Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Hangprocesszor plug-inek


erestroll

Kérdés

Hello! :D ilyen témát nem találtam még ahol megoszthatjuk egymással plug-inek elönyét hátrányait, és ki mire esküszik :D ki mit ajánl kompresszor, eq, de-esser stb... témában, esetleg komplet tarmék családokról is lehet szó mint az uad, és ha ismertek ingyenes de mégis jó plug-int az is jöhet :D

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

ui2. Rezső önmagában sajna nem elég mert vékonyka hangja, mixdown-t mindenképp min. Ableton-ban kell megcsinálni és itt jöhetnek be a drága külső plugin-ek (esetleg)

 

Ez már elhangzott Live-val, Logic-kal, Protools-szal és egyéb szoftverekkel kapcsolatban is  és urban legendnek bizonyult, mi magunk ellenőriztük.

 

Nagyon meg lennék lepve, ha a Reason összegezne a szoftverek közül egyedül rosszul. Teszteljünk?

Link to comment
Share on other sites

A pluginkérdés egy örökzöld. Én magam jópár ezer karaktert leírtam/olvastam. Leírom, hogy látom összegezve a kérdést.

 

Először is érdemes minimum 6 részre bontani a dolgot.

 

Dinamika

EQ

Zengetés/Reverb

Delay 

Egyéb (kreatív, újító)

Mastering

Az első 3-ban szerintem még a natívok között nincs igazi áttörés. A dinamika, eq-nál én úgy érzem, hogy pl. Logic natív kompresszora nem annyival rosszabb, hogy az legyen a szűk keresztmetszet. EQ érzékeny téma, vágni sokmindennel lehet, emelni már nehezebb, de ha teljesen őszinte vagyok, akkor vannak jó pluginek natívban, amelyek miatt szintén másol van a bottleneck. 

Delay és kreatív területen szerintem a Soundtoys csomag és pl. a Shutte Edit kiemelkedő natív megoldások, sőt ebben szerintem a natívok vannak "előnyben".

Mastering pluginben leginkább a Brainworx, Waves és Izotope standard 3-asáról szól. Egyébként nem hiszem, hogy nem éri meg egy jó zene az analóg összegzést és vas alapú masterláncot. Nevetséges összegbe kerül, tehát ha nem warezolt pluginekről van szó, akkor nekem ez a dolog nem áll meg.

A végére hagytam a zengetőt. Ebben szerintem nincs jó megoldás pluginben. Én általban IR alapú cuccokat használok és a plugineket olyankor, ha az a "plugines" hatás elegendő. Eddig nekem nem sikerült pl. énekre olyan teret rakni plugines zengetővel, amire azt mondtam volna, hogy elégedett vagyok vele. És - nagyképűség mentesen mondom - nem hiszem, hogy velem volt a baj. Ergo maradnak az IR-ek (főleg Altiverb), vagy irány a vasak.

Szummázva:

Zengetőt és masteringet kivéve szerintem van TÖBB jó megoldás pluginban, az említett kettőben viszont még óriási a gap.

Link to comment
Share on other sites

Ez már elhangzott Live-val, Logic-kal, Protools-szal és egyéb szoftverekkel kapcsolatban is  és urban legendnek bizonyult, mi magunk ellenőriztük.

 

Nagyon meg lennék lepve, ha a Reason összegezne a szoftverek közül egyedül rosszul. Teszteljünk?

itt most nem a DAW-ok veleszületett képességeiről van szó (nem hinném hogy hatalmas - ha egyáltalán- különbség lenne közöttük), hanem arról hogy mi hozható ki belőlük anélkül hogy beleőszülnék :), A Reason 7-ben bevezetett egykattintásos mixer csatorna párhuzamosítás  - mert persze a párhuzamosítás elérhető volt a korábbi verziókban is: a kellőképp mazochista lelkületű felhasználóknak - sokat tett az egészségesebb hangzás kialakíthatóságának könnyítése érdekében,  és most tekintsünk el attól, hogy a párhuzamos csatornákra rakott késleltetést bevezető eszközöket manuálisan kell kikompenzálni http://shop.propellerheads.se/product/vmg-01-sample-delay/  de még így is kissé játék hangzást tudok csak kicsiholni belőle ( a waves renaissance sorozat elemeinek túlzásba vitt használata butítja le hasonlóan a hangzást), ugyanannyi időráfordítást feltételezve. Ami nekem továbbra is nagyon hiányzik a Reason-ból(RE-ket is belértve) az a finalizer típusú plugin-ek teljes hiánya:

 

iszonyatos mennyiségű időt lehet(ne) velük spórolni (ez mondjuk csak akkor lesz feltűnő, ha már hozzászoktál az ilyen típusú plugin-ek használatához, de akkor ... :) )

