Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Tetsuo

Kérdés

Arra lennék kíváncsi, hogy ti mit gondoltok arról, milyen hangszerekkel jó kezdeni (már az éneklésen túl) a zenei oktatását egy gyermeknek.

Vajon egy 4-5 éves kicsinek milyen szintetizátor való? Való-e egyáltalán, illetve milyen egyéb hangszerek?

Emellett pedig az is kérdés: Milyen módszerekkel helyénvaló ez a korosztály tanítása?

 

Úgy gondolom, hogy a legfontosabb a gyakori spontán éneklés, fütyörészés és táncikálás a családban közösen csakúgy, mint a zenehallgatás. Az alap pedig a hagyományosnak mondható gyermekdalok, népdalok és (könnyedebb) klasszikus zenék kell, hogy legyenek; ezt kiegészítve lehet könnyebb dzsessz, vagy "igényesebb" pop is akár.

Nagyon nagy hangsúlyt próbálok tenni a játékosságra, vicces utánzásra, saját zenélésre - most már hangszerekkel. A műanyag dobon és rumbatökön túl vagyunk.

Valódi hangszerre gondoltam, pl. gyerekeknek való zongorára vagy szintetizátorra. A legfontosabb a hangminőség, majd az ergonómia (kis billentyűk, egyszerű kezelés) és a strapabíróság.

Ti mit javasoltok?

 

 

Szerkesztette Tetsuo
Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

  • 0

Merész dolog!

Nekem 10 évesen egy Yamaha PSR48-as normálbillentyűst vettek itthon, de előtte volt már persze sokkal kisebb korban is játékorgona meg rendes igazi nagy orgona itthon faternak...

Nem tudom, ha gitáros lett volna a családba talán minden másképp alakul, de végülis kölyökként magnót hallgatva mindig azt képzeltem ennek ellenére, hogy dobos leszek. Az nagyon tetszett, de persze itthon szó se lehetett róla! Még akkor sem, mikor fater zenekara nálunk próbált hajdanán. A dobtól tudatosan tirhítva voltam, nehogy még azt kelljen venni. :) (Akkor persze még nem volt a Yamaha.)

Én teljesen másképp csinálnám, minél több hangszert lásson, fogjon, szagoljon meg a gyerek! Nem tudom mi dönti el hogy melyik hangszer választódik ki általuk, egyáltalán akar-e zenélni, meg ha akar is, mennyire akar, pl. mint régen divat volt kisasszonyok szintjén zongorázgatni, de semmi extra belőle később... Vagy 2-3 év után azt mondja hogy a barátnője hárfázni tanul és már a hegedülés nem is tetszik neki meg stb. Szóval van pár buktató. Szerintem az is fontos hogy ha pl. el tud egy gyerek jutni csak egy zenekari próbára is a fasz kötelező mozilátogatás helyett, ahol élőben hallhat mondjuk egy kisebb szimfónikus zenekart, lehet hogy olyan inspirációkat kap, ami hosszan meghatározó. De hasonlóhoz juthat ha pl szinti csavargató underground mozgalomba viszi magával az apja, netán otthon tekergetik a Moogokat... :)

Amúgy nekem 98-ba azt javasolta Lerch Pista egy Charlie koncert előtt, hogy a szintetizátorokkal vigyázzak, mert nagyon elvihetnek az erdőbe és inkább a zongorára feküdjek rá. Ebben igaza is volt, azóta tán tudnék zenélni is, nem csak hobbista volnék ha hallgatok rá... És itt elismerően kell nyilatkozzak azokról a fiatalon sok erőfeszítéssel gyakorló tehetségekről akik 4-5 éves koruktól zongoráznak stb, és alig később professzionális szinten kiállnak a Virtuózok műsor színpadán egy ország elé. Szóval marha fontos mik az indító alapok, irányelvek, inspirációk, tárgyi feltételek. Viszont ha mindenképp pl. egy tanuló "szintit" kéne mondani a kérdés tárgyaként, mondjuk egy Yamaha DGX sorozatú dig.zongora megfelelő ár-érték arányú lehet nem csak mint tanuló hangszer, de pl. oktatófunkciókkal is rendelkezik + midi-kotta megjelenítéssel. Vagy kisebb árfekvésben egyszerűbb hangszerként a Roland GO billentyűk esetleg ha ilyen szintizős mókázós a gyerkőc, még alatta meg a szokásos Yamaha PSR-E sorozat...

