rootkiller

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    389
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    10
  • Ennyit fórumozott

    725d 18h 27m 12s

rootkiller last won the day on December 9 2016

rootkiller had the most liked content!

Megbízhatósága

64 Megbízható

rootkiller tagunkról:

  • Rang
    hangfaltologató
  • Születésnap 1992-05-09

További Információ

  • Lakhely:
    Sopron

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.397 profil megtekintő
  1. Sajnos ez van akkor ha valaki a GarageBand színvonalán van, de Logic Pro X-et használ több százas nagyságrendű effekt pluginnel és több száz gigabájt nagyságrendű hangszínkönyvtárral amit innen onnan összebugázott magának az internetről. Zenei Baleseti Helyszínelők 11.epizód. Ideje megtölteni a lomtárat.
  2. A KM 183-at elvetném, a gömb kismembrános mikrofonok szerintem klasszikus zenei környezetbe valók, oda ahol például tömegével használnak Brüel & Kjaer / DPA 4006-ot. Az AKG-vel mint gyártóval kapcsolatban nekem ellenérzésem van, aminek az oka hogy a most már Samsung tulajdonolt Harman teljesen lezüllesztette azokat az örökségeket amik naggyá tették. Ezek közül nekem a KM 184 a legszimpatikusabb, ha valaki naturálisabb dob hangzást és szebb cineket szeretne, akkor a kis membrán nagyon jó választás, nagymembránossal viszont "dögösebb", "súlyosabb" dobhangzást lehet elérni ami rock környezetbe előnyösebb lehet. Egyébként érdemes lehet szalagmikrofonban gondolkodni, a Coles 4038 egy rendkívül népszerű dob overhead például, van olyan barátom akinek nagy kedvence.
  3. A passzív splittelés a hangosítási környezetben rendkívül elterjedt dolog arra az esetre, amikor a frontkeverés mellett színpadi monitorkeverés is van. Kollégámmal ketten mi magunk is építettünk ilyen stage boxot, ahol az előlapon lévő 48/8 darab XLR csatlakozó két pár hartingban végződik. A dologhoz hozzá tartozik az, hogy akkor működik jól a dolog, ha a jel két hasonló minőségű mikrofon előerősítőre távozik. Korábban, amikor még a Midas Verona volt a front pult és a Yamaha GA32, akkor lehetett észlelni olyan dolgokat amikor a Midason az illető elkezdett rendesen gainezni akkor a Yamahán valami megváltozott, de ezt csak a kollégám elmondásából tudom. Léteznek amúgy aktív splitterek hangosítási célra mint például a Klark Teknik DN1248 Plus - ami egyébként még jóval a Behringer felvásárlás előtti termék - de olyan horror árban van hogy maximum a legnagyobb rental cégek rendelkeznek vele.
  4. Sorba hallom hogy az Apogee-k döglenek be, Töfié nem először van szervizben, a Smici (MD Stúdió) AD16X-e is beszart, múltkor egy másik kolléga kérdezett facebookon Apollo 16 ügyben mert a Symphony-ja szervizben volt. Katasztrófa!
  5. Jaj, SMD? Ezek szerint az AMS-Neve 1073N, a 1073DPA, a 1073DPD, a 1073DPX, A 1073LB, 1073LBEQ, 2264ALB, 88RLB stb mind mind szarok?
  6. Nagyon nagy 1073 fan vagyok, és ez nem az Universal Audio érdeme, hanem a Sonimusé a kitűnő és baromi olcsó Burnley 73 pluginjével, többek között ezért vásároltam meg a Sound Skulptor MP573 illetve EQ573 vasakat. Nos, már régóta érdekelt a különbség, hogy mit tud az újraírt, Unison képes UAD 1073. Nos, a következő derült ki számomra: A Burnley 73 plugin rendelkezik egy preamp szaruráció dologgal. Ez nem egy gain kapcsoló, amivel erősítést állítunk, hanem egy szaturáció fokozat, amivel hasonló viselkedést modellezünk mint amit a vas is csinálna az egészen finom erősítéstől kezdve a durva preamp túlvezérlésig. Az UAD Neve 1073 Unison plugin ugyebár rendelkezik egy gain kapcsolóval ami teljesen természetesen ugyanazt csinálja, mint a vason lévő gain kapcsoló, erősít, és emellé torzít is. A két dolog ebben a formában ezért összehasonlíthatatlan. A Burnley-en lévő gomb nem emel (drasztikusan) jelszintet, csak effektet ad a hanghoz, viszont a 1073 Unison igen. Emiatt ez a funkciója mixben nem jól használható arra, hogy szaturáljunk vele, hiszen még 20dB pad alkalmazásával és a kimeneti szabályzó vagy a tolópoti komoly visszacsavarásával se tudjuk kihasználni a teljes gain tartományt. Persze a dolog nem lehetetlen, lehet azzal játszani, hogy visszarontjuk a jelet a plugin előtt és úgy szórakozunk vele, de nem komfortos. Ez a funkció nem arra készült, hanem