Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Melyek a legjobb szimfonikus plug-inek?


Főr Gábor

Kérdés

  • Válaszok 93
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Először is nem értenék egyet abban, hogy a Vienna lenne a legjobb. Szerintem minden téren van már a Vsl-nél használhatóbb és szebb hangú hangkönyvtár.

A vonósokra én az LA Scoring Strings-et ajánlom, csodásan szól, és nagyon ötletesen van megoldva a legato-portamento-glissando probléma. Ő lenne az: http://audiobro.com/lass-2-0/

Fafúvósokból nekem bizonyos dolgok miatt kényszermegoldást kellett alkalmaznom. Ami eddig a hangjából ítélve a legjobban tetszett, az az Orchestral tools-tól a Berlin woodwinds. Bár hozzá kell tennem, még nem próbáltam.

http://orchestraltools.com/index.php?option=com_content&view=article&id=148&Itemid=102

Rézfúvósok terén pedig a Sample Modelling termékeit használom. Ezek csak szóló hangszerek, de kontaktba be tudsz tölteni egyszerre több trombitát, kürtöt, akármit is egyszerre, van is a könyvtárban ilyen patch. Ez egyébként messze a legokosabb hangkönyvtár mind közül, gyakorlatilag mindent tud amit kell neki. Legato, portamento, glissando, flutter minden ami kell.

Itt egy zeném, még nincs ugyan teljesen készen, de ebben szól még csak a sample modelling cucc. (Nyilván az LA scoring strings mellett) https://soundcloud.com/mardu1988/spring-is-coming-semi-finished

Egyébként Westgate studios fafúvósok vannak benne.

Link to comment
Share on other sites

Természetesen nem gondolom azt hogy ha egy könyvtár mesterségesen keltett hangokból áll, akkor azt kerülni kéne, csak nem mindegy hogy az ember milyen zenét akar csinálni. 

Ha olyan zenét akarok csinálni, mondjuk egy filmhez, amit utána  egy szimfonikus zenekar is  egy az egyben le tud majd játszani, mondjuk stúdió felvételnél, akkor ha például szét processzált, nem valós hangzású vonósokat használok, hiába szólnak jól a számítógépemen, nem tudhatom, hogy az hogyan fog  majd hangzani egy szimfonikus zenekarral. Ezért gondoltam az én elképzeléseim szerint, hogy fontos lenne tudni, hogy melyik hang könyvtár lett manipulálás nélkül felvéve egy koncert teremben, mert az, gondolom alkalmas hangszerelésre.  Ellenben a szét processzált effektezett hangkönyvtárral, ami nem alkalmas hagszerelésre, viszont  nagyon is jó lehet akkor, ha a zene egy az egyben úgy lesz felhasználva ahogyan én azt megírtam a számítógépen. 

Tehát, ha jól gondolom a fentieket, akkor meg kell különböztetnünk ezen könyvtárakat egymástól.

 

szerencsére ez a sejtés nem igaz, pontosabban nem ettől függ, hanem attól, hogy a gyártó mennyire hisz az előrecsomagolt post-process-ben. egy extrém példa ezen a téren az 8dio ütős könyvtárai, amik rendkívül agresszíven előfeldolgozottak, de ez gyártói döntés, független attól, hogy mekkora térben vették fel a hanganyagot. és attól még ugyanúgy hallhatod minden harmadik trailerben őket, szóval még ha ilyen mesterséges is egy könyvtár, az nem jelenti azt, hogy kerülendő lenne. aranyszabály a számítógépes mockupokban: azt csináld, ami jól hangzik. mindegy, hogy a valóságban olyan nem lehet. a CineSamples is biztosít általában egy mixet, aminek a végére vas Lexicon zengetőt raktak, mert egy speciális hangzás után mentek, viszont az összes többi forrás az csak a normál utófeldolgozáson ment át. 

