Jump to content
Ménemszól.hu

DeMarco

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    709
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    32
  • Ennyit fórumozott

    36d 18h 15m 4s

DeMarco last won the day on January 22

DeMarco had the most liked content!

Megbízhatósága

105 Megbízható

DeMarco tagunkról:

  • Rang
    Kapitány

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.295 profil megtekintő
  1. Patch Base - iOS

    Ismeritek a Patch Base-t? https://coffeeshopped.com/patch-base Patch Base is the new multi-synth patch editor for iPad, supporting a growing number of new and vintage synthesizers. Patch Base Sysex Base makes it easy to back up your hardware synth patches on your iPad or iPhone. https://coffeeshopped.com/
  2. A Nord minták tömörítettek így még egyenként sem bányászta ki vagy törte fel a formátumot senki. Egyszerűbb kibérelni pár napra egy Nord Pianot és lesamplingelni, aztán van a neten most pl. remek kalapácsmechanikával egy Korg Triton ProX 150-ért! (nem is értem), ott benne a sampler igaz csak 64MB RAM-mal de az régen is elég volt egy jobb zongorára. Ha ez nem oldja meg a zongoraéhséget, ott egy valódi zongora sem oldaná meg 10x annyiért sem! Az inspirációhoz 2 dolog kell, jó hangszer és jó hangszín szvsz.
  3. Kurzweil Forte SE

