Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kérdés

Az lenne a problémám, hogy szerkesztettem a zenét fejhallgaton és átakartam dugni hangfalra a hangot. Ez sikertelen volt, de utána már a fejhallgatót sem tudtam vissza aktivizálni és nem ad hangot azota. Ez már kétszer is megtörtént. ha ujjat kezdek minden normális és megy. Mindent kiprobáltam amit csak tudtam, hozzátéve hogy nem vagyok egy maestro.

Valakinek valami ötlete?

előre is kösz

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

nézd meg a vst connections-ben mire van állítva az output. Nekem régebbi projecteknél fordult elő, hogy elfelejtette a program, azt manuálisan beállítottam is szólt megint.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok,

a Cubase Project Setupban a 00:10:00:00 length ugye azt jelenti, hogy 10 órányi anyagot tudok egyhuzamban felvenni?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 órája írta yackall:

a Cubase Project Setupban a 00:10:00:00 length ugye azt jelenti, hogy 10 órányi anyagot tudok egyhuzamban felvenni?

Nem.

A Start és Length paraméter Timecode formátumú (Hours:Minutes:Seconds:Frames) ezért nem 10 óra, hanem 10 percnyi anyagot tudsz rögzíteni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 perce írta AudioWorks Hangtechnika:

Nem.

A Start és Length paraméter Timecode formátumú (Hours:Minutes:Seconds:Frames) ezért nem 10 óra, hanem 10 percnyi anyagot tudsz rögzíteni.

Köszönöm! Akkor tehát a 10 óra úgy néz ki, hogy 10:00:00:00.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta yackall:

a Cubase Project Setupban a 00:10:00:00 length ugye azt jelenti, hogy 10 órányi anyagot tudok egyhuzamban felvenni?

Annyit fűznék hozzá, hogy a felvétel nem áll meg a beállított időpontban, hanem tovább megy.
Vagy ha behívunk egy hosszabb sávot, akkor nem látszik a vége, de attól még ott van és ha átírjuk project hosszát, akkor előjön a vége is.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 perce írta deneverstudio:

Annyit fűznék hozzá, hogy a felvétel nem áll meg a beállított időpontban, hanem tovább megy.
Vagy ha behívunk egy hosszabb sávot, akkor nem látszik a vége, de attól még ott van és ha átírjuk project hosszát, akkor előjön a vége is.

Értem, köszi! Alapbeállításban adja be nekem a 00:10:00:00 hosszt. Ha nem muszáj, nem babrálom én ezt. Most kábé 4 órát akarok egyhuzamban felvenni, és nem szeretnék meglepődni. :) Egyébként a tárhely nagysága szabhatja meg a határt?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Persze, a tárhelyen múlik, hogy mennyit tudsz felvenni, de azt is kiírja valahol a a képernyő alján, ha jól emlékszem.
Ha 4 órát akarsz felvenni, akkor valóban így célszerű beállítani: 04:10:00:00.
Amit neked kiírt, az csak 10 perc.

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok.. Kicsit más, de cubase kérdésem lenne.

Hogy lehet beállítani a cubase-ben ( c8 elements) , hogy ne a jelző függőleges vonal ( pontos neve nem jut eszembe ) , hanem az egész munkafelület mozogjon lejátszásnál és felvételnél. Tehát a vonal középen áll, és ehhez képest a háttér mozog jobbról balra. Esetleg tapasztalatot szívesen meghallgatnék....köszi..

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
23 perccel ezelőtt írta zsole:

Hogy lehet beállítani a cubase-ben ( c8 elements) , hogy ne a jelző függőleges vonal ( pontos neve nem jut eszembe ) , hanem az egész munkafelület mozogjon lejátszásnál és felvételnél.

Project Window -> Toolbox -> Auto-Scroll.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi.. én is megtaláltam itt....

Kipróbálom, de kíváncsi lennék tapasztalatokra, milyen munkafolyamatoknál érdemes ezt a beállítást használni...

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok,

lehet, hogy a kérdést sem tudom értelmesen feltenni, de megpróbálom: windows-os gépen dolgozok Cubase-szel. Szeretnék 48kHz-n lenni mindig (ne kérdezzétek, miért!:) Ez az adott Cubase projektben nem okoz gondot (project setup - beállítom). A hangkártya 48-on van, ez az alapértelmezett hangkártya, a windows-ban is 48 az alapértelmezés, de amikor kilépek a Cubase-ből, vagy ha megnyitom (projekt nélkül), akkor a hangkártyát visszakapcsolja 44.1-re. Én azt szeretném, ha soha nem kapcsolna 44.1-re. Nem tudom, miért történik ez így, és azt sem tudom, a Cubase miatt van-e ez, és ha miatta van, akkor lehet-e a Cubase-ben 48-at beállítani, mint alapértelmezést.