Vagy használt piacról vmi normálisabb cucc esetleg. Az a helyzet hogy ma jópár alternatíva van erre, nem úgy mint 30 éve! (Csak elég az ipadre meg a midi kontroll billentőkre is gondolni.)

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
21 órája írta Tetsuo:

Arra lennék kíváncsi, hogy ti mit gondoltok arról, milyen hangszerekkel jó kezdeni (már az éneklésen túl) a zenei oktatását egy gyermeknek.

Vajon egy 4-5 éves kicsinek milyen szintetizátor való? Való-e egyáltalán, illetve milyen egyéb hangszerek?

Emellett pedig az is kérdés: Milyen módszerekkel helyénvaló ez a korosztály tanítása?

 

Úgy gondolom, hogy a legfontosabb a gyakori spontán éneklés, fütyörészés és táncikálás a családban közösen csakúgy, mint a zenehallgatás. Az alap pedig a hagyományosnak mondható gyermekdalok, népdalok és (könnyedebb) klasszikus zenék kell, hogy legyenek; ezt kiegészítve lehet könnyebb dzsessz, vagy "igényesebb" pop is akár.

Nagyon nagy hangsúlyt próbálok tenni a játékosságra, vicces utánzásra, saját zenélésre - most már hangszerekkel. A műanyag dobon és rumbatökön túl vagyunk.

Valódi hangszerre gondoltam, pl. gyerekeknek való zongorára vagy szintetizátorra. A legfontosabb a hangminőség, majd az ergonómia (kis billentyűk, egyszerű kezelés) és a strapabíróság.

Ti mit javasoltok?

 

 

“Hagyni, hogy csinalja...”

en semmi “tanitast”, “jatekossagot” nem alkalmaztam, csak hagytam, hogy hasznalja, ami nekem volt/van, es nagyjabol el is leste azt, amivel fenyevekkel elobb van, mint a korosztalya.

kicsit komolyabban kifejtve a dolgot, azert nagyjabol igy csinaltam:

hangszer, hazistudio mindig volt otthon. A kolykeim erdeklodtek, neztek, hogy mit csinalok. Neha volt kozos “zeneles”, ami nyilvan elvezhetetlen csorompoles volt, de elveztek/elveztuk. Es nagyon sok zenehallgatas. A fiam cca 4 eves koraig erdeklodott a “gyerekzenek” irant, aztan rajott, hogy mas is van az iPod-on....:) allandoan azzal jatszott, fulessel, es egyszercsak elkezdett pmobilt, ricset, vhk-t, nepzeneket hallgatni, szinte fanatizmus-szeruen. Manapsag egeszen jo rock, metal, ambient zeneket hallgat mar.

mindenhez odaengedtem oket, legyen az a legdragabb hangszer is, sose tettek benne kart, mert valahogy az “anyatejjel” ment belejuk az eszkozok iranti tisztelet. Persze voltak azer nehezen toleralhato dolgok is...:))) kemeny dolog az, ha vasarnap hajnali negykor a hateves altal osszedugott gibson/marshall kombon, csohangeron eloadott “Miskolc” cimu mobil szam uvoltve enekelt interpreticiojara ebredsz....:)

aztan heteves kora korul be lett iratva zongorara, ahova jart is ket evig, aztan raunt. Nem eroltettem a Laci bacsihoz jarast tovabb. Igaz, egeszen jol elklimpirozik azota is, ha valami csaladi esemeny van a “tomegek keresere” improvizalgat a pianinon, es elvezik a tobbiek.

kicsit kesobb elkezdte a Logicot lesegetni tolem (kis garageband utan, de azt keveselte), most ott tartunk, hogy mar kulon gepe van. Neha mutatok neki ezt-azt, de alapvetoen mast se csinal egesz nap, csak szamokat ir. 12-13 eves kora korul ravezettem, hogy van olyan, hogy behangoljuk a gitart, meg adtam neki egy akkordtabla konyvet. Egy-ket fogast megmutattam, foleg pengetes-technikailag. Aztan magatol, kitartoan gyakorolta a tabulatura-dolgokat honapokon keresztul.

iden, a 15. szulinapjara kapott egy profi gitart (Mockingbird), amivel azota is alszik. Kicsit gitaroztunk akkoriban valami dob alapra, aztan rajottem, hogy erosen kell kapaszkodnom a kolok utan... tulnott mar, barhova elmehetne mar bluesrockot/metalt jatszani, szoloskent.

