Jump to content
Ménemszól.hu

Mészáros Nándor

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    213
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    11
  • Ennyit fórumozott

    1836d 22h 45m 14s

Mészáros Nándor last won the day on December 19 2017

Mészáros Nándor had the most liked content!

Megbízhatósága

71 Megbízható

Mészáros Nándor tagunkról:

  • Rang
    Strázsamester
  • Születésnap 1979-09-12

További Információ

  • Lakhely:
    Deák tér
  • Érdeklődési kör
    Érdeklődési tizenhétszög ... a negyvenkettedik dimenzióban, hiperbolikus térben

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    később
  • AIM
    Mieim???
  • MSN
    sMmi Setre sM
  • ICQ
    ??? ... HIQ
  • Yahoo
    Én is örülök
  • Jabber
    A Hutter?
  • Skype
    Skypewalker

Legutóbb az adatlapod nézték:

516 profil megtekintő
  1. A Te álom szekvenszered

    Én egy olyan szekvenszerről álmodozom, amely képes algoritmikus zene előállítására. Mindig is érdekelt az algoritmikus művészet (fraktálozás, generatív festészet és generatív zene, stb.) Ez a szekvenszer tartalmazna egy olyan vezérlőprocesszort, amely alkalmas a zenei szignálok vezérlésére egy formális (algebrai jellegű) nyelvet implementáló programozási nyelv (mondjuk BASIC, LISP, LUA, LOGO vagy ilyesmi - csak C és társai ne legyenek ;-D ) által leírható utasítástérben. Ebben a formális nyelvben minden hangesemény egy többparaméteres objektum lenne. Az objektum paraméterei pedig valahogy offline és online is előre beállíthatóan programozhatóak lennének a szekvenszer menürendszere által. Pl. írhatnék olyan kódokat, hogy Program Sequence-0003 01 START Counter-i (1...20). START. ; i:=1. ; IF POTMETER-1 > 0.1 THAN HITKEY(C-i) ELSE HITKEY(B-i). <! - - remark: Mivel az első potmétert "nagyra" állítjuk, Note 1 = C1 --> ; IF POTMETER-2 > frequency(NOTE-1/ 200) THAN PLAY(Sequence-0001) ELSE PLAY(Sample-B16). ; SETKEY C-i 440+10×i Hz. ; i:=i+1 ; END Counter-i ... és ígytovább. Lehetőség lenne számos dologra, pl. az oszcillátorok beállítására, a billentyűk (ha vannak) tetszőleges kiosztására (SETKEY), egy adott ütemnél vagy egy adott időben játszott hang paramétereinek lekérdezésére stb. Esetleg az így írt dalkódok átvezethetőek lennének egy groovebox szekcióba,. ahol pedig online (játék közben) lehetne buherálni őket, pl. rájuk ereszteni egy globális tempónövelést, frekvenciavágást, stb. A szekvenszerhez természetesen gyárilag járna számítógépes algoritmusszerkesztő program, ami megkönnyítené a kódok szerkesztését, tartalmazna automatikus ellenőrző funkciót stb. A programokat USB-pendrive-on lehetne tárolni. Nem vagyok benne biztos, hogy hasonlót nem találtak már ki mondjuk személyi számítógépre vagy hasonló hardwerre. Az tuti, hogy hardwerszekvenszer viszont nem létezik ilyen. Állítólag a SSEYO nevű cég egyik programja, a KOAN PRO valami hasonló elven működő szoftverszekvenszer volt a kilencvenes években, nekem a demója megvolt, de a működésébe természetesen nem tekinthettem bele. Az biztos, hogy nem programozni kellett (a felszínen), hanem zenei beállításai voltak. Tudom, hogy ez esetleg nem tűnik annyira komoly válasznak, túlságosan a fellegekben jár, de egyszer talán megvalósít valaki valami ilyesmit.
  2. Február: A Novation számológép és diéta menedzser app funkciókkal bővíti híres-nevezetes Circuit modelljét. Március: Ingyen Circuit jár ajándékba minden megvásárolt Circuit modell mellé. Április: Ingyen Circuit jár mindenkinek, aki lájlkolja a Circuit facebook-oldalát. Május: Elkészül a Novation ezredik demóvideója, amiből kiderül, hogy hogyan kell a minden háztartásban megtalálható rohadt narancs, szigetelőszalag és légkondicionáló-kivezetőcső segítségével "professzionális minőségű house-számot" készíteni - a Mininova vokóder funkciójára alapozva. Ja, és persze kell hozzá egy Circuit is.
  3. Yamaha CS80 újra? - Deckardsdream