Link to comment
Share on other sites

Mastering plugin témában bedobtam ezt a gyártót is: www.vengeance-sound.com   (tudom, hogy "komoly mérnök utálja", de a multiband compressoruk phasing mentes, és 96db-es vágás is van a band-ek között választhatóan, parallel kompressziót is ad (phasing mentes), villanyzenében igencsak elsővonalas cucc.) Mindamellett van Multiband Sidechain is a kínálatban, ami elég egyedi, valamint LFO vezérelhető filter, egy sereg egyéb processzor, és egy meglehetősen jó Stereo Enchance Bundle. Aki elektromos zenében mocorog, vessen rá egy pillantást. Igaz, hogy E-Licenseres, de legalább nincs meg minden bolondnak a sarkon. (nem, nincs, és nem is lesz feltört változata)

Link to comment
Share on other sites

itt most nem a DAW-ok veleszületett képességeiről van szó (nem hinném hogy hatalmas - ha egyáltalán- különbség lenne közöttük), hanem arról hogy mi hozható ki belőlük anélkül hogy beleőszülnék :), A Reason 7-ben bevezetett egykattintásos mixer csatorna párhuzamosítás  - mert persze a párhuzamosítás elérhető volt a korábbi verziókban is: a kellőképp mazochista lelkületű felhasználóknak - sokat tett az egészségesebb hangzás kialakíthatóságának könnyítése érdekében,  és most tekintsünk el attól, hogy a párhuzamos csatornákra rakott késleltetést bevezető eszközöket manuálisan kell kikompenzálni http://shop.propellerheads.se/product/vmg-01-sample-delay/  de még így is kissé játék hangzást tudok csak kicsiholni belőle ( a waves renaissance sorozat elemeinek túlzásba vitt használata butítja le hasonlóan a hangzást), ugyanannyi időráfordítást feltételezve. Ami nekem továbbra is nagyon hiányzik a Reason-ból(RE-ket is belértve) az a finalizer típusú plugin-ek teljes hiánya:

 

iszonyatos mennyiségű időt lehet(ne) velük spórolni (ez mondjuk csak akkor lesz feltűnő, ha már hozzászoktál az ilyen típusú plugin-ek használatához, de akkor ... :) )

 

Te azt írtad, hogy önmagában vékonyka a hangja, most kiderült, hogy tök ugyanúgy szól mint más szoftverek. Itt is mindenki olyan plugint használ, amilyet akar. Egyébként szerintem a natívok nagyjából egykutya, lehet szidni a Wavest is, de szerintem a BBE sem nagy eresztés. Mindegyiken állítsd be azt, ami szerinted jól szól, azt kész. A finalizer típusú plugin alatt nem tom mit értesz, de van rá Softtube, U_he, SPL, ha jól tudom SSL buszkompi modell, szóval nem látom hol itt a gond. Amúgy van egy rakat nagyon jó minőségű plugin Reasonben, szóval az, hogy nekünk mi a preferenciák nem feltétlen elegendő ahhoz, hogy eldöntsük melyik daw szól vékonyan. Az szól vékonyan, amit úgy állítasz be.

 

(Most azzal nem offolnék, hogy mikor én is azt hiszem hogy csináltam pluginnel jó soundot, majd utána analógon is megpróbálom ugyanazt beállítani milyen csapást jelent, csak amiatt említem, hogy valójában ennél is érdektelenebb kérdésről van szó)

 

Ami tényleg érdekes felvetés, hogy ingyen pluginekkl vagy a beépített dolgokkal meddig lehet eljutni, mert szerintem ezzel kevesünknek van átfogó tapasztalata :)

Link to comment
Share on other sites

Te azt írtad, hogy önmagában vékonyka a hangja, most kiderült, hogy tök ugyanúgy szól mint más szoftverek...  Az szól vékonyan, amit úgy állítasz be.

nem, a Reason addig szól vékonyan amíg nem állítod be :)  (https://www.propellerheads.se/forum/showthread.php?t=186498

 ill. https://www.propellerheads.se/forum/showpost.php?p=1357254&postcount=13 akinek van Rezsője nézzen rá :) )

 

 

A finalizer típusú plugin alatt nem tom mit értesz

azokra a plugin-ekre értem, amik a mix egyes elemeinek végső összehangolásra használatosak (kick-bass végső összedolgozása pl.)

