Jump to content
Ménemszól.hu
  • 2

Az Én kis studióm...


silk

Kérdés

Mivel mindenki kiváncsi a "szomszéd kertjére", s azon belül, a szomszéd titkaira...ezért hajrá, itt ezt ki lehet tárgyalni.

Ide mindenki leirhatja az általa használt eszközöket.

Milyen a setupom?

Mit szeretek, mit cserélnék másra?

Miért használom pont ezt...mit szeretek benne?

Azt kérném, hogy ne trollkodjunk, ne fikázzunk...azt specifikusan majd máshol. :)

Hogy "érthetö" legyen, az lenne az egész célja, hogy mások is ötletek, tippiket kaphassanak. Nem kell "bö lére" ereszteni, nem kell "tudományoskodni". Tömören és egyszerüen. Nem kell kommentelni a többiekét, csak ha valami égetöen fontos. (Viszont a postot azért lehet pontozni.) A lényeg, hogy szép "tömören" sorakozzanak itt a különféle setupok, hogy könnyen átnézhetö legyen, ne kelljen flém hegyeket átolvasni a kiváncsi embereknek, hogy lényegi infot kapjanak.

ja...és ne menjünk át e-penis méricskélésbe se :)

Köszike

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Üdv!

Budapesten zenélek, egy kis, viszonylag egyszerű home studióban.
Két zenekarban dolgozom: Hadron Orchestra és Pluto Project néven.
Előbbi psychedelikus elektronikus zene, elsősorban psybient (Ozora hangzásvilág), utóbbi inkább downtempo, latin, dub.

Stúdióm:

Egy 2010-es iMac 3.06 Ghz Intel Core I3, 8Gb RAM (OSX 10.6.8)
DAW: Logic Pro 8
Hangkártya: Focusrite Sapphire Pro 40 (jelenleg úgy érzem ez a gyenge láncszem)
Motu Midiexpress 128

Monitor: Genelec 8030A

Jelenleg három hangszerem van:
DSI Mopho X4  
E-mu 4XT/Ultra 128Mb RAM
és egy kis Yamaha reface DX (ezt elsősorban élő fellépésekhez vettem, de mint FM szintit is szeretem)
Ez az E-mu sampler nem egy mai gyártmány, de a hangminősége még most is legjobbak között van. Ezért használom.

2 Strymon effekt: TimeLine és BlueSky (imádom őket)

Van még egy iPad2, ezt főleg az Animoog miatt használom

Softwarek, pluginek közül elsősorban ezeket használom: U-he Zebra, Absynth5, Glitch2, és a Logic gyári pluginjeit.
Audio editor: Audacity

Ennyi.
__________________

A hangkártya cseréje mindenképpen cél, vagy egy Prism Sound Titan, vagy UAD Apollo 8. (Valószínű az utóbbi, nem csak mert kedvezőbb az ára, de csábítanak azok az UAD pluginek.)

Ha úgy alakul, vagy egy bankfiók sikeres kirámolása után esetleg egy DSI OB6.

 

SH 37.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az én...

DAW: Protools HD...föleg azért szeretem, mert még mindig a legstabilabb, legjobb hangú rendszer elérhetö áron. Ráadásul az legjobb szoftver editálni és keverni. Az ujabb verzio már MIDI-ben se annyira fapados, szóval mostanában már a hangszerelést is PT-ben csinálom. (Régebben Cubase-t és Performert használtam vegyesen erre.)

A/D D/A: Apogee X szeria...nekem ez bejön. Kicsit color, de jó popos. Szeretem.

Hangfal: Yamaha NS10+bryston kombó, Genelec 1038. Az NS10+Bry kombó a világ legjobbja. Ezt használom 80%ban, A 1038-at én szeretem, bár mióta halottam a PMC BB5-öst, azóta szivesen cserélném. :)

Summing: Neve8816...tutter kis dög. Nekem nagyon bejövös a soundja, pont annyira karekteres, amit minden "müfaj" elbir. Kicsit "gagyi" a kivitel, meg nehéz kalibrálni, de nekem megéri "szenvedni" vele.

FX: Quantec...ezt nem lehet verni. :) Eventide H3000...ide is no komment, klasszik cucc, nincs jobb modulációs effect pont. :)

Outboard: öööö...szerintem ebbe ne menjünk bele step by step, mert 10 oldal lenne. Ami nekem a kedvencem (mostanában, mert ez köbö havonta más), 1081+2254 kombó...ennél "parasztabb" vintage szerintem nem létezik. :)

Miksik: 3 nagy favoritom van...U47, Sony C800g, AEA440...ezekröl csak szuperlativuszokban tudok irni. De sokat használom a U87-est és az R84-ist is.

