Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 2017-01-26 in all areas

  1. 3 likes
    Bizonyára többen próbáltak már Android tableten zenélni. Azóta már rájöhettek, hogy próbálkozni lehet, de sosem lesz az igazi. Ha igazán örömmel és megelégedéssel, nem utolsó sorban tényleg használható produktumokkal szeretnénk tableten zenélni, akkor kénytelenek vagyunk iPad-re nyergelni. Aki Androidos rendszerből érkezik az iOS-re, az több falba is ütközhet. Az első és egyben legnagyobb eltérés, hogy míg Androidon a teljes fájlstruktúrát áttekinthetjük és uralhatjuk, addig iOS-en gyakorlatilag semmit sem tehetünk. Fontos megértenünk, hogy iPad-en minden alkalmazás egy saját homokozóban (sandbox) dolgozik, amelyek között közvetlen átjárás nincsen. Ha egy alkalmazásban elkészítünk egy zenét és azt wav fájlban át szeretnénk juttatni egy másik alkalmazásba, akkor néhány trükköt kell alkalmaznunk. A legegyszerűbb ha az éppen használt zeneszerkesztőnk képes a wav fájlt exportálni és az exportálás céljának engedi kiválasztani azt az alkalmazást, amelyikben meg szeretnénk nyitni. Nem ritka azonban hogy a programunk csak annyit tesz lehetővé, hogy a kész produktumot egy wav fájlban az iTunes-ba exportáljuk. Az első időkben én magam sem értettem hogy akkor most hova a túróba exportál? Rajta van a készüléken is az iTunes, de az vásárlásra alkalmas, miért éppen oda exportálná? A megoldás, hogy telepítenünk kell a számítógépünkre az iTunes alkalmazást. Mac-es megfejtésekkel most nem foglalkozok, mert azok alapból szeretik iOS-es kistesóikat. Tehát PC és Windows rendszerre is letölthető az Apple iTunes amivel azután menedzselni fogjuk tudni az iPad-ünket. Ha USB kábellel rákötjük az iPad-et a PC-re, automatikusan elindul a feltelepített iTunes alkalmazás, az iPad pedig megkérdezi, hogy megbízunk-e a kapcsolódott számítógépben, amire természetesen "igen"-el kell válaszolnunk az iPad kijelzőjén. Ezután megjelenik a számítógépünk iTunes alkalmazásának felső sorában egy kis iPad ikon, ez a mi kis készülékünk, kattintsunk rá és feltárulnak a lehetőségeink amit a táblagéppel elkövethetünk. Itt a bal oldali listában kattintsunk az Alkalmazások feliratra és megjelenik az iPad tartalma, láthatjuk a desktop elrendezéseinket, a megvásárolt alkalmazásainkat és ha leljebb görgetünk, akkor bal oldalt a jelenlegi alkalmazásaink listáját. Ha valamelyik alkalmazásunk nevére rákattintunk, akkor mellette jobb oldalon az üres ablakban megjelenik az adott alkalmazás homokozója. Ezt kerestük eddig. Ha tehát korábban egyik zeneprogramunk végtermékét iTunes-be exportáltuk, akkor itt találhatjuk meg ebben az ablakban. Innen kimenthetjük és átmásolhatjuk egy másik alkalmazásunk homokozójába, hogy aztán ott felhasználhassuk. Ez a módszer természetesen ingyen van, de elég macerás, ezért én a lehető legritkább esetben nyúlok hozzá. Vannak más trükkök is az audio fájlok mozgatására. Például a Dropbox. Ma már a legtöbb zenei alkalmazás támogatja a Dropbox-ból importálást és oda exportálást. Nagy általánosságban elmondhatom, hogyha iPad-el szeretnél zenélni, akkor barátod lesz a Dropbox. Ha kedvenc zeneprogramunk mégsem támogatja a Dropbox-ot, még mindig vannak lehetőségek. Két alkalmazás nevét említeném: AudioCopy és AudioShare. Mindkét alkalmazás hasonlóan működik mint a Dropbox, csak nem felhőben foglalnak helyet és netes eléréssel működnek, hanem magán az iPad-en és offline. Ezzel persze tárhelyet vesznek el a táblagépünktől. Meg persze fizetősek. Cserébe teljesen net-függetlenek. Ha a kettő közül kéne választani, akkor én mindenképpen az AudioShare megvásárlását javasolnám, mert abban valahogy jobb a könyvtár-kezelés, akár egy komplett könyvtárat ZIP-be csomagolva képes lementeni a Dropbox-ba, vagy fordítva, Dropbox-ból egy ZIP file-ból kicsomagol és létrehoz magának egy könyvtárat. Lehet benne az audio fájlokat vagdosni, loop-olni, ezáltal tökéletes loop-illeszkedést vágni stb. Szóval szerintem ez a hasznosabb. Mielőtt rátérnénk a zenei alkalmazásokra, nézzük meg hogy egyáltalán milyen lehetőségünk van az iPad-re csatlakozni. Kétféle igény lép fel zenélés esetén: MIDI billentyűzet és hangkártya. Amit mindenek előtt megpróbálunk rátukmálni az iPad-re, az a MIDI billentyűzet, hiszen az iPad füles kimenetén ugyanúgy kijön a hang, mintha egy hangkártyát csatlakoztatnánk rá. A legegyszerűbb megoldás, ha veszünk egy eredeti Apple Camera Connection Kit-et, amin található USB csatlakozó és ide csatlakoztatjuk az USB-s MIDI billentyűnket. Ezzel létre is jött a kapcsolat. Arra nem tudom ki ad garanciát hogy az iPad ilyen csatlakozófelülete kompatibilis-e a MIDI billentyűnk USB felületével, mindenesetre próba cseresznye. Vannak a célra kifejezett célhardverek is, amik persze drágábbak, de legalább biztosan működnek. Régebbi iPad-eken 30 tűs csatlakozót találunk, amelyre készült sok kiegészítő, hogy csak párat említsek: Line6 Midi Mobilizer II, vagy iRig Midi Core. Nem kívánom felkutatni a netet az összes létező lehetőségért, csak annyit mondanék, hogy Midi interface kiválasztásánál csak olyat vásároljunk, ami Core-MIDI kompatibilis. A Line6 Midi Mobilizerből is létezik egy sima és egy II-es jelzésű, amelyből csak ez a második alkalmas Midi billentyűzet fogadására... az egyes verzió pedig csak a saját Line6 Midi Memo programmal kompatibilis és midi adatok, úgy mint sys-ex rögzítésére való. Itt csak 30 Pin-es eszközöket említek, de Lightning csatlakozásra is rengeteg lehetőséget találni ma már az interneten. Ezeknek a 30 pin-es kiegészítőknek megvan az az előnyük, hogy ha később újabb iPad-re váltunk, amin Lightning csatlakozó található, akkor csak veszünk egy 30 Pin to Lightning átalakítót és tovább használhatjuk őket az új iPad-en. Audio hangkártya csatlakoztatására nagyjából pont ugyanilyen lehetőségeink vannak. Például Line6 Mobile In, ami szintén a 30 Pin-es csatlakozó felületre dugható, ezzel együtt látható hogy el is foglalta a csatlakozást a Midi billentyűnk elől. Van más lehetőségünk is, például iRig, ami a 3,5-ös fejhallgató helyére dugható és semmi mást nem csinál, csak a Headset mikrofon bemenetét 6,3-as Jack bemenetté alakítja, a jelerősséget illeszti gitár bemenetnek és ez mellett megtartja a sztereo fülhallgató kimenetet. Így nyerünk egy mono audio bemenetet gitárnak, monoszintinek, mikrofonnak, bárminek amit rögzíteni, vagy elcsavarni szeretnénk. Persze ezek az interface-ek meg még plusz az átalakító, másik oldalon meg a fülhallgatóból kijövő iRig tubus már nagyon sután állnak ki az iPad-ből. Ezért dacára annak hogy működnek, biztosan esztétikusabb és strapabíróbb csatlakozás után fog nézni az ember előbb-utóbb. Erre szolgálnak a különböző dokkolók. Mindenki választhat a csatlakozó felületének (30 Pin vagy Lightning), ízlésének és pénztárcájának megfelelő típust. Ami közös bennük, hogy csupán egy csatlakozó felületen keresztül mind a Midi interface-t mind pedig az audio hangkártyát csatolják az iPad-hez, és persze körül is ölelik azt. Ha már mindennel csatlakoztunk az iPad-hez, kezdődhet a programok vásárlása. Igen, minden értelmes dolog fizetős, némelyik nem is olcsó. Ugyanakkor megadják azt az örömet, hogy egy doboz cigi áráért szinte minden hónapban, vagy héten vehetünk magunknak egy komplett új szintit Talán ez az a pont, ahonnan a legnehezebb elindulni. Kicsi szintiket, VA-kat bármikor vásárolhat az ember 1-2 Euro-ért, de el kell indulni egy nagyobb, drágább munkaállomással amikor még azt sem tudjuk, hogy melyik munkastílus fog nekünk a legjobban passzolni. A legkézenfekvőbb első lépés a GarageBand. 