a szamai folyamatosan keszulnek, most eppen a rendszeressegre tanitgatom. Project, ide mentunk, oda mentunk, stb, hogy kesobb is megtalaljuk, tudjuk folytatni, meg a keveresre, de nem tudomanyoskodok, csak mutatom, hogy mit, hogy, hogy jol szoljon, de mar nem nagyon kell.

hozzateszem, a fiamat gyakorlatilag csecsemokora ota erdekli ez az egesz, raadasul rajtam keresztul vacsorazott mar (itthon) ismert zeneszekkel, sot vilagsztarral is, volt mar igazi durva zenesz-hazibuliban, neha viszem koncertre, stb. Es valahogy ragad neki, es talan meg affinitasa is van hozza. De sosem oktattam “zenere”, foleg nem tudomanyos modszerekkel. Valahogy termeszetes dolognak van kezelve, hogy apa zenel, es hangszerek allnak otthon, amik azert vannak, hogy jattszunk veluk.

erdekes modon a ket evvel fiatalabb lanyom sose erdeklodott nagyon, nem is ez tolti ki a napjat, (sot), neha viszont unalmaban osszedob a garazsbandaval egy egeszen hallgathato (sot) slager-szeruseget, csak azert, hogy a napokig ezzel bibelodo batyjat bosszantsa, hogy milyen egyszeru dolog is ez.

szoval, sztem alapvetoen vagy erdekli a gyereket, es akkor ugy is meglesz (kis zongoraora nem art, de azt se kell tultolni), vagy nem, akkor meg ugyse. (Az unokatestvereik szulei kertek mar kolcson hangszert, hatha a gyereket erdekli, de nem. Egy fel ev mulva visszahoztak, az erdeklodes teljes hianya miatt. Igaz, “egy” hangszer nem egyenlo “apa rendelkezesre allo hazistudiojaval, es eletmodjaval”)

ragorcsolni semmikepp se szabad, se a szulonek, se a gyereket gorcsoltetni.

sztem.

a hivatasos zenetanarok biztos mas velemenyen vannak.

Szerkesztette NeoC
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, meg annyi, hogy a “gyereknek vett” hangszer sosem annyira erdekes, mint apaet nyomkodni. Ahhoz kell odaengedni.

a sajat hangszer olyan 14-15 eves kortol lesz “ertek”, es ha van miert, akkor erdemes valami jobb darabot keriteni a koloknek.

de az ertelme a dolognak erre az eletkorra ki is derul.

Szerkesztette NeoC
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm a véleményeket és tanácsokat. Azt nem írtam, hogy végülis nem akarok profi zenészt faragni belőle, csak megadni egy alapot, amiről én lemaradtam.

A sportot, a mozgást hasonlóan fontosnak tartom, azt viszont kifejezetten ellenezném, ha az élsport felé fordulna. Hogy zenész lenne, az ellen annyira nem tiltakoznék, de furcsa érzés lenne, az biztos. :-) 5-ös dolgozatok mellett zenélhet majd, amit akar. :)

Azért is kérdeztem konkrétan a hangszerre, mert jelenleg nekem nincs billentyűs hangszerem (soha nem is volt, a MIDI bill. külön volt, de már az sincs), dobgép meg nem játszik, ugye. ?

 Ezt, vagy hasonlót tartanék otthon szívesen a bill. mellett.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az a helyzet, hogy igazából ha jó zenetanárt sikerül kifogni, akkor az a tudás, amit kap a "tanítvány", pótolhatatlan a későbbiekben, vagy csak kinkeservesen. (Egy elronott billentési technika pl. folyamatos fájdalmakat, görcsöt jelenthet... Gondolom, hasonló létezik gitáránál is..) Viszont kérdés az, hogy jó zenetanárt fog-e ki az ember. 

A másik, hogy a kezdet mindig nehéz. Az alapok elsajátítása "unalmas, idegőrlő". Kinek mikor, de nagyjából 6-8 év hangszeres tanulás után jut el oda az ember, hogy komolyabb darabokat is le tud játszani. 

