Jump to content
Ménemszól.hu
  • 1

probaterembe milyen szintetizatort


revolvo

Kérdés

sziasztok

segitsegetekt kérem a következőkben..

Szeretnék építeni egy profi próbatermet, ahol a billentyűsök is otthon érezhetik magukat.

A következő set upra gondoltam: Korg cx3 hammond klon

                                                            M1 vagy T3EX allitolag ugyanazt tudja csak még többet..

                                                            DX7 

                                                            és egy Yamaha CS1X az analog hangoknak

 

tudom juno meg jupiter de azok szamomra megfizethetetlen kategoriák..

alapvetően pop és rock zene kedvelőinek lenne kitalálva a hely.

én magam gitáros vagyok szoval nem sok fogalmam van ezen dolgokban..

jó az elgondolás?

a büdzsé véges, a vasat szeretem nem a számítógépet, Ti mit ajánlotok, mit cserélnétek a sorban..

illetve mivel egészítenétek ki.. sokszázezres ötleteket ne mondjatok, azt én is tudok..

 

köszi elöre is

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

1 órája írta revolvo:

Korg cx3 hammond klon
M1 vagy T3EX allitolag ugyanazt tudja csak még többet..
DX7 
és egy Yamaha CS1X az analog hangoknak

Érdekes felvetés, de mi van ha az érzékeny lelkű szintisek a saját soundjaikat szeretnék használni leginkább? :) 
Ha arra vagy kíváncsi milyen régebbi vasak használhatók ma is ilyen szitukban, akkor CX3, M1, T3 felejtős kapásból. Öreg fakó dolgok ma már ezek. DX7-et sem javasolnám, mert mai vonzatában korszerűtelen már.
Én gondolkoznék sokkal inkább vmi Nord cuccban, Korg Tritonban vagy TR-ben, esetleg 01/w vagy rack verziói vagy Motif ES amibe még DX7 kártyát is dughatsz  ha kell + AN boardot analógnak, s így 3 in 1.
Orgonában ha nem Nord szintén, akkor Roland VK7, 8, 8m, VR760, VR09 ami utóbbi más hangban sem rossz + szintinek még innen Roland Fantom X vagy rackje.
Virtual Analógnak: Nordok, Roland V-synth, Access Virus B, C, olcsóbbként Waldorf microQ...
Arranger gépnek esetleg (lakodalmas lajos szintű igényekre): Yamaha Tyros 1, Korg Pa1x, 2x, Pa300, 600, 800, Roland BK5, E60, G70, Ketron SD1+

Majd jönnek még ötletek mástól. Dobok, effektek stb... :) 
Meg aztán egy dig.zongora se ártana! Ebben mondjuk a Tritonok, Motifok, Fantomok segíthetnek 88 kalapácsmechanikás kivitelben egy csapásra is, de jó pl. a Roland RD széria is ide (600, 700, 700sx, gx, 300, FP3, 4, 5, 7...) vagy Yamaha P80, 90, 85, 95, 45, 105, 120, 140, Korg SP200, 250, 280... csak most hirtelen.

Link to comment
Share on other sites

Ez egy elég kényes téma. Kinek a pap, kinek a papné és kinek a lánya. Szerintem a bonyolult kezelhetőségű workstation jellegű hangszerek kilőve, mivel ne a zenekari próbát kelljen azzal váratni és a többi zenész idejét, hogy a billentyűs fejteget, ismerkedik egy számára idegen hangszerrel. Ha tegyük fel a billentyűs csinál magának egy két jó patchet ami kell a zenekarba, utána jön a másik zenekar és annak meg örjöng a billentyűse, hogy a kedvenc orgona presetjére valaki egy zongit mentett rá... A komfort miatt nagyon fontos a billentyűzet. Én pl. Nehezen tudok megszokni egyik billentyű után egy másikat. Kell egy két óra, mire ugyanúgy tudok dinamikázni egy új hangszeren, mint azon amihez hozzá vagyok szokva. A zenész és a hangszere között van egyfajta intimitás. Gondolom a gitáros is szívesebben játszik a saját gitárján nem pedig egy olyanon ami szabadpréda a próbateremben. Visszatérve a lényegre, egy jó kalapácsmechanikás digit zongora, aminek nagyon szűkek a lehetőségei azaz van benne pár keyboard hangszín, egy két vonós és pár szintihangszín és nincsenek menürendszerek, felülírási lehetőségek stb.. pl. Jó lehet egy Roland RD300 vagy kurzweil sp 4-8, ha meg jobban van rá keret, akkor nord stage, de itt elég sok eltekergetni való van és ahogy említettem “közös lónak...” Szerintem a billentyűsnek a billentyűs hangszer a keresztje, cipelje a hátán (én is sokat buszoztam, telekocsiztam) ennyi áldozatot megér, mert a gitáros is viszi a gitárját meg a pedáljait. Ha a teremben lévő hangosításra vagy fülmonitor rendszer fejlesztéséhez dobod ezt a pénzt, amivel jobb minőségben tudják visszahallani magukat a zenészek, esetleg akkusztika javításra vagy valami olyan fícsörre ami otthonosabbá, kényelmesebbé teszi a helyet a zenekaroknak akkor ezzel már jobb befektetést csinálsz ;)

