djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    184
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    11
  • Ennyit fórumozott

    129d 15h 30m 13s

djuice last won the day on March 19

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

64 Megbízható

djuice tagunkról:

  • Rang
    Strázsamester

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.119 profil megtekintő
  1. Tök érdekes hogy ilyen modern eszközök majd sokkal kevésbé patkolhatók lesznek később, mint ma egy koros scsi sampler. Hát biz ezek a hangszerek már nem az örökkévalóságnak lettek tervezve! Az viszont meglep hogy ez a Roland neked beljebb van egy Nordnál! Wifin gondolom ez sem hoz át hangot, de akkor mire jó még az ipades editáláson kívül? Mellesleg nekem is 722N adapterem van egyik gépnél, a másiknál meg egy belső antennás régebbi 321G. Semmit nem jelent az a kiálló böhöm antenna rajta vétel szempontjából. Nekem mondjuk a pc fenekébe van dugva, így nem zavar, de ha lecsavarnám az antennát szerintem úgy is átvinné a jelet. Más kérdés hogy nálad az usb fedél alól akkor is kilógna a stick.
  2. Romance Player, Gods Bathtube klasszikus Triton soundok, amik a TR-ben is megvannak, sőt sokkal impresszívebb motion synth meg power hangok is, jobb, újabb effektek stb. Számomra a Triton vonal krémje volt hangzásban. 64MB ROM szemben a 32-vel jópár dögösebb megszólalás alapja a TR javára. Pl a stereo pianoja is messze jobb mint a Triton szögesdrót mintája, de amúgy a ROM fele full kompatibilis hagyományos Triton mintákat is hoz ugyanúgy. A sima Triton csak inzert effektekben enged többet (5 db), de ha ez a lényeg én mégis jobban javasolnám a Triton Studiot. Ott a minőségibb DAC miatt is megéri áldozni + több sampling/opcionális lehetőség adott és az a hangszer valóban olyan mint egy ékszer megjelenésben.
  3. Én az Le-t egyáltalán nem ajánlom és az sem jó ha a hangszer színe dönti el a kérdést. Akkor inkább egy sima Triton Classic vagy Studio. A TR61-ben pl. eleve benne van gyárilag a sampler player (a bővítő csak editálást és külső mintavételezés lehetőségét adja hozzá, ami hülyeség, mert mindent pc-n csinál mindenki), 64 a polifónia nem 32 és SD kártyát kezel nem smart mediat, ami elég ciki manapság, mivel senki nem támogatja és árulja. Amúgy egy ilyenen is el lehet még gondolkodni:
  4. Az X5D egy nagyon régi és belépő szintű olcsó cucc, a lehető legegyszerűbb billentyűvel. Ettől voltak lényegesebben egyszerűbbek és rosszabbak is (X5, Yamahák...) Ami a lényeg, hogy valóban van egy varázsa ezeknek a 90-es években készült vasaknak, de azért tudd, hogy az N364 (ha 5 oktávost szeretsz), az adta ennek a szériának a velejét hangzásban. A fölött a pro kategória a 01/W egy sokkal jobb billentyűzetet tartalmazott már (Yamaha DX7-ből származóan, mert a 2 cég akkortályt összedolgozott ebben), s ezt kapták a Trinityk és Tritonok is később. Nekem már nem világmegváltó ma ez a billentés, pl. a Roland D50-ét sokkal jobbnak tartom, de itt azt is figyelembe kell venni, hogy a pro kategóriák anno még full lemez felépítményűek voltak, magyarul VAS. Tehát ez magával hordozza, hogy még egy müa. kasznis olcsó szinti max csak recseg meg nyekereg (az se mindegy hogy fekszik fel az állványon!), addig egy lemez felépítményű cucc, zizegni, ciceregni tud és jobban átvezeti a billentyűk koppanását is a test, de azért ezt nem világvégének kell felfogni. Nekem M3-am is volt, abban egy teljesen új fejlesztésű billentyűzet volt. Ez már szilikongumis kontaktú a billentyűk