Jump to content
Ménemszól.hu

A/D

Administrators
  • Tartalom számláló

    2.633
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    263
  • Ennyit fórumozott

    2435d 10h 43m 16s

A/D last won the day on January 19

A/D had the most liked content!

Megbízhatósága

1.059 Megbízható

4 követő

A/D tagunkról:

  • Rang
    Titkárnő
  • Születésnap 1975-01-02

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest, Hungary
  • Érdeklődési kör
    Szintetizátorok, pro audio

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.hitspace.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

21.719 profil megtekintő
  1. A/D

    Mikrofonteszt!

    Ezer köszönet a közösség nevében is! Felraktam biztos helyre és kicseréltem (aktualizáltam) a linket.
  2. A/D

    Mikrofonteszt!

    Srácok, valakinek esetleg nincsenek meg a videóhoz feltett audio fileok TÖKVÉLETLENÜL ? Valaki írt hogy szeretné meghallgatni de nem megyen a link. Én hiába kerestem, nem lelem :(
  3. Remélem jól látszik a dátum a csatolt képen. Vagy nem olvassátok el amit írok, vagy nem fogjátok fel. Eddig is csak ebben az egy kérdésben voltam bizonytalan. Érdekes, hogy most, hogy a félmoduláris szinti "megfizethető" lesz majd valamikor (eddig is az volt, lásd szoftverek), most már nem csak zajt lehet vele csinálni mint eddig! Most már zenét is Látatlanba is elhiszem, hogy meg tudjátok magyarázni (én azt már nem fogom elolvasni). Felmerült egy csomó kérdés fentebb amire tök egyszerű lenne válaszolni, olcsó lenne lecsapni a populista trollkodást is, csak minek. Elég Uli Behringernek elfingania magát hogy most X eurótól lesz szinti, és minden körülménytől függetlenül az lesz a legcoolabb A többiek egyáltalán minek is vannak, sőt, innen, az ugandai szinti fórumon ki lehet jelenteni, hogy Buchla egy fasz Össze kell mosni a hipsztereket azokkal, akik tényleg fogékonyak a finomságokra, és akkor nem nyomja az ember a lelkét az a teher, hogy milyen komplex világban micsoda szédületes mélység és magasságok között kell meghatároznunk önmagunkat vagy épp milyen elvárásoknak kell megfeleni. A nyilvánvaló megoldás ha mindenkit lerántunk a primitív szintünkre. Pl. bemutatni a legrosszabb zenészt, és azzal asszociálni annak egész kultúráját. Lenne egyébként miről értekezni, a többi jóslatom ugyanígy be fog válni, és lenne bőven mit mondanom. Eleve minderre ami most történik már pár éve próbálom kondícionálni a hazai kultúrát. Reméltem, hogy előbbre fogunk jutni, hogy azok, akik itthon ebben benne vannak, tudnak gyorsítani. A körülöttünk levő országok amúgy lehagytak bennünket. Csak sajnos itt mindent felülír az, hogy a témában félműveltek cikizhessenek másokat (szerintem nem csak én nem gondolom szakmainak ezt a fórumot) Sajnos srácok ez itt a színvonal. De én nem állok senki útjába, csak jelzem, hogy el fogjátok üldözni a maradék szürkeállományt. Vagy jönnek az értelmesebbek, és rászólnak a megmondókra, hogy lehet ügyesebben is használni ezt a fórumot, pl.közösen rájönni arra, hogy mi mire jó, és hogyan lehetne azt saját előnyre fordítani. Látom, hogy akik erre képesek, kezdik feladni. Természetesen a döntés továbbra is a közösségé, én abba nem szólok bele, ahogy eddig se tettem.
  4. A/D

    Waldorf Quantum

    de akkor 400ér is sok lenne, nem? szerintem nem szól DX szerűen a preset sem, és nem is FM-mel készült. vannak amúgy az FM-hez közeli szintézisek, pl. a fázismoduláció, amivel könnyen össze lehet téveszteni, de itt még csak nem is az. Megértem, hogy valakinek fontosak a presetek (bár itt jelzi a videóban hogy még nem csináltak csak próba hangszíneket), de sokan úgy gondolkodnak, hogy a lehetőségeket keresik, lehetőleg olyat, amit még a gyártó sem látott meg a hangszerben, illetve a piacnak állítom hogy van egy igen finnyás része, akik minden ízében minőséget várnak. Rájuk ki fog gondolni? Én pont azt bírom, mikor ezeket a zseniket nem basztatják a marketingesek, hanem szabadjára engedik őket. Jó, kicsit ilyenkor elszalad az árcédula és olyakor a fejlesztési idő. na és akkor mi van? nincs elég olcsó szinti? Úgy érzem, a szakmai észrevételekre még várnunk kell Én azt gondolom, hogy arról a szintiről beszélünk, amihez képest az összes többi jóval kevesebbet tud. Vagy most tényleg az a para, hogy ez nem fog mondjuk úgy szólni mint teszem azt a Prologue? Amúgy a Quantum a sampler részével követi a Nord Wave hagyományait bizonyos értelemben: bármilyen szinti hangját bele tudod mintázni, az analóg szűrője miatt hasonlóan is fog viselkedni. Így pl. nem kell kivinned színpadra mondjuk egy eredeti PPG-t, vagy Jupiter 8-at. De töménytelen lehetőséget tettek bele bármihez képest. A beszédszinti része is fun Én kivárom a végterméket, mondom, már tavaly áprilisban is bemutatták sokkal kisebb készültség mellett. Élőben elég jól néz ki, és minden milliméterén látszik, hogy drága.
  5. A/D

