A/D

Administrators
  • Tartalom számláló

    2.384
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    242
  • Ennyit fórumozott

    1220d 1h 4m 51s

A/D last won the day on January 3

A/D had the most liked content!

Megbízhatósága

905 Megbízható

2 követő

A/D tagunkról:

  • Rang
    Titkárnő
  • Születésnap 1975-01-02

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest, Hungary
  • Érdeklődési kör
    Szintetizátorok, pro audio

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.hitspace.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

17.811 profil megtekintő
  1. Arturia Matrixbrute hazajött

    Megjött a boltba az Arturia Matrixbrute. Azt sejtettem hogy a kezelése forradalmi lesz, de azt megközelítőleg se, hogy a gyakorlatban ez mit jelent, ahogy azt sem hogy mennyire király hangjai vannak. Egyáltalán nem akartam ilyet, de félek, hogy elkerülhetetlen. Cikket tervezek róla írni. Annyit elárulok, hogy a videók abszolút nem adják vissza azt az élményt, ahogy a hangszínt el tudod vele tekerni. Fényévekkel jobb élmény, mint amire gondolsz. Következésképp sajnos hazajött velem ez az egy darab ami érkezett...
  2. basszusokból a legütősebbek az 1 oszcisok, ezt minden profi tudja. lehet pwm-mel meg effektekkel turbózni, de ebben azok gondolkodnak, akik nem hallottak még elég jó szintit. egy minitaur 1 oszcija több mint bármi más hangszer sok oszcija széteffektelve meg szétmodulálva. occam borotvája.
  3. Szerintem eléri és meg is haladja. a DSP effektek és a konverterek mindenképp. persze drágább is. A 1820m azért elég érdekes állatfajta volt. A felvételi része eléggé rendben volt, a latency alacsony, a D/A konverzió volt az achillese. Patchelésben, routingben üti az Apollót, ami vicces, figyelembe véve hány év telt el.
  4. Tévúton jársz: én nem merészkedtem odaáig, hogy úgy állítsam be magam mint aki mindent tud. Szigorúan technikai és filozófiai oldalról közelítek és olyan dologról nyilatkozom amiben van saját tapasztalatom, ha jól tudom te nem vettél fel 1073-mal dobot, én viszont igen, és nem azért nem tetszik mert tökhülye vagyok egy preamp beállításához, hanem mert nem éreztem passzosnak az eredményt. Ebből feltételezem, hogy másnak is lesz majd hozzám hasonló élménye ha azon a kevés tűzkeresztségen átesik, amin én már átestem. Nem téged akartalak lebeszélni, hanem kis óvatosságra intenék mindekit, aki belebuzul a 1073-ba. Az is csak egy preamp, és nem univerzális, ellentétben azzal, hogy itt úgy van beállítva, mintha az maga lenne a piros gomb. Amit mutattál videót, abban a hang nekem nem tetszik, nem így képzelek el dobsoundot (azt sem állítom hogy a neve preampok miatt nem tetszik). Annál nagyobb butaságot viszont még nem hallottam hogy "ha neki megfelel akkor nekem is", erről a mentalitásról kéne leszokni villámgyorsan két okból: 1) a legtöbbünk nincs azon a szakmai szinten mint a példaképeink. Ezeknek sokkal kevesebb is elég, hogy nagyobbat dobjanak mint mi. Én láttam dolgozni Grammy díjas hangmérnököt, és meglepetésemre nem sokat görcsölt azon hogy mi áll rendelkezésre, pl. ellentétben Silkkel vagy velem 2) nyilvánvalóan neked a saját zenédet kell megcsinálnod aminél nem árt figyelembe venned az egyes eltéréseket, ami alapvető döntési különbségeket eredményeznek. Ezek a hangmérnökök valamit okkal csinálnak, nem azért, mert majmolnak valakit, vagy mert "csak". És természetesen mindenkinek joga van elkövetni ugyanazt a hibát mint a többi egymilliónak. A 1073-as kritikáját pedig nem a top hangmérnököktől fogod hallani a nyilvános médiában(!), akik le vannak kötelezve a gyártóknak vagy a stúdióknak ahol beruháztak ilyen technikára csilliárdért. Mondom, nem akarlak lebeszélni, de ha rendesen űzöd az ipart, szerintem lesz még olyan pillanatod, amikor megörülsz annak hogy valamit nem 1073-mal vettél fel. Tapasztalatom szerint mindenkivel ez történik idővel.
  5. Helló! A videóban elhangzanak az alap hullámformák és azok szuggesztív magyarázata. Amire te hivatkozol, hogy mi az additív, szubtraktív, wavetable stb az egy következő szint ehhez képest. Az itt elhangzottak nélkül nem lehetne elmagyarázni. A videót igyekeztem rövidre csinálni és inkább több részt indítani tematika alapján a későbbiekben (idő függvénye). A véleményem az, hogy egyáltalán nem szükségszerű akadémiai tudás a rendelkezésre álló módszerekről. Azt a keveset kell gyakorlati tapasztalat révén mesterien elsajátítani. Ha a videóban elhangzottakat megértetted, akkor a tudatosság révén más szintre emelheted ezt a tapasztalaszerzést. És hát az eszmecserét. Ha valakivel szintikről beszélgetek, kénytelen vagyok feltételezni, hogy tudja mi az a VCA, tudja milyen bemenetei vannak egy oszcillátornak, mi fán terem a MIDI, stb. A másik lehetőség, hogy ha nem csak úgy általánosságban akarsz tanulni, akkor konkrét kérdést teszel fel annak, vagy azoknak, akik tudják a választ.
  6. Elnézést, teljesen igazad van, így helyes. De a Mély Elme 12 is elég béna. Vannak szavak, amik idegenek adott kontextustól. Egy ostoba szintetizátor és az elme kapcsolódását semmilyen szinten nem értem. A dizájnt kopizták, mintha az lett volna a legértékesebb. Annyira jó szinti nevek léteztek (az Andromeda pl. nagyon jó név volt, a Virus is szuper név, Moog Prodigy, de ennyire rosszat, mint a DM12, ami akar valamilyen lenni még nem láttam). Ugyanakkor befogom a szám, mert nem érzem helyesnek, ha az én ebbéli véleményem frusztrálná azokat, akiknek ezekkel semmi baja nincs, de tetszik a hangszer hangja. Olcsó fecsegés volt részemről, valójában engem se érdekelne ez a véleményem kivülállóként. Szerintem ennek a hangszernek nem különösebben vastag a hangja. Arról van szó, hogy a legtöbb ember mikor basszusra gondol, akkor leginkább egyfajta Moog hangra asszociál. De hogy ebből a hangszerből Moog basszust nem fogunk hallani, az nem kérdés. Na én róluk beszéltem, én is közéjük tartozom. Ha valaki erre a boltban rákérdez, nagyon szívesen megmutatom miben áll ez, eléggé specifikus vagyok ebben a kérdésben.
  7. A nyitás első napján érkezik a Matrixbrute is.

