Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Igen,így visszaolvasva kicsit konkrétabb is lehetett volna a kérdésem,de ilyesmi választ váratam.
A kérdésem inkább hangzási sajátosságokra értendő,mint pl. egy 1073-nál hallható is ez vagy egy 610nél.
Van egy ISA One-om,szeretem is,de nem érzem annyira teljesnek,nyitottnak a hangját,mint mondjuk egy Avalon 737-nél - nem volt dolgom vele és nem is tervezek beszerezni belőle,mert amúgy nem jön be a cucc - plusz az usb-s megoldású Total Recall fícsör is nagy segítség lenne nekem.
Csak ugye minden műfajnak megvannak a sajátosságai - legalábbis ahogy én utánanéztem - pl. a HipHop,RnB stílusú éneket,rapet kint vagy Avalon 737-en keresztül veszik fel a beépített preamppal használva a kompit,vagy rákötve egy distressort,olykor egy 1073-mat használnak az Avalon kompijával és így érik el azt a kívánt nyerst amit később mondjuk egy SSL pulton kitekerneknek 9000en vagy 4000en,de hallottam ISA 430cal is szép eredményeket( lásd Missy Elliott aki egy Sony C800ba nyomja ezen keresztül) és itt jön képbe inkább ez az inthebox dolog,ami költséghatékonyabb,igaz ugyanolyan nem lesz mint a standard csak másabb,mert más cuccon lett felvéve,ez nekem mind tiszta.
A kérdésem akkor mégegyszer úgy hangzana ezeket összevetve,hogy a 8801 milyen adott stílus/stílusoknak áll jól minden előnyével és hátrányával egybevéve?

Link to comment
Share on other sites

Középáras kategóriában nem annyira gáz pölö a Drawmer. Föleg a 1960-as cuccaik, Ds 201, nagyon jók. (Viszont ezek azért nem olcsók annyira...néha ennyiért már komolyabb cuccok is elérhetöek, attól függ mi kell...)

Szerintem a Drawmer egyetlen valódi előnye a jó kompresszor (ÉS FŐLEG GATE!) karakterisztika. De maga a jelút csapnivaló, már zéró beavatkozásnál is eszi a dinamikát, magasakat, stb. Szerintem outboardból a középútnak nincs értelme, mert egész egyszerűen egy tönkretett, processzált hangnál jobb egy processzálatlan, egészséges. Én eladtam az összes Drawmeremet.

Link to comment
Share on other sites

Hello! Még egy olyan kérdésem lenne, ami lehet hogy hülyeség de ha megveszem a fent említett SUMMIT AUDIO TLA-50 levellert, akkor tudom e használni úgy, hogy a már felvett jelet ebbe küldöm ki, majd onnan vissza a gépbe. Mintha egy "külső plugin" lenne az adott csatornán?

(Logic Pro 8-at és egy M-Audio ProFire2626-ot használok)

Köszi a válaszokat!!

Simán tudod. Annyi, hogy az A/D D/A konvertereid milyensége azért itt komoly befolyásoló tényezövé válik már.

Link to comment
Share on other sites

Hello! Még egy olyan kérdésem lenne, ami lehet hogy hülyeség de ha megveszem a fent említett SUMMIT AUDIO TLA-50 levellert, akkor tudom e használni úgy, hogy a már felvett jelet ebbe küldöm ki, majd onnan vissza a gépbe. Mintha egy "külső plugin" lenne az adott csatornán?

(Logic Pro 8-at és egy M-Audio ProFire2626-ot használok)

Köszi a válaszokat!!

Link to comment
Share on other sites

"Ha az ISA 430mkII rosszabb lenne mint az mkI, az meglepne. Az ISA 110-zel néztem össze, onnan tudom."

 

Nemrég itt volt egymás mellett a kettő és elég egyértelműen jobban szólt a régi.

És nem csak szerintem.

 

Nem firtatom, hogy ezt tapasztaltátok, de maradok szkeptikus. Valami más oka kell legyen a dolognak. Beugrott, hogy annó a kompresszor miatt összenéztük őket, és szerintem feltűnt volna, ha nem ugyanaz. A kompresszor egyértelműen az mk II javára billenti a mérleget, ezt lecsekkoltuk Silkkel.

 

 

azért ez kitette az arcomra a mosolyt, big respect Mikkas-nak (na ebben egy darab milliós cucc sincs)

 

És ezt hallani is, ahogy azt is, hogy alig volt vele munka :) Hogy meglepődnél, ha még az is kiderülne, hogy nemcsak hogy szoftverrel, de mindössze 2 óra alatt dobták össze! :)))

 

Nem értem miért ezt linkelted be, ennél szoftverből ezerszer jobbat és érdekesebbet is lehet csinálni. Nálam legalábbis úgy szól mint egy darab papír, és ha nincs rajta az ének, ezt a hangszerelést akárki is csinálhatta volna. Biztos olcsón dolgozott vagy nem tudom.

