Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Fantom X memóriakártya


picur8572

Kérdés

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

A cucc innen hogy működik samplerként tudja vki?

Tehát CF kártyáról lát Roland vagy Akai formátumot?

 

A CF kártyának elég kötött a struktúrája. Egy bizonyos könyvtárba kell bedobálni az importálni kívánt fájlokat, máshogy nem lehet beintegrálni a rendszerbe. Én speciel még csak wav fájlokat tettem rá… azokat külön Audio Import funkcióval kell a hangszer számára elérhetővé tenni. Ilyesformán még nem találkoztam AKAI import lehetőséggel. Igaz, eddig önálló AKAI fájlokkal sem találkoztam, mert azok valami PC számára olvashatatlan CD formátumban vannak megírva :)

 

Ha van ilyesmire mód, akkor úgy tippelem, hogy max PC-s editorban lehetne megmókolni. Ez csak tipp.

Link to comment
Share on other sites

A CF kártyának elég kötött a struktúrája. Egy bizonyos könyvtárba kell bedobálni az importálni kívánt fájlokat, máshogy nem lehet beintegrálni a rendszerbe. Én speciel még csak wav fájlokat tettem rá… azokat külön Audio Import funkcióval kell a hangszer számára elérhetővé tenni. Ilyesformán még nem találkoztam AKAI import lehetőséggel. Igaz, eddig önálló AKAI fájlokkal sem találkoztam, mert azok valami PC számára olvashatatlan CD formátumban vannak megírva :)

 

Ha van ilyesmire mód, akkor úgy tippelem, hogy max PC-s editorban lehetne megmókolni. Ez csak tipp.

Kösz! Mikor vettél Fantomot? Úgy tudtam a PC3 után egy Yamaha MOX-ra cseréltél ha jól emléxem.

Ez a Roli jelent vmi nagyobb előrelépést számodra a korábbiakhoz képest?

AKAI:

Igen a sampling disceknek mind speciális fájlszerkezetük van akár a Roland, Yamaha, Akai, Emu stb régi dolgait nézzük akik anno csinálták ezt a vonalat. Ehhez vannak pcs programok amelyek több kevesebb sikerrel tudják olvasni, konvertálni aformátumoka egymás közt. A dolog azért is érdekes mert pl Akai formátumra jelent meg a legtöbb anyag ami nagy változást tud jelenteni egy sampler alapú hangszernél vagy ide vonatkozóan a Rolandnak is számos kiadott lemeze volt amiből gyakorlatilag máig építi hangszereit! Elég csak az Integra cuccra, vagy a régi SRJV, SRX bővítőkre gondolni, amelyek mintái is ezekből kerültek ki. Tehát ha visszafelé is menne, azaz egy Fantom X importálná a multi sample fájlokat, az nem lenne rossz! Van azonban sejtésem hogy ha meg van bonyolítva így a betöltés mozzanata, az szándékos a gyártótól, vagyis könnyen meglehet hogy csak wav fájlokat enged be, úgy meg macerás layereket építeni belül.

Link to comment
Share on other sites

Kösz! Mikor vettél Fantomot? Úgy tudtam a PC3 után egy Yamaha MOX-ra cseréltél ha jól emléxem.

Ez a Roli jelent vmi nagyobb előrelépést számodra a korábbiakhoz képest?

 

Igen, Kurzweil PC3LE6-ról váltottam MOX6-ra. Valójában az történt, hogy mindent kiürítettem a szobából hogy végül csak egyetlen hangszer maradjon. Felhagyok a hangszertobzódással, a szinti emeletekkel és a kiegészítő-kupaccal :) Volt külön workstation-om, volt külön samplerem, volt külön effekt stb. stb. Nincs időm rájuk, ha meg jut egy kicsi, akkor könnyen és egyszerűen szeretnék alkotni valamit.

 

Mint hangszer, összességében a PC3LE6 volt amit a legjobban szerettem, de otthoni azonnali ötletelésre az volt a legnehézkesebb, ezért alakult át MOX-ra. A MOX6 egyébként azt mondom, hogy hangban jobb, mint a Fantom X6. Nem volt rossz alternatíva és ha nem viszik el egy hét leforgása alatt az összes meghirdetett cuccomat, akkor sem sírtam volna ha megmarad a MOX… csak akkor kell mellette a sampler és kezdődik minden elölről, hogy akkor mégsem adom el a samplert sem, meg a samplerhez az effektet stb. és kezdenek ugyanúgy megmaradni a kütyük :D

 

Szóval minden elment és a FANTOM X6 rég dédelgetett álom volt :) Az elődeihez képest előrelépés, hogy a MOX-hoz képest anyagból van, szép hangszer, egyben van, nagy színes kijelzővel és míg a MOX torkig tele van számomra használhatatlan "automata kíséretes" arpeggiátorral, addig a Fantom "csak" egy hangszer az én ízlésemnek megfelelő célszerűségekkel. Előrelépés ugye a sampler is, amivel 4 dinamikazónában lehet garázdálkodni és teljesen leosztható billentyűtartományokkal... például nem okozott gondott a zenekari VR09-em zongoráját bemintázni a fantomba úgy, hogy 3 dinamika-zónás zongoramintám legyen összekeverve a saját mintáimat a belső PCM-el, kb. 1-2 óra alatt. A PC3LE6-al szemben előrelépés egyértelműen a kezelhetőség és a plusz sampler, illetve a teljes terjedelmében át-routolható és szerkeszthető effekt processzor.

 

Ha magát a hangot kéne minősítenem, akkor valójában a PC3LE6 és a MOX6 is jobbak voltak mint a FANTOM X6, de ez nem azt jelenti, hogy rossz a Fantom, azaz nekem bőven használható, plusz bővíthető és samplingelhető is, és a legfontosabb szempont, az UI számomra a legmegfelelőbb az előzőekhez képest.

