Jump to content
Ménemszól.hu

Elektron Digitone - a 8 polis digi FM box


draco draconis

Recommended Posts

Speciel jobban örültem volna 8 hangú teljes értékű analóg FM-nek, 4 timbrálban, viszont ha már digit, akkor minimum 16 polinak kéne lennie, de inkább többnek ...:/ Ennyire felmentek a DSP árak is?

Ez a Digi vonal nekem annyira nem bejövős... Evvel nem szerez akkora piacot az Elektron mint az A4-Keys-Rytm-el.

Link to comment
Share on other sites

Az analóg meg nem megy nekik túl jól sajnos. A polite ikea analóg soundjukkal maximum homoszexuális bárokban működő house illetve bealvós teletext ambient készíthető, más nem igazán. :DD

Na ez most olyan jó draco-s, megmondós lett, de tényleg kurva unalmasnak érzem az a4 vonalat hangzásilag, pedig a koncepció hibátlan lenne.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta _cutoff:

Az analóg meg nem megy nekik túl jól sajnos. A polite ikea analóg soundjukkal maximum homoszexuális bárokban működő house illetve bealvós teletext ambient készíthető, más nem igazán. :DD

Na ez most olyan jó draco-s, megmondós lett, de tényleg kurva unalmasnak érzem az a4 vonalat hangzásilag, pedig a koncepció hibátlan lenne.

Yeah. Te szórakozol velem, de játszunk akkor. ;)

De hogy az A4 unalmas?! Meg ikea sound? Bakker. Naponta fedezek fel olyanokat a hangok között amik máshol sehol sincsenek. Bezony modulármatyiból is még soha nem halottam ezeket. Itt még 4 csillag minőségben is jön.

Ha ez ikea sound akkor az összes modulár matyi a sok csati miatti fedett fátyolos és koszos hangjával csak Teszkós szar. És akkor pont jó az összehasonlítás: A4=Ikea, a legtöbb modulár meg teszkós hangminőség.

Egyébként biztos hogy egy szintiről beszélünk? Ezek egy-két dobloop kivételével mind A4 (nem is Keys), még a dobok is csak egy kivételével az A4-ből jönnek. Az Analog Rytm van dinamikában egy szinten egy A4-el.

 

 

 


Ezek beavatkozás nélkül, egyenesen ahogy kijön a boxból plusz maximalizálva a hang. 

Mondom, meghallgattam a HS agyoncsodált modulár faszi zene demoját. Rögtön két dolog jött nekem - amellett hogy analóg hangzása volt - : fedett hangkép és nincs dinamikája.

Mondom, akkor arra mit mondunk milyen minőségű hang? Tescos? :D

Amit kritizálni lehet az az, amiben 700k alatt minden poliszinti érintett: a belső jelösszegzés, az internal mixing. Azaz kevés headroom sok hang mixelésére. De ezért jó az A keys, az individal outokon egy Mackie 8 bus keverő is megoldja ezt a problémát.  Jobbakról nem is szólva.

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta _cutoff:

Jaj ne légy már ilyen kiszámítható - hülyéskedtem (félig-meddig). Tudom én is, hogy nem csak ezekre jó, de olyan vicces volt előre tudni, hogy rácuppansz és jól visszavágsz majd. :))

39 fok felé tendáló lázzal mindenre ráharapok: ugye nincs semmi dolgom, a wireless bill. illetve telefon között őrlődve lázasan osztom az észt.  Rühellek ennyire semmit se tudni csinálni. Még a zene sem megy :(

 

De tudtam én hogy mi van de prosztó énem szeretett volna egy flame wart. Akár játszásiból is.

Mondjuk még jöhetnek a trollok :D

Link to comment
Share on other sites

A Digitone-ban pont azt sajnálom amit az A4-ben elkezdtek, de nem lett tökéletes: az analóg FM. Vhová azt írtam hogy sejtésem szerint 8 polis szintivel jön az Elektron, de falba futottam és csalódott vagyok. Nem digit szintire számítottam. Engem az A4 mk2 nem érdekel. Egy A8-12 analóg FM analóg zajgenerátorral érdekelne. Még a mixert sem kell javítani, pláne ebben a mono timbre/sound világban.

Link to comment
Share on other sites

20 perccel ezelőtt írta draco draconis:

Mondom, meghallgattam a HS agyoncsodált modulár faszi zene demoját. Rögtön két dolog jött nekem - amellett hogy analóg hangzása volt - : fedett hangkép és nincs dinamikája.

