Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Változó tempójú felvételhez midivel más sávok hozzá igazítása


Zongilog

Kérdés

Az lenne a kérdésem, hogy egy "művészien" feljátszott váltakozó tempójú midi zongora sávhoz LOGIC PRO X-ben,  hogyan tudnék további midi sávokat hozzá játszani úgy, hogy azok tempóban kövessék és igazodjanak ehhez, illetve még a quantálás is hozzá tudjon igazodni ehhez az első fő sávhoz? Tehát egy olyan sáv amit én játszok fel és amiben a zongora tempója folyamatosan össze vissza váltakozik, hol lelassul hol felgyorsul, tehát nem hirtelen vannak a tempó váltások.

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Meg valami:

ha nagyon pontatlan a grid az eredeti audiohoz, akkor tovabb kell faragni, van olyan, aminek utemenkent valtozik a tempoja, sot olyan is, aninek meg a tempo keplete is valtozo.

a masik meg az, hogy jobb kerekiteni a tempo detektor altal kiirt ertekeket egesz szamra (pl 111,7 = 112 bpm). Ez nyilvan nagyobb csuszasokat okozhat, tehat tobbet kell az eredeti audion faragni. De ezt csak akkor kell igy csinalni, ha kesobb a midi savjaiddal kimesz kulso vasakba, es ott valamelyiknel erdekes a tempo beallitas. A vasakat altalaban nem lehet pl 111,7-es, tehat nem egesz bpm-re allitani. Ha full szoftveres kornyezet tervezett, akkor ez erdektelen.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Zongilog:

Köszi. Nem tudom mire gondolsz. Szerintem nyilván csak úgy lehet megtanulni a LOGIC bizonyos funkcióit, ha az ember sokat próbálgatja és tököl vele. De kell valami amiből ki tudok indulni, ahonnan elindulhatok. Ezért tettem itt fel a kérdést, hogy legalább azt tudjam, hogy hol vagy mit kéne keresnem a Logic-ban. Valóban nem gugliztam, mert nem olyan egyszerű a gugli, ha nem tudod pontosan mit keresel. Azt a jó hosszú kérdést, amit itt feltettem,  még sem írhatom be a gugliba. Az Angol sem megy már olyan könnyen. A nyaki sérvem miatt, meg nem tehetem meg, hogy félnapokat üljek a gép előtt és olvasgassak a neten. Ezért kértem itt segítséget és azt hiszem ez jó is lesz kiindulásnak, hogy tudjam mit keressek. 

Ezert irtam elore is, hogy ne har.

A felnapokat gep elott ulessel lehet gond, amikor konkretan szerkeszted az anyagot.

A video alapjan kerdesem, hogy a logicban lehet-e folyamatos csokkenest/emelkedest szerkeszteni. Gondolom, hogy igen, mert a cubase megcsinalja, de nem tudom es erdekel.

A lenyeg, hogy nem akartalak megbantani. 

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta deneverstudio:

Ez esetben a MIDI sávodat állítsd idő alapúra, hogy ne kövesse a tempóváltozásokat, ha alatta szerkeszted a rácsot.
Nem tudom Logicban ez hogy megy, a Steinbergnél egy gombot kell ide-oda állítani, hogy az adott sáv ütemalapú legyen, vagy időalapú.
Alapértelmezetten a MIDI-t nyilván ütemalapon érdemes kezelni, kivéve most, amíg a rácsot nyöszteted alatta.

Cubase/Nuendo esetében azt hiszem warpnak hívják azt, amikor kézzel rá lehet igazítani a rácsot a meglévő felvételre.
Ha ez meg meg van, akkor utána minden MIDI ezt követi majd.
Ez mindenképpen kézimunka lesz, mert egy szabad zongorajátékra aligha fog hibátlan rácsot csinálni egy automata ritmusfelismerő,
de persze meg lehet próbálni azt is.

A Cubase/Nuendo-ban olyan is van amúgy, amikor kézzel ütögeted neki a tempót, miközben hallgatod a zenét.
Nem a legpontosabb dolog, de kiindulásnak gyorsan lehet vele csinálni egy rácsvázlatot és utána kézzel le lehet javítani.

köszi, azt hiszem ez lesz az. 

 

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta DutchFlowers:

Hat, a Logic ilyen tekintetben fejletteb volt mindig a cubase-nel, ugyhogy ott is van a tempo track-nek megfelelo dolog... na varj, megguglizom, ... aha

https://support.apple.com/kb/PH13205?locale=en_US

szoval van, es meg a neve is ugyanaz.

