Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

SP5-8


1stvan

Kérdés

Sziasztok!

 

Még nem volt külön kitárgyalva, ezért nyitottam neki topikot.

 

intro:

 

...minden úgy kezdődött, hogy sok év kihagyás után ismét zenekarban akartam játszani, mert hiányzott a feeling (nem kell ezt ecsetelni annak aki hasonlóan érez).

Az elmúlt 7-8 évben teljesen a PC alapú stúdiómunkára rendezkedtem be, ezért bőven elég volt 1-2 mesterbillentyű, minden más úgyis ott van a VSTi-ben :-)

Azért a Yamaha CLP-150-et nem adtam el, csak a gyerekek támadásaitól kellett megvédenem.

Na de rendes hangszeres koncertre (jazz és ami belefér) mégsem mehetek laptoppal és vsti-vel (vagyis lehet, de az nekem nem fekszik). Beruháztam egy Roland JV2080-ra  ami a Fatar SL990 Xp-vel egy használható kombó átmenetileg, de egy stage piano minden szempontból jobb megoldás, ezért most ez az irány. 

 

Múltkor a hitspace-es látogatásomkor beszélgettem az elképzeléseimről és akkor kipróbáltam egy kurzweil SP-t, csak nem tudom, hogy a 4-8-at vagy az 5-8-at (bejárattól jobbra a sarokban alul  :D ) és elég jónak tűnt. Eddig Kurzweil-ből csak egy Mark Pro TWOi-t próbáltam, de az nem tetszett. Túl puha volt a billentése, és a hangszínek tompák és laposak voltak, de csak a saját hangszóróján hallottam, fülesen nem. Szóval az inkább csalódás volt.

 

Mechanika:

 

Közben szóba került a billentyűzet, ami nekem fontos kérdés, mert megszoktam a Yamaha mechanikát (ami keményebb és kicsit lomha, de nagyon jó) és a Fatar SL990 Xp mechanikáját (ami kicsit lágyabb mint a Yamaha, de fürgébb és nagyon kényelmes), aminél nem akarok puhábbat. Utánanéztem és az SP5-8-nak ugyanaz a mechanikája mint az SL990 Xp-nek egy Fatar LK40GH. Szóval a mechanika oké. A 4-8-ban TP100-as mechanika van, amiről nem sokat tudok...

 

Hangszerek (hangszínek):

 

A fontos a zongora-rhodes-e orgona hármas. Nekem a boltban fülessel elég jónak tűnt. Sok verzió, szép hangzás, semmi zavaró hangszín, vagy zaj. Nekem etalon a CLP-150, mert abba mindent beleraktak a húrrezgéstől a 3 layeres mintáig. És a zongora hangszín nekem nagyon bejön. A Rhodes a Yamahánál kicsit furcsa, mert vagy túlcseng, vagy dögös, de nagy a különbség a layerek között. Orgonában (hammond stb) elég halovány a CLP-150 és nem lehet belenyúlni a hangszínekbe. Viszont Yamahát nem is akarok venni, jobb ha két különböző hangszer is van szerintem.

 

Az SP-nél kicsit más az élmény. Tetszett a zongora, de nincs húrrezonancia és pedál szimuláció, de koncertre ez nem is lényeges.

A Rhodes nagyon korrekt, pont ilyenre vágyom színpadon. Ráadásul találtam egy videót ahol igazi Rhodes-al hasonlítják össze és meggyőző a hasonlóság. Az orgona minták is szép teltek, és itt bele lehet nyúlni (torzítás stb). 

Persze a többi hangszer is jól jön (pad-ok, vonósok, fúvós szekció) de ez nem annyira elsődleges.

 

Kezelhetőség:

 

Koncerten fő szempont a gyors beállítás. Próbálgatás alatt nem volt ezzel gondom. Áttekinthető és kényelmes a gomb és menürendszer alap dolgokhoz.

 

Összefoglava:

 

Szóval alapvetően megtetszett ez a hangszer, de örömmel venném olyan tulajdonosok hozzászólását, aki ilyet használ rendszeresen.

A kereskedői oldalt meghallgattam, tényleg a szubjektív "hideg-meleg" érdekelne.

 

Pl.:

- nem értem ezt a PC3 kompatibilitást. Feltölthetek még szebb hangszereket (yamaha C7 mintát vagy hasonlót) vagy az SP5-8 ezt nem tudja?

