Jump to content
Ménemszól.hu

Tanfolyam reloaded


silk

Recommended Posts

En aztat szeretnem megtudni, hogy mit koll ahhoz csinalnom, hogy, ha a lakodalmas szintimmel felveszek egy szamot, akkor abbol hogyan lesz olyan, hogy milliardos leszek, es az eletem hatralevo reszeben mar csak voros kormu hurik simogatjak a pocsomet 24 oraban, es hozzak a kajat amikor kerem?

Ez a tanfolyam megerne nekem egy kis zsetont.... Meg el is jarnek...

Link to comment
Share on other sites

Szia Silk,

engem pl. nagyon érdekelnek a víz alatti hegesztési technikák :) 

Na de viccet félre téve, nagyon megörültem a posztodnak :) Az én meglátásom szerint jobb lenne, ha te adnál meg 3-4, akármennyi témát, amiben szívesen tartanál oktatást, hogy azok közül lehessen választani, mert szerintem sokan nem is igazán tudják megfogalmazni, mi az amit tanulni szeretnének, illetve nagyon sokféle választ fogsz kapni és így ez nagyon sokáig fog tartani :)

Egyébként engem pl. olyan dolgok érdekelnének, hogy egy demo készítésénél (most direkt nem masterelést írtam) egy-egy sávon, főleg akusztikus hangszereknél, de legyen szó bármiről, milyen dolgokat pakolsz a sávra (kompresszor, limiter, gater, eq, stb.) úgy mond "tudományosan" és nem hallás alapján (remélem érthető, mit szeretnék ezzel mondani) :) Hogyan csinálod, végig mész sávonként, majd egyben hallgatva, vagy esetleg másképp? A master out-ra pakolsz-e valamit? Bizonyos dolgokhoz használsz-e valamilyen analizátor cuccot, pl. hogy egy jó mix érdekében meghatározz egy freqit amit tolni kell az eq-val, pl basszus sávon használt eq technikák ilyesmi.

Tudom ez egy elég összetett téma, és szerintem túlnyomó része a halláson és tapasztalaton múlik, de pl. én minden ilyesmit autodidakta módon tanultam, na meg persze internet, és azzal is tisztában vagyok, hogy itt sokat számít a befektetés (pl. UAD használata óta, egyszerűen emelkedett a zeném minősége szvsz.), de sokszor úgy érzem itt-ott használok felesleges plugint, vagy esetleg nem is jót használok, sőt olykor olykor, ha megszakadok sem tudom azt kicsikarni, amit hallani szeretnék, hanem inkább a pluginek visznek el egy hangzás világ felé, amin a tudatosság sokat segítene :)

Remélem érthető, amit szerettem volna megfogalmazni, egy szóban talán hangmérnöki képzés :)   

Üdv,
Csuzlee

Link to comment
Share on other sites

Én ugyan nem tudnék elmenni, de ötletem azért van hogy a nem milliomos kezdők mit hallanának szívesen. El kell őket juttatni az első eladható albumig, dalig amiből bevételre tehetnek szert amiből megvehetik az outboardokat stb...

Ezen a szinten nem lenne sem UAD, sem mikrofon az SM7-en felül. Az LA2A-ról meg a Neve-ekről nem is beszélve. Viszont biztos kíváncsiak lennének az elérhető VST-kre, elsősorban az ingyenesekre meg a w@***....

Én úgy kerültem erre a fórumra, hogy láttam youtube-on silk lakossági kompresszor simogatóját. Ahogy látom az a széria egy egyszeri promo anyag volt. Gondolom ennyit ért csak a promóció. Innentől már belépős lesz minden oktató anyag?

Link to comment
Share on other sites

Én nem tudok elmenni mert hétvégén hangosítok, hétköznap meg egyetemre járok.

Jó téma? Nehéz. Egy ideje benne vagyok a szakmában, iskolai hangosítással kezdtem, zenekarral folytattam, aztán hangosítócégezek de egyre jobban megyek a felvételek készítésének irányába.

Saját magamról tudom hogy egy kompresszor koncepcionális beállítása mennyi időbe telt nekem, mire eljutottam addig hogy mit miért csinálok. Egy EQ-t relatív jól tudok már kezelni mert tudom hogy mit várnék a dologtól, egy gate beállítása is megy. Bonyolultabb dolgokhoz még nem nyúlnék. Nem használok ilyen okosságokat hogy tranziens dizájner, szalagos emuláció, szaturátor. Nem használtam még automatikát sose DAW-ban. Egy csomó irányba egyenlőre még nem szélesítem az "érdeklődésem" mert vannak még alsóbb szinteken is hiányosságok.

Mikrofonozásban se vagyok különösebben penge, színpadon ez elég rutinszerűen megy, az ember nem játszik vele, megszokja az ember hogy kell nagyjából jól felrakni. Az SM58-ba meg hogy beleénekel-e a delikvens.

