Jump to content
Ménemszól.hu

NeoC

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.593
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    87
  • Ennyit fórumozott

    3348d 15h 22m 6s

NeoC last won the day on July 28

NeoC had the most liked content!

Megbízhatósága

501 Megbízható

NeoC tagunkról:

  • Rang
    Generális

Legutóbb az adatlapod nézték:

7.533 profil megtekintő
  1. Nem aprozza el a gyujtest....:)))
  2. Nagyjabol a tobbiben is...:))) Bekes idoszak ez a nyar...:)))
  3. Igen, az "inaskodásban" sztem sincs kivetni való, és az nem is jelenti a bérek lenyomását, mert az még az iskolaidőszak végének/befejezésének számít, nem az aktív időszaknak. Amit Töfi is mond, az a baj. Az inaskodás helyett azonnal belépni a "piacra", tudás, felszerelés, stb. nélkül, valami kis elképzeléssel a szakmáról. Persze, az azért árnyalja a képet, hogy mára eléggé kiveszett már az "inasok" saját, és befogadó "mesterek" hajlandósága is. Az eredeti kérdező úgy gondolom nem zárkózott el ettől, ami helyénvaló a fenti logika szerint, tehát lenne "inas". Nemigen jelentkezett a "mester" szerepre egyik itt jelenlévő studiótulajdonos se, tehát a befogadói hajlandóság már hibádzik, aminek egyébként a hozzászólások alapján meglehetősen érthető okai vannak manapság. Ha már nem veszik meg a széklábat, akkor a széklábkészítő mester örül, ha tőle még néha-néha vesz valami elhivatott székláb-gyüjtő egyet-egyet, nem vesz még a nyakába egy tök felesleges inast, mert győzi egyedül is, meg nem ér rá tanítgatni, nem fér bele a büdzsébe még a kosztkvártély se, meg nincs is kedve kinevelni a leendő konkurrenciát az amúgy is szűkülő piacon. És igen, az inas valamilyen szinten tényleg "csicska", bár én nem gondolnám, hogy azonnal pejoratív kategóriába kell tenni valakit, aki ugyan naív, és romantikus módon, de korrektül (iskola > mesternél csicskáskodás > saját praxis) szeretne kitanulni egy szakmát. Az egyébként érdekes, hogy a többünk által is felemlített koncerttapasztalat szerzés, mint talán az egyetlen működő opció, mintha nem érte volna el a kérdező ingerküszöbét.
  4. Ebből az "azonos minőség mellett" kitétel hibádzik. A "kereslet" általában sajnos nem szokta értelmezni a minőségi különbségeket. (nem érti tulajdonképpen) Ebből két irányba szokott elágazni a szolgáltatás: 1: A kereslet által meghatározott árszinthez (legolcsóbb) fog igazodni a minőség, még olyanok részéről is, akik tudnának jobbat. Tehát végső soron a legsilányabb minőség lesz a sztenderd, hiszen "azt fizetik meg". (Nyilván, aki tud jobban, egy ideig szakmai önbecsülésből, igényességből szállítja a "jobbat", ugyanannyiért, aztán előbb utóbb már nem teszi ezt, és elis felejti, hogy hogyan kell a jobbat csinálni. Ha ezt érted a piac által vezérlet "jó iránynak", akkor sztem tévedésben vagy, ahogy a piachívő gazdaságpolitika sok egyéb szereplője is. Ahogy ez az elektronikai eszközök, kaja, stb. általános minőségén nagyon is tetten érhető manapság.) 2. Néhányan direkt túlárazott módon határozzák meg az árszintet, és jó nagyot hájpolnak mellé, hogy a sznobéria-szint legyen megszólítva. Ez nyilván kisebb piac, de ha jó a marketing, akkor nagyobb is a kasza rajta. És ugyan "illik", de egyáltalán nem kötelező a brutális árért minőséget is adni, tehát a margin akár még nagyobb is lehet. Én személy szerint nem hiszek az "azonos minőségen" belüli árverseny lehetőségében egy bizonyos határon túl. Ha valaminek 100 egységbe kerül az előállítása, akkor a piac 120 körül fogja adni. (persze az első körös értékesítésről beszélek, nem a láncolaton keresztüliről, ahol a 100-ből bőven lehet 300 is a végére, de ez nem a téma). Az árverseny ebben az esetben azt jelenti, hogy 1.: mennyire engedi el a 20-nyi hasznát. Nemigen fogja, mert abból él, és ha nincs haszna, akkor minek csinálja? 2.: mennyire tud a 100-ból 90-et, 80-at csinálni, azért, hogy a haszna megtartásával tudja 120 helyett, 110-100 körül adni. Nyilván, minél lejjebb megy az előállítási költségben, úgy fog sérülni a beletett anyag, és a munkaerő minősége.
  5. Na, ez az igazan "valosag szagu" hozzaszolas, Zaest idezve....:))) de ebben is van igazsag, nem is keves. Foleg az utolso mondatban.
  6. A fentihez: Az "1. Pont" szokott problemas lenni. Ha az OK, akkor a tobbi menni fog, szinte magatol. meg le is fogod szarni, hogy megy-e, hiszen mindegy.
  7. 1. Keress valami olyan elfoglaltsagot, amibol milliardos leszel. 2. Az ott keresett milliardokat forgasd be sajat eszkozbe es szabadidobe, hogy legyen modod a studiozas minden buktatojat a sajat karodon kitanulni. 3. Ha ugy gondolod, hogy a tudasod mar van olyan, hogy a kovetkezo vilagslagert Te jegyezd, akkor csapj fel "producernek", ird meg, jatszd fel (jatszasd fel), keverd ki, stb. , amit studiozasnak gondolsz, es publikald. Es egyebkent a milliardjait jelentos reszet forditstd marketingre. 4. Ha bejon a szamod, akkor kaszalj az egeszbol nehany millat, es simogattasd a pocsodet erre valo hajadonokkal (?), ami tulajdonkeppen az, amiert ezt az egeszet csinaljuk, es "sztar" lehetsz, 5,5 percre. Ha nem jon be, akkor is csinald ugyanezt, hiszen megteheted a milliardjaidbol, amig kitart. 5. Ennyi. u.i.: a koncerthangositas egyebkent tenyleg nagyon jo iskola. Magam is ezeket a tapasztalatokat hasznositom nap, mint nap, meg igy 25 ev tavlatabol is a studioban. Akkoriban meg nem voltak analog/digitalis vitak a kozbeszedben, mert nem letezett a digitalis...:))))
  8. Behringer MiniMoog...

