Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 2017-12-16 in all areas

  1. 5 points
    Használt hangszerekhez gyári fólia eladó :-) ! ne vicceljünk már...
  2. 5 points
  3. 3 points
    Én viszont megtehetem, mert nem köt semmi korlátozás: A képen egy hetvenes évek végén gyártott Rickenbacker 4003-as basszus-erőmű látható a szemmel láthatóan használt tokjában, ami tokot egyébként az egyik rendeltetésének (asztal) megfelelően használnak. Biztos vagyok a dolgomban, mert az enyém ugyanígy néz ki....
  4. 3 points
    Egyrészt igen, de alapvetően semmi köze a süketséghez. Ha az ember nagyon sokat zenél, úgy, hogy ismeri is a hangszerek hangját, akkor szert tesz egy olyan rutinra, hogy - nagyjából, többé vagy kevésbé - el tudja képzelni, hogyan fog szólni egy adott kompozíció adott hangszerekkel. Ez a képesség kinél erősebb, kinél gyengébb. Ugyanolyan, mint a "normál" zenei hallás. Nem az a lényeg, hogy "jó" vagy "nem jó" egy "belsőleg hallott" zene, hanem hogy a valósgában is tényleg az fog-e megszólalni, mint "belül". Alapvetően az improvizáció sem teljesen "véletlenszerű", mert ekkor is "begyakorolt", "ismert" formulákból, alapelemekből építkezik az ember. Az agya, a keze "megtanult" egy csomó "dolgot", amikből építkezik improvizáció során. Másrészt pedig egxy improviáció is "kötött" alapokra történik, tehát ritmusképlet, harmóniamenet adott... Ezt pedig "belül is hallani kell", hogy az ember - akár tizedmásodpercekkel "előregondolkodva" megalkossa az improvizációt.
  5. 3 points
    az ára zseniális, de nem a 273k: tudniillik a Thomannt a Music Group elküldte gyufáért, nem árulhatnak többé Behringert, és ez ilyen végkiárusítás vagy bosszú vagy tudjamisén. viszont a rendes lisaára is jó, ezért ahogy mást ilyen retro cuccot ész nélkül berendeltem. de látod, ár ide vagy oda, nem megy úgy. és nem az az oka -szerintem- amit erre mindenki elsőre rávág, mert hogy Behringer. nem a minőséggel lesz gond, ezt mindenkinek el is mondom. azt hiszem a koncepció sántít. pedig pont ez a lényeg. mondjál mondern hegedű darabot. most mondj 5 klasszikust. arról van szó, hogy megváltozott a divat. a mai közönség ízlése nagyon más a mi ízlésünkhöz képest, és mikor egy hangszer jelentőségét megbecsüljük, akkor az általunk megélt kultúrát vesszük alapul, valószínűleg alig tudunk tőle elvonatkoztatni . mi másképp gondolunk ezekre a hangszerekre mint a mai generáció. természetesen egy CS80 ma is nagyon jó hangszer, és iszonyat nagy királyság, hogy ott tartunk, hogy ilyene ma lehet bárkinek, de úgy tűnik valami megváltozott nagyon: a jelentősége. hát ezaz, hogy a reneszánszuk mértéke korántsem az, mint amire mi gondolnánk az akkori jelentőségük alapján. Pont azért írtam le az egész litániát, mert alapból én is azt gondolnám mint te, csak nekem számok is vannak a kezemben és ellentmondanak. És nem csak az én számaim. "Sajnálatos módon" nem az emberek 80%-a kell meghangszerelje a dalt amit én csinálok. (vagy szerencsére...) Silk egy klasszikusát idézném: "a feature nem szól jól" A Model D-t egész más okból hoztam fel példának, az egy kis szériás valami, nem akart tömegtermék lenni. Amiért releváns, hogy a Minimoog D hangja a mai napig kikerülhetetlen. Ez pedig aligha vita tárgya, tekintve a konockoffok számát és a hangmintakönyvtárakban a reprezentációját. Innentől kezdve engem nem zavar az, hogy kinek mit ér meg, ha otthon a négy fal között csinálja. A vonal átlépése viszont mást sznobnak nevezni és közben arra hivatkozni, hogy a közönségnek úgyis mindegy. Mit mondana el rólunk, ha a mi igényszintünket és hozzáállásunkat a közönség készségszintjéhez igazítanánk? Az egészet úgy képzeljétek el, hogy szoftverből és olcsó vasból is ma csodákat lehet művelni, de tényleg. Akarok írni pl. a Toraiz AS-1-ről, sehol nem veszik, az egyik legjobb hangú szinti, iszonyat hangja van. Ha tudnák, de még a hangszer mibenlétét se szokták tudni, azt hogy konkrétan egy diszkrét P6 voice. Azt sem gondolom hogy egy Microbrute, vagy Pulse2 ne lenne jó szinte bármire. De létezik egy olyan szegmens, ami a teljes élményt adja, ilyen a Model D, ami hiánya senkit nem fog hátrányba hozni, viszont új attribútumként megjelenik az élmény mint olyan. A kisbillentyűs szintik között is hiába van jó hangra, de a zenélés élménye már rögtön nem az. Ezek csak opciók. Most ez egy hosszú off volt, mert a Model D-t kényszeresen helyre akartam tenni, de a megjegyzésem továbbra is az, hogy a nagy retrók mostanra semmilyen szinten nem keltettek olyan hullámot, amit a korábbi legendájuk alapján vártunk volna. Nem feltétlen. Közismert ellenpéldák: DX7, D50. A német eladási listákról írtam, a hazai ezzel összhangban van, az pedig akkor ellentmond ennek az érvnek. Ne érts félre, én is csak tippelek, de továbbra sem tudok jobb magyarázatot mint a kultúra megváltozását. Azt sem gondolom, hogy ezek a hangszerek amúgy a modern zenéhez ne lennének használhatók. Talán nem olyan hasznosak már ezekhez, nem fednek le annyira, ezért kardinális feature-ökön kellett volna változtatni (pl. Deepminden a hullámforma és VCO mixer hiánya...). De akkor már lehet hogy új hangszer lesz. A Sub37 pl. egy modern Moog hang, és népszerűbb mint a klasszikus hangzásra képes Mother 32 (mely masszív sikere számomra ugyancsak érthetetlen, de ez most más tészta). Nyilván nem összehasonlíthatóak, viszont az előző érvelésemet vágná gallyra, ha a Mother32 lenne a sikeresebb. 2018. sok mindenre választ fog adni. Mindjárt itt a NAMM, és nagyon durva bejelentések jönnek. És amiről én tudok, egyik sem retro, és mindegyik durván sikeres lehet. A Deckard amúgy megkeresett, de én egyszerűen nem látom hogy el tudnék itthon belőle adni (pedig szívesen kiraknám a polcra, nyilván én is játszhatnék vele), de félek, megint az lenne mint a többi retróval, amikkel most már ikszedszerre égetem meg magam. Pedig nem arról van szó, hogy niche cucc. Elég csak azt nézni hogy Dominionból azóta sincs sehol készleten, még mindig várakozási lista van. A Dominion egyébként pont jó példa enne abból a szempontból, hogy klasszikus szinti dizájnokat gyúrtak össze bele okosan. Lehet hogy a többi retrót is ilyen szellemben kellett volna visszahozni. Persze ez is csak találgatás. No új év kapcsán akkor ezúttal is mindenkinek boldogat, és szinte alig hihető, de szerintem 2018. nagyon izgalmas lesz szintiseknek, házistúdiósoknak. A gitárosok meg vekenghetnek tovább, hogy na a most megjelenő marshallokon már szól-e ugyanúgy az ac-dc. Köszönöm Istenem, hogy szintetizátoros lettem.
