Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

DSI szintik ugy szolnak, mintha virtual analogok lennenk (?)


void

Kérdés

Hali!

Mielott habzo szajjal keresztre feszitenetek, az erdekelne igazabol, hogy van-e meg olyan rajtam kivul, aki probalta pl a Mopho es Tetr4 szintiket es ugy erezte, hogy hallott mar VA szintit analogabbul szolni ezeknel?

Reszemrol a DSI szintiknel altalanossagban volt egy ilyen erzes, amikor demokat hallottam, aztan kiprobaltam egyiket-masikat es tovabbra is fennall ez a dolog.

Vegigmentem az evek soran a VSTi-> vas VA -> real analog evolucion es persze markansan ereztem a minosegbeli ugrast egy szoftszinti es a nord modularom, aztan a modularom es az SE-1-em kozott, aztan jott meg tobb analog (jp4, ms-20) es pont abban az idoben jottek ki ezek a DSI "csodak" es sokan voltak hasra esve toluk.. Az evolvert nem probaltam szemelyesen sajnos es a demok nagy resze amit hallottam fossa van effektezve, de gyakorlatilag akarhanyszor hallottam barmilyen DSI szintit, az esetek 80 szazalekaban az volt az erzesem, hogy egy nord-dal ennel analogabb hangzast lehet csinalni. Mitol lehet ez vajon? Az alkatreszek minosege, vagy a design miatt? Ha jol tudom az eredeti Prophet-ben SSM filterek voltak, talan az osszes uj szintiben is hasonlo design talalhato, az Emax-omban is SSM filterek vannak (SSM2047) es az en fulemnek ezek a legkevesbe karakteres analog szurok azok kozul, amiket eddig hallottam, talan ez is jatszik!

Kivancsi vagyok a velemenyekre! Koszi!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 77
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Egyebkent pont attol lesz irrelevans az erveles, mert nincs masik ceg, amelyik jelenleg tomegben gyartana billentyus analog polifont. Azert nem lehet megszolni, mert ez van es kesz? Nekem ebbol a gondolkodasbol jon egy 20-30 eves retro erzes :)

Ettol fuggetlenul el tudom kepzelni, hogy sokaknak ezek a termekek jo ar/ertek aranyt kepviselnek, azzal egyet is ertek hogy olcsok.. Illetve a mopho keyboard meg csak az sem szerintem. Egy hasznalt (nem oskovulet) andromeda $3000-korul van, hezitalas nelkul valasztanam az $1700-os uj, garancias prophet helyett, meg az extra 8 hang es effektek nelkul is.

Adro nekem is az álmom kár hogy iszonyat drága :(

Link to comment
Share on other sites

Nekem most Mopho Keyboardom van, régebben volt Micro Modularom is, mindkettőnek nagyon tetszik a hangja.

Nem értem, hogyan lehet a Mophot, Tetrát VA-nak hallani?

Nem értem, hogyan lehet a DSI hangszerekre fanyalogni, köpködni, hiszen ők az egyetlenek, akik analóg, polifónikus szintetizátorokat készítenek?!

Mihez hasonlítják akik fikáznak egy Tetrát, egy balalajkához? :)

Link to comment
Share on other sites

Jomox, Studio Electronics gyart analog polifont, nem is akarmilyet! Persze nem egy arkategoria.

Egyebkent meglepoen gyakran ropkodnek manapsag Memorymoog-ok pl eBayen egeszen kellemes arakon, ha azt vesszuk, hogy nem 6 phattyrol, hanem kb 6 minirol van szo egyben! Az nyilvan kerdes, mennyi ido utan rohadnak le..

A korabbi moog-osszehasonlito videobol nekem pontosan az a kulonbseg jon le, ami van (vagy legalabb a 80%-a, ami boven eleg, hiszen a ket termek kozott nincs alternativa) de megint lehet, hogy teljesen mashogy vagy mas dolgokra figyelek.