(Na...valami ilyesmi stilusban várnám a többiek setupját is.)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Akkor a masik veglet, a poen kedveert:

DAW: Cubase 5. Tetszik, még vannak feher foltok, fokent az automatizalas meg a praktikus munkamodszer teren, de (angliaban) tetszik a nemet logika. ;)

Interface: Echo Layla 3G. Nagyon jo hangu (az elozo kartyakhoz kepest) es jo arban van. Nem minden kabel fer meg egymas mellett a kozeli csatlakozokban. Kategoriajaban kb. legjobb.

Hangsugarzok: Edirol MA-15D. Gyenge lancszem, hamis basszussal. Jelenleg nincs esely lecserelni..

Fejhallgato: Sennheiser HD 25 SP. Szep hang, eros basszus inkabb zenehallgatashoz es DJ-knek, de mar megszoktam. A fulemet is nyomná sok ora utan, de sajnos nincs gyakran annyi idom. Egyelore megfelel.

Effekt: UAD 2. A Solo kartya is elegendo. Meg ismerkedem pl. a kompresszalassal is, nagyon erdekes. :)

Kontroller: E-MU XBoard49. Mar ideje lesz lecserelni. Akai MPK 25-re gondoltam. (Nem elojatekhoz persze es technohoz nem kell 8oktavos mesterbill.)

Hangkelto eszkozok:

-Elektron Machinedrum. Szerintem sok-sok lehetoseg, neha el is veszek benne. Brutal hang, foleg ha layerezem.

-Blofeld szinti. Nagyon erdekes, a hanggal jo sokmindent lehet csinalni, ergonomikus, logikus, olcso. Osszetett hangzasok eseten naha pattog, halk a kimenet.

Gondolkozok egy Microkorg XL-en a vokoder es az egyedi hangok miatt. Esetleg vmi kulso effektprocin, ami olcso de jo minosegu modulacios effekteket ad, de talan az UAD eleg lesz.

:sword:

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Gépem MacPro (biztonság kedvéért hozzá egy RAID Nas) álltalam választot szoftver a Logic Pro.

Hankártyám TC Electronic Konntekt 48. Nekem bevált. Amire váltanék esetleg REDNET és akkor eladásra menne a keverő is.

Midi Motu 128 Midi és Midi Express XT

Keverő: Mackie 1640

Hangszerek:

Korg M3 (Nem olyan rossz kell egy ilyen hangszer is ha most kéne venni akkor inkább Motif XF)

Nord LEAD 2X rack (Jó kis hangszer sokan használják)

DSI Tetra (Nekem ez a egyik kedvencem)

DSI Evolver Key + desk (Kettő egybe van kötve brutál hang)

Korg Electrobe MX1 (Aranyos szeretem veri szerintem az összes Roland MC-t)

Jomox Xbase 09 (Analóg dobgép)

Vocal Effekt:

TC Heicon VoiceDubler

TC Electronic M300

(Ez S/PDIF en megy)

Midi cuccok:

Emu Xboard 49

Mackie Control Universal

Mackie C4

Hangfal:

Dynaudio BM5

Emu PM5 és PS12

Mastering:

Finalizer 96K (TOSLINK)

Egyéb:

TC electronic C400XL compressor

Electro-Harmonix Blackfinger tube mono compressor

Boss CL-50 Compressor (Ez igazából csak szobadísz nem kapok érte annyit amiért érdemes lenne eladni)

Artec EQ (Ezt csak a Jomoxhoz használom ritkán)

Felvétel:

RH Sound HSMC001 (Olcsó de demókra tökéletes)

Audio Tecnika AT4047SMSV (Sokan szidják az Audio Tecnikát szerintem ez egy jó darab)

AKG Perceotion 400 (Ez se egy rossz mikronon a maga osztályába)

Focusrite TarkMaster Platinum (Ezhelyet valami ütősebbet szeretni valami Universal Audio-t. De csak egyszer)

Van még ilyenem ami ritkán van használatban eladni nem érdemes:

Emu Proteus/2

Roland U-220

Mivel a Mackie keverőn elfogyot a bemenet ezért erre egy Yamaha MC102c használok (Ebben az árban ennek van a legkevesebb alapzaja)

Amit szeretnék még:

Access Virus TI

Alesis Andromeda A6

Ugye egy jó előfok és egy csöves mikrofon

És ha egyszer oda kerül a sor egy EQ és egy Kopresszor együttes. Ami vagy külön külön vagy ha egybe akkor az Avalon VT-747sp

És egy jó Effektet ami szerintem TC M3000

Igazából ezek a cuccok sok sok csere bere által lettek és nagyrésze használt. Amit cserélnék az a hangkártya egy REDNET-ra hogy ne keljen keverő se.