Ami szóval szerintem hasznos lenne az egy látókör szélesítési tanfolyam. Olyan alapvető dolgokat kell tisztázni, aminek segítségével az emberek a különböző célokra tudnak megfelelő eszközöket választani, lesz elképzelésük hogy mit érdemes rárakni egy adott sávra, mit állítson az ember, hogy álljon hozzá akkor ha sok vagy kevés hangszer van, mit kell csinálni egy szellős és mit egy darálós nótában, meg ilyenek.

Amire nincs szükség hogy ki legyenek hangsúlyozva a felső kategóriás eszközök előnyei. Nem szabad beszélni Neve, SSL, API, UA, Neumann, Wunder, Prism Sound, Weiss meg ehhez hasonló lomokról (kivéve persze egyfajta eszközön belül technológiai példának, opto/VCA/FET comp, stb). Persze kivétel ha valami haladó tanfolyam lesz

 

Link to comment
Share on other sites

"effektálós" érdekes MPG-n
 

Class 1: Power Effects Primer
This class sets the foundational principles for effect processing and how to get started on the right foot. Understanding Effects signal-flow and where to apply it is critical to your success. Even more critical is selecting the perfect effect for the sound it is serving.

Defining Effects- (Wet Effects vs. Dry Effects)
Effects and the 3D Sound-Field
Effects Signal-Flow (Sends vs. Inserts)
Achieving Size and Depth With Effects
Making Effects Most Effective
Selecting and Managing Effects (Effects = Emotions)

Class 2: Delay Effects
Delays are the most simple of all the effects and the foundation for all time based effects processing. The manipulation of a simple delay can create a tremendous number of uniques sounds and effects. For this reason, it is the perfect place to begin.

Defining Delays and Echoes
Parameters of the Delay 
Short Delay Effects (Slaps and Doublers)
Medium and Long Delay Effects
Automating Delays
Tape Delays and Vintage Delay Processors

Class 3: Early Reflections: Defining the 3D Sound-Field
Some of the most powerful effects in a mix are the ones that are felt not heard. Early reflections provide the essential binaural cues that give us a clear sense of the space that we are in. When used effectively in a mix they create the sense of size, depth and intimacy that can provide the sense that the music is in the same space as the listener.

Defining Early Reflections
Creating the 3D Space
Tonal Shaping With Early Reflections
Adding Presence with Early Reflections
Adding Depth and Size with Early Reflections

Class 4: Reverb Part 1: A Reverb Primer
Almost all of the amazing pre DAW era mixes were done using the exact same processors for each audio track. “Outboard” processing was limited to the most important elements of the mix like the lead vocals. The simplicity of this approach creates a uniform sonic consistency with the instrumentation while featuring important elements of the mix.

Defining Reverb
The Parameters of Reverb (Size, Time, PreDelay, Diffusion, Damping, etc…)
Natural Reverb ((Rooms, Chambers, Clubs, Halls, Churches)
Mechanical Reverb (Plates and Springs)
Working With Convolution (Impulse Response) Reverbs
Working With Room Emulation Reverbs
Vintage Reverb Units Part 1 (Plates, Springs and Acoustic)

Class 5: Reverb Part 2: The Practical Use of Reverb
Every type of reverb exhibits a unique character, tonal quality, shape and sound. Matching up these characteristics with the needs of the dry signal is a powerful way to get the sound you are going for quickly and effectively. This class focuses on the unique signature sounds of different reverb spaces and where they are used most effectively in a mix.

Live Performance Approach to Reverb
Tight (Dry) Reverb Approach
Medium to Long Reverb Approach 
Mixing Multiple Reverbs
Vintage Reverb Units Part 2 (Digital Reverb Units)

Class 6: Modulation Effects Part 1: Classic Modulation Effects
Ever since the first person pressed their thumb on the flange of a moving reel of tape, modulation effects became a staple of music production. Modulation can be applied to the direct or delayed signal and can control pitch (frequency modulation), volume (amplitude modulation), position (pan modulation). The shape of that modulation can range from square wave to sine wave or be modulated by any audio signal. When combined with the direct signal a wide variety of tonal character and stereo enhancement effects can be created.

Defining Modulation Effects
Delay Modulation (Phase, Flange Chorus)
Amplitude Modulation (Tremolo)
Frequency Modulation (Vibrato)
Pan Modulation Effects
Vintage Modulation Effects

Class 7: Modulation Effects Part 2: Filter Modulation
EDM has brought to the forefront of modern music a powerful combination of the modulation capabilities of synthesizers and resonant EQ filter shapes too difficult to create in the analog realm. This amazing combination has lead to the broad sweeping transitions and sonic soundscapes that define EDM and the modern era of music. This class is dedicated to EDM specific modulation processing. I will also touch on some of the Vintage predecessors to these sounds.