    Valoban eleg meggyozo....
  9. En mar eleg reg a "rockzenekari" felallasbol indulok ki, bar elektronikus zenet csinalok. 5-8 dobsav, 1 bass, 2-4 dallamhangszer 1-2 enek, azt' jonapot. Sokkal tobbel mar elvesziti az erejet, "barokkossa", tullihegette valik az adott dal. Gitarbol is boven eleg pl a max ket sav, ha tisztessegesen tudunk gitarozni. Ha nem, akkor valoban 10-20-bol kell osszerakni.... valami hallgathatot.
  10. A mixert kihagynam ebbol... akinek nem eleg 16 elo sav, az komponaljon ujra.....:)))
  11. Low-budgetből nem igazán fog menni a korrekt, sávonkénti felvétel... A szumma sávjaid alapján ez egy 32 sávos A/D felvevő, vagy kisebb megalkuvásként egy 24-es, ami szinte csak ADAT kapcsolatos külső konverterekkel mehet, de már a legalapabb szett (ami azért egyáltalán nem rossz, és atombiztos, latency-mentes) is ott kedődik, hogy egy RME RayDat kártya, (már ha a PCIe egyáltalán szóba jöhet), ami folyamatos építkezés esetén végül lehet 32+2+2 ki/be, és legalább egy 8-as A/D konverter, akár az ADA8200 is, vagy egy Octopre. Ezzel lesz I/O-d, és tartasz 280 ezernél., Igaz, (pl.) az ADA8200-ak folyamatos beszerzésével 80 ezrenként kapsz következő nyolc I/O. Nyilván, az ADA helyett lehet bármi más is, a határ a csillagos ég, bár sztem nem annyira gáz dolog a 8200-as, korrekt, használható, stabil, nekem semmi bajom nincs vele. Így új áran cca 520 pénzért lesz egy 32+2+2-es korrekt A/D-D/A-d, illetve -80 ezrenként a nyolc-nyolc sávval kevesebbed. Ezzeh azért számolj még egy cca 100-ast a kábelezéshez is. A B-eset az az, hogy végiggondolod, hogy a 16 korrekt I/O nem elég-e hosszú távon, mert ezzel sokkal szélesebb lehetőségek nyílnak meg, egy 8-as hangkártya, + egy 8-as ADAT bővítő összerakásával. Erre egy klasszikus kombó egy régebbi Focusrite Octopre, mint ADAT bővítő, és egy 8-as hangártya, pl a Saffire sorozatból, vagy bármi egyéb, ami stabilabb, és legalább egy ADAT I/O-ja van, az Octopre-hez, ami megfelelő. (A rizikós Saffire-vel ellentétben) Ez a szett kis szerencsével kijöhet 200-ból szekondhend, de 16 I/O a vége. Nagyon ritka az az önálló 8-as kártya, aminek 2 ADAT I/O-ja van, tehát 24-ig fel lehet vinni az egyidejű bemenetek számát, a későbbiekben beszerehető pl 2 ADA8200-vel, vagy 2 db Octopre-vel (ebből ritkán van a piacon egyébként, mert mindenki szereti. Én amikor cca két éve feldobtam ide egyet, 5 perc alatt ment el...), most éppen csak Ádáméknál a Liquid Saffire ilyen, de az önmagában 210. Egyébként, ha elfogadsz egy személyes véleményt, akkor nagyon meg kell gondolni a sok sáv egyidejű komplett, vagy inkább kevesebb sáv egyidejű, de mute-olgatásos szisztémát. 8 korrekt minőségű, stabil I/O-t megkapsz cca 200-ért, de csak a legolcsóbb AD8200-esekkel is minimum fél milla a 32 I/O, nyilván, a világ pénzét is el lehet költeni konverterre. És közben a sok sáv egyidejű felvételét akkora "mérnökösködés" előzi meg, hogy lefáradsz, mire elkezdenél zenélni, főleg, ha egyedül csinálod. Nekem itt áll a 32 I/O-s, régi analóg keverővel történő mixelési lehetőséget is adó rendszer, de felvételkor nem is tudom mikor vettem fel egyszerre négy sávnál többet.... Persze, ha zenekarról van szó, ott lehet ilyen igény.
  12. Zeneipari hivatal

