Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Isa one- Scarlett


Suba Krisztián

Kérdés

Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: Ha isa one előfokot használok, és egy scarlett 2i4 hangkártyába küldöm be az xlr bemeneten, és letekerem a gainjét nullára, mennyire tesz hozzá a hangkártya előfokja, illetve mennyire rontja el a már tűrhető minőségű hangminőséget? 

Köszi a segítséget előre is!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
5 perccel ezelőtt írta Suba Krisztián:

Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: Ha isa one előfokot használok, és egy scarlett 2i4 hangkártyába küldöm be az xlr bemeneten, és letekerem a gainjét nullára, mennyire tesz hozzá a hangkártya előfokja, illetve mennyire rontja el a már tűrhető minőségű hangminőséget? 

Köszi a segítséget előre is!

Ha jól tudom, a scarlettnek kombi xlr csatlakozója van, tehát az isa unbalanced jackjéből simán be tudsz menn a scarlettbe. amúgy nem lesz rossz az xlr-rel sem, de hivatalosan az isa manualjában is az van, hogy nem line szintű bemenettel ne használd az xlr outot. a legjobb, ha közbeiktatsz egy di boxot. itt egy video erről: 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 órája írta igatos:

Ha jól tudom, a scarlettnek kombi xlr csatlakozója van, tehát az isa unbalanced jackjéből simán be tudsz menn a scarlettbe. amúgy nem lesz rossz az xlr-rel sem, de hivatalosan az isa manualjában is az van, hogy nem line szintű bemenettel ne használd az xlr outot. a legjobb, ha közbeiktatsz egy di boxot. itt egy video erről: 

 

Köszi szépen a választ!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De, rossz lesz az XLR-XLR.
XLR vonaljelet nem dugunk XLR mikrofon bemenetre, ez alap dolog, de DI-box nem kell ehhez.
Ha van egy tök jó ISA hang, akkor azt nem rontjuk el egy szutyok DI-box-szal.
És főleg nem küldjük bele egy rosszabb mikrofon előfokba, mint amiből kijött.
Színpadon nem nagyon van más megoldás, de felvételnél kerüljük el, ha lehet.

Elvileg csak egy XLR -TRS Jack kábel kell hozzá  és kész.
Feltéve persze, hogy a Scarlet Jack vonalbemenete szimmetrikus. Ezt meg kell nézni a leírásban, de vélhetően az.
Ha netán mégsem, a megfelelő kábellel akkor is meg lehet oldani.
A bekötéseket meg lehet találni a neten. 

A lényeg, hogy ha egyszer van szimmetrikus vonal kimenetünk és szimmetrikus vonal bementünk, akkor nyilván
nem fogjuk asszimetrikus összekötéssel, vagy DI-box-szal elrontani.
Persze van, amikor elkerülhetetlen a DI-box használata, de akkor is jó drága kell belőle, hogy ne nyírja ki a hangot.
 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 perccel ezelőtt írta Hobkins:


Gyanítom, hogy ebben az árkategóriában és sok más hasonló kategóriában sincs így. Ha jól tudom, a Line In szimplán 1-1 ellenállással le van húzva a MIC In-ről.

off: ennek:

https://audient.com/products/audio-interfaces/id22/overview/

van két send/return-je, ami tudja a "megkerülős feature"-t! És ráadásul tök jó a konvertere is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
32 perccel ezelőtt írta PropaneB:

off: ennek:

https://audient.com/products/audio-interfaces/id22/overview/

van két send/return-je, ami tudja a "megkerülős feature"-t! És ráadásul tök jó a konvertere is.

Ez egy elég jó kis cuccos, ha valóban jó konverterei vannak. Optikán is van bővítési lehetősége. Igaz, nem a 2i4 árkategória.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 órája írta Isten Nyila:

És ez vajon mennyibe kerül?

http://hitspace.hu/esi-u24xl.html

Nagyon kompakt eszköz, semmi fölösleges sallang, viszont digitális input/output és driver támogatás minden oprendszerhez. Plusz egy digitális opciót az ISA-ba, és SPDIF koax csatin felvenni.

Az U24XL tényleg korrekt kis cucc, én csak az spdif miatt vettem meg par hete (10E sh.) a yamaha digi keverohoz... es nem bantam meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta KraD:

Az U24XL tényleg korrekt kis cucc, én csak az spdif miatt vettem meg par hete (10E sh.) a yamaha digi keverohoz... es nem bantam meg.