Link to comment
Share on other sites

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. Lehet Silk elsírja magát a mixeden, A/D meg alig hall különbséget, Kispista meg belelátja a kék eget is, és elkezd felül fogalmazni, hogy "a teteje csörömpölésének ízvilága eléggé markáns, ezért a közép fluttyogásának meleg lágy attitűdjét egyszerűen meg kell zabálni" azt te meg állsz, hogy bazzeg, nem hallok különbséget, vagyis de, csak az ennyivel rosszabb mix megér nekem 600ezer forinttal vastagabb pénztárcát...Úgyhogy az ilyenektől feláll a szőr az én hátamon is. pláne, ha nem is tudják a lehallgatás előtt, hogy melyik-melyik.

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

csóró kontra pro nézőpontok:

1.) Eleve kizárt dolognak tartom, hogy egy 800 ezres Neumann mikrofon plusz tudása egy AKG C212-vel szemben megérje azt a 600 ezer forint különbözetet. 

2.) Kurvára megéri a különbözetet, hogy alig kell a hangokon igazítanom ezzel megspórolva súlyos munkaórákat, arról nem beszélve, hogy így hatékonyabban és OLCSÓBBAN dolgozok AAA zenekarokkal mint a konkurencia.

De nyilván a PRO árakat a PRO emberekre lövik be akik PRO összegeket keresnek a PRO szaktudásukkal, ezzel nehéz lenne vitába szállni. Nagyon sok színtéren lehet megvitatni a hangtekhnikát, de egy dologgal nagyon egyetértek abban amit írtál, hogy hallgass magadra és próbálkozz, aztán ha a saját ízlésedre belövöd a dolgokat, akkor nagy baj nem lehet. Mondjuk nekem fontos hogy nálam jobban hozzá értők megerősítsenek abban, hogy jó az irány, mert nincs elég tapasztalatom még, de idővel az is lesz. Na ez hosszú lett, békesség!

 

Link to comment
Share on other sites

Alesis 3630-at nezd meg. Ar/ertek aranyban home studioba eleg jo.

 

 

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

Semmiképpen nem szeretnélek lebeszélni róla, szerintem jó kis cucc, ár/érték viszonyban nem biztos, hogy találsz jobbat.

Amiről beszélek inkább élőzésnél jön elő:

adott egy teljes mix, mindenféle nem kompresszált hangszerekkel, nagyon erős subbasszussal, és az RNC rátolod a masterbuszra, hogy egy kicsit kordába tartsa a tranzienseket. Na ekkor, ha erőteljesebb (6db+) csökkentést használtam akkor éreztem, hogy a mélyek eltünedeztek, de ez szerintem nem a cucc hibája.

Kicsit kiegyenlítettem a mixet, meg a basszusokon állítgattam egy kicsit és minden rendbe jött.

Sőt annyira bejön a RNC, hogy gondolkodom a RNLA meg a RNP 8380 megvételén.

Link to comment
Share on other sites

 

Nem értem miért ezt linkelted be, ennél szoftverből ezerszer jobbat és érdekesebbet is lehet csinálni. Nálam legalábbis úgy szól mint egy darab papír, és ha nincs rajta az ének, ezt a hangszerelést akárki is csinálhatta volna. Biztos olcsón dolgozott vagy nem tudom.

a Prophead retweet-elte tegnap ,  http://twitter.com/PropellerheadSW , nem tisztem megítélni  hogy jó vagy rossz :) tény hogy ott van 

lábjegyzet :

 

"Right now, when you are done recording a track, the first thing the band does is to load it onto an iPod and give it a listen," said Alan Douches, who has worked with Fleetwood Mac and others. "Years ago, we might have checked the sound of a track on a Walkman, but no one believed that was the best it could sound. Today, young artists think MP3s are a high-quality medium and the iPod is state-of-the-art sound."

http://online.wsj.com/article/SB118953936892024096-email.html majd megmondjátok változott-e ez 2007 óta

Link to comment
Share on other sites

de! a vokál :D azt biztos drága cuccokon vették fel, amúgy értem mit mondasz és teljesen igazad van!

Mi trance-erek kb egy hétig sírtunk azon a videón amikor egy "szaros" sylenth one vsti-vel szénné aláznak egy virus ti 2-t és a tanulság az hogy attól hogy pénzed van még nem leszel májer ;) persze virus nem fagy le meg azért az az igazi de mikor a hülye gyerekek ugyis mp3ba fogják tolni -0.2RMS-re masterelve akkor már tök mindegy lesz neki és hát manapság loudness war ide vagy oda mindenki addig tolja neki a kakaót amíg lehet....én is :S

Link to comment
Share on other sites

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. Lehet Silk elsírja magát a mixeden, A/D meg alig hall különbséget, Kispista meg belelátja a kék eget is, és elkezd felül fogalmazni, hogy "a teteje csörömpölésének ízvilága eléggé markáns, ezért a közép fluttyogásának meleg lágy attitűdjét egyszerűen meg kell zabálni" azt te meg állsz, hogy bazzeg, nem hallok különbséget, vagyis de, csak az ennyivel rosszabb mix megér nekem 600ezer forinttal vastagabb pénztárcát...Úgyhogy az ilyenektől feláll a szőr az én hátamon is. pláne, ha nem is tudják a lehallgatás előtt, hogy melyik-melyik.