Álltalában kikverek csoportokat amiket külön mentek ki hogy ha megyek zenélni Ableton Live-ba tudjam csavargatni még. Erre Macbook Pro van Zero 8 meg Launcpad meg egy SL25MKII

Ennyit rólam tudom vannak gyenge pontok itt amik majd talán egyszer kilesznek cserélve. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Na az "én utam" meg pont ellentétes mint Feckáé....:) (Csak, hogy változatos legyen a dolog)

Én pont most alakítom át a rendszert keverős, soksávos systemre, aminek a fő oka a mozgatható koncertképességséggel való teljes stúdiókompatibilitás. (magyarul a studiót csomagoljuk be és visszük koncertre ezentúl)

Tehát, ami 90%-ban már összeállt, egy-két híja van csak, de az meg úton van már: Egy keverő ami jelenleg egy Behringer XL2400 a rengeteg koncertszolgáltatása és az ára miatt, és nem is olyan nagyon rossz, de egyszer majd biztos lesz jobb. Ezen kívül egy Adat HD24, amivel az egész műsort fel lehet venni 24 sávon, beláncolva a keverőbe. A vezérlést, clockot egy MOTU Timepiece AV látja el, ami egyszer majd egy videosamplert is vezérelni fog, de ilyenünk még nincs. A rackekben vannak patchbayek, amiken kultúráltan össze van fűzögetve az egész hangszerpark ami ez: Kurz K2000R, Yamaha FS1R, Blofi desktop, Ensoniq SQR, EMU Orbit9090, Doepfer A100 rendszer, Pulse, 360Systems midibass, Korg ESX1. Még egy Venom érkezik hamarosan, hogy egy keyboard is legyen. Van még eg TC Finalizer48, ami egyrészt végprocesszor, másrészt A/D-D/A funkciókat lát el. Ezen kívül-mivel meglehetősen effektközpontú a zene- egy Moogerfooger LP, egy Moogerfooger BassMurf, egy Elecrtrix Filter Factory, egy Line6 M13, egy Vox TonelabLe, meg egy Roland RC50 looper egészíti ki a sort.

Studióban ugyanez a setup úgy alakul át, hogy az Alesis A/D-D/A szerepkörbe kerül, és egy RME RayDat-on keresztül csatlakozik a MacProhoz, amin Logic fut és néhány UAD plug. A központi keyboard egy Novation 61 SLmkII, a lehallgatás pedig PM5. Ja meg van még egy Kenton USB/CV a Dopeferhez, Moogerfoogerekhez, Electrixhez.

Ja és persze kábelkilóméterek, gitárok, meg egy UAD Solo110 a gitár, basszgitár felvételhez, meg egy Focusrite Octopre ami szintén a RayDat-ba megy, és a studiófelvétel ezen keresztül meg, nem a keverőn.

Ez így nagyjából ugyanazt a munkamódszert jelenti élőben és stúdióban is, ami tudatosan egy kicsit visszakanyarodás a gyökerekhez. Egyrészt attól nem lesz jobb (zenei szempontból) valami, ha hetekig dekázgatjuk, másrészt meg 24 sáv legyen elég bármely műhöz...:))) Ja és ez így lehetőséget ad a riltájm, "egyben feljátszásra" is, ami persze lehet, hogy tartalmaz kisebb hibákat, de összehasonlíthatatlanul zeneibb, filingesebb végeredményt hozhat...:)))

És hát természetesen, mint minden stúdió, ez a rendszer is folyamatos metamorfózison megy keresztül....

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mac Pro köré épülve (az első generációs Xeonos) UAD-2 Quad egy Apogee Symphony 32PCIe rendszerrel, 16inouttal. Erre elsősorban azért vagyok büszke, mert nagyon régóta megvan változatlanul (cca 4-5 éve), és tapasztalatból tudom, hogy nagyon kevesen csinálják azt, hogy egyszer egy nagyobb összeget költenek, és utána nincs varia soksokévig. (Továbbra sincs tervben upgrade). Azért mondom, mert én sem ilyen voltam.

A rendszer különlegessége, hogy mivel az Apogee miatt a rendszer bár natív, realtime, ezért küldözgetek kifele processzálni pl. Moogerfoogerekhez. NordLead2x, Kurzweil PC3k (kell a kurz zongora nagyon) az igáslovak, de hazahoztam már egy SlimPhattyt, mivel nagyon tetszik. KMS105 a gyakorló mikrofonom egy Sennheiser EW300-zal. Genelec 8030 + EMU PS12 kombó a lehallgatás. Az Apogee-k miatt kell kontrol is, az egy Mackie Onyx 820i. Az Apogee-knek kell preamp, ez 2 db FF ISA 828, ami szerintem a legjobb része az itthoni setupomnak. Egy Kurzweil Rumourt használok még realtime zengetőnek az énekmonitorhoz, ugyanide egy Portico dual kompit.