Másik aspektus: a hangszeres zenélés - de akár a kóruséneklés is - nagyon jól stimulálja az agyat. Több érzékszerv együttes használata: hallás (a zene "hallgatása"), látás (a kotta és a szöveg olvasása), hangszeres zenélésnél még a tapintás is...

Ja, és még egy fontos dolog (aminek a "liberálisok" nem nagyon fognak örülni): a hangszeres tudás megszerzése sajnos nem googlizható ki, egy Haydn szonáta előadása nem megy úgy, hogy "kilesem a gugliról", azt bizony naponta - félórákon, órákon át - gyakorolni kell, mechanikusan ismételni, ismételni, ismételni... borzalom, na! :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

No, én is kérnék egy kis segítséget, ismerősök 10 éves gyerekéhez...

Valami egyszerű workstationt vennének (inkább használt, jóárasított), a következő szempontokkal: több sávos felvételkészítés, élvezhető hangszerutánzatok a hangszínek között, és szintis tekergetésre is van igény (sőt!), tehát az átlátható menürendszer is fontos.

Előképzettség (szintis) nincs, de gitározni tanul most is. Amikor boltban elmagyarázta neki az egyik keyboardot az eladó, legnagyobb meglepetésére a gyerek mindent értett, szóval néhány magyarázósdi után vélhetően nem lesz gondja, hogy egyedül is kísérletezgessen.

Konkrét modellekkel bombázzatok, mert ilyenem nekem nem volt soha, csak a feature set-et tudom átnyálazni, ha van valami ajánlás.

Előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 órája írta +Vader:

No, én is kérnék egy kis segítséget, ismerősök 10 éves gyerekéhez...

Valami egyszerű workstationt vennének (inkább használt, jóárasított), a következő szempontokkal: több sávos felvételkészítés, élvezhető hangszerutánzatok a hangszínek között, és szintis tekergetésre is van igény (sőt!), tehát az átlátható menürendszer is fontos.

Előképzettség (szintis) nincs, de gitározni tanul most is. Amikor boltban elmagyarázta neki az egyik keyboardot az eladó, legnagyobb meglepetésére a gyerek mindent értett, szóval néhány magyarázósdi után vélhetően nem lesz gondja, hogy egyedül is kísérletezgessen.

Konkrét modellekkel bombázzatok, mert ilyenem nekem nem volt soha, csak a feature set-et tudom átnyálazni, ha van valami ajánlás.

Előre is köszi!

Roland FA06-ot tudnám ajánlani.
1 - Van benne PCM blokk, ami 4 oszcillátoros, átlátható rendszer. Ez a blokk jobban átlátható mint a KORG-ok azonos blokkja.
2 - A PCM blokkba be lehet tölteni két virtuális EXP kártyát, ami rengeteg hullámformával gazdagítja a hangszert.
3 - Van benne SuperNatural Acoustic motor, ami többek közt a Darwbar, Hammond orgona világába enged betekintést.
4 - Van benne SuperNatural Synth, ami meg a VA szintik világába vezet be. Itt hiányzik egy kis MOD Mátrix, cserébe PCM mintát is belekeverhetünk, vagyis egyfajta PCM-VA hibriddel lehet itt kísérletezni.
5 - Van benne Sample Player, ami a mintavételezés és a groovebox gondolkodásba vezet be.
6 - Van benne egy baromi áttekinthető szekvenszer, ami ügyesen kombinálható a PAD gombokkal.
7 - Van benne egy Arpeggiátor, amit én spec nem szerettem, viszont saját algoritmust is lehet benne alkotni és az SN-S motorral szintén jó betekintést enged az arp-os VA szintik kezelésébe.
8 - A Fenti felsorolás egy nagy, színes és áttekinthető kijelzőn mind megvalósítható magán a hangszeren, nem kell külön számítógép és szoftver az áttekintéséhez.

Én speciel valamilyen megmagyarázhatatlan okból a YAMAHA MOXF-et jobban szeretem, de az FA magasan a legtöbb és legsokrétűbb tanulási lehetőséget biztosítja. Meg persze a tanuláson túl egy korrekt stúdió hangszer.

Ha az FA06 drága, akkor kábé a KORG KROSS2 marad, esetleg ha használt is játszik, akkor KORG KROSS1, KORG M50, KORG TR, KORG Triton Le, vagy YAMAHA MO6 vagy MOX6.

