Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Korg PS60 kontra Microstation kontra X50 és más dilemmák


djuice

Kérdés

Üdv!

Keresnék egy kis hordozható szintit és a 2 első Korg modellről még nem sokat tudok. Az új Krosst, megelőzendő a kérdést már próbáltam, de erősen felejtős szerintem. Az X50-et jól ismerem, az elég kis vaddisznó hangra. Érdekes mód a Triton szériában a legfantáziadúsabb hangokkal büszkélkedik, még az Extremehez képest is szerintem. Oké, a MOSS bővíthetőséget abban most nem számolom.
Szóval nagyjából a specifikáció azonos dolgokat ír mindkettőről a PS60 és M.station oldalán. Gyanítom hogy a mintákat kisebb mértékben az M50/M3 vonalról örökölte, de a 49MB PCM ROM elég karcsúnak látszik, hisz már az X50 is 64MB volt! :unsure:
Nem tudom használhatóságban mi a különbség köztük, azt leszámítva, hogy a PS60 egy normál billentyűs cucc nem mini és így jobban be is jön, de vajon hangra nem gyengébb az X50-től ki mit tud róla? Az effektjei már egyértelműen fejlettebbek (5 insert! 2 master + 1 total!) és polifóniában is dupláz, nem értem miért pont ROM-ban nem? :unsure:  A mini display is zavar kicsit, az X50-ben az is informatívabb, de végül is nem azon zenél az ember, pc editor meg van hozzájuk.

Köszi a segítséget!



 

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

4 órája írta djuice:

Ezt is elvinné? http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24
Amúgy érdekes hogy az asio4all nem tetszik neki, mert a win8-ban úgytudom már végképp nem került semmi midi támogatás. :unsure:

 

Nem rossz :)

Amikor ilyesmit keresgéltem, rátaláltam a Galileora, na ott ejtettem le az államat. Funkciók, dinamika, "élethűség". Egyszerűen fantasztikus.

Ja és a az csak 10 dollár az 50 euro helyett ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

Ja igen,egy apróságot még nem említettem.

A WIN (és a többi tablet is) Micro USB-ről vesz fel áramot és csatlakozik is más hardverhez. Szóval ha rajta van egy MIDI billentyű, akkor nem tölt, csak merül.

A töltő az sima Micro USB kábel, az USB-s midi billentyűket viszont OTG kábellel kell csatlakoztatni. Szóval ez így egy kicsit macerás.

Ahhoz hogy lehessen tölteni is és MIDI billentyűvel használni is, én készítettem egy Y kábelt egy szétvágott OTG-kábelből és egy olyan Y USB kábelből, amiben megy az adat és van egy külön táp csatlakozója is. A tápcsati felét dugom egy töltő fejbe, az Y kábel végét Micro USB csatlakozóra cseréltem és valahova még beletoldottam az OTG kábelt, hogy a MIDI billentyű meg azzal csatlakozzon a tabletbe. Ez az egész össze van műanyagozva nekem egy bumcliba, szóval mostmár ne kérdezze meg senki, hogy hogyan forrasztottam össze a szálakat hogy működjön :) Kikísérleteztem.

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta djuice:

Még csak annyi a tabletre, hogy valami ilyesmiben gondolkodnék inkább. A Lark 1g ramja nagyon csekély. :(

https://tablet-pc.arukereso.hu/onda/v919-air-ch-p333515681/#termek-leiras
 

Ó, a Lark-ot csak példaként hoztam fel, hogy már ilyen gaggyer hardverrel is lehet valamit kezdeni. Persze minél erősebb, annál jobb :)

Bizonyára sokat számít ha egy erősebb hardverrel teszed ugyanazt amit én. Nekem csak egy rotty minimál hardver áll rendelkezésre a vélemény-nyilvánításhoz, így én azt nyilatkoznám, hogy hobbizni, otthon szórakozni vele teljesen jó, de komolyabb célokat nem tűznék ki WIN tablettel.

Ami nálam biztosan futott rajta, azok az editor programok és a KORG Legacy Standalone verziói. A VST-hostokkal való próbálkozásom nem csak a tudatlanságom miatt, de hardveres okokból is sikertelen volt… vagyis gyenge volt hozzá a tablet.