További különlegesség, hogy UPS-t (szünetmentest) használok, illetve TIME MACHINE bakcupok készülnek a gépem merevlemezeiről, amiket legkésőbb egy év után lecserélek. Ezt rendszertől függetlenül mindenkinek melegen ajánlok!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Rencér: Macbook pro 15" 2.8 c2d, rajta egy live8.

Pluginek: csak effekt semmi szoftverszinti, azokból is csak ingyenesek, plusz a live beépített cuccai.

A liveból még a zongorahangszínt, meg némi elektrozongorát használok.

Van egy liquidmixem, a compikat, leginkább dobok formálására használom, illetve a drumbus paralell kompresszálására, az eq-kat meg amire épp kell.

Hangkari egy apogge one, illetve egy focusrite saffire le, de inkább az előbbit használom!

Ugyan a bemenet csak mono, de sávokat duplikálni szoktam, szanaszéjjel panolni, és akkor egész jó a dolog! Majd lesz helyette/mellette egy saffire pro40 vagy egy duet.

Mackie 1604 vlz - be megy bele:

dsi evolver: bass, perkusszív dolgok, lead témák, szekvenciák stb. Imádom!

use audio plugiator: 8 dsp plugin van benne, amik nem biztos, hogy jobban szólnak egy vsti-nél, de én nagyon szeretem ezt is.

MicroQ: mostanában ritkán használom, de elég univerzális hangszer ő is, a filterét nem nagyon szeretem, de szódával elmegy :D

Novation drumstation: klasszik tr-ek hangja, előszeretettel használom a 808kicket subnak, meg a dobokat is orrba szájba!

Yamaha tx81z: bass, perka hangok, pár hangszínt használok belőle, ritkán de inkább marad, minthogy 15ért eladjam

Roland s-760: oldskool sampler, mostanában ritkán használom, mert szét lett kicsit bombázva a setup, zongora pár régi szinti, live drums, fura effektusok.

Roland Alpha juno2: lead, chord, string, brass, bass. Techno klasszikus;)

Mam MB33: tb303 klón. ACIIID

Peavey spectrum: analóg filter, leginkább a tx81z szűrésére használom.

Effektproci is van kettő: yamaha spx50d, ebben van minden jóság, reverb delay chorus stb. nekem tetszik a hangja, meg olcsó is volt, a másik meg egy dynacord drp16 zengető, igazi mocskos hangja van, köszönhetően annak, hogy jó zajos, de amikor rádugom a MAM-ot akkor nagyon durvát szól.

Lefülelés: emu pm5, meg egy denon házimozi sub, ez utóbbi inkább csak azért van, hogy érezzem a mély tartományt, amit a sennheiser hd25-1 jól elcsal :D

Van még egy squier vintage modified jazz bass, tanulgatok rajta, nem rossz cucc.

Mostanában leginkább techno,tech house, deep house, Chicago, Detroit utánérzettel jön ki a kezeim alól, kb 130as bpmekkel. Inkább hajlok a tradicionálisnak mondható hangszínek használatára, nem akarom megváltani a világot, vagy ilyesmi:D

Amit még szeretnék az vagy egy dsi tetra, vagy egy prophet8, meglátjuk mi lesz belőle.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

daw: cubase 5. abszolút meg vagyok vele elégedve, egyedül a pro toolsban meglévő multitrack pontosítás hiányzik (de az ugye már benne van elvileg a 6os kubázisban)

interface: focusrite siffre liquid 56. nagyon nagy session-öknél néha meghülyül a firewire kapcsolat ha túl van már terhelve a pc, de egyébként szépen dolgozik. a mixcontrol szoftvere nagyon jó!

speakerek: genelec 1030A. régi szerelem, meglepően szép mélyekkel. nehéz vele félrekeverni

fejhallgató: akg k271. no comment sztem. felvételre, visszahallgatásra nálam no1. (csak a sok laza zenésznek aki félig csapja csak fel a fejére felvétel közben mindig el kell magyarázni, hogy a belső mechanikus mute miatt nem szól, és legyen szíves rendesen a fejére rakni...)

dsp: uad2 solo. majd lesz nagyobb. minden szempontból zseniális.

out: uad 710 twin finity. nagyon sokoldalú és zseniális a hangja. főleg a focusrite belső előfokjai után maga a csoda

mic: at4040, sm57 illetve gyakori vendégek sm81, beta52...