Csak sejtem melyikről lehet szó. Egy élő előadásról keverés és minden nélkül. A soundja pedig teljesen nyilvánvalóan szándékosan olyan amilyen, és digit. Minden oszci digit, attól van ilyen elmeháborodott hangja. Ahhoz a zenéhez az a jó,  a te hangszíneiddel nem működne.  Nem azért más a hatása mert rosszak a hangszínek, hanem mert más műfaj. Gyakorlatilag techno zenéről beszélünk, ráadásul olyanról, amiben a feeling és az előadás élvezete felülírta a hangmérnökös-produceres körző-vonalzó szemléletet. 

A videóban pedig az a trúváj, hogy szinte semmi nincs előre programozva, minden dallam, ritmus potméterrel van paraméterezve abszolút élőben. Élő zenénél még az arányhibákat is el szoktuk nézni, és itt még csak az sincs. Bárkit megtapsolok, aki ilyen feltételek mellett összehoz 1 órányi live actet ilyen változatossággal hibátlanul (egy rosszhelyre nyúlás, rossz tekerés, és "show is over").  Amúgy a videó a műfaj kedvelői körében osztatlan elismerést váltott ki, és nekik akartam kedvezni, illetve új módszert bemutatni.

24 perccel ezelőtt írta draco draconis:

az összes modulár matyi a sok csati miatti fedett fátyolos és koszos hangjával csak Teszkós szar.

Csak a rend kedvéért említem, hogy a modularon ilyen hangminőséget összehozni nem nagy kihívás. Ott viszont azt tapsoljuk meg, ha valami új történik. Már elmondtam: hülye az, aki azért vesz modulárt hogy pont azt csinálja meg vele, amire az A4 is képes. Ami a technikai részt illeti, az Eurorack rendszer -12 -> 12V peak to peak, az 5U pedig -15- -> +15 volt, ráadásul DC csatolt. Ez galaktikus méretű mondjuk az A4-hez képest. ha rádugnád a hangkártyádra direktbe meg is sütné. nem mintha mondjuk 100dB-nél több dinamikára szükség lenne, csak ha már "kérdezted", szólok, hogy nem a modularnak lenne nehéz lépést tartani. Gondolom senki nem olyan botor, hogy azt hinné, hogy mondjuk egy Moog Modular nem bír úgy megszólalni mint az A4... (direkt olyat mondtam amit még azért ismernek, de bármi mást is mondhattam volna). Teszkós szar, aha...

Ennyit tehát a dinamikáról, ami nem a csatlakozókon múlik, a fedettségnek pedig szintén semmi köze a dinamikához.  Azt sem gondolom, hogy egy A4-gyel vagy egy modularral ne lehetne teljesíteni ma nagyon komoly, kifogástalan hangminőséget lazán, bekötött szemmel. És ezt mindenki más is pontosan tudja, mégis itt beszélünk a semmiről.

Teljesen felesleges volt ide keverni a modulár-komplexusod, az elejétől fogva nyilvánvaló volt Cutoff csak ugratott,  szerintem számított is rá, hogy kiakadsz.

Most pedig átadom a terepet az értékes DIGITONE kommenteknek :)

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta A/D:

Csak sejtem melyikről lehet szó. Egy élő előadásról keverés és minden nélkül. A soundja pedig teljesen nyilvánvalóan szándékosan olyan amilyen, és digit. Minden oszci digit, attól van ilyen elmeháborodott hangja. Ahhoz a zenéhez az a jó,  a te hangszíneiddel nem működne.  Nem azért más a hatása mert rosszak a hangszínek, hanem mert más műfaj. Gyakorlatilag techno zenéről beszélünk, ráadásul olyanról, amiben a feeling és az előadás élvezete felülírta a hangmérnökös-produceres körző-vonalzó szemléletet. 

A videóban pedig az a trúváj, hogy szinte semmi nincs előre programozva, minden dallam, ritmus potméterrel van paraméterezve abszolút élőben. Élő zenénél még az arányhibákat is el szoktuk nézni, és itt még csak az sincs. Bárkit megtapsolok, aki ilyen feltételek mellett összehoz 1 órányi live actet ilyen változatossággal hibátlanul (egy rosszhelyre nyúlás, rossz tekerés, és "show is over").  Amúgy a videó a műfaj kedvelői körében osztatlan elismerést váltott ki, és nekik akartam kedvezni, illetve új módszert bemutatni.