    Ott a pont. Én még hozzátenném: Mondj öt modern hegedűdarabot, amit anyám is ismer. Vagy a ganxsztás / oglidzsís szomszédcsaj.
  4. Yamaha CS80 újra? - Deckardsdream

    Ott a pont. Én még hozzátenném: Mondj öt modern hegedűdarabot, amit anyám is ismer. Vagy a ganxsztás / oglidzsís szomszédcsaj.
  5. Yamaha CS80 újra? - Deckardsdream

    Szerintem a mondandómnak ezt a vonalát nem értetted, ezért megismétlem: Hiába szól rohadt "jól" vagy '"vastagon" akár a Minimoog, akár a nagyobb célközönséget megcélzó társaik, mondjuk egy Arp Odyssey. Elismerem, hogy kivételes élmény lehet eljátszani vele és hallani. Igen, egyszer az interaktív szintimúzeumban. Annyira viszont egészen egyszerűen nem szól jobban, hogy emberek nagy tömegei, akár szakmabeliek, hosszabb távon milliós nagyságrendű összegeket fizessenek érte. Hiába mondod, hogy a feature nem szól jól. Ez nagyon egyoldalú szemlélet. Ha nekem van otthon tíz középkategóriás virtuálanalóg szintetizátorom, egyik sem rendelkezik CV/Gate slotokkal, akkor a méregdrága analóg számomra csak kuriózum. Nem tudom hozzá csatlakoztatni a kontrollereimet, nem tudom beintegrálni szegénykét a hangszerparkba, nem tudom egy Roland MC-303-mal meghajtani ... egyszerűen nem opció. Akármilyen vastag is a hangja. És igen, vannak MIDI / CV átalakítók, csakhogy ez azt jelenti, a milliós álomszintimhez még külön kiegészítő kütyüket kell venni (további százezrekért). Tudom, hogy roppant ijesztően hangzik, de el kellene fogadni, hogy a hangzás csak egy a sok fontos dolog közül - és számos ok miatt még csak nem is a legfontosabb. Egyrészt a technológia fejlődik, tehát a jó hangminőség egyre és egyre olcsóbb lesz: nem kizárt, hogy tíz éven belül egy közép-árkategóriás hangkártya chip is tud ugyanolyan hangzást produkálni, mint egy Moog szinti. ** Másrészt az igények a professzionális hangzás iránt szvsz egyre alacsonyodnak (nem állítom, hogy ez jó dolog). Oké hogy egy zenészt érdekel a jó hangzás. De ha az lesz a popzene jövője, hogy mp3 albumokat töltesz fel a bandcampra (alapból csökkentett hangminőség), havonta elmész haknizni egy plázába nagyjából kamaszkorú közönség elé (és ez még a jobbik eset, legalábbis pl. egy nyugdíjasklubhoz képest :-D ), évente meg fellépsz a Dürer kertben, akkor lehet, hogy a zenészeket sem fogja már érdekelni annyira a hangzás. Egyszerűen nincs hol érvényesülnie, akkor meg minek rá annyit költeni. Persze nem mondom, hogy a Casio a jövő: nyilván mindig lesznek, akik megveszik az Arp-ot meg a Model D-t. Jól teszik. Egy viszonylag stabil réteg. Csakhogy sosem lesznek túl sokan. ** nagyon mellékvágány, de abba meg már belegondolni sem merek, mi lesz húsz év múlva, amikor veszel egy 3D nyomtatót, és pár óra alatt kinyomtatsz vele egy 1970-es évekbeli, életnagyságú, működőképes Buchla modellt ...
  6. Yamaha CS80 újra? - Deckardsdream