Link to comment
Share on other sites

:) Az meglepne azért ha ma egy billentyűsnek egy Tritont fejtegetnie kéne. 1000+1 presetből csak talál még egy tinédzser is valamit. Más talán meg betéve ismerheti sajátjaként is.

A Motifok elsőre tényleg átláthatatlanabbak, de még ott is működik jól a category search. A save/load művelet se nagy kunszt rajtuk, ettől bonyolultabb dolgokat csinálnak az emberek ma már az okos telóikon...

A gond inkább az lehet ha van vmi spec. dream sound amit nem találnak ezekben vagy épp ezek nyomán majd otthon. Ehhez tartozóan én pl. egy hangmodul vagy sampler híve lennék próbakompatibilisen, mobilisan ha kell, ez ki is maradt az előzőekből. Jobb keyboardot hozzá meg lehet tartani bárhol amit nem szükséges mozdítani. Mondjuk mára a modulok kezdenek lassan kihalni, pláne a samplerek, de a Korg, Yamaha, Roland még pont jól csinálta ezt anno. Ebből szerintem ma 2 még verhetetlen: Korg M3M, Roland Fantom XR (sampler + bővíthetőség, ellenben izgi soundok tömkelege...)

Persze ez egyéni vélemény is, de trendszerűen van ilyen vonal világszerte még azért. :)

Link to comment
Share on other sites

23 órája írta djuice:

Érdekes felvetés, de mi van ha az érzékeny lelkű szintisek a saját soundjaikat szeretnék használni leginkább? :) 
Ha arra vagy kíváncsi milyen régebbi vasak használhatók ma is ilyen szitukban, akkor CX3, M1, T3 felejtős kapásból. Öreg fakó dolgok ma már ezek. DX7-et sem javasolnám, mert mai vonzatában korszerűtelen már.
Én gondolkoznék sokkal inkább vmi Nord cuccban, Korg Tritonban vagy TR-ben, esetleg 01/w vagy rack verziói vagy Motif ES amibe még DX7 kártyát is dughatsz  ha kell + AN boardot analógnak, s így 3 in 1.
Orgonában ha nem Nord szintén, akkor Roland VK7, 8, 8m, VR760, VR09 ami utóbbi más hangban sem rossz + szintinek még innen Roland Fantom X vagy rackje.
Virtual Analógnak: Nordok, Roland V-synth, Access Virus B, C, olcsóbbként Waldorf microQ...
Arranger gépnek esetleg (lakodalmas lajos szintű igényekre): Yamaha Tyros 1, Korg Pa1x, 2x, Pa300, 600, 800, Roland BK5, E60, G70, Ketron SD1+

Majd jönnek még ötletek mástól. Dobok, effektek stb... :) 
Meg aztán egy dig.zongora se ártana! Ebben mondjuk a Tritonok, Motifok, Fantomok segíthetnek 88 kalapácsmechanikás kivitelben egy csapásra is, de jó pl. a Roland RD széria is ide (600, 700, 700sx, gx, 300, FP3, 4, 5, 7...) vagy Yamaha P80, 90, 85, 95, 45, 105, 120, 140, Korg SP200, 250, 280... csak most hirtelen.

 nagyon koszonom a segitseget 

https://www.jofogas.hu/veszprem/Korg_Triton_Studio_76_Elado_82859938.htm

egy ilyenbe erdemes belevagni? mivan ha elmegy benne valami javithato ez?

