Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Melyek a leginspirálóbb workstation szintik szerintetek?


DeMarco

Kérdés

A kérdés adott.

Két ünnep közt volt dolgom egy Ensoniq TS10-zel. Igaz vannak gyengeségei, de valahogy a hangzása főleg nem akusztikus modellezésekre értve, eléggé ledöbbentett mennyire fantáziadús és vaskos, dögös megszólalású, amolyan vérbeli "USA sound". Szépen csilingelő pad soundok stb, jellegzetes 90-es évekbeli dob hangok, nem olyan unalmas mai techno 2000x hangzás. (Állítólag Tina Turner lemezeinél is ezt a márkát használták szintinek anno.)

Idáig a Korg Triton sorozat volt számomra az, mely gyárilag olyan hangszínkészlettel került ki, mellyel azonnal dolgozni is tudott az ember, és nem azzal kezdte hogy akkor gyalu mindent és nekiállni saját soundokat csinálni, ami persze szintén adott lehetőség és nem árt ha lehet.

Ti mivel találkoztatok idáig, workstationok mellett akár sampling cd-ket is idevéve, ahol olyan állleejtő hangzással, logikus kezelhetőséggel találkoztatok? Nosza! 

 

 

PS.: Kifejezetten kerüljük a szóló és VA szekciókat ha lehet, azért is a címbeli megfogalmazás, hogy célirányosak legyünk csak ebben a kategóriában!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 52
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Akartam is kérdezni Csaba, hogy milyen HDR-t használsz, ha nem szgép.

Még 2001 környékén Akai DPS16-ot vettem (+FXboard és belső 7GB vinyó) eszméletlen drágán újonnan (br628eFt)(és ez a kedvezményes ár volt, amúgy 710körül mozgott!)...  6 hónaposan adtam el 399ért...

 

Ez tényleg brutális. Nekem összesen sohasem volt annyi pénzem hangszerre, mint az árkülönbözet amennyiért olcsóbban kellett adnod a HDR-t :(

Link to comment
Share on other sites

Nekem is volt HD6-om, és szerettem is a hangját.

De tényleg atommérnöki szint a kezelése, és kissé elveszi az egésztől az ember kedvét.

 

Annyira nem bonyolult, mint akár egy Kurzweil. Én például manual nélkül is boldogultam vele, a Kurzi-mat meg azóta is tanulom és lapozgatom a manualt. Ráadásul ahányszor látom hogy a zenészhaverom milyen játszi könnyedtséggel kezeli a Fusiont, mindannyiszor átértékelődik bennem a hangszer. Most vasárnap is nálam volt zenélni vele és újra lenyűgözött... de elismerem: nekem jobban esik látni ahogy más kezeli :) Viszont nagyon szépen szól. Hozta az ALESIS Micronját is, amitől egyébként épp megválik, mert nem szól jobban és nem tud többet, mint maga a Fusion VA-ja.

Link to comment
Share on other sites

"Kronos és slussz"

Ezért írtam hogy bármi tud inspiráló lenni :)


"Legalábbis az M50ben elég játékra sikerült a Trinity-hez képest. Fontos a kiválasztásnál szemelőtt tartani, hogy a hangszer nem fog helyettünk zenélni és komponálni. Tehát a sok kapcsolgatás keresgélés, kütyüzés elveszi a zene élvezetét és ott maradunk tanácstalanúl egy elsőre tetszetősnek tűnő hangszín felett zene nélkül."

 

Nekem pl. az M3 billentyűzete nagyon bejött.
 

A hangzáson és szerkeszthetőségen kívül a workstationök fontos összetevője amúgy még a beépített szekvenszer. Erre nem nagyon tértünk ki eddig (talán érthető módon mivel ma már egy iPad-del vagy bármi hd felvevővel lényegében pótolható). 
Mindenesetre számomra a legjobban kézreálló workstation a Roland XP-80 volt (a JV-1000 után, ahol egész jó megoldásként külön kijelzőt/gombokat kapott a szekvenszer meg a szintimodul), gyakorlatilag ezt használhatóságban még a Korgok se tudták utolérni az érintőképernyő ellenére - persze kinek mi tetszik jobban, ez inkább az egyszerűsége illetve a pattern szerkesztési lehetőségek miatt volt jó.

