djuice

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    209
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    17
  • Ennyit fórumozott

    145d 23h 24m 13s

djuice last won the day on July 1

djuice had the most liked content!

Megbízhatósága

77 Megbízható

djuice tagunkról:

  • Rang
    Strázsamester

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.248 profil megtekintő
  1. Sajna a hitspace tv is besült, pedig jól indultak a videók anno! Hát majd meglátjuk...
  2. Preloaded PCM storage capacity Approx. 19 GB (approx. 32 GB using linear conversion) http://www.korg.com/us/products/synthesizers/grandstage/
  3. "Na persze, a hitelességtől dagadt a VW botrány is még ha nem is egy kategória a kettő! Én inkább úgy mondanám, a gyár ki tudja azt mérni amit a felhasználó látni szeretne. Lásd a régi szlogent: "nincs az a pénz amiért bárkinek ne korpásodna a haja!" (Ettől még persze a fenti cucc lehet penge, csak az általános tapasztalatokat említettem.)" Arról van csak szó, hogy legfeljebb laikusként nem érted hogy amit mértek az mit jelent. A VW botrány viszont csalás volt. Nem tudom ez így érthető-e.
  4. No, valami ilyesmi...
  5. Általában a panelen maratva van a gyártó meg a kijelző típusszám is. Van egy Akai samplerem, abban mondjuk így van japános precizitással. Az a baj ezeknél a régi kijelzőknél hogy vacak gumicsík kontakttal vitték át az üvegre felgőzölt kivezetésekhez a jelet a vezérlő elektronikától és az házilag szétszedve már nagyon nem úgy működik utána mint fénykorában. Ráadásul behajlított lemez karmok fogják össze az egészet, amik nem sok szétszedést bírnak ki a hajlítgatásokkal. Márpedig ha nem jó a kontakt, mindig újra lebontja az ember. Komplett kijelzőt vezérléssel azért én még sehol nem láttam csak 20-on ezrekért!
  6. Az usb itt is pc csatlakozáshoz meg tápellátáshoz való. Az Electro usb-je ideálisan táplálná nekem tápfesz részről, csak a szemét svédek nem implementálták rá a midit, azt hagyományos DIN csatl. felületen tudja. Az Arduinon meg rengeteg I/O port van és DIN midisre is ki lehet építeni. Egy haverom már csinált belőle expression pedál kontrollert, tehát tuti működne ide is, csak nekem még tervezési fázisban van a potik, gombok hiánya miatt. De ha megszületik 1x, rögvest kiposztolom. Neten rengeteg tutorial videó van vele, és ék egyszerű a programnyelve is. Ráadásul a midi alapból implementált benne!
  7. Ez jó cucc! Én Rolandhoz használtam. Kicsit ódivatú már a kezelhetőség szempontjából, de legalább van! Ilyesmi kellene iPadra is már, ami minden vasat ismer.
  8. Azt tudni kell, hogy a 01W korszakban még dívott az Electro Luminescence háttérvilágítású kijelző ezekben, csak az a fólia ennyi idősen már nagyon elhalványodik és nem olcsó a cseréje, mondjuk ahhoz képest, hogy egy KORG TR-ben meg már 3mm-es ledek világítanak oldalról és ha megdöglik is, 5 Ft a cseréje kb. meg egy kis kézügyesség. EL kijelzőt meg szétszedni nagy bátorság, mert utána 90%, hogy nem fog minden pixel látszani. Ezt csak azért írom le, mert az ősvasak beszerzésénél (pláne, ami 897 tulajt is megjárt előtte) már nem árt a szervizelhetőségre is figyelni!
  9. Pont tavasszal gondolkoztam egy ilyen megvételén, csak én a Nord Electromra akartam belőle preset váltó padet csinálni, mert tud program change üzeneteket is a szoftvere. Azt gondoltam alapból hogy a számítógépes progija lementi a cucc mikrokontrollerjére a beállításokat ami úgy is marad, viszont a mikro usb csatival sajnos nem lehet mit kezdeni, azt nem midis hangszerrel való összeköttetésre találták ki. Így most Arduino Nano-val akarom megoldani (5-600Ft ez a mikrokonti ebayről kínából, ami röhely), csak épp vasat építeni köré pad gombokkal, potikkal, hogy már mást is tudjon akkor, abban nincs semmi ötletem miből lehetne olcsón építeni?
