Jump to content
Ménemszól.hu

tbrown

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    54
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    1
  • Ennyit fórumozott

    3250d 10h 50m 6s

tbrown last won the day on February 15 2017

tbrown had the most liked content!

Megbízhatósága

5 Semleges

tbrown tagunkról:

  • Rang
    Káplár

További Információ

  • Lakhely:
    budapest

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    https://soundcloud.com/thomasbrown-5

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enable
  1. tbrown

    uad emuláció

    Lehet, hogy az volt a baj, hogy csak a lábdobra teszteltem, ha az egész drum bus-ra rakom, vagy más hangszerekre, lehet hogy meghallottam volna a különbséget? Egyébként ezt a plugint használom a legtöbbet, ezért gondolkodtam/kodom a legacy mellé az újat megvenni. Lehet, hogy ledemózom újra ráérősebb napjaimban.
  2. tbrown

    uad emuláció

    Igaz, én csak 1 plugint teszteltem, a Pultec eqp-t. Összehasonlítottam a legacy-t és az új verziót, de igazán nem nagyon hallom a különbséget. Lehet, hogy az én rendszeremen nem jön ki, vagy a fülem kevés hozzá.
  3. tbrown

    uad emuláció

    Sziasztok, UAD vs Waves fórumra írta ezt a commentet egy producer barátom. Ebből számomra a lényegi kérdés az, hogy az UAD állítása - miszerint az eredeti hardver áramköreinek viselkedését programozzák le - szerintetek mennyire lehet igaz? Egyáltalán milyen mélységig lehetséges emulálni egy áramkör viselkedését, a hangra gyakorolt hatását illetően: gondolok itt az elektronikai alkatrészek melegedésére, ennek függvényében elektromos vezető tulajdonságuk megváltozására stb stb. Valójában erről a programozási tudásról, és fejlesztésről szólna az UAD-on belül egy-egy plugin régi Legacy verziója és az újabb, de lényegében "ugyan azt" nyújtó verziója. Ti mit gondoltok? " I don't understand why audio "engineers" or "technicians" act and judge so emotional, when in fact, the first paradigm of a so-called "technician" should be unemotional, rational thinking in the first place. I own plugins from both companies, UAD and Waves, and both sound great. Are there any differences in terms of sound quality? NO! Is there a measurable or calculable proof of anyone having a better sound quality? NO! Why? Because it doesn't matter how the individual perception is, in the end, it's just another digital audio-software working with the same algorithms every digital software uses. There are not a lot of options when it comes to manipulating an audio signal digitally. 90% of every software uses a mathematical algorithm called "convolution". For more info -> Convolution - Wikipedia When I read statements from UAD or WAVES enthusiasts such as "Company XY emulates device XY by recreating the original circuit" I have to cringe a lot. There is no original "recreation" of circuits in a digital realm. The only thing you can do is plug in a cable in the input, sending a test signal through the unit, record the output and try to measure/recreate the difference between the in and the output signal. It is crucial to clear up this load of baloney and la-la-land beliefs when you want to make clear and reasonable decisions. In general, most of the decisions humans tend to make are based on emotions and that's perfectly fine. But it becomes a problem when the brain stage is missed out and that's what marketing campaigns encourage you to do. How else can you explain a company, that sells an outboard DSP in 2018 for 999$ and claims it to be "powerful"? The truth is it is not. UAD uses SPARC processors which are tremendously outdated. The only reason for an outboard DSP in this era of i7 Processors is, that it can be used as a dongle and that's probably the only reason UAD is doing it. I have bought an UAD-Quad in 2017 and I keep using the plugins because of the Low-Latency mode during recording sessions. Would I buy an Apollo soundcard or another UAD unit? Hell no! RME and Focusrite do their job pretty well, without bothering me and my intelligence with stupid marketing phrases. AL"
  4. tbrown

    The 12 days of UAD

    most ez ugye a black friday akció. Ezután decemberben nem várható az évvégi karácsonyi discount-ozás? Mert akkor nem biztos, hogy most kell elsütni a pénzt. Bár gondolom, hogy nem ugyanazokat fogják akciózni decemberben, de én úgy gondolkodnék, hogy ha most veszek 1-2 plugint a Blackfriday akcióban, utána valszeg küldenek némi creditet, hogy vegyek 1 hónapon belül újabb plugint, és így azt a decemberi akcióban lehetne elsütni...
  5. oké, azért nem fújtam agyon, csak adtam neki amennyit megkívánt Úgy tudtam, hogy az ilyesmikre a wd40 az, ami ártalmas, a kontakt spray elvileg nem bánthatja, nem?
  6. Na, meg is találtam a nyitját. Az aljából kivehető a gumi talp, kapott némi kontakt sprayt, máris jobb
  7. Kb 1 éve van egy TC electronic Level Pilot szabályzóm, de már egy ideje egyre jobban recseg. Ha finoman tekerem, akkor hol az egyik hol a másik hangfalnál van kontakt és reccsenés. Most már nagyon idegesítő. Ez por miatt lehet? Lehet ezt valahogy tisztítani házilag?
  8. Közben pontosan lemértem a szobám, és kiábrándítóan kicsi 2X3 méter, és a tetőtér miatt a szemben levő fal 120 cm-től felfelé elkezd befele dőlni. Egyik cimbim azt mondja, hogy ide még a 16 cm-es mély is sok. Na most már teljes a tanácstalanságom
  9. Igazából az lenne a legjobb, ha bevihetném a saját monitorjaimat, és ott csinálnék egy A/B tesztet. Esetleg utána ami tetszik, azt kifizetném és otthon is kipróbálnám, mert a végső áldást akkor mondhatjuk rá, ha itthon a kis szobácskában is jó lesz.
  10. Igen, vagy a Mackie MR8-ra mennék rá, vagy egy JBL LSR310 subra : https://hitspace.hu/jbl-lsr310.html . Ugyan annyiba kerül a szub, mintha megvenném a Mackie-ket, de vajon a Mackie lesz-e olyan jó, mint a Fostex a szubbal?
  11. tbrown

    Szub vagy nem szub?

