Jump to content
Ménemszól.hu

LiPI

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    40
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    4
  • Ennyit fórumozott

    150d 23h 27m 39s

LiPI last won the day on August 23

LiPI had the most liked content!

Megbízhatósága

28 Megbízható

LiPI tagunkról:

  • Rang
    Talpas

További Információ

  • Lakhely:
    Környe
  • Érdeklődési kör
    Jarre, Vangelis, Kitaro, Tangerine Dream, Klaus Schultze, stb...

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://lipi.atw.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

3.575 profil megtekintő
  1. Sajnos eddig csak 2x volt rá lehetőségünk de is-is az elsőről youtube-on láthattál felvételt is (nekem az ráadásul a legelső zenei megnyilvánulásom volt) a másodikról csak képek készültek.
  2. Szerencsére az FA kijelzője elég nagy és informatív így a MIDI szekvencia rendbetételéhez (sem) kell már DAW-ot használnom. KORG TR-hez, Yamaha MOX6-hoz kellett - azt nehezebb volt "átlátni"... De az FA előtt én is többet használtam DAW-ot a szekvencia rendbetételére mint a 2-4 soros kijelzőket A végső simításoknál valószínűleg így sem fogom tudni kikerülni már csak a lustaság miatt sem - ugyanis az FA szekvenszere nélkülözi az automatizálási opciókat 😕 . Ha pedig már DAW-ban van az egész MIDI szekvencia praktikus hozzá rögzíteni az audio sávokat is a későbbi felhasználás végett... A dobok szétválasztása (nekem) már a végső fázisban jön csak elő... Az meg mint mondtam már nálam is DAW központú (sávokonkénti felvétel/mix/master). Ami miatt még szóba jöhetne (vagy jönni fog) a DAW nálam az a polifónia problémaköre... Zeneileg ugyan elég lenne a rendelkezésre álló 20-24 sáv (főleg közbeszúrt MIDI PC-el) ám ezek maximális kihasználása már feszeget határokat. Itt jönne az hogy a nagyon polifónia zabáló sávokat audio playback sávokká alakítja az ember és vagy a TASCAM-ről (lineáris előadásmódban) vagy az FA sample playerével bejátszva (improvizációs előadásmód) szúrja az ember bele a zenébe csökkentve így a teljes performance polifónia igényét. De igaz lehet mindez nem csak a polifónia miatt hanem egy esetlegesen nagyon (értsd: a vas lehetőségeit meghaladó igényű) FX-ezett timbre miatt is... Ezen audio sávok/sample-ék/audio loop-ok finomítására már én is DAW-ot használnék és tölteném vissza a hangszerbe/TASCAM-be (ha lenne már kész "új" zeném ). De ugyanez igaz a dobok szétválasztására is - ha olyan dinamika/EQ/FX terjedelmet talál ki az ember ami egy az egyben nem tud kijönni a hangszerből Ugyanakkor az élő előadás során - legalábbis szerintem - alap hogy másképpen szólaljon meg a produkció mint a lemezen Ez pedig kihatással van az egész workflow-ra... És ezen a ponton vissza is kanyarodunk a topic témához - mert az ember (lehetőségeihez mérten) igyekszik illeszteni a saját workflow-jához a studiója kialakítását... Volt fellépésem ahol minden élőben MIDI-vel vezérelve + hozzájátszva ment és volt olyan ahol csak egy-egy szólamot játszottam és minden más backing track volt. Az első verziót sokkal jobban élveztem és maga a fellépés is sokkal jobb visszhangot váltott ki a hallgatókból. De a legjobbak azok voltak ahol Koródi Csabival közösen, együtt, egymásra is figyelve játszottunk - minimális backing track-el vagy anélkül!