  6. 3 points
    Szerintem ez nem állja meg a helyét. Ilyen erővel azt is mondhatnánk, hogy a zongora és a hegedű is túlhaladott hangszer, ne írjunk már zeneművet ezekre, hiszen úgy is megszülettek azok a klasszikusok, amik ezeket a hangszereket "naggyá" tették. Rengeteg lehetőség van még ezekben a határozott, egyedi karakterrel rendelkező hangszerekben - mint pl. a CS80. És ez a probléma a legtöbb mostani elektronikus hangszerrel - hogy nincs lelkük, nincs meg bennük az a plusz, az a spiritusz, amitől majd 25-30 év múlva is előveszik őket.
  7. 2 points
    Így kell ezt csinálni. Egy nagyon jó képességű analóg szinti, ami belépőjegy a modulár szintik világába. Valószínűleg az év egyik legmelegebb terméke lesz szinti fronton. Hamarosan kapható. Itt találjátok az árát és részletes leírását.
  8. 2 points
    Pad és egyébb "retro" hangszínekhez egy UltraNova vagy - minibillentyűs - MiniNova is megfelelő. A MiniNova gyári padjei és basszusai - szerintem - nagyon jók. És használtan olcsó is. Plusz "ajándék" a vocoder, ami benne van. Ja, és nagyon jó az editor szoftvere is.
  9. 2 points
    Az MS10 nem volt rossz választás elsőre...:) A másodiknak én lehet, hogy egy Blofeld Keyboard verziót nézegetnék, azokra a dolgokra, amiket írtál. Használtban van is talán annyirét, de újban se sokkal húzósabb.
  10. 2 points
    Nyilván van az a pénz, amiért korpás az ember haja. A homeopátiában is hisznek, pedig mekkora kamu.
  11. 2 points
    Ez a K Brown nevű tag szinte minden szintinek megcsinálta a szoftveres modelljét. Igaz, Windows és 32 bit (van ingyenes host is hozzá), viszont ingyenes, és grafikailag nagyon igényes. http://kbrownsynthplugins.weebly.com/
  12. 2 points
    Ok! Igen valóban sarkos megfogalmazás. Főleg, hogy ez nekem ilyen érzés és általánosítottam. De azért ne túlozd el, hogy lehülyéztem és parasztoztam itt mindenkit. (bár jól tudom miért így írtad) Zárjuk le nyugodtan ezt a vitát, mert nem volt szándékom sem téged sem mást megsérteni. Belátom nem írtam oda a sarkos mondat elé, ezt az egy szót, hogy " Nekem" így azt kell mondanom: Boccs! És mástól is Boccs! Sokat dolgoztam VST-kkel, amint vége lett az Ataris Notator korszaknak és jöttek a PC-k. Azt hittem vasak nélkül is élvezni fogom ugyanannyira a zenélést. Nekem a hangszer az amit megfoghatok aminek szaga van (sajnos súlya is) és legfőképp aminek maradandó értéke van, (vintage szoftver? egy programból lehetőség szerint a legújabbat vesszük) Üdv! Nemafaszatibi
  13. 2 points
    Ja, és még egy: alapvetően nem lenne baj, hogy bizonyos ikonikus hangszereket folyamatosan "újragyártanak", mert hogy ezek hangszerek, és bizony azokat a dallamokat, azt a hangulatot tudják most is, amit 20-30 évvel ezelőtt, és a fene nagy "modernitás nihilben" nagyon jó "hagyományos", "jól bevált" (zenei) szinti hangokat hallani. Érdekes módon egy hegedű vagy egy fuvola mindig kapható, pedig már párszáz éves "technológia".
  14. 2 points
    Nekem van egy - sajátos - elképzelésem, miért buktak meg (?) ezek a hangszerek. Annakidején, amikor megjelent az MS-20 mini, szentül elhatároztam, hogy veszek egyet, mert a '70-es évek közepétől nagyon sokunk számára - "akkori 13, 14, 15, éves gyerek zenészek" - ez volt "A" szintetizátor. (A Moog mellett.) Gyönyörű, nyálcsordítóan szép darab, egyedi, van stílusa, egyénisége. Aztán mégsem került a kosárba, mert ... na itt az én meglátásom: mert ugyanennyiért - ahogy Nándi is írta - sokkal-sokkal nagyobb "tudású" hangszert is lehet venni. Ma a zenész emberek 90%-ának nincs arra ideje, energiája, "elkötelezettsége", hogy órákon keresztül tekergessen ki egy valamirevaló soundot, ráadásul élőben esetleg ezt számonként újra és újra. Ha 10 nótához más más hang kell, akkor vagy feltesz az ember a színpadra tíz ilyet, vagy vesz egy "majdnem olyan jól szóló, de tíztrillió presetet tároló" másikat, aminél egy gombnyomással jön az új hang. Ma a legtöbb zenész nem áll neki "sond designer"-kedni, kap készen 2000-3000-5000-10000 patchet, oszt azt osztja be. És sajnos ezen az sem segít, ha esetleg ezek a "reissue" szintik jobban szólnak, mint az olcsó-közép kategóriás műanyagok. Ahányszor megnézem a Korg MS-20 minit, vagy az ARP Odyssey-t, mindig előjön az érzés, hogy mennyire jó lenne egyet-egyet ott látni a hangszerállványon... Aztán leteszek róla, mert - macerás - sok helyet foglal - a szoftver (szinte?) ugyanúgy szól, de egy klikkel presetet válthatok - szoftverből akármennyit használhatok egyszerre, pedig csak "egyet" fizettem A másik tényező - szerintem -, ami továbbra is fenntartja a Sub37 és a DSI hegemóniáját, a "Dacia effektus". MO-on nagyon sokáig nem vettek az emberek Daciát, mert itt - a nyugati vevőkkel ellentétben - közvetelen tapasztalata volt elég sok embernek, hogy '90 előtt Dacia névvel még az amúgy a szocializmusban "elviselt" gagyisághoz képest is micsoda szemetet adtak az embereknek. Az osztrákoknál, németeknél, olaszoknál az ilyen közvetlen tapasztalatok áldásos hiánya miatt már régen tarolt az új Dacia - különösen a Duster -, mire itthon "lerázta a stigmákat". A Behringer név eléggé degradáló ahhoz, hogy sokan eleve a név miatt ne vegyék meg a Deepmindot. Nincs még meg az a többéves tapasztalat, ami felül tudná írni a korábbi rossz véleményeket. Ez azért kár, mert lehet, hogy 6-8 év múlva annak a pár darab Deepmindnak a tulajdonosa áldani fogja magát, hogy meg merte venni, de az is lehet, hogy ellenkezőleg, elkívánja a fenébe. Viszont mire ez kiderül, a piaci sikertelenség miatt már nem fogják gyártani. Tehát nem teheti meg az ember, hogy majd 5-6 év múlva megveszi újként, ha beválik. A legtöbb ikonikus hangszer kapcsán egyébként látható a folyamat, hogy jópár év "jelenlét" után dől csak el, hogy mit emel fel és mit nyom le "a piac". Addigra viszont már a legtöbb cuccot nem gyártják --> éljen a használt hangszer piac!