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

csóró kontra pro nézőpontok:

1.) Eleve kizárt dolognak tartom, hogy egy 800 ezres Neumann mikrofon plusz tudása egy AKG C212-vel szemben megérje azt a 600 ezer forint különbözetet. 

2.) Kurvára megéri a különbözetet, hogy alig kell a hangokon igazítanom ezzel megspórolva súlyos munkaórákat, arról nem beszélve, hogy így hatékonyabban és OLCSÓBBAN dolgozok AAA zenekarokkal mint a konkurencia.

De nyilván a PRO árakat a PRO emberekre lövik be akik PRO összegeket keresnek a PRO szaktudásukkal, ezzel nehéz lenne vitába szállni. Nagyon sok színtéren lehet megvitatni a hangtekhnikát, de egy dologgal nagyon egyetértek abban amit írtál, hogy hallgass magadra és próbálkozz, aztán ha a saját ízlésedre belövöd a dolgokat, akkor nagy baj nem lehet. Mondjuk nekem fontos hogy nálam jobban hozzá értők megerősítsenek abban, hogy jó az irány, mert nincs elég tapasztalatom még, de idővel az is lesz. Na ez hosszú lett, békesség!

 

 

Szinte minden modatod súlyos tévedésről árulkodik.

"PRO" szinten ritka a plugin, tehát nem érdekli az emberünket a monitor előtti digitális gombok csavargatása. Ezeket a szoftvereket amatőröknek gyártják, akik olyat szeretnének, mint az igazi, csak nincs rá pénz vagy ok, hogy megvegyék.

Bizony az a drága mikrofon pont annyival jobb, mint amennyivel drágább:-). Nem feltétlen az említett két mikrofont hasonlítanám össze, mert más karakter, de egyazon célra gyártott termékek közt bizony ez az igazság. Ha ezt nem érted, akkor még nem találkoztál ilyen eszközökkel.

A magas színvonalú stúdió eszközök nem azért drágák, mert profiknak készül és van pénzük. Ezeket a berendezéseket nagyon kis darabszámban, többnyire kézzel szerelve vagy legalábbis komoly mérnöki támogatással készítik. 

Kereskedelmi célú stúdiók nincsenek pro hardverek nélkül. Anélkül nem lehet előállítani a terméket. Üdítő gyár sincs palackozó üzem nélkül. 

Nem arról van szó, hogy gyorsabban dolgoznak ezekkel a berendezésekkel, hanem nélkülük nincs zeneipar.

Ebbe körbe nem tartozik bele az DJ kategória, de hát az nem is zene. Azt viszont lehet otthon gyártani, pluginekkel.

Link to comment
Share on other sites

Akkor most ha jol értem nekem akkor jol van összerakva,ha isa-bol kifelé xlr kábel és hangkártya input be xlr forditoval !ami a lényeg ne a mic.inputot használjam!

Így van a lényeg, hogy ne a mic bemenetet használd. Line bemenetbe kösd az ISA kimenetét. És ha lehetőseged van rá, akkor szimmetrikusan (ahogy most is van elvileg).
Link to comment
Share on other sites

Bármivel, ami FW-t használ. Focusrite, UAD, M-Audio.

Úgy tűnik, nem olvastad el figyelmesen amit írtam. Ha lusta vagy, akkor összefoglalom megint, de az eredeti hozzászólásomban megtalálod a miérteket is részletesen kifejtve.

1) a PC firewire csatolóknak a teljesítménye szokott problematikus lenni.

2) Mivel a hangkártyáknak a teljesítményigénye sokkal szerényebb, mint egy UAD kártyának (olvasd el ismét mit írtam a csatornaszám-igényről!), ezeket nem veheted egy kalap alá.

3) UAD-2 Satellite (tehát a firewire-ös változtat)-hoz NINCS szoftver PC-re. Leírtam miért. Van viszont az Expresscard változatnak.

Link to comment
Share on other sites

ahh, jólvanakkor, csak egy promó. 100ezer forintos világhírnév in the box. next please.

melóhelyen Sennheiser CX 980-en (középszar füles, cserébe duplázza a basszust) nem vészes, akkor hallani hogy valami nem stimmel ha belehallgatok az eredetibe 

vs

hoppá, hova lett a sub (stb., kicsit olyan mintha rádióból jönne a szomszéd szobából, nem is értem)    :D ?

Link to comment
Share on other sites

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Én ezt használom, de nincs összehasonlítási alapom mert nem próbáltam végig ötszáz kompit...

Ezt megvettem a nettes hozzászólások alapján, teszi a dolgát. Elektronikus zenét (dobgép + szinti) meg gitárt küldök át rajta, egyedüli gond, hogy figyelni kell mert könnyen levágja a szubbaszusokat ha pl. az egész mixre teszed.

Link to comment
Share on other sites

Akkor lehet, hogy mégsem lesz nyerő ... máshol is írják, hogy dobra, basszusra nem ideális, nekem meg pont ezekre kéne elsősorban. Kösz az infót.

 

További tippek jöhetnének, ha van valakinek esetleg ötlete. Alesist nagyon lehúzzák mindenhol, az egy kicsit riasztó.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...