Ha az árszintet tudjuk, sokkal jobban be lehetne lőni a típust. Egy KORG KROSS például egy 10 éves gyereknek bőőőőven jó, csak nem olyan korrekt mint például az említett FA06. De csak összehasonlításként említem, hogy én 17 éves koromban magam vettem meg életem első hangszerét, ami egy YAMAHA PSS-580 volt. Ehhez képest a KROSS űrtudomány, az FA-hoz képest viszont a KROSS "ajjajj, van baj" :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 órája írta +Vader:

Valami egyszerű workstationt vennének (inkább használt, jóárasított)

Nagyon azt mondanám ezek mellett, hogy egy nem lestrapált Roland Juno-G egy tök nyerő kezdő hangszer lehet! Gitáros felhasználás mellett különösen jótékony, hogy audioban is rögzít 4 sávon! + jó hangszínek, effektek, SRX bővíthetőség, dedikált kezelőfelület... :)

https://www.roland.com/hu/products/juno-g/features/

Kicsit modernebb verzióban meg Juno-Gi, 8 track audioval (64 virtual tracken) még több lehetőséggel...

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta djuice:

Nagyon azt mondanám ezek mellett, hogy egy nem lestrapált Roland Juno-G egy tök nyerő kezdő hangszer lehet! Gitáros felhasználás mellett különösen jótékony, hogy audioban is rögzít 4 sávon! + jó hangszínek, effektek, SRX bővíthetőség, dedikált kezelőfelület... :)

https://www.roland.com/hu/products/juno-g/features/

Kicsit modernebb verzióban meg Juno-Gi, 8 track audioval (64 virtual tracken) még több lehetőséggel...

 

Igaz. A Juno G-ről megfeledkeztem :) Kíváló alternatíva ez is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órája írta +Vader:

úgyhogy most jöhetnek az archív darabok

Hát lehet visszamenni a Korg M1-ig is archiveként :) de már a Juno G is 2006-os hangszerként sem épp mai gyerek és a Gi is 2010-es kiadás! Tudás/érték arányukat tekintve azonban szerintem nem kaptok jobbat e kategóriában, főleg a beépített BOSS effektekkel, csak drágábbat, esetleg már egyszerűbbet (pl. FA06, Juno DS).
Ha efféle komplexitásban nézném + hogy 4-5 kg-os mobilis cuccok ezek, talán én is ezt választanám kis hangszernek, ha nem volna épp Yamaha MX-em. Bár a 4 oktávjával másodhangszerként most még jól elvagyok most azzal is. :) (Mondjuk az onboard edit mód és sequencer hiánya miatt ez nem is példaértékű itt.)

Szóval lehetne régebbi vasakat is sorolni, de én úgy vagyok vele, hogy pl. a Gi-től már van totális usb támogatás és nem mindegy, hogy egy pendriveval a zsebben is már jani lehet vele vki, vagy kelljen még a pc, laptop stb is hozzá. (Bár a mai világban...)

Amit meg Csabival még tematikusan (mondhatni célirányosan) kihagytunk talán, és már folytatása az előzőnek akkor, pl. a midi keyboard + iPad kombináció, amit mégis most felemlegetnék, hogy még érdekes lehet!
Pont azt beszéltük minap, hogy teljesen Korg Kronos feelinget lehet érezni egy iPad + vmi egyszerűbb keyboard társaságában, low budget szinten is már. Ráadásul elég nyitott a rendszer, ahogy egy tinédzser is manapság... szóval nehogy vmi röghöz kötöttség esete forogjon fenn, hogy only workstation. :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm, az évszámokkal valóban nem voltam tisztában, de rémlik az is, hogy ezek a rolandok szépen tartják az árukat a használt piacon is.... Sebaj, majd vadászunk türelmesen 😉

Pcjük meg ipadjük nincs amúgy, de majd emlegetem a gadgetet a nintendón (mintha az lenne nekik).