alatt, de még acél spirálrugós előfeszítésű, viszont mégis van egyfajta hülye érzése az embernek mikor nyomkodja (na nem olyan, mint ami tisztán csak a szilikongumi buborékokon, meg a müa. nyelven, az egybe kiöntött billentyűkön rugózik). Egy Roland D50 vagy G70 billentyűihez képest nekem hátrébb vannak a Korgok sajnos, de ahogy mondják, sok minden megszokás kérdése. Szóval a Trinyók meg Tritonok alatt ehhez képest meg még progresszív laprugós előfeszítés van és aranyozott fém kontaktok. (Ez akkor gáz, mikor közéjük kerül egy hajszál stb., ilyen volt a Trinyómnál és nem működött az adott hang.) A szilikongumis kontaktok eleve zárt rendszerűek, így ott ez előnyük. Hátrányuk, hogy hamarabb kiszakadhatnak, még egy fém kontakt örök életű. A rack modulok sajnos ritkábbak és páran szeretik az árukat is megkérni, de ha vonz a Korg hangzás én inkább a Trinity Rack verzióját mondanám ami egy kis vaddisznó és DA konverterekben is nagyobbat szól mint a sima Trinityk! A Triton Classic helyett meg inkább egy Karmara biztatnálak vagy egy TR61-re. Főleg a TR ami a legutolsó, Triton Extreme hangjait tartalmazza nagy részben, telis tele a széria legfantáziadúsabb programjaival és combijaival, ráadásul megfizethető, marha jól használható, szép kecses kis hangszer és folyamatosan látni az apróban. Amit még tundi kell: A Trinty/Triton vonal egy sokkal másabb, dances, elektronikus hangzást hozott már be, még a régi, M1, T3, 01/W, Wavestation vonal a kalsszikus 80-90' pop világ zenéiben volt fellelhető. Az M3, Kronos, Oasys vonal meg jóval inkább a technikai csilivilire és főként az akusztikus hangzásmodellezésre feküdt rá, viszont nekem hiányoznak a régi szép 90-es évek Korgos textúrái belőlük, ahhoz képest, hogy zongorákban, dobokban, stb. már nagyon autentikusak. Végeredményben a legjobb, ha mindhárom korszakból van egy-egy vasunk, így az X5D mellé ha szerzel egy Triton szériás cuccot meg később egy M3-racket egy Radias kártyával, azon már bővel lehet fejtegetni a dolgokat. Technikailag még annyi, ha ez számít, hogy még az X5 szintű dolgokban egy duál, elég egyszerű effek procit használhatsz, addig már egy Triton széria 1-5 inzert + 2-3 master effekttel bombáz, ráadásul pl. a TR61-nél már nagyon fejlett effekt lehetőségek vannak pl. a Trinityhez képest is (pl. susteinre programozható wah pedál effekt egy ütős clavinet hangszínhez, stb.), illetve ami még fontos, ha a rackekben gondolkodsz, hogy a Trinity TR-Rack sajnos csak PC-ről editálható teljeskörűen (az effektek szintjén különösen!), így az se mindegy hogy csak preset playernek akarod választani amit elvisznek a gyári soundok ha kell vagy művészkedni is akarsz rajtuk. A szűrőkről annyit, hogy ha meghallgatsz csak egy Emu Vintage Keyst is vagy pl. egy Morpheust, akkor érteni fogod hogy mi az a szűrő (digitálisan persze, mert az analóg filtereket most nem keverném ide). Sajnos a Korg ebben mindig gyengébb volt a többieknél, (pl. a Yamahákban is tucat filter típus és kombináció áll rendelkezésre), de szerintem a TR61-ben az effektekkel karöltve elég szúrós kis hangokat tudtak már összehozni gyárilag és amiért ez fontos, hogy gyakorlatilag szinte mindenki onnan kapja az ihletet mikre képes a cucc. A youtube videókból meg nemigen indulnék ki végleges döntéshozatal szempontjából, sokkal inkább magán a vason érdemes végigpörgetni a soundokat ha van rá lehetőség és az se mindegy milyen hangrendszeren, van-e kellő hangerő is hogy üssön, mert hát fejhallgatóval se igazi ezeket csekkolgatni... Hirtelen ennyi.