  3. A RADIAS nálam is örök darab marad majd' 10 éven át vágytam rá... Közben volt R3-mam... na ettől csak még jobban vágytam a RADIAS-ra (noha emlékeim szerint picit melegebb hangja volt az R3-nak) Aztán egyszer csak egyszerre volt meg rá az anyagi háttér is és ugyanakkor meg volt hirdetve is egy reális áron (ez most itt perpillanat egy apró visszhangja egy korábbi hozzászólásodnak ebben a topikban). Nekem is volt olyan időszakom amikor úgy éreztem a VST tökéletesen elég arra a nagy semmire amit én össze tudok tákolni zene címén De őszintén szólva több időt töltöttem a preset kereséssel mint a zenéléssel. Hogy miért nem tekertem saját hangot? Kényelmetlen nekem egérrel... Megfelelő kontrollerem meg nem volt. Mikor meg lett hülyét kaptam tőle hogy ahány VST annyi féle képpen viselkedik minden tekerentyű... és itt nem a MIDI learn-re gondolok hanem a hatásra. Ahány VST annyiféle ADSR curve, filter, LFO stb ... Mire az egyik VST-re ráállt a kéz-fül szinkron kezdhetted megtanulni a másikat stb... Ugyanakkor a programozás és a zene közötti madzag ahogyan Te nevezted nálam is megvan csak nálam ez inkább a "gépház" felőli oldalon... (lásd a RADIASlibrarian-emet vagy az FASnsEditoromat). A poén az hogy az FA SNS editort nem is használom. Néha sound ötleteléshez nyomkodom a randomizer gombot de ennyi... A RADIAS librarian-t is elég ritkán veszem elő - többnyire inkább magam tekergetem a hangot már azon is egy hasonló családból származó hangot használva kiindulásnak. Mindenesetre azt azért gyakrabban elindítom főleg a timbre-ék összeválogatásához egy egy adott programhoz... A DAW pedig szinte elő sem kerül. Egyrészt nem hiányzik egyik VST hangja sem különösebben, ha mégis hát megpróbálom helyettesíteni a meglévő vasakkal. Másrészt az audio rögzítés is vason megy a TASCAM-el.... Amíg csak ötletelek, vázlatozok, jam-elek, gyakorlok stb de még semmiképpen sem kész zenéről beszélünk nincs szükségem a DAW-ra. Utána lesz az biztos De az egy másik történet pontosabban szólva az egy másik fázisa a zene kreálgatásnak... Én örülök annak ami most van... Nagyobb örömöt okoz mint a DAW-os zenélés és végül de nem utolsó sorban mivel nem korlátlanok a lehetőségeim (főleg FX és track szám tekintetében) újra kreatívkodnom kell... jobban megválogatom a timbre-ket... stb... Jobban élvezem ezt a setup-ot mint a korlátlan lehetőségeket adó DAW-ot egy szál MIDI kontrollerrel. Nyilván ez személyiség és kor függő dolog Meg alapvetően hozzáállás kérdése is az egész műfajhoz. Az elektronikus zenéhez nekem (ezek) az eszközök is hozzátartoznak... (Ahogy annó mikor fotóztam építettem többek között egy saját kihuzatos nagyformátumú kamerát is... a sok lyukkameráról nem is beszélve...) És tényleg másmilyen zenék születnek ezeken az eszközökön mint a DAW alatt... Legalábbis nálam ez így van... Másképpen érzek, gondolkodok, hallok a nem virtuális hangszerekkel körülvéve.
  4. Látom felpörgött a topic Az "én kis studiom" sokat változott az elmúlt években (lásd előző hozzászólásom a topic elején)... Jöttek-mentek hangszerek, eszközök, egyebek... Két dolog maradt: a DIY MIDI patch bay meg a Voicekraft keverő... Ugyanakkor érdekes -így visszatekintve-, hogy alapjában véve csak egy nagy körbenjárásnak tűnik az egész; majdnem ugyanahhoz a workflow-hoz/setup-hoz (t)értem vissza mint ahonnan elindultam. Ami nagy változás az az, hogy már nem egy panellakás egyik szobájának sarkába zsúfolódva ülök a hangszerek előtt, hanem lett egy saját kis studióm. A házunk alatti pincehelyiség lett átalakítva. Ablakok kerültek a falakra, kigletteltem, kifestettem, került be egy radiátor is, laminált padló, bútorok stb... Akusztikailag a reverbje pont jó - a basszusok viszont hajlamosak túltengeni. Igen pici a helyiség alapterülete (a képen látható FA06 felénk eső szélétől kb 80cm-re már fal van mögöttem) és magassága is (2,1 m) - így nem hogy tökéletes de még igazán jónak mondható akusztikát sem igen lehet benne összehozni. Megelégedtem azzal, hogy a lehallgató pontban épp' elég jó ahhoz hogy a mix hibáit kijavíthassam - master-elni meg úgysem szabad(na) annak aki a mixet csinálja De igazából az a