5 Euro-ért a lehető legtöbbet nyújtja a legjobb színvonalon. A Hammond orgonáját bármelyik többszázezres Korg szinti megirígyelhetné, de a vonósai is szépek, a húros hangszerek is stb. Van benne tetemes szinti választék, dobosok is segítenek az alkotásban. Talán ezzel az alkalmazással lehet a legjobban megközelíteni egy akusztikus zenekar hangzását. Tud Midi adatfolyamot is rögzíteni, de Audio sávokat is, illetve már támogatja azt is hogy más, külső szintiprogramunkkal is zenéljünk benne. Az egyetlen ami nekem nem tetszik benne, hogy óóóriásira hízott az évek során, nemcsak a mérete, de az étvágya is a teljesítményre, persze a lehetőségeket tekintve ez érthető is. Van néhány funkció, ami kisebb teljesítményű gépeken, mint például egy iPad2-n el sem érhető, bár az a gyanúm, hogy a tárhelyet ugyanúgy foglalják. Aki számítógépes DAW szoftverekhez szokott, valószínűleg a Cubasis-t fogja firtatni. Ez pont tízszer annyiba kerül mint a GarageBand, vagyis 50 Euro-ba. Míg a GarageBand amolyan élő zenekaros mentalitást és hangzást képvisel, addig a Cubasis egy professzionális stúdiószoftver munkastílusát követi. Ugyanúgy lehet Midi sávokat, Audio sávokat létrehozni, mint a számítógépes nagytesón. A Midi sávokon piano roll nézetben hangokat átrendezni, kontroller görbéket berajzolni, minden sávon Insert effekteket bekapcsolni, Master effekteket használni. Vásárolhatunk további effekt csomagokat is. Tartalmaz egy egész jól összetett VA szintit is, de nagyon jó dobhangjai is vannak, amik szinte élő zenekari hangzással bírnak. Alap kiépítésben elfut egy iPad2-n is, de a VA szinti már akad rajta, meg persze kevesebb Insert effekttel kell operálnunk, hogy hagyjunk a teljesítményből. Egy dolog nem tetszett nekem benne, hogy mind erősebb, mind gyengébb iPad-en néha tetten értem, hogy a Midi dob kihagyott egy-egy hangot. A következő már egy sokkal érdekesebb terület. Elektromos zenét komponálók, ötletelők, hobbiból Soundcloud-ra zenét gyártók, vagy akár LiveAct guruk is egyaránt lelkesedhetnek a KORG Gadget-ért. Ez egy komplett szoftverszintetizátor és szekvenszer munkaállomás. Gyárilag 15 modul jár hozzá, amik különálló, különböző tematikájú szinti hangmodulok. Található köztük mono szinti, basszus szinti, FM szinti, Poly VA, Ambient-, PCM szinti, dob és még sorolhatnám. A lényege, hogy egy speciális szekvenszer-metódus üzemel benne a piano roll nézethez hasonlóan szerkeszthető hangjegyekkel, átrajzolható kontrollerutasításokkal stb. Nagyon összetett és nagyon kreatív munkaállomás és természetesen Midi billentyűvel is feljátszhatjuk rá az ötleteinket. Érdekessége a szekvenszer egyedi stílusán kívül a szinti modulok bővíthetőségében rejlik. A KORG a Gadget megjelenése óta minden hangmoduljukat elérhetővé tette a Gadget-be beépülő modulként is, így bővíthetjük a programunkat tökéletes zongora, elektromos zongora, orgona hangzásokkal, de akár az eredeti Korg M1 a Wavestation, vagy Arp Odyssei szoftver hangmodulokkal is. A program az idulása óta is rengeteget fejlődött, kapott sávonként plusz insert effekt pontokat és sávonkénti EQ-t is. Nem sok rosszat tudnék mondani róla. A szekvenszer működése nagyon egyedi, de éppen ezért ha elsajátítottuk a használatát, akkor rendkívül gördülékenyen és változatosan alkalmazhatjuk. Egy régebbi iPad2-n sajnos maximum 2-4 modult bír elfuttatni egyszerre, attól függően hogy milyen erőforrású modult sikerült választanunk, de természetesen erősebb iPad-en akár 20-at is elvezényel. Tehát rendkívül jó cucc, de megvásárlását csak erősebb iPad-el rendelkezőknek ajánlom a maga 40 Euro-s áráért, ami csak az alapár, ezen felül a modulok símán vannak további 30 Euro-k darabonként. Ha összegezni szeretném a munkaállomások tudását az igényeimet és az áraikat, látható, hogy irgalmatlan összegeket el lehet költeni és nem biztos hogy egyetlen munkaállomás magába foglalja mindazt amire szükségem van. Például egyik pénznyelő sem volt alkalmas az eddigiekből arra, hogy egy feljátszott hangot hangmintaként felhasználjon és mint egy sampler, dallam hangszerként felhasználjuk épkézláb módon. Ha megtetszett nekünk a Midi feljátszás, a könnyű sáv editálás a Cubasis-ből, a moduláris felépítés és az insert effektek a Korg Gadget-ből, plusz szeretnénk sample mintákkal dobolni, vagy akár szinti oszcillátornak felhasználni a hangmintánkat, akkor ideje pillantást vetnünk a NanoStudio-ra. Az alap program 7 Euro, amivel 5 Midi sávot kapunk, de további 5 Euro-ért felbővíthetjük Midi 16 sávosra. Igen, Midi sávosra, ugyanis ez a program 16 Part Multitimbrális hangmodulként is használható. Ugyanolyan erőforrással elfut egy iPad2-esen is, mint egy iPhone 4S-en, tehát nem kell megszakadnia. A sávjaink hangforrása olyan, mint egy VA szinti blokk, annyi érdekességgel, hogy oszcillátornak választhatunk VA hullámformát is, vagy a program gyári PCM hangmintáiból, de mi magunk által rögzített sample mintát is. A hangszín szerkesztése ezután a saját mintáinkkal is ugyanúgy történik, mint a gyári mintákkal, vagy hullámformákkal. A Trackek hangforrásánál tehát választhatunk dallam hangszer modult amit az előbbiekben tárgyaltam, és választhatunk dob modult is, amit szintén feltölthetünk gyári mintákkal, vagy a saját mintáinkkal, amik lehetnek akár loop-ok is. A programnak nagyon korrekt mixere van, ahol insert FX pontokat készíthetünk. Nem titkolom a lelkesedésemet, ez egy nagyon jó program az áráért. Eddig csak munkaállomásokról írtam és csak azokról amelyeket volt alkalmam kipróbálni és még tetszett is. Azokat pedig most nem taglalom amik nem tetszettek, vagy nagyon hektikusan működtek. Bizonyára még rengeteg lehetőség van, mindenkire rábízom hogy az interneten megkeresse a magának valót. Újabb és egyben a leghatalmasabb terület a szoftverszintetizátorok világa. Hogy csak néhányat említsek amikkel érdemes kokettálni: KORG iPolysix, KORG iMS20, iDS10, az ő érdekességük, hogy régi őseiket mintázzák és tartalmaznak szekvenszert is, nem olcsóak, de nívós példányok. Ha különleges hangzásokra vágyunk, akkor a Waldorf Nave és Sunrizer szintiket emelném ki. Ha az analóg hangszerek metodikájából szeretnénk elindulni akkor Animoog, Magellan, Thor, iMini, iSEM, iProphet, Korg Arp Oddyssei. Ha szerettük a régi, legendás KORG PCM szintiket, akkor KORG iM1 és iWavestation. Ha jobb minőségű és elég univerzális színpadi hangmodult szeretnénk, akkor KORG Module. Ha egyszerű samplert szeretnénk, amivel saját hangmintánkat használhatjuk dallamhangszerként, akkor SampleWiz, vagy Samplr. A groovebox-ot sem kell nélkülöznünk, mert kaphatunk Korg iElectribe-ot és AKAI iMPC-t is. Van itt érdekességnek egy dobszintetizátor, az Impaktor. És ha dögös Hammond-ot szeretnénk, akkor a Galileo. Lehetetlen lenne felsorolni az összeset. Mindenki keresse meg az igényeinek és pénztárcájának megfelelő szintiket, hiszen pár Euro-ért szinte bármikor meglephetjük magunkat egyel. Látható, hogy rengeteg önálló szoftverszintetizátort lehet vásárolni. Ez szuper, de ha van egy megszokott zeneszerkesztő rendszerünk az iPad-en, akkor valahogy mégiscsak szeretnénk ezeknek a szintiknek a hangját rögzíteni vele. Gondolok itt elsősorban a GarageBand-re és a Cubasis-re, mert ezek alkalmasak rá. A GarageBand-ban van erre lehetőség, úgy hívják hogy Inter-App, amikor valamelyik külső szintinket benyithatjuk egy külön sávra hangforrásként. Tehát minden olyan munkaállomás, vagy program, ami rendelkezik Inter-App kompatibilitással, lehetővé teszi ezt a számunkra. De van rengeteg olyan alkalmazás, ami nem rendelkezik ilyen funkcionalitással, illetve előfordulhat, hogy nemcsak munkaállomásba, hanem másfajta rögzítőbe, effektbe, vagy looper programba is szeretnénk valamelyik szoftverszintink hangját továbbítani. Ilyen esetben olyan alkalmazásra van szükségünk, amely képes a hangszereinket belinkelni és más alkalmazásba továbbítani a hangjukat. Erre a célra én az Audiobus és AUM programokat emelném ki. Az Audiobus egyszerűbb és célratörőbb, kisebb erőforrású iPad-eken jobban használhatjuk. Az AUM pedig sokkal összetettebb konfigurációkat, linkeléseket és effekt-insert pontokat tesz lehetővé, ennek megfelelően nagyobb az erőforrás-igénye is. Pár szót még említenék a loopolással foglalkozó programokról. Lehet őket ötletelésre is használni, de ügyesebbek természetesen élő produkciót is alapozhatnak rájuk. A Youtube-on ezekről is számtalan videó látható. A legnépszerűbbek talán az Everyday Looper és a Loopy HD. Mindkettő nagyon kezes, hiszen arra találták ki őket