Mostanában viszont az inspirációt jobbára vsti-kben keresem, ezek között rengeteg inspiráló van, ha megtetszik egy hangzás és szükség van további javítgatásokra, megpróbálom vasakkal kicsit átgondolni. Persze ez talán már kicsit OFF, de az igazán jó workstation képes kéne legyen vst-ket is hostolni :-) Innentől persze ilyen dolgok is szóba kerülhetnének mint Receptor vagy Neko Synth.


 

Link to comment
Share on other sites

Válasz többeknek:

biczokrecords:
Okésak a megfejtésedid, viszont én a gitárosokkal nem mérem magam össze ilyen szempontból (1 szál gitár meg a harmóniák is inspirálóak stb...), mert billentyűs vagyok és nekem a saját hangszeremen kell megtalálnom a zenémet. Egy dobosnak is magának kell megtalálni mit tesz egy bandában ritmikailag a többiek alá. Persze másak az olyan workstationosök, akik reklám, játék, filmzenét stb. írnak a-z-ig mindent maguk elkövetve sequencerben, ahol tudjuk, egy gitár riff, egy dob groove sosem lesz olyan mint egy élő gitárosé, dobosé, szaxisé stb. Az inspiráció mindig egy origó, mely után bárhová kiteljesedhet egy kész kompozíció, akár sequencerben, akár átültetve zenekarra.
Azért nyilván nem mindenki egy Steve Wonder, de ő is sok, hangszere inspirálta számot írt, meg biztos zenésztársak által inspiráltat is. Azonban vegyük észre, egy szinti pad, de méginkább egy lead sound nem biztos hogy annyira agyonharmonizált, sőt biztos nem, mint pl. egy jazz motívum egy zongorával, viszont az ilyen egyszerűbb dallamocskák és akkordmenetek, amit csak ilyen inspiratív hangszínek hoznak elő, sok-sok zenetörténelmi példán bizonyultak nagy sikerré válni, együtteseket sztárrá tenni. Lehet nem jó példa rá, de nekem most Yonderboi jutott eszembe.

Pityu:
A címbeli kérdés is többesszám, nem azt akarja pont ezért sugallni hogy "what is the best?".
Pont az lenne a lényeg hogy kinek mi volt inspiráló eddigi cuccaiban és azt mással megosztaná itt, hátha nem ismeri azt a típust vagy csak azt a funkciót lehetőséget benne a másik. Lásd Csaba Alesis Fusion, vagy Kurzweil motiválta véleményét! Ezzel nem azt írta hogy az adott márkák mások felett álnának. Elmondta a tapasztalatait okulásunkra.

Csaba írta még hogy egy haverja jobban kezeli a hangszert. Nekem meg sokszor feltűnt, hogy teljesen más úgy hallani adott hangszerem, ha más játszik rajta. Másra figyel az ember ekkor és ez is sokszor inspiráló, hogy jééé, tudtam hogy van benne ez a nyeszledt sound és azon ilyeneket lehet játszani? Értitek nem? :)

Link to comment
Share on other sites

Én évek óta egy Korg M-50 -et használok "mindenesnek" - értem ez alatt azt,hogy ezen vannak kidolgozva az alapok úgymond.,aztán ha megvan a koncepció,akkor átkerülnek a szólamok a megfelelő vasakra.