Ez az egesz workhorse-szinti ugy meg sem fordult a fejemben eddig, valoszinuleg, mert egy sokkal sampling-orientaltabb vilagban mozgolodok es szintetizalt hangokra csak valasztott helyeken van szuksegem -meg ha sok ilyen hely is van- akkor viszont mindig analogban es karakterben gondolkodom. Ezert nem tud nyujtani talan sok mindent a tetra-vonal a szamomra. Valoszinuleg azert vannak meg paran a vilagban, akik ha arra gondolnak, hogy "analog szintetizator-hang", ez a vizvalaszto mashol van. Ha leraknanak elem egy mopho-t eg egy nord leadet es azt mondanak, valamelyikbol huzzak ki egy analog basszust, a nordhoz nyulnek.

Link to comment
Share on other sites

Jomox, Studio Electronics gyart analog polifont, nem is akarmilyet! Persze nem egy arkategoria.

Egyebkent meglepoen gyakran ropkodnek manapsag Memorymoog-ok pl eBayen egeszen kellemes arakon, ha azt vesszuk, hogy nem 6 phattyrol, hanem kb 6 minirol van szo egyben! Az nyilvan kerdes, mennyi ido utan rohadnak le..

A korabbi moog-osszehasonlito videobol nekem pontosan az a kulonbseg jon le, ami van (vagy legalabb a 80%-a, ami boven eleg, hiszen a ket termek kozott nincs alternativa) de megint lehet, hogy teljesen mashogy vagy mas dolgokra figyelek.

Ez az egesz workhorse-szinti ugy meg sem fordult a fejemben eddig, valoszinuleg, mert egy sokkal sampling-orientaltabb vilagban mozgolodok es szintetizalt hangokra csak valasztott helyeken van szuksegem -meg ha sok ilyen hely is van- akkor viszont mindig analogban es karakterben gondolkodom. Ezert nem tud nyujtani talan sok mindent a tetra-vonal a szamomra. Valoszinuleg azert vannak meg paran a vilagban, akik ha arra gondolnak, hogy "analog szintetizator-hang", ez a vizvalaszto mashol van. Ha leraknanak elem egy mopho-t eg egy nord leadet es azt mondanak, valamelyikbol huzzak ki egy analog basszust, a nordhoz nyulnek.

Hm, analóg basszust nem fogsz semmilyen Nordból kicsiholni, legfeljebb VA-t...

Link to comment
Share on other sites

Fecka: Nem VCO-kat használ, hanem DCO-kat, ami végülis nem teljesen analóg dolog, de maga az oszcilláció D/A konverzió nélkül jön létre, szóval ilyetén módon az analóg szintézisek közé közé sorolandó. (Pl egy Juno-106 vagy egy Poly-800 esetében mindenki analóg szintiről beszél, úgyhogy a DSI-k esetében is beszélhetünk analógról). Ennek nyilvánvaló előnye, hogy a szinti sokkal kevésbé/egyáltalán nem hangolódik el. A jelút ilyetén módon 100% analóg. A kontroll az viszont javarészt digitális, tehát a CV-k (szerintem) minden esetben D/A konverzió után jönnek létre. Ennek van hátránya a normál CV vezérelt analógokhoz képest, de nem jelentős, ugyanakkor előnye is (na ez a nem mindegy... :D), de igazából az sem jelentős: pl Cutoff Freq 0-164-ig állítható, ez 13 oktáv, a lépések félhangonként emelkednek. Ugye ebből látszik, hogy a CV kontrollnak a végtelen finomsága, a DIGI kontrollnak a könnyű hangolhatósága. Ennek előnye egyetlen esetben mutatkozik igazából meg: önoszcilláló filter res hangok esetén. Persze azt, hogy egy szinti analóg-e, azt a jelútja alapján szokták meghatározni.

void: én úgy tudom, hogy a JoMoX már nem gyártja a SunSynth-et (sőt a hivatalos oldal is úgy tudja: discontinued), az SE Omega4 meg hehe, 3200 dolcsi, nem mintha a SunSynth sokkal olcsóbb lett volna. Brutális szinti mindkettő! :D

"Ha leraknanak elem egy mopho-t meg egy nord leadet es azt mondanak, valamelyikbol huzzak ki egy analog basszust, a nordhoz nyulnek."