hogy könnyen lehessen akár élő produkcióban is pillanatok alatt a megfelelő eredményt elérni. Érdemes oktatóvideókon megnézni hogy nekünk melyik módszer fekszik a jobban. Én speciel a Loopy HD-t részesítem előnyben mert a különböző loop-tárcsáknak lehet eltérő ütemszámot megadni, lehet loop wav fájlt importálni, amit beilleszt ez első üres tárcsára, meghatározza a tempót és az ütemszámot is a program, így a további sávok felvétele már ehhez képest történhet. A végeredményből a wav fájlokat akár tárcsánként külön-külön is exportálhatjuk más programba, és még néhány kényelmi funkció miatt élvezi hogy rá esett a választásom. A legvégére hagytam egy személyes kedvencemet. Nagyon ügyes, különleges és kreatív sampler program a Samplr. Egyrészt loop-okat illeszthetünk bele, amiket a legváltozatosabb módon variálhatunk, szabdalhatunk, használhatunk fel más ritmusok megalkotásához. Másrészt saját hangmintáinkat használhatjuk dallam hangszernek, amire szintén rengeteg metodika áll a rendelkezésünkre. Igazi sample gyurmaasztal. Mindezen funkcionalitásokat pedig egy 6 sávos audio szekvenszerben rögzíthetjük. Az ütemszámokat sajnos elég nehéz belőni, ebben egy kicsit nehézkes elindulni, de érdemes megtanulni, mert nagyon sokrétű a folytatás. Tipikusan az a program, hogyha nincs segítségünk, akkor semmire sem megyünk vele, de ha valaki elmagyarázza hogyan működik, akkor megnyílik a lehetőségek tárháza. Én először töröltem a táblagépről, aztán egy évvel később miután megnéztem pár oktató videót, visszatelepítettem és az egyik legkreatívabb eszközzé lépett elő. Az írásom hossza is mutatja, hogy az iPad-es zenélés témakör egy feneketlen zsák. Lehetetlen lenne felsorolni minden alkalmazást és minden hangszert, ahogy azt is lehetetlen lenne felsorolni, hogy mennyi haszontalan programmal is találkozhatunk. Nagy általánosságban elmondható, hogy ha bármilyen szoftver hangszer szembe jön, először nézzünk róla Youtube videót, azután döntsünk. Ezen kívül mindenkinek ajánlom figyelmébe az appshopper.com oldalt, ahol saját fiókunkkal készíthetünk saját kívánságlistát, így azonnal értesülhetünk az új szoftverek megjelenéséről, vagy épp valamelyik kiszemeltünk árának a csökkenéséről.
  2. 3 likes
    mielőtt leütné a billentyűt,kiénekli az adott hangot. Van,amikor nem találja el mindet,viszont leütés után gond nélkül kiénekli. Ez - valószínűleg - azt jelenti, hogy nagyon jó a relatív hallása, viszont nincs abszolút hallása. Ez inkább áldás, mint átok, mert egyrészt az abszolút hallás nem jelent automatikusan "zenei vénát", másrészt viszont az abszolút hallással rendelkező emberek egy (jó) részénél szinte fizikai fájdalommal ér fel, amikor nem kristálytisztán hangolt zenedarabot hall. Pl. egy lehelletnyit lassab/gyorsabb lemez lejátszás. Azt mindenesetre nem árt tisztázni, hogy ha "belevágtok" a dolgokba, akkor azért elég sok kitartás kell a lelkesedés "lanyhulásával", mert - ez tény - a zenetanulás - mint sokminden más tanulás is - sok "unalmas, monoton, 'nem-szeretem'" szakaszból állhat. Amúgy már csak azért is érdemes - ameddig keresztülvihető - hangszeres zenét is tanulni, mert kiválóan stimulálja az agyat. Megosztott figyelem, több érzékszerv egyidejű használata... Ami később, felnőttként szakmai karrier során is kamatozhat. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy felnőtt élete során sok örömet adhat a zenélés, attól függetlenül, hogy esetleg teljesen más szakmából fog megélni. (Mint oly sokan itt a fórumon.)
  3. 3 likes
    Én akkor mennék, akármelyik helyszín lesz végül, meg lehet, hogy a kollégám is. Más téma ugyan, de ha van kedvetek nézni NLS U47 és U67 klónt, akkor tudok vinni.
  4. 3 likes
    Nem találtam jobbat, így ide írom a gondolataimat, végül is szorosan kapcsolódik a témához. Tegnap -amikor már telel lettem egy nagyobb lélegzetvételű lemez editálásával-, kíváncsiságból felmentem a Grammy honlapjára és 2016-tól visszafelé kigyűjtöttem a legjobb hangmérnöki munkával díjazottak és az általuk elkészített lemezek listáját, majd belehallgattam (Spotify barátom segítségével) az albumokba. (Mindenkinek ajánlom, tanulságos!) Többek között megragadt egy nagyon különlegesen és parádésan szóló album: Imogen Heap_Ellipse (2009). Utánanéztem, mindent a csaj csinált, a zenét, a felvételt, a keverést, a sound design-t, egyedül masterelni vitte el az anyagot egy ismerőséhez, de ott is "átvette az irányítást". Az album a szülőházában készült, technikai helységgé alakíttatta át a szuterénben lévő gyerekszobáját, az ebédlő és más helyiségek lettek az akusztikus hangszerek felvételi helyei... Az átépítési folyamat is része volt az album születésének, az egész kb. két évig tartott. A folyamat vége egy Grammy díj! A művésznő ezt olyan eszközökkel és munkafolyamatokkal érte el, melyek említésekor itt a különböző fórum topikokban többen simán hidegrázást kapnak és "leszaroznak"! Figyelem majdnem mindegyik cucc itthon többszörösen fikázott kategória!: Énekfelvétel a kontroll szobában SE Electronics Reflexion segítségével. mikrofon: Neumann TLM 103 (jujj..), előfok: Avalon VT 737, a hangszereket a Focusrite Liquid 4P-n keresztül rögzítette. Gitárhoz Line6 PodXT dukált. Ja van neki "fos" TC Helicon Voicework plus és valmi Joemeek VC1 és SC2.2 is. A keverést "in the box" csinálta, Pro Tools és Waves pluginekkel. Az automatizálást kézzel rajzolta meg pontonként. A deessing-et is!!! (nem trollkodásnak szántam a bejegyzést) OK, tudom!: A nő valószínű véletlen beletalált valamibe, az ízléséhez és a zenei világához tökéletesen passzolnak a meglévő cuccai, jó az arányérzéke, tökéletesen ki tudja használni a lehetőségeit és ráadásul a munkamódszerei radikálisan eltérnek az átlagosan elfogadottaktól. De akkor is! Hallgassatok bele (az 1. és a 4. track nagyot üt, de az egész úgy ahogyan van tök jó. Itt van róla egy cikk: http://www.soundonsound.com/people/imogen-heap-recording-ellipse
  5. 2 likes
    Szabaly nincsen ra, ez egy kreativ szakma. Kevereskor a reverb altalaban send-re kerul, ami elsosorban megszokasnak (hagyomany) es az egyszeru kezelhetosegnek koszonheto, semmint mert ez a szabaly. Korabban, amikor csak hardver zengetok voltak ugye egy 32 savos mixre akar 32 effektproci kellett volna, az 64 kabel, nomeg a 32 sav is 32 sztereo sav kellett volna legyen (az meg ugye effektive 64 sav), ugyhogy kb ezert talalhattak ki az AUX-ot. Ez manapsag DAW-ban, pluginekkel mar inkabb csak kenyelmi funkcio, siman rakhatod insertre is, ugyanaz lesz az eredmeny, csak mint gabo is irta, nehezebben kezelheto es nem igazan atlathato. Viszont ez csak a keveresi zengetesre vonatkozik, amikor tenyleg csak a zenet dobalod szet a terben. De zengetes mehet sound-design (hangszereles) szinten is, ott es akkor meg inkabb inzert. Peldanak mondanam a klasszikus gated-reverbet, de igazabol az ilyen jellegu dolgokat IS meg lehet csinalni sendbol. Szoval egy csomoszor elofordul, hogy maga a reverb mar maganak a hangnak az elkepzelt resze. Pl shimmer, vagy gated, vagy freeze-elt, ducking-olt. Mondjuk a gated nem biztos hogy jo pelda, mert azt neha hatarozottan send-del erdemes megoldani, de remelem ertheto amit irni akarok. De tenyleg, ez egy kreativ jatszma, fogd a reverbet oszt dugdossad akarhova. Nyilvan ha nem kreativkodni akarsz vele, csak egy kicsit megzengetni a mixet, hogy ne legyen tul szaraz, akkor kenyelme apropojan sokkal erdemesebb send-re rakni. Pl: ha csak egy sima hall reverbet akarsz ¨hangszereles¨ idejen beletudni a hangba, azt felejtsd el. Csinald meg a hangot reverbbel, hogy halljad, hogy nagyjabol mi lesz majd a vegeredmeny, de mixbe a savot szarazan taplald, es inkabb send-re rakd a hall-t, mert ugy sokkal egyszerubb kezelni. Hogyha netan tenyleges felvetelrol van szo (nem VSTi), akkor meg abszolut szarazan vedd fel, mert maskulonben az aranyokat mar soha meg nem valtoztatod. Persze egy effekt jellegu zengetest (shimmer, freeze, duck, stb) meg igenis ugy kell felvenni, hogy ott van inserten, maskulonben ¨soha¨ nem fogod tudni rekrealni a kivant hatast.