Az USB-zajjal viszont nem tudok mit kezdeni. Annó is utáltam már, hogy a vas hangszereimmel kialakítottam egy szép, zajmentes környezetet, majd egyetlen USB-s elem berakásával jött is a búgás… ahogy az USB csatlakozót közelítettem, már a kezemen keresztül is megérkezett a zaj. Ugyanez az élmény elevenedett fel most bennem mikor a Lark-al próbálkoztam. A TV hangszóróján nem hallottam, de fülhalgatóban hallgatva el is ment a kedvem a további próbálkozásoktól… azóta sem játszottam a KORG Legacy-n a Lark-al. Biztosan van erre megoldás, mert ugyanez a helyzet fennáll bármilyen más számítógépes környezetben is, amiért én annó ki is vágtam a számítógépet a zenélésből a csába :D Láttam erre megfelelő szűrőket a neten, de többe kerül mint maga a tabletem, szóval én ezzel nem foglalkozok a továbbiakban.

Összegezve: maradok a vasaknál és könnyű szívvel másnak is ezt ajánlanám. Látva a Lark-os példámat nem lehetetlen zenélni vele, így próbának, példának jó volt, de nehezebb szívvel ajánlom, és azoknak, akik hajlandóak a hardveres és egyéb nehézségekkel tötyörészni.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta djuice:

Igen a susogás a VB3 demó verziója miatt van. Itt a full! :)

VB3.zip
 

Megy, viszi, szépen tisztán szól. Így ráadásul más vst .dll-t is be tudtam hívni. Viszont csak kijelzőn és Remote Mouse-al tudtam kipróbálni (az USB MIDI billentyűm az ágy alatt van), és bár így nem mérvadó, de elég sok a latency… feltételezem, hogy a billentyűvel sem lenne sokkal kevesebb, vagyis élőben biztosan kényelmetlenül sok a latency, nem hiszem hogy olyan jó kis csapkodós rock orgonát meg lehetne vele valósítani.

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

:) Igen, minden új dolog szokatlan lehet elsőre, de végtelenül egyszerű a progi és ahhoz képest elég sokoldalú! Még sysex üzeneteket is képes kezelni, amellett hogy több vst progit, effektet futtathat! Tulkép egy moduláris felületet ad kis dobozokkal, amit úgy kötögetsz egymáshoz ahogy tetszik.
Mellékelek egy képet elinduláshoz, de persze ha nincs ingerenciád rá megértem azt is.
 

Elindítanom sikerült, meg behívni a V3 dll-t. Csak a felületet nem sikerült kinyitnom, de hát ennyi magyarázatt nélküli mini kockából nem is csoda. Illetve 10 másodpercenként súgó hangot adott mint amikor demóval van az embernek dolga. De azért egyszer még megnézem.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. április 12. at 14:35 írta Koródi Csaba:

a mellékelt (sem) nem az sajnos… azon kívül hogy belém tette az ideget, semmire nem mentem vele. A kezelő felülete minősíthetetlen, a működése megfejthetetlen és megbízhatatlan

:) Igen, minden új dolog szokatlan lehet elsőre, de végtelenül egyszerű a progi és ahhoz képest elég sokoldalú! Még sysex üzeneteket is képes kezelni, amellett hogy több vst progit, effektet futtathat! Tulkép egy moduláris felületet ad kis dobozokkal, amit úgy kötögetsz egymáshoz ahogy tetszik.
Mellékelek egy képet elinduláshoz, de persze ha nincs ingerenciád rá megértem azt is.

01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 8 April 2016 at 13:13 írta djuice:

Hát, az a helyzet, hogy sajnos rühellem a számítógépet… :) egy dologgal vagyok hajlandó bíbelődni, és az a KORG Standalone cuccai, amihez nem kell semmi körítés, szerencsére a Legacy-nak is van Standalone verziója és a szintijeik editorainak is. Nem véletlenül írtam a "frankányos VST Host"-ot… a mellékelt (sem) nem az sajnos… azon kívül hogy belém tette az ideget, semmire nem mentem vele. A kezelő felülete minősíthetetlen, a működése megfejthetetlen és megbízhatatlan. Lelkem rajta, én megpróbáltam :)

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta HUGO:

Nem rossz :)

Amikor ilyesmit keresgéltem, rátaláltam a Galileora, na ott ejtettem le az államat. Funkciók, dinamika, "élethűség". Egyszerűen fantasztikus.

