Tetsuo

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.376
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    54
  • Ennyit fórumozott

    388d 14h 8m 7s

Tetsuo last won the day on February 13

Tetsuo had the most liked content!

Megbízhatósága

235 Megbízható

Tetsuo tagunkról:

  • Rang
    Óbester

További Információ

  • Lakhely:
    UK

Legutóbb az adatlapod nézték:

7.212 profil megtekintő
  1. Abban egyetértek, hogy a könnyűzene (nagyon nagy része) akár automatizálható is, csak a szabályokat kell helyesen megírni hozzá. Ez tényleg nem lehet nagy "kunszt". Az emberi érzelmekkel és az AI-jal kapcsolatban viszont úgy gondolom, hogy bár egyszerűen megfogalmazhatók a fájdalom, öröm stb. de hogy ez tényelg érzelem legyen, ahhoz kell az öntudatra ébredés, ami a tudományos fantasztikum kategória - vagyis nem mondható biztosan, hogy valaha egyáltalán érezhet egy gép.
  2. Úgy tudom néhány (6-7) idegsejt kapcsolatát több megabájtnyi logikai művelettel lehet utánozni, ugyanis bár egyszerű áramkörnek tűnik némi vegyi folyamattal, logikai értelemben hihetetlen bonyolult ezek működése és egymásra hatása - bizonyos részleteit most kezdjük még csak megérteni. A nagyobb neuronszám exponenciálisan növeli a modellezendő bonyolultságot, ehhez hozzájön még az optimális kihasználás, legalábbis ha az intelligencia, pontosabban érdemi gondolkodás a cél, nem csak vegetálás. Egyelőre egy rovar központi idegrendszerének pusztán logikai működését sem tudjuk szoftveresen modellezni, egy űrhajó irányítása messze nem olyan komplex.
  3. A fizikai felépítés nagyon is lényeges, hiszen ha az agyat modelleznénk szilíciumalapú elektronikával épített szuperszámítógépen futó programokkal, városnyi térfogat sem lenne elég hozzá vagy olyan lassú lenne, hogy nem neveznénk intelligensnek. :-) A biomasszától és kémiájától ennyire különböző hardverrel talán célszerűbb mást modellezni. A nagy durranás az "öntudatra ébredés". Ez a határa az érzelmeknek, az élőlényként való viselkedésnek, legalábbis valószínű.
  4. Az én kedvencem a japán Accuphase. (Még soha nem birtokoltam.) Egyrészt gyönyörű, beleillik egy elegáns modern, de klasszikus környezetbe is, másrészt a hangminősége és zeneisége csúcs. Ami árban efelett van, az már "parasztvakítás". A cég is szimpatikus, stabil alapokkal, patinás múlttal. Majdnem minden termékük kiváló, nem úgy, mint a (japán) Esoteric vagy Luxman márka esetében, ahol vannak nagyon jó és meglehetősen rossz produktumok. Csöves erősítőből pedig pl. a német Octave cég gyárt komolyat. Kár, hogy a japánok nem tudnak jó (hifi) hangsugárzókat gyártani, így a dán Dali vagy az ugyancsak dán, drágább Dynaudio prémium, álló párjai passzolnának hozzá hang és dizájn tekintetében, esetleg a francia Focalé. Nos, amellett, hogy hangúlyozzák a készülékekbe épített tápok kiemelkedő minőségét, az Accuphase ajánl a hifi-toronyhoz ilyet. :-)
  5. Dehát a PCM-folyam (CD) részben, a kiolvasás sebességéből adódóan "analóg", nem?
  6. Véleményem szerint az "AI" soha sem fogja lényegében másolni / utánozni az agy működését, már csak az eltérő fizikai felépítés korlátai miatt sem. Ha pedig mesterséges (bio)agyat kreálunk (szerintem eleve lehetetlen), akkor az nem AI lenne, ahogy egy klón vagy keresztezett élőlényre sem mondjuk, hogy hogy AI-vel rendelkezik, ugyanis ez esetben az intelligenciát, a gondolkodás struktúráját, folyamatát nem az ember tervezi. Meglátásom szerint az ember a tudománnyal (és a korszellemmel) egyre messzebb kerül a dolgok lényegétől és az átfogó egész megismerésétől... de ez más téma. Jelenleg a mesterséges intelligencia nagy dobása lehet a mélytanulás, illetve a valódi tanulás - ami eddig még nem jött össze, de közel lehetünk hozzá. Ehhez "csak" jó program kell.
  7. Az MI-ről általánosságban írtam, nem konkrétan az autókkal kapcsolatban. Nem vagyok a robotautók ellen, csak az "álhírek" ellen. Szerintem még várni kell a teljesen automata gépkocsikra, előbb a kötöttpályás, majd a katonai célú járművek lesznek azok. Egy átlagos asztali PC számítási teljesítménye sem elég ahhoz, hogy valós időben terepet elemezzen, objektumokat értékeljen, döntéseket hozzon, irányítsa a járművet és figyelje az eredményt, vagyis a jármű helyzetét és egyéb adatait, mindezt több szemszögből is teljes biztonságban. Jelenleg kb. a svájci utakon működik adott körülmények között és meglehetős rizikóval. (Én várom, hogy fejlődjön a technika.)
  8. Meg azt sem, hogy az MI algoritmusokban és struktúrában az utóbbi jó harminc évben nem fejlődött szinte semmit sem, de úton-útfélen halljuk a jóslatokat vele kapcsolatban. Csupán a számítási teljesítmény növekszik, a szenzorok fejlődnek stb. Valójában vicc egyáltalán MI-nek vagy AI-nek hívni.
  9. A fájlokat idelinkelné valaki? Köszi. Nem értek a mikrofonokhoz (sem); a CM7-ből többféle van, ez pontosan melyik volt?
  10. Sok mai pultnál ergonómikusabb lehet(ett). Azok a forgókapcsolók meg az íven futó potméter (ha potméter egyáltalán) nekem kifejezetten tetszik, a mai megoldásokkal ellentétben.
  11. Ha már ez a fórumtéma, szerinted melyik biztonságosabb, különböző szempontokból: gmail, outlook, freemail stb.?
  12. Szerintem a budapesti boltban lesz a tanfolyam, de reggel mindenképpen hívd fel őket.