- Mennyire megbízható maga a hangszer? Meghibásodásokra gondolok mechanikai és szoftveres szinten.

- Meg tudom oldani, hogy van egy mesterbillentyűm és rádugon az SP midi-in-re és egyszerre 2 hangszeren (az Sp-n és a másik billentyűn) játszom és az SP hangszereit használom (pl zongora és brass)?

 

 

Várok minden hozzászólást ezzel a hangszerrel kapcsolatban!

 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Szia István!

 

Én elég sokáig használtam egy SP4-7-est, és nagyon szerettem (csak Nordra váltás miatt adtam el). Van egy nagyon sajátos, kristálytiszta, erős karaktere, amit nem a realizmus, hanem az egyedi Kurzweil-karakter miatt szeret, aki szereti (nekem összességében nagyon bejött). Főleg zenekari kontextusba, mixbe illeszkednek legendásan a Kurzweil-hangszerek. Egyedül a KB3 orgonát nem sikerült megkedvelnem, sok köze nincs az igazi Hammondhoz, és nekem elég furcsa a hangzása. Illetve a "tökösebb" Rhodesok egy kicsit furcsán torzítanak a felső lágéban, viszont volt egy phaseres rhodes-hangszín (Fagen Phaser), amit imádtam, és azt használtam kb. minden második Honeybeast-dalban (néha még a Nord rhodesainál is jobban illeszkedett a zenekarba!). A szintihangszínek szűrője meg kenterbe ver igen sok virtuál-analóg szintetizátort is (egyszercsak azon kaptam magam, hogy a tekergetős nyíju-nyíju részeket is a digitális zongorámmal oldom meg, és nem a VA-szintimmel...).

Szóval összességében nagyon szuper kis hangszer, merem ajánlani. Pláne azért az árért, amiért vesztegetik. Szerintem nem igazán van jobb megoldás nála a sokszorosába kerülő Nordon kívül (pláne, ha neked a KB3 orgona karaktere is bejön, és nem zavar az editálás hiánya - bár tudtommal már van hozzá egész használható szoftveres editor).

 

Üdv,

Zsolti

 

Szerk:

Most látom csak a kérdéseket a végén. A kompatibilitás azt jelenti, hogy bármilyen PC3LE-hangszínt betölthetsz (új mintákat nem, nincs sampler része). "Lerobbanás" nálam egyszer volt, valami nagyon furcsa hiba, hogy bootolás után nem szóltak bizonyos részei a billentyűzetnek program módban, illetve egy oktávval leesett az egész - de egy factory reset megoldotta a problémát. Másoktól nem hallottam ilyet, szóval nem tudom, hogy ez miért volt. A 2 hangszeres dolgot tuti meg tudod oldani setup módban, nekem is voltak mindenféle midis igényeim (pl. hangszínváltásnál váltson a többi hangszeren is; a pedál hol ezt csinálja, hol azt) és nagyon flexibilisen programozható volt minden feladatra.

Link to comment
Share on other sites

Köszi a választ!

 

Csak gyors próba volt a boltban és az első találkozás, ezért ennyire nem figyeltem a Hammond karakterét, de zavaró sem volt. Viszont amit leírtál, azt teljesen úgy érzem én is. Mármint, hogy zenekarban tökéletes és illik az összképbe. Pont ez az, ami a Yamahában kicsit zavar, hogy kiváló szólóhangszer gyönyörű akusztikus hangszerekkel, de a sok éles layer hangszín miatt kissé kilóghat egy hangszerelésnél. Tulajdonképpen valahol ez a bőség zavara is. Ha hozzám vágják bármelyik 200e feletti hangszer bőven kiszolgál. No de beleszeretni valamelyikbe, az egy más téma. Az SP5-8-nál alakul ez az érzés, de igyekszem reálisan is gondolkodni és információt gyűjteni.

 

Érdekes ez a boot hiba. A saját beállításokat el lehet menteni USB-n keresztül? Mert akkor gondolom visszatölthető egy FR után, ha véletlenül pont buli előtt kell megcsinálni.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Még nem volt külön kitárgyalva, ezért nyitottam neki topikot.

 

intro:

 

...minden úgy kezdődött, hogy sok év kihagyás után ismét zenekarban akartam játszani, mert hiányzott a feeling (nem kell ezt ecsetelni annak aki hasonlóan érez).

