Jump to content
Ménemszól.hu

Wheel

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    598
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    34
  • Ennyit fórumozott

    92d 20h 41m 23s

Wheel last won the day on August 15

Wheel had the most liked content!

Megbízhatósága

149 Megbízható

Wheel tagunkról:

  • Rang
    Kapitány
  • Születésnap 1973-07-18

Legutóbb az adatlapod nézték:

4.054 profil megtekintő
  1. A népszerű és kevés embert foglalkoztató pályák az elhivatottaknak valók, hiszen a legjobbak kerülhetnek csak helyzetbe és nekik is szükségük van jó adag szerencsére a mérhetetlen kitartás mellett. A zeneipar már nem a stúdiómunkákra alapozza árbevételét. Eltolódott a koncertek irányába. Ennek oka nyilvánvalóan az interneten elterjedt, kivédhetetlenül ingyenes terjesztés. Amiért nem lehet pénzt kérni, mert ingyen viszik, abban nincs nagy üzlet. Kis kivétel az ipari kiszolgálás: televíziók zenei műsorai, reklámok ...stb, de ezek elég jól eltávolodtak a művészettől. A mai jelenség hatása az élőzenének kedvez. Korábban a zenészek fő bevétele a lemezeladásból keletkezett és a koncertezés inkább reklám és extra kereseti lehetőség volt. Mára ez megfordult. A koncertezésből élnek a zenészek és egy-egy dalt írnak, vesznek fel, amit a videomegosztó portálokon terjesztenek, hogy minél többen menjenek a koncertjeikre. (ez is egy kicsit árnyalt dolog, mert az első vonalbeli zenekarokra igaz inkább. A Petőfi rádiós vonal többnyire majomkodik, leginkább a brit zeneipar torszülötteit követve...de legalább nem lusták dalokat gyártani). A technika fejlődésének köszönhetően elég sok műfajban lehet boldogulni otthoni vagy nagy beruházást nem igénylő projekt stúdiókban készült felvételekkel. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a célállomás a mobil készülékek világában van. A minőség már nem az első szempont, illetve elviseli a kompromisszumokat. A rádióknak pedig néhány pluginhuszár megcsinálja a teljesen egysíkú, ötlettelen mixeiket, jó erős kompresszorokkal :-). Ez könnyen tetten érhető, ha összehasonlítod a munkáikat. A nagyobb zeneiparral rendelkező országokban kicsit másképp van, de ott is a turné adja a nagyobb bevételt. Inkább a hajlandóság (kényszerűség) miatt maradnak talpon a nagyobb stúdiók. Nem "vacakolnak" a producerek otthoni szórakozással, mert tudják, hogy a stúdióban a tapasztalatot és szakmai hozzáértést is megkapják, nem csak a technikát. Biztosra akarnak menni, mert a zenész sietne koncertezni. Nem ér rá :-) Ha stúdiózni akarsz és hivatásként szeretnéd csinálni, akkor ez - szerencsés esetben - a hobbid is nem csak a munkád (jövőbeni munkád). Az interneten segítségével ma már az önképzés korlátlan lehetőségi segítenek minket. Egyetlen korlát az idő, amit a hasznos és haszontalan dolgok szétválasztásával tölthetünk. Ha a stúdiózás az életed, erre fordítod a legtöbb időt. Nem számolgatod az órákat, csak észreveszed. Ha találsz stúdiót, ahol alkalmaznak, akkor is lesz otthon mindig egy kis birodalmad, ahol folytatod :-). Nagyon hasznos dolognak gondolom a koncert hangosítást. Ha tanácsot adhatok, stúdió helyett inkább hangosító céghez menj dolgozni pár évig. Mivel az többnyire fizikai munka, rögtön az elejétől fizetnek érte és rögtön "élőben" találkozol a zenész, a zenélés legtöbb technikai és emberi buktatóival. Nem utolsó sorban pedig, ha egy-két évet végig csinálsz így és nem megy el a kedved az egésztől, biztos lehetsz benne, hogy jó úton jársz.
  2. Rendszer tesztelés

    Sting 57th and 9th lemezét ajánlom, ha hangmérnöki/stúdiótechnikai szempontból keresel etalont ebből a zenei világból. Nem vitték túlzásba a hangszerelést és nagyon jól szól. A maszteringet itt is "elkúrták", de lehet, hogy nem véletlenül :-)
  3. Rendszer tesztelés

