem jó móka, és sokan használják zenélésre is, bár ez elég szubjektív ki mit nevez annak Én is néztem az élőt, kár hogy a hang nem volt tökéletes, de így is élmény volt. Szóval ha unatkozó milliomos lennék, és találnék egy jó szakembert, aki kikezel a kábeldzsungel fóbiámból...
  41. 1 like
    1. Jazzgitáron többnyire nincs torzító, ellentétben az összes létező rockzenével, de még sokszor popzenében is használják, így nem fogja hallani, hogy mennyire zajos valójában egy árnyékolt kábelhez képest. 2 A jazzgitár soundok jellemzően elég tompák, így pont az a rész le van halkítva a spektrumból, ahol a zúgás jelentkezne. Magyarán kiszúrtad a gitársoundokból azt az egy ezreléket, ahol esetleg nem zavaró a dolog, vagy legalábbis nem veszi észre koncerten. Hogy egy otthoni HIFI cuccban mi történik, ha árnyékolatlan kábelek vannak, arról fogalmam sincs, így nem is nyilatkoztam róla.
  42. 1 like
    Nekem tetszik ez a topik! Hogy miért? Mert szinte valószínűtlen mértékben irracionális. Van valaki (én), aki 4 éve készít árnyékolatlan kábeleket, elad c. 300 darabot. Ezeket hálás köszönettel igazolják vissza a vevők, mert jobban szól velük a rendszerük, mint az esetenként méreg drága gyári kábelekkel és itt arról akarnak meggyőzni, hogy amit csinálok, csináltam az nem működik. Bemegyek a Budapest Jazz Klubba koncert előtt egy órával, az amerikai gitárosnak, akit nem ismerek odaadok egy árnyékolatlan gitár kábelt, azzal játszik aznap este és azt írja, hogy nagyon jó volt, itt meg megmagyarázzák, hogy nem működhet. Most már tényleg elbúcsúzok jó volt szép volt, elég volt. http://www.muszeroldal.hu/news2/Bemutatkozas.pdf
  43. 1 like
    A turelem nagy ereny itt. Nyilvan, sokan szembesulunk nap, mint nap ugyfelekkel, es ez kitermeli ezt a hozzaallast...:)
  44. 1 like
    Pontosan 3,5 éve tart pont ugyanez.
  45. 1 like
    A csatolt képen látható kék színű gomb csinálja a varázslatot
  46. 1 like
  47. 1 like
    Na te egy igazi hülye vagy. Mi az hogy nem digitális? 1-esek és 0-k futkosnak rajta, ami valahogy úgy működik hogy egy bizonyos feszültséghatár felett 1-es, alatta meg 0. Ezt hívják digitálisnak. Az analóg jel pedig az ami konverzió nélkül értelmezhető mint hangfrekvenciás jel.
  48. 1 like
    Szuper összefoglaló .
  49. 1 like

    Version 1.0.0

    68 downloads

    Komplett magyar nyelvű leírás az E-Mu Proteus 2000 szintetizátorhoz. A gépkönyv alkalmazható a többi Proteus 2000 szintetizátorra, melyek csak gyári hangszínkészletben térnek el, de funkcióban teljesen megegyeznek. Pl: E-Mu Orbit V3 E-Mu Mo Phatt E-Mu Turbo Phatt E-Mu Xtreme Lead-1 E-Mu Virtuoso 2000 E-Mu B3 E-Mu Planet Earth E-Mu Vintage Pro hasonló funkcióban: E-Mu Proteus 2500 illetve a billentyűsökre: E-Mu MK-6 E-Mu PK-6 Ensoniq Halo
  50. 1 like
    Nnnna, nekem már van ilyen és akárki akármit mond, ez egy előben kiválóan használható hangszer! Az orgona szekcióba nehéz belekötni ennyi pénzért, a kontrolok kezesek és pár csavarással szelíd jazzy perkás nyusziból mocskos véres dög lesz! Az e-piano rész nekem kicsit karcsú, de arra úgyis ezt használom: www.neosoulkeys.com A clavinetből egész jókat lehet gyúrni, ott akkor lennék felhőtlenül boldog, ha a touch wah helyett lenne benne rendes wah amit expression pedállal lehet vezérelni.... az nagyon huncut lenne! A synth szekció viszont meglepően izgalmas és jól használható! Ráadásul egy iPad-el összekötve a synth editor rész gyakorlatilag megegyezik a Gaia kezelőfelületével (3 OSC, ua. hullámformák, szűrők, Amp, LFO stb...) és onnantól kezdve igazi boldogság van. Egyébként nemrég jelent meg az első os update ami sok bosszantó bug-ot javít... http://www.roland.com/support/article/?q=downloads&p=VR-09&id=63055093