A workstation ötlete sem tőlem jött, hanem az említett hangszerbolti elcsábulás után mondtam nekik, hogy ezeket ám így híják 🤘

Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 perccel ezelőtt írta +Vader:

majd emlegetem a gadgetet a nintendón

Hááát azt nem tudom Nintendo alapon hogy müxik és hogy főleg azt hogy lehet összemidizni valamivel! 🤔

Amúgy azt kell tisztázni elsőre, hogy mi pénz van rá. Ha valaki zongorázni akar csak (tudom itt nem), már az is 150-200e. belépőnek is a piacon újként. A Junokkal  e körül vagy kicsivel ez alatt használtan is kb. ez a keretigénylés. Ha mégis kb. 50-60-70e. Ft amiben meg gondolkodnának, hát azzal az iPadre sem jönne ki a vége, de akkor talán vmi egyszerű kíséretautomatás Yamaha PSR-E, vagy a Piaggero cuccot kell nézni. Igaz ott szinti csavargatás = 0, de pendrivera már azok is tudnak felvenni. Aztán mire eldönti a gyerkőc mit is akar ezekkel, addigra lehet komolyabb cuccot is nézni majd...
Anno én se láttam a fától az erdőt, pláne mikor még csak a Rolandot meg a Yamahát ismertem mint hangszermárka kölyökként, meg egy haverom Casioját :) és évekbe telt, mire nagyjából képbe került az ember ezzel-azzal, de most már ott a net, ami azelőtt elképzelhetetlen volt a csak szájhagyomány útján terjedő hírek, meg a "ki mit látott vhol" dolgok idején. :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Próbáltam én is felkészíteni a szülőket, hogy bele kell nyúlni a zsebekbe, de cserébe 200k körül már lőhetnek olyat, ami hosszú évekig kiszolgál egy érdeklődő és tanulni hajlandó embert.

Majd beszámolok az eredményekről, addig meg elhívom a kölköt a saját bungalómba kipróbálni ezt-azt

Szerkesztette +Vader
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 órával ezelőtt írta +Vader:

addig meg elhívom a kölköt a saját bungalómba kipróbálni ezt-azt

Hát igen, mert ha meg vmi desktop kis analógián akar majd tekergőzni inkább, abba szeret bele, akkor lehet hogy a mega-workstationökön meg unatkozna is. :D 

PS:
Amúgy volt még egy kis költséghatékony szinti, a Yamaha MM6, mint amolyan szegény ember Motifja. (Picit egyszerűbb, mint amit Csabi mondott MO6-ot), de szintén olyan kis dances dolog aműgy, jó kis pattern sequencerrel, pendrivera is vesz midiben stb... Ma tényleg bagóért ki lehet fogni 50-60-ért az 5 oktávosát, s tud rajta tekergetni is kicsit effekteket meg szűrőt a gyerek, nyomathat egy kis trancet az arpeggiatorokkal meg ilyenek. Nekem pl. a demói tökre tetszettek amit lehet vele csinálni, ha egy Juno vagy más még nagy falat lenne.

 

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta djuice:

nyomathat egy kis trancet

Szerintem nincs jól definiált zenei előkép, legalábbis ennyire meghatározott műfaji keret biztosan... így aztán igen izgalmas lesz hallani az első próbálkozásokat :)

Még annyi jutott eszembe, hogy vajon vannak-e efféle hangszerekhez magyar nyelvű kézikönyvek, illetve ha igen, akkor mennyire forognak közkézen? Csak felrémlett, hogy milyen arccal olvastam ilyesmit életemben először..... és akkor már 7-8 éve Reason-öztem

Link to comment
Share on other sites

  • 0
44 perccel ezelőtt írta +Vader:

nincs jól definiált zenei előkép

Valamilyen zenét csak szeret. :) 

45 perccel ezelőtt írta +Vader:

vannak-e efféle hangszerekhez magyar nyelvű kézikönyvek

A Rolandhoz pl. le is töltheted: https://www.roland.com/hu/support/owners_manuals/

Yamahákhoz is előferdül PDF, de nyomtatottan biztos hogy tartozott hozzájuk itthon, mint a Korgokhoz is...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hát fejlemény annyi van, hogy a szervizesem tőmondatokban igyekezett lebeszélni a Junókról, mert a - net szerint szokásos - kijelzőhiba teljesen javíthatatlan....

Így vissza is jutunk a klasszikus dilemmához: hogy ti. kicsivel több gyűjtögetéssel vegyünk valami ténylegfaszát, vagy higgyük azt, hogy "a gyereknek kevesebb is jó lesz" (én azért hozzátenném figyelmeztetésül, hogy ezek a PCM workstationök elég nehezen tudnak majd újból elkelni, ha esetleg "olcsón kezdenénk")

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta +Vader:

a szervizesem tőmondatokban igyekezett lebeszélni a Junókról, mert a - net szerint szokásos - kijelzőhiba teljesen javíthatatlan

Ebben talán legkompetensebb a Roland mágus fő szervizes, évtizedes tapasztalatokkal: Kui István

https://www.roland.com/hu/support/service/

Nekem már többször adott szaktanácsot használt cuccokat illetően és nagyon korrekt fickó. Nyugodtan lehet informálódni nála ha szabad ideje van.

