Korábban írtam egy nagyobb lélegzetvételű elemzést a KORG MicroStation mini-munkaállomásról: http://synthimania.blog.hu/2011/11/13/ne_kutyuzzel_zenelj_avagy_kutyuvel_zenelj Azóta szereztem néhány gyakorlati tapasztalatot, amivel érdemesnek látom folytatni a hangszer lehetőségeinek bemutatását. Például az effekteket lehetne még kicsit részletezni. Szóval van a MicroStationban 5 insert, 2 master és 1 total effekt. A TOTAL effektet egyelőre kapcsoljuk ki, arról később írok. Annó már a KORG Trinity
Korábban írtam egy nagyobb lélegzetvételű elemzést a KORG MicroStation mini-munkaállomásról: http://synthimania.blog.hu/2011/11/13/ne_kutyuzzel_zenelj_avagy_kutyuvel_zenelj Azóta szereztem néhány gyakorlati tapasztalatot, amivel érdemesnek látom folytatni a hangszer lehetőségeinek bemutatását. Például az effekteket lehetne még kicsit részletezni. Szóval van a MicroStationban 5 insert, 2 master és 1 total effekt. A TOTAL effektet egyelőre kapcsoljuk ki, arról később írok. Annó már a KORG Trinity
Régóta keresem az utam a zenében. Az Oklahoma Country zenekarban játszok 1994 óta és nagyon sokat köszönhetek a bandának mind emberileg, mind zeneileg. Nagyon szeretem és a zenei fejlődésemhez is rengeteget hozzátesz a zenekarosdi. A country zenekar mellett azonban nem múlt el a szintetizátorok iránti érdeklődésem, kíváncsiságom sem... legfeljebb az évek során kicsit megváltozott. Az élő zenélés hatást gyakorolt a privát tevékenységemre. A zenekari tapasztalataimat felhasználva egyre-másra szá
Régóta keresem az utam a zenében. Az Oklahoma Country zenekarban játszok 1994 óta és nagyon sokat köszönhetek a bandának mind emberileg, mind zeneileg. Nagyon szeretem és a zenei fejlődésemhez is rengeteget hozzátesz a zenekarosdi. A country zenekar mellett azonban nem múlt el a szintetizátorok iránti érdeklődésem, kíváncsiságom sem... legfeljebb az évek során kicsit megváltozott. Az élő zenélés hatást gyakorolt a privát tevékenységemre. A zenekari tapasztalataimat felhasználva egyre-másra szá
Régóta keresem az utam a zenében. Az Oklahoma Country zenekarban játszok 1994 óta és nagyon sokat köszönhetek a bandának mind emberileg, mind zeneileg. Nagyon szeretem és a zenei fejlődésemhez is rengeteget hozzátesz a zenekarosdi. A country zenekar mellett azonban nem múlt el a szintetizátorok iránti érdeklődésem, kíváncsiságom sem... legfeljebb az évek során kicsit megváltozott. Az élő zenélés hatást gyakorolt a privát tevékenységemre. A zenekari tapasztalataimat felhasználva egyre-másra szá
Zenészkollegám, VAZO a korg.blog.hu hasábjain már korábban írt egy kis tesztet a KORG microSTATION nevű minihajójáról "Ne kütyüzzél! Zenélj!" címmel. Akkor arra utalt a címmel, hogy a számítógép fejlődésének és az egyre nagyobb számban elterjedő szoftverszintetizátoroknak köszönhetően a zenélés egyre inkább eltolódik a számítógépek irányába, és biza a zenélést felváltotta a "kütyüzés". Való igaz, a szoftverek nem foglalnak helyet a szobában és szinte bármi elérhető ingyen..., de valahogy mégsem
Zenészkollegám, VAZO a korg.blog.hu hasábjain már korábban írt egy kis tesztet a KORG microSTATION nevű minihajójáról "Ne kütyüzzél! Zenélj!" címmel. Akkor arra utalt a címmel, hogy a számítógép fejlődésének és az egyre nagyobb számban elterjedő szoftverszintetizátoroknak köszönhetően a zenélés egyre inkább eltolódik a számítógépek irányába, és biza a zenélést felváltotta a "kütyüzés". Való igaz, a szoftverek nem foglalnak helyet a szobában és szinte bármi elérhető ingyen..., de valahogy mégsem
