Jump to content
Ménemszól.hu

Bendi

Moderators
  • Tartalom számláló

    2.269
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    200
  • Ennyit fórumozott

    428d 13h 10s

Bendi last won the day on October 8

Bendi had the most liked content!

Megbízhatósága

976 Megbízható

1 követő

Bendi tagunkról:

  • Rang
    Generális

További Információ

  • Érdeklődési kör
    Zeneszerzés, hangszerelés

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://soundcloud.com/bendi64

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Valószínűleg ez még kristályos pickuppal van, aminél elég nagy tűnyomás kell, ami viszot "szántja" a lemezt. Akkoriban a (tévesen*) dinamikusnak hívott mozgó mágneses pick-upok még nem voltak "mindennaposak". * - A dinamikus pickup igazából a mozgó tekercses, ami nem tévesztendő össze a mozgó mágnesessel. A klasszikus - sokak által használt - Ortofon FF15 mozgó mágneses (volt), az MC-x család (kb. ötször akkora belépő árral) mozgó tekercses.
  2. Bendi

    Moog ONE

    Ami pedig a legfontosabb: az átlag zenehallgató, aki mobiltelefonon hallgat mp3-at (jó esetben minimum 192-est, de inkább csak 128-ast), az egyáltalán meghallja-e a különbséget a 7.000 dolláros Moog One és az átlagos szoftver szinti között, illetve hogy egyáltalán érdekli-e?!
  3. Bendi

    Moog ONE

    Na ez már közelebb visz az "igazsághoz"! Itt már látható, hogy "mi került ezen a fotelon 7200 forintba!".
  4. Bendi

    Moog ONE

    Pontosan ezt éreztem én is. Tisztelem-becsülöm Chic Coreat, zseniális, nagytudású zenész, de - már bocsánat - szánalmas, hogy egy ilyen hangszeren egy ennyire "gagyi" elektromoszongora-imitációt demonstrál. Bakker, ezt egy 100.000 forintos Casio jobban tudja. Tehát - hogy mindenki számára világos legyen a konklúzió - nem ilyen demókat kellett volna készíteni. A hangszer igazi tudásáról gyakorlatilag semmit nem tudtunk meg.
  5. Kb. 1 órát elbíbelődtem vele, és tetszik. Ahogy én látom, nagyon jól ötvözi a klasszikus DAW funkcionalitást és a "modern", electribe-circuit-mpx féle kezelést. A 8 szinti track és a drum track - szerintem - bőségesen elegendő bármilyen alap létrehozásához élő előadáshoz. (Megint csak azon tudok sopánkodni, hogy ha annakidején - 40 évvel ezelőtt - hasonló eszköz lehetett volna a kezünkben, olyan iskola-bulikat lehetett volna összerittyenteni, hogy ihaj! ) Már csak tengersok időre volna szükség...
  6. Megjelent a Komplete 12 a Kontakt 6-tal. https://www.native-instruments.com/en/specials/for-the-music-in-you/?content=4575
  7. Bendi

    iOS10 vs iOS11

    A Beállítások --> Általános --> Info oldalon két tulajdonság: - Kapacitás - Elérhető (Legalábbis iPhone-on, de szerintem iPaden is így van, csak most nem tudom megnézni.)
  8. Bendi

    iOS10 vs iOS11

    Azt sajnos nem tudom, hogy maga az iOS 11 mennyivel nagyobb csomag, nint az iOS 10, de ha jól sejtem, karcsúsították, mert eltávolították a 32 bites részeket... Vagy az az iOS 10 volt? Már nem tudom... Az viszont biztos, hogy a 16 GB nagyon kevés ma már... Lehet, hogy most kellene váltanod egy nagyobb és újabb iPadre, amíg még van értéke az iPad mini 4-esnek... Ha ennyire "szorít a cipő". (Én tavaly vettem egy új iPad-et, mert az iPad2 - igen, a második, 2011-es modell - már bizony tényleg használhatatlan volt az új dolgokhoz. Viszont az Animoog, az Eletribe-ok, meg egyéb, még arra írt szoft szépen elmuzyikál rajta... De bizony az újabb finomságok miatt már lépnem kellett.) Apropó: a Korg új Electribe Wave-je nagyon nagyot lépett - szerintem -, most már gyakorlatilag egy "teljes értékű" zenekar van egy appban. Össze lehet rakni egy teljes nótát úgy, hogy "előben" csak a szólókat kell játszani, minden másra ott a mastercard azElectribe Wave.
  9. Bendi