Mindazonáltal a Zenegalériások nemigen tudnak itthoni tömeges Juno problémákról, mert erre a display parára már én is rákérdeztem egyszer, ami persze nem jelenti, hogy máshol hibás szériák nem lehettek...

Ami viszont tény, hogy a hirdetett és működő kijelzővel fotózott Junok nem hibásak ahogy látni, de ha már ennyire reszkíros az ügy, akkor ott az újabb széria, a Juno DS! Abban is más kijelző van és hangban tudja elmondások szetint, amit a korábbi Junok + még nagyon sok mindent. Azon felül 61, 76 és 88 billentyűs kivitelben is elérhető, aztán már használt piacon is elő szokott fordulni szintén...

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Kui Úrral már volt szerencsém telefonon beszélgetni (más ügyben), a tanácsadásra tényleg nem lehet panasz, itthon azonban kizárólag kijelzőhibás példányokat találtam. Az eddigiek alapján én tovább gyűjtögetnék egy FA06-ra... Majd győzkődöm az illetékeseket, hogy nem eszik ilyen forrón 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az eddigi tapasztalataim alapján a Juno G-ből 10-ből 2-3-nak ment el a kijelzője... Egy 30 valamennyi ezres kijelző cserével javítható. A használt piacon árult hibátlan példányokon 50% az esély, hogy ez megtörtént.

De ez tudomásom szerint csak a Juno G-t érinti, a Gi-t nem.

Viszont ahogy olvasom, 200 ezer Forint a kb. határ. Pont most ért a használt piacon erre az árszintre a YAMAHA MOXF6 ára. Az ennyiért egy baromi korrekt és előre mutató hangszer.

Tudom, vásárlásnál szempont az is, hogy valamennyire tartsa a hangszer az árát, de ez sajnos most nagyon kis szegmensben működik... a béka segge alatt van a hangszerek megítélése. Ami ma tartja az árát, az kb. az Elektron, a Nord, az Access, a Moog és még pár komolyabb analóg, meg VA. A PCM szintiket nem becsülik.

Szóval az a legjobb, ha olyan hangszert választanak, aminek nem a piaci értéke tartós, hanem a használati. Nálam egy YAMAHA MX61 v2 ilyen. A boltban 225 ezer Ft, kihozod, bontatlanul elviszed 500 méterre és már csak 140-et ér. Ellenben imádom és baromira belaktam, nem is nagyon lenne értelme másra cserélnem. Vagyis számomra a használata érték teremtő :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nos, nálam fel sem merül, hogy mennyiért tudok majd valamit továbbadni, mert csak olyasmit veszek meg, ami életem végig kiszolgál (ha tönkre nem megy, hehe)... de százezrek elköltésénél amúgy is szempont, hogy mennyi öröm telik majd belőle :)

A végső döntés azonban - az előzetes paraméterekhez képest meglepően - a Go:Keys lett. Azaz sequencer helyett (?) looper, de ha a papíron impozáns hangkészlet tényleg ilyen jól használható, akkor nyertek annyit, hogy nem kell a karácsony estét egy manuálba bújva tölteniük.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 órája írta +Vader:

Nos, nálam fel sem merül, hogy mennyiért tudok majd valamit továbbadni

 

Ekkor: 2019. 12. 10. at 22:44 írta +Vader:

(én azért hozzátenném figyelmeztetésül, hogy ezek a PCM workstationök elég nehezen tudnak majd újból elkelni, ha esetleg "olcsón kezdenénk")

Igaz csak zárójelben, érték nélkül, de felmerült, ehhez igazítottam a hozzászólásomat.

A lényeg hogy van döntés. A Go:Keys nyilván más szint, de nem rossz... Szerintem jobb választás, mint a Yamaha Piaggero. Én mindenesetre a fenekem a földhöz vertem volna még 19 évesen is, ha ilyen Go:Keys-en kezdhetnek és nem egy dinamikátlan, kisbillentyűs PSS-580-on.

Sok sikert innen is! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...