Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

post-4889-0-01418600-1436267605.jpg

 

Milyen legyen a következő Yamaha szinti?

Mit szeretsz a jelenlegiekben?

Mit látnál az újakban?

Megjelenés?

Színek?

Funkciók?

És hogy állunk a hangzással?

 

 

Mindezekre most maga a Yamaha kéri tőled a választ!

 

 

Ha tudsz angolul/németül, máris kitöltheted ezt az anonim tesztet itt:

 

 

http://4wrd.it/YAMAHASYNTHSURVEY

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szerintem most csinálják meg a legjobb szintetizátort! Azzal tuti sikerük lesz! :-D

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

"Which Yamaha synths do you own? 

Please select one. If you have more than one, please select the newest and least expensive. "
 
Ha nincs egyik sem, akkor már nem is szavazhatok..? :(

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Én nem hiszek az önök kérték típusú termékfejlesztésben, sőt elvárom, hogy a gyártó olyat találjon ki, amire még nem is gondoltunk (lásd Steve Jobs). 

 

Ez mellesleg a lealacsonyítása a mérnöki szakmának. Mintha általában a technikai megvalósítás nem lenne nagyobb kihívás mint egy feature kitalálása.... Ha pl. azt mondom hogy szeretnék CS80 soundot, akkor nem vagyok biztos abban, hogy a jelenlegi mérnökgárda a Yamahánál képes lenne azt maradéktalanul megvalósítani.

 

Félek, hogy feature-t akarnak fejleszteni és nem minőséget, miközben a trend egyértelműen az, hogy egyre jobb hangú szintiket csinálnak. Szép kontraszt lesz....

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Bezzeg a Kurzweilnél nincs ilyen gond igaz, pedig ott is fogadják a userek jobbító javaslatait A/D?!

Ha megnézed, a Yamaha 2001-től Motifokat gyártott ilyet-olyat, tarkát-barkát, feketét-fehéret semmi lényegi változtatással, de ugyanakkor a sikerre se lehet panasza és gondolom a sok felhasználó már unja a banánt ami a cég fülébe is eljutott. Azt nem tudom miért a mérnöki szakma megcsúfolása hogy pl. megkérdezik milyen színt szeretnének, milyen formát, mi fontos a munkához leginkább, a nagy display mint a Kronosban vagy a dedikált vezérlők stb? Inkább egy értékelhető gesztus a cég részéről, mint hogy pl. a Clavia is mindent 1 kaptafára, hülye vörösben toljon a vevők orra alá vagy pl. most az Elektro 5-be bepakolt split funkció, gyufányi kijelző szerintük maga a világy 8. csodája! :D

Szóval nem kell fikázni a Yamahát mert több hangszert adnak el ma is mint sok más cég, és hogy ne tudnának hangszert építeni az egyenesen röhelyes. Nyilván semmi nem lesz tökéletes hangszer mert milliók igényének kell megfelelni, de azért a Yamaha még nem egyenlő a Casioval. ;)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Nyilván semmi nem lesz tökéletes hangszer mert milliók igényének kell megfelelni, de azért a Yamaha még nem egyenlő a Casioval. ;)

 

Hasonlóképp látom én is. Talán épp most akarják megépíteni a maguk KRONOS-át, így a tervező csapat egy kis többletinfóval indulhat neki a tervezőasztalnak, hogy ne utólag derüljön ki, hogy például az emberek 90%-a újra a szögleteset részesíti(tené) előnyben és nem a lekerekített formákat.

Ilyen tekintetben egyébként számomra az utóbbi idők Yamahái (MOX, XF) például neccesek voltak… mindenféle ívelt formákkal és betétekkel éltek, ugyanakkor rettenetesen rossz illesztéseket eredményezett a "kreativitás".