    Waldorf Quantum

    Már próbáltam tavaly a Superboothon. Már csomó új dolgot tud.
  6. Csak sejtem melyikről lehet szó. Egy élő előadásról keverés és minden nélkül. A soundja pedig teljesen nyilvánvalóan szándékosan olyan amilyen, és digit. Minden oszci digit, attól van ilyen elmeháborodott hangja. Ahhoz a zenéhez az a jó, a te hangszíneiddel nem működne. Nem azért más a hatása mert rosszak a hangszínek, hanem mert más műfaj. Gyakorlatilag techno zenéről beszélünk, ráadásul olyanról, amiben a feeling és az előadás élvezete felülírta a hangmérnökös-produceres körző-vonalzó szemléletet. A videóban pedig az a trúváj, hogy szinte semmi nincs előre programozva, minden dallam, ritmus potméterrel van paraméterezve abszolút élőben. Élő zenénél még az arányhibákat is el szoktuk nézni, és itt még csak az sincs. Bárkit megtapsolok, aki ilyen feltételek mellett összehoz 1 órányi live actet ilyen változatossággal hibátlanul (egy rosszhelyre nyúlás, rossz tekerés, és "show is over"). Amúgy a videó a műfaj kedvelői körében osztatlan elismerést váltott ki, és nekik akartam kedvezni, illetve új módszert bemutatni. Csak a rend kedvéért említem, hogy a modularon ilyen hangminőséget összehozni nem nagy kihívás. Ott viszont azt tapsoljuk meg, ha valami új történik. Már elmondtam: hülye az, aki azért vesz modulárt hogy pont azt csinálja meg vele, amire az A4 is képes. Ami a technikai részt illeti, az Eurorack rendszer -12 -> 12V peak to peak, az 5U pedig -15- -> +15 volt, ráadásul DC csatolt. Ez galaktikus méretű mondjuk az A4-hez képest. ha rádugnád a hangkártyádra direktbe meg is sütné. nem mintha mondjuk 100dB-nél több dinamikára szükség lenne, csak ha már "kérdezted", szólok, hogy nem a modularnak lenne nehéz lépést tartani. Gondolom senki nem olyan botor, hogy azt hinné, hogy mondjuk egy Moog Modular nem bír úgy megszólalni mint az A4... (direkt olyat mondtam amit még azért ismernek, de bármi mást is mondhattam volna). Teszkós szar, aha... Ennyit tehát a dinamikáról, ami nem a csatlakozókon múlik, a fedettségnek pedig szintén semmi köze a dinamikához. Azt sem gondolom, hogy egy A4-gyel vagy egy modularral ne lehetne teljesíteni ma nagyon komoly, kifogástalan hangminőséget lazán, bekötött szemmel. És ezt mindenki más is pontosan tudja, mégis itt beszélünk a semmiről. Teljesen felesleges volt ide keverni a modulár-komplexusod, az elejétől fogva nyilvánvaló volt Cutoff csak ugratott, szerintem számított is rá, hogy kiakadsz. Most pedig átadom a terepet az értékes DIGITONE kommenteknek
  7. Audio demók itten: https://www.elektron.se/products/digitone/
  8. A/D

    Noise Engineering élő

    Elég magas szintű élőzés történik itten az új Noise Engineering modulokkal kompjúter és minden nélkül. (Mondjuk a legtöbb rész MIDI-vel eleve kivitelezhetetlen). Úgy tűnik poszt processz nemigen volt, pedig még az arányok is rendben vannak, 722 megtekintésnél biztosan többre érdemes. Akinek nincs ideje végignézni, az beletekergetve jó valószínűséggel fog benne találni olyan részeket, ami inspiráló, úgyhogy én nem írom le az enyéimet, meg nem is tudom melyiket írjam a sok közül. Egy kis ártatlan humor is belefért: bal alul a harmadik modul azzal a piros led csíkkal egy többcsatornás hangológép (az oszcillátorai kivétel nélkül folyamatos tekerővel hangolhatók, nagyon észnél kellett lennie, főleg hogy a nagyfrekis modulációk simán elvihetnek "servúdba"). Érdemes amúgy fülesen vagy monitorokon hallgatni, mert nem fukarkodik a mélyekkel, de a ritmusra történő panoráma is brill
  9. A/D

