Jump to content
Ménemszól.hu

djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    357
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    20

djuice last won the day on April 20

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

104 Megbízható

djuice tagunkról:

  • Rang
    Kapitány

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.986 profil megtekintő
  1. djuice

    Használt Mac megéri-e?

    Igen, ezt bárkinek elmondom, senki nem hiszi el (de én meg tudom bizonyítani). Vagy pl. a billentyűzeten (sima usb HUN PC klaviatúra) fel van cserélődve az í a 0-val, a CTRL a win gombbal és semmit se enged átállítani az OS! Én már azt mondom, ez Jobs átka Murphy képében. Nem vicc, egy nő ismerősöm közelében a vékony üvegpoharak mennek tropára, de komolyan!
  2. djuice

    Használt Mac megéri-e?

    De megerősítésként tettél pár kört biztonságból. Amúgy igazad is van. Nekem most Mac Mini van (2014 late) hogy meg bírom-e szokni windows után és hát nagyon nem. Nagyon fapad nekem mint egy buta Linux az egész. (Előre is elnézést a hardcore mekisektől, tudom akinek bevált nem adná semmiért...) De a legnagyobb szívás az OS Sierrara frissítés volt, mint erről másik topikban írtam is régen. Összejött nagy nehezen ez a lényeg. Nem akartam egy eredeti brand gépen warezzal kókányolni, mondom ami legális azt kipróbáljuk, így a Garage Band jött elsőnek szóba. Őkelme meg közölte, hogy csak Sierrara hajlandó letöltődni. Ok, nagy nehezen a hetekben ez is végre megtörtént és az egy dolog hogy egy full HD megjelenítőn HDMI kapcsolaton keresztül a megfelelő beállításban is fos a kép, szőrösek a betűk meg "szellemképes" a legtöbb szöveg, de mikor az usb-midi interfacem sem volt hajlandó, nem hogy felismerni, hanem tápfesszel ellátni, akkor nekem is ez jutott eszembe amit Aquarius megfogalmazott: Most még ki akarok próbálni egy párh. win7 telepítést mellé, hogy ott mit mutat a hardver, de erős a gyanú hogy megy az egész eladásra a pitlibe majd...
  3. Az Extremeben számtalan user bank áll rendelkezésre saját cuccnak, attól ne félj hogy lebutulnának a többi hangszínek. Az más kérdés, hogy a TR asszem később jött ki és így a PCG kompatibilitás nem biztos hogy garantált (nekem mondjuk pl. már a későbbi M3 semmit nem olvasott be a Triton szériából, de az is más káposzta), holott a TR alapból az Extreme első 2-3 bankját tartalmazza amúgy. Erről direkt csináltam még régen egy excel táblázatú kimutatást, hogy 1-2 hangszínben van csak név alapján különsbég, nyilván a nagyobb ROM méret okán... Mindenesetre egy Media/Load művelet mindent el fog árulni a hangokról, hülyeséget nem tölt be, elutasítja ami nem neki való. Aztán meg van még egy ilyen segítség is: http://alchemist.sourceforge.net/features.html
  4. Nekem ue. volt a zenével. Játszottam mindenféle számokat 2 kézzel, de fogalmam sem volt milyen akkord, milyen fordítás, mert csak a mozdulatokat memorizáltam sajátos mód (senki nem mondta el hogyan is kell tanulni és ez jött magától). Aztán ha vmi kiesett, szétdöredeztek azok a kis memória láncszemek, melyek csak egymáshoz kapcsolódva tudták a következő mozzanatot előhívni. De ezt én is csak most tudom elmagyarázni, megmagyarázni x év után. Vagy pl. ezért nem megy számomra a transzponálás, mert azt ezekből nem lehet megszülni, ahhoz tudatos agyi folyamatok, előregondolkodás, elemzés és értelmezés szükséges. Volt a tv-ben egy agykutató hölgy vagy 10 éve, aki pont ezt mutatta be egy zenekarral, hogy először "csak" visszafele kellett lejátszaniuk a dallamot, aztán felcserélve a kezek, ujjak szerepét, végül teljesen idegen hangszerekhez átülve a totális megbontását ezeknek a memória folyamatoknak. Szóval aki a hangszerének, mesterségének stb. ura, ott igen rendszerezett mintázat hálózatok vannak kiépülve, az meg idő kérdése is hogy stabilan létrejöhessen, s ha nincs támpont, borul minden. Gyakorlatilag a sakkban is ez van. Polgár Judit azt mondta, senki nem lépéseket tart fejben a sakkban, hanem mintázatokban gondolkodik. S lám, az agy feldolgozóképessége is összehasonlíthatatlanul nagyobb vizuális információk esetében, mint mondjuk ha csak egy mondatot kell is elolvasni és értelmezni. Pl. ha leírom hogy "a képen egy macska látható", jóval több idő felfogni, kvázi dekódolni, mint egy fotón szinte azonnal felismerni a macska alakját. A zenével meg az a helyzet, hogy egyrészt más agyi területeket kapcsol össze és pl. hiába hallja belül az ember amit játszani akar, a precíziós motorikus mozgások a közelében sincsenek fejlettségben, mint az előbb említett vizuális felismerés agyi dolgai. Ha ezeket hatékonyabban tudnánk fejleszteni mint eddig, jóval könnyebb helyzete lenne még a botfülűnek is szvsz.