  6. 2 likes
    A track altalanos teret auxon kell betenni. Insertre csak akkor kell reverb, ha ahhoz az adott savhoz sound-design okokbol kell reverb, de akkor az altalanos reverb savval kell vigyazni.
  7. 2 likes
    Szia! Én mindig send/return-ben használom. Csak az előnyét látom az insert megoldással szemben. Pl. Kevesebb proci terhelés Egy mozdulattal meghallgathatod a dalt reverb nélkül
  8. 2 likes
    https://www.facebook.com/uj.budai.alma.mater.zeneiskola/?fref=ts Ilyen (vagy hasonló) hely kell neki! (Ezt az intézményt meglátogattam, és kiválónak tartom) Majd ő eldönti, mit szeretne. Mindenesetre aki 5-6 éves kora körül HATÁROZOTTAN zenebarát (főleg komolyzene), az már az ő döntése. Nehéz és idegörlő út, de nincs más... Egyébként a zongi kikerülhetetlen, bármi hangszert tanul, a zongi kötelező
  9. 2 likes
    Mikorra tervezitek? Nekem a péntek nem igazán jó, de a többi nap igen. Jövő hét meg akármikor.
  10. 2 likes
    Ahogy A/D is írta, én is benne vagyok. Nekem indiferens a helyszín (ha Budapest) közlekedésileg. Viszont én is azért javasolnám a HS-et, mert ott rendelkezésre áll egy csomó más cucc, amit használhatunk etalonnak. Szuper konverterek, mikrofonok, szintik, amiken lehet próbálkozni. Nem beszélve a monitorokról, amikböl szintén van dögivel. Persze többség dönt...
  11. 2 likes
    Ha nem zongorán tanul, soha nem jut a zeneakadémiáig... Ez kb olyan különbség, mint a szex gumival, vagy gumi nélkül. Az első esetben, van valami, de nem az igazi...
  12. 2 likes
    Azért adják ilyen drágán, hogy megvegyétek! Ha olcsó lenne mindenki szarozná, de így meg hűűűű DSI is az áremelés óta lett menő, pedig pont ugyanaz, mint előtte.
  13. 2 likes
    Eladó Korg DW-6000 analóg(hangkeltés,digitális vezérlés)szintetizátor,a 80'-as évekből.Korának megfeleő állapotban.(modulációs karrol hianyzik a műanyag kupak+1,2 kissebb karc)Minden működik rajta.45.e.ft.(aki 30-35-özik,azt elküldöm a picsába)
  14. 2 likes
    A Supernova nem feltétlenül kell, hogy billentyűs legyen, mert a racknak is nagyon kezes a felülete, majd mindenhez van direkt poti. Egy jó masterkeyboarddal (ami lehet egy másik szinti is) tökéletes megoldás. Nem véletlen, hogy nem nagyon van az adok-veszekben, vagy, ha van, akkor horribilis. Én személy szerint billenytűs verziót még nem is láttam testközelből. A rack, az olyan 160-180 pénz manapság, ha egyáltalán valaki eladja. MS2000 volt, de nekem nem állt kézre, nem tetszett. AN1X valóban súlyos hangszer, de a felett valahogy "elszállt az idő", a szintén már inkább vintage-jellegű Supernovához képest, ami még ma is teljesen uptudét-felhasználhatóságú hangszer. A Novation újabb dolgai (Mininova, Ultranova, stb.) mind a Supernova "butított" verziói, vagy valamelyik funkciójának a kihangsúlyozott cél-darabjai. A Supernova az gyakorlatilag "egyben" a DrumStation, BassStation, A-Station, nem okvetlenül hangképzésében, de jellegében és kezelhetőségében legalábbis, és szintén "egyben" a későbbiek is. Szvsz VA-szinti kategóriában nemigen csináltak jobbat a Supernovánál, és ott valahol vége is van annak a technológiának.
  15. 2 likes
    Nekem ez egy ilyen "még mindig nem hiszem el" szinti A hangja, a feature-ei, a használhatósága mind lenyűgöz. Pedig lassan egy éve megvan. Nem mondom, van egy-két bosszantó elem a dizájnban, de nem igazán csorbítják az élményt, amit a használata nyújt. Ez egy önmagában inspiratív hangszer, egyszerre alkalmas komponálásra és expresszív játékra. Meg kell tanulni használni, ennyi, és ez nem egy egydélutános folyamat. Nekem például még mindig tart És nagyon jól szolgál "otthoni prüntyögésre" is
  16. 2 likes
    Nem a mastering a megoldás. A mixen kellene dolgozni. Bátrabban kell az eq-val rendet csinálni. Minden hangszert túl erősnek hallok és egymást igyekeznek túlkiabálni. Ezen a master nem segít. A hangszerekkel, hangszínekkel semmi bajom. Egyébként sem zeneszerzésre kértél tanácsot :-). Szerintem a "levegő" hiányzik a zenéidből. Javaslataim: 1. Keverés közben legyen a projektben legalább egy, de inkább kettő-három etalon zene. Olyan, amit szeretsz és hasonlóan szeretnéd, hogy szóljon a tied. Ezekben legyen hasonló zenei, hangszerelés megoldás, mint amit csinálni szeretnél és hasonló hangszínek is. Ezeket az etalon sávokat keveréskor gyakran hallgasd, mert segít egy bázist létrehozni a fejedben. Egyébként elmész az erdőbe. 2. Az eq-t inkább vágni, mint kiemelni használd! Ha egy hangszert bizonyos tartományban jobban szeretnél hallani, keresd meg a többit, ami elfedi és azokból vágj, a kritikus frekvenciákon! 2. Próbáld meg nélkülözni a kompresszort, ahol csak lehet! Ezekben a zenékben nem sok haszna van. Csak akkor tegyél kompresszort a sávra, ha okod van rá és célod van vele! 3. Addig ne masterelj, amíg az mix nem szól úgy, ahogy szeretnéd!
  17. 2 likes
    http://www.synthtopia.com/content/2017/02/01/new-synth-nozoid-ocs-2-designed-for-knob-addicts/
  18. 2 likes
    Amit a pali kihagyott a videóból, az ez a lenti kép. Az Audio Bus alkalmazásban bemenetként kijelölte az Amp Kit-et, kimenetként pedig a Loopy HD-t:
  19. 2 likes
    Szia Tamás! Itt az ürge egy komplexebb folyamatot mutat be. A lényege épp abban rejlik amit nem találsz, mert az nem a Loopy HD része. Az a kis ablakocska az Audio Bus nevű alkalmazás, ami lehetővé teszi, hogy egyik alkalmazás hangját átirányítsa egy másikba. A videó esetében egy gitáreffekt van az Audio Bus-ban "átemelve" a Loopy HD-be. Mikor fut az Audio Bus, akkor ez a kis szürke fül behúzható és onnan érhetőek el lejátszási, felvételkészítési lehetőségek, illetve azon a fülön lehet gyorsan váltani az alkalmazások között. Ha konkretizálod az elképzeléseidet, milyen hangszert, hogyan, merre szeretnél kötni, milyen szoftvert szeretnél még az iPad-ről használni, akkor akár személyre szabottan is tudok neked lehetőségeket javasolni.