    Egyebkent a sikert meg lehet garantalni, kulonosen a mai viszonyok kozott. Akar egy ilyen kepzessel is. Csak azt kell eszben tartani, hogy mindezt "5 percre", ahogy Andy Warhol elore jelezte a hatvanas evekben.
  13. Zeneipari hivatal

    En ezt nem erzem annyira gaznak. A temakorok jok es fontosak. Mondjuk a kurzusvezetokrol meg sosem hallottam, de en mar nyilvan a "kioregedett" kategoria vagyok. a filozofiai kerdes az az, hogy "iskolapadban" meg lehet-e tanulni azt errol az egeszrol, amit pl. az en generaciom a sajat boren, nagyon sok szivassal (es meg mindig nem profin...) elsajatitott? Valszeg a szivas mennyiseget lehet egy kicsit csokkenteni, amit ki kell szamolni, hogy megeri-e? a zeneipari jogi tudas nem elhanyagolhato ismeret, ha valaki ebbol akar megelni, es ahogy latom ez a honlap leginkabb erre van kihegyezve, tehat, akar jo is lehet.
  14. Suletlensegeket irtok.... ez itt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/EMS_VCS_3 az egyetlen, valamirevalo, igazi szinti, az osszes tobbi csak szarral gurigazas, hulyegyerekeknek....
  15. Korg Sounds

    A K2000-ben nem volt ennyire bonyolult... komplett panel volt a kijelzovel, csak rogziteni kellett es az eredeti szalagkabelt radugni.... ami szinten a szabvanyos PC-kben szokasos fajta. Alibaba volt egyebkent cca annyiert, amennyit irtam. az is igaz, persze, hogy a K-sorozat nagyon ugy nez ki belulrol mint egy PC. Panelek vannak, szalagkabelekkel osszedugdosva. Ez szerencses szervizelesi szempontbol. viszont festekkel at volt huzva a panel kodja...:) ezert tartott ennyi ideig...
×