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. 08. 26. at 1:00 írta djuice:

Érdekes felvetés, de mi van ha az érzékeny lelkű szintisek a saját soundjaikat szeretnék használni leginkább? :) 
Ha arra vagy kíváncsi milyen régebbi vasak használhatók ma is ilyen szitukban, akkor CX3, M1, T3 felejtős kapásból. Öreg fakó dolgok ma már ezek. DX7-et sem javasolnám, mert mai vonzatában korszerűtelen már.
Én gondolkoznék sokkal inkább vmi Nord cuccban, Korg Tritonban vagy TR-ben, esetleg 01/w vagy rack verziói vagy Motif ES amibe még DX7 kártyát is dughatsz  ha kell + AN boardot analógnak, s így 3 in 1.
Orgonában ha nem Nord szintén, akkor Roland VK7, 8, 8m, VR760, VR09 ami utóbbi más hangban sem rossz + szintinek még innen Roland Fantom X vagy rackje.
Virtual Analógnak: Nordok, Roland V-synth, Access Virus B, C, olcsóbbként Waldorf microQ...
Arranger gépnek esetleg (lakodalmas lajos szintű igényekre): Yamaha Tyros 1, Korg Pa1x, 2x, Pa300, 600, 800, Roland BK5, E60, G70, Ketron SD1+

Majd jönnek még ötletek mástól. Dobok, effektek stb... :) 
Meg aztán egy dig.zongora se ártana! Ebben mondjuk a Tritonok, Motifok, Fantomok segíthetnek 88 kalapácsmechanikás kivitelben egy csapásra is, de jó pl. a Roland RD széria is ide (600, 700, 700sx, gx, 300, FP3, 4, 5, 7...) vagy Yamaha P80, 90, 85, 95, 45, 105, 120, 140, Korg SP200, 250, 280... csak most hirtelen.

Szia

köszi a választ

egy rövidke kis utmutatást tedd mar meg hogy irsz nekem

in igy tudom

van analog

virtal analog pl a poly 800 ami analog hangot es allithatosagot szimulal

és még mi?

dx 7 az pl micsoda ok hogy am fm de mégis mi?  hl van ennek valami érthető magyarázata?

 

és mik az alaptipusok..

telefonszamod jerlek ird meg nekem had mondjam el mire is gondoltam mert csak hebegek itt

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. 08. 26. at 4:37 írta biczokrecords:

Ez egy elég kényes téma. Kinek a pap, kinek a papné és kinek a lánya. Szerintem a bonyolult kezelhetőségű workstation jellegű hangszerek kilőve, mivel ne a zenekari próbát kelljen azzal váratni és a többi zenész idejét, hogy a billentyűs fejteget, ismerkedik egy számára idegen hangszerrel. Ha tegyük fel a billentyűs csinál magának egy két jó patchet ami kell a zenekarba, utána jön a másik zenekar és annak meg örjöng a billentyűse, hogy a kedvenc orgona presetjére valaki egy zongit mentett rá... A komfort miatt nagyon fontos a billentyűzet. Én pl. Nehezen tudok megszokni egyik billentyű után egy másikat. Kell egy két óra, mire ugyanúgy tudok dinamikázni egy új hangszeren, mint azon amihez hozzá vagyok szokva. A zenész és a hangszere között van egyfajta intimitás. Gondolom a gitáros is szívesebben játszik a saját gitárján nem pedig egy olyanon ami szabadpréda a próbateremben. Visszatérve a lényegre, egy jó kalapácsmechanikás digit zongora, aminek nagyon szűkek a lehetőségei azaz van benne pár keyboard hangszín, egy két vonós és pár szintihangszín és nincsenek menürendszerek, felülírási lehetőségek stb.. pl. Jó lehet egy Roland RD300 vagy kurzweil sp 4-8, ha meg jobban van rá keret, akkor nord stage, de itt elég sok eltekergetni való van és ahogy említettem “közös lónak...” Szerintem a billentyűsnek a billentyűs hangszer a keresztje, cipelje a hátán (én is sokat buszoztam, telekocsiztam) ennyi áldozatot megér, mert a gitáros is viszi a gitárját meg a pedáljait. Ha a teremben lévő hangosításra vagy fülmonitor rendszer fejlesztéséhez dobod ezt a pénzt, amivel jobb minőségben tudják visszahallani magukat a zenészek, esetleg akkusztika javításra vagy valami olyan fícsörre ami otthonosabbá, kényelmesebbé teszi a helyet a zenekaroknak akkor ezzel már jobb befektetést csinálsz ;)