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Például ha az új Reface szintik előtt csináltak volna hasonló felmérést, lehet hogy az emberek 99%-a 49 billentyűre szavazott volna a 37 helyett. Nem hiszem hogy az az egy oktáv olyan nagyon átvágta volna a dizájnt, vagy a költségvetést… főleg hogy ilyen drágák. Így viszont ha elvetemült lennék, mert marháut tetszik a CP, akkor sem tudnék 3 oktávon játszani vele :(

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Javaslom az analóg feltámadás divatának jegyében a CS-80 felújított, SMD-vel átépített változatát, aminek a mozgatásához nem kell daru, és az energiaigényét nem Paks2 szolgálja ki. :)

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Javaslom az analóg feltámadás divatának jegyében a CS-80 felújított, SMD-vel átépített változatát, aminek a mozgatásához nem kell daru, és az energiaigényét nem Paks2 szolgálja ki. :)

 

Na jó, de milyen színű legyen? :D

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Na jó, de milyen színű legyen? :D

 

Szerintem rendeléskor a vásárló a teljes RGB skálából választhasson, hogy milyen színűre pácolják a mahagóni burkolatot, és eloxálják az alumínium lemezeket, meg csinálják a szitázást. Nyilván. :D

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Én tuti nem, ha 49 billentyű, akkor legyen normál méretű, a mininek akkor van számomra igazán értelme, ha csak 37, mert úgy belefér a táskámba, nem kell +1 külön tok. Szerintem az ilyen 37 mini billentyűs cuccokat nem a zongoravirtuózoknak szánják, sokal inkább aki intuitívan tekergetni akar. Persze intuitív tekergetéshez meg nem vennék elektromos pianot meg orgonát, szóval a CP meg az YC nehezen védhető ilyen szempontból.

 

Például ha az új Reface szintik előtt csináltak volna hasonló felmérést, lehet hogy az emberek 99%-a 49 billentyűre szavazott volna a 37 helyett. Nem hiszem hogy az az egy oktáv olyan nagyon átvágta volna a dizájnt, vagy a költségvetést… főleg hogy ilyen drágák. Így viszont ha elvetemült lennék, mert marháut tetszik a CP, akkor sem tudnék 3 oktávon játszani vele :(

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Egyetértek. A 37 kis billentyű tényleg inkább arra való, hogy lájvekten legyen valamin megnyomni a kívánt hangot, vagy minta indítást a tekergetés mellett. Akkor meg elég. Ha komoly a hangja is, tehát stúdióba is elmegy, akkor ott meg úgy is van valami masterkeyboard, (de még akár koncerten is.)

 

Azt viszont nem gondolom, hogy az ilyen gadgetekben zseniális Korgnak méltó vetélytársai lennének ezek. Horribilis áruak, meg későn is ébredt ehhez a Yamaha. Az meg, hogy "miért nem gyátanak komolyat?", arra meg az lehet a válasz, hogy a "nagyok" ezeket már mind megcsinálták, amiket azóta se akar senki (komoly ember) lecserélni, mert jó még ma is. Igazából még a Kurzi se tudott mérföldeket lépni 20 év alatt a K2000-tól a PCxxx sorozatig. Egy K2000 ma is ugyanolyan brutál cucc, mint annó volt. Akkor meg minek új?

 

Abban lenne persze ráció, hogy a "lgendás" cuccokat (itt pl a DX7-et) újracsinálják, de kezesebb, sok potis, total-controllos, USB, stb megoldásban, amire van is példa pl a Rolandnál. Kérdés, hogy van-e ezeknek akkora piaca.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Bezzeg a Kurzweilnél nincs ilyen gond igaz, pedig ott is fogadják a userek jobbító javaslatait A/D?!

Ha megnézed, a Yamaha 2001-től Motifokat gyártott ilyet-olyat, tarkát-barkát, feketét-fehéret semmi lényegi változtatással, de ugyanakkor a sikerre se lehet panasza és gondolom a sok felhasználó már unja a banánt ami a cég fülébe is eljutott. Azt nem tudom miért a mérnöki szakma megcsúfolása hogy pl. megkérdezik milyen színt szeretnének, milyen formát, mi fontos a munkához leginkább, a nagy display mint a Kronosban vagy a dedikált vezérlők stb? Inkább egy értékelhető gesztus a cég részéről, mint hogy pl. a Clavia is mindent 1 kaptafára, hülye vörösben toljon a vevők orra alá vagy pl. most az Elektro 5-be bepakolt split funkció, gyufányi kijelző szerintük maga a világy 8. csodája! :D