Understanding Synth Modulation and Resonant Filters
Mixing with Frequency Filter Sweeps
Mixing with Filtered Amplitude Modulation
Mixing with Filtered Frequency Modulation
Mixing with Stepped Sequencer Driven Filters
Mixing with Side-Chain Modulated Filters 
Vintage Modulation Effects

Class 8: Distortion Effects
Distortion is an inherent part of every audio processing device both analog and digital. Distortion characteristics range from subtle forms of harmonic distortion to head ripping overdriven noise. The source of the distortion plays a huge part in the tonal characteristic created. Understanding the different types of distortion sources will allow you to reshape dead lifeless sounds with ease.

Defining Distortion
Amplifier, Speaker and Pedal Distortion
Analog Tape Distortion
Tube and Solid State Distortion
Digital Distortion Effects
Mix Buss Distortion

Class 9: Pitch and Frequency Effects
This class features Pitch Processing Effects starting with the Vocoder and TalkBox effects and extending through to Aural Exciters, Octavers, Pitch Correction and AutoTune effects as well as Sub-Harmonic Synthesis. This class covers some of the most controversial and unusual effects that stretched the boundaries of what was possible.

Vocoder and Talk Box Effects
Aural Exciters
Octavers & Harmony Effects
Pitch “Correction” Effects
Sub Harmonic Synthesis
Other Pitch Effects

Class 10: Combining Effects in a Mix
Lost in the details of how each effects processing technique work individually is how they are all combined together. All forms of effects processing can be used separately or in combinations to help create and shape unique textures for individual sounds. Additionally, you must consider how all of these effects will blend together in the overall mix. This class is dedicated to the interaction of effects and how to balance and blend them into the final master.

Classic Effect Combinations
Compressing and Equalizing Effects
Balancing Foundational Effects (Mix Shaping)
Temporary Effects (Transitions and Filling Spaces)
Fixing Performance and Technical Issues with Effects 
Final Thoughts and Advice
Bonus Class: Creating 3D Effects

Mono compatibility be damned, this bonus class is specifically designed to feature new emerging technologies for 3D monitoring and effects processing. In this class I will feature some old 3D effect tricks as well as some new ones you will want to know about. If you are interested in the emerging effects technologies for audio, video and gaming, this class is one you will not want to miss.

Old School 3D Sound Effects
Surround and 3D Monitoring for Headphones
Creating 3D Panning Effects
Creating 3D Delay and Reverb Effects
3D Emerging Technologies & the Future of Effects

http://blog.music-production-guide.net/power-effects-course-launch-page/

 

"EDM transition" - os tanfolyam: torzítós, zengetős, (pitch, filter, eq, tér) modulálós, monó csekkelős, majdnem lagzizós ...  ? :) 

Link to comment
Share on other sites

Én ugyan nem tudnék elmenni, de ötletem azért van hogy a nem milliomos kezdők mit hallanának szívesen. El kell őket juttatni az első eladható albumig, dalig amiből bevételre tehetnek szert amiből megvehetik az outboardokat stb...

Ezen a szinten nem lenne sem UAD, sem mikrofon az SM7-en felül. Az LA2A-ról meg a Neve-ekről nem is beszélve. Viszont biztos kíváncsiak lennének az elérhető VST-kre, elsősorban az ingyenesekre meg a w@***....

Én úgy kerültem erre a fórumra, hogy láttam youtube-on silk lakossági kompresszor simogatóját. Ahogy látom az a széria egy egyszeri promo anyag volt. Gondolom ennyit ért csak a promóció. Innentől már belépős lesz minden oktató anyag?

Erre sajnos Tamás alkalmatlan. Már tíz évvel ezelőtt is csak a különböző high-end preampok szaturációjáról, meg a Neve eq-k highshelf görbéjéről magyarázott, olyanoknak, akik nem tudták, hogy mi az a szimmetrikus jel stb. Ha ehhez azóta hozzájöttek az 500-as cuccok, az ATC monitorok, meg az UAD pluginek, akkor sok jóra ne számítsatok :)

Link to comment
Share on other sites

Megpróbálom elképzelni.

Ül otthon a gép előtt Jockey Ewing és azon gondolkodik, hogy már sok mindent kipróbált mert az olaj még jó üzlet ezért megengedhette magának, de valahogy megunt mindent és mást csinálna. Valami különlegeset. Mi jut eszébe? Zenét fog írni, előadni vagy felveszi amint más adja elő. Még nem tudja pontosan de kezd körvonalazódni benne mire is vágyik. Begépeli a google keresőjébe az összes elképzelhető kereső szót ami a témával kapcsolatban eszébe jut, de valahogy a menemszol fórumán reméli a választ. Nem is kell sokat várnia mert indul egy tanfolyam ahol megmutatják neki, hogyan lehet világsztár. Lesz ATC, Neve, LA2A, Wunder; csak ámul bámul......