    Ez egy nagyon bátor kijelentés :-)
  4. Nem tennék barkács vagy olcsó erősítőt egy ATC elé. Olyan, mintha egy BMW-re futózott diagonál gumiabroncsot tennél. Akkor inkább alsóbb kategóriás komplex hangfalat kell venni. Az erősítő illesztése, hangváltó mindig probléma. Ezért tartom jobbnak az aktív hangfalakat. Ott a gyáró dolga és felelőssége, hogy passzoljon minden.
  5. Nálam van SCM25 és KH310 is. Hosszú ideig használtam Dynaudio BM15-öt és próbára járt itt kis ATC is. A BM15 nagyon szépen szól, zenehallgatásra is jó hangfal. Nagyon mélyre lemegy. A Neumann KH310 kiváló hangfal. Az ATC viszont egy másik világ ezekhez képest. Amit megszoktál a hangszóró méret és egyéb arányokból adódó jellemzőket, azok itt nem érvényesek. A legkisebb hangfal is teljes értékű lehallgató rendszerként használható és nem hallottam olyat, ami ellenfele lenne bármelyik ATC-nek. Szerintem zenehallgatásra kevésbé alkalmas, mint az említett másik három termék. Ha pedig kategorizálnom kellene, akkor azt mondanám: Dynaudio BM15: régimódi, de kiváló hangfal. Mindenre jó és semmire sem. Ismerni kell, hol mossa el a hangokat. Neumann KH310: inkább kellemes zenékre való. Klasszikus zenét kizárólag ezen készítek. Jazz, akusztikus hangszeres dolgok a legnagyobb erényei. ATC: Rock/popzene és minden hangos műfaj, dobok, gitárok...stb. Sávozáshoz pedig kizárólag ezt használom a fentiek közül. Klasszikus zene estén és akusztikus hangszereknél is. Nekem soha egyik Genelec sem tetszett és máig nem értem, hogy miért lett annyira népszerű.
  6. Nem azt hallod

    Eddig hallgattam, mert ilyen magasságokba nem mertem menni. Összeszedtem a bátorságomat és.... A stúdióban arra fordítunk sok pénzt különböző eszközökre (valakinek vasból van :-)), hogy csúnyán elrontsuk a jel minőségét. Tesszük ezt azért, hogy a korabeli alacsony színvonalú műszaki eszközök hangzását utánozzuk. Ez nem csak a mi hobbink, hanem a hallgató is ezt várja, mert ezt szokta meg. Ebbe a szemléletmódba nem fér bele egy "jól hangzó" kábel, ami javítja a jel minőségét. A Töfi erről máshol már írt régebben, hogy a gitároknál van különös jelentősége a kábeleknek. Itt is azért, mert nagyon alacsony szintű jelről van szó (a hangszedő kevés energiát tud előállítani a húrok rezgéséből) és a veszteség ne nyomja el a jelet. Utána rögtön (jó estben) egy "nagyon rossz" minőségű, csöves erősítőbe megy a jel, ahol már elég erős és eléggé rossz. A tiszta jel is torz. Ezután tegyek be olyan kábelt, ami javítja a hang minőségét? Dehogy! Keresek még kompresszort, eq-t, de azokból is a "rosszabb"fajtát, hogy sajátosan tovább torzítsa az egyébként is rossz minőségű hangot. Örülök, hogy milyen jó "soundja" van, miközben műszaki szempontból rendkívül rossz minőségű, többszörösen lerontott jelet hallgatok. Annyira összetetten rontjuk a jelet ezekkel az eszközökkel, hogy reprodukálni más készülékkel szinte lehetetlen. Erről szól a klónokról írt másik beszélgetés itt a fórumon. A tápkábeleknél nem hiszek a minőségben. A zajszűrést a készülékben kell megoldani, mert mindegyik készülék egy transzformátorral, tápegységgel indul. Annak a zaja a szuper kábel utáni "tiszta" amplitúdójú váltakozó áramú jelre szépen rákerül és ha a tápkábel jobb is az átlagosnál, egyáltalán nem számít. Az USB-hez nem tudok hozzászólni. Használunk a stúdióban valahol USB-ét? Én nem :-(. A Hifi világban viszont minden megtörténhet. Csak azt nem értem, ha a hifi a legjobb, akkor miért nem felelnek meg a hifi hangfalak stúdióban keveréshez? :-). A legdurvább kérdés pedig: miért nem szeretek zenét hallgatni egy nagyon jó minőségű stúdió lehallgató rendszeren? Itt lehet elballagni a pszichológia területére, de ehhez (sem) értek. A legnagyobb különbségnek azt gondolom a profi stúdió és a hifi világ között, hogy a profi stúdióban a felvételre, editálásra és keverésre fordított időt úgy szeretnénk minimalizálni, hogy a felvétel jól szóljon és átvehesse a helyet a kreatív munka. A hifi pedig a zenehallgatásról szólna, de sokkal inkább szenvedély. Ezért van itt is olyan sok feszültség :-)
  7. Nem azt hallod