    Isa one- Scarlett

    én is vettem ilyet, de nekem van vele bajom. most a digit kibejárattal kapcsolatos, ezzel ellentétes tapasztalatomat osztom meg (az analóg részt nem próbáltam). Universal Audio Apollóhoz használom, optikai spdif-fel. Az lett volna a feladata, hogy veszi az Apollo optikai digit kimenetét. Tapasztalatom: nagyon nehezen sikerült összehangolnom a kettőt, nincs automatikus órajel érzékelés, sőt, kézzel kell állítanod. sajnos előfordult, hogy egyeztetett órajel mellett is szemetet vett fel, persze ez már csak a végén derült ki, mert a monitorozási funkciói harmatgyengék és nem egyértelmű. most minden felvétel előtt csinálok egy próba felvételt, hogy most jó-e, mert van, hogy nem kapja el, és akkor csörög. nem ehhez vagyok szokva, na. a kezelőfelülete egyes alá. ahogy említettem az előbb, nagyon nem egyértelmű. mellékelek screenshotot. Lehet nézni, hogy akkor most az analóg - digit részek monitorása most hogy és mire vonatkozik, mit jelent a fader, ésatöbbi. a leírás se segít sokat! az os-x drivere kétmilliárd éves. viszont mivel nagyon meggyűlt vele a bajom, kipróbáltam Windowson is, és a tapasztalat nagyon hasonló volt. Alternatívák: sajnos az ilyen szmipla digit bemenetű vackok amúgy nagyon drágák ehhez képest. a legközelebbiek árban az M-Audio Transitjei. Azt gondolom, az M-Audio Transit Próval jobban jártam volna, csak hát 78.900.- bruttó pénz. Ezt persze nem tudom mondani biztosan, de ennek van visszajelzése a bejövő órajelre, és az M-Audio szoftvereket kellően kultúráltnak gondolom. Vettem ebayen sima régi M-Audio Transitot, amivel viszont tényleg az a baj, hogy az OS-X El Capitan alatt már nem installál. A kollegám szerint viszont atombiztos. Szerintem Windows alatt viszont kb akármivel elmegy. Ha valakinek kell, nagyon szívesen eladom valami jelképes összegért, mert sajnos nem tudom mire használni. Az Audient biztos jó, csak hát amire én akarom arra nagyon drága (137k). További alternatívák: Roland UA-55 Quad Capture (SPDIF) 64.900.- Zoom U-44 49.900.- Native Instruments Komplete Audio 6 61.900.- (ez elég baro! Spdif sync lock visszajelzés!) a webshopunkban amúg lehet szűrni a hangkártyák között digit interfészre.
  10. nekem nincs tapasztalata, de tudom hozni. amiről tudom hogy nagyon jó, az az AEA RPQ500, és most jelentik be a TRP-2-t. Az RPQ az egyik legkirályabb preamp ÉS EQ! amivel dolgom volt. Az ügyfeleink közül az a kevés aki próbálta szintén nagyon jó véleménnyel volt. Magam is rendelkezem vele.
  11. András azért belekötött. A looper funkciója kissé alibi, ott még mindig a már nem kapható Roland Scooper viszit a prímet. (A Magneto elsősorban delay, onnan tudod hogy mindig felvesz) A Rainmaker az egy sötét ló, közülünk senki nem próbálta, pedig volt raktáron. Vinnui: arról van valami használható videó amiből kiderül mi benne a nagy trúváj? Amúgy kéne ezekről topicokat indítani itt: http://www.menemszol.hu/forum/72-moduláris-szintetizátorok/
  12. Azért ez nagyon más mint az eddigiek.
  13. A/D

    Empress Zoia

    Klassz!
  14. A/D

    Új Strymon effekt: Magneto

    Ezúttal egy eurorack effekt. Ahogy az ilyen eszközöktől várjuk, fantasztikusan egyszerű a kezelésük, egy kábel- egy funkció elv mentén haladnak, és az effektnek nem pusztán díszítő funkciója van, hanem moduláció okán zenei funkcióval is felruházhatók (kitűnő választás pl. az Arturia Minibrute 2-höz, ami gyárilag nem tartalmaz effektet: a rack kiegészítő révén visszont hozzáadhatók ilyen funkciók). Természetesen eddig is számtalan effekt közül választhattunk eurorack világban, de most az Eventide után a Strymon belépése csak egy újabb ok, hogy az ember kiszórjon némi pénzt, amiről azt mondják, nem boldogít.
  15. árban valóban ott vannak, feature-ökben viszont a kanyarba se. ez azonnal ki is derül, ha az ember épp döntést szeretne hozni. szóval nem csak a tamtam, vagy a hype a különbség amit írtál.
×