hasznos hozzaszolas, köszönöm

Link to comment
Share on other sites

sracok

egy setupot allitson mar fel mindenki, hatha lesz olyan ami fedi egymast.

nem ilyen szamitogepes dolgokban gondolkozok, legendas vasakat szeretnek...

gitaros dob es egyéb dolgokbol se modellezos szarok lesznek hanem blackface, jmi, az adott zene aranykorabol..

tehát lehet egy mai szinti mindent tud, viszont nincs meg az a flash ami mondjuk egy dx7 vagy egy m1

nyilvan sokkal több pénzt kell beletolni ezekbe de ezek nem olyanok, hanem azok..

vagy vegyek egy midit és egy laptoppal oldjam meg? masik oldalam meg ezt mondja ezut hogy lehetne kivitelezni:

segitsetek

Link to comment
Share on other sites

Pop/Rock vonalon persze nagyon jók a Nordok, Yamahák is.  (Analóg gépek totál fölösek erre, pláne egy próbateremben)
Én egyszerűsíteném és csak egy db gépben gondolkodnék. (Max az állvány legyen dupla és ha a sajátját (vagy azt is) akarja használni, akkor viszi magával, mint a gitárosok is a saját hangszerüket.)
Részemről egy 73billentyűst tolnék be, amin egy zongorista is elvan már (pl Roland VR730) vagy ha van elég hely, akkor egy 88-ast (pl Korg Kross 88), de sztem a 88 fölösleges.
A lényeg, hogy sztem elég egy gépben gondolkodni, ami fix a helyszínen.
Roland VR-09 is simán elág sztem az 5 oktávjával, nekem legalábbis 20 év billentyűzés alatt nem nagyon hiányzott volna más, max én is vittem volna pluszban a sajátot, ha abban volt vmi elengedhetetlen (hangszín, loop, akármi) a próbán is (nem csak koncin).

Link to comment
Share on other sites

Én megvennék egy electric pianot, ami vígan hozza a klasszikus concerto/hammond/rhodes/clavi cuccokat és elég jó a billentyűzete,  hogy az oskolában tanultak se fintorogjanak. Ehhez max hozzácsapnék egy MIDI konvertert, hogy esetleg laptopot/hangmodulokat is hajthassanak vele.

A hangmodulok terén szétnéznék, hogy melyikhez találok rengeteg hangszínt a neten.... mert előbb-utóbb valaki úgyis összerakja azt, amire te csak most gondoltál, a letöltéseket meg otthagyhatod egy pendrive-on, aztán mindenki válogasson kedvére.

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta revolvo:

nincs meg az a flash ami mondjuk egy dx7 vagy egy m1

DX7-ben volt 32db hangszín a ma bevett több ezerrel szemben! és eszement volt a programozása. Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, mint ha a gitárhoz a húrt is neked kéne legyártani hogy szóljon. Nem volt benne semmi olyan hangzás ami ma alap egy workstationben (zongora, Hammond, vonós, fúvós), illetve ilyen nagyon fantáziába illő volt csak amivel ezt-azt közelítettek benne. El kellett hinned hogy az a hangszín az aminek nevezik. (Messze állt a valóságtól.) Jó példa erre ha gitáros vagy, hallgass meg vhol egy szintiben (vagy a youtubeon) hogy szól egy bármilyen vagy mondjuk torzítós gitár egy régebbi szintiben. Össze sem lehet hasonlítani az igazival. Na egy DX7 ma pont ilyen a szintik közt. Vannak ikonikus electric piano hangzásai mondjuk, meg egy két szinti hangja szintén korszakalkotó volt és mára vintage, de pl. abban a hangszerben még effektek sincsenek, az meg min. követelmény mint gitárosnál a csövesfej, zengető vagy a delay pedál. Ez még a 80-as évek szigorúan. Oké, a popban akkor nagyon top listás volt (Első Emelet stb. csak hogy hazai nagy felhesználót mondjak DX7-ből), de az nagyon nem az a világ volt ami ma van, ahol mindenféle realisztikus hangszerek is már adottak és igényeltek is.