  15. 2 points
    Eladó a legjobb ajánlatért ,ujonnan vettem ,leirás minden megvan, hibátlan ,karcmentes , tökéletes állapot 06-309-866-887
  16. 2 points
    Sziasztok, egy ki segítésget kérek. Italo disco ritmusokat szeretnék valahogy kieszedni egy Yamaha PSR E 453 szintiből, de valahogy ez nem jön össze, peddig rengeteg az Arpeggio rajta. A neten találok olyan megoldást, hogy Roland SH 101 SEQUENCER-el oldják ezt meg, de annak az ára igen borsos mivel ezt már nem gyrátják. Milyen más megoldás van hogy ezt a 80-as évek hangzásvilágát kihozzam egy ilyen tanulószintiből? Vagy ne is próbálkozzak, mert ehhez a hangzáshoz 80-as évekből származó Roland Juno szintik és a hozzátartozó dobgépek, szekvenszerek, stb kell? Ha tudja valaki a megoldást az írj ameg nekem röviden. M amár nem gyártanak ilyen cuccokat(Korg volca méretben és hasonló árban) köszi előre is üdv
  17. 2 points
    Sziasztok! Az az igazság, hogy nem tudom, kit keresek igazán. Van egy rakás hangszermodulom, de jelenleg nincs rendszerbe szervezve. Egy sima D20-ról hajtom őket, mindig 1-1 gépet nyüstölök, egy szerencsétlen keverőn át egy még szerencsétlenebb hifi-torony az "audio" részlegem. Szarul szól, mit mondjak... Szóval: keresnék egy kollégát, aki eljönne hozzám (Bp., III. kerület), és tenne egy ajánlást, hogy mi a jófene kell nekem még ahhoz, hogy egy amatőr kis studió kialakulhasson. Senkinek nem vagyok konkurencia, csak magamnak akarok bohóckodni. Van a hangszerek mellett egy PC számítógép, van A880 elosztóm, meg némi midi kütyü, de NINCS RENDSZERBEN az egész, nincs szekvenszer szoftverem, és nyilván nem is tudom használni. Szóval: egy olyan jóember kellene, aki TUDJA, mit kell még megvennem (meg is veszi, odahozza és összerakja, és nem hadovál szakszavakkal, amit NEM ÉRTEK), és megmutatja, hogy kell REC, EDIT és PLAY a zenécskémet. A többivel talán elboldogulok. Huhhh. Feladtam a leckét. Tudom, Előre is bocsi. Jelentkezéseket ide kérek szépen, naponta megnézem a postafiókom. Nagyon szépen köszönöm!!!
  18. 2 points
    Eladó egy Boss BR-1200CD házistúdió. Beépített CD-író és Mastering effektek CD-minőségű keveréshez Egyszerre 12 sáv játszható le (192 V-sáv) külön Comp/EQ szekcióval 2 külön XLR bemenet fantomtáppal, digitális kimenet Benne van a GT is! A híres BOSS GT-6/6B gitár és basszus multi-effekt algoritmusai is rendelkezésünkre állnak A Vocal Toolbox hangmagasság korrekciót és harmónia generátort kínál az igazi profi ének processzálásra COSMŽ Mikrofon és erősítő modellek, hihetetlen hardware szimulációkkal Beépített kísérő zenekar --- Programozható dob/basszus Pattern generátor, 600 Pattern-el és EZ Compose tulajdonsággal a szuper gyors dob és basszus Pattern szerkesztésért Könnyedén importálhatók sztereó dob loopok, Automatikus Tempó Egyeztetéssel A belső merevlemezre akár 120 órányi tömörítetlen zeneanyag is ráfér USB port a számítógépes adat archiváláshoz, plusz WAV fájlok importjához/exportjához
  19. 1 point
    Blofeldet javaslom ebben az arkategoriaban (bar inkabb hasznaltan desktop van ennyiert) arra a celra amire neked kene. Ha meg 50-60-at hozza tudsz dobni, akkor nord rack 2, es akkor szerintem egy darabig elleszel Az MS-10-et meg ha megunod szolj
  20. 1 point
  21. 1 point
    Szép állapotú KORG M3 XPanded + Radias bővítős hangszerem elcserélném ROLAND FA06-ra. (Esetleg AKAI MPC Live-ra) Az okát most nemigen tudnám megmondani. Aki ismeri a Radias-t, tudja hogy kicsit több szabadidőt igényel, mint amennyi egy 1 éves gyerek mellett marad, plusz a szokásos kalandvágy EXB-M256 és EXB-RADIAS bővítőkkel Az XPanded bővített zongora és fúvós mintakészlettel rendelkezik, amelyeket bekapcsoláskor betölt a hangszerbe. Ez a MEDIA menüben ki is kapcsolható, ha nincs rá mindig szükség, vagy nem erre izgul az ember, így lerövidül a boot idő. Az EXB-M256-os bővítő a sample memóriát bővíti, így természetesen más forrásból származó, vagy magunk által készített sample hangszíneket is betölthetünk a hangszerbe. Ezek nem (csak) sample play-ek lehetnek, hanem multisamplék is, amiket dallamhangszerként használhatunk a billentyűzeten, és magán a hangszeren is elkészíthetünk külső editor szoftver nélkül és használhatunk fel a PROGRAM módban oszcillátorként. 2db USB csatink van pendrive-ok csatlakoztatására, ezekre menthetünk, másolhatunk stb. Az EXB-RADIAS bővítő egy 24 hang polifónikus négy timbrálos analóg modellezésű szintetizátorral bővíti az M3-at. Teljes működésében megegyezik a külön hangszerként kapható RADIAS deszktop szintetizátorral. Néhány érdekesség az M3-ba épített Radias bővítőről: Nem én találtam ki: egy deszktop Radias tulajdonos zenész barátom fej-fej mellett hallgatva azt mondta , hogy a saját Radias-jának vékonyabb a hangja. Az M3 egy 16 multitimbrális workstation, ennek megfelelően valószínűleg más kimeneti alkatrészek munkálkodnak benne. Én egy tesco-s fülhallgatóval zenélek kevés szabadidőmben, így nem hallom a finomságokat, de a stúdió hangfalakon leesett az állam az oszcillátor unison-tól, meg a sub oszcillátortól J További érdekesség, hogy a deszktop Radias-on 6db Virtual Patch forrás van a modulációk számára, míg az M3-as Radias-ban 8db. A deszktop Radias-ban 2 db effektproci van viszonylag korlátozott számú algoritmusokkal, míg az M3-as Radias az M3 effekt-köreiben vesz részt, így az 5db IFX-be is szabadon küldözgethető, onnan a 2db Master FX-ben, illetve a Total FX-ben is részt vehet… ezeken kívül a 4db individuális kimenetre is kiküldhető, akár a 4db Radias timbre külön-külön individuális kimenetekre. Természetesen a Radias 4 db timbrálja a COMBI és a SEQ módban 4 sávként értelmezendő és ennek megfelelően kezelhető, küldhető, effektezhető. A deszktop Radias tekerőit nélkülöznünk kell, de így is láttam, hogy vannak gombok, amiket szét kell nyomkodni editáláskor. Az M3 Radias-ban minden paraméter előtted van kibontva egy nagy érintőkijelzőn. Mire ezt leírtam, lassan meg is gondolom magam Viccet félretéve, marha jó cucc, de a szabadidőm nem engedi kihasználni..., eredményt elérni benne időigényes, a Radias kezelése tudatos hozzányúlást igényel, nem elég csak úgy csapongani vele…, pakolgatni, zenélni vinni a haverhoz meg nagy és nehéz. ROLAND FA06-om meg még nem volt. Egyéb ésszerű ötleteket elvi szinten meghallgatok, kisebb szinti beszámítását megfontolom, de nem célom elherdálni, ezért nem ígérhetek semmit.