    iOS10 vs iOS11

    Amennyire én tapasztalom, az iOS 11 - legalább is - nem rosszabb, mint az iOS 10 volt. Egy iPhone 5S-en még elég jól teljesített, és egy iPad mini 2-n is, de tény, hogy a legújabb (tavalyi) iPad (ami gyakorlatilag egy iPhone 7-es) sokkal virgoncabb vele.
  10. Erre nem tudok mit mondani, mert nem ezt használom, hanem Logic-ot, de az az előnye mindenképpen megvan, hogy tizedáron juthat hozzá a kispénzű (kezdő) zenész egy multiplatfotmos - Mac, Win, Linux -, teljes képességű DAW-hoz. https://www.tracktion.com/products/waveform A lap legalján az összehasonlítás a Tracktionnek és a Waveform 8-cal, de a lényeges dolgok: Support for macOS 10.9 or later (64bit) 10.9 or later (32/64bit) 10.9 or later (32/64bit) Support for WINDOWS 7 / 8 / 10 (64bit) 7 / 8 / 10 (32/64bit) 7 / 8 / 10 (32/64bit) Support for LINUX Ubuntu 16.04 (64bit) Ubuntu 16.04 (64bit) Ubuntu 16.04 (64bit) Support for Plugins VST/AU/Linux VST VST/AU/Linux VST VST/AU/Linux VST Unlimited Audio Tracks Yes Yes Yes Unlimited MIDI Tracks Yes Yes Yes Automation Yes Enhanced Yes Enhanced Yes Enhanced Timestretch Algorithm Professional Professional Professional Latency Management Yes Yes Yes Step Sequencer Enhanced Enhanced Enhanced A tracktion 7-tel - meg korábban a 6-tal - kicsit "ismerkedtem", szerintem egy otthoni zenész mindent meg tud csinálni vele, ameddig el nem jut a világhírig, amikor már fussa ProTools-HD-re a milliódollárokból. És ha esetleg valaki még mindig 32 bites Windowson zenél, akkor a Waveform 8 is bennefoglaltatik a licenszben - úgy sejtem -, aminek van 32 bites verziója is.
  11. Na kérem, most TÉNYLEG kavicsokért lehet Waveformhoz jutni. A labor sale keretében a megfelelő - a tracktion oldalán látható code-dal - $29-ért lehet a free tracktion 7-ről upgrade-elni. 8 doboz olcsó cigaretta, egy fél tank benzin, egy fél hétvégi bevásárlás ára... És - amennyire belekóstoltam - nem is rossz ez a waveform!
  12. (Azért így is elég gazdag a felhozatal..) Lehet, hogy a D-05 boutique-kal kevertem össze...
  13. Bendi

    Élet a DAW előtt.

    Azért ma már olyan - nagyon is komoly - hangszereket lehet venni, mint pl, a minilogue, novation bass station, vagy még mindig emészthető áron a MiniBrute. Rengeteg olcsó. de jól használható plug-in is elérhető, sokszor akciókkal tovább "ócsítva". Ha valaki elég komolyan veszi a "home stúdiózást", akkor egy-két havi fizetéséből egész komoly komplett cuccot tud összerakni (hangszer, hangkártya, monitor). Ja, és pl. arról ne is beszéljünk, hogy pont a héten jelentették be, hogy ingyenes a Tracktion T7 DAW, ami indulásnak tökéletes! (Azért azt se felejtsük el, hogy ma már szinte mindenhol van otthon egy közepesnél jobb számítógép. Használtan fillérekért lehet jó belépő szintű hangkártyát lelni... Szóval ma sokkal-sokkal kevésbé az anyagi lehetőségek jelentik a gátat az elinduláshoz. Jó, persze nem kell rögtön Genelec (vagy ATC!!) monitorokban gondolkodni, meg Apogee hangkártyában...
  14. Bendi

    Élet a DAW előtt.