legfontosabb, hogy állandó helye van a hangszereimnek, van egy meleg-világos zug ahova "elbújhatok" és még a családot sem zavarom a 148-ik loop play-el. Felkapcsolom a fő elosztót és mire leülök már játszhatok is. Nincs latency, nincs frissítés, nincs semmi ami elvonná az időt/figyelmet... csak én a hangszerek meg a jó érzés, hogy mindez a magam keze munkája... Tényleg egy igazi kis elbújós zug ami mégis kényelmes, otthonos és ahol nem zavarok senkit és engem sem zavarnak ha ott vagyok... Néha a kutyánk az beszokott nézni az ablakon De bele azért nem szokott ugatni semmibe A vasak: ROLAND FA-06 KORG RADIAS(R) Waldorf Blofeld Behringer DSP2024p (multiFX) (RADIAS-hoz) Sony HR-MP5 (multiFX) (blofeldhez) TASCAM DP02CF (hangrögzítő/playback) Edirol PCR-800 MIDI KBD ROLAND MC-50MKii sequencer DIY MIDI THRU BOX + MERGER (a képen a RADIAS mögött, a SONY alatt) Voicekraft zenekari keverő Yamaha HS-80M monitorpár Az elmúlt évem arról szólt hogy kiváltsam a DAW-ot. Sokat használtam (Cubase később StudioOne) de nem szeretem... A munkám úgyis géphez köt - zenélés közben inkább gombokat csavargatok-nyomogatok, potikat tologatok mintsem egerésszek... Alig maradt 1-2 VST-m is a gépen. Kevesebb van mint egy tucat. De még azokat sem használom. Nyilván előbb-utóbb ha lesz már annyi kész zeném ismét el fogok jutni oda hogy újra gép elé kell ülnöm egy kis audio utómunka miatt - de a lényeg, hogy maga a zene szerzése, előadása nem kívánja ezt meg. Mivel kevés az az idő amikor le tudok jutni a szintik elé nekem nagyon fontos hogy az a rövid idő legalább tényleg a klasszikus elektronikus zenéléssel teljen és ne egy virtuális valamiben való kattintgatással ... Alapvetően úgy állítottam össze mindent, hogy ha netán arra kerülne a sor csak ugyanígy "összekötözöm" az egész hóbelebancot máshol és máris ugyanazt hallja a "közönség" amit én hallottam amikor kitaláltam, begyakoroltam az egészet - otthon. Így nincs külön fellépő és komponáló netán recording setup. A hangszerek pedig addig cserélődtek míg nem ez a 3 maradt ami 3 különböző hangzású vas... A blofeld jött utolsóként, "ő" hivatott pótolni azt a "digitális"/wavetable-és érát ami a DAW melőzésével kiesett (Largo/Komplexer, stb...) ám magából a set-ből azért hiányzott volna... Az FA06 hanggenerátorát jórészt a saját szekvenszere és billentyűzete hajtja meg. A RADIAS-t és a Blofeld-et pedig az MC-50+PCR-800 combo. Mindehhez bejátszható backing track a TASCAM-ről és/vagy az FA06 sample playerével... A MIDI szinkront az MC-50 jele biztosítja ami befut mindhárom szintibe... Több verziót is kipróbáltam de csak EZ a variáció volt az ami pontos, megbízható szinkront biztosított: A TASCAM felől csak a START/STOP üzenetek érdekesek... ezek indítják az MC-50et és az FA06-ot. Az audio rögzítés a keverőn át a TASCAM-el történik. Lehetne még ezt-azt automatizálni, pl. MIDI PC-el vezérelni a külső FX-ek programváltásait, stb... No de akkor mi marad "nekem" a live session alatt? Ami trükkös az egészben az a keverés... 8 csatornás keverőn összegzek 12 csatornát Meg az ahogyan az FA06 TotalFX-ét kvázi külső FX-ként használom így megválaszthatom melyik track menjen rajta át és melyik nem A hangszereimről és a múltbéli hangszereimről bővebben a website-omon olvashattok és tölthetitek le a hozzávaló jóságokat (kezelő programok/librarian/hangszínek, stb...)
  5. Pontosítok: nem a supernatural hanem a PCM drumkit-eknél működik így az FA (és könnyen ehet hogy az Integra is?) és nem az adott PCM lecsengését, hanem a "Semitone" paraméterét -24 alá tekerve kezdi el visszafele játszani az adott PCM-et ;) De sajnos ez csak a drumkit programoknál működik a sima PCM programoknál nem... :/ Pedig ha még azt is tudná..... ;)
  6. LiPI