Meglepően jó workstation az árához képest,érdekes hogy bár ez ugye egy visszabutított M3,a legtöbb minta jobban szól rajta mint a nagytesón.  Tökegyszerűen,gyorsan lehet dolgozni vele,jó user interfész,a billentyű tényleg nem egy highend,de azért vállalható. Aftertouch nincs benne,az hiányzott kicsit de aztán építettem bele egyet.  Egy barátomnál volt kölcsön múlkoriban (jelzem Oasyst használt évekig előtte :-D ) és mikor visszahozta elment venni egy Krome-ot mert M50 már nem volt akkor gyártásban,de visszavitte mert az sem szólt így. Ajánlott,tényleg jó gép.

 

Régebben használtam Kuzweil K2500-at,embertelen jó cucc,de bár én eléggé technokrata vagyok,a hangszínkészítés elég macerás vele.De ezzel együtt megvolt vagy hét éven át. :-) Csak ajánlani tudom,mostanság már olcsón hozzá lehet jutni.

Később vettem egy Roland Fantom S88-at,hát az a Kurz után olyan volt mintha petárda robbant volna a fülemben és tompán hallanék mindent....azt a műanyag hangot...el is adtam hamar. 

 

Alesis Fusion : Nagyon jó cucc,csak  - mint már többen is leírták - a kezelése kissé nehézkes. Viszont olcsón ki lehet fogni néha és ha valaki hosszú távra szeretne hangszert venni,akkor érdemes beletanulni. Sajnos a külföldi beszerzését kissé megdrágítja a szállítás, anyagból van,nehéz mint a sár. :-D

Link to comment
Share on other sites

Meg a sok bug, amiket említettél. Ezek vajon azóta javítva lettek?

Nálam a Fusion már a legfrissebb szoftverrel volt, amiben természetesen tetemes javítás történt az alaphoz képest. Sajnos a legfrissebb (végleges) szoftverben is maradtak "bug"-ok, azonban ez valamelyest értelmezés kérdése is, mert az általam "bug"-nak tartott dolgok fele csupán abból adódott, hogy előtte 15 évig Korg-on szocializálódtam és bizonyos dolgokat más logikával közelítettem meg mint ahogy azt Alesisék gondolták... a bugok másik fele sajnos valós "hibák", de a fórumok tanulságai szerint minden hibára van logikus magyarázat és értelmes megoldás... Sőt még egy táblázat is elérhető, hogy Jelenség - Megoldás. A zenész haveromnak ehhez volt türelme és számára ezek az ún. bugok nem hibák, hanem olyan tulajdonságok, amiket más logikus módon kell használni vagy kikerülni.

Na, erre mondom én, hogy az már az én egyéni szocproblémám, hogy nem akartam ugyanazt a türelmet tanúsítani, mint a haverom... én már csak olyan tenyeres-talpas vagyok, szeretek leülni oszt játszani :) De mondom, hétvégén nálam volt jam-elni és öröm volt nézni, ahogy kezelte, és erre írom azt, hogy amikor látom hogy hogyan kezeli, olyankor a Fusion átértékelődik a szememben, természetesen felfelé.

Meg aztán nekem közvetlenül a Fusion előtt egy Kurzweil K2500X-em volt, ami felé kezdett valamiféle kötődés kialakulni, attól pedig részint párkapcsolati okokból kifolyólag is váltam meg, de ezzel végképp nem akartam az olvasókat fárasztani, ez is az én szocproblémám :) Aztán ahogy rendeződtek a magánéleti dolgok is, egyenes út vezetett, hogy valamelyik Kurzweil PC3 fog nekem kelleni... Az LE6-ra volt pénzem, ennyi... vettem volna én szívesen nagyobb modellt is, de erre futotta... viszont számomra az ebben a hangszerben a fantasztikus, hogy nem érzem úgy, hogy nagy kompromisszumot kellett volna kötnöm.

Link to comment
Share on other sites

A sok kotyogás közben a legfontosabb lépcsőt elfelejtettem részletezni, ami gyakorlatilag a mai viszonyokat alapozta meg nálam :)

 

Ami járt nálam és rendkívüli módon inspirált, az a KURZWEIL K2500X, sampler bővítéssel. Még a KDFX board és a memória bővítés kellett volna bele, és tökéletes lett volna. A K2500X-nek 8 audio kimenete van és volt hozzá nekem egy ROLAND VS-1680 HD rögzítőm. A K2500X 8 kimenete ment a VS-1680 8 bemenetébe. Ez a szett nekem akkor nagyon "work ready" volt már a bekapcsolás pillanatától.