  5. Pedig ez egy bevett és kezdőknek is hasznos gyakszi. Nekem is sokat segített hasonló problémák idején. Alapvetően az ember nem úgy születik hogy zongorázásra alkalmas keze legyen ezért nélkülözhetetlen edzeni, mint akármelyik sportágnál is, hisz alapvetően a játék is egy izommunka. Az világos, hogy kezdetben egy megfelelő tanár a legjobb a fejlődéshez, de bizonyos dolgok még autodidakta mód is elsajátíthatók és az ujjfüggetlenítés fontos a jó dinamikázásokhoz (is). Azon túlmenően nem gondolnám hogy helyette pont mondjuk Bartók Mikrokozmoszát vagy Liszt zongorajáték fejlesztő iskoláját kéne gyakorolni az adott korban, mert hát az is biztos fejleszt valamit, csak arra gyerekkorban még van idő, türelem, beállítottság. Felnőttként a gyorsabb célravezető, praktikus dolgok adhatnak hamarabb eredményt. De mondhatnám akár a Hannon vagy Czerny gyakorlatokat is, hogy x éven túl nem biztos hogy megfelelőbbek, mint az említett kis függetlenítő gyak. Sok tanár egyébként nem is tud időseket tanítani, mert a normál zeneoktatási rendszer úgy épült ki, hogy már kész alapokkal rendelkező növendékek érkeznek adott korban, azt megelőzően meg tényleg a "boci-boci-tarkázás" megy. Szóval hatékonyság kell nem időtrablás. Aztán nagyon fontos a rendszeres kitartó gyakorlás is és akkor nem visz görcsöket senki be magának! Épp múltkor voltam Szendőfi Peti (dobos fenomén) kurzusán kíváncsiságból, ahol kiemelte, nincs idő a régen megszokott napi 8-10 órás gyakorlásra ma senkinek. Tudatosan, eredményorientáltan és hatékonyan kell gyakorolni, a hibákat javítani és akkor 1-1,5 óra is több lesz intenzíven, mint előtte a 8. Azon kívül elmondta, hogy a tudomány felfedezte az IZOMMEMÓRIÁT, ami pont úgy működik mint az agynál is: a sorozatos, rendszeresen ismételt mintázatok (itt értsz. mozgás) jelentik a tanulást, fejlődést. Az egyik nap újként vett gyakorlatai, mozgáselemei, éjjel, álom fázisban rendeződnek, "huzalozódnak be" előzetesen az idegpályákhoz és másnap stb. kell a megerősítés is a tartós "beégéshez". Utána később, a tartós tanulási folyamat pont úgy zárul le, mint ha már reflexszerűvé válnának a mozdulatok, tehát gyakorlatilag nem az agy irányít konkrétan egyedül mikor elő kell hívni vmit, hanem a mozdulatokból kiindulóan, mintegy stimuláció, az izommemória adja a visszacsatolást a lényegesebben biztos és felgyorsult folyamatokhoz. Na ennyi elég is mára a tudomány és a technika világából.
  6. Az a szűrős elmosás kis dinamikákon főleg a rosszul felvett / beállított vagy régebben 1-2 layert használó dolgoknál tényleg tré volt. Persze nem kell túldimenzionálni, egy szintézis modellezés sosem fogja azt az érzetet visszaadni mint egy valós zongora. Amúgy a linkelt felvételen elég mosott valóban az a zongora hangszín. Szűk a dinamikai spektruma nagyon.
  7. Nekem mutattak olyat, hogy 5 ujjal egymás mellett lenyomunk 5 fehér billentyűt halkan (pl. C, D, E, F, G), majd 1-2-1-2, 2-3-2-3, 3-4-3-4, 4-5-4-5 ujjakkal felváltva, ugyanazt a ritmikát, tempót és erősséget próbáljuk kiemeléssel, lassan, egyenletes billentéssel nyomkodni (magyarán: addig a többi lenyomott billentyűn tartjuk egyenletesen lenyomva a többi ujjat, nem szabad felemelni). Aztán lehet az ujjakat másképp kombinláni vagy épp tercgyakorlatot is végezni hasonlóképp. Ez ujj és mozgatóizom függetlenítő gyakorlat, ami segít a dinamikákban a külön ujjakon úrrálenni, kiemelten figyelve, hogy a csukló is maradjon laza és a többi ujjal se passzírozzuk szét a klaviatúrát. Persze elsőre úgy sem fog menni sokáig majd.
  8. djuice

    groove ajánló

    Sziasztok! Ezekben a stílusokban ilyen vagy jobb grooveokat tudtok ajánlani? Kösz! https://c.gmx.com/@562952771939074093/7-N2oPlfRgSYYUyygidDmA
  9. Igen, tudok! https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Szintetizator_javitas__Korg__Roland__Ketron__Yamaha_78877501.htm
  10. djuice