  22. 1 point
    Meg valaki úgy néz ki szivárogtat. Én sajnos nem kommentálhatom
  23. 1 point
    Szerintem... .. az áráért jónak tűnik. lesz rá piac, sokan megveszik, utána sokan el fogják adni, a használtpiacos vevők még jobban járnak, tök mindegy olyan-e/jobb-e/rosszabb-e mint X (insert your favourite gear) szinti, a peccselés iránt érdeklődő népek zabálni fogják, fognak jó, zseniális és hulladék (kinek mi számít annak? - ez is erősen szubjektív, szóval ennek sincs sok értelme...) zenék készülni vele. Microbrute-om volt egy ideig, első analóg szintimként - hiába adtam el már évekkel ezelőtt - fontos volt, inspirált, csináltam vele ezt-azt. Aztán kinőttem, de szerintem, ismét csak szerintem, így megy ez és nincs is baj ezzel. Most pedig felejtsétek el ezt a sok marhaságot és haladjatok el zenét készíteni. Peace.
  24. 1 point
    Nemtom köll e még valakinek ilyen, de eladó (elcserélhető) lett szeretett szemplerem. Jellemzők: Gigantikus (72MB) RAM a valósághű hangmintákhoz, beépített Vincs Eszter és ZIP 100 a korlátlan tárolási lehetőségekhez, külső CD meghajtó, adok hozzá néhány lemezt is, hogy azonnal el tudd kezdeni a munkát vele, a kiszerelt floppy meghajtó-t is adom hozzá (felbecsülhetetlen érték), legendás hang, intuitív kezelőfelület, BEST BUY! Ugyanitt SCSI lomok: PCI (asszem) SCSI kártya, hogy hozzá tudd csatolni az új szempleredet a számítógéphez, egy 18 GB SCSI HDD, átalakítóval együtt, használt ZIP lemezek, két SCSI CD meghajtó a TEAC biztosan működik, de asszem a másik is még egy-két fura SCSI kábel, amit találtam, de fingom nincs mire lenne jó SCSI Terminátor (Arnold signature modell Vegyétek és vigyétek! Nulla 30 Négy Nyóc 3 5 Nyóc 64 laszlo pont fenyvesi kukac gmail pont com
  25. 1 point
    Támogatom a Behringer ötletet. Teljesen tökéletes ilyen célra. Nem indokolt jobbat/drágábbat venni.
  26. 1 point
    Kocsmában rockzenekarhoz, ha a basszusgitárt is hangosítanod kell, és a gitáros elég hangos magában is, akkor én ennyi monó sávval számolnék: 1.lábdobmikrofon 2.lábcinmikrofon 3.basszusgitár 4.első énekmikrofon 5.második énekmikrofon 6.billentyű (ha van)
  27. 1 point
    Saját magadnak megválaszoltál mindent. :-) 100 000 Ft-ig a jobbak effektekkel, a lehető legtöbb csatornával, hogy bővíteni tudd....Ennyi
  28. 1 point
  29. 1 point
    Nem úgy néz ki. Vagy a levegőből "szed össze" valamit, vagy a mínusz van rövidre zárva önnmagával, vagy a mínusz rövidzárban van valami "alkatrész" (aminek nyilván semmi értelme) nem árt és nem is használ, tehát vélhetőleg nem csinál semmit. Mivel nincs megfelelő leírás Rudolf linkjében, így csak találgatok. (http://www.muszeroldal.hu/news2/VFalkalmazas.pdf) U.i.: de már így látatlanban is gratulálok, mert ez majdnem olyan jó, mint a demagnetizáló (vagy a gravomágneses falszárító...:-)). Simán fel kell tölteni az ötletet, valami külföldi HighEnd oldalra és mehet a biznisz. Komolyan irigykedem, hogy nem nekem jutott az eszembe.
  30. 1 point
    Eladóvá váltak: Roland D-10, újszerű állapot, tökéletes működés - 45e Roland D-20, kb. mint az új, gyűjtői állapot, eredeti floppy és gépkönyv hozzá - 55e Korg Trinity, 61 bill., bővítések nélkül, megkímélt, szép állapotban - 95e Nord Lead 2 bővítővel, vadiúj gumisor, szokásos kopások nélkül - 185e Fotókat tudok küldeni e-mailben.
  31. 1 point
    Nemhogy örülnétek... én 15 évig kerestem olyan csajt, akit érdekel a zene és a kütyük... nem találtam
  32. 1 point
    Eladó Korg MicroX, hibátlanul, karcmentesen, táppal, obligát narancssárga műa.tokkal. Ára: fix 75ezer forint, alku, csere, részlet nem jön szóba. Kipróbálható, elvihető, megtekinthető a IV. kerületben. Érdeklődni: itt vagy domagab@gmail.com
  33. 1 point
    Részemről szent a béke. De azért azt még mindig nem tudjuk, hogy kit tisztelhetünk Benned! --- Az, hogy mi a hangszer, filozófikus kérdés. Számomra teljesen mindegy, hogy a midi bill-ről (vagy annak látszó tárgyról: SP3X) kimenő midi utasítások "hova esnek be", mit szólaltat meg. Vas vagy szoft, ha jól szól, inspiráló a hang, úgy szól, ahogy elvárom, akkor jó, ha szar, akkor meg kuka. Számomra - és szerintem sokunk számára - irreleváns, hogy fizikai potikat tekerget ujjal, vagy virtuálisakat képernyőn egérrel. (Amúgy meg számomra azért irreleváns, mert élő játékhoz a két kereket és az aftertouchot használom modulálásra, ha valami kell, akkor ezekre "programozom".) Egy NI-Reaktor 6, egy Motu Mach3 vagy a Roland Cloud szoftok jó része azért egészen bizonyosan "jó hangszer".