Ja és a az csak 10 dollár az 50 euro helyett ;-)

 

Igazolom :) A Galileo volt az első hangszer amit megvettem iPad-re. Akkor még 3 Euro volt.

Link to comment
Share on other sites

55 perccel ezelőtt írta djuice:

Ezt is elvinné? http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24
Amúgy érdekes hogy az asio4all nem tetszik neki, mert a win8-ban úgytudom már végképp nem került semmi midi támogatás. :unsure:

 

Ehhez kéne egy frankányos desktop VST Host kipróbálni. DAW-om nincsen. De szerintem kisebb lehet a prociigénye, mint a KORG Legacy Cell-nek.

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta djuice:

Talán a RAM lehet akadály komolyabb dolgok előtt, meg az inkább érdekes, hogy az integrált hangchipjével ezt tudja, ASIO támogatottan! Vagy másként használod? USB-s karival?

A RAM szánalmas 512 MB, ennél még a Lumia telefonomban is több van :) Próbáltam USB hangkártyával, de nem sikerült helyesen telepíteni, így maradt az integrált hangchip. Arra meg rápróbáltam az ASIO4ALL-t, de szarrálaggolt, úgyhogy maradt az eredeti hangchip, az eredeti driverrel, valami MME vagy mi… nemtom mi ez, sosem használtam korábban, ezzel viszont rendesen megy a táblagép szoftszintije, 90 ms körüli késéssel.

 

15 órája írta djuice:

Amúgy kösz az ötletet, ez több mint érdekfeszítő így!

Update, hogy mikor ezt először próbáltam, akkor HDMI-n a TV-ről jött a hang, de most meghallgattam fülhallgatóban is vájtfüllel és brutál zajt szed össze az USB-ből. Ha az USB-t kihúzom és önmagában szól a tableten a Legacy, akkor szép, de USB-vel használhatatlan.

 

15 órája írta djuice:

Persze azért én majd inkább egy iPadre gyúrnék hosszabb távon, csak az üzemidővel vannak még gondban ezek a kis laposok.

Az iPad-et nagyon tudom ajánlani. Üzemidő szempontjából érdemleges lehet hogy én például egy ALESIS iODock-ban használom, ami egyben MIDI interfész és hangkártya is, keretbe foglalja és tölti is az eszközt. Ez számomra így olyan mint egy óriás érintőkijelzős workstation szintimodul, sampler, daw stb. Ha akarom AKAI MPC, ha akarom KORG M1, de lehet KORG MS20, POLYSIX, ANIMOOG, Cubasis, Vocoder, vagy épp Multieffekt. Nem nagyon tudnám nélkülözni, de azért kell alá a vas szinti.

Link to comment
Share on other sites

Őszintén a több magos tableteken mára nincs is csodálkozni való nagyon. Simán vihetik a témát, hisz a Legacy 10 éve is elfutott egy olyan PC-n, amihez képest simán durvább egy ilyen misimókus kis tablet is teljesítményben. Talán a RAM lehet akadály komolyabb dolgok előtt, meg az inkább érdekes, hogy az integrált hangchipjével ezt tudja, ASIO támogatottan! Vagy másként használod? USB-s karival?
Amúgy kösz az ötletet, ez több mint érdekfeszítő így! :) Persze azért én majd inkább egy iPadre gyúrnék hosszabb távon, csak az üzemidővel vannak még gondban ezek a kis laposok.