Link to comment
Share on other sites

folyt. előző, 
 

 

lehet szidni a Waves

erre még akartam írni - csak elfelejtettem - hogy nem általában Waves-el van a bajom (bár a kvázibérledcsak a plugin-t termékpolitikájuk elég vicces), a CLA sorozat például nem ócsósícssa le a hangzást, csak a renaissance-al tapasztaltam ilyet (azt is csak akkor, ha túlzásba vittem a használatát)

Link to comment
Share on other sites

folyt. előző, 

 

 

erre még akartam írni - csak elfelejtettem - hogy nem általában Waves-el van a bajom (bár a kvázibérledcsak a plugin-t termékpolitikájuk elég vicces), a CLA sorozat például nem ócsósícssa le a hangzást, csak a renaissance-al tapasztaltam ilyet (azt is csak akkor, ha túlzásba vittem a használatát)

 

Szerintem ezeknél a BBE multimaxiloadnesenhance mutchbetteriser pluginoknál kevés rosszabb van. Vagy csak én nem tudtam soha beállítani őket rendesen, de mindig jobb volt kikapcsolva. Sok pluginnál már a metering tök gagyi.

Amit még nem tudok hova tenni, szintén ez a jobbosító effekt kategória, és mindenki oda van érte, az a Vintage warmer. Hogy kell azt beállítani, hogy jó legyen? Bármit bárhova tekerek, mindig bénább a sound. 

Szerintem jobb ezeket nem nagyon használni, ha meg masterelni kell van rá sok itthoni és külföldi megoldás ami nem rossz. 

Link to comment
Share on other sites

nah erre kiváncsi leszek!

 

egy vélemény az IK:Native Neve 33609 - ról (annyiban érdekes hogy UAD felhasználó írta) >

 

 

...

Anyways, I finally got IK's Neve comp in a normal demo mode by switching to Sonar instead of Studio One. After a bit of A/B'ing, it's hard to say which is better.

...

Regarding the use for the Neve 33609, I find it really nice on my drum buss... it delivers a lot of clean punch that I can't get out of my other comps. However, I also find the UAD version of the 33609 a bit hard for me to control, so I tend to use it in parallel. This may just be me though! Anyway, I think it provides more kick than a typical buss compressor, but it does so pretty cleanly, hence why I like it on the drum buss. One thing I don't like about the UAD version is that it's pretty cpu hungry. This made me interested in the IK version so see if I could save some precious DSP, so I did a quick head to head comparison on the drum buss. Turns out I really like the IK version... it sounds a lot like the UAD version, and is easier for me to control (less pumping at similar settings), so I find it easier to dial in the sound I'm looking for. I have never used the real hardware, but I can say that the IK version sounds very similar to the UAD version, but seems to be more friendly to use, at least for me. And, since its a native version, I may start using this on individual tracks now.

One more thing to add... the secret to the 33609 for me seems to be how it reacts when you boost the compressor gain and run it into the limiter section. The compressor and limiter interact in a cool way that gives you lots of "smack"

-  http://uadforum.com/general-discussion/14427-native-neve-33609-ik.html

Link to comment
Share on other sites

Én is kíváncsi vagyok.

Apogge+Genelec és össze kell nézni az UAD 33609-cel, Akkor rögtön kiderül, hogy mi van.

Mondjuk ez már elég régi plugin az UAD-on és most írogatják újra a régieket az UAD2-re.

Az újak sokkal jobban szólnak, mert jóval több teljesítmény áll már rendelkezésre.

Eddig 1176, LA2A és Pultec lett újra írva és nagyon elsöpörtek a natívok mellett.

Szóval elképzelhető, hogy ez a comp is kezdi beérni a régi UAD1 verziót,

de várhatóan ezt is újraírják hamarosan és az nagy előrelépés lesz megint.

 

Természestesen fejlődik sokat a natív, de közben a DSP-s cuccok is.

Meg hát a lényeg, hogy akármilyen jól szól netán egy-egy natív plugin nem lehet natívban profin lekeverni egy anyagot,

mert jó ha a szükséges teljesítménynek az 1/20-a rendelkezésre áll.

Demózni persze simán lehet velük, de igazán komoly hang nem tud belőlük kijönni.

Egy octo kártya  irgalmatlan teljesítmény egy sima géphez képest és két octo kártyát

vígan el lehet használni egy nagyobb projecthez, ha tényleg jó cuccokat futtatunk rajtuk, mert azok aztán

zabálnak rendesen.

Link to comment
Share on other sites

Nekem pedig 1 olyan kérdésem lenne, hogy:

Az uad pluginek a legjobbak a dsp kártya miatt.

De akkor az uad alapján és után más szoft szinti gyártó cégek nem tudnák ugyanezt megcsinálni? Pl. ni, arturia stb. Hogy uad-hoz hasonló kártyát fejlesztenének és akkor annyival jobbak lennének a szoft szintijeik is?! Sőt így még a warezolás is megszűnne?!