Link to comment
Share on other sites

Akartam is kérdezni Csaba, hogy milyen HDR-t használsz, ha nem szgép.

Még 2001 környékén Akai DPS16-ot vettem (+FXboard és belső 7GB vinyó) eszméletlen drágán újonnan (br628eFt)(és ez a kedvezményes ár volt, amúgy 710körül mozgott!), de többször futottam bele abba, hogy ki vagy le kellett volna vágnom nagyon kis darabokat (0,1mp pölö, pontosan nem emlékszem ezen méretekre) egy adott audio sáv anyagából, amit ki is lehetett jelölni, de egy adott "méret" alatt, a kijelölés ellenére sem csinálta meg. Ez volt az egyetlen bajom vele. 6 hónaposan adtam el 399ért, mondjuk ezeknek akkor irgalmatlanul ment le az áruk.

Link to comment
Share on other sites

Akartam is kérdezni Csaba, hogy milyen HDR-t használsz, ha nem szgép.

Még 2001 környékén Akai DPS16-ot vettem (+FXboard és belső 7GB vinyó) eszméletlen drágán újonnan (br628eFt)(és ez a kedvezményes ár volt, amúgy 710körül mozgott!), de többször futottam bele abba, hogy ki vagy le kellett volna vágnom nagyon kis darabokat (0,1mp pölö, pontosan nem emlékszem ezen méretekre) egy adott audio sáv anyagából, amit ki is lehetett jelölni, de egy adott "méret" alatt, a kijelölés ellenére sem csinálta meg. Ez volt az egyetlen bajom vele. 6 hónaposan adtam el 399ért, mondjuk ezeknek akkor irgalmatlanul ment le az áruk.

 

Nos, a fentebb említett ROLAND VS-1680 már a múlté. Én 55 ezer Ft-ért vettem 6GB winyóval, két effektboarddal. Nagyon megérte és marhául szerettem is... nem részletezem hogy miért nem tartottam meg, a lényeg, hogy párkapcsolati okokból kellett eladnom. Egyrészt azóta is sajnálom, másrészt sikerült remekül helyettesíteni.

 

Ha nem röhögsz ki, elárulom, hogy most egy KORG SOS rögzítő a "HDR-em". Annyiszor veszek egymás után sávokat, ahányszor csak akarok, ezt megtehetem a workstationban, midiben elkészült zenéim összes sávjával, de van hogy elég csoportonként felvennem (ritmus, szőnyegek stb.) például egy 3-4 sávból összerakott szőnyeget ritkán kell sávonként felvenni. Aztán ha valahol még hézagot érzek, oda még manuálisan felveszek kiegészítéseket mint például Monotron effekteket, plusz szinti szólamokat, vagy csörgőzök a zene mellé, meg ilyenek. Én csak magamnak zenélgetek, ezért gyakran ez már egy olyan állapot, hogy elég a KORG SOS-en nyomni egy "Finalize"-t és kész az összenyomott WAV. De ha tovább akarok vele dolgozni, akkor az SOS-ből az összes WAV fájlt átteszem iPad-ra Cubasis-be egymás alá és lekeverem. Ennél haladósabb módszert az elmúlt 20 év alatt nem tudtam volna kiötölni. Ráadásul a végeredmény totál elmenthető, archiválható és bármikor elővehető, vagy akár átvihető stúdióba.

Link to comment
Share on other sites

Hát Norbi, szívemből szóltál. Szerintem jópáran magunkra ismerünk a soraidból. Én személy szerint sokszor azt veszem észre, hogy tényleg elmerülök a technika rejtelmeiben és az inspiráló hangszínek kutatásában, az idő elmegy és kevés marad a kreativitásra.