Szóval nem kell fikázni a Yamahát mert több hangszert adnak el ma is mint sok más cég, és hogy ne tudnának hangszert építeni az egyenesen röhelyes. Nyilván semmi nem lesz tökéletes hangszer mert milliók igényének kell megfelelni, de azért a Yamaha még nem egyenlő a Casioval. ;)

 

 

 

Hasonlóképp látom én is. Talán épp most akarják megépíteni a maguk KRONOS-át, így a tervező csapat egy kis többletinfóval indulhat neki a tervezőasztalnak, hogy ne utólag derüljön ki, hogy például az emberek 90%-a újra a szögleteset részesíti(tené) előnyben és nem a lekerekített formákat.

Ilyen tekintetben egyébként számomra az utóbbi idők Yamahái (MOX, XF) például neccesek voltak… mindenféle ívelt formákkal és betétekkel éltek, ugyanakkor rettenetesen rossz illesztéseket eredményezett a "kreativitás".

 

Nekem régen 2007-ben volt egy Korg M3 szintim ami kb 700e forint volt akkor. Mikor elcseréltem Nord Stage-re olyan volt a külömbség mintha igazi zongora/orgona elött ülnék.

Később vettem egy zsír új PC361 et 350 ezer forint telibe fele a Korg M3 új árnak. De telibe 5x jobban szól.

Korg Kronos-t nem hallotam csak boltban itthon saját akusztika között sajnos nem volt szerencsém de ha aaz ára inkább a nagy kijelző és SSD miatt nőt meg még nagyobbra mint az m3 ára volt akkor kurvára túl van árazva.

Sajnos már nem kapható a pc361 de szerintem mikor kapható volt az egyetlen olyan hangszer volt a piacon ami ár érték arányban verhetetlen volt. Kibaszott jó hangja van és a többi hangszer árához képest a fele.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Én tuti nem, ha 49 billentyű, akkor legyen normál méretű, a mininek akkor van számomra igazán értelme, ha csak 37, mert úgy belefér a táskámba, nem kell +1 külön tok. 

 

Na tessék. Mekkora ráció van az igényfelmérésben. Máris több ellenvélemény van. Az ilyesmit tényleg jó ha előre tudja egy gyártó (tervező) :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Korg Kronos-t nem hallotam csak boltban itthon saját akusztika között sajnos nem volt szerencsém de ha aaz ára inkább a nagy kijelző és SSD miatt nőt meg még nagyobbra mint az m3 ára volt akkor kurvára túl van árazva.

Sajnos már nem kapható a pc361 de szerintem mikor kapható volt az egyetlen olyan hangszer volt a piacon ami ár érték arányban verhetetlen volt. Kibaszott jó hangja van és a többi hangszer árához képest a fele.

A Kronos PCM szinten alig több a pár giga mintával mint az M3 vagy Oasys, mivel a minták nagy része azokból örökölt, s így amiatt csupán nem is éri meg az árát ma még.

A PC3 vonalat én meg nem értem. Mi szól akkorát a Kurzweilekben amitől minden 3. szintis hanyat vágja magát? Akusztikus mintákban ua. mint 20 éve a K2000, akkor mi benne mégis a csoda? Szinti hangzásban meg megint tök mindegy hogy Roland, Korg, Yamaha stb, mert vannak standard szinti hangok ami minden cuccban megtalálható és vannak egyediek ami meg csak adott márkára jellemző.

???

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A PC3 vonalat én meg nem értem. Mi szól akkorát a Kurzweilekben amitől minden 3. szintis hanyat vágja magát? Akusztikus mintákban ua. mint 20 éve a K2000, akkor mi benne mégis a csoda? Szinti hangzásban meg megint tök mindegy hogy Roland, Korg, Yamaha stb, mert vannak standard szinti hangok ami minden cuccban megtalálható és vannak egyediek ami meg csak adott márkára jellemző.