 

Link to comment
Share on other sites

ha mindenkeppen zenekarral akarod feljatszatni a vegen, akkor nem art ugye erteni a konkret hangszereleshez, kottairashoz, ahhoz hogy egy-egy hangszercsoport mit tud eljatszani, stb. ilyenkor szerintem nem az szamit, hogyan hangzik az, amit te a szamitogepen osszeraksz, mert a vegeredmeny ugyis mas lesz az elo hangszerekkel. ilyenkor inkabb arra kell torekedni, hogy a kottakep ertheto legyen a zenesznek.

en ebben az esetben magasrol tennek arra, hogyan szolal meg keveresileg, meg hangzasilag a zene. nem fontos. az a lenyeg, hogy zeneileg osszealljon, a zenekar meg majd beleadja a tudasat, a studio meg a felveteli lancot. aztan a vegen a mix megoldja a tobbit.

 

ahogy oldbrian is irja, a hangkonyvtarakkal nagyon jol lehet dolgozni, de a helyen kell oket kezelni, mert nem egy aranyszabaly szerint epitik fel oket, hanem aszerint hogy kinek mi a celja vele. lasd a peldakat.

ossze lehet oket hozni, utos lehet, de meg kell dolgozni veluk, nyilvan mas ertelemben, mint egy elo zenekarral.

 

az emberek 90%-a amugy rohadtul nem fog azzal torodni, hogy mivel es hogyan keszult a zene. ha utos, ha megszolal, ha odab*sz, akkor? a vegeredmeny a lenyeg, nem pedig az odavezeto ut.

maximum egy szakmabeli fogja kihallani azokat a reszleteket, hogy, na, ez az omnisphere 258. patch az meg ott egy 8dio bambusznad clap. es? mindenki ezeket hasznalja, mert jok :)

 

konkluzio: attol fugg, mi a celod (es mekkora a budget), az alapjan valassz hangmintakat es eszkozoket.

Link to comment
Share on other sites

a http://www.try-sound.com/index.asp/en, online plugin tesztelő (valami kliens kell neki, aztán elvileg lehet MIDI-t küldeni, mindenféle szimfonikus plugin-nak) szolgáltatás működőképes, próbálta már valaki ?

igen, teljesen korrekt szolgáltatás és nyugtató madárcsicsergés van a háttérben :) talán a használhatóságot nem annyira, de a hangzást nagyon jól lehet tesztelni vele. elsősorban olyan termékeket próbálhatsz ki, amiknek a Best Service disztribútora, így azért lesz jó pár gyártó, aki kimarad, de nagyon jó kezdeményezés így is. 

 

zongilog: ha élő zenei felvétel a cél, akkor majdnem "felesleges" a jó hangkönyvtár, az egy másik világ. de azért arra készülj fel, hogy nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, hogy felvegyék az anyagait és ha igen, az egy igencsak drága dolog, mostanában volt "akciósan" 15 fős zenekarral hanganyag felvétel Bulgáriában, ott óránként 500 dollárért ment a dolog, de az bődületesen olcsó volt (arról nem is beszélve, hogy kicsi zenekar volt), normál ár negyede. szóval ahogy str is mondja, először azt kell kitalálnod, hogy mit szeretnél. de ha klasszikus zene felé megy a cél, akkor nem győzöm propagálni, hogy milyen jó is ez: https://www.coursera.org/specialization/modernmusician/5?utm_medium=listingPage - meg a többi zeneszerzős ajánlat a Coursera-n :) 

Link to comment
Share on other sites

Miroslav Philharmonik : Special promotion valid until March 14, 2013 : €47.99 !!

7 GB orchestral sound library
16 parts multitimbral sound module with layerable parts
New SampleTank 2.5 engine featuring new and improved STRETCH™ and Pitch-shift/Time-stretch plus traditional Resampling
Easy to use classical music-oriented parameters
Total sound editing with full access to over 50 Synth-Sampler engine controls
Zone feature for single sample accurate editing
16 stereo outputs
20 built-in DSP effects
CSReverb (Classik Studio Reverb)
EQ/Comp
Reverb, Ambience, Reverb Delay, Delay
Filter, Auto Pan, Tremolo
Chorus, Multi Chorus, Phaser, Flanger
Lo-Fi, Distortion, Phonograph, Tone Control
Parametric EQ, Channel Strip, Compressor, Limiter
4 Insert effects per voice
4 Send global effects
Easy to use full MIDI control
USER PRESET and COMBI PRESET features
Convenient back up function
Sound search function with integrated sounds database
256 notes polyphony
Available as VST, RTAS, DXi, AU.
For Mac OS® X, Windows®
Sounds can also be used to expand SampleTank® 2.5 and later content