én is vettem ilyet, de nekem van vele bajom. most a digit kibejárattal kapcsolatos, ezzel ellentétes tapasztalatomat osztom meg (az analóg részt nem próbáltam).

Universal Audio Apollóhoz használom, optikai spdif-fel. Az lett volna a feladata, hogy veszi az Apollo optikai digit kimenetét. Tapasztalatom:

  • nagyon nehezen sikerült összehangolnom a kettőt, nincs automatikus órajel érzékelés, sőt, kézzel kell állítanod. 
  • sajnos előfordult, hogy egyeztetett órajel mellett is szemetet vett fel, persze ez már csak a végén derült ki, mert a monitorozási funkciói harmatgyengék és nem egyértelmű.  most minden felvétel előtt csinálok egy próba felvételt, hogy most jó-e, mert van, hogy nem kapja el, és akkor csörög.  nem ehhez vagyok szokva, na.
  • a kezelőfelülete egyes alá. ahogy említettem az előbb, nagyon nem egyértelmű. mellékelek screenshotot. Lehet nézni, hogy akkor most az analóg - digit részek monitorása most hogy és mire vonatkozik, mit jelent a fader, ésatöbbi. a leírás se segít sokat!
1 órával ezelőtt írta KraD:

Nagyon kompakt eszköz, semmi fölösleges sallang, viszont digitális input/output és driver támogatás minden oprendszerhez.

az os-x drivere kétmilliárd éves. viszont mivel nagyon meggyűlt vele a bajom, kipróbáltam Windowson is, és a tapasztalat nagyon hasonló volt. 

Alternatívák:

sajnos az ilyen szmipla digit bemenetű vackok amúgy nagyon drágák ehhez képest. a legközelebbiek árban az M-Audio Transitjei.

Azt gondolom, az M-Audio Transit Próval jobban jártam volna, csak hát 78.900.- bruttó pénz. Ezt persze nem tudom mondani biztosan, de ennek van visszajelzése a bejövő órajelre, és az M-Audio szoftvereket kellően kultúráltnak gondolom.

Vettem ebayen sima régi M-Audio Transitot, amivel viszont tényleg az a baj, hogy az OS-X El Capitan alatt már nem installál. A kollegám szerint viszont atombiztos. Szerintem Windows alatt viszont kb akármivel elmegy. Ha valakinek kell, nagyon szívesen eladom valami jelképes összegért, mert sajnos nem tudom mire használni.

Az Audient biztos jó, csak hát amire én akarom arra nagyon drága (137k).

További alternatívák: 

Roland UA-55 Quad Capture (SPDIF) 64.900.-

Zoom U-44 49.900.-

Native Instruments Komplete Audio 6 61.900.-  (ez elég baro! Spdif sync lock visszajelzés!)

a webshopunkban amúg lehet szűrni a hangkártyák között digit interfészre.

Screen Shot 2018-01-24 at 15.01.40.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0
16 perccel ezelőtt írta A/D:

Lehet nézni, hogy akkor most az analóg - digit részek monitorása most hogy és mire vonatkozik

Screen Shot 2018-01-24 at 15.01.40.png

ööö :D  meg kell várni amíg a bal felső sarokban zöldre vált a piros lámpa... :D  (na ezÉ jó a windóz... :ph34r: )
Amúgy igen én is tökölön lakom ez ügyben, de 10E-ért használtan ennyi van.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm szépen az eddigi segítséget meg a hasznos tanácsokat.. A 2i4 line in bemenetével pont ez volt a gond hogy nem tudni átmegy-e az előfokán..A 6i6 al szemezgettem, de most hogy írtátok ezt az Audient ID22 interfészt, ez elég szimpi. Itt már azért több lehetőségem is lenne ahogy nézem a ki-be meneteket, na meg a fő dolog hogy elkerülném az előfokát..  Akkor ez egy elég jó kártya azt  mondjátok.. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az ID22 kategóriájában nagyon jó. Kábé 1 éve használom. Van/volt Scarlett, Saffire, Apogee, Presonus hangkártyám, ennél maradtam. Konverterei nagyon jók, az előfoka is, bár azt nagyon ritkán használom, és a monitoring is zseniális ezzel a rengeteg lehetőséggel. Emellett nagyon kényelmes.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok. 
Van egy kis problémám... 
Van egy Focusrite Scarlett 2i4 USB hangkártyám, és ha az RCA kimenetre kötök aktív hangfalat, akkor ott nagyon zúg. Olvastam, hogy talán földhurok lehet, mert van kábel TV is nálam, stb, de már kipróbáltam olyat, hogy a számítógépnek az áramot másik helységből vezettem el, valamint kihúztam a TV-t is, stb, de a helyzet nem változott sajnos. Szeretném megtudni, hogy akinek ilyen hangkártyája van neki is zúg-e az RCA kimenet, illetve, hogy Windows 10-et használok és a legújabb driver-t telepítettem fel, de nem-e mégis valami szoftver, vagy beállítás a problémám. 