    USB midi interface vs Mac OS (Sierra)

    Van egy régi, de windowson kiválóan működő Midiman Midisport 1x1 interfacem, amit egy Mac Mini (2014 late) USB csatolójára dugva sehogy nem tudok működésre bírni (a power LED sem gyullad ki - több kábellel is próbáltam). Kerestem az M-audio oldalán drivert hozzá, lévén azonos ezzel a termékkel http://m-audio.com/products/view/midisport-1x1 A keresés azonban nem hoz találatot, gondolom mert a Mac OS-nek már fel kéne ismernie, de valamiért nem teszi. Kérem segítsen valaki valami ötlettel, ha módjában áll!
  11. Köszi! Igazából egy ismerősömnek keresgélnék olcsón valami megoldást mert a kedvenc hangmodulja kifeküdt és valami ilyesmi zeneszerszámnak is befogható dologban gondolkozna, amit netezésre is használhat, meg utazáskor is kézbe vehet. Emléxem pont Te írtál ilyen vonatos workflow ötletelgetésekről... Persze hangszerrel midizéshez ehhez még egy hangkari is kellene majd. A Miix 310-et is nézegetjük, ott már van 4 giga RAM-mal is modell. Ami viszont tény, hogy windowsos tabletekben nehéz nem Atom procisakat találni az alsóbb szegmensben. Mindenesetre e cuccokról net szerte elég jó véleményeket olvasni, persze általános használatot tekintve, nem mint zenei "célgép". Mindenesetre a jóval porosabb eePC-k meg a Vmachine is használhatók voltak ehhez képest is, csak hát a win10 rajta egy xp-hez, linuxhoz képest biztos más működési körülményeket is teremt és talán nem előnyére.
  12. djuice

    Lenovo Miix egyszerű samplernek?

    Hahó! Szerintetek egy ilyen masina 2GB RAM-mal mennyire lehet még alkalmas egyszerűbb stand-alone zenei programokat futtatni? (Pl. SF2 sampler, régebbi Cubase...) https://www.jofogas.hu/budapest/Lenovo_Miix_2___10_1__tablet___Windows_10___64GB__Fullhd_IPS_78707844.htm
  13. https://yamahamusicians.com/forum/viewtopic.php?t=5723
  14. Nekem ismerősöm sorozatosan épít be fdd emulátorokat megrendelésre mindenféle hangszerbe. A Gotek valóban a legelterjedtebb és ehhez a Ketron szoftvere a legjobb (én egy Korgban használtam). https://www.ketron.it/en/software/content/50-usb-floppy/ Ténylegesen az emulátor ahogy a neve is mutatja, csak az usb platformot fordítja be a régi floppys csatolók nyelvezetére. Ezt nem lehet megkerülni, hisz a régi vasak csak ezt a szabványt támogatják, ráadásul a vezérlőjük is azt kezeli. Ezért van hogy a pendriveot floppynak kell hazudni a gép számára. Erre a szoftver fel is készíti az usb eszközt és az is meghatározható, hogy hány partíció legyen. Én mondjuk max 10-et használtam, mert onnan ugyanúgy cumi fejben tartani hogy 100 partíción mik is vannak. (Csabi! 00-99-ig számozhatók a partíciók!) Ráadásul a PC sem látja ezeket, csak a saját szoftver, de ott meg még könyvtárlistázás nem működik, hogy vki kinyomtathatna belőle a tartalmat. Én mindig úgy csináltam, hogy a felmásoláskor nyomtam párhuzamosan egy txt-be, mik hová is kerültek. Szóval kicsit kényelmetlen a dolog igen, de még mindig 100x jobb, mint ezer éves fika floppykkal kínlódni olvasási hibákkal meg stb... Ennek ez a lehetséges módszere ami legtöbb kihozható még a technikából. Amúgy az ASR samplerek meg biztos hogy kakukktojás e szempontból is, mert még a Roland *EXR DOS platformú, az Ensoniqok tuti valami egzotikus fájlformátumot használtak. A sample dolgaikat is max az Awave Studioval tudtam PC-n nézegetni. *EXR (egy haverom azért utálta ezt a hangszert, mert kiejtve olyan a neve, mint ha jó cigányosan azt mondanánk hogy "ékszer")
  15. djuice

    Megjelent a Nord Piano 4

    http://www.nordkeyboards.com/products/nord-piano-4
×