    Egy kis kiegészítés a másik topikban felvázoltakhoz: Valamikor '78 - '82 között - fiatalkorú "elkövetőként" - a Havanna lakótelepen egy hajdani építkezési felvonulási épületben "koncerteztünk" a helyi ifjúságnak. Nagyjából kéthetente-havonta hétvégén "buliztunk" "koszt-kvártély"-ért. (Nullszaldós volt a buli, pénzt nem kaptunk, de fizették a motyó szállítását, és pár üveg sört/üdítőt is kaptunk.) Minden hangszer vitte a saját erősítőjét, plusz a mikrofon a gitár mellé lett bedugva. Ennyi. Egy alkalommal már felnőttként (akkor már volt egy ARP PRO-DGX szintim is a Vermona orgona mellé) a Belgrád rakparton (talán a Mini klubjában?) játszottunk egy másik hasonszőrű bandával együtt, és - röhögni fogtok - 100 jegyet kellett eladni, hogy megérje a klubnak megtartani a rendezvényt. (Rezsi, büfésnéni, stb.sb.) 99 jegyet adtak el, úgyhogy - azért, hogy a 99 fizető néző se járjon pórul, és mi is zenéljünk egy jót - összedobtuk tizen (a két banda) a századik jegy árát. Akkora bulit csaptunk, hogy csak csuda! És bizony a felvételek úgy készültek, hogy - jobb esetben sztereo, de inkább mono - kazettás magnóval felvettül a bulit, illetve amikor megjelentek az első hordozható VHS kamerák, akkor szereztünk egyet kölcsön, és azzal vettük fel. Olyanról szó nem lehetett, hogy soksávos felvételt készítsünk. Egyszer csináltunk egy "komoly demó kazettát", amit egy belvárosi lakásban kialakított házi stúdióban vettünk fel, de az már akkor is az "alsó kategória" volt. De - amatőrként - csak arra volt pénzünk. Azért ez a mai világ a ma kezdőknek nagyon-nagyon könnyűvé teszi a dolgot azon a téren, hogy "fillérekért" jut hozzá az eszközökhöz. Én '86-ban a 3.500 Ft-os fizetésemből kuporgattam össze a 25.000 Ft-ot a használt ARP PRO-DGX-re (Tehát mintha ma 2,5 millióért lehetne megkapni a legolcsóbb használható hangszert.) Egy Korg poly-800-as 45.000 volt használtan. Ja, és egy IBM-XT kombatibilis számítógép 2.000.000 Ft.ba került. (kettő millió forintba! A 3.500 ft-os fizetéshez.) Ehhez képest ma egy átlagosan jól fizetett fejlesztő egy havi fizetéséből vesz egy közepes Mac-et! (PC-t meg csúcsot rak össze!) Régen minden jobb volt, na!
  15. A kedvenceim a Legendary cuccok közül a D-50 és a JV-1080 plusz most az új SRX-Keyboard. De nagyon tetszik a többi is, és - szerintem, de elég sok más tag szerint is - ,az egyik legjobb hangú plug-in család. Alapvetően 20$ ( < 6.000 Ft) egy hónapra bagó érte, ha azt veszem, hogy egy doboz cigaretta 1.000 Ft, ráadásul minden egyes évfordulókor "örökbe" választhat az ember egy plug-int. (Ezt megtarthatod akkor is, ha megszünteted az előfizetést, de szerintem nincs értelme megszakítani. Én decemberben kezdtem az előfizetést, kiváncsi leszek, hogyan értesítenek, hogy választhatok egyet. még azt nem tudom, hogy a JV-1080 vagy a D-50 legyen... ) A System-1 és a System-8 alap presetészlete kicsit "túl trendi, túl modern, túl harsány", de elég jó hangokat ki lehet belőle csavarni, ha az embernek van ideje erre. Én sokkal inkább a készen kapott presetek közül mazsolázok, és azok a fenti két hangszernél igencsak "fincsik". (Ha jól tudom, a D-50-ben pl. az összes eredetileg kiadott bővítő kártya benne van.) Ezen a "demo/prezi videón - a TR-808-at kell "promózni" - hallható zenében csak RolandCloud hangszerek szólnak, mindenféle master nélkül, egyedül két tracken van egy kis reverb. (Az insta motorja kicsit - lehelletnyit - loudnessezte a hangot.)
×