Még bele sem melegedtünk, máris véget ért a Korg Monomania Sound Contest verseny. Nagyon tanulságos volt nézegetni a többi pályaművet, hiszen egy kis bohóckodás mellett láthattunk (hallhattunk) sok rendkívül ötletes, akár technikájában, akár megvalósításában érdekes alkotást is. Természetesen én is képviseltettem magam mind az SFX, mind a MUSIC kategóriában, hiszen mániámhoz hűen már csak passzióból is ott kellett hogy legyek a mezőnyben :-) Nagy meglepetésemre és ör
Még bele sem melegedtünk, máris véget ért a Korg Monomania Sound Contest verseny. Nagyon tanulságos volt nézegetni a többi pályaművet, hiszen egy kis bohóckodás mellett láthattunk (hallhattunk) sok rendkívül ötletes, akár technikájában, akár megvalósításában érdekes alkotást is. Természetesen én is képviseltettem magam mind az SFX, mind a MUSIC kategóriában, hiszen mániámhoz hűen már csak passzióból is ott kellett hogy legyek a mezőnyben :-) Nagy meglepetésemre és örömömre, november 11-én k
2010 májusában, hazánkban az elsők között jutottam az izgi kis eszközhöz, a KORG Monotron-hoz. Lelkesedésemben azonnal csináltam is neki egy internetes oldalt "Korgfun Monotron Page" néven. www.korgfun.ingyenweb.hu Írtam is egy kis tesztet az eszközről és a köszöntő írásomban így nyilatkoztam róla: "...úgy gondolom, hogy a MONOTRON egy olyan kis kütyü, amihez szinte bárki hozzájuthat, mégis betekintést kaphat a komolyabb analóg szintetizátorok világába. Biztos vagyok benne, hogy valami érd
2010 májusában, hazánkban az elsők között jutottam az izgi kis eszközhöz, a KORG Monotron-hoz. Lelkesedésemben azonnal csináltam is neki egy internetes oldalt "Korgfun Monotron Page" néven. www.korgfun.ingyenweb.hu Írtam is egy kis tesztet az eszközről és a köszöntő írásomban így nyilatkoztam róla: "...úgy gondolom, hogy a MONOTRON egy olyan kis kütyü, amihez szinte bárki hozzájuthat, mégis betekintést kaphat a komolyabb analóg szintetizátorok világába. Biztos vagyok benne, hogy valami é
A már lentebb említett csereberélések során hozzájutottam egy kicsit ütött-kopott, de remekül működő és izgalmas újdonságokkal kecsegtető CASIO DZ-1 Midi Drum Translator-hoz. Sok mondanivaló nincsen róla... az elektromos dob padjainak leütéseit alakítja MIDI jellé és bármilyen hangmodul, szinti, dob modul megszólaltatható vele. Már ha van elektromos dobunk... No de nekem nincs ilyenem, úgyhogy magamnak kellett kitalálnom egy a célnak megfelelő trigger padot. Készítettem több próbada
A már lentebb említett csereberélések során hozzájutottam egy kicsit ütött-kopott, de remekül működő és izgalmas újdonságokkal kecsegtető CASIO DZ-1 Midi Drum Translator-hoz. Sok mondanivaló nincsen róla... az elektromos dob padjainak leütéseit alakítja MIDI jellé és bármilyen hangmodul, szinti, dob modul megszólaltatható vele. Már ha van elektromos dobunk... No de nekem nincs ilyenem, úgyhogy magamnak kellett kitalálnom egy a célnak megfelelő trigger padot. Készítettem több próbadarabot, levont
Volt már itthon annyi kütyü, hogy csereberébe kezdtem. Így került hozzám egy kis felújításra szoruló, de remek gitár. Csak egy poticserére és húrozásra volt szükség és máris régi fényében ragyog legújabb szerzeményem. De hogy kerül hozzám gitár? Billentyűs vagyok, de számtalan olyan gitárhangzás és technika tetszik, ami szintetizátorral nem utánozható le. Ezért gondoltam, alap szinten belevágok a gitárkezelésbe is. Nem leszek profi gitáros és nem is szeretnék gitártudással kérkedni,
15 éve vagyok (voltam?) KORG-mániás. Sok típuson végigmentem, a drágábbakon meg a kiállításokon :-) Aztán most valahogy gondoltam egy merészet és váltottam egy nagyot. A jól megszokott és imádott KORG Trinity-től és az őt körülvevő szedett-vedett kiegészítőktől megválva beszereztem egy KURZWEIL K2500X-et. Ami a menűrendszert és az editálást illeti, sok tanulni való van és a V.A.S.T lelki világa az még egy külön fejezet, de a hangja az valami egészen más mint amit eddig megszoktam.