Ez óriási hiba szerintem is.

De maradva a témánál, talán nincs is olyan, hogy leginspirálóbb workstation mert kinek mi az? Itt már félre kell(ene) tenni az előítéleteket a különböző márkákkal kapcsolatban és nem másra hallgatni ez ügyben, hanem személyesen meggyőződni az adott hangszer hangjairól, kezelhetőségéről stb.

Talán még a címben szereplő kérdést ki lehetne egészíteni annyival, hogy egy adott árkategóriában melyik a leginspirálóbb WS?

Mert gyorsan el lett lőve, hogy "Kronos" és slussz. És ennyi? Mi van a többivel, igaz nincs túl sok erre a címre érdemes versenyző de azért akad 1-2.

Sajnos a feltett kérdésre érdemi, személyes tapasztalaton nyugvó válasz nem sok érkezett.. :(

Link to comment
Share on other sites

Ha nem röhögsz ki, elárulom, hogy most egy KORG SOS rögzítő a "HDR-em". Annyiszor veszek egymás után sávokat, ahányszor csak akarok, ezt megtehetem a workstationban, midiben elkészült zenéim összes sávjával, de van hogy elég csoportonként felvennem (ritmus, szőnyegek stb.) például egy 3-4 sávból összerakott szőnyeget ritkán kell sávonként felvenni. Aztán ha valahol még hézagot érzek, oda még manuálisan felveszek kiegészítéseket mint például Monotron effekteket, plusz szinti szólamokat, vagy csörgőzök a zene mellé, meg ilyenek. Én csak magamnak zenélgetek, ezért gyakran ez már egy olyan állapot, hogy elég a KORG SOS-en nyomni egy "Finalize"-t és kész az összenyomott WAV. De ha tovább akarok vele dolgozni, akkor az SOS-ből az összes WAV fájlt átteszem iPad-ra Cubasis-be egymás alá és lekeverem. Ennél haladósabb módszert az elmúlt 20 év alatt nem tudtam volna kiötölni. Ráadásul a végeredmény totál elmenthető, archiválható és bármikor elővehető, vagy akár átvihető stúdióba.

Ez a Korg SOS még ötletelésre is nagyon jó, mikor szimplán csak rögzíted amit improvizálsz, nálam is mindig fut egy recorder miközben próbálgatok dolgokat hogy ha van érdekesség vissza tudjam keresni.

Link to comment
Share on other sites

Ez a Korg SOS még ötletelésre is nagyon jó, mikor szimplán csak rögzíted amit improvizálsz, nálam is mindig fut egy recorder miközben próbálgatok dolgokat hogy ha van érdekesség vissza tudjam keresni.

 

Ez így van. Én nem ritkán épp az egyszerű, improvizált ötletelésből készítek "készterméket" azáltal, hogy átrakom az iPadra, kigazolom, rendbe teszem a sávokat és felcicomázom :)

 

És bár OFF-nak tűnhet egy felvevő ide, de a Workstation-ban készült dolgokat is fel kell valamivel venni, befejezni.

Link to comment
Share on other sites

Na erről beszélek!!! Basszus ez hogy szól már????? :) Rack nem volt ebből véletlenül?

A kistesóból (a különbség minimális), az SY77-ből volt: a TG77. Nemrég egy totál random házibuliban futottam bele, a házigazda csaj apukájának volt egy. Mondanom sem kell, azonnal átkötöttem a helyi Fatar midibillentyűt a lány gyakorlásra használt Fatar moduljáról erre, és egész éjjel nem lehetett kirobbantani mögüle. :D

Link to comment
Share on other sites

Nekem van Ex5. Ezek többnyire gyári performance beállítások, néhány pedig voice mod ( baloldalt látszik )  A  cég úgy tudom 3 cd-t dobott piacra ( ezek dupla cd-k , az egyik ex, a másik a5000 formátumú ), és néhány floppy csomagot.Az apfea.org -on volt régebben és a synthzone.com   ( http://www.synthzone.com/yamaha.htm) vannak cuccok hozzá.