  5. Köszönöm szépen, hogy érdeklődésre méltó témában sikerült ennyire a lecsóba csapnom és hogy önzetlenül vevők vagytok a dologra. Felőlem persze, mindent vesézhettek itt nyugodtan, műfaji határok nélkül, csak indító postnak szántam a dolgot. Bevallom én nem vagyok metál rajongó és ezért mellőztem a dolgot, de nyugodtan beszélgessetek arról ami jól esik. Én nem vagyok admin, tehát nincs beleszólásom. Mellesleg akkor ugyanúgy jazzre, latinra vagy népzenére is ki lehet terjeszteni a dolgot. Pár ismerősöm pl. nagyon esküszik utóbbi terén a hazai Kalálka lemezek natúr karakterére is. Nem tudom erre mit mondotok ha ismeritek? Ennél fogva nem is szorítkoznék szent grál jelleggel 1 db lemez megjelölésére a rockot tekintve sem. Kigondoltam a napokban hogy amúgy is érdemesebb lenne a best ofokból összevágni ízlésesen akár ki-ki alapon is mondjuk, egy órás egybefüggőre kevert és úgy betrackezett anyagot, hogy a szerzői jogokat sem sértve akár fel is lehessen vhova tölteni. Részleteket kiragadni fél percben szerintem különféle zenékből, ami a lényeget mutatja nem igen lehet aggályos. Amit kérdeznék viszont, hogy master elrontásánál mikre gondoltok konkrétan a lemezeknél? Nekem pl. nagyon sarkított példát említve azok a legkiábrándítóbb (régi felvételek), mikor pl. az 50-60-as években csontra kipanorámázták a full zenekart és az éneket 1-1 oldalra és barlang méretű reverbbel nyakonkenték oldalanként monóban! Ilyen téren az is érdekelne, hogy a Dire Straitst említve mik az aggályos régi "hátrara fésült, vaxozott, lakkozott" jellegek, amitől ódivatú ma esetleg? (Bár mondjuk az örökzöldeknek pont az a lényege a mai kommerszekkel szemben, hogy 40 év múlva is elő fogják venni.) Közben találtam egy stílusilag (nem hangminőség vagy keverést tekintve) demóba illő dolgot, melyre az elején a dinamikus, dübörgősebb rockot jelenti számomra. Szóval ilyesmire gondoltam:
  6. Kutyafülét! Ezzel ni!
  7. Köszi a tippeket! Nahát, a Dire Straits eszembe se jutott. Közben haverom küldte, hogy ő ezzel is szokott tesztelgetni. A srác csatornáját nézve, az meg egy komplett lelőhely!
  8. Hali! Hangrendszer tesztelésre légyszi ajánljatok már vmi jó kis dinamikus rock anyagot, amivel lehet dübörögtetni. Jazz párti vagyok alapvetően így nem is igazán tudom merre és mit keresgéljek. Lehet esetleg pop is, ilyen Tina Turner vonal vagy hasonló, de rock is jöhet, viszont a metált és hard rockot kerülném. Köszi!
  9. Május 11-én 18 órai kezdettel a Zaj Studio és a Korg közös workshopján Cséry Zoltán, a KORG hivatalos magyar endorsere tart egy kis bemutatót a Monologue és a MicroKORG S szintikkel való munkáról és válaszol a feltett kérdésekre. Emellett a résztvevők a helyszínen több midikontrollert és természetesen a fent említett szintiket is kipróbálhatják. A helyszín a Zaj Studio (Jókai utca 11), a részvétel email regisztrációhoz kötött, és harminc főben limitálták a jelenlévők kényelme érdekében. A résztvevők között az Audmax felajánlásával értékes nyeremények is kisorsolásra kerülnek: I.: KORG Kaossilator 2S II.: KORG NanoPad III.: KORG NanoKey A jelentkezéseket a zaj@zaj.hu címre várják, és a spam szűrő biztos elkerülése érdekében a tárgyba írjátok bele: Korg x Zaj
  10. Ha már django stílus: Ha csak a zenei élmény a lényeg, mégcsak minőségi felvétel sem kell, mikor a feeling a lényeg. (Jó persze élőben a legjobb ez is, mikor jelen vagy...)