Az elmúlt 7-8 évben teljesen a PC alapú stúdiómunkára rendezkedtem be, ezért bőven elég volt 1-2 mesterbillentyű, minden más úgyis ott van a VSTi-ben :-)

Azért a Yamaha CLP-150-et nem adtam el, csak a gyerekek támadásaitól kellett megvédenem.

Na de rendes hangszeres koncertre (jazz és ami belefér) mégsem mehetek laptoppal és vsti-vel (vagyis lehet, de az nekem nem fekszik). Beruháztam egy Roland JV2080-ra  ami a Fatar SL990 Xp-vel egy használható kombó átmenetileg, de egy stage piano minden szempontból jobb megoldás, ezért most ez az irány. 

 

Múltkor a hitspace-es látogatásomkor beszélgettem az elképzeléseimről és akkor kipróbáltam egy kurzweil SP-t, csak nem tudom, hogy a 4-8-at vagy az 5-8-at (bejárattól jobbra a sarokban alul  :D ) és elég jónak tűnt. Eddig Kurzweil-ből csak egy Mark Pro TWOi-t próbáltam, de az nem tetszett. Túl puha volt a billentése, és a hangszínek tompák és laposak voltak, de csak a saját hangszóróján hallottam, fülesen nem. Szóval az inkább csalódás volt.

 

Mechanika:

 

Közben szóba került a billentyűzet, ami nekem fontos kérdés, mert megszoktam a Yamaha mechanikát (ami keményebb és kicsit lomha, de nagyon jó) és a Fatar SL990 Xp mechanikáját (ami kicsit lágyabb mint a Yamaha, de fürgébb és nagyon kényelmes), aminél nem akarok puhábbat. Utánanéztem és az SP5-8-nak ugyanaz a mechanikája mint az SL990 Xp-nek egy Fatar LK40GH. Szóval a mechanika oké. A 4-8-ban TP100-as mechanika van, amiről nem sokat tudok...

 

Hangszerek (hangszínek):

 

A fontos a zongora-rhodes-e orgona hármas. Nekem a boltban fülessel elég jónak tűnt. Sok verzió, szép hangzás, semmi zavaró hangszín, vagy zaj. Nekem etalon a CLP-150, mert abba mindent beleraktak a húrrezgéstől a 3 layeres mintáig. És a zongora hangszín nekem nagyon bejön. A Rhodes a Yamahánál kicsit furcsa, mert vagy túlcseng, vagy dögös, de nagy a különbség a layerek között. Orgonában (hammond stb) elég halovány a CLP-150 és nem lehet belenyúlni a hangszínekbe. Viszont Yamahát nem is akarok venni, jobb ha két különböző hangszer is van szerintem.

 

Az SP-nél kicsit más az élmény. Tetszett a zongora, de nincs húrrezonancia és pedál szimuláció, de koncertre ez nem is lényeges.

A Rhodes nagyon korrekt, pont ilyenre vágyom színpadon. Ráadásul találtam egy videót ahol igazi Rhodes-al hasonlítják össze és meggyőző a hasonlóság. Az orgona minták is szép teltek, és itt bele lehet nyúlni (torzítás stb). 

Persze a többi hangszer is jól jön (pad-ok, vonósok, fúvós szekció) de ez nem annyira elsődleges.

 

Kezelhetőség:

 

Koncerten fő szempont a gyors beállítás. Próbálgatás alatt nem volt ezzel gondom. Áttekinthető és kényelmes a gomb és menürendszer alap dolgokhoz.

 

Összefoglava:

 

Szóval alapvetően megtetszett ez a hangszer, de örömmel venném olyan tulajdonosok hozzászólását, aki ilyet használ rendszeresen.

A kereskedői oldalt meghallgattam, tényleg a szubjektív "hideg-meleg" érdekelne.

 

Pl.:

- nem értem ezt a PC3 kompatibilitást. Feltölthetek még szebb hangszereket (yamaha C7 mintát vagy hasonlót) vagy az SP5-8 ezt nem tudja?

- Mennyire megbízható maga a hangszer? Meghibásodásokra gondolok mechanikai és szoftveres szinten.

- Meg tudom oldani, hogy van egy mesterbillentyűm és rádugon az SP midi-in-re és egyszerre 2 hangszeren (az Sp-n és a másik billentyűn) játszom és az SP hangszereit használom (pl zongora és brass)?