 

Számomra a Fantom X6 romantikája a legnagyobb előrelépés a korábbiakhoz képest :)

Link to comment
Share on other sites

Igen, Kurzweil PC3LE6-ról váltottam MOX6-ra. Valójában az történt, hogy mindent kiürítettem a szobából hogy végül csak egyetlen hangszer maradjon. Felhagyok a hangszertobzódással, a szinti emeletekkel és a kiegészítő-kupaccal :) Volt külön workstation-om, volt külön samplerem, volt külön effekt stb. stb. Nincs időm rájuk, ha meg jut egy kicsi, akkor könnyen és egyszerűen szeretnék alkotni valamit.

 

Mint hangszer, összességében a PC3LE6 volt amit a legjobban szerettem, de otthoni azonnali ötletelésre az volt a legnehézkesebb, ezért alakult át MOX-ra. A MOX6 egyébként azt mondom, hogy hangban jobb, mint a Fantom X6. Nem volt rossz alternatíva és ha nem viszik el egy hét leforgása alatt az összes meghirdetett cuccomat, akkor sem sírtam volna ha megmarad a MOX… csak akkor kell mellette a sampler és kezdődik minden elölről, hogy akkor mégsem adom el a samplert sem, meg a samplerhez az effektet stb. és kezdenek ugyanúgy megmaradni a kütyük :D

 

Szóval minden elment és a FANTOM X6 rég dédelgetett álom volt :) Az elődeihez képest előrelépés, hogy a MOX-hoz képest anyagból van, szép hangszer, egyben van, nagy színes kijelzővel és míg a MOX torkig tele van számomra használhatatlan "automata kíséretes" arpeggiátorral, addig a Fantom "csak" egy hangszer az én ízlésemnek megfelelő célszerűségekkel. Előrelépés ugye a sampler is, amivel 4 dinamikazónában lehet garázdálkodni és teljesen leosztható billentyűtartományokkal... például nem okozott gondott a zenekari VR09-em zongoráját bemintázni a fantomba úgy, hogy 3 dinamika-zónás zongoramintám legyen összekeverve a saját mintáimat a belső PCM-el, kb. 1-2 óra alatt. A PC3LE6-al szemben előrelépés egyértelműen a kezelhetőség és a plusz sampler, illetve a teljes terjedelmében át-routolható és szerkeszthető effekt processzor.

 

Ha magát a hangot kéne minősítenem, akkor valójában a PC3LE6 és a MOX6 is jobbak voltak mint a FANTOM X6, de ez nem azt jelenti, hogy rossz a Fantom, azaz nekem bőven használható, plusz bővíthető és samplingelhető is, és a legfontosabb szempont, az UI számomra a legmegfelelőbb az előzőekhez képest.

 

Számomra a Fantom X6 romantikája a legnagyobb előrelépés a korábbiakhoz képest :)

 

Milyen samplered is volt?

Igazad van! Én egy Motif XS előtt ülve jöttem rá anno, hogy bár jók a külön vas samplerek is, de önmagukban már macerásabbak, régiek, meghibásodhatnak és akkor obi van kenobi, de a leginkább megfontolandó, hogy egy samplerrel integrált workstation mint Korg, Yamaha, Roland, a RAM kapacitása mellett azért nagyon komoly FX szekcióval is ott van készen tálalva. Ez mondjuk egy régi Akai vagy Emu samplertől nem is várható el. Persze lehet multi effekt rackkel külön használni, de az már stúdió terület, meg eleve össze kell lőnni őket hogy használható legyen, babusgatni editálgatni, patchenként utána ezeket elmentegetni és ilyenkor újraírja az ember a hangszerét, utána meg eladja és veszve van a sok munka is...

 

A Rolandoknak egyébként a billentyűzetük is komolyabb mint a többi gyártónál, odafigyelnek a lényegre.

VR09-ben annyival komolyabb a zongora? Az X-ben is már egy 4 layeres, 88 hangon mintázott Steinway brillírozik, sztem nem is rosszul. A Yamaháknak ehhez képest bár szép, csillogó, diszkantos a zongora hangszínük, mégis olyan kissé yamahás, erőtlen, nincs teste igazán a hangnak, bőven kell EQ-zni, meg egyéb.

 

A multi-arpeggiatorok nekem kifejezetten tetszenek, mert gyors ötleteléshez nagyon jól lehet velük haladni és nekem sokszor az idő ami kevés. Persze uniformizálnak is, de főleg a dance műfajhoz lettek megalkotva, aki mást akar, az vesz egy kísérőautomatikás hangszert. Viszont ami a hab a tortán, hogy van egy ARP OFF gomb a Yamikon és az egy mozdulattal kihúzza a "fájós fogat" a problémakörből. :) Innen nézve inkább több legyen egy hangszerben mint kevesebb, hisz a többől könnyebb elvenni ami felesleges. Őszintén én egy rack Fantom X-re vágynék, egyrészt a sampler része izgat, másrészt az SRX bővíthetőség. Ebben nagyot dobott a Roland. De legjobb ha a nagy márkákból van 1-1 a polcon és akkor minden megvan.

Nálam a felállás a következő lesz valszeg a jövőben:

- Korg M3-M

- Yamaha vmi (még nincs eldöntve, de mindenképp keyboard)

- Roland Fantom XR

Ezzel már úgy kibékülnék. Ráadásnak meg egyszer vmi Nord Elektro 3 v 4 + egy Waldorf modul (Q, XT) több szerintem nem is kell, max egy jó kalapácsmechanika, ami vagy Numa Concert vagy egy Roland RD700sx, gx, nx, esetleg Triton Extreme 88.

Álomnak is szép már. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...