Ha annyira nem lehet tudatosan rekrealni azt, amit mar egyszer megcsinaltal, akkor marad a visszafele munka, ami kicsit pocsolosebb, szerintem, de meg lehet csinalni, mert csinaltam mar en is, meg rohadtsokan masok is, csak meg kell tanulni hasznalni a szoftvert amivel dolgozol, es neki kell ulni arra az akar par orara. Elso probalkozasra biztosan jopar ora. Igazi pocsolos szoszmotoles. Mondhatni: munka.

De nekem van egy olyan erzesem, hogy meg a gugliig sem jutottal el, hanem vartad, hogy majd van a tuti, az ¨I WIN¨ gomb, ami hipp-hopp, de nem. Ahhoz, hogy legyen egy szep ceruzarajzod, ahhoz sokszor vegig kell am huznod a ceruzat a papiron, ha erted mire gondolok. Ne haragudj, ha felre-ertelmezem a helyzetet, ne szivd mellre, de nekem ez jott at.

Szerintem minden szukseges informaciot megkaptal, ha reszletezo kerdesed van, biztosan masok is, meg en is, szivesen segitunk. En ugyan Cubase alapon fogok segiteni, de a logic meg a cubase annyira hasonloak, hogy szerintem nem lesz gond. De azert vedd a faradtsagot a tanulasra, meg a kiserletezerse. Mind a ketto baromi jo dolgokat szul. :)

Köszi. Nem tudom mire gondolsz. Szerintem nyilván csak úgy lehet megtanulni a LOGIC bizonyos funkcióit, ha az ember sokat próbálgatja és tököl vele. De kell valami amiből ki tudok indulni, ahonnan elindulhatok. Ezért tettem itt fel a kérdést, hogy legalább azt tudjam, hogy hol vagy mit kéne keresnem a Logic-ban. Valóban nem gugliztam, mert nem olyan egyszerű a gugli, ha nem tudod pontosan mit keresel. Azt a jó hosszú kérdést, amit itt feltettem,  még sem írhatom be a gugliba. Az Angol sem megy már olyan könnyen. A nyaki sérvem miatt, meg nem tehetem meg, hogy félnapokat üljek a gép előtt és olvasgassak a neten. Ezért kértem itt segítséget és azt hiszem ez jó is lesz kiindulásnak, hogy tudjam mit keressek. 

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Zongilog:

A sávot én játszom fel és nem hirtelen tempó váltásokról van szó, hanem folyamatosan lassuló vagy gyorsuló tempóról, amit a pillanatnyi érzelmeim határoznak meg, tehát előre elkészíteni a tempó változásokat nem lehet, illetve megölné az egészet. 

Ez esetben a MIDI sávodat állítsd idő alapúra, hogy ne kövesse a tempóváltozásokat, ha alatta szerkeszted a rácsot.
Nem tudom Logicban ez hogy megy, a Steinbergnél egy gombot kell ide-oda állítani, hogy az adott sáv ütemalapú legyen, vagy időalapú.
Alapértelmezetten a MIDI-t nyilván ütemalapon érdemes kezelni, kivéve most, amíg a rácsot nyöszteted alatta.

Cubase/Nuendo esetében azt hiszem warpnak hívják azt, amikor kézzel rá lehet igazítani a rácsot a meglévő felvételre.
Ha ez meg meg van, akkor utána minden MIDI ezt követi majd.
Ez mindenképpen kézimunka lesz, mert egy szabad zongorajátékra aligha fog hibátlan rácsot csinálni egy automata ritmusfelismerő,
de persze meg lehet próbálni azt is.

A Cubase/Nuendo-ban olyan is van amúgy, amikor kézzel ütögeted neki a tempót, miközben hallgatod a zenét.
Nem a legpontosabb dolog, de kiindulásnak gyorsan lehet vele csinálni egy rácsvázlatot és utána kézzel le lehet javítani.

Link to comment
Share on other sites

Hat, a Logic ilyen tekintetben fejletteb volt mindig a cubase-nel, ugyhogy ott is van a tempo track-nek megfelelo dolog... na varj, megguglizom, ... aha

https://support.apple.com/kb/PH13205?locale=en_US

szoval van, es meg a neve is ugyanaz.

Ha annyira nem lehet tudatosan rekrealni azt, amit mar egyszer megcsinaltal, akkor marad a visszafele munka, ami kicsit pocsolosebb, szerintem, de meg lehet csinalni, mert csinaltam mar en is, meg rohadtsokan masok is, csak meg kell tanulni hasznalni a szoftvert amivel dolgozol, es neki kell ulni arra az akar par orara. Elso probalkozasra biztosan jopar ora. Igazi pocsolos szoszmotoles. Mondhatni: munka.

