Jump to content
Ménemszól.hu

PropaneB

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    362
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    12
  • Ennyit fórumozott

    8028d 23h 50m 47s

PropaneB last won the day on March 1

PropaneB had the most liked content!

Megbízhatósága

100 Megbízható

PropaneB tagunkról:

  • Rang
    Kapitány
  • Születésnap 1973-04-19

További Információ

  • Lakhely:
    Budapest

Kapcsolatfelvétel

  • AIM
    Mobil: +36204596688

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.498 profil megtekintő
  1. PropaneB

    Monitor (aktív)

    Mindenképpen menj el és hallgasd meg mindegyiket, anélkül még véletlenül se vegyél. A HS8-nak szép fehér a membránja... :-), viccet félretéve, hallgasd meg, "tökmindegy" ki mit mond!
  2. PropaneB

    Monitor (aktív)

    Kicsik közül én 4-et említenék: - Focal alpha. Viszonylag pontos, ennyi pénzért. - Neumann KH 120A. Teljesen rendben van, a nagy testvérét használom, kiegyenlített hangkép, "szépen" szól, valaki ezért nem szereti - APS Klassik. Sokat teszteltem, van róla írás itt a ménemszólon. Ajánlott vétel. Elektronikus zenén is kiváló, elég pontos a mély tartományokban is. - Genelec 8030. Méretéhez képest sok basszussal, könnyen megszokható hangú hangfal, nem véletlenül terjedt el. "mézes" hangja van. Olyan, mintha a mix már masterelve lenne :-)
  3. PropaneB

    Monitor (aktív)

    Bizony én is úgy látom, hogy ennyi pénzért az általad felvázolt követelmények nem fognak teljesülni. Fontossági sorrendet kellene megállapítanod: hangerő, alacsony frekvenciák- magas frekvenciák mennyisége, linearitás, fázishelyesség... Általában a "kezdők" a mélyfrekvenciák mennyiségét kezdik el vizslatni, ez alapján választanak. Kisebb méretű hangfalaknál csak trükkökkel lehet ilyet előidézni. Ráadásul ebben a kategóriában pláne minden monitor színez, ha nem ,akkor kevésnek ítéled a mélyeket/magasokat. Szóval kérlek írd le neked mi a legfontosabb és milyen környezetben fogod lehallgatni a zenéket, mert ez a legfontosabb!
  4. Én megfelelő terv alapján készíttettem asztalossal (20 000Ft/db, kb.:100x40x10cm-esek)
  5. PropaneB

    wa76 isa után

    Ne vedd meg! (Torzítónak vannak sokkal jobb berendezések ennél... 🙂 ) De komolyan: Akkor inkább egy Summit Audio TLA 50, de azt is inkább csak ha nagyon muszáj! Ezek a klónok akkor indokoltak, ha nincs pénz az eredetire és éppen kellene pl 4 db ilyen típusú kompresszor valami miatt... Ahogy Töfi írta, Apollo "live on record" La2a rátol és boldogság! Vagy egyszerűen egy jól felvett anyagra utólag rá az UAD plugin. (Vadparaszt jó még a Cranesong Falcon (én azzal tolom) hátránya, hogy ez sem olcsó, plusz az 500-as formátum miatt kell rendelkezned egy 500-as házzal.)
  6. PropaneB

    Használt Mac megéri-e?

    Vegyél egy használt 3.1-et a lehető legolcsóbban, "mindegy" honnan. Nekem minden felfele váltásnál volt valami kisebb-nagyobb "szívás" (csatlakozók, driverek...) Ha jól működik a rendszered, akkor a lehető legkisebb ráfordítással javítsd meg (akár egy pótgép beszerzésével)
  7. PropaneB

    cubase device setup

    Ezt kérlek ne nekem címezd! 🙂
  8. PropaneB

    cubase device setup

    A mintavételezés elméletét Wittaker-Nyquist-Koternikov-Shannon (röviden Shannon-Nyquist) törvényként definiálták. Röviden az elmélet lényege, - ha a hanghullámok digitalizálásáról beszélünk ugye?..- hogy a mintavételezési frekvencia az ember által hallható legmagasabb frekvencia legalább kétszerese legyen. Ezért lett 44.1kHz (Más hullám jellegű forrás digitalizálásánál is az az alapelv, hogy az eredeti minta visszaalakításához az alapminta sávkorlátjának legalább a kétszeresével történjen a mintavételezés)
  9. PropaneB