  20. 2 likes
    Az említett lemeznek én voltam a producere így elsőkézből mondhatom, hogy nincsen Slate minta sehol. Érdekességképpen írom, hogy ez volt az első felvétel ami az SSR kőtermében készült, nagyon sokat adott hozzá a hangzáshoz. Dobfelvétel esetén nálam ez a fontossági sorrend: 1. Akusztika 2. Dobos, dob 3. Hangmérnök ízlése, tapasztalata 4. Mikrofonozás 5. Előfokok, dinamika szabályzók
  21. 2 likes
    Eladóvá váltak kihasználatlanság miatt a következő cuccok. Csere nem érdekel, alku nem érdekel. Azt is tudom, hogy néha olcsóbbat is lehet venni az ebay-en meg minden...mindent tudok. Roland Juno-106 (HP poti-csúszka letörve, de így is tökéletesen állítható)...egy kontakt takarítás szerintem ráfér, de anélkül is müxik., eredeti atomrondaszürke tápkébel... ár.: 180.000.- Quasimidi The Raven max (makulátlan, karc és rozsdamentes) - 160.000.- Moog LittlePhattyStage 2 keyboard, dobozával (mint az új) - 250.000.- Emu Emax I HD keyboard + HD + Zip drive 4db eredeti zip lemezzel - 200.000.- Emu Emax II keyboard 2212 2mb + Scsi Cd + minimum 30-40cd köztük AlanWilder sound set - 200.000.- Emu Emulator 2 teljesen felújítva (ssm ic-k, memória ic-k, meghajtók kicserélve) + Macintosh SE + irdatlan mennyiségű hangminta + egy rakás 5.25-ös lemez - 600.000.- Emu Emulator 4K keyboard + scsi cd + HD - 250.000.- AKAI Z4 sampler + fx board stb (Z8-ra bővítve)... kb. 20dvd lemezen közel 100cd + külső usb 3.0 formázott winyó (itt nem kell scsi...direkt olvasás usb-n) - 180.000.- + van egy lutri Yamaha DGX-500 - 80.000.- érdeklődés csak email-ben, komoly embereket visszahívok. köszönöm, András tetoszerviz@gmail.com
  22. 1 like
    Nekiálltam a napokban UAD plugineket demózni. Vannak dolgok, amik nagyon pozitívak, és vannak amik jóval kevésbé. Ilyen példuál a szimpla EQ-k kérdése Neve fronton. Van egy nagyon nagy kedvenc pluginem a Sonimus Burnley 73 ami kitalálható, hogy egy 1073, extra hogy tud preamp szaturációt. Aztán ott van a Kuassa EVE-AT1 és EVE-AT4, ezek 1084 valamint 1084-ek. A Burnley 73-mat már másodszor néztem össze a 1073 Legacy-val, és azt kell mondjam hogy a két plugin masszívan egy kategória, csak a Burnley nem zabál DSP-t, viszont ha elkezdem tekergetni a preamp szaturációját akkor az UAD megoldása messze lemarad. Ilyen a 1081 kérdése is, tekergettem dobokon például és a két plugin ugyanazt hozza. Néztem a 31102-t ami a szívem csücske keverőasztalnak a 8068-nak a modulja ugyebár, de varázslat itt sincsen természetesen, ugyanaz a színvonal mint a két másik plugin. Aztán ott vannak a channel strip-ek, nekiálltam tesztelni az API Vision-t, a 88RS illetve 88RS Legacy-t valamint az SSL E channelt, ehhez jöttek hozzá a Waves E és G csatornái. Egy énekre raktam rá őket és hallgattam mixben. Az API nagyon tetszik, szép, telt, ami viszont külön jóság számomra az a fix frekis/gaines EQ-ja, az én munkafelfogásomhoz amúgy is közel áll ez a megkozelítés. A Neve 88RS hamisíthatatlan Neve soundot hoz, nem annyira gazdag, az új verzió persze részletgazdagabb, smooth-abb, jobban ül a mixben, a réginek kopárabb a teteje de az is nagyon jó, a kettő között hasonló különbség van egyébként mint az UAD SSL E és a Waves SSL E között, ami meglepett engem hogy a Waves féle E channel alig szarabb mint az UAD emuláció, azt gondolom hogy abszólút partiképes. Az SSL valahol soundban a Neve és az API között van, kevésbé karakteres mint a másik kettő, pedig eddig nem szerettem az SSL stripet, és most ez némiképp megváltozott, de az E verzió sokkal szebben szól mint a G ami nekem orros, először azt gondoltam hogy ez közelebb áll a Neve-hez de nem, tök más. Amit még eddig néztem az az API 550A EQ, itt sincs durva különbség az UAD és a Waves verzió között, a Waves egy picit talán karcosabb, az UAD pedig teltebb. Azt sajnálom hogy nincs UAD-ból 550B, mondjuk a Vision része az 550L ami elég hasonló mint az 550B, amiért persze az 550A-hoz képest 3x-os DSP fogyasztással fizetünk ami különösen akkor fájó ha kell a negyedik sáv de a szűrőkből és a dinamikákból nem akarunk semmit sem használni. Na de ez van, ezt kell szeretni. A channel stripes tesztekből van exportom, oda tudom adni a sávokat plusz hozzá egy mix minuszt ha valakit érdekel.
  23. 1 like
    Koszonom szepen, most kicsit en is forumoztam es en is ezt talaltam!
  24. 1 like
    Ha meg netan kreativkodni akarsz, akkor a ket megkozelites kozotti erdemi kulonbseget egy egyszeru reverb+torzito sorral ki tudod tapasztalni nagyon hamar. Variaciok: - insertkent reverb->torzito - sendkent reverb->torzito - sendkent reverb, inzertkent torzito (ezt kuldesi sorral meg lehet fokozni torzito elott vagy utan kuldi-e) - sendkent reverb, es sendkent torzito Persze ez barmilyen effektekkel eljatszhato, de reverbrol beszeltunk eddig, a torzitot meg azert javallom a teszthez, mert azt konnyu meghallani, hogy raerezz hogyan is mukodik ez a dolog (send/insert), amikor kreativkodni akarsz. Es ha send, akkor dry/wet = 100% wet. szerk.: Ne feledd(jetek) anno az elso gated-reverb is ugy keszult, hogy na, dugjuk ezt igy ossze, jo lesz az. Ujszeru hangzasok tudnak szuletni erdekesen osszedugott effektekbol is. Just sayin´.
  25. 1 like
    KM184 bérelhető, bár jellemzően nagy tételben szokták operett/musical/stb dolgokra, 2500-3000 forint / nap / db a rental ára. Például a Mohai Gyurinál lehet bérelni, vagy MS Rent, de ott van a Delta Classic ahol nagyon durván jó világ van: DPA-k, Schoeps-ek, Shure KSM-ek, C414 meg stb.
  26. 1 like
    Én is felmennék szívesen erre a tesztre.
  27. 1 like
    Akkor szerdán nagy-teszt, privátban adsz árat? Köszi!
  28. 1 like
    ez jó ötlet, de a splittelésnél azért jócskán keletkezik veszteség a felvett hangon. én vettem a fáradtságot és megnéztem a splitelőket, ráadásul jó részét Silkkel együtt, és ezt tapasztaltuk. ott vagyunk megint, hogy van egy klón, ami nem pont ugyanaz, és van egy veszteség a splitnél, ez áll szemben a pluginnel. ha az előbbi mellett tesszük le a voksot, akkor még mindig kérdőjel, hogy kell-e 6 db 1176 klón felvételhez. én erről beszéltem kezdettől fogva.
  29. 1 like
    Én szeretem a felvételnél használva, persze óvatos vagyok és splittelem a mikrofon jelet, így ha túltolom, akkor sincs semmi gond. Ha pedig eltalálom, akkor már nem kap a plugin verzióból. Vagy párhuzamosan használom a két sávot. Színez mint állat, de ezt (is) szeretem benne! 😃
  30. 1 like
    Ha zongorázni szeretne tanulni a gyermek - illetve a szülő ezt szeretné -, akkor feltétlenük valamilyen kalapácsmehanikás szintetizátort, aminek alapvetően elég jó zongorahangja van. A Korg, Yamaha, Roland kínál már elfogadható áron alapszintű hangszereket ilyen ismérvekkel. Nem kell feltétlenül 1 milliós hangszert venni. (Kivéve, ha éppen most nyertétek meg a lottó ötöst, mert akkor mindegy ) A zongorával indulva később nem gond a szintetizátorok billentyűjéhez hozzászokni, a másik irányba ez nem ilyen. Használtan is lehet jó vételt találni. Ha később zenei pályára megy a gyerek - Zeneakadémia -, akkor úgy is kell majd venni egy rendes, igazi zongorát.
  31. 1 like
    Tökéletes, karcmentes állapotú Kurzweil PC361 lecserélésén gondolkodok. Kurzweil Sustain pedállal, XD kártyával és nyomtatott magyar nyelvű használatival. Érdekelne Roland FA06, Korg Krome, Yamaha MOX. Más ajánlatot is meghallgatok, megfontolok.