Link to comment
Share on other sites

Én is csak hobbyból zenélgetek és nem is tanultam soha zenét.

Tavaly adtam el a Fusion HD8-at. Nemcsak a kezelhetőség és a bug volt a problémája, hanem a memória is. 64 megába töltött be mindent, winchesterről, ami szintén nem azonnali cselekvés volt, néha elég sokat kellett várni (2-10 mp) egy-egy nagyobb hangszínre. Aztán hangszín: elég jó volt a zongorája, de amikor be akartam tölteni egy nagyobb zongorát, ismét szembeköszönt a 64 mega korlát. Néztem bővítést, 128 mega volt közel 50E Ft, tehát ez kimaradt. Pedig abba is tudtam volna be nem tölthető soundot, ahhoz 256 mega kellett volna, hogy a többi cucc is beférjen egy nótához. Letöltöttem hozzá minden hangszínt és patch-et, amivel jött egy csomó bug (azaz hibaüzenet, mert nem tud betölteni valamit), és végül megelégeltem az egészet. Amilyen drága volt, olyan keveset használtam, pedig tényleg volt benne harddisc rekordertől kezdve az optikai csatikig (+ADAT) minden, szóval kánaán.

Ha ezt a gépet pár évvel később (amikor már minden adott), minimum 5, de inkább 7 colos érintőképernyővel, jobb UI-val, és minimum 256 MB memóriával adják ki, és winyó helyett SSD-vel (3,5 colos SSD), több sound mintával, minden más marad, akkor simán veri a Kronost (még enélkül is valóban csak azzal lehet összehasonlítani).

Lehet, kinevettek, mert általában a zenészek az arrangert nem látják/nézik/használják szívesen, de most egy Casio-m van, mégpedig az MZX-500. Na ez a Casio már nem az a Casio. Mostanában újra kezdtek HANGSZERT gyártani, lásd PX-5S, XW-P1 és XW-G1, PX-560, stb, több, mint 10 évig szinte csak a zongoráik voltak jók.

MZX: Elég jó billentyűk (de nem kalapácsos, viszont valamennyi súlyozása van), színes érintőképernyő (5,3 col), nagyon jó UI, érintésérzékeny pad-ek (16 db), amire mindent rá lehet programozni, effekteket, frázisokat, sőt még akkordokat is (lásd Korg M3), amit szinronizál a tempóval és ütemmel. 9 másodperces samplere is van, amiket szintén a pad-ekre lehet tenni. 256 mega SSD, amibe csak saját dolgokat tölthetsz, az 1100 hang és más ezen felül van (a Fusion mindent a 64-ben csinált). A kíséretautomatika most már csak ráadás, hogy na, ez is benne van. Effektezhető bemenetek (több bemenet van, mint kimenet :-) ). A másik ráadás pedig a 6 rétegű HexLayer hangok, amikből VA szerűen bármi kitekerhető. Ha 4 HL hangot teszek egyszerre, akkor akár 24 réteg is szólhat egy időben, egy billentyűre. 128 polifónia, 2 pedál és baromi jó hangszórók, ezek már tényleg helyettesíthetik az aktív stúdiómonitort, mert elég sok mélyet is tud és tényleg szépen szól (de nekem egy Alesis hangfalpárra megy ki). Most már számítógépes hangszerkesztő is van hozzá, tehát lehet új soundokat kreálni (wave-ekből). Egyébként a hangszerben is lehet, mint már írtam, a HexLayer-ekkel, vagy más effektezéssel, paraméterezéssel (tetszőleges mélyre bele lehet nyúlni MINDENBE) szintén lehet új hangokat csinálni, viszonylag könnyen. Ha a kíséretautomatikát patternezésnek veszed (amit vezérelhetsz a pad-ekről is, közben 5 oktáv áll rendelkezésre játékra), nagyon-nagyon jó dolgokat ki lehet hozni.belőle, nemcsak "arrangeristáknak" is. Ha meg esetleg használsz még valami külső forrást, akkor a 17 csatornás (nem írtam el, 16 +1 csatorna a pattern stb. vezérlés mentésére) MIDI szekvenszer mellett audio-t is rögzít (16bit 44Khz WAV), teljesen zaj és minden zavaró mentesen, master effektekkel, limiterrel, és a bejövő jelre tehető reverb-bel, chorussal, echo-val. Ezt pedig pendrive-ra, vagy más usb eszközre teszi. A bemenő jel lehet gitár, vonal és mikrofon is, mindnek külön csatija van és szerintem ezeket keveri is (bár ezt nem próbáltam). A gain állítható (kivéve vonalbemenet).