    cubase device setup

    1. A legtöbb probléma a keresztkompatibilitással van. (Sajnos, -mondom, mivel a legtöbb esetben semmilyen szinten nem ,működőképes, mégis erőltetik a zenészek-) A zenekarok nagy része azzal szeretne spórolni (nagy részt nem sikerül...) hogy házilag vesznek fel sávokat, amellett, hogy a project nagy része a stúdióban készül. Megállapodunk a 44.1/24-ben, erre sorra jönnek a 48kHz-es minták, amik eleve "kihívásokkal küzdenek". Most akkor ezeket lehet visszakonvertálni a projectbe, ahol űberfasza preampok, mikrofonok, gondos állítgatása mellett rögzítve van az anyag nagy része. Pedig mindenki szeretné a legjobb minőséget... 2. Kitalálja a nagynevű zenekar, hogy vegyük fel az egészet (figyelj..) 96kHz-es mintavételezési frekin, kérdezem: DVD lesz?, válasz:nem, de legyen nagyon jó. Majd, amikor kiírom a végleges sessiont (sok sáv majd még otthon a szobában kerül fel és keverődik véglegesre és ez nem vicc!...) kiderül, hogy a mixing engineer konvertere valami miatt nem is képes 96kHz-es állapotban működni... A végeredményt meg letagadom, mert egy bedugult füllel jobbat csinálok, ez biztos. (Biztonság kedvéért elkértem a sávokat, hogy legalább egy-két dal legyen már normálisabban összerakva magamnak 🙂 3. A ProTools HD10 képes olyan disznóságra, hogy ha konvertálni kell egy ilyen forrás file-t, akkor utána nem tudod úgy exportálni OMF-be a session-t úgy, hogy a forráskönyvtárat használja a másik DAW. (ilyenkor duplázni kell a file-okat- helypazarlás a HDD-n) 4. A múltkor eljött egy francia lány, aki NewYork-ban vette fel a dalait szalagra, amit 192kHz-en digitalizáltak. Dörzsöltem a tenyerem, hogy végre megint valami jó minőségű alapanyag... A felvétel minden szempontból minősíthetetlen volt. Ja igen, végül is lehet egy Sokol rádió elé rakni egy BEAG mikrofont és ezt jól felvenni nagyon magas felbontásban, akinek ez kell.
  10. PropaneB

    cubase device setup

    Mondom, a méret a lényeg. Minél nagyobb felbontásban rögzítesz, annál nagyobb tárhely kell. Igaz, hogy ma már fizikailag nem gond megoldani több 100 Gb-nyi adat tárolását, de most gondolj bele, mennyi helyre van szükség egy nagy méretű file (egy zeneszám esetén) tárolására?! Nagyon szűk az a réteg, aki értékeli és áldoz (nem mellesleg hallja a különbséget) egy igazán jó minőségű felvétel meghallgatására. Nagyon kevés ember ül le zenét hallgatni (uram bocsá' egy egész "albumot"...) Ma már én is csak ritkán és őszintén azért, mert ez a szakmám. De más "megbolondulna, ha felvetnéd neki, hogy mostantól az okos telefonján nem tud több ezer dalt tárolni, csak a töredékét, cserébe sokkal jobb minőségben hallgathatja... a min is?
  11. PropaneB

    cubase device setup

    Az össze-vissza formátumok nagy galibát okoznak még ma is. Nálunk a stúdiókban napi probléma ez. Hosszú sztorikat tudnék mesélni... (ha kell írok példákat) DE: Okos, előrelátó emberek, korábban jól kitalálták a zenei szabványt, ami 44.1kHz, 16 bit. A 16 bitet már rég meghaladtuk, de a 44,1 kHz kitűnően lefedi a hallható frekvenciatartományt. Az egész mizéria a méretek miatt lett szabványosítva. Ennyi információ fért fel egy CD-re (kb 80 percnyi hanganyag). Korábban is, még az analóg korszakban is a tárolóhely volt a legnagyobb probléma. Kezdődött a szalaghosszal-amit a fordulatszám csökkentésével tették gazdaságosabbá a minőség rovására. Ezután jött a kompakt kazetta, majd a DAT, Minidisc, stb... végül-párhuzamosan a CD, most meg a statikus tárolók. Még így is inkább tömörítenek, nem azért, hogy rosszabb minőségben hallgassunk zenét, hanem, hogy kezelhetőbbek lehessenek a file méretek. Így is iszonyatos mennyiségű információtartalmat kell kezelni (online, felhőben, stb., nem beszélve az adatok fizikai tárolásról.) Nem valószínű, hogy ez hirtelen megváltozna felfele! Most még az is "nagy" dolog, hogy nagyjából az eredeti méretű (44,1/16bit-es!!!) adatot stream-elhetjük (Tidal pl.), de azt is csak asztali gépen, megfelelő előfizetés és sávszélesség mellett.
  12. PropaneB

    Cubase 5 sample clock probléma

    OFF: Hagyjátok már el ezt a 48kHz-es ostobaságot!!!... 🙂 ON: Szerintem is telepítsd újra a drivert.
  13. PropaneB

    Nem azt hallod

    Kedves Rudolf! Tudod, hogy én nyitott vagyok, természetesen letesztelem neked.
  14. PropaneB

    cubase device setup

    Nem, nem fog jobban szólni. A végeredmény tekintetében kell meghatározni a mintavételi frekvenciát, mivel "visszacsonkolásnál" rengeteg hiba keletkezik, ami viszont tényleg beleszól a végeredménybe. Ha már magasabb mintavételezést szeretnénk, akkor a végeredmény egész számú többszörösét válasszuk, így matematikailag egyszerűbb "dolga" lesz a gépnek visszacsonkolni. A 24 bit a fontosab, mivel nagyobb dinamikatartományt tud befogni a konverter. Bár ezt is vissza kell "butítani" 16 bitre a szabványok miatt, de a végeredmény tekintetében inkább megéri. Ilyenkor is keletkezik digitális hiba (dither), mely zaj formájában hozzáadódik a végeredményhez, ezért kell megfelelő zajt hozzáadni a "downmix"-hez (Dithering)
  15. PropaneB

    Milyen mikrofont vegyek?

    "Dobni" sokat dob, de jobb mikrofont nem fog csinálni a 2020-asból. Jobban előtérbe helyezi a mikrofon pozitív, de éppúgy a negatív tulajdonságait. Eleve klassz, hogy a bemenő impedancia változtatható, tehát ezzel is lehet "játszani"
×