A többi jogdíjas :P

 

Link to comment
Share on other sites

Erre sajnos Tamás alkalmatlan. Már tíz évvel ezelőtt is csak a különböző high-end preampok szaturációjáról, meg a Neve eq-k highshelf görbéjéről magyarázott, olyanoknak, akik nem tudták, hogy mi az a szimmetrikus jel stb. Ha ehhez azóta hozzájöttek az 500-as cuccok, az ATC monitorok, meg az UAD pluginek, akkor sok jóra ne számítsatok :)

Az UAD pluginekkel önmagában nincs baj, az gyakorlatilag az elérhetőből a jobb kategória. Silk lehet hogy tényleg el van szállva technológiai szinten, nem ismerem az embert, de amit hallottam általa csinált Rúzsa Magdi lemezt attól nem voltam túlzottan elszállva. Persze ez egy, de meg lehet mutatni hogy a középkategóriával is lehet csinálni korrekt és jól szóló dolgokat.

Link to comment
Share on other sites

Az UAD pluginekkel önmagában nincs baj, az gyakorlatilag az elérhetőből a jobb kategória. Silk lehet hogy tényleg el van szállva technológiai szinten, nem ismerem az embert, de amit hallottam általa csinált Rúzsa Magdi lemezt attól nem voltam túlzottan elszállva. Persze ez egy, de meg lehet mutatni hogy a középkategóriával is lehet csinálni korrekt és jól szóló dolgokat.

A többi munkáját sem tartom különösebben jónak, de amíg keresik, és van munkája, addig az számít.Viszont nála nagyobb gearslut nem sok van! Mondjuk egy hangszerbolt sarkában dolgozik elég mostoha akusztikai körülmények között, lehet az is baj a folyamatos megfejtési kényszere mellett. Mindenesetre kedves, segítőkész fazon.

Amit igazán fájlalok a régi tanfolyammal kapcsolatban, az az, hogy belengették az akkreditáció lehetőségét, de természetesen nem lett belőle semmi. Így nem sok mindent kaptunk a pénzünkért (alkalmanként 10e forint volt), pedig valami papírnak tudtam volna hasznát venni.

Link to comment
Share on other sites

A többi munkáját sem tartom különösebben jónak, de amíg keresik, és van munkája, addig az számít.Viszont nála nagyobb gearslut nem sok van! Mondjuk egy hangszerbolt sarkában dolgozik elég mostoha akusztikai körülmények között, lehet az is baj a folyamatos megfejtési kényszere mellett. Mindenesetre kedves, segítőkész fazon.

Amit igazán fájlalok a régi tanfolyammal kapcsolatban, az az, hogy belengették az akkreditáció lehetőségét, de természetesen nem lett belőle semmi. Így nem sok mindent kaptunk a pénzünkért (alkalmanként 10e forint volt), pedig valami papírnak tudtam volna hasznát venni.

Papírnak? A mai világban? Milyen előnyhöz jutnál vele és hol? 

Link to comment
Share on other sites

A többi munkáját sem tartom különösebben jónak, de amíg keresik, és van munkája, addig az számít.Viszont nála nagyobb gearslut nem sok van! Mondjuk egy hangszerbolt sarkában dolgozik elég mostoha akusztikai körülmények között, lehet az is baj a folyamatos megfejtési kényszere mellett. Mindenesetre kedves, segítőkész fazon.

Amit igazán fájlalok a régi tanfolyammal kapcsolatban, az az, hogy belengették az akkreditáció lehetőségét, de természetesen nem lett belőle semmi. Így nem sok mindent kaptunk a pénzünkért (alkalmanként 10e forint volt), pedig valami papírnak tudtam volna hasznát venni.

Én is bírom az arcot, jó a műsora, szórakoztató. Azt gondolom hogy azt is mondhatjuk rá hogy nagytudású. Az hogy a munkája nem tetszik az ízlés dolga.

Jártam a hitspaceban, jó ott az akusztika ahol ő dolgozik, azzal nincsen baj.

Link to comment
Share on other sites

Látom megosztom a nagyérdemü közönség véleményét. :)

Szóval az eddigi legkedveltebb témák voltak a "kezdö tanfolyam", a "mixing tanfolyam" és a "mastering tanfolyam".

Szerintem lehetne egy rövidebb de hasznos "énekfelvétel" tanfolyamot is csinálni, mert az majdnem mindenkit érint.

 

A papírral kapcsolatban meg annyit, hogy az államilag elismert végzettséget adó továbbképzések szabályozva vannak. Iszonyat sok "járulékos tananyag" lenne benne, s évekig is eltartana.  Ezért nem igazán lehetne kihozni "értelmes" árakon a dolgot. Ráadásul, a papir "nem sokat ér"...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...