Mellesleg az apróban van egy Korg TR76 most. Kvázi egy nagyra nőtt X50, 6 1/4 oktávval plusz sampler, sequencer. 9 kg még az elviselhetőbb súly kategória hordozható cuccban is. Jó lenne megfogni. :) 
 

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta djuice:

Ilyen téren még egy laptopos felállás sem kizárt teljesen. A Korg Legacy Collection pl. ebben ki is váltaná a tárgyalt kis Korgokat azt hiszem. Formálom még kicsit a dolgot, mint jó fazekas az agyagot, nem kapkodom el. :)

Erre van egy érdekességem: Pár hónapja vettem egy LARK Ultimate 7i WIN tabletet a Tesco-ban 13 ezer Ft-ért. Azért ugottam bele próbaképpen, mert Desktop WIN8 fut rajta és gondoltam jó lehet pár editor futtatására. A MicroKorg, MicroX stb. editorok értelemszerűen mennek rajta. A célom annyi volt vele, hogy a próbatermi Nord Electro 2 hangszíneit és készleteit le tudjam menteni ezzel a kb. 10 grammos tablettel és ne kelljen egy laptopot cipelni a próbaterembe. Bejött, működik. Aztán rátettem az iTunes-t, hogy az iPhone és iPad fájljait tudjam kezelni. Ez is bejött, úgyhogy elkapott a gépszíj és elkezdtem feszegetni a határait, 3D játék, 3D modellező program stb. végül rátettem a KORG Legacy Collectiont, mondván hogy "na ettől beszarsz" :) És képzeld, viszi. USB Midi billentyűvel és ezzel a pár grammos, 7 collos tablettel KORG Legacy Collection-t használok. Nem hittem a szememnek. Nyilván ez a 13 ezer Ft-os erőforrás nem a nonplusultra, de egy erősebb hardverrel még magabiztosabb a megoldás.

Link to comment
Share on other sites

Igen, talán az RS50 nagyon hasonló az X50-re még billentyűzetben is, kivéve hogy a Korg 6 évvel fiatalabb kiadás. Ezeknek is mind saját anyagán rúgózó "jégkrémpálcika" billentyűzete van. Gyakorlatilag az a vicc, hogy a Yamaha meg a 30 ezres kis PSR-jeitől kezdve a több mint fél milliós S950-S970-ig mindenhova ilyet szerel! Nemrég játszottam egy nagy vasalódeszkán, egy Tyros 5-ön. Mivel itthon van Roland G70 is a családban, gyakorlatilag mondhatom, hogy ahhoz képest nem kápráztatott el a Yamaha a csúcs cuccával. Szóval érdekes ez a billentyűzet kérdés. Szerintem ebben a Rolandok a legfejlettebbek, mert maguknak fejlesztenek, még csak nem is a Fatartól vásárolnak manapság már. Nagyon jó ár-érték arányú kis varrógépük volt régen az EXR5 és 7 modellük is.
Minden esetre szerintem szőnyegezni nagyon megfelel az X50 billentyűzete is. Attól nem kell azt elvárni azért, mint egy hangverseny zongorától.
A felhasználás vegyes persze, általában padek, motion synth hangok stb, de ha kell egy kis zongora, Rhodes, Hammond, nagyjából az is megoldható ha nyel egyet az ember, hogy 3kg-ba nem fér egy Steinway mechanika. :) Régebben arra is gondoltam, hogy egy régi jó billentyűzetet érdemes volna megcsípni, volt is alkatrésznek akkor egy U20-as hirdetve és "összemontírozni" egy kis X50-el, azaz az elektronikáját átültetni a kis Korgnak. Erre a kis microX talán még alkalmasabb is, ahhoz volt közöm másfél évig. Persze utána kiderült hogy a TR workstation 90-95%-ban ugyan az vela, az X50-el meg teljesen klappol és még sampler is van benne. Még ezen is gondolkodom, hisz nem sokkal nehezebb keyboardként és azért sokkal komolyabb felépítésű vas, csak a sampler opció nagyon keveseknek van meg hozzá, ha néha hirdeti valaki egyáltalán és EDO RAM-ot is marha nehéz manapság már bele szerezni. De azért a Junokat sem vetem el ötletként, amelyik hamarabb összejön majd... :) Annyit sajnálok tényleg, a G70-ből is kiindulva, hogy olyan komplex szinti hangzások azért nincsenek a Rolandokban, bár az SRX bővíthetőség még egy komoly nyitott kapu náluk ilyen téren.