Az M1 mondhatni a Korg nagy ikonja a 90-es évek hajnalán. Némileg mást ad mint a DX7 hangzásban (illetve ez már teljesen minta alapú PCM cucc - azaz ha nem ismered, kvázi hangonként mintavett valós hangszereket foglal magába stb., még a DX7 csak manipulált szinuszjelekből szintetizált fantáziahangszíneket, kvázi hasonlítható a gitároknál a gitárszintihez ha úgy nézzük), szóval az M1 már inkább mondható realisztikusabb dolognak, de még mindig a szinti hangzásokban, fantasy soundokban jelentősebb. Ezzel szemben egy 01/W, esetleg N364, N264 (ami e széria végső állomása volt), már jóval kiemelkedőbb hangzásokat adott. A Triton széria meg még +ezt fejelte meg kb. egy 10-es szorzóval, különösen a kérdezett Studio 76, mondhatni a legjobban sikerült példánya a Korg hangszereinek a hőskorból! Nyilván minden elromolhat egyszer, azért még DX7-et is használnak mai napig, sőt azelőtti dolgokat is. Alkatrész és szervíz még biztosított hozzá, amúgy általában a Korgoknál a nyomógombok mikrokapcsolói szoktak gallyra menni, kontaktosak lenni vagy még a kijelző halhat meg, de még az előző filléres dolog, a display se egy eret vágó tétel csere szinten + az ebayen minden van ma már. A fórumon Imi pl. Korg szervizes volt, meg sok hangszert javított már más márkákákból is, ő konkrétumokat is tud mondani ha megkérdezed.
A Triton Studiok egyik nagy előnye még az átlátható használhatóság mellett, hogy világbajnok, elnyűhetetlen billentyűzetük van, pont olyan mint amit a DX7-ben használnak, mert régen a Yamaha patronálta a Korgot is. Hidd el, nincs az a zenész akinek ne lenne flashe egy ilyen vastól csak egy M1-től vagy DX-től! :D Ráadásul ezekre már megcsinálták az elődök hangbankjait is (M1, 01/W stb.) Szóval én ezt választanám + mondjuk egy Roland RD700 szériás dig zongit (azokban amúgy a VK széria Hammond emulációja is benne van egy füst alatt egy szeletként!). Támogatom Syngular véleményét, nem kell oda 20 hangszer. Egy jó szinti meg egy ilyen stage piano, esetleg egy régebbi olcsóbb Nord tökre elég, még egy stúdióba is. A ma divatos v.analógokat meg akár be is szerezheti magának az adott zenész, és a mostani trendi kis dobozkák formályában tökre hurcolható, mintsem egy ős Roland Jupiter mondjuk. :)

Kérdezted még analóg vs VA:
Az analógba tranyók, trafók, csövek stb. vannak mint egy gitár cájgban is. A VA (Virtual Analog) az meg "miniszámítógép" DSP alapon matematikai egyenletekből emulál analógszerű hangzást. Kvázi olyan mint a citrompótló a teához ha nagyon szőrszálhasogatva nézzük, de azért elég ügyesek a gyártók mára ezekben...

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2018. augusztus 25. at 23:40 írta revolvo:

Szeretnék építeni egy profi próbatermet, ahol a billentyűsök is otthon érezhetik magukat.

3 órája írta revolvo:

tehát lehet egy mai szinti mindent tud, viszont nincs meg az a flash ami mondjuk egy dx7 vagy egy m1

Szia! Nem egyszerű dologba vágtad a fejszédet. Több szempontból ütötte fel a fejemet az írásod. Egyrészt, milyen billentyűs az, akinek nincs saját hangszere, saját hangzása, saját technikája egy zenekarban?