  8. Épp hogy ugyanannyi az ára. 999 usd jelenleg 294.000.- forint! Csakhogy az nettó, ezért a thomann 303.000.- + áfás árával kell összehasonlítani. Már sokszor megbeszéltük, hogy az EU-ban nem lehet kiskerben nettó árakat feltüntetni, míg az USÁban ez a bevett szokás. Neked is üzenem a fentit. pontosítsunk: a Behringer sose másolta le a hangját annak, amit utánzott, hanem a kinézetét. Talán azért, mert ha az architektúrát meg a felhasznált anyagokat is másolja, akkor nem ennyibe kerülnének a termékeik. A keverőik nem úgy szóltak mint a Mackie, a Truth hangfaluk még csak nem is emlékeztetett a Genelecre, és hasonlóan ez a hangszer engem kicsit sem emlékezet a Junóra hangban. Szerintem a hangszerrel kapcsolatban az fog negatív kritikát találni, akinek elvárásai vannak, pl. Moog basszust akar csinálni vele: már most borítékolom hogy élvonalbeli basszus ebből nem fog jönni. (Ahogy a Prophet 08 sem volt erre képes pölö). Lásd amit az előbb írtam. Mindent arra használjunk amiben erős. Pl. 385k-ért padekre vagy TB303-as riffekre a Sub Phatty rosszul elkötött pénz volna. Én nem akarok senkit meggyőzni, csak rámutatok, hogy alapvetően az értéket bárki számára az jelenti, ha egy hangszerben megtalálja a lehetőséget. Aki a DM12-ben Moog helyetessítőt keres, az el fogja szalasztani ezt a sanszot. Ez egy új hangszer, új karakterrel és hanggal, és analógul szól. Ha Roland vagy Moog logó lenne rajta 500k-t is kérhetnének érte, és mindenki tapsikolna hogy végre csináltak valami újat 385k-ért ez konkrét steal. A vevőkör nyilván nem a sznobok Nekem averzióim vannak a Behringerrel mint gyártóval, nem tetszik a hangszer esztétikája, logója, a neve sem (hogy lehet egy szintetizátort így hívni hogy Deep Mind, de tényleg, mit tudhat az ilyen erről a közösségről? Mély Lélek 12 te jó isten, honnan jött ez ? Ha szándékosan rossz nevet találok ki pl. Fat God, még az is jobb), szerintem nagy LCD-nek egy analóg szintin semmi keresnivalója (a mai napig idegen számomra, a Voyageren is utáltam), úgyhogy én bevállalom, hogy valószínűleg az utolsó csoportba tartozva legfeljebb titokban fogok ilyet használni Utóbbit az fogja eldönteni, hogy lesz-e belőle zenei ötletem. Még egy fontos dolog, valószínűleg a színpadon nem lesz annyira népszerű (ki nem vinnék Behringer terméket oda), amit mondjuk az ár-érték dologba beleszámítanék.
  9. Végignéztem a demókat. Nagyon fura állat, egészen jól pozícionálták: nem próbál Moog vagy DSI lenni: a klasszikus hangszínei mind középszerűek vagy gyengék, viszont van egy rakás eddig nem hallott hangja, és hát miért vegyünk új szintit ha nem ezért? Gondolkodás nélkül megvenném 385.000.-ért, szerintem nagy siker lesz.
  10. Thomannál kapható volt, el is fogyott mind (február végére a következő shipment). Szerintem nem érkezhetett túl sok. A Thomann ára 385.000.- bruttó forint amúgy, az télleg igen jó egy analóg szinyóért. Magyarhonban mikor lesz...hát...sajnos ez nem rajtunk múlik Biztos lesz belőle nekünk.