De nekem van egy olyan erzesem, hogy meg a gugliig sem jutottal el, hanem vartad, hogy majd van a tuti, az ¨I WIN¨ gomb, ami hipp-hopp, de nem. Ahhoz, hogy legyen egy szep ceruzarajzod, ahhoz sokszor vegig kell am huznod a ceruzat a papiron, ha erted mire gondolok. Ne haragudj, ha felre-ertelmezem a helyzetet, ne szivd mellre, de nekem ez jott at.

Szerintem minden szukseges informaciot megkaptal, ha reszletezo kerdesed van, biztosan masok is, meg en is, szivesen segitunk. En ugyan Cubase alapon fogok segiteni, de a logic meg a cubase annyira hasonloak, hogy szerintem nem lesz gond. De azert vedd a faradtsagot a tanulasra, meg a kiserletezerse. Mind a ketto baromi jo dolgokat szul. :)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta DutchFlowers:

NeoC leirta az utolagos iranyt. Amugy a MIDI tempojat a tempo track-ben tudod szerkeszteni. Ott aztan csinalhatsz egyszeru tempovaltasokat vagy akar gyorsulo-lassulo dolgokat. De ha nem is olvastad el a cubase kezikonyvet, egy guglizas is sokat segit.

Ha el akarod kerulni az utolagos vagdalkozas faradalmait, akkor lehetoseg van a mankot elore megcsinalni valami MIDI kompatibilis cuccal, es mar elore kitalalni, hogy hol milyen tempovaltasok/valtozasok legyenek, es akkor mar maga a felvetel is nagyjabol a helyen lesz, hiszen a mar kesz gridre jatsszak. Persze a ¨nagyjabol¨-t azert altalaban szerkeszteni kell meg, de az sokkal kevesebb melo.

De mindket esetben:

1. tempo track

2. a felvetel vagdalasa

3. kitarto, turelmes es nem keves munka

köszi a válaszodat. Nem Cubase-ról van szó, hanem Logic Pro X-ről és ez olyan zongora játék, amiben a pillanatnyi érzelmek dominálnak és ezek határozzák meg a tempo folyamatos változását. Tehát ezt előre megírni vagy meghatározni nem igen lehet, illetve nem szeretném. Erre mi lenne így a megoldás?

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta NeoC:

Meg valami:

ha nagyon pontatlan a grid az eredeti audiohoz, akkor tovabb kell faragni, van olyan, aminek utemenkent valtozik a tempoja, sot olyan is, aninek meg a tempo keplete is valtozo.

a masik meg az, hogy jobb kerekiteni a tempo detektor altal kiirt ertekeket egesz szamra (pl 111,7 = 112 bpm). Ez nyilvan nagyobb csuszasokat okozhat, tehat tobbet kell az eredeti audion faragni. De ezt csak akkor kell igy csinalni, ha kesobb a midi savjaiddal kimesz kulso vasakba, es ott valamelyiknel erdekes a tempo beallitas. A vasakat altalaban nem lehet pl 111,7-es, tehat nem egesz bpm-re allitani. Ha full szoftveres kornyezet tervezett, akkor ez erdektelen.

köszi a bőséges választ. Az a helyzet, hogy közben pontosítottam a posztom kérdését, mivel elsősorban midi sávval szeretném  ezt megcsinálni. Na persze, ha midiben nem megoldható akkor marad az audio. A sávot én játszom fel és nem hirtelen tempó váltásokról van szó, hanem folyamatosan lassuló vagy gyorsuló tempóról, amit a pillanatnyi érzelmeim határoznak meg, tehát előre elkészíteni a tempó változásokat nem lehet, illetve megölné az egészet. 

Link to comment
Share on other sites

16 órája írta Zongilog:

és pontosabban hogyan kéne ezt csinálni  midi esetén? :)

NeoC leirta az utolagos iranyt. Amugy a MIDI tempojat a tempo track-ben tudod szerkeszteni. Ott aztan csinalhatsz egyszeru tempovaltasokat vagy akar gyorsulo-lassulo dolgokat. De ha nem is olvastad el a cubase kezikonyvet, egy guglizas is sokat segit.

Ha el akarod kerulni az utolagos vagdalkozas faradalmait, akkor lehetoseg van a mankot elore megcsinalni valami MIDI kompatibilis cuccal, es mar elore kitalalni, hogy hol milyen tempovaltasok/valtozasok legyenek, es akkor mar maga a felvetel is nagyjabol a helyen lesz, hiszen a mar kesz gridre jatsszak. Persze a ¨nagyjabol¨-t azert altalaban szerkeszteni kell meg, de az sokkal kevesebb melo.

De mindket esetben:

1. tempo track

2. a felvetel vagdalasa

3. kitarto, turelmes es nem keves munka

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta Zongilog:

Az lenne a kérdésem, hogy egy váltakozó tempóban feljátszott zongora sávhoz, hogyan tudnék további midi sávokat hozzá játszani úgy, hogy azok tempóban kövessék és igazodjanak ehhez, illetve még a quantálás is hozzá tudjon igazodni ehhez az első fő sávhoz? 