Aztán, kinek van flash-e egy DX7-től, vagy M1-től? Az M1 manapság arra elegendő, hogy visszaemlékezzünk, hogy a 001-es motion hangszín mennyire lenyűgözött minket 20 éve, de a 002-es hangszín már valami értékelhetetlen fúvós volt. A DX7 önmagában értékelhetetlen... abból sounddizájnolni kell, így erre a típusra hatványozottan érvényes az előző kérdés, hogy milyen billentyűs az akinek nincs saját hangzása? Ráadásul a DX7 nem az a bármelyik billentyűs által simán editálható típus, valós hangjai pedig nincsenek, tehát célirányosan tudni kell, hogy milyen nem létező hangot akar az ember kihozni belőle, ez pedig nagyon nem próbatermi dolog.

Próbaterembe kábé elsődleges szempontként strapabíró bérelhető hangszer kell, ki tudja hányan fognak zúzni rajta, ennek a kritériumnak szinte egyetlen mai hangszer sem felel meg. A múltból pedig minimum egy DX mechanikás Triton lehet kábé amit betehetsz. 88 billentyűs kalapácsmechanikát azért nem tennék be, mert azokban a lengőkarok és súlyok elég szépen fáradnak, komoly igénybevételnél hamar pórul járhatsz.

Szóval a fent említett 76 billentyűs Triton lehet egy jó választás.

Ha a strapabíróság nem elsődleges szempont, hanem inkább a hangzásbeli sokoldalúság, akkor ROLAND VR09, vagy FA06-ot pedzegetném. Mindkettőt használom... A VR09-et próbateremben és zenekarban, az FA06-ot otthon komponálni. Mindkettőben van SuperNatural Hammond klón, EP-kben, Rhodes-okban, Wurlitzerekben, Clavikban minden igényt lefednek, meg akusztikus zongorában is. Mindkettőben van SuperNatural VA szinti motor is ha komoly LEAD szólók kellenek. A VR09 kényelmesebb élőben használatra a dedikált funkcióival. Az FA06 pedig sokkal többrétűen programozható, nagyobb a hangszínkínálat is és betölthetünk egy időben 2 bővítőcsomagot is a hangszerre. Ezt a két bővítést pedig 11 ingyenes csomagból válogathatjuk ki, lényegében a World-től a Synth-en át a fúvósokon keresztül az Orchestráig teljesen ingyen átálíthatjuk a hangszert. Szóval hétfőn játszhat rajta egy kínai zenekar, kedden egy techno banda, szerdán egy funky csapat fúvósokkal, csütörtökön vonós zenekar, pénteken egy zongorista, és közben bármikor játszhat rajta egy Hammondos blues csapat :)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

A DX7 önmagában értékelhetetlen... abból sounddizájnolni kell, így erre a típusra hatványozottan érvényes az előző kérdés, hogy milyen billentyűs az akinek nincs saját hangzása? Ráadásul a DX7 nem az a bármelyik billentyűs által simán editálható típus,

A DX7 szerintem kizárólag ma egy Motif ES-ben lehet jól használható plugin kártyaként. Vannak kész presetek rá + kombinálható a Motif belső soundjaival + mellérakható egy AN board is analógnak és világbajnok a cucc, de ez mind egyben megfőzve ér valamit. Amúgy szinte hihetetlen, de egy vacak delay vagy reverb, esetleg chorus jól fel tud dobni 1-1 csont száraz DX7 hangszínt is, de valóban, hangszerként külön 2018-ban az már csak kb. olyan "ez hiányzott még 15-iknek a polcomról" feeling. :)

2 órája írta Koródi Csaba:

milyen billentyűs az, akinek nincs saját hangszere, saját hangzása, saját technikája egy zenekarban?

Erre csak annyi, hogy ez lehet kezdő keyboardos is, csóri diákzenész vagy olyan mint én, akinek van hangszere, de nincs kocsija szállítgatni és örökös szervezés a kálváriája vele ha útra kell kelni. Vagy csak egyszerűen nem akar cipekedni valaki ha a próbateremben eleve ott van vmi jobb cájg és még kompatibilis is a hangzásával. Nem sokan vannak akik szeretnek atomra bontani egy-egy hangszínt. Ha van 8-10 bevált preset a hangszerben, több ismerősöm eltérő stílusú bulijait lenyomja velük. (Piano, rhodes, hammond, clavi, string, brass, pad, lead + egy-két variációja ezeknek és kész, soxor nem kell túldimenzionálni ezt. A Nordok vagy a Roland VR, esetleg RD széria pont ebben zseniális. Egy Tritonon meg mellette lehet kavargatni a levest 1000 ízből még...) :)