    SLEDGE2 patches a blofeldben !?

    Sziasztok! Gondoltam megosztom veletek itt is kis kísérletem eredményét... Ha másra nem arra mindenképpen jó volt, hogy néhány oldschool synth hangot "kerítsek" a blofeldembe ;) http://users.atw.hu/lipi/blofelddownloads.html Üdv!
  7. LiPI

    Roland FA06/07/08 SN-S editor

    Sziasztok! Nem olyan rég vagyok ennek a remek hangszernek a tulajdonosa, de így is megszerettem - megismertem. Köztudottan nagyon mostohán bánik a Roland e workstation sorozattal a szoftvertámogatás terén. Én meg ráadásul nagyon megszoktam és megkedveltem a RADIAS-hoz írt programom randomizer funkcióit amiket az FA-n is szívesen használtam volna. Ugyan a neten elérhető néhány SN-S editor hozzá, ezek legtöbbje MAC-en vagy iPAD-en fut. A Windows és Linux felhasználók teljesen magukra maradtak arról nem is beszélve hogy a piacon lévő editorok egyike sem kezeli az MFX szekciót és -akárcsak maga az FA-nem teszi lehetővé egyedi tone-ok exportálását/megosztását. Eddig... A RADIASLibrarian-hez hasonlóan készítettem egy platform független, JAVA alapú progit. Alapvetően ez egy SN-S editor, de a benne lévő rnadom generátor funkcióknak köszönhetően a sound design során is hasznos eszköz lehet miközben megkíméljük a hangszerünket néhány ezer gombnyomástól. A szoftver ugyan nem VST,, lehetőség van párhuzamos a használatára DAW mellett is így akinek DAW függő a munkamódszere az is, akinek pedig DAW mentes az is hasznosítani tudja anélkül hogy egy vst host-ot vagy DAW-ot kellene külön erre a célra telepítenie. Az editorom képes: - futni minden platformon: tesztelve MAC OS10, 10.1-en, Windows XP,7,8,8.1,10 és x64-es kiadásokon, Linuxon; - olvasni studio set-et és/vagy SN-S tone-t tartalmazó sysex file-okat; - sysex file-ba tud írni egy adott SN-S tone-t; - "oda-vissza" kommunikál az FA-val így a gyári preset SN-S tone-ok is átszerkeszthetőek és/vagy kiírhatóak sysex file-ba; - bármely parton használható 1-16-ig (beleértve, hogy a sysex file-ból betöltött tone is azonnal a kívánt part-ra kerül az eredeti helye helyett); - minden változtatás azonnal érvényesül az FA-ban élő MIDI kapcsolat esetén; - partiálonként és szekciónként (OSC, AMP, LFO, stb.) képes a paramétereket randomizálni; - az elérhető editorokon felül képes az MFX-eket is kezelni mind az MFX Control, mind pedig az MFX Paraméterek tekintetében(ez utóbbi még fejlesztés alatt van. Az UI-k készen vannak, a funkciókkal való feltöltésük folyamatosan folyik) Akit érdekel ingyenesen letöltheti a weboldalamról: http://lipi.atw.hu
  8. LiPI