Yamaha:
MO8-am volt 3 évig, az egy Motif ES hangkészletű vas. Szó szerint vas, nem műanyag mint a MOX-ok, amik az utódai lettek. Még japánban gyártották és nagyon szerettem én is a pattern üzemmódját, de hát ahhoz daru kell. :) Az arpeggioival az volt a bajom, hogy elég zeneietlenek voltak és zabálták a polifóniát. Ha akkoriban lett volna a Yamahának a Motif XS a csúcsmodell és abból csinálták volna az MO-t, 128 hang polifóniával, szerintem máig meglenne. A másik dolog, hogy nagyon elektronic műfajúak, kevéssé használhatóak voltak a hangszínei és ráadásul nem is írható felül bennük minden hangbank mint a Korgokban. Azért ha a bőséges ROM mintákból bányászott az ember és saját hangszíneket faragott, nagyon brutális, már-már analóg szerű dolgokra volt képes az MO is! A Korghoz képest pl. sokkal több filtere volt gyárilag, kicsit komolyabbak is, már majdnem egy Emu hangmoduléhoz hasonlóan, és ugyan első látszatra kicsit bonyolult menüje ellenére, ha kiismerte magát 1-2 hónap alatt az ember rajta, egy nagyon jól kezelhető cucc volt. Ennél már csak a nagy képernyős Motifok amik durvábbak, meg a Korg Kronos :) de hát az egy PC, akárhogy is nézzük belül.
Ami még ultra jó volt az MO-ban, hogy seq. vagy pattern módban ugyanúgy teljes lehetőség volt hangszínt szerkeszteni és a komplett dallal vagy szekvenciával együtt kimenteni. Na ezt sajnos a Korgok nem tudják, tán a Roland sem, pedig nagyon jó lehetőség.

Nos, minden esetre, mivel nem fő hangszerként szemezgetek velük, csak olyan hón alá kapható módon, nagyon komoly dolgot nem is tervezek. Ilyen téren még egy laptopos felállás sem kizárt teljesen. A Korg Legacy Collection pl. ebben ki is váltaná a tárgyalt kis Korgokat azt hiszem. Formálom még kicsit a dolgot, mint jó fazekas az agyagot, nem kapkodom el. :)


 

Link to comment
Share on other sites

Ha már felemlegetted a MOX-ot, annak valami brutális az Arpeggiátora, a multinként 6 variánssal. Ezzel már komplett műsorokat is fel lehet építeni. De a Pattern üzemmódja is nagyon összetett munkát tesz lehetővé. A szekvenszer még ez után következik. Az akusztikus hangszínek kontra szintiköltemények éppen a KORG és ROLAND hangszerek közé pozícionálják a MOX-ot, nem beszélve a vocoderről, vagy a sztereó bemenetről, amire gyakorlatilag a saját effekprocesszorát tudjuk használni a hangszernek. Szerintem érdemes ezt a hangszert is alaposan szemügyre venni. Mostmár árban talán nincsen olyan messze a PS60-tól, vagy X50-től :)

Link to comment
Share on other sites

26 perccel ezelőtt írta djuice:

Hol vannak a dobok stb? Nem látok dedikált ARP gombot sem.

A hordozhatóság alapján én kifejezetten az élő felhasználás irányából közelítettem meg a válaszomat, de ezzel az utolsó mondatoddal elárultad, hogy neked azért inkább munkára és főleg szinti felhasználásra kell a hangszer.

Ezeknél a Rolandok-nál az a jobb a szóban forgó KORG-okkal szemben, hogy szebbek, élethűbbek az akusztikus hangszíneik. Alapvetően nagyon jól alkalmasak munkára, viszont nagy szintikölteményeket nem nagyon lehet belőlük kihozni. Nálam az volt a tendencia az X50 után, hogy otthon KORG-ra volt szükségem a szinti költeményekhez, de a színpadon inkább a Roland működött az akusztikus hangzások miatt.
Elérhető árának és nagyon jó MIDI-s 16 PART-os szervezhetőségének köszönhetően nálam a ROLAND RS-5, RS-50 vált be. RS-5 kétszer is volt az évek során és harmadjára is vissza szerettem volna hozni, akkor sikerült egy RS-50-et lőni. És valóban volt egy szezon, amikor pár koncertre az RS-5 mellé vittem a színpadra egy KORG MicroX-et ahogy Te is említed kiegészítő hangszernek.