teljes egészében az Unison környezetben való használatra, és arra teljesen biztos jó is. Ezzel szemben a Burnley 73 szaturáció gombja egy jól használgató megoldás. Van ugyebár az MP573-EQ573 párosom. Mivel egyik 1 szélességű 500as modulba se lehet belerakni a két input trafót (az eredeti 1073-ban külön mic (VTB9045) és line (VTB9046) trafó van), ezért egy gyakorlatilag pad értékű LINE állás van az eszközömön, így gyakorlatilag "modellezve" van a mikrofon szintű bemenet. Az eszközt analóg insertbe rakva 40dB-s állásban lehet jól használni és egy picit rontani a trim potival, ekkor lesz nagyjából azonos a level. Az EQ pre állásba kapcsolva tehát a preamp két erősítő fokozata közé iktatva van használva. Amit a vas csinál, ez nagyon hasonló karakter, mint a Burnley 73-é. Ebből nekem az derül ki, hogy a Burnley 73 szolgáltatása egy jól modellezett, jól kitalált, reálisan mixing környezetbe szánt valami, amit egyébként jellemzően Mic 10-30 közti állásokban használok, mivel ezeket gondolom hasonlónak az átlagos mic-preamp szituációkhoz, ami fölötte van, az durván sound design és nem abba a környezetbe kell ahol én dolgozom. Az EQ része egy másik kérdés. Beraktam sorban azokat amik vannak: Burnley 73, UAD 1073SE Legacy, UAD 1073 Legacy, UAD 1073 Unison, vas csak maga az EQ (ugye lehet használni saját be/kimenetet és a preamp linket). Nagyon nagyon hasonló az összes plugin, kivéve az Unison verzió, mert annak picit több a magasa, gondolom az upsampling miatt. Na meg tegyük hozzá hogy a vasat pontosan ugyanúgy beállítani (pluginben érték nézetben pontosan ugyanannyira állítottam be) lehetetlen, és a poti nagyon érzékeny. Szóval azt gondolom, hogy akinek van Apollo-ja és rendszeresen használná felvételkor Unison preampként a 1073-at az vegye meg akciósan, aki meg nem, annak meg ott a Burnley 73 egy kitűnő plusz szolgáltatással. A legvégére itt vannak a mono illetve stereo 1 DSP magra eső fogyasztások: Neve 1073 (Preamp and EQ) * 40.1% 67.6% Neve 1073 EQ Legacy 4.8% 7.9% Neve 1073SE EQ Legacy 1.6% 2.5%
  7. Vett egy kolléga valamit, amit úgy gondolt hogy neki meg fog felelni, és írta hogy tetszik neki az eszköz. Ő úgy látja, hogy abban a munkakörnyezetben, berendezkedésben, stb ennyi ilyen jellegű vasra van szüksége amiért ennyit tud áldozni. Ő úgy gondolja, hogy ezek az eszközök inspirálóan hatnak a munkájára, jót tud velük csinálni, és boldog ezekkel az eszközökkel. Erre te idejössz (idepiszkítasz) hogy ez biztosan egy kalap szar. Ez körülbelül az a kategória hogy a szomszéd gyerek kapott egy zsír új piros Matchbox-ot, de neked a kék tetszene, ezért lefikázod hogy "te milyen egy göncöt kaptál". Ez az én értékrendemben bunkóság.
  8. Ködösítés, ködösítés, ködösítés. Egy ember van itthon akinek hiszek és őt tartom a legjobb hangmérnöknek itthon. Na, ő nagyon gyakran vesz fel 1176-tal. Tőled viszont még semmiféle munkát se hallottam, nem tudom mennyire mutatsz túl a bedroom producer katagórián
  9. Gúnyosan szarkasztikus, mondhatni kicsit bunkó megjegyzés volt ez a részedről. Ott van a Purple Audio MC76 illetve MC77, amik azonos minőségi kategóriát képviselnek az UREI/Universal Audio gyártmányokkal. Ők megtették, hogy belerakták egy 500-as modulba az eszközt, meg lehet vásárolni Action néven, és egészen biztos kiváló eszköz. Egy rahedli 1176 replika van a piacon. Ott van például a Hairball Audio DIY terméke mind klasszikus 2U, mind 500as változatban a FET/RACK illetve a FET/500, két illetve három verzióban is mind mind minőségi alkatrészekkel. Ott van a Stam Audio SA-76-ja szintén nem 5%-os ellenállásokból és olcsó Yageo elkókból van összefusizva. Létezik ugye a Warm Audio verzió, ez sem a gagyi minőség jegyében készült, és ott van a Klark Teknik is. Van bőven termék a piacon, mindenki választhat a pénztárcájának megfelelőt, egyszerűen szükség van arra hogy legyen alternatíva 1176-ból mert az emberek szeretik, és nem mindenki tud annyit megfizetni mint amennyibe az Universal Audio gyártmány kerül. A képen látottak amúgy nem indokolják a durva árkülönbséget, és biztos vagyok benne hogy mindegyik jó és szerethető eszköz, ami miatt annyiba kerül egy UA verzió hogy presztizs ha meg tudod venni az eredetit illetve értéktartó. A KT 2U méretére nagyon egyszerű a magyarázat: az emberek ránézésre nagyon hasonlót akarnak, mint az eredeti.