  34. 1 point
    Korg M1. "A" workstation, a 80-as évek egy masszív dobozban. Amit tudni kell róla: - Le van marva a borítás (ez gondolom, feltűnt) ez még Lacika műve, direkt azért vettem tőle így, hogy majd pimpelni fogom, de végül sosem jutott el színpadi setup státuszba (az elmúlt 3 évben 3 buliban volt), ezért is válok meg tőle. Nem árt kézikönyv alapján bemagolni, hogy mi mit csinál, vagy nyomtatni hozzá custom skint. Én anno simán felcímkéztem. - G#4 billentyű finom mozdulatoknál kicsit ragad, valószínűleg ki kell pucolni. - Az egész cucc szoftveresen kifogástalan, viszont a kijelző tök sötét. Kontakthiba lehet, mert néha-néha életre lehet kelteni a kontraszt potival. Ennek híján PC-ről programozható igény szerint. - Factory default hangkészletre van visszapörgetve, de ha kell, adok hozzá egy tonnányi SysEx dumpot. Őszintén, a fent említett hibáknak egyáltalán nem néztem utána, szóval "AS-IS". Szerintem ha neadjisten egész kijelzőt kell cserélni, ennyiért akkor is nagyon jól jár az ember egy ilyen csatahajóért, ezért az ár nem különösebben alkuképes. Budapesten van a XI. kerületben; természetesen megnyomkodható bármiféle kötelezettség nélkül. Elsősorban cserélném MIDI-s külső hangkártyára, akár ráfizetéssel is (Focusrite Scarlett 2i4 vagy hasonló szint).
  35. 1 point
    A Thomann-nál is 849, ha átrakod az országot Németországra. Ha Magyarországra rendelsz, magyar áfát fizetsz, azért magasabb a magyar ár.
  36. 1 point
    Nagyon köszönöm, pont ilyen - és ehhez hasonló "álmok" leírását várom - persze az sem baj, ha hétköznapi az igény. A lényeg, hogy mindenki a szíve vágyát írja le - a témában ofkoz :)
  37. 1 point
    YAMAHA AW16G Profesional Audio Workstation Internal Processing : 32bit Sampling Frequency : 44.1kHz (-6% ~ +6%) Frequency Response: 0, +1 / -3 dB, 20Hz – 20kHz, ref to the nominal output level @1kHz (MIC / LINE INPUT – STEREO / AUX OUT, GAIN min) Total Harmonic Distortion Fs = 44.1kHz : Less than 0.03% @1kHz / -10dBV (MIC / LINE INPUT – STEREO / AUX OUT, GAIN min) * Total Harmonic Distortion is measured with 20kHz LPF Dynamic Range : – 109 dB typ. DA Converter (STEREO / AUX OUT), – 103 dB min. DA Converter (STEREO / AUX OUT), (INPUT CH all off) – 103 dB typ. AD+DA (MIC / LINE INPUT to STEREO / AUX OUT) – 97 dB min. AD+DA (MIC / LINE INPUT to STEREO / AUX OUT), (GAIN min) * Dynamic range is measured with IHF-A filter Crosstalk@1kHz : -70 dB Phantom Voltage : 48V AD Converter : 24 Bit Linear / 64 Times Oversampling DA Converter : 24 Bit Linear / 128 Times Oversampling MIDI : MTC (Master / Slave), MIDI Clock (Master), MMC (Master / Slave), Program Change, Control Change Memory : Scene Memory, EQ Library, Dynamics Library, Effect Library Fader : 13 x 60mm Display : 240 x 64 dot GRAPHIC LCD (contrast control pot.) AC Adaptor : PA-300 Dimensions (W x D x H) : mm 455 x 349 x 107 Net Weight : 6.2kg Operating Temperature : 5~35°C MIXER SPECIFICATIONS Audio Input Section : MIC / LINE INPUT DIGITAL STEREO IN : 8 CH (COMBO XLR+PHONE) 2 CH (COAXIAL STEREO x 1) Audio Output Section : MONITOR OUT – 2 CH (STEREO x 1) PHONES – 2 CH (STEREO x 1) STEREO / AUX OUT – 2 CH (STEREO x 1) DIGITAL STEREO OUT – 2 CH (COAXIAL STEREO x 1) Mixer Input Section: Total 36 CH MIC / LINE INPUT – 8 CH INTERNAL EEEFECT RETURN -4 CH (STEREO x 2) RECORDER MONITOR – 16 CH QUICK LOOP SAMPLER – 8 CH (STEREO x 4) Internal Effect Section: EFFECTS – 2 Units Master Section : Total 8 Bus BUS – 2 CH (STEREO x 1) AUX – 2 CH STEREO -2 CH (STEREO x 1) EFFECT – 2 CH RECORDER SPECIFICATIONS: Recording Resolution – 16bit / 24bit Sampling Frequency – 44.1kHz Maximum Number of Songs – 100 songs Maximum Number of Simultaneous Recording / Playback Tracks: 8 Tracks Recording (16bit) 8 Tracks Recording (24bit) 16 Tracks Playback (16bit) 8 Tracks Playback (24bit) Number of Tracks – 144 Tracks (16 Tracks + STEREO Track) x 8 Virtual HDD : Type – 3.5″IDE, Capacity – 40GB Edit Functions : Song Edit – OPTIMIZE, DELETE, COPY, IMPORT Track Edit – ERASE, DELETE, INSERT, COPY, MOVE, EXCHANGE, TIME COMP / EXPAND, PITCH CHANGE, EXPORT, CD IMPORT, WAV IMPORT Other Functions : LOCATE – Quick LOCATERTZ, A, B, LAST REC IN, LAST REC OUT PUNCH I / O – MARK1~99 PITCH FIX – MANUAL PUNCH I / O, AUTO PUNCH I / O CD-RW DRIVE – DATA BACKUP, CD-AUDIO MAKEUP and PLAYBACK, CD-AUDIO IMPORT, WAV FILE IMPORT Csere érdekelhet...
  38. 1 point
    Yíhá: Nagyjából egyet is értünk, mert szerintem is ez lesz és ez van.
