NeoC

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.516
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    76
  • Ennyit fórumozott

    2428d 1h 5m 48s

NeoC last won the day on April 18

NeoC had the most liked content!

Megbízhatósága

453 Megbízható

NeoC tagunkról:

  • Rang
    Generális

Legutóbb az adatlapod nézték:

7.185 profil megtekintő
  1. A turelem nagy ereny itt. Nyilvan, sokan szembesulunk nap, mint nap ugyfelekkel, es ez kitermeli ezt a hozzaallast...:)
  2. Azt meg lehetne tudni, hogy miben mások ezek az USB kábelek? Annyit tudunk, hogy külön kábel a jel és a táp. Erre annyit mondtunk, hogy nincs komoly stúdió, ahol USB-n kapná a tápot valami, tehát ez indifferens, még akkor is, ha lenne műszaki hatása a dolognak. Aztán megtudtuk, hogy az USB kábelen az adó és a vevő Codec között négyszög formátumú elektromos jelek mennek, amit nem is vitatott senki, csak annyit jeleztünk, hogy a hangminőség azért inkább a codeceken múlik, a kábelen csak annyiba, hogy ha a codec számára már értelmezhetetlenül rossz a jeltovábbítás, akkor már néma(vagy digitálisan zajos) a vevőegység. Csak ennyi az infó a dologról, illetve ennyi az ezekre adott mérnöki komment. A többi az csak locsogás, megsértődés, türelemvesztés egyebek.
  3. Lehetseges, hogy van olyan barkacs audiofil hifi cucc, ahol usb-vel oldottak meg az analog interconnectet a szokasos RCA helyett?.... ez esetben szamit a kabel minosege.... ez viszont egy olyan szegmens, amit az itt jelenlevok sztem nem ismernek....
  4. Nem biztos, hogy a 2020-at egybol cserelni kell. Elobb nezd meg az ISA-val.
  5. Ebben igazad van, csak ott érzem a logikai kérdőjelet, hogy minden nem élő zenehallgatás esetén valamiféle múltbeli-élmény mintához történik a konzerv anyag összehasonlítása. Ha ezek az elmény-minták egy szinező jellegű rendszerre alapulnak (vagy abból van a lényegesen több élmény), és az élőzene hallgatás pedig csekély, akkor lehetséges lehet az, hogy egy erősen elszinezett (pl magaskiemelt) hangzóanyag lesz a referencia-élmény a valóshoz képest. (ami egyébként úgy-amúgy perszonális érzékelésen alapul. Lehet, sőt KELL is tanulni azt, hogy hogy szól egy hegedű jól, de ebbe nagyon sok közmegegyezés-jellegű dolog is van a személyes érzékelésen túl) És mindebből az következik, hogy ha a csodakábelhez vagy szokva, akkor azt érzed jónak, de nem biztos, hogy az objektíven is "jó". Egy stúdiósztenderd lehallgatórendszer az az, de a "jósága" a sok technikai paraméteren FELÜL, még alapul "közmegegyezésen" IS:
  6. Alulmeretezett vezetoju, de jofele kender-szovesu kabelrol lehet szo. Ahogy elkezd elfustolni, ugy lesz egyre "kulabb" a hangzas. ahogy a jamaikai vicc is szol arrol, hogy mit tortenik, ha elfogy az utolso adag fu: "mi ez a szar zene?!"....
  7. En meg arrol, hogy ha meg nem repedezik, de a nagy razkodastol mozog. Tizedmillimetereket. nyilvan a repedezeses rezges mar nem jo... mert az tenyleg egy femes sivitas. Bar egy siros bluesba az is jo...:)))
  8. Nem a rossz cso mikrofonias gerjedesere gondoltam, hanem arra, hogyha razol egy csovet, akkor annak lesz "sajat" feedback szeru hangja. Ami azert lehet, mert az anod/katod/racs egy icipicit mozog egymashoz kepest egy eroteljes fizikai behatasra. Ha ez ritmusos, akkor jot tesz.
  9. Amúgy teljesen egyetértek a mondanivalóddal, csak ehhez az egyhez tennék hozzá egy kis ellenvéleményt, ami nem okvetlenül tudományos alapokon áll, inkább nekem a megérzésem, vagy mi. Nos: szerintem technológiailag IGEN, a FET-es cuccok valóban teljesen ki tudják váltani a csöveket, és valóban van is erre elég sok (főleg butik) példa. Viszont, amit szerintem nem lehet reprodukálni, az az, hogy a csöves gitárcucc a mikrofóniás tulajdonsága miatt egy szinpadon (vagy hangos környezetben) képes átvenni pl a szinpad rezgését, a saját láda rezgését, a dobos közelségét stb. és így tulajdonképpen a csövek egy irányított gerjedés-szerűen valahogy együtt élnek a "ritmussal", ettől olyan kib. nagy élmény egy tisztességes csöves motyón nyomatni a hátad mögött (és az erősítő környezetében) dörrenő ritmusszekcióval. Ami egyben természetesen azt is jelenti (már ha elhihető ez az elmélet), hogy stúdiókörnyezetben valóban teljesen kiváltható egy ilyen erősítő, főleg, ha nem csutkára tekerve akarjuk felvenni.