  11. Nem vitás hogy vannak akiknek a szakmájából adódóan is kifinomult a hallásuk és akik hangtechnikával foglalkoznak, mint Te is, nekik jó esélyük van rá hogy olyat hallanak amit más nem. Én orvosok közt látok sok ilyet. Vannak köztük ehte hifisták is! De ugyan ez van a sportban. Azt el tudjuk könnyebben hinni, mert látjuk bizonyítottan, ha pl. egy kalapácsvető vagy egy triatlonista, egy súlyemelő stb. mond valamit hogy ő ezt meg azt tudja, hogy nekünk az nem megy. Csak félek itt pont az beszél sportrekordokról, aki részt se vett egy edzésen sem (Instrument kolléga). Nekem egy elektromérnök haverom mondta, hogy az egész usbvel az a legnagyobb probléma (nem fogom szó szerint tudni idézni), hogy a pc-ben lévő usb vezérlő chip ami az órajelet adja, meg szed össze zajokat a házon belül, az hatványozottan ráül utánna a külső eszközök működésére befolyás szintjén. Szóval lehet hogy nem is lehetne pontosan nevén nevezni azt a hibát, ami ezekben a cuccokban a technológiából adódva eleve ott van kikerülhetetlenül és a legkisebb esély sincs rá, hogy Szürke Gandalf szakálából szőtt usb kábelek fogják ezeket a zavarokat eliminálni. Valamire minden biztos valamennyire hatással van, egy usb kábel is, nem lehet elvitatni, hisz egy közbeiktatott elemről van szó, csak kérdsés hogy ez mérhető különbség is e vagy legalább racionális értelemben hallható is e. Ne feledjük, hogy az akusztikai mérések zöme is jórészt szubjektív hallásvélemények alapján átlagolt (pl. Fletcher-Munson görbék) de azért ezek értő irányítás alatt zajlottak. És továbbra is azt mondom, aki a lószart patkolja aranyszeggel és skandálja szünet nélkül hogy igaza is van, hát ezek szokták azt a táblát is kirakni a kapufélfára, hogy "Táltosképző"
  12. De jó hogy észrevetted! És a fémhuzalokon belüli kristályszerkezet tökéletesítést valamint diszlokációmentesítést mikor fogjátok elkezdeni? Tudnilik anélkül sosem lesz tökéletes kábeletek! De egyébként lehet hogy valódibb élményt kapsz ha elfelejted a kábeleket és inkább kezedbe veszel egy akusztikus gitárt vagy más hangszert és nem azon fogsz izgulni, hogy egy marék elektron elég párhuzamosan halad-e a tökéletes kábeleidben mialatt zenét próbálnál hallgatni. Ezen nem gondolkoztatok még a hifista barátaiddal? Csak mert arról is szóltam már, a stúdiók ahol a felvételeitek készülnek amit hallgattok, nem hiszem hogy kicserélik a berendezéseik kábelezését "tökéletesre" és akkor még mindig csak az van, hogy elhiszitek, ha 1 szem kábel ki van cserélve a láncban, az a totális valósághűség szent grálja lesz és hát ez így elég nagy hiba.
  13. Igazából 1-2 jó zongorát, meg egy Rhodest, plusz clavit érdemes használni. (+ Hammond) Ezek meg már szépen elférnek egy Electro 3-ban is. Inkább itt majd a teljes lecsengésű mintákra fogják felhasználni a 2 gigát, meg hogy ráférjen a full piano library aki nagyon akarja. Inkább fejlettebb rompler szinti részt várnánk sokan beléjük és mondjuk soundfont formátum támogatást. Ehhez mondjuk lehet hogy várni kell majd a Stage 6-ig hogy megkapjuk vagy vehetünk mellé x, y más vasakat... Amúgy arra leszek kíváncsi, hogy a 2 giga flasht is fél óráig tart majd neki feltölteni a mai SSD-k idejében. Azért ne bánkódjunk! 2000-2020-ig elmondható lesz hogy a szinti piacot egy nagy kiégés, ötlettelenség jellemezte pl. a 90-es évekhez képest és ehhez képest valóban a Nord az egyedüli színfolt szó szerint is, ami ma leginkább meghatározza a piacot és jelen van a színpadokon, apróbb hátrányai ellenére is!
  14. Ez a hangszer már itt bejelentésre került.
  15. http://midi.blog.hu/2017/04/07/durvan_komplett_zsebmixerek_a_soundcrafttol_fillerekert