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Van a hangkártyán is Lineáris JACK kimenet, de oda a monitorok vannak már bedugva. Én egy aktív szubot szeretnék külön bekötni, és mivel a lineáris aljzat már foglalt a monitoroknak, így marad az RCA, ami viszont zajos. Ezt a zajt szeretném orvosolni ha tudnám. :(

Zúg is nagyon, meg MZ/X hangokat ad ki néha. :)

Szerkesztette Adames
Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 perccel ezelőtt írta yackall:

Ha a jack kimenetre kötöd a sub-ot, gondolom nem zúg. Mi a sub típusa? 

JACK kimeneten persze, hogy nem zúg, de mint írtam oda a monitorok vannak már bekötve. A történet pedig a következő: Egy Presonus Tremblor T10 szubom van, amit azért szeretnék külön és nem egybe a monitorokkal bekötni, mert pl. van olyan, hogy egész nap nem kívánom az extra mélyet, azaz elég ha csak a monitorok szólnak. A Presonust ugyan le lehet némítani, de én azt szeretném, hogy be se legyen kapcsolva olyankor, mert felesleges. Csinálhatnék olyat is, hogy bedugok a hangkártya JACK bemeneteire egy JACK elosztót, de az úgy elég bizarr megoldás. Vagy nem? Az RCA kimenetek szabadok, és oda szeretném ha nem lenne nagy a zúgás ott. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

 Focusrite ISA One  -  Apollo Twin  csatlakozás.

A Focusrite ISA One XLR kimenet van.

Apollo Twin mikrofon bemenetére  a lineáris csatlakozás a megfelelő.

Na most! Mono vagy sztereo jackdugó? Ha monó?Akkor az XLR 3-as lábán levőt kössem a testre?

Vagy használjak sztereo jack dugót.Szabvány kötés szerint?

Olyan egyszerűnek tűnik!Mert ezek szerint ez egy logikus mindenki számára!Mint kérdés fel sem merülhet!?

Mert a gyártók abszolút semmi irányt nem mutatnak ezzel kapcsolatban.

Hogy teljesen érthető legyen.Ha bemenet lineáris,akkor az azt jelenti számomra,hogy nem szimmetrikus jel megy a bemenetre.

Vagy levagyok maradva valamiről?

Mert nem mindegy,hogy szimmetrikus vagy nem szimetrikus a jel.

Kösz a segítséget!

Szerkesztette hejdzso
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 perccel ezelőtt írta hejdzso:

Sziasztok!

Hasonló probléma merült fel bennem.

A Focusrite ISA One XLR kimenet van.

Apollo Twin mikrofon bemenetére  a lineáris csatlakozás a megfelelő.

Na most! Mono vagy sztereo jackdugó? Ha monó?Akkor az XLR 3-as lábán levőt kössem a testre?

Vagy használjak sztereo jack dugót.Szabvány kötés szerint?

Olyan egyszerűnek tűnik!Mert ezek szerint ez egy logikus mindenki számára!Mint kérdés fel sem merülhet!?

Mert a gyártók abszolút semmi irányt nem mutatnak ezzel kapcsolatban.

Kösz a segítséget!

Szia!

Akkor egy kis rendbetétel:

A Twinnek van mikrofonbemenete, meg van vonalbemenete (van hangszer bemenet is a gitárok számára és igazából csak ezt kell mono jack-kel bekötni).
A vonal bemenet csatlakozója 6.3-as sztereó/monó jack, attól függően, hogy szimmetrikus, vagy aszimmetrikus a jel továbbítás. Mivel az ISA-nak szimmetrikus kimenete van, és mert nem véletlenül van rajta , így mindenképpen szimmetrikus jelet kell beküldeni a TWIN-be. Tehát XLR mama-->6.3 sztereó jack. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...