Nos, az esetben könnyen kapnál egy jó (és jól használható) VA basszust, analógot meg soha! :) Mondjuk mopho-ból én sem próbálnék basszust csinálni, kivéve valami primkó recsi-basszust. Vagy egy még primkóbb önrezonáns filter-basst. Más basszust, ami áll is a lábán, nem nagyon lehet kihozni belőle. Egyetértünk.

Viszont érveléseddel az a gond, hogy az általam leírtakból idéz. Első körön megemlítettem, hogy basszusra csak korlátozottan alkalmas, úgyhogy nekem ezzel hiába jössz! :D

Ha viszont akarsz pl egy jó LFO effektet csinálni, akkor rájössz a VA (mégha a legjobb VA akkor is) hátrányára, egyszerűen trutyi, nem is emlékeztet az eredmény arra, amire kellene. Effekt nélkül képtelen igazán varcsogni, röfögni, percegni. De itt már megint olyan vizekre evezünk, amire én nem kívánok: nem akarom, hogy az jöjjön le a mondandómból, hogy a Nord nem jó. Dehogynem, nagyon jó. Ha engem kérdezel, a legjobb VA (na ez mindössze szerintem, mert utálom a Virust... :D )

Link to comment
Share on other sites

Fecka: Nem VCO-kat használ, hanem DCO-kat, ami végülis nem teljesen analóg dolog, de maga az oszcilláció D/A konverzió nélkül jön létre, szóval ilyetén módon az analóg szintézisek közé közé sorolandó. (Pl egy Juno-106 vagy egy Poly-800 esetében mindenki analóg szintiről beszél, úgyhogy a DSI-k esetében is beszélhetünk analógról). Ennek nyilvánvaló előnye, hogy a szinti sokkal kevésbé/egyáltalán nem hangolódik el. A jelút ilyetén módon 100% analóg. A kontroll az viszont javarészt digitális, tehát a CV-k (szerintem) minden esetben D/A konverzió után jönnek létre. Ennek van hátránya a normál CV vezérelt analógokhoz képest, de nem jelentős, ugyanakkor előnye is (na ez a nem mindegy... :D), de igazából az sem jelentős: pl Cutoff Freq 0-164-ig állítható, ez 13 oktáv, a lépések félhangonként emelkednek. Ugye ebből látszik, hogy a CV kontrollnak a végtelen finomsága, a DIGI kontrollnak a könnyű hangolhatósága. Ennek előnye egyetlen esetben mutatkozik igazából meg: önoszcilláló filter res hangok esetén. Persze azt, hogy egy szinti analóg-e, azt a jelútja alapján szokták meghatározni.

void: én úgy tudom, hogy a JoMoX már nem gyártja a SunSynth-et (sőt a hivatalos oldal is úgy tudja: discontinued), az SE Omega4 meg hehe, 3200 dolcsi, nem mintha a SunSynth sokkal olcsóbb lett volna. Brutális szinti mindkettő! :D

"Ha leraknanak elem egy mopho-t meg egy nord leadet es azt mondanak, valamelyikbol huzzak ki egy analog basszust, a nordhoz nyulnek."

Nos, az esetben könnyen kapnál egy jó (és jól használható) VA basszust, analógot meg soha! :) Mondjuk mopho-ból én sem próbálnék basszust csinálni, kivéve valami primkó recsi-basszust. Vagy egy még primkóbb önrezonáns filter-basst. Más basszust, ami áll is a lábán, nem nagyon lehet kihozni belőle. Egyetértünk.

Viszont érveléseddel az a gond, hogy az általam leírtakból idéz. Első körön megemlítettem, hogy basszusra csak korlátozottan alkalmas, úgyhogy nekem ezzel hiába jössz! :D

Ha viszont akarsz pl egy jó LFO effektet csinálni, akkor rájössz a VA (mégha a legjobb VA akkor is) hátrányára, egyszerűen trutyi, nem is emlékeztet az eredmény arra, amire kellene. Effekt nélkül képtelen igazán varcsogni, röfögni, percegni. De itt már megint olyan vizekre evezünk, amire én nem kívánok: nem akarom, hogy az jöjjön le a mondandómból, hogy a Nord nem jó. Dehogynem, nagyon jó. Ha engem kérdezel, a legjobb VA (na ez mindössze szerintem, mert utálom a Virust... :D )

Azért a Virusnak is megvan a maga helye ... egyébként mindenben egyetértek. ;)

Egyébként én meg úgy vagyok vele, ha választanom kellene a Waldorf Pulse és Mopho között én a Mophot választanám basszusra is.