    Én ezt a jelenséget egyébként nem a zenei kreativitás kifulladásának (távolabbról pedig a modellek változatlanságának) tulajdonítanám, hanem egyszerűbb magyarázatot keresnék: a "boutique" vonallal ellentétben ezek a remake hangszerek egyszerűen irgalmatlanul drágák, és ahhoz képest pedig nagyon keveset tudnak. De a hangsúly a "drágán" van. Ha a Minimoog D reissue háromszor ennyit tudna (ld. a te soraid: 2017-et írunk, eltelt pár évtized), akkor se lenne üzlet. Tudom, hogy ezt a Minimoog reissue kapcsán már átbeszéltük, de egy monofon hangszer másfél millióért 2017-ben szerintem nevetséges, amíg tizedannnyiért vehetek egy virtuálanalóg vagy egy digitális szintetizátort (vagy akár egy szoftverszintit), ami - A ) nem szól sokkal rosszabbul az emberek 80%-ának fülében (szerintem ezt a "jujdevastagon szól a Model D"-féle feelinget a zenészeken kívül nagyjából senki sem érzi, különösen egy popzenei rendezvényen, ahol már eleve lebutított hangzásokkal operálnak); - B ) szinte minden téren (polifónia, presetek/patchek, memória, kezelés, PC integráció, MIDI stb.) kb. húszszor annyira sokat tud, mint a divatanalóg, divatreissue cucc. Ez a reissue mánia - ahogy ezt már korábban is mondtam - az én szememben egyrészt a marketingnek (gyártói oldalról), másrészt a sznobizmusnak (vásárlói oldalról) egy viszonylag elviselhető vagy megérthető fajtája. Mindenképp jó dolog, hogy a régi modelleket felújítják, már csak az elhasználódó nyolcvanas évekbeli gépek pótlása miatt is. Viszont: értelme ennek igazán akkor lenne, ha a régi oligofon hangszereket egyrészt jó minőségben, viszont huszonegyedik századi, versenyképes áron, a jelenlegi ár legfeljebb feléért, harmadáért kezdenék árulni. Mert addig csak egy pénztárcában és életkorban is viszonylag szűk réteg passziója lesz. Ugyan az a zene, amit Prophet 5-tel meg Jupiter 4-gyel, és a hasonló, még régebbi legendás analóg gépekkel csináltak (mondjuk Gary Numan vagy a Kraftwerk munkássága), tényleg egy elmúlt korszak része, ugyanakkor ennek kevesebb a jelentősége szerintem. Néhány ügyes producer bármikor csinálhat retro hullámot. (Nem is lenne rossz) Úgyhogy attól nem félek, hogy nem lehet ezekre a divatanalóg reissue cuccokra jó zenéket írni. De ehhez valamiféle ösztönzés kellene. Pl. hogy üzletileg megérje a "zenészek" egy nagy tömege - ide értve a hálószobai ministúdiókat is (ezért az idézőjel) - számára. Leegyszerűsítve, az üzleti siker azt jelenti, hogy sokat adunk el, viszont ha sokat adunk el, akkor nem a vásárlóközönség legeslegtetejét célozzuk - árban - hanem a közepét, vagy ez alatt. Amíg ezt a gyártók nem értik meg, addig elsöprésben ne is reménykedjenek. Nekem circa öt évig kellene kenyéren és vízen élnem, hogy vehessek egy Model D-t, és az aztán következő két-három évben ne mezítláb járjak dolgozni, mivel nem tudok cipőt venni a tartalékaimból. Sokan fogják ezt a szintidiétát végigcsinálni? nem hiszem ... Ha jól tudom, a Minimoog D is elsősorban azért volt forradalmi - a jó minősége mellett - a hetvenes évek fordulóján, mivel mérete kapcsán ez volt az első igazán elérhető árú szintetizátormodell, így a menő progresszívrock-zenekarok mellett, akik már régebben is használtak szintit, egy csomó feltörekvő popcsapat is meg tudta engedni magának. Tehát töredék árért nemhogy ugyanannyit, hanem jóval többet tudott (nemcsak a hangja volt jó, de a könnyű hordozhatóságot és a modularitás elvétől felszabadulva, az egyszerűbb kezelhetőséget is jelentette) , mint az előző modellek. Persze hogy vitték, mint a cukrot! Ez okozta a nagy elektro robbanást a nyolcvanas évek elején. (?) A divatreissue modellek viszont háromszoros árért nyújtanak háromszor kevesebbet.
  7. Yamaha CS80 újra? - Deckardsdream

    És ne mondjuk? Én hajlanék rá, hogy mondjam.
  8. Tudsz gyártani balkezes MIDI billentyűzetet? A ) verzió: Ugyanolyan, mint egy zongorabillentyűzet, csak jobbkézre esik a basszus, balkézre a magas szekció; B ) verzió: Hasonlít az A verzióhoz, csak a billentyűk még tükrözve is vannak a hangszer oldalfalával párhuzamos síkra (tehát a C billentyű - nem a hang - van legfelül/legjobbra, ettől balra a D, és így tovább) . Milyen lehet egy ilyen?
  9. A JDXA nem rossz hangszer, de az árát szerintem messze nem éri meg. Mint tulajdonos mondom. Számtalan gond van vele egyébként (recsegés, ergonómiai problémák, polifónia hiány, szekvenszer gondok). Nekem mondjuk pont a "műanyag" kinézete és az ún. karácsonyfa üzemmódja nagyon bejön, habár persze ennél azért több ... A Nord család tagjait pénztárcakorlátok miatt esélyem sincs megismerni, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni. A JDXA akkor jó, ha szereted a kísérleti hangszereket, amikkel el lehet pepecselni hónapokig anélkül, hogy számottevő eredményt érnél el, mígnem, egyszercsak ... életed legérdekesebb hangszínét szólaltatod meg! Ha "profi" felhasználásra kell valami, amivel könnyen lehet zenélni és már eleve cseszett jó hangszíneket tartalmaz, akkor a jdxa semmiképp nem neked való (a gyári presetjei pl. nevetségesek). Amúgy, nem kötekvésből mondom, de tudomásom szerint a jdxa nem virtuál, hanem valódi analóg szinti. Rosszul tudom?
  10. V-link

