Jump to content
Ménemszól.hu

Blank

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    296
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    10
  • Ennyit fórumozott

    476d 4h 33m 43s

Blank last won the day on August 10

Blank had the most liked content!

Megbízhatósága

85 Megbízható

Blank tagunkról:

  • Rang
    Tekerentyű bizgeráló

További Információ

  • Lakhely:
    Halásztelek
  • Érdeklődési kör
    Túrázás / természetfotózás / filmezés és a leginkább zenélgetés

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    https://soundcloud.com/gregoryblank
  • MSN
    https://gregoryblank.bandcamp.com/

Legutóbb az adatlapod nézték:

2.214 profil megtekintő
  1. Blank

    ReFill Unpacker?

    Ne is mondd, már egy ideje fázom tőle. Megpróbálom a régi rezsót 5-össsel, hátha sikerül.
  2. Blank

    ReFill Unpacker?

    Bár így, hogy írom, leesett: egy régi rezsó 4 vagy 5-öt éppenséggel telepíthetek, hátha az megoldja a dolgot.
  3. Blank

    ReFill Unpacker?

    De, most is van Windows a mac-en, csak ha feltolom rá a Rezsót, akkor ott is aktiválni kell és OS-X-en kiüti az account-ot. Köszönöm szépen, de úgy 40gb-nyi refillt kellene kikopasztanom, mert pont az a bajom velük, hogy mindenben van minden, és már jó ég tudja hány tucat A4-est körmöltem tele a jegyzeteimmel. Sokkal egyszerűbb volna mappákba szétpakolni a hangmintákat az én logikám szerint...
  4. Blank

    ReFill Unpacker?

    Akkor nálam sajna bukott a sztori, mert a rezsót OS-X alá telepítve használom.
  5. Blank

    ReFill Unpacker?

    Azokat én speciel nem használom. Ez egy SR13 World Percussion.rfl-re dobta, de megnéztem másik ötöt. Próbáltam rendszergazdai jogosultsággal és korábbi vindóz emulációkkal is. Dettó.
  6. Blank

    ReFill Unpacker?

    Nálam ezt produkálja:
  7. Blank

    Élet a DAW előtt.

    Lehet, hogy egy picit OFF leszek: Nagyon érdekes amiket írtok, mert látszólag sokan hasonló utakat jártatok be. Úgy látszik, - mint minden - nálam ez is fordítva működik. Magam egészen későn, 96-ban kezdtem zenélgetni, s bizony azt már a DAW előszelével: 486 DX40 és Fast Tracker 2. Ilyenformán a magnók, Atari-k és egyéb vasak egy az egyben kimaradtak. Néhány évvel később egyszer-egyszer eltévedtünk az akkori Hitspace elődbe (Csepelről BKV-ztunk be egy szintén tracker-es haverral) és megálltunk az üzlet kirakata előtt. A cimborám bátor volt, be mert menni, de én proli gyerekként kint álltam az üveg előtt és csak néztem a nagy fekete doboz fenekén a VIRUS feliratot. Fogalmam nem volt, hogy mire jó, de nagyon tetszett. Aztán kijött a haver hófehér arccal: "Gergő, húzzunk innen a p*csába, ezek k***a drága küyük." Ezt a mondatát míg élek nem felejtem. No, de ami miatt ezt leírtam, az az, hogy azóta sok év eltelt, pénz csak nem lett a nagy VIRUS-ra és rájöttem, itt valamit nagyon másképp kell csinálni: zenélni nem tudtam, így hát programozó lettem (állítólag az jól keres), pár év múlva alapítottam egy céget, majd még egyet, aztán hogy, hogy nem, elkezdtek szaporodni itthon a dobozok. Piros doboz sok tekerővel, fekete doboz még többel, szürke doboz, etc etc. Voltak olyanok, melyek nem váltak be és olyanok is, amelyek nagyon, de egy biztos: nem tudok betelni velük és mindegyiknek van valami szerepe az életemben. Nem érzem, hogy hátráltatnának, sőt. Minden nap másikból merítek ötleteket és imádom, hogy vannak. Tegnap pl egy öreg JV-880-assal sikerült egy nagyon szép estét eltöltenem. Van, amikor a Minilogue inspirál, de legtöbbször a Slim Phatty, az MS 20 vagy valamelyik rack modul. Egy szó mint száz, DAW vagy No-DAW: ha vasak nem lennének, nem zenélnék. És minél több vas van, annál több inspiráció és ötlet. Ezzel együtt mindnyájatoknak tiszteletem, komolyan azt gondolom, hogy nem lehetett könnyű - még ha az idő meg is szépíti. Úgy 98 nyarán voltam egy zenekari próbán (csak nézőként), mert lehívtak az "öregek". Egy csepeli bunkerben próbáltak, voltak ott szintik, gitárok, dobok, meg persze az akkori papiripari vállalat félévi termelési tervét is meghaladó tojástartók a falakon. Azért hívtak, mert állítólag én valami számítógéppel zenélek, és hát érdekelné őket, menjek már le. Lementem, mert a dobos csaja iszonyatos mellekkel rendelkezett. Aztán persze láttam a káoszt, a bindzsizést, a magnózást és minden szakszerűtlenséget, amiből szegények próbáltak építkezni. Nekik sem lehetett könnyű. Egy szó mint száz, pár nappal később kölcsönkértem tőlük a szintiket és egytől egyig az összes hangszínt leloptam egy SB16-tal és egy GUS MAX-szal. Aztán persze rájöttem, hogy ez nagyobb bindzsizés, mint amit ők lent a próbateremben műveltek. Persze, itt még nem álltam meg. Ha már trógerkedek, akkor csináljam teljes bedobással. Próbálkoztam hibrid megoldásokkal is: DOS alatt FT2 (gépen már volt WIN95 is), WIN alatt NI Generator (majd később Reaktor), meg Samplitude és Soundforge. Utóbbi alatt DX pluginek (így lett először reverb a sávjaimon) és így tovább. Egy-egy track-kel egy hétig is el tudtam melózni, aztán végül az FT2-t már csak a sávok összerakására használtam, exportáltam, majd WIN alatt effekteltem (persze nem real time), végül pedig Samplitude-ban kevertem. Egy-egy nóta így akár 500-600 megát is foglalt a vinyón, és volt azt hiszem egy 13 GB-os vinyóm (ballagási pénzekből és minden rokon rommá tarhálásából). Utáltam az egészet, de tényleg. Nálam akkor kezdtek el rendeződni a dolgok, mikor megjelent az első Reason. Sosem fordulnék vissza.
  8. Szuper, köszönöm! Akkor ha 6.3-as jack-en kötöm a szintiket, nem lesz gond.
  9. Blank