...

Igen, nagyon egyszerre! :D

Link to comment
Share on other sites

"Ezert nem tud nyujtani talan sok mindent a tetra-vonal a szamomra."

Na ez az, amivel semmi gond nincs. Van elég sok baromi jó szinti a világon ahhoz, hogy mindenki találjon a szájízének valót. Peace!

(Nálunk süt a nap, remélem mindenkinél, úgyhogy további szép napot mindenkinek! :D )

Link to comment
Share on other sites

Azért a Virusnak is megvan a maga helye ... egyébként mindenben egyetértek. ;)

Egyébként én meg úgy vagyok vele, ha választanom kellene a Waldorf Pulse és Mopho között én a Mophot választanám basszusra is.

...

Igen, nagyon egyszerre! :D

:) tudom. Sokan szeretik, sokan használják, és vannak olyan zenék, amikben nekem is nagyon tetszik. A gond csak az, hogy ahányszor hozzányúltam, sose azt kaptam, amit vártam/szerettem volna. Szóval innen ered ez a zsigeri utálat (ami lehet csak meg nem értés), nomeg, hogy volt idő, amikor minden tele volt (electro tánczene) azzal az undorító unisonos akkordhanggal: Virus tulajok valószínűleg séróból nyomják hogy hányas patch :D)

Pulse-ról nem tudok nyilatkozni, sosem volt. Na tényleg megyek mert a napsütés ilyenkor ajándék! :D

Link to comment
Share on other sites

Fecka: Nem VCO-kat használ, hanem DCO-kat, ami végülis nem teljesen analóg dolog, de maga az oszcilláció D/A konverzió nélkül jön létre, szóval ilyetén módon az analóg szintézisek közé közé sorolandó. (Pl egy Juno-106 vagy egy Poly-800 esetében mindenki analóg szintiről beszél, úgyhogy a DSI-k esetében is beszélhetünk analógról). Ennek nyilvánvaló előnye, hogy a szinti sokkal kevésbé/egyáltalán nem hangolódik el. A jelút ilyetén módon 100% analóg. A kontroll az viszont javarészt digitális, tehát a CV-k (szerintem) minden esetben D/A konverzió után jönnek létre. Ennek van hátránya a normál CV vezérelt analógokhoz képest, de nem jelentős, ugyanakkor előnye is (na ez a nem mindegy... :D), de igazából az sem jelentős: pl Cutoff Freq 0-164-ig állítható, ez 13 oktáv, a lépések félhangonként emelkednek. Ugye ebből látszik, hogy a CV kontrollnak a végtelen finomsága, a DIGI kontrollnak a könnyű hangolhatósága. Ennek előnye egyetlen esetben mutatkozik igazából meg: önoszcilláló filter res hangok esetén. Persze azt, hogy egy szinti analóg-e, azt a jelútja alapján szokták meghatározni.

void: én úgy tudom, hogy a JoMoX már nem gyártja a SunSynth-et (sőt a hivatalos oldal is úgy tudja: discontinued), az SE Omega4 meg hehe, 3200 dolcsi, nem mintha a SunSynth sokkal olcsóbb lett volna. Brutális szinti mindkettő! :D

"Ha leraknanak elem egy mopho-t meg egy nord leadet es azt mondanak, valamelyikbol huzzak ki egy analog basszust, a nordhoz nyulnek."

Nos, az esetben könnyen kapnál egy jó (és jól használható) VA basszust, analógot meg soha! :) Mondjuk mopho-ból én sem próbálnék basszust csinálni, kivéve valami primkó recsi-basszust. Vagy egy még primkóbb önrezonáns filter-basst. Más basszust, ami áll is a lábán, nem nagyon lehet kihozni belőle. Egyetértünk.