hangszer: gretsch dobcájg, zildjian A,K cinekkel, vintage ludwig supra pergő, LP timba, LP percussion cuccok és a kedvencem a dankó borosüveg, korg x50, korg m1

Link to comment
Share on other sites

  • 0

DAW:

Pro Tools 9. Előtte évekig Cubase-eztem, de eddig nagyon bejön a PT, logikus, tele van számomra nélkülözhetetlen eszközökkel (pl. multitrack beat detective) és a workflow is messze a legjobb számomra. Azért néhány frissítést még nagyon várok (külön input monitoring button pl:))

Platform:

13" Macbook Pro i7 /Mac OSX 10.6.6

Intel i5 PC /Mac OSX 10.6.5 - Windows 7 Dual Boot

Interface:

Focusrite Saffire Pro 40. A saját hangját igyekszem elkerülni, de a Mix Control-t nagyon meg lehet szokni, a működés pedig atomstabil még alacsony latency-vel is.

Outboard:

Focusrite ISA 828, ami közvetlenül egy Apogee Rosetta 800-ba csatlakozik. A Rosetta ADAT-on csatlakozik a Pro 40-be. Sokszor kevés a 8 sáv, ilyenkor kénytelen vagyok a Pro 40 bemeneteit is használni. Ez sokáig nam maradhat így, úgyhogy hamarosan be kell rántanom még egy jó konvertert, ami pedig az előfokokat illeti, az 500-as preamp kínálatból bőven lehet válogatni.

Lehallgatás:

Genelec 8030 + EMU PS12

Miksik:

1x Telefunken AK47

2x Audio-Technica 4040

2x Audio-Technica ATM450

1x AKG D112

1x Shure Beta57

3x Shure Beta56

1x Shure SM57

1x Electro Voice Raven

Itt a Wunder Audio CM7 FET lesz a következő áldozat!:)

Hangszer:

DeArmond S67 héthúros szörnyeteg EMG 81-7 pickuppal a hídnál. A gitárcájg egy Randall RH100 G2 egy Marshall 1960A ládával.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

MacBook Pro 2007 17".

DAW Logic, Cubase-ből váltottam de volt már Ableton, Samplitude. Már egy ideje nyúzom, azért szeretem mert sokmindenre használható, vázlatolás, komponálás, recording, video post .. mindegyikre jól testreszabható, és ki lehet gyors workflow-t alakítani. Aztán keveréseknél, használom még a Harrisson Mixbus-t valami van benne, úgyhogy minden sávot átirányítok a Mixbus csatornáira és azzal összegzem. No meg persze UAD Solo alaparzenál, plusz egykét speciel SSL, Fatso, EMT-140 stb.

Előfok twin-finity, univerzális.. szeretném valami ISA-val kiegészíteni, ill. a 4 csatornás változat sem lenne rossz.

Interface Motu 896 egyszerű mint a faék, clean használható előfokokkal ha kell több sáv, jó lenne több monitoring lehetőség mert egyszere csak két csatornát tudok monitorozni, 0 latencyvel. Ezért valamilyen kisebb monitorkeverőt talk-back miksivel jó lenne, tervben van, és akkor használhatnám a Boss SE70 multieffektemet, amit már a vocoder miatt is megérte beszerezni.

Miksi AKG 414XLS, az eszüst rácsos, általános hangszermiksi, de énekre is nagyban ezt használom, bár kicsit esszes meg nem mindenkinek áll jól, ezért egy rendes vokálmiksi (legalább Ak47) tervben van, meg persze sokminden, aztán van még sm57, AT2020 (első miksi nem is válok meg tőle), majd ha lenne hely dobot hol felvenni, akkor beruháznék mikrofonokba.. egyelőre ezt máshol oldjuk meg.

De mégis a legnagyob és legjobb befektetés amit a házi studióba öltem, az az akusztikai panelek, rendes akusztikus szakember közreműködésével, tervezve, mobilis, moduláris, plusz még egy Reflection Filter be van tervezve, tehát bárhova is sodor a sors, pár szög a falra meg a mennyezetre panelek ráakaszt és On Air:)

Hangszereim is vannak, akusztikus gitár, Fender Mehikó strat stb.

Ja és persze rágóta szemezek a Summit kis félU-s levelerrel meg eqjával..majd.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én "hobbi zenész" vagyok relatív érdekes szemléletmóddal. Nincs sok cuccom, viszont csak a minőségre törekszem, ezért szép lassan gyűlnek a vasak, hangosításból stúdiózásba vagyok félúton, ezért eléggé sok dolog maradt onnan (pl. sok miksi).