    Fantom táp - árt vagy sem?

    Sziasztok! Ez most egy nagyon szakmaiatlan, buta kérdés lesz, de mivel nem ismerem a dolog elméleti hátterét, gondoltam jobb, ha rákérdezek, mielőtt elfüstölök valamit. Adva vagyon egy Focusrite Saffire Pro40, amelyen van egy Mic 48V blokk, rajta két gombbal: 1-4 és 5-8. Ez ugyebár a fantomtápot kapcsolná be az első négy vagy második négy bementre. Na, mármost a kérdésem az, hogy nekem az első bemeneten ül a mikrofon, az összes többin szintik. Okozhat ilyenkor a szintiknek bármiféle gondot, hogy ha bekapcsolom a fantom tápot az 1-4-re? Hiszen ugye a 2-es, 3-as és 4-es bemeneteken analóg szintik ülnek. Hogy van ez? Előre is köszönöm!
  10. Köszönöm szépen a tippeket! Ezt a DBX-et egyszer megpróbálom valahogy, hátha.
  11. Igen, 3 méteres Klotz Greyhound-dal (új).
  12. Ez ugye mikrofononként nagyon változó. A mérőmikrofonhoz pl telibe ki kell tekerni 10-esig a potit, az AT-nél pedig ahhoz, hogy ne clippeljen, 4-6 között, de ez vélhetőleg nem mond így sokat.
  13. Lehet, hogy a hangkari előfoka a szűk keresztmetszet?
  14. Blank

    Ének felvétele / leveler kérdés

    Sziasztok! Adva vagyon egy Focusrite Saffire Pro40 és egy AT4050-es mikrofon. A felvételi szoba akusztikailag már kezelve vagyon, elégedett is vagyok vele, ám az énekfelvételekkel még sok gondom van. Esetleg tudtok trükköket/eszközöket ajánlani az énekfelvételek dinamikájának kezelésére? Nem szeretnék hangkártyát sem mikrofont cserélni, egyelőre ezekkel kell főznöm. Ugyanakkor az énekesünk elég tág dinamikatartománnyal adja elő a nótákat, így hol nagyon halk, hol pedig kiengedi a hangját, és ezt én speciel szeretem is, csak a kivezérlésmérő nem. Egy szó mint száz, a kérdésem tömör lényege: létezik élet az LA-2A alatt? Van bármilyen olcsóbb, kevésbé professzionális megoldás? Ha kész a nóta, úgyis rendre stúdióban kötünk ki, de szeretnénk a demókat is jobb minőségben készíteni. Nagyon rossz, hogy vagy zajból van sok, vagy clipping-ből. Jelenleg annyit tudunk tenni, hogy alacsonyabb jelszinttel dolgozunk, így viszont iszonyatosan zajosak a felvételeink. Van bármi olcsóbb megoldás? Előre is köszönöm szépen!
×