Persze azóta sok víz lefolyt a Dunán és járt nálam Fantom X6, V-Combo VR-09 illetve egy GW8 is. A Juno Gi-t sajnos csak próbálgatni tudtam, így arról tapasztalati meggyőződéseket nem tudok megosztani. Ami nagy általánosságban elmondható, hogy a KORG-jaimban (X5D, NS5R, M3R, X3, 05R/W, Trinity Plus, X50, MicroStation, MicroX) mindig az volt a közös, hogy nagyon egyedileg teljesen át lehetett alakítani a hangzásokat és nagyon jó saját költeményeket lehetett készíteni, ezeket a hangszereket mindig egyedi hangzások és hangszerelések kialakítására használtam. A ROLAND-jaimra (RS-5, RS-50, Fantom X6, GW-8, V-Combo VR-09) pedig mindig az volt a közös jellemző, hogy kiraktam őket és játszottam rajtuk… kész. Egyrészt ezeknek a Rolandok-nak nem tudtam volna mit csinálni a hangjukkal, jól szólt a zongora, jól az EP, jól a fúvós stb. és úgysem tudtam volna jobbra szerkeszteni mint a gyári. Másrészt nagy szintiköltemények megálmodására és megszerkesztésére nem igazán alkalmasak. Ergo preset szintinek használ(tam)-om a ROLAND-okat.

Sajnos ebben az árkategóriában a billentyűzetek egyikéről sem lehet semmi jót elmondani. Ugyan a MOX6 billentyűzetét lehúztad, de meglepő módon szerintem az még a jobbak közé tartozik. Ezekben az új KORG-okban (MicroStation, KROSS, PS60, de még a drága M50 is) olyan billenytűmechanika van, hogy pálcikákon hajlanak a billentyűk. Ezzel szemben a korábbi X5D, X50 még normális rugós billentyűket tartalmaz. A Rolandok viszont legalább nem gagyiznak ennyire egyik árkategóriájukban sem.

Visszatérve az ARP és egyéb hasznosságokhoz: a KORG ebből a legjobb. Eleve tele vannak rengeteg ARP algoritmussal, de mi magunk is szerkeszthetünk a PC-s editorban sajátokat. Azt nem kell ecsetelnem, hogy a COMBI-kban a két polifónikus Arpeggiátor mennyi-mindenre képes. Ezzel szemben ezekben a Rolandokban van pár alap algoritmus, amiből vagy találsz 4-5 számodra relevánsat, vagy nem.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. április 1. at 16:25 írta Koródi Csaba:

Sok KORG-ot elfogyasztottam, X50 és MicroStation volt, a PS60-at próbáltam.

Helló!

Nos, igen, most a hétvégén jobban körüljártam a dolgokat és kicsit elszontyolodtam ezektől a kis Korgoktól. Mindent összevetve talán a Roland Junokban (G, Gi, Di) több fantáziát látnék szolgáltatásilag, minőségileg, a 4 sávos recorderről + sequencerről nem is beszélve. Egyedül a Roland effektek maradnak el a Korgban lévőktől, de ugye az X50 ami közelebb állna hangzásban hozzám, ott meg csak 1 insert van. Illetve hogy a Roland nem erőlteti annyira ezt a multi módot, mint ahogy a Korgnál a Combi hangszínek visznek mindent. Talán érdemes lenne egy Juno után később egy X50-et is megkockáztatni, vagy egy microX-et, csak mint törpe póthangmodul a Combik miatt. :) 
Néztem még a Yamahát is, ott az MX49 ami legelérhetőbb, de nem szerkeszthetők a hangjai és ugye a MOX után el lehet képzelni annak milyen vacak billentyűzete van. A PS60 meg pont a Combik hiánya miatt szerintem nem buli. Bár ha azt nézzük, 6 szimultán performance hangszín abban is félig meddig ilyen lehet, csak az a kevés hangszín kategória elég érdekes! Pl. hol vannak a dobok stb? Nem látok dedikált ARP gombot sem.