  10. Nem rossz, nem rossz! Kis apróság: A Bluestripe/Rev.A nem 1176LN csak 1176. Pont azt magyarázta Silk barátunk folyamatosan a ZBH-ban hogy milyen fontos a felvételi láncnál a sok outboard: EQ, hogy korrigáld az első körben triviális hangszínbeli "hibákat", compressor, hogy optimális tartományban tudd kihasználni a konvertered és megvédd magadat az esetleges overload-tól. Én a kettőtök között gondolkodom, még pedig hogy hatot nem vennék belőle de kettőt érdemesnek tartok hogy lehessen trackingnél használni akár stereoban is. Nekem a Sound Skulptor CP5176 van amit én egy nagyszerűen beállítható jó hangú cuccnak gondolok és nagyon szeretek, elférne egy pár is belőle.
  11. Tessék a 10.8.5-öt leváltani, 10.12.2-nél tartunk, ezekre az ősrégi rendszerekre senki sem garantálja a hibátlan működést. El kell fogadni hogy a fejlődés felgyorsult és évente új rendszer jön.
  12. Az imént csináltam egy 88RS Legacy (nyilván nem bírnám DSP-vel az újat) verziót a saját drum coveres anyagomra, ahol a dob végig volt rakva Sonimus Burnley 73-al masszívan használva a preamp szaturációt. Ki-bounce-oltam, hát nekem a 88RS nem lett jó. Valamit nagyon tud az a Sonimus plugin...:P Ugyanezt elvégeztem API 550a-kkal is, na az már sokkal jobb mint a 88RS, mégis csak egy vintage valami, de azt a lábdob-pergőt amit a 1073 tud ebben a formában azt nem tudja a cucc. Akartam játszani a Vision Channel-el, de eléggé kackac szindróma van itt az egy magommal.
  13. Nekiálltam a napokban UAD plugineket demózni. Vannak dolgok, amik nagyon pozitívak, és vannak amik jóval kevésbé. Ilyen példuál a szimpla EQ-k kérdése Neve fronton. Van egy nagyon nagy kedvenc pluginem a Sonimus Burnley 73 ami kitalálható, hogy egy 1073, extra hogy tud preamp szaturációt. Aztán ott van a Kuassa EVE-AT1 és EVE-AT4, ezek 1084 valamint 1084-ek. A Burnley 73-mat már másodszor néztem össze a 1073 Legacy-val, és azt kell mondjam hogy a két plugin masszívan egy kategória, csak a Burnley nem zabál DSP-t, viszont ha elkezdem tekergetni a preamp szaturációját akkor az UAD megoldása messze lemarad. Ilyen a 1081 kérdése is, tekergettem dobokon például és a két plugin ugyanazt hozza. Néztem a 31102-t ami a szívem csücske keverőasztalnak a 8068-nak a modulja ugyebár, de varázslat itt sincsen természetesen, ugyanaz a színvonal mint a két másik plugin. Aztán ott vannak a channel strip-ek, nekiálltam tesztelni az API Vision-t, a 88RS illetve 88RS Legacy-t valamint az SSL E channelt, ehhez jöttek hozzá a Waves E és G csatornái. Egy énekre raktam rá őket és hallgattam mixben. Az API nagyon tetszik, szép, telt, ami viszont külön jóság számomra az a fix frekis/gaines EQ-ja, az én munkafelfogásomhoz amúgy is közel áll ez a megkozelítés. A Neve 88RS hamisíthatatlan Neve soundot hoz, nem annyira gazdag, az új verzió persze részletgazdagabb, smooth-abb, jobban ül a mixben, a réginek kopárabb a teteje de az is nagyon jó, a kettő között hasonló különbség van egyébként mint az UAD SSL E és a Waves SSL E között, ami meglepett engem hogy a Waves féle E channel alig szarabb mint az UAD emuláció, azt gondolom hogy abszólút partiképes. Az SSL valahol soundban a Neve és az API között van, kevésbé karakteres mint a másik kettő, pedig eddig nem szerettem az SSL stripet, és most ez némiképp megváltozott, de az E verzió sokkal szebben szól mint a G ami nekem orros, először azt gondoltam hogy ez közelebb áll a Neve-hez de nem, tök más. Amit még eddig néztem az az API 550A EQ, itt sincs durva különbség az UAD és a Waves verzió között, a Waves egy picit talán karcosabb, az UAD pedig teltebb. Azt sajnálom hogy nincs UAD-ból 550B, mondjuk a Vision része az 550L ami elég hasonló mint az 550B, amiért persze az 550A-hoz képest 3x-os DSP fogyasztással fizetünk ami különösen akkor fájó ha kell a negyedik sáv de a szűrőkből és a dinamikákból nem akarunk semmit sem használni. Na de ez van, ezt kell szeretni. A channel stripes tesztekből van exportom, oda tudom adni a sávokat plusz hozzá egy mix minuszt ha valakit érdekel.
  14. Lábjegyzet: nem tudom megérteni azokat az embereket, akik küzdenek a fejlődés és az idő ellen, egy idő után baromi elavult lesz az általuk használt eszközpark.