Meg ide köthető, ha valakinek van egy modulja (pl. egy könnyen mozdítható Fantom XR, netán valami kis Korg X5DR stb.) azzal is már simán el lehet járni próbálni ha ott van billencs. De fokozni is lehet ezt esetleg: Kross 61, X50, Microstation, MicroX... :) Nekem egy haveromnak Nord E5 mellett Kross 61 van. Olyan basszusokat progizott rá combi módban, hogy csak lestem a fellépésén. Stringet, padet használ még belőle layerként, meg fuvolát, a többire elég a Nordja.

Link to comment
Share on other sites

+1

Dig.zonginak olcsóként (ami még ráadásul új is! kicsi is, könnyű is), szerintem ma ez egy jó választás lehet akit érdekel ilyesmi.
Elfogadható hangjai vannak gyakorolni, próbálni, tanulni stb. és ugyanaz az RH3 kalapácsmechanika van benne, mint a milkós Kronosokban és DIN midi portjai is vannak! Közben 16 kg állvánnyal és 200 rúpiából megáll!

 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Amúgy szinte hihetetlen, de egy vacak delay vagy reverb, esetleg chorus jól fel tud dobni 1-1 csont száraz DX7 hangszínt is

Egyetértek, én egy ZOOM MS-70CDR-t tartok e célból. De ilyenformán ez is inkább sounddizájn mintsem zenekari játék egy próbateremben, ahol instant kell egy univerzális hangforrás.

2 órája írta djuice:

A DX7 szerintem kizárólag ma egy Motif ES-ben lehet jól használható plugin kártyaként. Vannak kész presetek rá + kombinálható a Motif belső soundjaival + mellérakható egy AN board is analógnak és világbajnok a cucc, de ez mind egyben megfőzve ér valamit.

No igen, egy Motif hangmodul az említett bővítőkkel bárkinek meg kell hogy feleljen egy próbateremben. Az ilyen megoldásban még az a jó, hogy betehetsz bármilyen MIDI billentyűt és ha azt lerongyolják, akkor nem kell az egész hangszert szervizeltetni, vagy lecserélni, hanem csak a MIDI billentyűt, töredék áron.

2 órája írta djuice:

Erre csak annyi, hogy ez lehet kezdő keyboardos is, csóri diákzenész vagy olyan mint én, akinek van hangszere, de nincs kocsija szállítgatni és örökös szervezés a kálváriája vele ha útra kell kelni.

Tökéletesen értem amit írsz, de beleélni nem tudom magam :) Legyen az bármilyen diákzenekar, a gitárosok is odacipelik valahogy a hangszereiket mindenhova, sőt nem ritkán az alapokat is. Én is voltam csóri gyerek és vittem kerékpáron puha tokkal a KORG X5D-t, de vihettem volna buszon is, akkor nem kell félni hogy felbukok vele :) Egy billentyűs is legyen igényes a hangzására. Illetve a próba nemcsak a hangjegyekről szól hogy mit hogyan kell eljátszani, hanem épp a zenekari összhangzásról is... ha a próbateremben más hangzással áll össze a buli, akkor mekkora meglepetések lesznek egy koncerten?

2 órája írta djuice:

Nem sokan vannak akik szeretnek atomra bontani egy-egy hangszínt. Ha van 8-10 bevált preset a hangszerben, több ismerősöm eltérő stílusú bulijait lenyomja velük.

Ezzel én is így vagyok, nem bontom atomjaira a hangszíneimet, de apróságokkal kell foglalkozni... adott számban melyik EP legyen, milyen effekttel, vagy milyen drawbar beállításokkal hozzak be egy orgonát, főleg amikor egy számban kell váltani zongora és orgona között, ott mindkét hangszínnek kéz alatt kell lennie előre programozva egy-egy gombnyomással. A VR09-ben vannak általános hangszíneim, orgonáim, de akad egy-két szám, amiben különösen alkalmazkodni kell a gitáros hangzásához. És szerintem erről is szól a próba... mind a hangzás kialakításáról és mind a szám közbeni váltások, modulációk begyakorlásáról. Ez persze egyéni vélemény és munkastílus :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...