  32. 1 like
  33. 1 like
    Csodás összefoglaló - de ezt Tőled már megszokhattuk - gratulálok! Annyit hozzátennék az iPad-es zenélésnek egy nagy előnyéről,miszerint vannak olyan alkalmazások amelyek hardveresen nehezen és drágán lennének csak megvalósíthatóak,de leginkább nincsenek is. Ilyen például - csak hogy pár személyes kedvencemet említsem - a Borderlands Granular,ami egy hihetetlen lehetőségekkel bíró granuláris szinti,akár valós idejű bemeneti jelből is dolgozik,a másik a Patterning dobgép,ahol akár minden hangszer sávja más időbeli felbontásban lehet,vagy nézzük például a Roli cég Noise-át amivel (ingyen) beléphetünk a mikrotonális kontrollerek csodás világába (a legegyszerűbb hardver ami ilyesmit tud is vastagon ezer euro felett van). Szóval a lehetőségek korlátlanok,iPadet mindenkinek!
  34. 1 like
    Egy kis indulócsomag iPad-en zenélni kezdők számára:
  35. 1 like
    EMAX SE HD Audity 2000 http://emaxaudity.webnode.huFloppy drive, Quantum 40MB HDD, SyQuest EZ 270MB drive, ZIP100 drive, külső SCSI csatlakozó beleépítve. Az Audity2000-et a meghajtókat a ventillátort, külön tápegység hajtja. Csak szerkezetileg van benne az audity 2000, elektronikus összeköttetés nincs , csak a MIDI. A piros ledek kék színűre vannak cserélve. A belsejében magasfényű kék ledsor van. Kijelző kék fólia újra cserélve. Billentyűzet fehérítve. OS: Emax Plus rev4.0 SCSI ID: ID 0: HDD drive, ID 1: ZIP100 drive ID 4: SyQuest drive Alap EMAX SE HD bővítve SCSI meghajtókkal QUANTUM MAC HDD 40MB ZIP 100 DRIVE 100MB SyQuest EZ DRIVE 270MB EXT.SCSI 25pin IN Audity2000 sound modul LED optikai tuning Egyedi méretre gyártott kemény tok, fából, szövet borítással, polifoam és szivacs béléssel, profi vasalattal. +1 Emax front panel plastic 3db SyQuest Ez disk 5db ZIP100 disk 6db Floppy disk 220V EU tápkábel 110V USA tápkábel relax5.1music@gmail.com 70 388 9737Csere: VA szinti, Workstation, akár több kissebb értékű is szóba jöhet.
  36. 1 like
    Lábjegyzet: nem tudom megérteni azokat az embereket, akik küzdenek a fejlődés és az idő ellen, egy idő után baromi elavult lesz az általuk használt eszközpark.
  37. 1 like
    (A zene jó, de az a dob olyan steril-szarul szól, hogy totál rontja az összképet.)
  38. 1 like
    Ha meg nem kell a billenytű, de kell a multitimbralitás és a nagyon jó user felület, akkor meg a Supernova. Az örök darab. Sosem adom el, így, hogy már másodszor is vettem egyet.
  39. 1 like
    Ha nem írtad volna, akkor is Novationt írnám arra, amit megfogalmaztál. Ha kell a billentyű és nem szükséges a multitimbralitás, akkor Ultranova. (Még az is lehet, hogy én (is) veszek egyet újra.)
  40. 1 like
    Nem egészen. Az iTunes-t a számítógépre kell telepíteni, van Windows és Mac verzió is, ezzel lehet az iPad tartalmát menedzselni. Csak társítani kell az iPadet a számítógéppel az iTunes-ban és szeretni fogják egymást Az Apple honlapjáról letölthető az aktuális verzió. Ha nem használsz számítógépet, akkor nincs vele dolgod. Abban az esetben tudod Dropbox-on, vagy AudioShare, vagy AudioCopy-n keresztül közlekedtetni a fájlokat.
  41. 1 like
    A program használatát így kicsit nehezebb leírogatni, elmagyarázni, meg aztán mi mást mondhatnék, mint amit a youtube videókban bemutatnak. Ami egy lényeges momentum: a munka kezdetekor a szélső kezelőfelületen állítsuk be a tempót és hogy hány ütemet szeretnénk rögzíteni. Ez után már nagyot nem hibázhatunk, mert az ütemszám lejártakor befejezi a rögzítést és lejátszás módba lép. Egy-egy újabb track felvétele előtt ezt az ütemszámot megváltoztathatjuk... tehát teszem azt, dob-ból elég 4x 4 ütem, akkor 4-re állítjuk, felvesszük a dobot (persze a program saját metronómjára), a 4 ütem után automatikusan lejátszás módba lép és loopolja a program a dobot... a következő sáv felvétele előtt átállíthatjuk az ütemek számát mondjuk 8-ra, mert például azt tervezzük, hogy oda dallam hangszert veszünk és több ütem kell az akkordváltásokhoz... ennek a sávnak a felvétele kétszer annyi hosszt tesz így lehetővé, míg a 4 negyednyi dobunk körbe-körbe loop-ol alatta. És így tovább, igényeinknek megfelelően. Másik módja az ütemek beállításának, ha egy üres projektbe dob loop-ot importálunk, akkor az első track automatikusan beloop-olja az importált ritmust. Ezután nekünk kell ehhez alkalmazkodnunk a további sávok felvételekor. Minden importálási folyamat az iPad rendszer működése szerint működik itt is: tehát például Dropbox-ból Export - Open in - Copy to Loopy HD. Beteszi az első szabad track-re, loopolja és ha jól mondom, be is állítja a tempót és az ütemek számát. Exportálás is hasonló képpen: hosszan nyomjuk az adott tracket, Share - Open in - és itt kiválaszthatjuk pár alkalmazásunkat, ami kompatibilis a művelettel. Az ilyen audio fájlok mozgatására egyébként érdemes egy alkalmazást megvásárolni. Például AudioCopy vagy AudioShare. Én az AudioShare-t melegebben ajánlom. A projekteket egyben is kiszedhetjük a programból az iTunes-on keresztül.
  42. 1 like
    Ennél könnyebben is ki lehet analóg hangokat szintetizálni (mondjuk egy 1 poti per fanksön interfészen), de ilyen változatosan szekvenszálni, effektezni, rétegezni őket, majd mindebből kész zenét faragni nem nagyon lehet más analógszintin. Legfeljebb több analógszintin, de az jóval macerásabb ugye, mint in the box megoldani. Moog basstől én sem vagyok letérdelve, de azért nem rossz. A minitauromnak szép telt alja volt (egészen addig amíg a reso potit fel nem csavartam - lol), de annyi és kész. Másra nem jó, ahhoz meg túl drága, hogy csak azt tudja. Nekem egyedül ami hiányzik belőle, a vco szintik nyers agressziója, de arra meg kell egy vco szinti és kész. A doepfer dark energy 2 tökéletesen megfelelt ilyen célokra, jól meg is bántam, hogy eladtam.
  43. 1 like
    Kettőt rendeltem, nemsoká (2-3hét) teszek fel hangmintákat! Az eddig olvasott tesztek alapján elég jó és ezt olyanok írják, akik A/B-be hallották az eredetivel, vagy sokat dolgoztak az eredetivel. Ami szimpi: NEM SMD! built in pwr suppláj, és az egyedi trafók értékeit, méretezését gondolom nem kezdő mérnökök számolgatták! No, majd meghalljuk.... Urei LA4 van még otthon, amit imádok! PS.: ne feledjük a Klark Technik DN60-as Spectrum Analájzerét! Behringer első szériás Genelec copy monitorait és az ADA8200-at!
  44. 1 like
    oké, a Skinny Puppy felirat a csávon engem is meggyőzött egyből DE, azért várjuk már meg, hogy hogyan is szól! .......mert a belsőségek még hiányoznak a "gépekből"!
  45. 1 like
    Yamaha MX61 gyári tokkal kiváló állapotban eladó! Csere nem érdekel, csak kp. Utánvéttel is tudom küldeni! basa79@gmail.com +36709382211
  46. 1 like
    basszusokból a legütősebbek az 1 oszcisok, ezt minden profi tudja. lehet pwm-mel meg effektekkel turbózni, de ebben azok gondolkodnak, akik nem hallottak még elég jó szintit. egy minitaur 1 oszcija több mint bármi más hangszer sok oszcija széteffektelve meg szétmodulálva. occam borotvája.