    A leválasztó trafó fogja termelni a zajt neked. Ha komoly stúdiót építesz, akkor a mérete és a trafón keletkező villamos veszteség, hőtermelés sem elhanyagolható. Arról nem beszélve, hogy a többi zajt termelő készüléked a leválasztó trafó szekunder oldalán lesz, tehát a valószínűleg esélye sem lesz neki. Vagy minden készülék elé külön leválasztó trafóban gondolkodsz?
  8. Szia! A hangfal és erősítő kettős szigetelésű. Akkor szokott ilyen történni, ha valamiért az a szigetelési rendszer romlik vagy leföldelik a dobozt. (A kettős szigetelésű berendezést földelni tilos). Ha gyári kábel van ez utóbbi kizárható. Ebben az esetben a hálózati kábel bevezetőnél érdemes először a hibát keresni. Megtörik, sérül a szigetelés és szivárog a hangfal házra. Mivel nincs földelve, a kismegszakító vagy ÉV relé (ha van olyan) nem old le. Ha a hálózati kábel rendeben, következhet a trafó. A Primer/szekunder közöttii szivárgás nagyon gyakori, ahogy öregszik a szigetelő anyag. Érdemes szakemberre bízni (nem biztos, hogy villanyszerelőre), mert nem árt hozzá szigetelésvizsgáló műszer. Azzal viszont nagy károkat lehet tenni a készülékben, ha nem körültekintően használják. Ennél tovább valószínű, hogy nem kell menni, mert ott már a törpefeszültségű rendszer nem ráz.
  9. Ne hallgass a cimbidre! Nem a hangszóró méret alapján kellene döntened. Szerintem tehetsz oda 40cm-es hangszórót is.
  10. Nem a nagyobb méret miatt, kérdeztem. Bármelyiket veszed, nem fogsz csalódni. Genelec messze van tőlük, nagyon. Úgy tudom, hogy a SCM19 inkább hifi hangsugárzó. Az SCM20-at szánják stúdióknak. Lehet, hogy tévedek. Ezért kérdeztem, hogyan esett rá a választás.
  11. https://www.puremix.net Ez jó, de nem ingyenes. A youtube tele van a témával, ezért nehéz a hasznosat megtalálni.
  12. Nem a mastering a megoldás. A mixen kellene dolgozni. Bátrabban kell az eq-val rendet csinálni. Minden hangszert túl erősnek hallok és egymást igyekeznek túlkiabálni. Ezen a master nem segít. A hangszerekkel, hangszínekkel semmi bajom. Egyébként sem zeneszerzésre kértél tanácsot :-). Szerintem a "levegő" hiányzik a zenéidből. Javaslataim: 1. Keverés közben legyen a projektben legalább egy, de inkább kettő-három etalon zene. Olyan, amit szeretsz és hasonlóan szeretnéd, hogy szóljon a tied. Ezekben legyen hasonló zenei, hangszerelés megoldás, mint amit csinálni szeretnél és hasonló hangszínek is. Ezeket az etalon sávokat keveréskor gyakran hallgasd, mert segít egy bázist létrehozni a fejedben. Egyébként elmész az erdőbe. 2. Az eq-t inkább vágni, mint kiemelni használd! Ha egy hangszert bizonyos tartományban jobban szeretnél hallani, keresd meg a többit, ami elfedi és azokból vágj, a kritikus frekvenciákon! 2. Próbáld meg nélkülözni a kompresszort, ahol csak lehet! Ezekben a zenékben nem sok haszna van. Csak akkor tegyél kompresszort a sávra, ha okod van rá és célod van vele! 3. Addig ne masterelj, amíg az mix nem szól úgy, ahogy szeretnéd!
  13. 4db rack csavar készlet kell. A készlet tartalma: csavar, alátét, kosáranya (ez megy a rack sínbe). Szerintem nem patchbay kell neked :-) A hangkártya hátsó csatlakozóit szeretnéd látni elöl?
×