Viszont érveléseddel az a gond, hogy az általam leírtakból idéz. Első körön megemlítettem, hogy basszusra csak korlátozottan alkalmas, úgyhogy nekem ezzel hiába jössz! :D

Ha viszont akarsz pl egy jó LFO effektet csinálni, akkor rájössz a VA (mégha a legjobb VA akkor is) hátrányára, egyszerűen trutyi, nem is emlékeztet az eredmény arra, amire kellene. Effekt nélkül képtelen igazán varcsogni, röfögni, percegni. De itt már megint olyan vizekre evezünk, amire én nem kívánok: nem akarom, hogy az jöjjön le a mondandómból, hogy a Nord nem jó. Dehogynem, nagyon jó. Ha engem kérdezel, a legjobb VA (na ez mindössze szerintem, mert utálom a Virust... :D )

Köszönöm az információba gazdag válaszod!

Adtam érte egy +1-et :)

Link to comment
Share on other sites

Kilobeat, ez a modul dolog jogos, az tenyleg nem jut eszembe, gyart-e barki tomegben billentyus polikat. Ha a retro dolgot a memorymoog-os megnyilvanulasomra erted, azt nem ennek kapcsan emlitettem, csak korabban volt szo arrol, hogy megerne-e 4-6 phattyt poliba lancolni, ami arban egy gurigat meghaladna.

A nord es az analog basszus peldat kontextusban ertettem, nem abbol kiragadva..

Link to comment
Share on other sites

Egyebkent pont attol lesz irrelevans az erveles, mert nincs masik ceg, amelyik jelenleg tomegben gyartana billentyus analog polifont. Azert nem lehet megszolni, mert ez van es kesz? Nekem ebbol a gondolkodasbol jon egy 20-30 eves retro erzes :)

Ettol fuggetlenul el tudom kepzelni, hogy sokaknak ezek a termekek jo ar/ertek aranyt kepviselnek, azzal egyet is ertek hogy olcsok.. Illetve a mopho keyboard meg csak az sem szerintem. Egy hasznalt (nem oskovulet) andromeda $3000-korul van, hezitalas nelkul valasztanam az $1700-os uj, garancias prophet helyett, meg az extra 8 hang es effektek nelkul is.

Link to comment
Share on other sites

Egyebkent pont attol lesz irrelevans az erveles, mert nincs masik ceg, amelyik jelenleg tomegben gyartana billentyus analog polifont. Azert nem lehet megszolni, mert ez van es kesz? ....

....hezitalas nelkul valasztanam az $1700-os uj, garancias prophet helyett, meg az extra 8 hang es effektek nelkul is.

Nem, félreérted, meg lehet szólni (alapja bár nem sok van) de a lényeg, hogy olyan dolgot nem tudsz, és nem is lehet ráfogni, hogy nem szól elég analógul. Ez bullshit, úgy ahogy van. Én szubjektív okokból utálom a Virust, naés? Ostobaságnak tartanám, hogy nyissak egy topicot azért, hogy elmondjam, nekem nem bejön, de olyat meg pláne nem nyitnék, hogy "A Virusok úgy szólnak, mint a 80as évekbeli PCM szintik", mert az meg

1. nettó marhaság

2. egyértelmű trollkodás (obvious troll is obvious)

lenne.

Szóval Dracot leszek kénytelen idézni, ha nem is szó szerint: ha a DSI analógokat nem hallod analógabbnak a VA-knál, akkor a lehallgatásodban, forrásodban, érzékelésedben keresd a hibát. Az hogy nem tudsz neked megfelelő basszust kitekerni, az nem gond, arra tényleg vannak sokkal egyértelműbben alkalmasak, de még basszusban is analógabbnak hallani egy nem analógot, az nem lehet más csak érzékcsalódás. Ha nem basszusról beszélünk, akkor meg olyan szintű eltérésekről beszélünk, amiről objektív alapokon kár is vitatkozni, nincs értelme.