Tehát, ha nem akarod, nem kell számítógép, mert midi-be rögzíted amit kell, utána kevered, mastereled és rögzíted (akár a külső forrással együtt) WAV-ba.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Már egy ideje rágódok a dolgon, segítsetek.

Volt több workstation szintim az utóbbi időben, de mindegyikben volt valami, ami éppen akkor nem tetszett (Motif ES, Korg M3, MOXF6, Roland Fa06). A vége az lett hogy mindent eladtam és elkezdtem vst-zni. Ez nagyon szép és jó, de így a géphez vagyok kötve, monitort kell nézni, stb. Jó lenne egy billentyű, amivel ötletelhetek a gép bekapcsolása nélkül.

Elkezdtem nézegetni a Korg PA szériáját, abból is a Korg PA600/700-at, mert árban és tudásban kb ezek hozzák azt amit elképzelek.

A kérdésem az, hogy volt/van valakinek arrangere? Mi a tapasztalat ezekkel a cuccokkal? A youtube demók alapján nagyon jól szólnak, de pl a szekvenszerük mennyire használható? Mennyire testre szabhatók a hangszínek, stílusok? Kicsit félek a dologtól, mert azt látom hogy szinte csak lakodalmakban zenélő arcok használják ezeket (az meg nagyon távol áll az én világomtól). 

Köszi mindenkinek a választ előre is.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Szodike:

Volt több workstation szintim az utóbbi időben, de mindegyikben volt valami, ami éppen akkor nem tetszett... A vége az lett hogy mindent eladtam... Elkezdtem nézegetni a Korg PA szériáját, abból is a Korg PA600/700-at, mert árban és tudásban kb ezek hozzák azt amit elképzelek.

Hi! Jó helyen tapogatózol! A Korg arrangerei szinte a legfejlettebbek szintetizátor téren is a társaik között. Teljesértékűleg szerkeszthetők a hangszínek, törölhetők is + user helyek tömege áll rendelkezésre sajátoknak és persze szinti módban is használható, kiiktatva a dobgépet. Van sampler is bennük és a 700-asba már azt hiszem 256MB (ezt tömörítetten tudja, fizikálisan csak 128), kezeli az SF2 formátumot is.