 

 

Várok minden hozzászólást ezzel a hangszerrel kapcsolatban!

 

Hali! A boltban állítólag kiállított új Studiologic Numa Stage cuccot nem próbáltad? Mechanika a Kurzweil Artisé/SP58-é van benne (TP100) és én személy szerint ár/hangzásminőség szintjén abszolút favoritnak tartom, pláne pehely súlyával egy mozgó zenész számára.

Persze a Kurzweil egy félig szinti a lehetőségeit nézve, még a Fatar csak egy stage piano, de nem is kerül 2x annyiba. Csak mint ötlet hoztam fel!

Amúgy 1-2 éve én is hasonlóban gondolkodtam, akkor még Korg M50/88, majd az újabb Krome 88 jött számításba.

Link to comment
Share on other sites

Hali! A boltban állítólag kiállított új Studiologic Numa Stage cuccot nem próbáltad? Mechanika a Kurzweil Artisé/SP58-é van benne (TP100) és én személy szerint ár/hangzásminőség szintjén abszolút favoritnak tartom, pláne pehely súlyával egy mozgó zenész számára.

Persze a Kurzweil egy félig szinti a lehetőségeit nézve, még a Fatar csak egy stage piano, de nem is kerül 2x annyiba. Csak mint ötlet hoztam fel!

Amúgy 1-2 éve én is hasonlóban gondolkodtam, akkor még Korg M50/88, majd az újabb Krome 88 jött számításba.

Láttam, de nem volt időm kipróbálni. És azt az infót kaptam róla, hogy egyenlőre szoftveresen problémás. Hogy ez mit takar azt nem tudom. De nem is ezért nem venném meg. Inkább azért, mert az sp5-8 szinti tulajdonságai hiányoznának.

Egyébként a Stage nem is olyan olcsó, viszont kétségtelen, hogy gyönyörű a hangmintája. De ez is inkább szólóhangszer. Vagy máshogy fogalmazva klasszikus felálláshoz ideális (jazz quartett, komolyzene) Populáris zenéhez és könnyű jazz-hez szerintem nem annyira ideális. De ebben tévedhetek is. 

 

Viszont a Fatar billentyűk számomra egyre nagyobb káoszt okoznak. Hogy melyikben mi van és mit tud. 

 

Van az LK40GH ami az SL990XP-ben is van és az SP 5-8-ra is ezt írja a gyártó az oldalán.

És van a TP100 amit az SP4-8-é

 TP100LR 3C Numa Stage, 

TP40L Artis, Forte

TP/40wood Numa Concert

 

Ebből én azt látom, hogy a TP100-as sorozat az olcsóbb kivitel, a billentése is valószínűleg a puhább. A TP40-es széria pedig a komolyabb prémium billentyűzet, inkább ez lehet az LK40GH utódja.

Jó lenne, ha valaki ezt pontosan tudná, én csak tippelek. Mindenesetre nekem az LK40GH bejön.

 

Nálad végül mi lett a befutó vásárláskor?

Link to comment
Share on other sites

Ööö most összezavartál, de megnéztem, TP100 van az Artisban, Numa Stageben, LK40GH az SP58-ban. Amúgy az azonos típusmegjelölésekben a billentyűzeteknél olyan különbségek fordulnak elő mint 3 szenzoros leütésérzékelés vagy szintetikus elefántcsont billentyűborítás, fa billentyűtest stb. Mindegy, neked akkor eldőlt valószínűleg hogy Sp58 lesz. Azért a szinti képességek valóban nem mindegy, én meg úgy vagyok vele hogy zongorára kalapácsmechanika, más egyébre meg szinti meha az ideális.

Befutó a vásárláskor a komplexitás volt nekem is akkor még, ma már inkább a célirányosság miatt a Numa Staget választanám. Úgy is kell egy másodbillentyű a többi hang miatt a zongin kívül. Így egy hordozható 12 kilós digizongi meg egy hasonló szinti a cuccolásban sem nagy akadály szerintem mint akár egy 30 kilós digipiano. :)

Link to comment
Share on other sites

Tényleg elírtam! Az Artis-ban TP100 van.

Nem dőlt még el az SP5-8. Legközelebb, ha megyek a boltba kipróbálom a Stage-t. Mait ismerős javasolt még az a Korg Kronos. De mivel én 88 billentyűben gondolkodom az már fél millka. Annyit pedig nem tudok de nem is akarok rákölteni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...