  39. 1 point
    Hátha többeket érint/érdekel a téma... Valakinek van-e valamilyen "tapasztalata" arról, hogy a Focusrite és Novation kiterjesztett garancia regisztráció működik-e, és ha igen hogyan? Tavaly vettem egy Clarett 4pre hangkártyát és egy Mininovát, mindkettőt regisztráltam a megfelelő magyar oldalon, kaptam is üzenetet a regisztráció végén még a weboldalon, hogy hamarosan jelentkeznek, de egyik alkalommal sem kaptam semmilyen visszajelzést arról, hogy akkor most rendben van, él a garancia-kiterjesztés, vagy "menjek a fenébe". Érthetetlen ez a dolog számomra, mert egyrészről nem gondolom, hogy olyan rengeteg "kuncsaft" lenne, hogy nem győzik hónapok óta a visszaigazoló e-maileket elküldeni, másrészt mi történik, ha - esetleg, ne adja az ég - tényleg szükségem lesz valamikor a kiterjesztett garanciára - ami nem utolsó szempont volt a vásárláskor? Nekem kell majd utánarohangálnom, meg igazolgatnom, hogy - még csak nem is e-mailben, hanem egy weboldalon - a megfelelő adatokkal regisztráltam mindkét terméket? (A spam mappát folyamatosan néztem, nem került oda semmilyen üzenet, tehát ez kizárva.) Más - kommersz - cégeknél ez úgy szokott működni, hogy gyakorlatilag a regisztráció "elekrtonikus beküldése" napján jön egy visszaigazoló e-mail, egy hivatalos "dokumentummal", ami kinyomtatható, és igazolja a kiterjesztett garanciát.
  40. 1 point
    Mindenkinek szíve joga, hogy eldöntse mit gondol bizonyos dolgokról - szóval nyugodtan Én másként gondolom, de a vélemények sokszínűsége gyönyörködtető és sok esetben inspiráló is.
  41. 1 point
    Viszont abban egyetértünk hogy a hangszerek hangszeres lehetőségei egyre csökkennek. Régebben azért a szintetizátorok arra igyekeztek a digit korszak bekövetkeztével hogy minél nagyobb területet lefedjenek hangzásban, polifóniában, timbralitásban stb. Mostanában meg túl sok egybites izé jelenik meg. A 70-es években ilyen kis kütyük úttörők lettek volna. Mostanában meg szvsz drága otthoni szórakozásnak is. Hozzáteszem a mostani progresszív zenék is eléggé monofónok lettek. Alig van polifónia. A youtube jammelés egyet jelent vmi béna 16 step vacak alig-alig változásával monoton és monofón fokon. Régebben inkább vmiféle Vangelises poliszinti orgiát jósoltunk volna a jövőnek. Nem tudom hogy ez a jelenség teljesen rossz -e de az biztos hogy nem jó.
  42. 1 point
    Köszi a tippet! Sajnos egyelőre folyamatosan elszáll az oldal a kosárnál. Vagyis nemcsak a kosárnál, hanem az egész migrációs shop oldal errort dobál. És a KorguserNet-nél használt és elfogadott KORG ID-met nem fogadja el a migrációs oldalon. Mondjuk én már 2007-ben ledobtam a láncot mikor hazasétáltam a KORG Legacy csomaggal az MS20 kontrollerrel és be akartam üzemelni és szembesített a regisztráció rögös procedúrájával. Mondom, mi az hogy megveszek a boltban valamit, pénzt adok érte és nem használhatom??? Akkor még nem volt netem.
  43. 1 point
    Eladó komplett high-end felvételi és keverő rendszer! -Apogee AD-16X X-HD kártyával -2 db Apogee DA-16X X-HD kártyával -Apogee Big Ben master clock -Universal Audio 2192 mastering grade AD/DA sztereó konverter -Digidesign 192 -Digidesign Pro Tools HD Core és Accel PCIe kártyák -Digilink kábelek -Mac Pro2.1 (2x3GHz Quad-Core Intel Xeon, 16GB RAM) Az eszközök külön-külön is eladóak, de minél többet veszel, annál nagyobb a kedvezmény!:)
  44. 1 point
    Kihasználatlanság miatt, koruknak megfelelő állapotban áron alul eladóak az alábbi dobgépek: 1. Roland R8 - 1-2 gomb ragad, javítható, elvben nem kontaktos, tápjával együtt adom. Irányár: 30.000 HUF Bővebb info: http://www.vintagesynth.com/roland/r8.php 2. Yamaha RX11 - 1-2 gomb kontaktos, könnyen javítható, nekem időm nincs foglalkozni vele. Irányár: 15.000 HUF Bővebb info: http://www.synthuniverse.com/yamaha-rx11/ A kütyük megtekinthetőek és kipróbálhatóak előre egyeztetett időpontban Békásmegyeren. Csere KIZÁRÓLAG készpénzre érdekel!!! Esetleg együtt 40.000 HUF.
  45. 1 point
    Eladók az alabbi kütyüjeim. XV.kerületben tanyázik mind. Korg MS-20 mini: 125.000.- Arturia MicroBrute: 70.000.- Doepfer Dark Time: 125.000.- Yamaha CS1X: 55.000.- Clavia Nord Micro Modular: 75.000.- Nord Lead 2: 155.000.- DSI Evolver + Editor Software: 125.000.- Access Virus C: 155.000.- Korg MS-2000R: 100.000.- Waldorf Micro Q: 100.000.- Roland JP-8080: 155.000.- Motu 828 MKII: 50.000.- FW hibás (kb.: 5000Ft a javítása). Emagic AMT8: 30.000.- Yamaha MG 102c: 30.000.- Yamaha HS-50m: 70.000.- Alesis Elevate 5: 30.000.- Behringer ECM8000: 15.000.- Akai MPK mini: 15.000.- bognarattilla1984@gmail.com
  46. 1 point
    Eladó vagy cserélhető 1 db Zoom R16 digitális keverőpult/mobilfelvevő/USB kártya dobozában, hibátlan állapotban, minden eredeti tartozékával, magyar nyelvű leírással. Kizárólag otthon használtam. Csere esetleg Roland Boutique JP08. Ára: 73.000,-Ft Hordozható felvevő + USB hangkártya 8-sáv felvételi lehetőségével, multieffekttel, beépített mikrofonnal 24-bit/96kHz kódolás 8 bemenet, 2 kimenet használható egyszerre 44.1kHz mintavételezés esetén a belső DSP a számítógépes sávokon is használható Hangerő arány szabályozható a számítógépen lévő sávok, és az aktív bejövő sávok között Mackie Control emulálációs módban Cubase, Logic, Sonar támogatás Két R16 összeköthető, USB-n keresztül szinkronizálható Beépített sztereó mikrofon SD és SDHC memória kártya használata 8 mikrofon/vonal bemenet . 5-6 bemeneten fantom táp, 1-es bemenet gitárhoz/basszusgitárhoz is használható 135-féle digitális effekt (18-féle gitár, 6-féle basszus erősítő modell, kompresszor, ekvalizer, stb.) Effekt hurok Beépített hangológép Metronóm (fejhallgatóra is küldhető) 100 marker elhelyezése Adapter tartozék, de elemmel is működik USB2.0 kompatibilitás USB Pendrive, hard disk csatlakoztatható
  47. 1 point