???

A mai Kurzweilek akusztikus mintái egyáltalán nem ugyanazok, mint 20 évvel ezelőtt. Volt K2500-am, PC-2-őm PC3LE6-om...

Mindegyik egy fokkal jobb volt az előzőnél. Mindegyikben ott volt a KB3 orgona. A PC3LE- ben már ott KVA virtuálanalóg szintimotor is.

A V.A.S.T motor programozása ugyan komolyan megtanulandó feladat, de olyan lehetőségek rejlenek benne hogy már a program hangszínben 32 layeres összefüggéseket lehet felépíteni.

De a lényeg számomra a minőségben rejlik... amíg a többi gyártó egyre harmatosabb műanyag hangszereket gyárt, addig a Kurzweil vasból van és míg a 400 ezres Krome billentyűi műanyag pálcán hajlanak, addig a Kurzikba tesznek rendes mechanikát.

A hangzásról is rengeteget lehetne agyalni elmélkedni, a technikai hátterét meg amúgy sem vágom, de a lényeg, hogy a színpadon már a PC2-őm zongorája is jobban, tisztábban kiszólt a zenekari kavalkádból mint bármelyik márka hangszere... A Korg zongorájának csak a magasai jönnek elő, a Roland zongorájának csak a hang eleje, a Yamaha zongorája pedig ami önállóan a legszebben szól (elvileg), az nálunk teljesen elvész a zenekari hangzásban. Én ez alapján tudom lemérni és ilyen tekintetben 18 évet csereberéltem a Korg, Roland és Yamaha típusokat mire véletlenül kipróbáltam a Kurzweilt és rögtön megoldódott a problémám :)

Nálam ennek szól a "hájp". :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

A Kronos PCM szinten alig több a pár giga mintával mint az M3 vagy Oasys, mivel a minták nagy része azokból örökölt, s így amiatt csupán nem is éri meg az árát ma még.

A PC3 vonalat én meg nem értem. Mi szól akkorát a Kurzweilekben amitől minden 3. szintis hanyat vágja magát? Akusztikus mintákban ua. mint 20 éve a K2000, akkor mi benne mégis a csoda? Szinti hangzásban meg megint tök mindegy hogy Roland, Korg, Yamaha stb, mert vannak standard szinti hangok ami minden cuccban megtalálható és vannak egyediek ami meg csak adott márkára jellemző.

???

 

 

Nem hallotam csak pc361-et de attól tényleg hanyatdobtam magam. Nézd kibaszott jól szól "lemezkész" a hangja. Nem tudom hogy az én tungingolt és a sima között milyen külömbség van mert én első pillanatban kaptam hozzá kore bővítőt és Hitspace jóvoltából hangkönyvtárat de hazahoztam bekapcsoltam és alig kaptam levegőt.

Több mint 3000 preset és ebből 2800 tényleg használható, tényleg jól szól.

Ha meg az anyagi oldalát nézzük 350 ezres hangszer tényleg úgy szól hogy beszarsz behúgyozol a Korg 1 millió forintos hangszere meg kicsit olyan mintha ékszer vagy egy olyan drága autó lenne ami se nem a leggyorsabb se nem a legmodernebb se nem a legjobb csak fizetni kell érte mert drága.

Ha sorrendet kell állítani

1, Kurczi

2, Nord stage

 

Ha meg megvan mind kettő és pénzt akar az ember költeni jöhet mondjuk a Korg. Nagy kijelző, csilivili külső.

De sok videóban láttam pl a Roland Fantom G szériét hogy ottvan valaki meglátja hanyatdobja magát buzinagy kijelző egér csatlakoztatás de a tulajdonosok 80% csak studiodisznek veszi

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

kibaszott jól szól "lemezkész" a hangja

A mai Kurzweilek akusztikus mintái egyáltalán nem ugyanazok, mint 20 évvel ezelőtt.

Ez több lesz kettőnél ide, úgyhogy itt folytatnám Kurzweil ügyben.

Szerkesztette DeMarco

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

×