    A fő kérdés, hogy melyiket válasszam, és miért? 1: 2db viszonylag kis közeltéri monitor (max 16cm-es mélyekkel) + szubbal kiegészíteni vagy 2: 2db nagyobb monitor hangfal, amikhez nem szükséges szub. Felhasználást tekintve elektronikus zenék keverése, masterelése a cél, így nagyon is fontos, hogy mi történik 60 Hz alatt. A dilemma mégis az, hogy elektronikus zenékben a basszus ugyan nagyon fontos, de van-e értelme 50 Hz alatt "kidolgozni" a zenét? hiszen tudjuk, hogy a klubokban a PA rendszerek 50 Hz alatt általában vágnak, akik meg otthon hallgatják azoknak ritkán van olyan rendszerük, amivel a legalsó frekvenciákat hallják, tehát hasonló a helyzet a PA rendszerekhez. Mindazonáltal csak jó lenne olyan anyagot kiadni a kezem közül, amiben tudom, mi történik alul, mert mi van, ha mégis olyan cuccon hallgatják meg, ami ere alkalmas, és ez onnantól kínos. Egyébként az én esetemben ez úgy néz ki, hogy 2 Fostex PM1-es monitorhoz kellene a sub, vagy esetleg váltanék olyan monitorokra, amik mélyebbre mennek. Csak hát a gond az, hogy az ilyen monitorok már zsebbenyúlós kategória, másrészt meg ha már van 2 monitorom, amik hangját egyébként már ismerem, és szeretem, miért ne vegyek inkább egy szubot, ami megoldja az 50 Hz alatti gondokat? Hab a tortán, hogy elég kicsi a studióm, kb. 3X4 méteres tetőtéri szoba, bár elég jól körbepakoltam kőzetgyapot lapokkal, szóval csillapítva van.
  12. tbrown

    Hangfal otthoni stúdióba

    Én is gondolkodom egy Mackie MR8 beszerzésén, bár még nem hallottam. Nekem most egy pár Fostex PM1-esem van, még az MK1-es szériából. Mivel elektronikus zenéket csinálok, fontos lenne, hogy minél lejjebb menjen a hangfal, hogy minél többet halljak a legalsó frekvenciákból is. Ezért gondoltam a Mackie-re, meg mert nagyon baráti az ára is. Csak attól félek, hogy a Fostex-ek naturális közepeit nem tudja majd hozni. Van valaki, aki esetleg hallotta már mindkettőt ezek közül, és tud valami véleményt mondani? Köszönöm!
  13. Ez a könyv akár hiánypótló is lehet, bár én sem tudom, mi az a "kulcs", ami a jó ritmushoz elvezet benne. Ettől függetlenül van jó néhány artist ismerősöm, akik a saját zenéikben csak kész ritmus sample-ket használnak, mert nem tudják összerakni ritmushangszerekből a groove-ot. Vagy ha mégis saját ritmust csinálnak, az rögtön hallatszik rajta, rögtön "amatőr" hatása van. Elektronikus zenékről beszélek, ahol nyilván dobgépeket használunk, de nem kizárólag, mert ebben a világban is üdítő színfolt tud lenni egy élő dobos betét. Én könnyű helyzetben vagyok, mert ütő hangszeres vagyok, de bizony nagyon sokan írnak zenét olyanok is, akiknek semmilyen zeneiskolai múltja nincs. Ahhoz pedig, hogy minél több minőségi zene születhessen, elsősorban gyakorlás/tanulás kell. Ennek fényében én üdvözlöm az ilyen kiadványokat.
  14. tbrown

    Minimoog - első érintés

    Az utóiratban rátapintottál a lényegre: nincs mobilra, és autóra szükséged. Erre a Moog-ra sincs igazán szükséged, mint ahogy senkinek sem. Ezt az veszi meg, aki ebbe beleszeret. A Moog az a szintetizátorok Ferrarija. A Ferrarinál is van több lóerős, meg papíron jobb értékeket produkáló autó, de ha egy Ferrariban ülsz, az egy életérzés. Tudom, hogy ezt, itt a magyar valóságban nehéz megérteni, de szerintem a Moog-okat is inkább az amerikai fizetésekhez kalibrálják. Nekik jóval "könnyebb" megérteni ezeket az árakat.
  15. tbrown

    Minimoog - első érintés

    Pedig bizony "minden annyit ér, amennyiért el lehet adni." Ugyan ezt a fajta "túlárazást" megfigyelheted máshol is, lásd autók (nem akarok márkát írni), órák, mobilok (almás), éttermek stb. Egyébként anno én is fel voltam háborodva történetesen az LA2A kompresszor árán (vas), ha jól emlékszem valami 1.4 millió ft. Szétszedett fotókon látszik, hogy nagy varázslat nincs benne: kondik, potik, vezetékek, ellenállások stb. Aztán rákerestem, hogy mennyibe kerül az alkatrészlistája. $555. Ami olyan 160 ezer pénz ugye most. Plusz a doboz. Mégis el lehet adni majd másfél millió forintért. (Azért azt még tegyük hozzá, hogy valószínűleg hiába venném meg 160 ezer forintért az alkatrészeket, ha azok nincsenek összeválogatva, akkor nem kapom meg a végén azt a minőséget, amit az eredeti vas nyilván ad.)
×