Nagy Ákos

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    34
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    1

Nagy Ákos last won the day on December 18 2016

Nagy Ákos had the most liked content!

Megbízhatósága

10

Nagy Ákos tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    https://www.youtube.com/user/akosostenuto

Legutóbb az adatlapod nézték:

189 profil megtekintő
  1. Figyeljetek csak!? Nem kéne némi fenomenológiát beiktatni? Ki az, aki észlel bármit is? Ki az, aki írja a zenét? Ki fogja a gépekkel írt zenét hallgatni, értékelni, megítélni? Ki az, a ki? Abban Bendinek igaza van, hogy egy gép sose fogja önmaga lényét kutatni vélhetőleg. Valszeg sose fogja a VY Cannis Majoris képét bámulva érezni a kozmikus magányt. Nem igazán racionális és logikus döntés az érzelmek című fejezet. Egy random meg asszem kevés még erre, sőt! Persze a neurobiológia erről mást mond: kémiai és biológiai folyamatokként írja le az érzelmeket is. Oké, oké. De még mindig ki az, akiben ez lezajlódik!? Ki értékeli azt, ami benne lezajlódik? A gépek vajh fogalmi vitáznak majd? Lesznek vajon náluk primordiális képek - bocs máshogy nem tudom kifejezni? Álmodik vajh egy android? Lásd Dick regényét és a belőle készült Szárnyas fejvadász c. filmet. Egy valódi kecske birtoklása lesz a legnagyobb vágyuk a gépeknek is? Az emberré válás rögös útját bejárják? Ha nem járják be, tudnak ugyanúgy, értsd emberi módon - hisz ez van összehasonlítva, ez az alapvető felvetésetek - zenélni? Engem ált. vezérelni és eligazítani szokott a "zene nem fejez ki semmit" Sztravinszkij mondás. Mert ki is fejez ki valójában [és mit is?]. Az a szép, hogy igazából így pár év távlatából egész higgadtan érveltek és mindenkinek igaza van. "Annyiszor van igazam..." Megvan, nem? Amúgy meg újra: ez az eszköz miért nem lehet egy kreatív folyamat része? Miért kell ahhoz bármiféle tanulás, lexikális ismeret, hogy valaki zenéljen? A nép évezredekig elvolt zenei intellektus és ismeretanyag nélkül, max saját falujának határáig ismerte a világot. Csak, hogy belekössek a tanulás fontos és meghatároz kijelentésbe. Ami igaz is lehet, de legalább ugyanannyi idő elfeledni, kikupálni magadban a tanulmányaidat, mint megtanulni őket, ah nem több. Experimentális magatartás versus kontinentális. Melyik jobb? Egyik se. Mindkettőben hiszek, bocs! Homo faber= Tanulni "jó", memória ON. Homo ludens= Tanulni "rossz", memória OFF. Most választanom kéne csináló és játszó ember közt? Had ne!
  2. Valóban óvatosan csak ezekkel! Cage, Feldman hasonló elvek alapján írt zseniális műveket. Az automatizmus se új a zenében. Még csak gépek se kellenek hozzá. Lásd Cage zenéjét, a Xenakis-féle stochasztikus zenét vagy éppen az ultraracionális szerializmust. Ezek mind-mind automatizmusok. De mondhatok évszázadokkal előbbi példákat: Notre-Dame-i iskola mesterei, Josquin des Prés, J.S. Bach, Mozart és Haydn dobókocka menüttjei. Ajánlom magamat, mert pont erről beszélgettünk anno: http://www.prae.hu/article/4734-regi-es-uj-ki-irja-a-zenet/ [nem rövid, ellenben hosszú :) ] Fura de Dracoval kivételesen egyetértek. Óvatosabban ezekkel az "objektív" kijelentésekkel! Amíg egy ilyesmi dolog eszköz és nem cél, addig lehet ezt is kreatívan felhasználni. Nem az eszköz, a tudás lexikális és/vagy tapasztalati is eszköz ne feledjük! [vagy ha cél, régen baj van szvsz], a lényeg, hanem az, hogy mire használod. Mindig itt véreztek el, mindig ezt a problematikát feszegetitek az analóg/digitális vst/vas vitában is. Az is pontosan ugyanebből a gócból sarjad. Ideje lenne ezt észrevenni. Több tízezernyi karaktert elpüföltök ezekre a tök felesleges "vitákra". Egy ideillő koan: - Mester! Tudom ma van a szülinapod. Kérlek, ne haragudj, mert nem hoztam ajándékot neked. - Semmi baj tedd le, ott a sarok! - De Mester én tényleg nem hoztam ajándékot neked! - Jó, akkor cipeld! Hát így kívánok további kellemes cipekedést nektek ;)
  3. Tök jogos. Másrészt meg a legtöbb szinyó eleve borzasztóan szétszól, ha ránézel bármivel. Kit érdekel!? Ha egy zenészt a szeme vezeti régen rossz úton jár! Hidd el a fülednek/agyadnak, hogy amit hallasz az jó vagy nem jó. Amit a mérőműszer mutat esetleges irány lehet, de ha javítasz is, akkor is fülre fogsz javítani, a füled fog vezetni. Aki szemre és értékekre javít az totál vakon van!