Első lépésként a lehallgatás mellett döntöttem:

-Dynaudio passzív hangfalak (hifis cucc, de a mai napig ezek a kedvenceim)

-Genelec 1037b

-Yamaha NS-10 (valami felsőkategóriás audiofil Pioneer erősítővel, de a következő beruházásom egy Bryston 4b :) )

-MacBook-PT+Logic

-RME FireFace 800

Volt ProTools Mix-em, de megváltam tőle, mert már nem egy fejleszthető rendszer és egy fontos eszközzel nem kompatibilis: UAD 2-vel :)

Eléggé kicsi cucc, igyekszek fejleszteni, ahogy a pénztárcám engedi. Viszont csak minőségi, használható dolgokra adok ki pénzt.

Nagyon szemezek az UA6176+UAD kombóval, remélem lesz rá keret júniusig :) . Következő lépés Wunder CM7 fet.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én elsősorban élőben zenéléshez vásároltam a cuccaimat, nem kifejezetten stúdiózáshoz:

- Korg N264-es szintetizátorom, amit kizárólag Midire használok. Bár tervezem, hogy a szintetizátoros hangokhoz újra előveszem a hangjait.

- Miditech Midistart 2 midibillentyűm, ezzel vannak gondjaim.

- Novation Zero SL mk1, ezzel tökéletesen meg vagyok elégedve.

- Focusrite Saffire Pro 24 DSP: kisebb házistúdiózáshoz szerintem tökéletes, viszont élőben nagyot csalódtam benne: áthallás van a kijáratok közt. Mivel a 3-4 kimenethez a fülhallgató 1, az 5-6 kimenethez a fülhallgató 2 csatlakozik, így ha bármelyik fülhallgatón akarok hallgatni mondjuk metronómot, az halkan megjelenik az 1-2 kimeneten is. Tehát ettől emiatt szeretnék megszabadulni minél hamarabb. Bár sajnálom, mert nagyon szeretem a szolgáltatásait. Nem hiszem, hogy az árában kapnék hasonló tudású és minőségi hangkártyát. Ha nem lenne szükségem több kimenetre, akkor biztos, hogy TC Electronic Dekstop Konnekt6 hangkarit vennék.

- Mainstage: ezt a programot használom az élőben zenéléshez (ez a Logic Studio része). Nagyon meg vagyok vele elégedve. Van egy pár dolog, amire nem képes, ezeket lehet orvosolni külső programokkal. Próbálok is írni saját vezérlő programot.

- Yamaha MSP3: ezt csak otthoni zenehallgatásra, saját ötletek megvalósításához használom. Valamint a zenekarommal évente rögzítünk élő koncertet, és annak utómunkálatait szoktuk ezeken a hangfalakon hallgatni.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Manapság már én is csak mint hobbizenész létezem. Kikerültem a pezsgésből. Az eszközeim:

computer:

Macbook Pro 13" Mac OSX 10.6.7 OSX 10.7 teszt üzemben

intel q9550 pc MaC OSX 10.6.5 : ezzel a konfiggal nagyon meg vagyokelégedve. Ha cserélnem kellene mon djuk nem gondolkodnék és állnék át workstation fronton is a Mac-re.

Soundcard:

Digidesign DIGI002 - nem mondom hogy a legjobb AD-DA van benne illetve előfok, de azért szerintem eléggé markánsan képviseli a közép kategóriát. Le akartam cserélni, de többen is lebeszéltek róla, én meg hiszek a vén rókáknak ;)

DAW: PT9 előttem már leírták a profik, hogy mért jó mért szeretjük, nem ragoznám tovább.

Hangszerek:

EMU Esynth ultra: erről nem tudok cak jót ondani. Emu egyik legjobb samplere. Mondjuk egy EIII a vágyaim netovábbja, de majd úgyis nyerek a lottón....:)

EMU proteus 2K - hullámtáblás szinti. Eléggé jól szól, én zeneszerzésre és tanulásra használom

Access Virus Rack XL - virtual analog hangaszer, talán a súlycsoportjában az egyik legjobb (azért ott van a Nordlead ugye... )

Nord G2 engine - virtual modular szinti. Dinamikájában kevésbé jó mint a virus vagy a nord, de ettől eltekintve nagyon jó kis hangszer. Én a Musikmesse-n G3-at vártam mint újdnoság, de nem jött be... :)

midi:

Emu xboard49

Fatar Tmk 88

Füles:

AKG k270

keverő:

behringer ub1837fx - ezt csak zeneszerkesztésnél használom, keverésnél már nincs a láncban

Lehallgatás: no ez a nagyon gyenge pontja a rendszernek.

behringer truth .. ezt szeretném mostanában lecserélni. Ennek van most prioritása. Ebben a kérdésben kicsit tanácstalan is vagyok. Amit most néztem az egy Tannoy Precision 8 idp. Kíváncsi leszek rá, mert még nem hallottam. Sort kerítek majd a tesztelésére, ha fent járok Pesten.