A hangkártyán nincs master/slave opció, csak internal/optical clocking opció. A Cubase 'Project Synchronization Setup'-ban pedig 'timecode' forrásnak nem tudom kiválasztani az 'Asio Audio Device'-ot. 

Előre is köszi a segítséget!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A timecode-nak semmi köze a mintavételi frekvenciához, tehát az a menüpont jelen esetben teljesen érdektelen.
Ha a hangkártya internalra van állítva, akkor a Cubase project határozza meg a mintavételi frekvenciát.
Ez a "master", tehát ezt mindig be kell állítani új projekt esetén, vagy a kívánt sablonból is lehet dolgozni, amiben már előre be van állítva.

Amúgy nyilván valami más szoftver állítja át 44,1-re.
Pl. a Youtube is 44,1-en működik, sok más egyéb dolog mellett.
Ha végig 48-on akarod tartani, akkor kell egy külső órajelgenerátor, ami lehet egy konverter is
és arra kell ráállítani a kártyát. Másképpen ez nem nagyon megy.

Nem tudom egyébként megállni, hogy meg ne kérdezzem, hogy miért akarsz kizárólag 48-on dolgozni?
Csak mert ha CD-re megy a dolog, akkor teljesen értelmetlen, sőt inkább káros.
48-at csak akkor szoktak használni, ha DVD-video vagy Blu-Ray lesz belőle, mert oda meg az kell.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 órája írta yackall:

Sziasztok,

lehet, hogy a kérdést sem tudom értelmesen feltenni, de megpróbálom: windows-os gépen dolgozok Cubase-szel. Szeretnék 48kHz-n lenni mindig (ne kérdezzétek, miért!:) Ez az adott Cubase projektben nem okoz gondot (project setup - beállítom). A hangkártya 48-on van, ez az alapértelmezett hangkártya, a windows-ban is 48 az alapértelmezés, de amikor kilépek a Cubase-ből, vagy ha megnyitom (projekt nélkül), akkor a hangkártyát visszakapcsolja 44.1-re. Én azt szeretném, ha soha nem kapcsolna 44.1-re. Nem tudom, miért történik ez így, és azt sem tudom, a Cubase miatt van-e ez, és ha miatta van, akkor lehet-e a Cubase-ben 48-at beállítani, mint alapértelmezést.

A hangkártyán nincs master/slave opció, csak internal/optical clocking opció. A Cubase 'Project Synchronization Setup'-ban pedig 'timecode' forrásnak nem tudom kiválasztani az 'Asio Audio Device'-ot. 

Előre is köszi a segítséget!

Igen, jól mondja deneverstudio, mint mindig. :-)

Egy csomó szoftver alapból 44.1 kHz-et használ, ha jól tudom a böngészők is.

A 48kHz videós projektekhez kell, gondolom te is ebben mesterkedsz, bár akkor a Nuendo talán jobb választás lenne, mint a Cubase.

Nálam az Echo hangkártyán, ha 48kHz-re állítom, akkor az azon is marad, de tök süket pl. a Youtube. A Cubase meg automatán átállítja, ahogy az adott projekthez be van állítva (ha jól emlékszem).

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

"Nem tudom egyébként megállni, hogy meg ne kérdezzem, hogy miért akarsz kizárólag 48-on dolgozni?
Csak mert ha CD-re megy a dolog, akkor teljesen értelmetlen, sőt inkább káros.
 48-at csak akkor szoktak használni, ha DVD-video vagy Blu-Ray lesz belőle, mert oda meg az kell"

Viszont a Gyuricza Ferenc - Mastering könyve pont azt írja, hogy 24/48 legyen a minimum! Mivel az sokkal jobb minőséget eredményez és ha cd-n lesz kiadva akkor majd dither mert még akkor is jobban fog szólni mintha ab ovo 16/44-ben lett volna felvéve!

Vagy nem?