  4. A Korg-ból Moog-ot, ill. Moog-szerűt helyesebben!, megfejtés is tetszik. Én nem rég éppen harsona-kürt-trombitaszerű hangzást csináltam Moog SubPhatty-vel és UAD Lexicon reverbbel. Még a Behringer is lehet jó. A baj többnyire mindig ott kezdődik, hogy nem arra használják az emberek az eszközöket, amire való. S nem a kreatív felhasználásról beszélek, mert az mindig el fog térni az "amire való"-tól. Lehet szeretni a kvantálatlan, vagyis hamis, hangokat is. Sőt! A cikk, felütés, meg nem a szokásos VST/vas vitáról szólt. VST-t is lehet unottra járatni és vasat is. Mondjuk a modulárnál ezt később éred majd el. De ott is ugyanúgy megragadhat egy-egy patch. S most nem egy szokványos felrakásra gondolok. A cv/gate előnyét had ne ecseteljem Ezernyi megfejtés lehetséges vele. Gyakorta van, hogy egy "rossz, hibás kapcsolás" is érdekes, izgalmas, kifejezetten zenei eredményt hoz nekünk. A lényeg: te vagy a lényeg. Száraz fadarabbal, fazekakkal locsolócsőbe dugott klarinét fúvókával, fékdobon ugyanúgy tudsz vadítani, mint bármivel. Te vagy a felhasználó, vagyis te fogod meghatározni, hogy mik a kereteid és nem az, hogy vmi VST/vas vagy preset/nem-preset. Sokan a preset szintiket bindzsizik rommá és a hangzásuk semmivel se jobb vagy rosszabb, mint egy SP 1200as sampleren vagy moduláron összedobott motyónak. Az mondjuk Vince Clarke-ra és rám is igaz, hogy sok eszközünk van, így könnyű okosnak lenni.
  5. Ha lo-fi, akkor Synthrotek még! http://www.synthrotek.com/ A Bastl moduljai közül pedig van egy-két igazán izgalmas, amivel egészen más forrásból érkező feszültségekből lesz zene, lásd: ilyesféle szenzor van ADDAC-éknál is: Van szerencsém hozzá. remek kis ketyere, igazán megszínesíti a játékmódodat.
  6. Látom van baj, nem kevés. Fáj is amúgy? Javaslom A/D-nak és csapatának a magyarról magyarra fordító gép bekapcsolását Lenne akikre ráférne, ahogy nézem.
  7. Rendben csibéim! Vitatkozzatok csak egy videó felett. Én megyek megtekerem a modulárjaimat Hallásban [s nem hallgatásban] gazdag boldog új esztendőt mindenkinek! A videók alapján ítélkezést meg hagyjátok meg a süketeknek! Au revoir!
  8. Ezen jót röhögtem: " Pedig hogy de, pont az A6-al kell hasonlítani: pont az a színvonalú hangzás. " S ezt te pár videó alapján? Nem vagy semmi Jó napot kívánok eleve DCO-ja van s nem VCO-ja. Már emiatt elbukik az összehasonlítás. Én nem is a színvonalat, hangzást hasonlítottam, hanem [gyengébbek kedvéért újra] azt írtam, hogy 385.000 forintért, már olyat veszek, amit ismerek is s nem egy olyan rettenetesen gyenge minőségű vackot, amit a Behringer logó képvisel. Azért a Roland [ a régóta tartó mélyrepülései ellenére is!] és a Moog nagyon nem egy kategória a Behringerrel, ezt senki se gondolta. Mottó: diszkrét elemek. Ezt kéne végre valahára megérteni. Diszkét, válogatott és szakértelem kontra fröccsöntött, olcsó másolat. Ezt pedig igenis hallani. Valójában nem leírom ezt a szinyót, hanem szkeptikus vagyok, asszem joggal ismerve a márkát. Azért a kettő egészen más. A hasonlítgatásnak pedig csakis anyagilag van értelme.
  9. A videókon kiváló emberek dolgoznak, csupa ügyes fogás az összes, színes és szagos, de számos esetben személyes tapasztalt során a jó videók jó hangjai nem jelentkeznek, hogy hogy nem Van a marketing, marketing és marketing, meg van a fül. Az szerintem is üdvözítő, hogy valami, bármi a klónháború kellős közepén próbál eredeti maradni. Kérdés, hogy túl tud-e lépni a Behringerségen. Kérdés, hogy kellően diszkrét-e és nem a szokásos gányolás mesterfokon az egész ketyere. 385.000 forintért már vesz az ember egy Sub Phatty-t és mellé egy CP-251-et és ezekről tudja, hogy milyen. Kicsit olyan Steinway D modell versus Bogányi zongora feeling; már ha ebből az aspektusból vizsgáljuk, csak ebből nem vásárol be a magyar állam A fülemnek hiszek és nem a szememnek. Majd meglátjuk! Szeretnék csalódni!
  10. Fantasztikus! Fantasztikus! S harmadszorra is: fantasztikus!
  11. Kellően szuverén vagyok társaimmal együtt ahhoz, hogy magasról tegyek a véleményedre! Ha ízlésről akarsz vitázni, már akkor elbuktál, mielőtt belekezdtél volna. Példák felsorolása történik a gyengébbek kedvéért RM-re.
  12. Version 1.0.0

    3 downloads

    "A Chiaroscuro műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl, egészen pontosan a fényviszonyok és hatásaik ábrázolását jelenti a festészetben. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak. A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót. Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color" (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba 'kergetik'."
  13. Nagy Ákos - Chiaroscuro 2nd version File megtekintése "A Chiaroscuro műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl, egészen pontosan a fényviszonyok és hatásaik ábrázolását jelenti a festészetben. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak. A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót. Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color" (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba 'kergetik'." Submitter Nagy Ákos Submitted 2016-12-16 Category Zenék feltöltése  
  14. Version 1.0.0

    2 downloads

    -
  15. Nagy Ákos - Recitazioni to Ádám Kondor File megtekintése - Submitter Nagy Ákos Submitted 2016-12-16 Category Zenék feltöltése