http://www.ikmultimedia.com/shop/index.php?REQ=SHOWPROD&PRID=Miroslav_Philharmonik
Link to comment
Share on other sites

hát, pedig egy vonós librarynak az lenne a funkciója, hogy egy valódi vonós szekció hangját leutánozd vele a lehető legélethűbben. az, hogy effektezik a mintákat, az nem azt jelenti szerintem, hogy lehetetlen dolgokat is beletesznek. de persze ez már sound design is, nem csak hangszeres tudás.

 

a library gyártók sok extrát raknak a cuccaikba, csak hogy eladható legyen. és ebbe beletartozik az utómunka is.ezzel nem tudsz mit kezdeni. ez a biznisz, erre van igény.

 

szerintem arra fektesd a hangsúlyt, hogy a rendelkezésedre álló tudással a lehető legjobbat hozd ki magadból és a zenéidből. az már nem érdekes, hogy mivel éred ezt el, élő vagy "halott" zenekarral, 100 hozzáadott effekttel vagy 2-vel.

 

és ha valamit nem tud egy zenekar eljátszani, akkor mi van? akkor benne hagyod a zenédben azt az elemet, a többit meg eljátszák. ennyi :)

 

voltam zenekari felvételen, amikor videojátékhoz vettünk fel nagyzenekart. ott sem mindent játszottak fel, és nem pl. a pénzhiány miatt. hanem mert nem a teljes zene kívánta meg a nagyzenekari hangzást. az elektronikus részeket meg nyilvánvalóan szintikből és pluginekből kaptuk meg a végén, aztán az egésznek a keveréke adta ki a végleges zenét.

Link to comment
Share on other sites

Ezt így nem jelenteném ki hogy élő zenei felvétel a célom, de nem tudhatom hová visz még az utam.

A cél a saját zenéimet létrehozni.  

Alapvetően nagyon szeretem az olyan jellegű hangszeres zenéket, amiket filmekben hallani. Nem thrillerben! Főleg a régebbi, a 70-es 80-as évek Francia film zenéi állnak közel hozzám. Ezekben szinte mindig megjelenik egy szimfonikus zenekar, főleg a háttérben, ami mellett akár dob, basszus gitár, fém húros akusztikus gitár, elektromos gitár is felbukkanhat. A fő motívumot mondjuk egy zongora, vagy egy tangó harmonika,  egy szájharmonika, egy pánsíp, vagy egy női ének hang, egy emberi fütty szólam, esetleg egy ragtime zongora viszi. PlYann Tiersen / Amelie Soundtrack, vagy Ennio Morricone régebbi western zenéi,    

Nyilván csak álmaimban jelenhet meg az, hogy esetleg egyszer majd valaki le akarná játszani az én zenéimet is egy nagy zenekarral :) viszont szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt.  

Szóval nekem itthon, még ha csak hobbi is, fontos lenne az igényes, jó megszólalás és hogy nekem ne nagyon kelljen hang mérnöki funkciókat ellátnom. Tehát csak feljátszom a sávokat és már jól is szól. Ez az elképzelésem. Milyen hang könyvtárak ilyenek?

 

zongilog: ha élő zenei felvétel a cél, akkor majdnem "felesleges" a jó hangkönyvtár, az egy másik világ. de azért arra készülj fel, hogy nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, hogy felvegyék az anyagait és ha igen, az egy igencsak drága dolog, mostanában volt "akciósan" 15 fős zenekarral hanganyag felvétel Bulgáriában, ott óránként 500 dollárért ment a dolog, de az bődületesen olcsó volt (arról nem is beszélve, hogy kicsi zenekar volt), normál ár negyede. szóval ahogy str is mondja, először azt kell kitalálnod, hogy mit szeretnél. de ha klasszikus zene felé megy a cél, akkor nem győzöm propagálni, hogy milyen jó is ez: https://www.coursera.org/specialization/modernmusician/5?utm_medium=listingPage - meg a többi zeneszerzős ajánlat a Coursera-n :) 

Link to comment
Share on other sites

"szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt. "

 

amit egy hangkönyvtárral meg tudsz csinálni, azt egy igazi zenekar is hozni fogja. hiszen a hangokat is felvették valahogy és library-ba tették, nem? :)

pl. trillák, fel-le futamok, különböző zörejek, staccato, crescendo, stb.