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A "Lejátszóeszközök"-ben jobb klikk a hangkártyádon majd "Tulajdonságok" és ott be lehet állítani, hogy a programok állítsák át a mintavételi gyakoriságot vagy ne, "Kizárólagos mód":

image.png.f08706a4ded37d38c4ddf136b8e32a9e.png

Ezzel csak az a baj, ahogy előttem is írták, hogy ha beállítod 48-ra, akkor minden más, ami nem 48-on megy, nem fog szólni....

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 órája írta xinu:

"Nem tudom egyébként megállni, hogy meg ne kérdezzem, hogy miért akarsz kizárólag 48-on dolgozni?
Csak mert ha CD-re megy a dolog, akkor teljesen értelmetlen, sőt inkább káros.
 48-at csak akkor szoktak használni, ha DVD-video vagy Blu-Ray lesz belőle, mert oda meg az kell"

Viszont a Gyuricza Ferenc - Mastering könyve pont azt írja, hogy 24/48 legyen a minimum! Mivel az sokkal jobb minőséget eredményez és ha cd-n lesz kiadva akkor majd dither mert még akkor is jobban fog szólni mintha ab ovo 16/44-ben lett volna felvéve!

Vagy nem?

 

Nem, nem fog jobban szólni.
A végeredmény tekintetében kell meghatározni a mintavételi frekvenciát, mivel "visszacsonkolásnál" rengeteg hiba keletkezik, ami viszont tényleg beleszól a végeredménybe.
Ha már magasabb mintavételezést szeretnénk, akkor a végeredmény egész számú többszörösét válasszuk, így matematikailag egyszerűbb "dolga" lesz a gépnek visszacsonkolni.
A 24 bit a fontosab, mivel nagyobb dinamikatartományt tud befogni a konverter. Bár ezt is vissza kell "butítani" 16 bitre a szabványok miatt, de a végeredmény tekintetében inkább megéri.
Ilyenkor is keletkezik digitális hiba (dither), mely zaj formájában hozzáadódik a végeredményhez, ezért kell megfelelő zajt hozzáadni a "downmix"-hez (Dithering)

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Értem... Köszönöm! Külső órajel lesz ebből...

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

A 48kHz az így butaság ebben a formában, ahogy idézve van, akárki is írta.
A végterméket célszerű szem előtt tartani.
Hogy csak egy nagyon egyszerű érvet mondjak, a sample könyvtárak jelentős része is 44,1-es.
Legalábbis, amit nem filmes munkára szántak első sorban.
Na most annak mi értelme van, hogy ezeket felkonvertálgatják 48-ra, aztán meg vissza.
Semmi. Ráadásul csak árthat a hangoknak.

A 24 bit persze evidens, hogy azon kell dolgozni, különben nagy a bukta minőségileg.
A 2x, vagy 4x mintavételezésre viszont mindenhol azt írják, hogy nincs jelentősége, mert nem úgy működik a konverzió,
hogy minden másodikat elhagyja, hanem úgy, mintha át lenne alakítva analóggá és újra lenne mintavételezve.
Ezt igazolja az is, hogy egy tömörre összenyomott fájl esetén akár 2dB-nél is több lehet a peak változás
egy sample rate konverzió esetében.
Szóval ha valamiért nagy felbontáson dolgozik valaki egy CD anyagon, akkor mindegy, hogy 188, vagy 192kHz.
Minőségileg nem lesz eltérés és masteringnél pont ugyanakkora lekvárban lesz, amikor 44,1-et kell belőle csinálni.
Az upsamplinges pluginek valóban 2,4,8 szoros szorzót használnak, aminek biztosan megvan a maga oka, de az más dolog.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Annyi létjogosultásga már azért lett, hogy már nem csak cd-n adnak ki zenéket hanem digitális formában - vagy kizárólag abban - és ott lehet magasabb mint 16/44 akár sokkal is pl. bandcamp értékesítés esetén (vagy más digitális zeneáruházban). Flac-et be lehet lőni akármilyen magas minőségre. Lehet, hogy ez később jobban terjed és már nem gagyizunk a cd-kkel és mp3-makkal?!

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 perccel ezelőtt írta xinu:

Annyi létjogosultásga már azért lett, hogy már nem csak cd-n adnak ki zenéket hanem digitális formában - vagy kizárólag abban - és ott lehet magasabb mint 16/44 akár sokkal is pl. bandcamp értékesítés esetén (vagy más digitális zeneáruházban). Flac-et be lehet lőni akármilyen magas minőségre. Lehet, hogy ez később jobban terjed és már nem gagyizunk a cd-kkel és mp3-makkal?!