A KORG SR1 (SOS) recordere egy igazán hasznos kis eszköz. Sokszor láthattuk, hallhattuk a technikai paramétereit, így arra nem térnék ki... legyen elég, hogy végtelen számú sáv felvételére alkalmas “overdub” módszerrel. A kis eszközt láthattuk számos videóban, amelyekben gitáros zenész kollegák mutatják be, milyen hasznos eszköz és milyen könnyű vele nótákat képezni. De miért épp csak gitárosok használhatnának egy ilyen berendezést? A bemenetei között megtalálható a stereo lin
Igen, bejött a dolog. Elkészültem az első, kizárólag harddisc recorderrel rögzített zenémmel. A felvételhez nem használtam sem PC, sem MIDI szekvenszert, hanem mindent egyetlen ROLAND RS-5 szintiből játszogattam fel audió sávokra. Ennél fogva pontosításra sem volt lehetőség. Mint a többi munkámat, úgy ezt sem nevezném "albumszámnak", hanem csak úgy zenélgettem egyet. De jónak érzem az irányt, hogy az egyéni munkásságomban is a zenekari gondolkodásmódot alkalmazzam. Ez a módszer így nagyon hasonl
Lipcsei István barátom és zenészkollegám nagy fába vágta a fejszéjét: régóta foglalkoztatja a szintetizátoros muzsika, megjárta a szokásos PC trackeres lépcsőfokokat is, de istenigazából pár éve vágott bele komolyabban a zenélésbe. Most úgy érezte, elérkezett az idő, hogy tegyen egy összefoglalót és bemutassa nagyközönség előtt is, hogy hol tart a szintetizátoros muzsikálás és az egy életen át tartó fejlődés hosszú útján. Aki csinált már ilyet, az tudja, hogy az elektronikus hangszerek eg
Idén is volt szerencsénk a Wimmelburgi Countryfest-en muzsikálni egy nagyot. Nemsokára hivatalos összefoglalóval, videomontázzsal és képgalériával is szolgálunk majd, de addig is ízellítőnek találtam egy-két videót, németországi koncertlátogatóktól.
Neobetyár lett a címe, mert bár a dorombon és a lábcsapkodáson kívül semmi autentikus hangszer nem került bele, valahogy mégis betyáros hangulatú lett a dolog... amolyan újhullámos-betyáros. No és betyár nehéz volt, hiszen a zene már rég megvolt, de a videókészítésbe többször beletörött a bicskám. Az van ugyanis, hogy mint minden zeném, ez is teljesen improvizatív módon készült... a zongoraszólók egyszeri és megismételhetetlenek, a harmónikafutamokat a zene készítésekor részletekben vettem fel
...hanem "Zöld mezők". Hiszen ahogy korábban meséltem, egyre inkább elkanyarodok az elektronikus zenétől és lehetőségeimhez - nem utolsó sorban képességeimhez - mérten egyre-másra nyúlok akusztikus hangszerekhez. Ezt a törekvésemet tökéletesen támogatja a ROLAND SP-808, hiszen a teljes felvételi és keverési munka vele készült, mindennemű utómunka, hangszínelési, vagy masterelési folyamat nélkül. A zene kicsit Mike Oldfield utánérzés, jelzés értékkel erre (is) utal a cím :-). A szám elkés
Ennek a projektnek az volt a fő célja, hogy csak KORG hangszereket használjak az elkészítéshez, azon belül is inkább a retró vonalból, amely rég mellőzött, bárki számára könnyen elérhető eszközöket jelent és amelyeket a mai eszközök mellett hajlamos az ember a feledés homályába veszejteni. Minden hangot egy darab KORG 05R/W hangmodulból nyertem, amelyeket már a hangmodulon belül szerkesztettem és egy KORG AX3G gitáreffekttel tettem teljessé, hogy egy kicsit más köntösben mutathassam be a régi
"Változik az ízlésem. Öregszek, vagy mi a szösz. Egyre kevésbé villanyoz fel az elektronikus zene készítése, az elektronikus prüntyögések kikeverése és az egyujjas appreggiók programozása." Ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem miközben már hónapok óta próbáltam megkedvelni a KORG MS2000BR-t és készültem egy tényleg megújuló, átütő mű elkészítésére... Nem történt meg az áttörés. Már eddig is próbáltam a PC-t mellőzni a zenélésből amennyire lehetett. Az elmúlt egy évben fokozatosan hagyt
Az ünnepek alatt hazavittem a zenekarból a WSA1-et és gondoltam kicsit szórakozgatok vele. A zenekarban csupán a zongora és az orgona hangját használom, ezért a hangszer tudásának több mint 90%-a kihasználatlan marad. Így viszont egy kicsit elkalandozgattam vele szobai körülmények között is :-) Improvizáció A stílus szekvenciát egy Yamaha QY70 biztosítja. A dob, basszus, zongora és szinti szóló hangszerelés a Technics WSA1-ből szól, a szinti szőnyeg pedig a KORG MS2000BR-ből. A Trinity e
Évek óta vágytam egy komolyabb virtuál-analóg szintire... a KORG MS2000R képe majdnem két évig volt a számítógépem háttere, de csak mert olyan sok tekerője volt, meg szép volt a kép, de a legmerészebb álmaimban sem gondoltam, hogy egyszer hozzám is kerülhet egy ilyen, sőt igazából utána sem néztem, nem tudtam milyen értéket képvisel. Aztán egyszercsak úgy hozta a sors, hogy sikerült hozzájutnom egyhez. Természetes, hogy rögtön zene készült vele :-) Az alábbi zene KORG Trinity-ben ker