Az, hogy annyi pénzért mit választasz meg szintén szubjektív: tedd! Én spec nem beszéllek le sem egy Andromedaról, sem egy Poly800ról, sem egy MS-20-ról, sem egy Alpha Junoról, sem egy Prophetről (ja, bocs, az valószínűleg nem is tetszene), sem egy Arp2600-ról, sem egy ...

...

Folytatnám még, de erről Roger Rabbit szerelmes verse jut eszembe... :) ("Hányszor mondjam el, hogy...")

Egyszómint100: mind jó hangszer, mind használható, és mind nagyon brutális dolgokra képes. Ennyi.

Ja, és mind analógabbul szól, mint a VA-k... :)

Link to comment
Share on other sites

Hát ez jó. Gyerekek, az komolyan mondom hogy az Andromeda fasorban sincs pl. mindjárt basszusban pont a DSI mellett. Moogról nem is beszélve. Nekem évekig volt A6, és csak azért nem adtam el hamarabb, mert meggyőzően szép hangszer. Nehezen megy át az ember racionális énjén az, hogy okés hogy szép, de igazából egy legolcsóbb Mooggal, mellé Waldorffal-Norddal-Virussal illetve a többi meglévő PCM szintivel simán ki lehet váltani azt amire használod. Hiába gyúrtam analóg brit EQ-val vagy bármivel, akkor is valami nem volt elég jó a basszusában, vastagságában. És hiába nem volt antifázisban, akkor is sokszor béna volt a mix. Egy valódi analógtól azért ennél többet vártam.

Mondom hogy elég sokáig volt meg és így alakult ki a véleményem.

A DSI-vel túl sok gondom nincs és ezt kb. két nap után meg tudtam állapítani az A6-al szemben. Amit csináltam az azonnal kellően vastag és dinamikus volt, nem kellett vele küzdenem. És ekkor döbbentem rá hogy nem én voltam a béna, hanem az A6 nem volt elég jó ahhoz mérten hogy ő analóg.

Én akivel eddig találkoztam A6 tulajjal túl sok mindenre nem tudta használni a cuccát, legalábbis amire megvette eredetileg arra biztosan nem. Nagyjából a legtöbben azért vették meg, mert húha 16 poli analóg, meg csili-vili, de aztán meg ennyiben ki is merült.

Sok "híres embernek" megvolt, aztán mivel nem tudta használni eladta. Elég sokat ún. gyűjtők vettek meg, akik nagyjából a "szemmelverésen" kívül másra nem használják a hangszereiket. Most lehet hogy ők kínálják mesterségesen felértékelve ezeket, mert tény hogy most már nem lehet boltban kapni. Hűt aki akarja vegye 2000 euro feletti áron... aztán csodálkozzon.

Pl. szőnyeghangzásra meg az a vicces hogy egy vacak digit Waldorf MicroQ-val érdekesebb és SZEBB szőnyegeket tudtam csinálni. És ugye most is hirdetnek 70e-ért egy MicroQ-t... Mixben valahogy a szőnyegek sem tűntek vaskosabbaknak. Amit egyébként nem nagyon értettem, mert hát ez egy analóg.

Csináltam demot A6-l is. És valahogy nem voltam elégedett a hangjával. Analóg volt, de valahogy túl éles, és kissé fület bántó. Mondom, biztos én vagyok a béna. Csináltam másik demot, az is pont ugyanilyen lett.

Pár dologban volt analóghoz mérten jó az A6: ha a basszusra rátetted a gyári torzítót digit effekt nélkül. Az kellően szépen analógan szóló. Volt pár lead ami tényleg jó volt - de abban sem eget verő az előnye pl. az PCM M3-hoz képest. Ami szintén vicc, ha már analógban vagyunk.

De abban amiben úgy általában véve az analógok jók, hogy vaskos, meg dinamikus hangja lenne, na abban pont nem jó az A6. Tehát aki ezért veszi az nagyot fog csalódni. Az analóg dobjai is úgyszólván túl vékonyak. Egy olcsó MFB 522 vagy 503 is simán kiröhögi, Jomoxékról meg nem is beszélek.