  47. 1 like
    A KORG az Electribe sorozattal már 1999-ben megteremtett egyfajta Live-Act érát, vagy a már meglévőt emelte magasabb szintre, kinek hogy tetszik. Aki igazán ráérzett a munkafolyamat ízére, egészen újszerű eszközökkel gazdagodhatott, aki viszont nem tudta értékelni az effajta technokrata duc-duc stílust, az messze elkerülte. Én ez utóbbiak közé tartoztam… nem értékeltem sokra a dobgépes pár ütem körbe-körbe lábdob-lábcin és basszus-bugyogás stílust. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Demo CD-ken, az Interneten, és később a Youtube-on zömében pont ilyen értelmetlen demók árasztották el az embert ha próbált rájuk nézni ezekre az eszközökre. Azóta több vérfrissítést megéltek ezek a hangszerek, de a véleményem mit sem változott, én kifejezetten a szekvenszeres zeneszerzést vallom, vallottam. Az új Electribe2 típusokkal viszont a KORG próbált egy nagyot újítani. Nem tudom, hogy a korábbi Electribe mágusok mit gondolnak erről, vagy mekkora változások történtek a számukra. Az én számomra viszont az Electribe2 közelebb került a hagyományos szekvenszeres megoldásokhoz, ez az eszköz különleges ötvözete a Groovebox és a Szekvenszeres munkafolyamatoknak. Itt egy kicsit visszakanyarodnék saját példáimhoz. Kezdjük azzal, hogy nem szeretem, nem használok számítógépet, maradi vagyok és a "vas" szekvenszereket részesítem előnyben. Nálam a dalszerzés mindig úgy történt, hogy szekvenszerben feljátszottam minden egyes sávot az elejétől a végéig. Ha valahol rontottam, akkor az egész sáv felvételét újrakezdtem. Ezek már a korai szekvenszereimtől így zajlottak mint például Alesis MMT8, Yamaha QY-8, Yamaha QS-300, ROLAND MC50MkII, de később a KORG Trinity-ben és a KORG MicroStation-ban is. Ennek megvolt az oka, mégpedig ha valahol menet közben kezdtem volna el a felvételt, akkor megeshetett, hogy egy korábbi lenyomott hangnak kimarad a felengedés utasítása, vagy egy sustain pedálnak marad lenyomva az értéke, neadj isten egy Pitch Bend utasítás nem ér pontosan nullára és keresgélhetjük, hogy egy-egy hangunk miért akad be, vagy szól kegyetlen hamisan pár fél hanggal arrébb. Ezeknek a MIDI utasításoknak a piszkait számítógépen könnyen megkereshetjük és kitörölhetjük, de például egy Alesis MMT8-as szekvenszerben ez azért igen izmos feladat lenne. Ezért aztán sokkal egyszerűbb megnyomni a STOP gombot, előre ugrani és újra elkezdeni játszani. Gyakorlásnak sem utolsó Persze ez feltételezi, hogy a zenénket mindvégig koncepció mentén készítjük és végig tudjuk hogy hova mit akarunk játszani… de ez azért nem ennyire szigorú… Nyugodtan lehet kísérletezni, improvizálni, próbálgatni a dallamokat, hangszíneket és ritmusképleteket és ha rátalálunk valamire, akkor indítjuk el a felvételt. Így tulajdonképpen improvizatív jelleggel egyre-másra épülnek fel az egyes sávok míg el nem készülünk egy szerzeménnyel. És csak ezután jön a hangszerelés finomítása és a végső felvételek. Az azért látszik, hogy ez egy hosszadalmas folyamat és koncepcionális gondolkodást, egyfajta elkötelezettséget és rengeteg szabadidőt igényel. De mi van, ha az embernek nincs ennyi ideje, vagy nincs is igénye arra, hogy komplett dalokat készítsen? Ha egyszerűen csak szeretne kis időt kedvtelésből a zenével eltölteni? Erre (is) rengeteg féle úgynevezett worflow-t (munkastílust) alakíthatunk ki magunknak például az Electribe-okhoz hasonló groove eszközökkel, amiket aztán kombinálhatunk mindenféle hangkeltőkkel és effektekkel. Ezen a területen a KORG nagyon sok kis ügyeske eszközt készített nekünk a korábbi Electribe-okkal, a Monotron és a Volca sorozat eszközeivel. Ezek nagyon kis guszta, ügyes berendezések, élmény velük hobbizgatni, sokszor már azt is érdekes nézegetni, hogy a Youtube videókon más mit hoz ki ugyanazokból a kütyükből, amivel mi magunk is ügyeskedünk. Ez az, ami engem is beszippantott. Nincs már időm, talán igényem sem, hogy komplett dalokat állítsak össze szekvenszerben. Néha szeretnék egy kicsit zenélgetni hogy jól érezze magát a pici lelkem és az sem baj, ha olyan alapok születnek, amiket később is elő lehet venni újra játszani, esetleg másnak megmutatni. Ilyenkor kezd az ember új workflow-t keresni, a legtöbbször akár a teljes aktuális hangszerparkot lecserélve. A KORG Electribe2 pedig ilyenkor jöhet jól. Rájöttem, hogy lehet úgy is zenélni, hogy csak minimális alapot készít az ember, dobbal, basszussal, esetleg egy-két kiegészítő szólammal, elkészít belőle egy versszakot, meg egy refrént, amiket aztán tetszés szerint lehet váltogatni, variálni és élőben hozzájátszani ízlés szerint. Ilyen eszköz az Electribe2. És akkor végre térjünk az Electribe2-re. Amit először megnéz mindenki egy hangszerben azok a hangszínek, és ennek bizony nincsenek beépített hangszínei a klasszikus értelemben véve, nem tudunk XY mennyiségű Preset-et végiglapozni és próbálgatni hogy melyik tetszik… ez helyett oszcillátora van, amihez beépített mintákat, vagy hullámformákat választhatunk és a különböző szűrőkkel, modulációkkal és EG bállításokkal magunknak kell előállítanunk a kívánt hangzást. Egyfajta VA szintetizátorként viselkedik az eszköz, annyi különbséggel, hogy nem csak hullámformák, hanem PCM dobhangok és hangszer minták is rendelkezésre állnak, illetve sokkal kevesebb a paraméterezhetőség, mint amit egy VA szintitől megszokhattunk, de azért én a feelinget akkor is VA szintihez hasonlítanám. A második paraméter, amit joggal firtat az ember, az a felhasználható PART-ok száma. Az Electribe2 modellekben 16 PART áll a rendelkezésünkre és ahogy a hagyományos MIDI szekvenszereknél is, ez a 16 PART felel meg a MIDI csatornáknak is. Több fórumon felmerült már a kérdés, hogy hogy a fenében lehet külső billentyűvel mondjuk a 3-as PART-on játszani, hogyha hiába választják ki az Electribe-on a 3-ast, akkor is mindig az 1-es PART szólal meg ha a külső MIDI billentyűn játszunk. A válasz nagyon egyszerű: a 16 PART a 16 MIDI csatornának felel meg, kifelé is és befelé is, amit nem lehet átkonfigurálni. Vagyis ha bármelyik PART-on akarunk játszani külső billentyűzettel, akkor a külső billentyűn kell átállítani a MIDI csatornát a kívánt PART számára. A harmadik és legfontosabb adat a polifónia. Azért ez a legfontosabb, mert sajnos itt ütközhetünk legelőször akadályokba. Az Electribe2 mindösszesen 24 hang polifónikus, ami nagyon hamar elfogyhat ha valamelyik PART-on például szőnyeg kíséretet szeretnénk megvalósítani. A KORG ezt nagyon egyszerűen megoldotta: minden PART-nál beállíthatjuk a prioritást hogy magas, vagy alacsony prioritású az adott sávunk… ha elfogy a polifóniánk, akkor nyilván az alacsonyabb prioritású sávokat oltja ki előbb a hangszer. Nem tudom hogy ez mennyire elegáns, de mivel csak 24 hang polifóniánk van, és az így-is úgy-is elfogy, végülis hálásak lehetünk, hogy lehetőségünk van meghatározni a sávjaink fontosságát. Ami viszont kevésbé elegáns, legalábbis én így érzékeltem, hogy a hangszernek nemcsak a hangmodulja, hanem a szekvenszere is 24 hangú, tehát ha MIDI-n keresztül egy 128 hang polifónikus hangszert hajtunk meg az Electribe2-vel, a hangok akkor is a 24 hangú polifóniának megfelelően oltják ki egymást a külső hangforráson… mondom, érzésem szerint. Ettől függetlenül bőven lehet ügyeskedni például ha az Electribe-al 1 hangon hajtunk meg egy szőnyeget egy külső hangforráson, akkor a külső hangforrás lehet akár egy 8 sávos COMBI hangszín is, szóval nem kell szerénykedni Az egész hangszernek a lelke a Pattern alapú gondolkodásmód, ennek okán nyújtottam olyan hosszúra a bevezetőmet. Miután "belefáradtam" a komplett MIDI szekvenszerezésbe, arra gondoltam, hogy ez a patternezős munkamódszer lehet egy új, használható irányvonal. A hangszeren található 16 dinamikus PAD, ezek feleltethetőek meg a 16 PART-nak, ezekkel ki-be lehet kapcsolni egy-egy sávot, készíthetünk adott témára variációkat, a PAD-ok (PART-ok) kapcsolgatásával folyamatosan kombinálhatjuk a zenénk felépítését, illetve válthatunk