Szerkesztette upstream
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Egy jó ideje ez a setupom:

Mac Pro 4x2.66 GHz

ProTools PCIe kártya + Digidesign 96 interfész

ProTools HD8, személy szerint nagyon messze van az összes DAW-tól, legyen szó hangszerelésről, editálásról, keverésről.... SZERETEM:)

Digidesign Massive Pack, nagyjából benne van az összes általam használt plugin + McDSP eq-comp

Focusrite Isa430 MKII ez amit biztosan nem cserélek le, nagyon jó jó előfok-gyilkos eq

AKG C414XLII, bár nem egy felsőkategóriás mikrofon, de a Focusrite-al együtt elég jó páros

Nord Stage 88, ahogy az Isa-nál írtam ez is örök darab:)

Korg Triton Studio, jó kis "mindenes" hangszer

Yamaha NS-10m + A100a végfok

KRK RP8, nekem nem túl hangos, de átmenetileg okés:) (a vége Genelec 1037b lesz...)

Amek Classic Console 24 sáv full analog 3-400 kilós keverőpult, van már vagy 30 éves és nagyon jól szól (állítólag NEVE preampok vannak benne...)

Sok minden kell még a boldogsághoz...: Eventide H3000, Lexicon PCM91, NEVE 33609J, La-2A, és egy komoly mikrofon......

Link to comment
Share on other sites

  • 0

nekem ezt sikerült összeszedni az évek során:

daw: cubase 5

interface: EMU 1820M + Focusrite Octopre MK2

lehallgatás: Mackie MR5, Beyerdinamic DT 990, Audio-Technica ATH PRO5 Ms

szintik:

DSI Mopho

DSI Tetra

Access Virus B rack

Waldorf Blofeld

Alesis Micron (leginkább billentyűzetként használom)

groovebox/sampler:

Roland MC 307 (mint fő szekvenszer)

Korg Electribe ESX-1

effektek/plug-in:

TC Electronic M300

Electrix MOFX

UAD-1 PCIe

tracking: Focusrite Mixmaster

Szerkesztette lazarus
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mac Pro elso generacios Xeon.

UAD-2 solo

RME Multiface II

RME QuadMic

AKG P200

Virus TI Polar

PM5 hangfalak

software : Logic 9, Komplete 7 es Omnisphere.

Talan a legjobban a Sherman Filterbank 2-eset szerettem, ami mar nincs meg sajnos. A jovoben szeretnem lecserelni majd valamikor a QuadMic-et, nem hasznalom ki a 4 csatornat. Erdekelne majd a Pro Tools is ha valamikor ki tudnam probalni. Korulbelul ennyi. Ja, es meg van egy Xbox360 is, ami zeneleskor (is) kivalo tud lenni egy kis pihenonek.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Előre leszögezem, én egy kirívó eset leszek :-)

PC vagy MAC nuku. Ahol bírtam írtottam a számítógépet a zenélésből, legvégül egy ROLAND SP-808-al teljesen sikerült száműznöm a monitort és az egeret.

A zene KORG Trinity-ben készül, melyről egy THRU láncot hajtok meg a fő hangszereimmel: EMU Proformance, AKAI SG01p, AKAI Sg01v.

Utánuk egy választási pontot iktattam be a láncba KORG 05R/W, KAWAI GMEGA, WERSI MAX1 irányba. A választás itt attól függ, hogy a 05R/W-ből akarok-e új hangszínt kikeverni, vagy a másik két modult széteffektezni egy KORG AX3G gitáreffekttel. A WERSI MAX1 kéviseli az FM szintézist.

A MIDI lánc innen folytatódhat egy KORG SQD-8, vagy egy YAMAHA QY-70 szekvenszer felé, amelyekkel a ROLAND RS-5-öt szólaltatom meg, így újabb sávokat kapok egy más karakterű hangszerből. A választás itt attól függ, hogy csak egyszerű groovot akarok megszólaltatni loop-olva (SQD-8), vagy komplex zenét, amit aztán le is tudok menteni az eszközről (QY-70).

Még a lánc elején egy MERGE box-al beszúrok egy Phatboy midi kontrollert, aminek a Midi csatorna címzésével a lánc bármelyik tagját tudom vezérelni. Szintén a MERGE box-ból kapja a szinkronjelet a ROLAND SP-808 a felvételhez.

Az egészet egy YAMAHA MG102C keverőben összegzem, amin még az AUX Send-Return-ön van egy ALESIS Microverb III. A felvételeket pedig a TAPE IN-OUT-on keresztül a ROLAND SP-808-al készítem.