Talán a billentyűzet minőségük hagy kívánni valót, de egy Yamahától jobbak e téren. Elég zsúfoltak gombokkal a paneljeik, de azért logikusan használhatók, + ott egy szép színes touch display is bennük. E téren is én a 700-as felé orientálódnék, jó az ár/érték aránya és jócskán kerültek bele fejlesztések a 600-ashoz képest is. Ezért szeretik lagzis barátaim is, de ez persze semmit nem prekoncepcionál negatív irányban. Egyszerűen könnyebb ezekkel a hangszerekkel dolgozni, splitelni, layerezni akár, mint egy Motif ES-ben pl. menüzgetni meg kurzorozgatni. Ráadásul a DNC soundok révén, nem véletlenül hallod a videókon, ezek a hangszerek már rég meglépték a workstation hangszerek hangszíneit. Az akusztikus hangok sokkal kifejezőbbek, természetesek, élvezet rajtuk játszani! Strukturálisan azonban kicsit másként kell közelíteni őket, mint a 4-8 layert biztosító workstationöket. Itt asszem 3 part jobb kéz hangszíned lehet + 1 a balnak és az egész egy performance setbe foglaltatik, amiben a stíluskíséret, a multipadok, stb. is belefoglaltatnak, mint egyfajta komplex nótához való beállítás. Tehát kicsit pl. az M3 combi hangjához hasonlítható ilyen szmpontból, de mégsem ugyan az azért. Az önálló hangoknak persze lehet az oszcillátorait is szerkeszteni milyen mintát használjanak, szóval teljes a szabadság Korg módra, ahogy az másütt is megszokott. Nincsenek egyszerűsítések vagy lespórolt funkciók ezen belül, pont ugyanúgy nyesheted a paramétereket, mint a ws Korgokon.

A seq-t kérdezed: teljes mértékben használható és kielégítő, mondhatni több funkciót is ad mint a workstationok, ráadásul duál-seq! Oké nem egy Yamaha MOX pattern seq. annak lehetőségeivel, de már-már majdhogynem... Ráadásul itt mp3-akkal is kavarhatsz már +  szövegmegjelenítés stb, vagy ott a SongBook terület mint média lejátszó+seq egyben!
 Egy Krome Korghoz képest is sokkal kifinomultabbak a hangszínek, nem olyan szőrös, nyers megmunkálatlanok, a multi- effekt lehetőségek szinte ugyanazok, szóval én ajánlom ha eddig nem volt még ilyesmi vasad! Amúgy a seq. részben 16 sávra ugyanúgy tudsz akár combi hasonmás komplex soundokat is csinálni ha az kell, szóval teljes arzenált nyújt ha arra van igény, csak más alapvető megközelítésből. Próbálj ki egyet aztán meglátod. Kicsit eltérő azért a menü logika a többi Korghoz képest (én ezt egy Triton után kellett belássam), elsőre lehet hogy zavaró, de ha már átnézegeted a letölthető gépkönyvét előre, sokkal nagyobb rálátással fogod tudni kipróbálni. Úgy mondanám röviden, az arranger hangszerek bizony hangban és használhatósági konfortban már pár éve beelőzték a workstationöket!!! Mondjuk írod volt Roland FA06-od, azt sokan csipázzák mostanában, neked viszont alapod lesz vele összehasonlítani mennyire tetszik a PA világ. Yamahát, Rolandot ebben a kategóriában ne is keress, mert ott a hangszínszerkesztés vagy nagyon kötött vagy minimálisan is alig lehetséges (effekt, szűrő és nagyjából ki is fújt).

Sok sikert! :) 

Link to comment
Share on other sites

56 perccel ezelőtt írta djuice:

Sok sikert! :) 

Köszönöm, mindent leírtál amire kíváncsi voltam. Nem egészen akart belemenni a fejembe, hogy a hasonló árú ws-ekhez képest hogy lehet ilyen telt, "zenei" a hangjuk - de ezek szerint ez valóban így van. A következő lépés akkor a kipróbálás lesz.

Még egyszer köszi!

Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta Szodike:

mindent leírtál amire kíváncsi voltam

Pedig még szó se esett az STS hangszínekről, a KAOSS FX-ről amit a displayen vezérelhetsz, a Kronosból is ismerős drawbar orgona szekcióról, a midi to style valós! koverzióról, a chord sequence recorderről, a 3 programozható gombról a joysticknál stb. stb. stb.

Volt nekem is M3, de a Karma része nem tudott ennyit, de azt is jól elbonyolítva! :D Talán az FA06 dinamikus pad gombjai még amik hiányoznak egy ilyen masináról. És ne felejtsd el, gyakorlatilag a milliós PA4-ektől csak kialakításban, 1-2 hangszínben kevesebb csak! Amúgy 90% ua!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...