    Eladó műanyag safe case! Az Uni-max oldaláról rendelt kínai darab. Szivacs nincs benne! Még fóliázott darab. Méretek: Külső: 568 × 420 × 215 mm Belső: 496 × 350 × 205 mm. +36 70 362 2721
  48. 1 point
    Sziasztok Fejlesztés miatt eladóvá vált egy Arturia Spark, természetesen kifogástalan állapotban van és elsőkézből árulom. Rengeteg jó minőségű dobkészlettel és mintázott hanggal rendelkezik. Minőségi kezelőszervek, jól átgondolt elrendezésben. A mindenkori legfrissebb Spark szoftverrel (is) működik. Van rajta MIDI IN / OUT , nem úgy, mint a kistestvérén. Tel : +36301998592 Üdv Lp
  49. 1 point
    Gyönyörű állapotban, ilyet eBay-en is ritkán találsz! USA/EU töltő jár hozzá, de elemről is kifogástalanul működik. Egyetlen nagyobb külsérelmi nyom, karcolás nincs rajta, a potméterek is tökéletesen működnek. Az áramköre nem moddolt, a háza sincsen szétfúrkálva. https://goo.gl/photos/KHxxudXsRsMZCVio7
  50. 1 point
    A cím nem véletlen, mikor a cikkem elolvassátok, meg is értitek mire céloztam vele. Mielött belecsapnánk a lecsóba, s elárasztanám a jónépet mindenféle hókuszpókuszos szakzsargonnal meg érthetetlen technikai paraméterekkel, kell tennem egy kis kitérőt, csak a viszonyítás végett... Szóval nekem a Hitspace-ben tengernyi preamp áll a rendelkezésemre, van miből válogatnom. Ez legtöbbször igen nehéz, hiszen nem az octapre és mondjuk egy ISA One között kell dönteni (ami elég egyértelmü), hanem a legkiválóbb versenyzök, az igazi "nehézsúlyú" bajnokok versenye ez sokszor. Amitöl a dolog nehéz, az az, hogy itt már nem igazán "technikai" paraméterek döntenek, hanem az "izlés", azaz a döntés többnyire teljesen szubjektív. Persze sok év rutin és rengeteg lemez után az emberben kialakul az a képesség, ahogyan át tudja ülteni a "gondolatait" hangzásokra, persze figyelembe véve a kedves közönség és a művészeink elvárásait is. (Ez azért nem mindig zökkenő mentes! ) Ezen tényezök fényében lássuk a 88RLB sztorit... Kis dobozban érkezett. Még azt hiszem tavaly karácson körül. Egy "500-as" modulról van szó ugye. Ez egy 88RS pult egyetlen bemeneti preamp modulja (a pulton ebböl van minka 48db). Ez az AMS-Neve legutolsó "nagy analog pult" szériája, az aktuális zászlóshajó tulképpen, egy teljesen új (kábé 10éves, de az nagyon újnak mondható ebben a kategóriában) fejlesztés. Én ugyan a pultot magát még soha életemben nem hallottam (értsd, sose kevertem rajta), csak azt tudom, hogy piszkos drága, piszkosul el van töle ájulva mindenki...és AMS-Neve. Ha ez mond valamit, technikai specifikációjában szerényen csak ennyi szerepel: "Audio performance beyond 24/192 digital" (megaLOL!) Hát ennek a szörnynek egy darábkája érkezett. Betettem hát hirtelen az 500-as rackbe, és jól ki is próbáltam. Hááát...nagyon jó, nagyon jó, de valahogy nekem nem volt elsöre az a "beszarás", amit ekkora hype-nál vár egy halandó. Nem is igazán foglalkoztam vele többet. Megigértem, hogy majd rittyentek egy cikket róla, de valahogy nem jöt az "ihlet", hogy mit is írjak. Tudni kell azért, hogy ugye nekünk van Neve1073, 1081 meg Buzz MMA2, meg Cranesong, meg ISA, meg UA, meg API512 meg sorolhatnám még milyen preampunk, szóval nagyon el vagyok "kényeztetve" soundilag, már már választani se tudok néha a nagy "jólétben". Igazából ugye a 88RLB valahol a 1073 és a 1081 szellemi utódja, s az elözö kettö azért elég "könnyen" felismerhetö és szerethetö karakter. A 88RLB meg elsö blikkre semmi extra. Persze, azért le se tagadhatná hogy Neve, a hangjában ott bujkál a már megszokott "atomtuti" Neve sound...adaléknak meg íme a "agyonvágós" tény. Nagyon durva a headroom (túlterhelhetöség), gyakorlatban én +20dB-nél is teljesen tisztának hallom, s +30dB-nél is csak nagy gyakorlattal hallani a terhelést, +50dB-nél már egy halandó is hall valamit...és +80dB a vége ahol már komolyan átmegy torzítóba!!! Ez brutális, ezt alig tudja valami is (a Neve-eken kívül úgy értem). Persze, a magamfajta 1073/1081-en "nevelt" hangmérnöknek ez nem újdonság. Ezen felül nem igaznán hallottam akkor még semmi "extrát". Aztán eltelt 6 hónap... Mivel szegény 88RLB olyan szomorúan világított ott a rackben, elárvulva, hát megesett a szívem néha, s becsempésztem egy-két felvételnél a láncba, föleg szintikre (amik nem annyira fontos szólamok), hogy ugye dolgozza meg a pénzét legalább. Na itt itt jöttek a bajok. Persze nem rögtön, hanem úgy, hogy szép lassan kezdtem hiányolni a mixböl, ha nem volt épp benne. Ez felbosszantott. Nem lehettem ennyire süket, hogy anno nem hallottam ezt ennyire jónak! Hát belekezdtem egy még keményebb "tesztbe". Elkezdtem vele "kényes" dolgokat felvenni, pédául éneket és akusztikus gitárt. (A Hitspace utómunka stúdió, szóval itt nem igazán lehet felvenni mást ) Mivel már kezdtem egyre jobban megszokni a hangját, s állandóan hasonlítgattam a 1073/1081 preampokkal, mára teljesen "tisztába tettem" az esetet. A 88RLB egy csendes gyilkos! Hátulról, sunyi alattomos módon támad! Olyan csendesen, hogy észre se veszed, csak mikor már véged! Tényszerüen nézve, tényleg a 1073/1081 örököse. Ugyanaz a Neve karakter ottan lakik benne. Persze nem annyira harsányan, mint a 1073-ban, söööööt még a "kedves hangú" 1081-nél is szerényebben tolja, de ott van az az eltéveszthetetlen Neve "közép", a pop/rock alapköve, a "minden mixek esszenciája". Nem tolakszik, de "odabasz". Pont csak annyira van ott a "vintage Neve", hogy szinte bármire jó, még komoly zenére is! Zseniálisan izléses! Gyakorlatban, ha épp nem a lehetö leggusztustalanabbul kell tolni a vintage közepeket, akkor minden szempontból JOBB a 1073/1081-es elödeinél! Mindjárt megértitek! A 88RLB ugyanis tud valamit, amit az elödei nem. Olyan sound quality van, de olyan highend, hogy a Buzz MMA2 (ami egy elég ultra clear kategória) magasai se tudnak érdemben túltenni rajta. Annyira durva dinamikája és széles frekvencia menete van a két vintage Neve-hez képest, hogy gyakorlatlan hangmérnök azonnal a "clear sound" kategóriába rakná. Persze Silk ennél