 

Persze, egyszer remélhetőleg megszabadulunk ettől az egész mizériától.
Alapvetően a CD lett elkúrva, mert annak is 48-on kellene lenni és akkor nincs ez az egész cirkusz.
Sőt, igazából akármilyen fájlokat is lejátszhatna, szóval maga az egész technológia erdő szerintem,
de akkoriban nem tudtak jobbat, így ez lett a szabvány.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Még csak annyit a nagyfelbontású digitális megjelenésről, hogy pont nemrég esett meg, hogy valami észlény "kiadó",
azt kérte tőlem, hogy konvertáljam fel 48-ra a 44.1-es mastert a nagyfelbontású kiadáshoz.
Persze elküldtem a picsába, hogy hagyjon békén az ostobaságaival.
Ha kell, akkor kap 24/44,1-et, de abból semmiképpen sem fogok 48-at csinálni neki.

Egyszer lehet, hogy a digitális megjelenés lesz az elsődleges és akkor mindenki átáll egy nagyobb felbontású masterre
és a CD-re meg butítanak egy verziót. Leginkább a 24 bitnek lenne amúgy értelme.
A vakteszteken általában mindenki el szokott bukni, amikor pl. 44,1 vs 96kHz-et néznek össze,
szóval nem véletlen, hogy nem annyira terjedtek el ezek a formátumok.
A jelfeldolgozásnál van ezeknek inkább nagy szerepük, ott még a 8-szorosra(384kHz) is szükség van bizonyos dolgoknál,
de végtermékként nincsen olyan nagy jelentősége. 44.1-48 viszonylatban meg főleg nincs.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta xinu:

Annyi létjogosultásga már azért lett, hogy már nem csak cd-n adnak ki zenéket hanem digitális formában - vagy kizárólag abban - és ott lehet magasabb mint 16/44 akár sokkal is pl. bandcamp értékesítés esetén (vagy más digitális zeneáruházban). Flac-et be lehet lőni akármilyen magas minőségre. Lehet, hogy ez később jobban terjed és már nem gagyizunk a cd-kkel és mp3-makkal?!

 

Az össze-vissza formátumok nagy galibát okoznak még ma is. Nálunk a stúdiókban napi probléma ez. Hosszú sztorikat tudnék mesélni... (ha kell írok példákat) DE:
Okos, előrelátó emberek, korábban jól kitalálták a zenei szabványt, ami 44.1kHz, 16 bit. 
A 16 bitet már rég meghaladtuk, de a 44,1 kHz kitűnően lefedi a hallható frekvenciatartományt.
Az egész mizéria a méretek miatt lett szabványosítva. Ennyi információ fért fel egy CD-re (kb 80 percnyi hanganyag). Korábban is, még az analóg korszakban is a tárolóhely volt a legnagyobb probléma. Kezdődött a szalaghosszal-amit a fordulatszám csökkentésével tették gazdaságosabbá a minőség rovására. Ezután jött a kompakt kazetta, majd a DAT, Minidisc, stb... végül-párhuzamosan a CD, most meg a statikus tárolók.
Még így is inkább tömörítenek, nem azért, hogy rosszabb minőségben hallgassunk zenét, hanem, hogy kezelhetőbbek lehessenek a file méretek.
Így is iszonyatos mennyiségű információtartalmat kell kezelni (online, felhőben, stb., nem beszélve az adatok fizikai tárolásról.) Nem valószínű, hogy ez hirtelen megváltozna felfele!
Most még az is "nagy" dolog, hogy nagyjából az eredeti méretű (44,1/16bit-es!!!) adatot stream-elhetjük (Tidal pl.), de azt is csak asztali gépen, megfelelő előfizetés és sávszélesség mellett.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Igen, írjál légyszíves konkrét példákat. Azokból mindig lehet okulni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Amúgy valami filmes matek miatt lett pont 44.1kHz a szabvány, nem azért mert akkora nagy királyság.
Sokkal jobb lett volna már akkor 48-at csinálni és akkor nem kellene kínlódni a kétféle szabvánnyal.
Valóban gond volt az adattárolás is, meg főleg az átviteli sebesség.
Az audio CD-nél az volt az egyik fő feladat, hogy ne akadjon el a kiolvasás és azt még 44,1-gyel is alig tudták megoldani kezdetben.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!

Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!

Bejelentkezés

×