  10. Hát igen, ez valószínű. De sajnos jelenleg cca ez a kínálat.... Egy Tungsram cső egyébként aranyárban megy már.
  11. Unalmamban végeztem egy kis elemzést, hátha valakit érdekel. Kifejezetten csak az ECC83/12AX7 előfok-csöveket néztem végig, és eljátszottam a gondolattal, hogy melyik eszközbe melyiket tenném: Vintage jellegű, clean/chrunch felhasználású gitárerősítőbe, ahol a (jó) gitár+erősítő(láda) jelenti a "teljes cájgot" oda ezeket tenném: (sírós blues, stb.) Black Sable JJ ECC83/12AX7 GoldPin, JJ ECC83/12AX7, JJ ECC83s/12AX7 Modern hangú, általános felhasználású (semlegesebb, valami villanyvasutat is feltételező) gitárcuccba ezeket: Sovtek 12AX7WA, Sino 12AX7B, Black Sable TungSol 12AX7 GoldPin, Vintage Bass erősítőbe: Black Sable Sovtek 12AX7LPS, JJ ECC803s, JJ ECC803s GoldPin, Modern hangú Bass erősítőbe: Mullard 12AX7/ECC83, Sovtek 12AX7LPS, Genalec GoldLion B759/ECC83/12AX7, Genalec GoldLion ECC83/12AX7 Metálgitárhoz: Sovtek 12AX7WB, Sovtek 12AX7WC Vintage Outboardba, Billentyűs erősítőbe, Hammondba: Black Sable Sovtek 12AX7LPS (talán), ElectroHarmonix 12AX7EH, ElectroHarmonix 12AX7 GoldPin Semleges(ebb) hangú modern outboardba (és szintén billentyűs erősítőbe): Black Sable TungSol 12AX7 GoldPin, TungSol 12AX7, TungSol ECC803s/12AX7 GoldPin HiFi-be: ElectroHarmonix 12AX7EH, ElectroHarmonix 12AX7 GoldPin, TungSol 12AX7, TungSol ECC803s/12AX7 GoldPin
  12. Lehet, hogy teljesen közismert, de én csak mostanában bukkantam erre az érdekes oldalra: https://www.tubedepot.com/t/tubes/tube-sets-by-amp Elsősorban gitárosok, csöves erősítőt használók figyelmébe. Elég érdekesen és informatívan lehet válogatni a csövek között erősítőtípus és felhasználás szerint, és nem csak gitárcuccok, hanem pl az UA LA610-et is kiválasztva. Ez egyes, kiválasztandó csövek alján lévő " Compare with other tubes here. " szövegre kattintva, pedig az olyan fajtájú (pl 12AX7) csövek tulajdonságait dobja fel gyártó szerint, elég jól összehasonlítható módon, így: https://www.tubedepot.com/tube-comparison-tool
  13. Meg olyan kulonbseg is van/lehet, hogy az eleve sztereora epitett csoves berendezeseknel jaratos technika az, hogy egy csovon meg at a bal/jobb (ez lehetseges, mert a klasszikus elofok kotesek altalaban egy "fel" csovet hasznalnak, es a masik "fele" jo a masik csatornanak), mig a dual mono (akar linkelheto, akar nem), mindig kulon csovon maradnak. tehat a dual mono az ket teljesen fuggetlenul allithato elofokot jelent, ha linkelve vannak, akkor ez annyit jelent, hogy az egyik oldal tekeroi szabalyozzak a masikat is, (ez gyakorlatilag sztereo mukodes) mig a valodi sztereok nem tudnak dual mono modban mukodni. altalaban. Persze pelda mindenre van.
  14. Hmmm... "Amit az eq-ról írsz az egyébként igaz. Abban nincs is vitám veled. " nemigen irtam masrol....:))) Ok, volt egy felmondat az egyes hangok hangulati jellemzoirol, de ezt se cafoltad. abban pedig egyetertunk, hogy a mai kromatikus (zongora alapu) hangolas nem a legjobb a zene teljes lekepezesere (sot erre meg a szabvanyositott 440- is ratesz egy lapattal negativ iranyba- nalam egyebkent 432-re van allitva a rendszer), de en is mertani sorozat alapu "tartomanyokrol" irtam, igaz a fizika nyelven. "Ha 6840 Hz-s alsó, és 10.160 Hz-s felső küszöb között emelünk (ez azért elég széles görbe) nincs para, de ha az alsó küszöb alatt, akkor tologatjuk a hangunkat a Gisz irányába, ha a felső küszöb felett, akkor pedig az Aisz irányába." Ezt irtam, ami azt jelenti, hogy eleg szeles tartomanyunk van a "A" hangra, amiben valoban lehet akar kompozicios-jelleggel is mozogni (egy hegedus ritkan huzza be pontosan a 7040-et...) de az alapfelvetes az volt, hogy ezen intonacios szabadsagnak is vannak korlatai, es ha az emlitett hegedus mar 12k-s hangot huz be, akkor az mar nem az "A"-val kapcsolatos lehetosege, hanem felrenyulas. Es igazabol arrol volt szo, hogy a kromitikus skalahoz szokott ful hallhat-e hamissagot rendszer jellemzok es eq muveletek miatt. Szerintem igen, es ezt fejtettem ki.
  15. Amig az alja nincs rendben (labdob-basszus), addig ne menj tovabb.