 

a probléma inkább azzal lehet, ha mondjuk egy hegedűs nem tud olyan futamokat végigjátszani a hangszeren, amit te a billentyűzeteddel feljátszol.

vagy egy nagybőgőst gyorsabb játékra kényszerítesz, mint ami a hangszerrel megcsinálható, stb, stb.

 

szóval a hangszertől alapvetően idegen játékstílus a problémás és nem a sound library hangzása.

Link to comment
Share on other sites

hát.... a józan paraszti eszem szerint nem. Hiszen egy hegedű hangját felveszik, de mielőtt betenék azt egy hangkönyvtárba, szét EQ-zák, szét effektezik pont azért, hogy a XXI. századi nulla tudással rendelkező "zeneszerző", aki még szimfónikus zenekart sem látott, csak lenyomjon egy billentyűt és az már is úgy szólaljon meg mint ha egy komplett zenekar lenne. Így elhitetik vele, hogy képes ugyan arra amire régen csak egy komoly zeneszerző volt képes. Talán tévedek, de nekem az a gyanúm hogy ez a helyzet. Tapasztalat hiányában ez kb. csak előítélet 

"szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt. "

 

amit egy hangkönyvtárral meg tudsz csinálni, azt egy igazi zenekar is hozni fogja. hiszen a hangokat is felvették valahogy és library-ba tették, nem? :)

 

Link to comment
Share on other sites

hát.... a józan paraszti eszem szerint nem. Hiszen egy hegedű hangját felveszik, de mielőtt betenék azt egy hangkönyvtárba, szét EQ-zák, szét effektezik pont azért, hogy a XXI. századi nulla tudással rendelkező "zeneszerző", aki még szimfónikus zenekart sem látott, csak lenyomjon egy billentyűt és az már is úgy szólaljon meg mint ha egy komplett zenekar lenne. Így elhitetik vele, hogy képes ugyan arra amire régen csak egy komoly zeneszerző volt képes. Talán tévedek, de nekem az a gyanúm hogy ez a helyzet. Tapasztalat hiányában ez kb. csak előítélet 

emiatt ne izgulj, ilyen szintű manipulációk már csak célzottan sound design könyvtárakban vannak, amik nagyon látványosan hirdetik is ezt a tényt, szóval nem fognak megtéveszteni. én csak azt tudom javasolni, hogy kezd el apránként megismerni a hangkönyvtárak világát, a fentebb ajánlott trysound például egy nagyszerű platform arra, hogy megnézd miképpen működnek a mai könyvtárak. 

 

egyébként az általad nevesített korszak a mainál kisebb zenekarokkal operált, ennek megfelelően a kisebb szekciókkal is rendelkező hangkönyvtárak háza táján nézz körbe. fülemlékeim alapján szárazabbak is voltak azok a soundtrack-ek, szóval érdemes átgondolni még egyszer, hogy mennyire wet könyvtárakat akarsz. 

 

első könyvtárnak lehet, hogy még a tutti libektől sem riadnék vissza a helyedben, például ProjetSAM Orchestral Essentials, vagy Spitfire Albion 1 (de utóbbi tényleg nagy térből származik). ezekkel is írhatsz úgy, mintha lenne külön-külön első- és másodhegedű szekció, brácsák stb.

 

másik megoldás a VSL Special Edition lehet (úgyis éppen akciós 455 euróért a bundle), illetve egy EastWest Hollywood * Silver bundle - utóbbival várj nyugodtan még, elkerülhetetlenül lesz újabb sale EW-nél, amikor féláron lehet megszerezni őket. 

 

viszont ha megvan a Kontakt, akkor a hozzá adott factory libary-t ismerd meg mindenekelőtt - a profi hangkönyvtárak a minőség mellett a termelékenységet növelik meg, neked ez utóbbira még nem kell áldozni szerintem.