Az SP-808-ra több sávban rögzítem a hangszercsoportokat, amiket aztán BOUNCH-olok és végül akusztikus hangszerekkel egészítek ki a harddisc sávokra, vagy a sample padokra.

A lehallgatóm egy 4 ezer Ft-os Philips füles, meg egy 15 éves Panasonic szobahifi, a mikrofonom pedig egy 3 ezer Ft-os dinamikus Thomson karaokee miksi :-)

Ez volnék én :-)

post-24-0-41039000-1302940018_thumb.jpg

Szerkesztette korgcsa
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

korgcsa rajzán felbuzdulva én is lerajzoltam a magam setup-ját! :)))))

Az én "stúdióm" jóval kevesebb kütyüt tartalmaz mint az itt eddig elhangzottak. Hasonlít azonban egy picit korgcsa-éra, ugyanakkor mégis más...

Amiért bátorkodom nektek bemutatni, az a MIDI használat egy másik útja/módja...

LipiHomeStudio2011.jpg

A fő elemek:

- KORG TR - main synth, szekvenszer

- KORG R3 - bass/lead synth, néha FX ;)

- CME UF-6 MIDI mesterbillentyű + kontroller

- DAW: Cubase4, valamint főleg free VST-k néhány exotikusabb hang kedvéért...

- KORG AX3G gitár multieffekt állandóan a TR Indiv.1 kimenetén... hiába no, kevés az az 1 IFX ami a TR-ben van :( Az AX3G leggyakrabban phaser-ként, flanger-ként funkcionál...

- a keverőm egy VoiceKraft ME-6

- az erősítő és a hangfalak 80-as, 90-es évekbeli Hi-Fi cuccok...

- a laser spirograph szintén barkácsmunka eredménye ahogyan a MIDI Patch bay is. A laser természetesen csak vizuális látványelemként szolgál de mégis beleillik a rajzba, ugyanis MIDI-n keresztül vezérelhető! :):):):) Az ALESIS MMT-8 egy MIDItoCV converteren keresztül "hajtja" meg, így a kirajzolt minták pontosan a zenéhez komponálhatóak! :) Az MMT-8 vagy a tárolt programja (sima MIDI szekvencia), vagy pedig a benne lévő THRU buszon keresztül vezérli a lézert ami az 1-es MIDI csatornán "fülel".

Az én MIDI rendszerem magja az a DIY MIDI Patch Bay. 8 MIDI bemenete közül egy nyomógombbal lehet kiválasztani melyik menjen a TR-be (Insert bus). A 8 kimenetén mindig megjelenik a TR OUT-ja. A MasterIN célja pedig szintén egy nyomógombbal választható ki; vagy az Insert (TR) vagy a MIDI OUT bus a cél. A MASTER IN jele MIDI mergeren keresztül csatlakozik a bus-okra így nem "vagy-vagy" hanem "master és ..." jelutak alakulnak ki!

Ezzel a konfiggal anélkül formálhatom át az alap MIDI utakat, hogy kábeleket kellene kihúzogatnom, bedugdosnom... Az UF-6 on játszva pl. egy gombnyomással eldönthetem, hogy a TR-be küldje a jeleket vagy a MIDI OUT buszra ahol az R3, az MMT-8 és a VST-k/DAW csücsül. Egy gombnyomással kiválaszthatom, hogy honnan akarok felvenni a TR szekvenszerébe. A rendszer egyébként arra is jó, hogy a TR-el rögzítsem az R3 sysex dumpjait, illetve vissza is tölthetőek persze.

Az esetek túlnyomó többségében (főleg a végső downmix/master elkészítést megelőzően) a számítógépem be sincs kapcsolva.

Egyébként ezzel a roppant szerény setup-al bátorkodom megejteni első élő fellépésem is egy nagyobb szabású baráti összejövetelen... :D

Szerkesztette lipi
Link to comment
Share on other sites

  • 0

A rajzokat megnézve: én általában mikor DAW-val dolgozom, jobb szeretem a hangot úgy visszahallani ahogy az a D/A konverteren már átment, szóval - bár elég nagy a kisértés hogy közvetlenük a hangszerek hangját hallgassam - ha lehet a monitoringot használom, így ténylegesen azt hallom vissza amit felvettem (sokszor pl. a mélyek terén komoly különbségek adódhatnak különben), így kevésbé vihet be az "erdőbe" a hang keverés előtt. Természetesen néha én is jobban szeretem ha egyáltalán nincs gép és csak úgy zenélgetek :-)

P.S: Természetesen az előző módszer kis roundtrip latencyvel rendelkező rendszerekhez jó.

Szerkesztette comp
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...