 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Üdv!

Keresnék egy kis hordozható szintit és a 2 első Korg modellről még nem sokat tudok. Az új Krosst, megelőzendő a kérdést már próbáltam, de erősen felejtős szerintem. Az X50-et jól ismerem, az elég kis vaddisznó hangra. Érdekes mód a Triton szériában a legfantáziadúsabb hangokkal büszkélkedik, még az Extremehez képest is szerintem. Oké, a MOSS bővíthetőséget abban most nem számolom.
Szóval nagyjából a specifikáció azonos dolgokat ír mindkettőről a PS60 és M.station oldalán. Gyanítom hogy a mintákat kisebb mértékben az M50/M3 vonalról örökölte, de a 49MB PCM ROM elég karcsúnak látszik, hisz már az X50 is 64MB volt! :unsure:
Nem tudom használhatóságban mi a különbség köztük, azt leszámítva, hogy a PS60 egy normál billentyűs cucc nem mini és így jobban be is jön, de vajon hangra nem gyengébb az X50-től ki mit tud róla? Az effektjei már egyértelműen fejlettebbek (5 insert! 2 master + 1 total!) és polifóniában is dupláz, nem értem miért pont ROM-ban nem? :unsure:  A mini display is zavar kicsit, az X50-ben az is informatívabb, de végül is nem azon zenél az ember, pc editor meg van hozzájuk.

Köszi a segítséget!



 

Üdv!

Sok KORG-ot elfogyasztottam, X50 és MicroStation volt, a PS60-at próbáltam. Az X50-el élőztem és stúdióztam is pár évet.
Alapvetően a MicroStation egy kicsinyített X50, hozzá adott szekvenszerrel. Jól látod az FX különbség a(z egyik) leg jelentősebb a két hangszer között. A PCM ROM MB méretét nem nagyon számolgatnám… az X50-ben Triton HI motor van, a MicroStation-ban pedig M3-M50-ból kivonatolt EDS-i motor. Hogy a mintákat hogyan válogatták és tömörítgették, szerintem maradjon a tervezők titka, nekünk felhasználóknak teljesen hasonló a kettő. A MicroStation-ban található 5 Insert effekt csalogató, de azt tudnunk kell, hogy az Insert effektek száma és jellege sokkal korlátosabb mint a Master FX-eké. Például Reverb effekt csak és kizárólag a MASTER FX2-n áll rendelkezésre. Az Insert effektek között nincs Reverb, de talán Delay sem ha jól emlékszek. Ettől függetlenül baromi jól lehet az effekt-utakat kiagyalni. A Total FX-et első körben el kell felejteni, ha saját hangszerelést készítünk, azzal kell kezdeni, hogy a Total FX-et kikapcsoljuk, mert ha mondjuk az effekt-útjainkban mindenféle dinamikaprocesszálást végzünk, ahogy "dúsul" a hangszínünk, úgy válik egyre torzabbá és kuszábbá a hangzás ha a Total FX még a végén beledumál. Ha kész a hangszínünk és még hiányzik valami dinamika, mély, vagy épp magas, akkor érdemes a Total FX-et bekapcsolni és korrigálni… már csak azért is, mert ha egy olyan koncerthelyszínre érkezünk, ahol a helyi akusztika miatt katasztrófális a hangszínünk, akkor ezzel a Totál FX-el tudunk javítani a helyzeten. Azért dumáltam ezekről eddig, mert ez az amit az X50-el nem tudunk megtenni.
Amit még szintén nem tudunk az X50-el, hogy a MicroStation COMBI-ja már 16 PART-os és mind a 16 PART-nak van kapcsolója a kezelőfelületen, ergó teljesen komplex hangzásokat, layereket, spliteket hozhatunk létre úgy, hogy az egyes elemeket műsor közben kapcsolgatjuk.