 

persze mindennél fontosabb, hogy képezd magad. ehhez segítségül, a mai nappal indul a https://www.coursera.org/course/introclassicalmusic ingyenes kurzus (Yale University), de az NS-en is van egy nagyon jó, modernizált Rimszkij-Korszakov fordítás: http://www.northernsounds.com/forum/showthread.php/45270-Welcome-to-the-Garritan-Interactive-PRINCIPLES-OF-ORCHESTRATION-by-Rimsky-Korsakov 

Link to comment
Share on other sites

Kibasztam pár trollt innét. Valójában egyet (sok accounttal), itt vigyorog a szerencsétlen az előző hozzászólásban, erre maradt még szuflája.

( pl. ilyen nickekkel: proaudio_c, rezynator, redbulls, alenso, djjesB, barinkaj, timeeeoO, MarkE, dj_sunriser, SzeifertAron. )

 

Döbbenetes, hogy azért regisztrált többször, hogy a saját postjait likeolhassa :) Láttatok már ilyet?

 

http://www.menemszol.hu/topic/2532-%C3%BAjdons%C3%A1gok-pontoz%C3%A1si-rendszer-vissza%C3%A9l%C3%A9sek/ (Kérlek, olvassátok el!)

 

Bosszút állni már nem igazán lehet, mert kikapcsoltam a negatív ratinget. 

Ha belefuttok a posztjaiba a stílusáról felismeritek, ne vegyétek komolyan. (Itt hagyom hogy lehessen látni mekkora balfasz).

 

Hasznát nem láttam, inkább csak okoskodni járt ide, meg magára felhívni a figyelmet. Lehet hogy nem kéne bántani, talán pszichopata...

 

Töfi pontjait visszaállítottam. 

 

MIVEL mostantól a LIKE-olók személye látható, kérlek, jelentsétek, ha befúrja magát megint ez a troll. (vagy más troll). Ez a fórum szakmai marad márpedig.

 

Boldog postolgatást!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Engem az 1GB-nál kisebb klasszikusz-hangszer csomagok érdekelnének, popzenébe.

Tudtok ilyenekről? Csak a jó hangminőségűek érdekelnek.

Köszi

Vki vhol vmikor itt írt az Edirol Orchestraról. Olyan 300MB körül van. Nem mai csirke, de a Roland legendás S700 samplercsaládjához fejlesztett hangkönyvtárból válogatott hangokra épül.

Edirol Orchestral Vst Composition - New Sunrise -…: http://youtu.be/y26V5lA1A8s

COMPARE: Hollywood Strings and Edirol Orchestral: http://youtu.be/iAFuajWVncU

Link to comment
Share on other sites

azt senki sem vitatta, hogy ne lenne korrekt az Edirol Orchestral (én is kedveltem, mert teljesen okés kis szimfonikus könyvtár volt - sajnos inkább már csak múltidő, mert évek óta nem kapható és az utolsó update-je is valamikor a 2000-es évek elején volt), de most más kategóriáról van szó - és nem sznobizmusból/bántásból mondjuk ezt, hanem mert tényleg másról van szó :)

 

hangban mérve ezt, az ilyen szintű munkához is alkalmas plugineket tárgyaltuk: http://www.thomasbergersen.com/Thomas_Bergersen-_-That%27s-A-Wrap.mp3 ;) (egyenesen Thomas Bergersen-től, ez a szám tisztán (privát) hangkönyvtárakkal készült, 10 napos munkával).

 

nyilván teljesen más is kielégíti a "szimfonikus" igényeket amikor "csak" a háttérben vannak a zenekari elemek, mint amikor izolálva szólnak és saját maguk kell elvigyék hangzásban a teljes zenét. 

Abszolút rendben van amit írtál, és linkeltél. Az én igényem a szimfonikus betétekre jóval a tárgyalt szint alatt van. Egyetértek azzal is, hogy az új megoldások (VST-k, hangbankok) minősége és színvonala nem összehasonlítható az Edirol Orchestral-lal. :) Tehát végeredményként egyet fújunk! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...