Link to comment
Share on other sites

Hát valóban nem. Ugyanakkor az eddigi tapasztalatom az, hogy amikor egy natív cuccot átírtak

UAD-ra, akkor az a legtöbb esetben tök ugyanaz lett mint a natív, semmivel sem szólt jobban.

Mindez persze nullteszttel igazolva.

Annak lenne igazán értelme, hogy tök új cuccokat írjanak rá, de az UA nincs otthon szintikben,

tehát ez csak külsősöktől várható. Ők meg többnyire majd inkább csak átfordítják a meglévőt.

Most volt üdítő egy kivétel. A Brainworx újra csinálta az ENGL erősítő szimulátorát, nem a natívot rakta át.

Ez elég jól sikerült, csak becsapós, mert  szinte össze preset használhatatlan.

Valaki nagyon értett ott a gitárokhoz. :)

Mindegy, a lényeg, hogy ilyen is van néha, hogy nem csak a natívot másolják le.

Link to comment
Share on other sites

Most volt üdítő egy kivétel. A Brainworx újra csinálta az ENGL erősítő szimulátorát, nem a natívot rakta át.

Ez elég jól sikerült, csak becsapós, mert  szinte össze preset használhatatlan.

Valaki nagyon értett ott a gitárokhoz. :)

 

Ez a gitárprocesszor gyártásból élő Line6-re is elmondható... a gyári preseteik alapján, totál eladhatatlan minden cuccuk... miközben Joey Sturgis olyanokat csinál pod farmmal, hogy csak úgy megy a pislogás...

 

Pl.:

Link to comment
Share on other sites

Tofi,

Mennyire hasznalhato az "uj" pod?

Korbeolvasva, mindenki dicseri az uj HD modellezest, mar mar Fractalhoz hasonlitjak.

Neked mi a velemenyed az uj amp modellekrol, m-class effektekrol, es ugy az egesz cucc hasznalhatosagarol, pl szoftver, (Amplitube, GuitarRig) korabbi pod, vagy barmi mas altalad hasznalt ide vonatkozo berendezeshez kepest?

Link to comment
Share on other sites

Basszusra tök jól szólt ez az új, de gitárra semmi használhatót nem tudtam vele csinálni

fél óra alatt. Innentől kezdve meg nem érdekel. :)

Ha valamibe bedugok egy jó gitárt és még fél óra múlva is szarul szól, akkor az részemről kuka.

Féltorz, meg tiszta dolgokra persze jó lehet, de rendes torzított hang nem jött belőle vonalból.

Koncerten hallottam már jól szólni szimulátorokat, de ott általában belemegy egy rendes erősítőbe és le van mikrofonozna.

A Fractalt még nem volt lehetőségem kipróbálni, de kíváncsi vagyok rá.

A szofveterek mind hulladék.

Az UAD ENGL szimulátora egy fokkal jobbnak tűnik az eddigieknél, de az sem egy nagy csoda.

M-classt nem ismerem.

Link to comment
Share on other sites

Koszi :)

 

M-class a HD-ben levo ujrairt effekteket takarja... azaz arra lettem volna kivancsi hogy az uj effektek mi mindenre lehetnek jok az uj POD-ban.

Es ezzel ujabb kerdes is merult fel bennem, megpedig

High gain csak dierkt amp-bol? Nincs olyan pedal aminek jo high gain hangja lenne egy jo clean channel-be?

Link to comment
Share on other sites

Igazán jót én még nem láttam.

Vagy egy nagy csöves fej, vagy előfok+végfok.

Mindkét verzió nagyon drága.

Én lennék a legboldogabb, ha nem kéne milliós gitárcuccokat

tartanom a stúdióban, de egyelőre  nem lehet nélkülük boldogulni.

Persze a crunch és clean dolgok is jobban szólnak igazi cuccal,

de ott nem annyira feltűnő, hogy gáz van.

 

A HD effekjeit nem nagyon néztem.

A kompresszort próbáltam a basszusra, de az szánalmas volt. :)

Nem vártam UAD szintű cuccokat benne, de így is nagyon messze volt az elképzeléseimtől.

Nincs egy kijelző sem benne, ami látszana, hogy mennyit fog a kompresszor, hallani meg

alig-alig lehet, hogy bármi hasznosat csinálna.

Legalább egy olyan kezelőfelületet elvártam volna, mint ami pl. a TC G-major II.

Szóval mindent összevetve nekem csalódás volt első körben.

Az szokásos delay reverb és egyéb cuccok, biztosan jól használhatók színpadon.

Stúdióban meg általában úgyis nyersen érdemes rögzíteni.

De amúgy meg kellene hallgatni gitár cuccon, mert mondom, úgy szoktak vele jól szólni,

csak ebbe most nem volt időm belefolyni. Simán vonalból néztem

a hangfalszimulátorával, de nem győzőtt meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...