  10. A JV1080 nyomdokain az XP széria is valóban egy kis méregzsák és már fogadta ő is a bővítőkártyákat. Nálam ugyancsak 1-2 éve egy XV5050 modul járt, de mind szintézisben, mind kezelhetőségi logikusságban és lehetőségekben tetszést aratott. Mondjuk a gyári hangkészlete számomra elég egysíkúnak tűnt, de a keyboard verziók azt mondják jobbak. Volt egy JV1010-em is pár hónapig, de az valahogy nem jött be. Tény hogy azokban az időkben a 3 nagy japán riválisból szerintem a Korgok vitték a prímet. A Yamaha is inkább csak a Motifokban ment rá az akusztikus dolgokra jobban. Előtte nem sok vizet zavartak e téren. A Rolandoknál is az SRJV-k dobtak a latba sokat akusztikus vonalon szerintem.
  11. Merthogy az valójában egy M10, csak fordítva kiolvasva 01W. https://en.wikipedia.org/wiki/Korg_01/W#Name_origin Igen, ez csalafinta kijelentés, mert bár valóban néhány sound jobb volt ezek közzül, mint akár a késebbi sikermodell Trinityben is, de valójában ezek a T-sorozat PCM-ROM kártyáiról származtak nagyrészt. Szerencsére ez meg mind elérhető a Legacy szoftverben. Amúgy e vintage szintik mindenképp csak szinti hangzásban ütősek, akusztikus téren se egy normális zongorájuk, se dobjuk, basszusuk nincs a gyári alap hangkészletben. 1-2 M1 ROM kártya soundja is elég jó a korához képest mai szemmel is, de már akkortályt elindult a biznisz szemlélet, hogy a minőségibb hangzásokért fizessen a felhasználó. Talán a Korgok sikerét abban tudnám mégis összegezni, hogy nagyon kreatív emberkék csinálták a hangszín preseteket (főleg a szintetikus combik ütnek szerintem), melyhez helytállt a 8 partos hangszín struktúra és az egyszerűségéhez képest elég jó kis duál effekt-procival lehetett bolondítani a soundokat. Ez gyakorlatilag az akkori vetélytárs samplerekből hiányoztak, így még a Korgok abszolút színpadkész workstationok lettek, a samplerek csak főleg stúdió setupokban terjedtek el leginkább megannyi kiegészítő masina egyik elemeként. A waveshaping gyakorlatilag egy cross-modulációs eszköz volt a 01W-ben, melyben különféle hullámformákkal lehetett "analógszerűbbé" tenni a hangzást. (pl. recsegős szaxit csinálni vele stb.) http://cmc.music.columbia.edu/MusicAndComputers/chapter4/04_06.php Biztos el lehet vele pöcsölni fantázia birtokában, de azért ettől radikálisabb hatásokat megtestesítő más márkák is vannak abból a korszakból. (Ensoniq TS10, Kurzweilek vagy a jóval modernebb Nord Wave...) Annyi fix, hogy egy 01W beljebb van mint egy X5D, de főleg akkor ha megvannak a kiegészítő ROM kártyák is hozzá. Viszont ha magamat kérdezném én inkább egy TR76-ot vennék mint 01W-t. Nagyobbak a lehetőségei minden szempontból szerintem.
  12. A gitárban vizsgáltad már milyen huzalok és vezetékek vannak? (Tudom, NEM) Miért nem? Mert minden hifis ezt mondja: "az minket nem érdekel mivel jön ki a cucc a gyárból, mert azt úgy kell tökéletesnek tekinteni ahogy van" Szerintem ha (Csabi után szabadon) a gitárosod piros gatyába meg makkos cipőbe lantozott volna, már attól is jobban szólt volna a gitárja, hátmég a kábeled! De ennyi elutasítás után tulajdonképp kit akarsz még itt meggyőzni? (Don Quijote és a szélmalmok...)
  13. 1 oszcihoz 2 minta lehet beállítva high és low positionhoz. A velocity switch point fog dönteni köztük melyik szóljon, arra már nem emléxem hogy a Triton classic tudta e fadelni is egymásba (?) a slope paraméterrel... De pl. ezzel lehetett megoldani adott mintáknál hogy billentyű felengedésre (key off sample) játszon le pl. apró zörej mintákat mondjuk gitár húr felengedésre stb. A 2-es oszci is ui. működik, tehát 4 mintád lehet, de max csak 2 szólhat egyszerre egy programban. (elég faszari megoldás más szintigyártókhoz képest, de végül a combi mód ezt megoldja)
  14. Vagyis 3 termékedből 2 rossz és ezt el is újságolod. Nagyszerű! Egyre hitelesebb vagy. Ezután már azt is megkérdőjelezném hogy mi az hogy jó! (neked!)