    Korg Radias topic

    Sziasztok! Az elmúlt hetekben-hónapokban ugyan egy Roland FA SN-S editoron dolgoztam, ennek a munkának lett egy olyan hozománya, hogy a már említett RADIASLibrarian programom is képessé vált arra hogy MAC OSx-en futtassuk! Így már tényleg platform független lett az eredeti terveimnek megfelelően... A legutóbbi említés óta ki is egészült egy-két apró ám hasznos funkcióval! Azt hiszem egy próbát mindenképpen megér Továbbra is ingyenesen letölthető a weboldalamról: http://lipi.atw.hu
  9. Egyetértünk djuice Annyit hozzá fűznék hogy a ws-ök sorában volt még egy kiemelkedő kezdeményezés csak sajnos nem volt már ideje a megfelelő fejlődésre... Az Alesis Fusion HD-ra gondolok... Az FA nem tudja azt amit a Yamaha ws-ek; FA-ban külön menteni kell a sound-ot amit kreált az ember song edit közben... "Cserébe" az összes eddigi ws közül ezen a legegyszerűbb a split/multi/layer létrehozása... Tényleg szó szerint egy-egy gombnyomás
  10. Én"kiszálltam" a plugin world-bol... Hangszer szinten mindenképpen.. utómunka során persze még vissza köszönnek de ennyi... Elég volt...
  11. Az Integra az amit most annak tekinthetünk... A boutique sorozat meg manapság több profitot termel mint a"hagyományos" szinti üzlet... A cloud-rol nem is beszélve Arra akartam ezzel kilyukadni hogy nem is nagyon várható hagyományos zászlóshajójuk mostanában-persze csak szvsz.
  12. No igen Ám ha minden szinti olyan jó lenne mint amilyennek mi szeretnénk senki se venné meg a zászlóshajókat Az itt taglalt kategória lényege pont az, hogy betekintést nyújtson a zászlóshajók tudásába, hangjába de korlátozzon közben annyira hogy vágyj a zászlóshajókra Sokkal sokkal több pénzért... És akkor aki megteheti vagy tényleg szüksége van rá megveszi a Kronos Montage Integra stb. szintiket... Vagy hurcolják az olcsó verziót koncertre miközben a stúdióban a nagyteso csücsül... A lényeg: ez a kategória nem a kompromisszum mentesség kategória... Sőt! Dehát ezért olcsó... Mi meg örüljünk hogy egy M1-hez képest azért milyen klassz már ez a cucc! A választék meg elég nagy ahhoz hogy mindenki megtalálja a neki leginkább testhezálló szintit elérhető áron...
  13. Minden hangszernek vannak pro és kontra tulajdonságai. Nincs univerzális mindenben jó és mindenre jó hangszer. Aki ennek ellenére egy adott típusra akar bízni mindent az nagyon hamar csalódni fog. A Yamaha CS80 hangjait elvárni az FA-tol nem fair. A MOXF sem tudja azt úgy reprodukálni mint egy analóg szűrős eszköz. Tudom. Nekem is volt MOX-om, azt cseréltem FA-ra mert: A MOX(F) hangja sokkal inkább műanyag mint az FA-é abban az esetben ha nem akusztikus reprodukciórol van szó. Szinti hangok esetén meg nekem volt minden MOX hang egy a tucatbol... A MOX az eddig hallott összes rompler közül kiemelkedik akusztikus hangszinek terén főleg ha az ár érték arányt is hozzá vesszük. Csakhogy én speciel pont nem akusztikus zenében"utazom"... Így számomra a MOX nem felelt meg de ettől még a MOX nem lett rosszabb a szememben. Egy évig barátkoztam vele de valahogy sosem éreztem igazán magaménak... Az FA egy hét után már az"enyém" volt... Más... Nem jobb vagy rosszabb... Más filozófia alapján készült más zenész közösség számára mint a MOX. Visszatérve a MOX/FA egyenlethez nekem hasznosabb és jobban"fekszik" az FA UI, a synth engine felépítése (kényelem faktor) és filozófia mint a MOX-é... A hangja meg főleg jobban tetszik nekem mint a MOX-é(ízlés faktor). A MOX előnyeit amikkel az FA-val szemben rendelkezik nem használtam... Így-szamomra- ezek nem"igazi", kézzelfogható, hasznos előnyök (szubjektív ár érték arány)... Szóval nem csak ízlés itt a lényeg szerintem hanem az is hogy mire, milyen zenéhez hasznalnad a hangszert... Kihasználatlan feature-orokert meg sosem szerettem fizetni De pl. bár picit offtopic vettem megint egy Blofeld desktop ot holott annó megfogadtam soha többé Waldorf termék... Ma viszont már más célra használom mint annó így ami akkoriban hiányzott belőle most nem várom el tőle. Így meg egészen használható kis pad generátor van most a RADIAS és az FA mellett. A lényeg: nem arra és nem úgy akartam annó használni amire és amiben jó-igy téves véleményem alakult ki róla. És erről nem a hangszer tehet-ez emberi tényező
  14. Nos, megszületett a döntés.... Bár nem úgy és nem olyan amilyenre számítottam... "Megint" Koródi Csaba barátom villantott fel nekem egy hangszert ami ötvözi mindazt amit unblock elvártam (volna) a jelenlegi hangszerektől és amit megfogalmazni sem tudtam igazán.... Nem csak az MC-808, de a Yamaha MOX6 is elmegy tőlem - remélhetőleg mihamarabb - és átadják a helyüket egy ROLAND FA 06-nak. Köszönöm az eddigi véleményeiteket! Sokat segítettek rájönni hogy mi is a "bajom" valójában a jelenlegi hangszereimmel
×