Csak a rend kedvéért említem, hogy a modularon ilyen hangminőséget összehozni nem nagy kihívás. Ott viszont azt tapsoljuk meg, ha valami új történik. Már elmondtam: hülye az, aki azért vesz modulárt hogy pont azt csinálja meg vele, amire az A4 is képes. Ami a technikai részt illeti, az Eurorack rendszer -12 -> 12V peak to peak, az 5U pedig -15- -> +15 volt, ráadásul DC csatolt. Ez galaktikus méretű mondjuk az A4-hez képest. ha rádugnád a hangkártyádra direktbe meg is sütné. nem mintha mondjuk 100dB-nél több dinamikára szükség lenne, csak ha már "kérdezted", szólok, hogy nem a modularnak lenne nehéz lépést tartani. Gondolom senki nem olyan botor, hogy azt hinné, hogy mondjuk egy Moog Modular nem bír úgy megszólalni mint az A4... (direkt olyat mondtam amit még azért ismernek, de bármi mást is mondhattam volna). Teszkós szar, aha...

Ennyit tehát a dinamikáról, ami nem a csatlakozókon múlik, a fedettségnek pedig szintén semmi köze a dinamikához.  Azt sem gondolom, hogy egy A4-gyel vagy egy modularral ne lehetne teljesíteni ma nagyon komoly, kifogástalan hangminőséget lazán, bekötött szemmel. És ezt mindenki más is pontosan tudja, mégis itt beszélünk a semmiről.

Teljesen felesleges volt ide keverni a modulár-komplexusod, az elejétől fogva nyilvánvaló volt Cutoff csak ugratott,  szerintem számított is rá, hogy kiakadsz.

Most pedig átadom a terepet az értékes DIGITONE kommenteknek :)

Én se akarom szaporítani a szót (de mégis), csak annyira hogy nyilván nem élőben a színpoadon vettem fel a hangjaimat, DE akkor is: ez jön ki a dobozból. Egy kis rákészüléssel - ez nem az én műfajom - de simán csinálok ezektől akár jobbakat is. Aztán felőlem lehet ezerszeres a fesz, meg az impedancia:  a végső anyag ott lesz összehasonlíthatóan a 16 bit dinamikatartományba beletömve. Ott aztán lehet magyarázni az eredményt, meg bármit is. Egy jól interpretált PCM szinti is hoz bármilyen hasonlót, mondjuk egy Triton Classic. Most felmegyek a netre és megpróbálok MINŐSÉGI modulár felvételeket keresni.

Teszkós: azért mert 99%-ban nem hallok minőségi felvételeket. Ellenben hallok Roland JD-Xi-től kezdve Waldorf Pulse-okon át stb. teljesen jókat, még nem is annyira RMS huszárokat mint az enyémek, hanem finom peakekkel. Az hogy egy komolyabb analógtól meg még jobbakat hallok, az meg nem is lep meg.


"A videóban pedig az a trúváj, hogy szinte semmi nincs előre programozva, minden dallam, ritmus potméterrel van paraméterezve abszolút élőben."

Nem értem, miért kell cirkuszi artistává vedleni és lemenni hídba egy normális modulációs mátrixhoz, ha elektronikus zenét csinálunk, pláne mi ez a nagy számítógépellenesség akkor, amikor már tök jók a számítógépek/hangkártyák, nem lötyögnek a ritmusok, jók  a szinkronjelek, a hangminőség az egekben stb.  hm? Nekünk akkor is a szar kell? Ez ugyanaz az izé mint a bakelit mánia? Persze, amikor 1998-ban még a PC egy digit hulladék volt többnyire szinkron tekintetében,  de hangban is sokszor, mert össze-vissza lötyögött, akkor még lett volna ezeknek értelme. De egy jól összerakott PC lötyögése érzékelhetetlen ma már.

Link to comment
Share on other sites

A4 hibátlan és brutálisan szép hangja van.

digitakt is zseniális ahogy ez is zseniális a többi gyártó nagyon le van maradva Elektronhoz képest.
 

A moduláris ügy meg fogalmam sincs mit keres itt. Mi köze van ennek az Elektron termékekhez? Ja semmi.

Az hogy ez nem jönne be nekik az se igaz, hiszen vagy 20 perc alatt sould out lett az uj termék is.!

Elektron Rulez csak igy tovább

Link to comment
Share on other sites

50 perccel ezelőtt írta ZizicsFantaLászló:

A4 hibátlan és brutálisan szép hangja van.

digitakt is zseniális ahogy ez is zseniális a többi gyártó nagyon le van maradva Elektronhoz 

Tokeletesen egyetertek, hamarosan nagykoru mar a Machinedrum is, megis az elmult tizenix ev alatt a fingfosabbnal fingfosabb dobgepek jottek ki pl. Drumbrute, tr8 es tarsaik.. nekem a mai napig a MD a live setupom kozponti eleme, meg seqnek is azt hasznalom

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...