most már sokkal okosabb. Ez feltétlen elönyt jelent a "régiekhez" képest. Itt tényleg teljesen "ultra naturálisak" a magasak (vagy annak tűnnek, de ez mindegy sztem), nem "ragadnak" a szubok, végig érthetö, hihetelen tranziens gazdag a hangkép. Ehhez adjuk hozzá, hogy a dinamikája elképesztő. Ezt csak mixben vagy nagyon sok használat után kezdi felfogni a halandó hangmérnök. A 1073/1081 kicsit "kompresszor" a 88RLB-hez képest, túlzottan "tömörít" bizonyos tartományokat. (Ami persze nem rossz, ezért szeressük a régit, csak a megfelö helyen!) Így a 88RLB hangjával azt kezdhetsz a mixben amit csak akarsz. Tökéletes. Egyben "modern" highend, de ha belecsavarsz, egyböl előbújik a vintage "ördög". Ahogy feljebb is írtam, bármire jó. Egy két speckó esetben, ahová a fókuszált Neve-es közép nem illik, talán elvérezne...de ez ritka. Az biztos, hogy az egyik leguniverzálisabb preamp, ami egyben "vadállat" is bír lenni. Nagyon nagyon "elegáns" ahogyan ötvözi a vintage megszokott hangzást a modern technikailag tökéletes hanggal. Ennyi "összehasonlítás" és magyarázat után szerintem el tudjátok helyezni magatokban, hogy kábé mit jelent a "88RLB hangzás". Most nézzük a fícsöröket, azaz bemutatnám a konkrét funkciókat. Mivel egy 500-as rackbe gyártott modulról beszélünk, tápegység az nincs, hiszen a szuflát a házból kapja majd, tehát ON/OFF kapcsoló senincsenmerminekugye. Bal felül, van egy ledecske, SIG felirattal. Ez jelzi nakünk kvázi a "jelszintet" (signal). Tulajdonképpen egyben egy peak level méter is, ugyanis +26dB-nél pirosra vált a kis okos, jelezve, hogy elértük a még torzítások nélkül átvihetö legnagyobb bemeneti jelszintet. Jó preamphoz mérten az elsö potméter a gain. Ennek nyomogatásával lehet szépen váltogatni az aktuális bemenetek között is, mic/line/instrument a választék. A gomb alatti kis ledek jelzik vissza az épp aktuális állapotot. A gain egyészen a +70dB-s értékig feltekerhetö mic inputon (line -/+20dB), ami elég komolynak számít (a 1081-es tud +80dB-t, de az már szélsöség). Ez böven elégséges a gyakorlatban bármire, még nagyon régi ribbon miksikkel is hibátlanul passzol. Ez alatt a potméter alatt, a ledektöl jobbra találunk egy "REG" feliratú látszólag jelentéktelen gombot, de erröl majd késöbb. Ezek alatt van egy újabb potméter visszajelzö leddel. Ez az alulvágó (highpass) filter, ami 31-315Hz között fokozatmentesen állítható, a led a ki/be kapcsolt állapotáról tanúskodik, amit persze a poti benyomásával kapcsolgathatunk igény szerint. Elég jó kis filter, én nem nagyon hallok se rezonanciát, se fázis gondot, bátran használható. Fontos elem ez, föleg akusztikus felvételek esetében, nem mindegy, hogy hogyan szól a filterünk! Ugyan nincs sehol megadva, de én 12dB/oktávosnak hallom mellesleg. Aztán fentröl lefelé sorban van 4 kapcsoló. Elsö a +48V--ot kapcsolja a mic inputra, tápolgatni az áramra éhes mikrofonokat. Alatta van egy -20dB-s pad kapcsoló, ami minden bementen aktív tud lenni! Ezzel például levihetjük a mic input érzékenységét line szintre ha ezt szeretnénk, a line vagy instrument bemenetet is etehetjük brutál nagy jelekkel a -20dB-s pad használatával stb. Ez alatt van egy szokásos fázis fordító, ami nagyon jól tud jönni több mikrofonos felvételek esetében például. Persze ez is minden bemeneten aktív. Aztán van még egy FR I/P feliratú gomb, ami a "fron panel input"-ra, azaz az elölapi bemetere kapcsol a hatsó bemenet helyett. Ez a bement tud lenni minden, azaz mic/line/instrument, bellítástól függöen. Ez egy kombinált XLR/jack aljzat, szóval minden kábellel etethetö, nagyon kényelmes pölö vonali villanygitárhoz, vagy egy hirtelen le nem kábelezett mikrofonnak stb. Ezen felül már csak egy kis billenő kapcsoló van, LIFT felirattal. Az okosok máris tudják, ezzel az audio kábelek földelését tudjuk függetleníteni a preamp földjétöl, azaz elkerülhetöek a rossz földelésböl adódó furcsa zajok, földhurkok stb. (Vagy legalábbis könnyeben kideríthetö lesz hol a baj földhurok esetén!) És most...visszatérünk a REG gombunkra, amihez tartozik némi technikai magyarázat elsö körben... A preamp mic bemente egy hamisítatlan Neve transzformátorral van meghajtva. Ez adja a sava borsát a soundnak. Ellenben a line és az instrument bemeneteken szimterizáló erösítö gondoskodik a megfelelö illesztésröl. Persze ez egy teljesen lináris (értsd no color) megoldás a line és instrument bementeken, ami lehetövé teszi hogy "bármire" használhassuk. A REG (azaz regeneration, "megújítás") gomb itt lép a képbe. Ugyanis ez a gomb kapcsolja a Neve trafót a line és instrument bemenetekre, ami így opcionális, s kiszélesíti a felhasználási lehetőségeket. Zseniális húzás az AMS-Neve részéröl. Így egy csapással megoldották a szinezés kérdéskört minden szempontból. Ha akarjuk van trafós sound, ha úgy akarjuk egy tök lineáris preampunk van. Hogy ez mire jó? Hát MINDENRE!!! Én pölö elöszerettel veszek fel trafósan basszusokat analog szintikböl (Moog mondjuk), ami párosítva a brutális szub és magas átvitellel, hozzáadva a jó kis vintage Neve soundot, minden igényt kielégít. Eddig erre 1081-est használtam, de a 88RLB-nek sokkal durvább a dinamikája, ami egy organikus Moog-os gyorsan változó hangnál feltétlen elöny, a másik oldalról meg nem bukok semmit, hiszen a trafós felharmonikus keltés ott zizeg a tetején. Én személy szerint nagyon megszerettem a 88RLB-t, de ez biztosan át is jött az írásomból. Nagyon jó házasságban élünk, együtt a teljes családjával, após (1073), anyós (1081) is örömmel látott vendégek minálunk! Nehezen "jöttem rá", milyen kincset is találtam. Legyen mentségemre mondva, hogy olyan ez, mint a forma1. Ha elmegy melleted a "legrosszabb" autó, beájulsz a teljesítményétöl. Ebben a kategóriában már század másodperceknél kisebb különbségek számítanak, persze ez csak órák távlatában derül ki. Az AMS-Neve 88RLB modul kipróbálható és megvásárolható a Hit Space-ben.
×