Na ez az az utolso elem, anihez a mai gepzene vilagban meg szukseges nemi zeneelmeleti tudas, meg nemi ful, mert ez tobbnyire manualis dolog, de azert nemi gyakorlattal eleg gyors lehet a dolog.

Ha egy teljesen "free" feljatszasu audio savod van, akkor ez a sorrend:

- utem meghatarozasa fulre (3/4, 4/4, 6/8, stb) erre beallitani a daw alapgridjet.

- meghatarozni a kulonbozo tempoju darabokat az audiobol. Ez ugy megy, hogy az elejetol elkezded lejatszani egy tempo detectorral, ha beall valami utemre, akkor stop, kigyomlalni tapaszatalat alapjan a hulyesegeit, es beallitan a gridet a tempora. Ujra elolrol a dolog, ha a detektor valt, akkor ujra meghatarozni a tempot a valtas helyetol es igy tovabb, vegig.

- ha az eredeti audio nem felszik pontosan a vegul beallitott gridre (nem fog), akkor nem beparazni, hanem az audiot hozza huzni a gridhez. Persze csak akkor, ha a zavaro a pontatlansag (nem mindig az).

- innentol lehet mar a letezo gridben midivel barmit hozzaalkotni.

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta Zongilog:

és pontosabban hogyan kéne ezt csinálni  midi esetén? :)

Mondjuk vegyünk egy zongora sávot. Én úgy szoktam csinálni, aztán meg lehet kövezni, ha van rá egyszerűbb vagy jobb módszer, hogy fogok egy fix tempot, mondjuk ami a zene fő tempója, és azon feljátszom a sávot metronomra. Ezek után a kívánt résznek beállítom a kívánt tempóját a tempósávon, esetleg emelkedő, stb. és a cubase szépen be is húzza a takkokat, de tudsz quantazolni is, ha arra van szükség. Vagy ha nagyon nincs rendben mondjuk dinamikailag elcsúszik (bár ezt is be lehet állítani később), stb. akkor már a beállított tempón feljátszom újra metronommal.  

Link to comment
Share on other sites

16 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Magat a MIDI tempot viszonylag szabadon tudod szerkeszteni, tehat ha elobb all ossze a MIDI, akkor sokkal konnyebb minden. Ez kb a logikajabol fakad: ha megvan a racs, akkor ahhoz konnyebb huzni, minthogy egy valamelyest randomizalt dolog alapjan hatarozni meg a racsot. Szoval a munkamenet helyes megvalasztasa fontos. :)

Ha az mar lefutott, akkor meg szabdald a felvetelt, es ugyanugy lodd be MIDI alapjan, mintha a felvetel elott csinaltad volna a MIDIt.

Es innen nyilhatnak meg tovabbi kreativ utak is.

ps.: foleg NeoC-nek, igen mostantol en sem vagyok ekezetes... ujra.

és pontosabban hogyan kéne ezt csinálni  midi esetén? :)

Link to comment
Share on other sites

29 perccel ezelőtt írta Zongilog:

köszi, közben gondolkoztam és jobb lenne ha még midi sáv formájában tudnám hozzá igazítani a több sávhoz. Tehát még mielőtt felvenném audiónak. Úgy is van megoldás rá?

Magat a MIDI tempot viszonylag szabadon tudod szerkeszteni, tehat ha elobb all ossze a MIDI, akkor sokkal konnyebb minden. Ez kb a logikajabol fakad: ha megvan a racs, akkor ahhoz konnyebb huzni, minthogy egy valamelyest randomizalt dolog alapjan hatarozni meg a racsot. Szoval a munkamenet helyes megvalasztasa fontos. :)

Ha az mar lefutott, akkor meg szabdald a felvetelt, es ugyanugy lodd be MIDI alapjan, mintha a felvetel elott csinaltad volna a MIDIt.

Es innen nyilhatnak meg tovabbi kreativ utak is.

ps.: foleg NeoC-nek, igen mostantol en sem vagyok ekezetes... ujra.

Link to comment
Share on other sites

Az audio alapján meg kell csinálni a rácsot, többnyire kézzel és akkor azt már követi a többi MIDI.
Szutyok munka. Lényegében minden ütemben tempóváltás lesz.
Vannak persze ilyen-olyan tempódetektorok a DAW-okban, de olyat még nem láttam, ami működne is rendesen.
Sőt Cubase/Nuendo alatt tudtommal a mai napig még az is megoldhatatlan, hogy egy fix tempójú nótára ráálljon,
pedig az nem egy olyan bonyolult dolog.
Ha van rá gyors megoldás, akkor az engem is érdekelne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...