Szóval én lebeszélnék mindenkit arról hogy A6-ra 3000 dollárt költsön, de persze mindenki azt csinál amit akar.

A DSI Prophetnek első nekifutásra az lehet a hátránya az A6-al szemben, hogy jóval szűkebb hangzási tartományt fed le. Viszont azt tisztességesen analóg módjára csinálja, nem kamuzik, és nem varázsol paraméter erdőkkel.

Mondom, ez az én markáns véleményem. Ha vki más véleményen van, az ő dolga, lehet hogy neki van igaza, de ez az én személyes több év alatt kialakult tapasztalatom használat közben.

Link to comment
Share on other sites

A/D szinte mindent megválaszolt, de valamit másképpen fogalmaznék meg, vita nélkül:

Sajnos abszólut semmi értelme nincs. Pláne stúdióban nincs. Mindegyik való, amire való, és a helyén kell kezelni. GÁBOR meg Sheever, meg talán mások is megfogalmazták, és egyet kell értenem velük, hogy az ilyen vs topicok arra vannak, hogy eltöltse valamivel az idejét az ember. Gondolom A/D is inkább arra gondolt, hogy nagyon más és másra való mind. Persze mind használható stúdióban, de véletlenül sem egymás helyettesítésére.

Amúgy érdekes, hogy szerintem pont élő keretek között kevésbé éles a határvonal, hiszen a digi sőt a szofthangszerek is tudnak olyan előnyt felmutatni, ami életképes alternatívává teszi őket színpadon, és úgyis sok nüansz elveszik a keverésnél és hangosításnál. Persze egy JMJ show azért más kategória! :D

én is így értettem. röviden: különbség van közöttük ordas, és mindegyiket másra használod. a kérdés sosem az, hogy a digit bír-e olyan lenni mint az analóg. Még nem bír. És fordítva sem. Az általunk ismert popzenét jelenleg -azt kell mondjam- főleg az analóg hangszerekre és stúdióberendezésekre találták ki, ebből kevés kivétel van, az egyik ilyen pl. a dubstep (NI Massive ésatöbbi).

Link to comment
Share on other sites

A/D szinte mindent megválaszolt, de valamit másképpen fogalmaznék meg, vita nélkül:

studió körülmények között, van értelme a plugin vs digit-hardware vs analóg vitának?

Sajnos abszólut semmi értelme nincs. Pláne stúdióban nincs. Mindegyik való, amire való, és a helyén kell kezelni. GÁBOR meg Sheever, meg talán mások is megfogalmazták, és egyet kell értenem velük, hogy az ilyen vs topicok arra vannak, hogy eltöltse valamivel az idejét az ember. Gondolom A/D is inkább arra gondolt, hogy nagyon más és másra való mind. Persze mind használható stúdióban, de véletlenül sem egymás helyettesítésére.

Amúgy érdekes, hogy szerintem pont élő keretek között kevésbé éles a határvonal, hiszen a digi sőt a szofthangszerek is tudnak olyan előnyt felmutatni, ami életképes alternatívává teszi őket színpadon, és úgyis sok nüansz elveszik a keverésnél és hangosításnál. Persze egy JMJ show azért más kategória! :D

Link to comment
Share on other sites

bocsássátok meg tudatlanságomat, de ... :D

nem jól látom, hogy studió körülmények között, a leganalógabb analóg cucc is csak annyira tud jól szólni, amennyire jók a hangkártyának az a/d átalakítói felvételezésnél ?

namost ha mondjuk emellé teszünk egy olyan "hangszert", ami mondjuk egy macbook, és rajta futó plugin szinti... ennek is csak annyira tud jó lenni a hangja, amennyire jó a d/a átalakítója ...

lehet barmilyen jo hangkartyad,akkor sem fog a budos eletben ugy szolni mint egy 1978 os igazi szinyo.nem azert mert AD konverter,szimplan csak hallani,es nem kicsit.

meg ugy is hogyha szar az AD konvertered.ezen az uton ne keresgelj sztem,csak az idodet vesztegeted.ne hallgass senkire,fogj egy szintit aztan nezd meg a kulonbseget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...