  11. itt többszörös heurisztikus érvelés nem fog segíteni a helyes konklúzió levonására. 1: az "egész egyszerűen ez kerül dobokra" nem tény és amúgy is túl általános hogy igaz lehessen. 2: az sem evidens, hogy a végleges felvételen végül az szólt (nagyon sokszor más helyre mennek befejezni a felvételt) 3: szintén nem lényegtelen, hogy +pont+ a kedvenc felvételeinken végül ezt halljuk-e, vagy általában valakinek valamilyen felvételén hallható valahol. a 1073 nem viszi jól a tranzienseket, nem túl gyors, belső fázistorzításokat csinál ami a doboknál +szerintem+ +többnyire+ hátrány mint előny. lehet persze szándékosan használni koncepció okán (pl. valaki autentikus 70-es évekbeli hangzást csinál szándékosan zéró adaptációval a jelenbe), akár úgy is, hogy minden sávra ezt teszed. ismét csak +szerintem+ elhibázott stratégia. én rosszul lennék ha minden felvétel minden sávján hallanám a 1073-at, de ez az én ízlésem. Veszélyesnek is tartom kicsit mert ugye a honi kultúrában nem szoktunk hozzá a 1073-hoz, ami hasonló eredményeket produkálni mint mikor egyszercsak divatos lett kompresszorozni: azonnal mindenki szarabb felvételeket csinált, mert azt akarták, más is hallja hogy "na nekünk van kompresszorunk". A 1073 is eléggé "túltolás" veszélyes. A 88RLB ehhez képest nem annyira karakteres (azért a semmilyentől messze van), sokkal több mindenre jó, és sokkal "drágább" hangzású sound, ezt nem tudom jobban megfogalmazni. Azt minden sávra rá tudnám tenni, mindenki megnyugodhat, hogy azt 1073-mal nem lehet megfogni. (értsd: nem lesz olyan szitu ahol "szégyellni" kellene hogy na, ez itt halovány a 1073-hoz képest, de fordítva bizony elő fog fordulni)
  12. Illetve Clarett 8 pre tesztelve általam: Sajnos azt kell mondjam hogy a cikkem megfogalmazása talán jóval kritikusabb az optimálisnál, de a lényeg kiolvasható belőle. Valószínűleg úgy próbáltam ellensúlyozni az ízléstelen marketingjüket, hogy átestem a ló túlsó oldalára.
  13. Kicsit szégyellem, de nálunk nincs fent még az Apogee Elementje. hamarosan azért megtörténik. http://www.apogeedigital.com/products/element
  14. igen. a saffire kb a scarlett hangminősége, viszont a firewire okosabb mint az USB, ott a CPU-load kérdés nem ennyire "éles". viszont ott meg több csatorna van, szóval végeredményben nálad a TB legalább annyira javallott mint a Scarlett esetében. azért a Clarett nagyon más színvonalon lett megépítve, az ott nem csak egy csatolónyi difi.
  15. Elnézést ha trollkodásnak számít, de csak megjegyzem, hogy szerintem egy és egyetlen előerősítőnek venni egy 1073-at: nagy tévedés. A 1073 számos matérián nagyon halvány. Pl. dobokon egy ISA-hoz képest nagyon szánalmas. Egy csomó énekesnek nem áll jól, de úgy, hogy nagyon kellemetlen. Persze amiben erős, abban mindennél jobb, de ezért írtam emlékeztetőnek az első mondatot. Ha engem kérdeztek, akkor 88 RLB. Mondjuk itthon szinte senki nem ismeri, ami önmagában is fatális.