az előre elkészített PATTERN-ek között is. Ez annyiból egyszerűbb a hagyományos szekvenszerezésnél, hogy itt az ember csak elkészít pár, a dalban használatos variációt (versszak, refrén bridge), és ezzel tulajdonképpen készen is vagyunk… a PART-ok kapcsolgatásával és a PATTERN-ek váltogatásával élőben, tetszőlegesen adhatjuk elő a számunkat és nem kell elejétől a végéig kidolgozni semmit. Ez egy jó módszer arra, hogy érdekes és képlékeny Live-Act játszóteret alakítsunk ki magunknak, de arra is, hogy este egy kis chillout zenei alapra zongorázgassunk magunknak… vagy is-is A hangszerbe 200 pattern fér és mindent menthetünk SD kártyára is. Ami nekem különösen tetszik a hangszerben, az a modulációs lehetőségek. Mind a 16 sávnak van egy saját INSERT FX-e. Azthiszem nem kell megmagyaráznom, hogy ez mennyivel jobb mintha lenne mondjuk 5 db Insert effektünk és ezeket kéne különböző effektutak meghatározásával szétosztani a 16 PART-ra. Az Insert effektnek van saját kapcsológombja, aminek a kapcsolgatását a szekvenszer is képes rögzíteni, ezzel is sokat lehet ügyeskedni az adott sáv izgalmasítására. További izgalmasításra ad még okot a szintén sávonkénti MODULATION, ami lehet FILTER LFO, PANORAMA, PITCH LFO, vagy éppen ugyanezek VELOCITY függő megfelelői stb. nem sorolom fel a listát, sok van. Egészen komoly FILTER felhozatalunk is van, elvileg a KORG KingKorg-ból, ami illusztris adat. A legtöbben a digitális filtereknél azt nézik elsőként, hogy a filter hatása mennyire lépcsőzetes… hát, szerintem semennyire, tökéletes átmenetet kapunk csavargatás közben. És ezek felett van még egy MASTER FX is, szintén több választható algoritmussal, például itt adhatunk Reverb-et a zenénkhez. A MASTER FX hatása szintén sávonként kapcsolható, amit úgyszintén rögzíteni képes a szekvenszer, ahogy az effekt TOUCH PAD-on végzett változtatásait is. Itt egy kicsit sajnálom hogy csak a TOUCH PAD-el lehet állítani a MASTER FX paramétereit. Számítógépet használóknak érdekes lehet, hogy az Electribe2 képes a patternjeit Ableton Live Projekt-fájlba exportálni, sőt minden PART-ot külön WAV fájlba, tehát igazából bármi más szoftverbe is beimportálhatóak, még akár iPad-en is például iMPC Pro, vagy bármi egyéb looper eszközbe. Összességében a KORG Electribe2 képes volt a MIDI szekvenszeres módszeremhez nagyon hasonló munkakörnyezetet létrehozni, kiküszöbölve a fásult részeket és egy új gondolkodásmóddal újabb lehetőségeket kínálva. Ügyes, gratula! Néhány tipp. Egy pattern csak 4 x 4 ütemből állhat, ami hamar unalmas ismétlődést okoz, de ha a tempó BPM-et a felére vesszük, akkor ez a hossz megkétszereződhet, így több mozgásterünk marad például akár harmóniaváltásokhoz is. Ha szép szőnyeget szeretnénk játszatni a hangszerrel, akkor érdemes két sávot felhasználni rá. Mind a kettő sávon ugyanaz a hangszín legyen és a harmóniaváltást felváltva mindig az ellenkező sávra játsszuk mint ami éppen szól, így nem fogja az új lefogás leharapni az előző végét és szép egyenletes lehet a szőnyegünk. Ha az előre elkészített patternjeinkből összeáll egy dalnyi klasszikus felépítés amit rendszerint ugyanúgy adunk elő, akkor érdemes élőben feljátszani az Electribe2 Event Recorder funkciójába. Ez az SD kártyán megjelenik mint egy lejátszható fájl és visszajátszásnál a hangszer erőforrásait használja, tehát lejátszás közben ugyanúgy el tudjuk csavargatni a hangszíneinket filtereinket stb. Kicsit felszabadít a váltások és a PART-ok szervezésének kötöttsége alól, és több lehetőségünk (kezünk) marad a hangszínek csavargatására, illetve az élő játékra. Mielőtt bárminek nekiállunk, előtte mindig határozzuk meg hogy milyen hangnemben kívánunk dolgozni és ezt állítsuk be minden patternnél, később sokat könnyíthet a dolgunkon, például ha a gumipadokat billentyűzetként szeretnénk használni a hangok feljátszásához. Az Electribe2-t használhatjuk tisztán szekvenszernek is. Ha külső hangforrást hajtunk meg vele, akkor szakíthatunk a tipikus elektronikus zenei hangzással és akár komplett akusztikus jazz zenei alapot is megszólaltathatunk vele külső hangmodulról. Ez esetben az oszcillátorokat Audio IN-re kell állítani, így nem fog az Electribe megszólalni. Fordítva, azaz hangmodulként is használhatjuk az Electribe2-t. Külső szekvenszerről ugyanúgy meghajthatjuk az Electribe 16 PART-ját, mint bármi más hangmodulét. Ez esetben érdemes a MIDI szinkront kikapcsolni, hogy ha a másik szekvenszeren megnyomjuk a START gombot, akkor ne induljon el az Electribe is. Az Electribe2-t használhatjuk keverőnek is, vagyis az Audio IN-be folyamatos Audio jel is érkezhet egy másik szintiből és az is megjelenik az Electribe hangja mellett a főkimeneten. Ez esetben a GLOBAL paraméterek között az AUDIO THRU-t ON-ra kell állítani. Ha valamelyik (vagy több) PART oszcillátorát AUDIO IN-ként állítunk be és a GLOBAL menüben az AUDIO IN THRU nincs bekapcsolva, akkor a külső jelforrást nem fogjuk hallani addíg, amíg az AUDIO IN-re állított PART(ok)-on nem nyomunk le hangot. Ez azért van így, hogy ezzel is tudjunk szekvenciát készíteni a beérkező jelhez. Ha erre nincs szükségünk, akkor az AUDIO THRU-t állítsuk ON-ra. Az Electribe2 szürke háza nem valami dekoratív és a feliratok sem látszanak rajta túl rózsásan, ahogy a kis funkciógombokon sem… pláne félhomályos színpadon. Én ezért a kis funkciógombok alá jól látható matricákat tettem az adott funkció kezdőbetűjével. Sokkal jobban látható és használhatóbb így. Szintén a láthatóság érdekében több internetes képen tettenérhető, hogy egyesek színes matricákkal, mások a gombsapkák kicserélésével különböztetik meg az egyes blokkokhoz tartozó potmétereket.
  48. 1 like
    Eladó a képeken látható szép állapotban lévő,Roland MC 808 Sampler Groovebox. 1GB-os bővítő kártyával. keveset használt,fólia még a kijelzőn. Termékjellemzők: 128 hangig polifónikus hangforrás 8 motoros Fader- Grooveboxban először! Vadonatúj hangszínek és Patternek Kitűnő Sampling és szekvenszer funkciók A Patch-ek, Sampling-ek, Part-ok szerkesztéséhez editor szoftver (PC/Mac) CompactFlash kártyahely az adatok tárolására USB csatlakozó MIDI funkciókhoz, és adatcseréhez: WAV/AIFF importálás és exportálás 16 lépéses pad bank, D-Beam kontroller Új generációs Groovebox motoros faderekkel Budapesten átvehető.Posta-futár megoldható. Ára:90.000Ft Érdeklődni lehet emailben vagy a nullahat-harminc-374-negyvennyolc-89 telefonszámon
  49. 1 like
    csak egy apró megjegyzés, amellett hogy köszi az infót. 1985-ben az elektronikus zene nem népművészeti és nem hobby kategória volt. szoftverek a kanyarba sem. A mai relevanciája érdekes volna, megnézném a könyvet. Arról nem beszélve, hogy ma sok dolgot videó alapján tanulunk meg. Én pl. a szoftvereket e-learning videókból, ami után olvasom a gépkönyvet. írott anyagból csak tudományos értekezéseket olvasok vagy SOS cikkeket. a nem rentábilissal egyetértek. és ennek a fő okát abban látom, hogy ennyire nagyon keveseket érdekel a dolog. onnan tudod, hogy még a kérdéseket is lustán teszik fel. ilyen mutass valamit, hátha érdekel, hátha tanulok valamit stílusban. a figyelemfelkeltés a legnehezebb rész, onnan lehetne piaca.
  50. 1 like
    Mivel fél életemet szintetizátorok mellett éltem le, ezért én csak annyit fűznék hozzá, hogy Alan Wilder RULEZ! (Amúgy tisztességgel megcsinált "trivia" videó, grat, de nem tudom, hogy azon a bizonyos 95-99%-on ez vajon mennyit segít. Lehet, hogy öreg vagyok, és kiábrándult... Én ezt a tudást kb. már a commodore 64-es használati útmutatóból összeszedtem gyerekfejjel, és azóta ugye a mindenki által elérhető internet, amin ez a videó is elérhető, mindenki számára elérhetővé tenné ezt a tudást. Szóval aki ezt nem tudta eddig, az nem akarta tudni, nincs mentség.) Mindenesetre respekt, hogy megpróbálsz értelmet verni a lustákba/agyatlanokba. Visszaolvasva, igen negatív lett a hozzászólásom, dehát öreg vagyok és kiábrándult. Szóval koncentráljatok a "grat"-ra, meg az Alan Wilder RULEZ-ra!!!