    Hmmm a Massive Attack-ről nem feltételezek ilyet, ez nagyjából a vidéki hakni színvonal
  11. V-link

    Erre meg ezt találtam egészen véletlenül Livid Union 2.5. : http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/livid-union-v2.5-video-mixing-software Ez nem V-link, hanem "tiszta" MIDI alapú. Kérdés, hogy kompatibilisak-e, nem valószínű. További kérdés, hogy gyártják-e még, mert a gyártó Livid honlapján nem szerepel (már?).
  12. V-link

    Ehhez a kérdésemhez egyelőre ezt találtam: http://www.rodgers.hu/product.php?node_id=2004381 Habár a Roland honlapján már ez is kifutottnak van írva : https://proav.roland.com/global/products/pr-50/ Hasonlóképp ez is: https://www.roland.com/us/products/md-p1-s/
  13. V-link

    Én is pontosan így gondoltam, de lehet, hogy én akarok lenni az első. Persze én nem lépek fel sehol és nem is akarok (és nem is nagyon tudnék :-D ), inkább maga a technológia mint olyan érdekel. Pl. esetleg írnék róla Wikicikket, vagy ilyesmi. Amúgy nem a fény-és füstvezérlésre gondoltam, mert DJ-s boltokban ahhoz sok helyen hirdetnek eszközöket, hanem kifejezetten videolejátszók és projektorok vezérléséről, amihez viszont nem nagyon látok kütyüket.
  14. V-link

    Több Roland terméken (MC-X0X groovebox család, V-Synth) van ilyen funkció. MIDI üzeneteket küld ki a hangszerből, amik videóeszközök vezérlésére valók. A gond csak az, hogy külön video-kontroller eszköz kell a működtetéséhez (Edirol DV-7DL ), közvetítőként a hangszer és a videolejátszó rendszer között, ez már kifutott terméknek számít, de különböző honlapokon kétmillió forint értékben láttam őket használtan (ami elég durva). A kérdéseim: 1. Használható még ez a funkció valamilyen új eszközzel? Én nem találtam sehol semmit. Gyártanak valamit mostanában, lehetőleg a Rolandnál, ami kiváltja a DV-7-eseket? Ha igen, mibe fáj ez anyagilag? 2. Kiváltható valami létező, akármilyen drága PC-s app-pal egy ilyen DV-7DL? Mondjuk a Roland MC-808 összeköthető számítógéppel vagy tablettel úgy, hogy képes legyen videofájlokat vezérelni? Egy DAW szoftver képes lehet ilyesmire? 3. Létezik a V-link használatára valamilyen házilag barkácsolható megoldás? 4. Akik élőben fellépnek és azt akarják, hogy a hangszerüknek aktíve köze legyen a fellépésen háttérben vetített videósávhoz (tippelek itt pl. a Chemical Brothersre vagy a Massive Attack-re, az ő koncertjeiken már láttam párszor kivetítőt, amin a képek valószínűleg szinkronban voltak a zenével) , azok hogy oldják ezt meg V-link eszköz nélkül? mert biztosan létezik ilyesmi, de abban is biztos vagyok, hogy a V-Link technológiának ebben nem sok szerepe lehet, fórumokon böngészgettem és felületes kutatásom alapján soha a büdös életben nem használta még senki. Köszi mindenkinek, aki próbál válaszolni. U:I: Ez az első általam indított fórumposzt. ha valamit elrontottam volna (rossz helyre küldés, hiányzó akármik), elnézést.
  15. Végül is, amit mondani tudunk egymásnak, azt a fórumon is elmondhatjuk. Mondjuk egy klubnak lenne pl. olyan értelme, hogy ki lehetne próbálni egymás szintetizátorait, már aki nem félti a sajátját, vagy nem féltékeny rá.
×