    A nagy Fortében megnyitottak egy 3,5 gigás user memória területet a legutóbbi szoftverfrissítéssel, amire máris megkezdődtek a 3rd party fejlesztések. http://kurzweil.com/news/65/
  4. Én a mostani Montagera leszek majd kíváncsi élőben, de sajna a fogadtatása elég zajos világszinten!
  5. Kár hogy ez a 2 pl. egyáltalán nem dinamikus hangszer a valós életben sem! Ülj le egyszer egy csemballóhoz! Nekem pl. clavinet hangszínnel keverve a kedvenc soundjaimhoz tartozik a szintin. A NP3 meg talán már végre a layert is ismeri ehhez!
  6. Az ilyen cuccok hangkönyvtárai sample cdken, Kontkat hangkönyvtárakra, soundfont bankokra net szerte fellelhetők ha csak a vintage érzés kell. Persze az eredeti mindig jobb mindenből a vasból is.
  7. Bocs, én meg a 0,168 kerekített értékkel néztem be a Te 167-edet. Igazad van! Akkor volt jó ez excelben számigálni, mikor az ember magának faragta még a 16MB RAM-ba a mintákat és hogy milyen hosszúra hagyja az egyes sample-ket, hogy a lehető leghosszabb loopokat képezhesse, de még be is férjen a szintibe...
  8. Csupán 3 nagyságrendet! (kilo <> mega!)
  9. Meg az alsó regiszterekben mondjuk akár 2 perc is a hallásküszöb szintjéig elhalva fortissimo!
  10. Fájlméret számításhoz: 8 bit = 1 byte és 1024 byte = 1 kB (...1024 kB = 1 MB stb) Ezek ismeretében: 1 sec sztereo hang, 16bit / 44100Hz mintavételnél = 2*44100*16/8 = 176400 byte = 172,27 kB = 0,168 MB
  11. A topik címe ellenére itt erősen a Nord Piano 3-ra van szerintem kihegyezve a ceruza a nyitóbeszédben. Nem tudom csak nekem tűnt-e fel, de konkrétan egyetlen egy hangkönyvtár vagy szoft hangszer nincs a bevezetőben említve! A VA szpftokról nem is beszélve, amelyek ugyanígy léteznek a vas VA-k mellett vagy ellen. Akkor pl. próbálj ki egy 2003-as Motifot meg egy 5-6 évvel későbbi MOX-et és hallani fogod, hogy a dupla hangminta memória méret ellenére a Motif vastagabban szólaltatja meg ugyanazon alap mintákat! Ezek mind igazak, de sok olyan hangszer van ahol a gyári leprogramozott hangszínek egyike ordít a másikhoz képest vagy épp a dinamikai leprogramozása van elcseszve, mint hogy az alul áteresztő szűrő nem csak a magasakat vágja hanem azzal együtt a hangerőt is és nagyon sok múlik az egyes statikus PCM minták spektrális összetevőin is, ami a tera bájtos kompjuteres hangkönyvtárak esetén is ugyanúgy jelen tud lenni, azaz igaz hogy a hangszín minősége nem feltétlen a tárolt minta méretével egyenesen arányos. Itt teljesen egyet értek az 1. pontban megfogalmazott hangmérnöki, produceri tényezővel. Fentiekben kifejtettekre nézve ez nem igaz feltétlen! Nagyon ritka mikor egy hangszert olyan komolyan csinálnak meg, tipikusan workstation vagy lagzis automata kategóriában, hogy az egész hangszer mindenre kiterjedve produkcióra képesen van studioban midi masterelve és visszahallgatva. Lévén a studio hangszereknél ez nem is feltétel, mert a user vagy a hangmérnöke a lánc vége vagy esetleg a privát betöltött hangminták, de egyre többen ma kész színpadképes hangszereket szoftvereket akarnak a pénzükért, nem a klasszikus időket idéző flopizós samplereket stb, amiken még komolyan kellett dolgozni utána még. Egy 1989-ben gyártott Korg M1-hez képest hidd el hogy szuperszámítógép egy usb-midi kommunikáció ma és akkor sem volt gond a real timeal. A pc-n más dolgok fektetik meg érdemben a latencyt ahhoz képest. Nagyon jók a Nord hangszerek, de a tömörített adatot kezelni is kell (visszabontani a processzhez) és ehhez a Nordban komoly DSP is van biztos. S itt lenne egy 4. pont amit azonos gyártók olcsóbb és drágább vasai közt fülre meg lehet mondani, nevezetesen hogy ott veszteségesen tömörítenek és ennek mértékével (spórolván a memórián, még mindig, csak nem tudni miért) jobban befolyásolják a megszólaló, azaz visszajátszott minta minőségét is, mint ha pl. egy 128-as meg egy 320-as bitrátával rögzített mp3 fájl közti különbséget vizsgálnánk. Azt szögezzük le hogy a szintik nem mp3 alapon tömörítenek mintát, még mielőtt félreértenénk, de az 50%-os kompressz az teljesen bevett a Rolandtól a Yamahákig meg stb. Triple sensor régóta van már Roland stage pianokban, de még Casiokban is. Érdekes hogy a Nord ezt csak most fedezte fel, mint hogy splittelhetők vagy multitimbrálisak is legyenek a cuccai! Azért van miben még fejlődniük... Amúgy a zenész tehetségéhez viszonyítva, aki egy fateknőn is lenyom olyat mint más a milliós cuccán sem, a triple sensor is csak kisebb fajta parasztvakítás, mint a fa billentyűs stage pianok, mert a repetícióban segít legtöbbet és kicsit a dinamikázásban is, de ezt külön tanulni kell legtöbb embernek, mint pl. a kiváltó ponton való játékot akusztikius hangszeren, mely főleg a klasszikus zenében jelent előnyt. A klasszikus zenész meg ha teheti akkor nem digit pianon fog játszani.
  12. Köszi az szkeptikusokat igazoló önvallomást! Ez a lényeg, erről beszéltem. (Kis hal a nagy akváriumban... Nagy fába a fejszét..) Ha nem vigyáztok és csak a hype van tolva, az a minimál dizájn még a közröhej kategóriájává is válhat labanc szintéren! Nem akartam eddig megjegyezni, de nekem is kb. a nagyanyám nyárikonyhájába képzelt, zene-suhanc álomnak még elégséges "dream studio" szürrealizmusa ötlött fel első blikkre. Talán több szem többet lát, érdemes meggondolni!
×