A KORG-ok egyik jellegzetes tulajdonsága (ebben a kategóriában), hogy műsor közben alig lehet változtatásokat előidézni a megszerkesztett hangszínünkben. Előre le kell mindent programozni, és ha műsor közben valami hangerőarány mégsem jó, akkor be kéne mászni a menükbe hogy javítsunk a helyzeten, de erre a legritkább esetben van érkezésünk játék közben. Ez jellemző az X50-re és a MicroStation-ra is, annyi kitétellel, hogy a MicroStation 16 db PART kapcsolójával legalább komplexebb variációs lehetőségeink vannak. És ez az a dolog, amin segít a PS60. A PS60 ugyanis szinte pont ellentéte az előző kettőnek. Kifejezetten színpadra tervezték, van 6 PART-ja, dedikált funkcióval, amiket ki-be kapcsolhatunk, valós időben állíthatjuk a hangerejeiket és egyéb más paramétereiket, ahogy az effekt proci is élő szituációban gyors elérhetőséget és variálhatóságot tesz lehetővé. Így a PS60 egy egész más tészta. A PS60 esetében például el kell felejteni a COMBI szerkesztést a többszáz USER programhelyet, nem beszélve a MULTI (X50) vagy SEQ (MicroStation) üzemmódokat, ahol 16 PART-os hangszereléseket készíthetünk mondjuk stúdiózáshoz.

Hangminőséget tekintve szerintem az X50 és a MicroStation egy szinten van (lenne), de az X50-nek jobbak a DA konverterei, szóval érzésem szerint az X50 sokkal fényesebb, dinamikusabb hangszer. A PS60-at kicsit nehezebb megítélni, mert engem alapvetően a zongora az első ami érdekel és ebben igazándiból egyik model sem erősködik túlságosan, szóval a PS60 zongorája ugyanolyan műanyag mint az összes többi KORG zongora ebben a kategóriában. Hangkészlet minősége tekintetében mindhárom modell ugyanott van, csak a PS60 kevesebb lehetőséget kínál a COMBI üzemmód hiányában. Korát tekintve DA konverterben tippem szerint a PS60 a MicroStationnal bratyizik, azonban mivel a PS60 nem kíván 16 PART-os Workstation lenni, nem kell neki annyi hangot összekevernie így az a pár dedikált PART (szintén érzésem szerint) sokkal szebb, tisztább hangképet ad.

Valószínűleg felhasználásban fogsz tudni dönteni a három közül. Az X50 és a MicroStation összetettebb a COMBI és az effektprocik tekintetében, viszont élőben alig lehet hozzájuk nyúlni. A PS60 pedig kíváló színpadi hangszer minden olyan kényelemmel és kivezetéssel, ami élő szituban kellhet a kezünk alá.

Egy dolgot még nem említettem, hogy egyedül az X50-en vannak Individuális kimenetek. Nálam speciel épp ez miatt került annó a színpadra. A MASTER főkimeneten ment a zongora hangszín zengetővel ahogy kell, az INDIVIDUAL kimeneten pedig az orgona külön Leslie effekt-pedálba a szinti zengetőjét kikerülve, így lett két külön sztereó hangszerem… az X50 billentyűjén orgonáztam, alatta pedig volt egy kalapácsos Masterkeyboard ami MIDI-vel hajtotta az X50 zongoráját.

Ha most nekem kéne választanom, akkor a MicroStation-t kizánám… ugyan a kicsi billentyűje engem nem zavart, de azért ha lehet, akkor legyen már normál billentyű az ember keze alatt. A MicroStation 5 Insert FX-je otthoni zeneszerzéskor kérhet nagyobb létjogosságot, de szerintem a színpadon meg lehet lenni nélküle, ahogy a 16 PART kapcsolói nélkül is tudnék boldogulni. Az X50-et akkor választanám, ha szinti-centrikusabb zenekarba szeretném cipelni, vagy zömében otthon használnám. És végül személy szerint a PS60-at választanám, mert nagyon letisztult, nagyon barátságos színpadi hangszer, a 6 PART elég a színpadon és könnyű a beavatkozás. Ahogy néztem PC-s Editorral a PROGRAM hangszíneket is lehet szerkeszteni az előző két modellhez hasonlóan, így azért lehet izgalmat is okozni egyedi hangszínek terén :) 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...