Jump to content
  • bejegyzés
    1
  • hozzászólás
    9
  • megtekintés
    299

A kultúripar, autenticitás és a pályázatok


Első körben megjegyezném, hogy az írásban le lesz írva a marxista kifejezés. Ez társadalomtudományos szemmel nem azt jelenti, hogy valaki egyetért a kommunizmus eszményével, hanem hogy Marx és Engels dialektikus-történelmi materializmus módszerével vizsgálja a társadalmat és a világot.

Nem szoktam az ilyeneket kiírni magamból, de itt a fórumon és a blogok között relatíve gyakori témává vált a pályázatok és a kulturális elit kérdése. @Észak-Banánisztán TV oknyomozó cikkei közül most egyet emelnék ki, mégpedig a „gój-mentes” zsűriről szólót (https://www.menemszol.hu/blogs/entry/332-id%C3%A9n-is-g%C3%B3j-mentes-zs%C5%B1ri-hallgatta-meg-a-wmmd-%C3%A9s-a-magneoton-el%C5%91ad%C3%B3it/), de volt már itt szó Ákosról is. Kis vita alakult ki ennek rasszista felhangjáról, és én is szerencsétlen megfogalmazásnak és metaforának tartom, de nem gondolom, hogy ilyen célzattal írta ezt a kifejezést az író. A gój héber eredetű szó, jelentése „nem zsidó”, aminek jelen van a pejoratív használata, ám a kontextusból én azt szűrtem le, hogy itt arról van szó, hogy van még egy pályázat, amit a jelenlegi, hosszú ideje regnáló, és önmagát újra és újra kitermelő kulturális elit zsűrizik. Ezzel valamennyire egyet is tudok érteni, mivel én is azt látom, hogy a pályázatok kizsigerelnek és kihasználnak, és sokkal inkább a tőketermelési potenciál a meghatározó szempont, mint bármilyen művészeti. És ahhoz, hogy ezt érthetően megmagyarázzam, kicsit elkanyarodnék a 20. század egyik nagy szociológus-filozófusához, Theodor Adornohoz.

Sokmindennel foglalkozott Adorno, és kétségkívül sok hülyesége is volt, nem rejtette lepel alá a véleményét – az Új zene filozófiája c. könyvében Stravinsky zenéjét regresszívnek és „fasisztoid” jellegűnek írja le, Schönberget pedig az igaz progresszióként írja le (leegyszerűsítve). Marxista-kritikai filozófusként furcsa, hogy pont azt a zeneszerzőt vádolja ezzel, akinek a Tavaszi áldozat című balettjén tömegverekedés kerekedett a munkásosztály és az arisztokrácia között. Kellően rasszista motívumok is megjelennek az On jazz című írásában, de hát mégiscsak ’50-es évek. Azonban az egyik legfontosabb műve Max Horkheimerrel együtt íródott, A felvilágosodás dialektikája címmel, amiben most kiemelkedő szerepet játszik A kultúripar – A felvilágodás, mint a tömegek becsapása c. fejezet, amiben kifejti, hogy a kultúra termelése és fogyasztása a 20. század során elkezdte követni az ipari cikkek tömeggyártás jellegét. A művészeti jelleg gyakorlatilag megszűnik, és az ipari termelés, mint tőketeremtő erő, válik az alkotás elsődleges funkciójává. És ha ezt az 1950-es években már megfogalmazták, mára viszont szerintem mindannyiunk számára egyértelmű ez a jelenség. Tömeggyártott zene, filmek, egyformaság, valódi tartalom nélkül. Nyilván ez nehezen értelmezhető nem egy kapitalizmus által kitermelt jelenségként, azonban most nem szeretnék kapitalizmus kritikába átmenni, pusztán a kultúriparról és annak általunk is tapasztalt szegmenseiről szeretnék írni.

Lássuk be, hogy a nyugati kultúra mára már szinte tényleg minden szegmensében internalizálta a kapitalizmust (a témában ajánlom A kapitalista realizmus c. könyvet). Ne értsen félre senki, annak ellenére, hogy sok baloldali szerzőről írok, alapvetően én is piacpárti vagyok, viszont úgy gondolom, hogy fontos róluk beszélni ahhoz, hogy értsük a témát, és lehet kritizálni azon dolgokat is, amikkel egyetértesz. Visszakanyarodva a magyar helyzethez: a kultúripart nem feltétlenül úgy kell elképzelni, mint egy gyár (bár Hollywood szerintem egy tökéletes gyár-szimbólum), hanem inkább, mint egy informális, közvetett érdekszerződés. Az aktuális kulturális elit tagjai érdekeltek abban, hogy ők formálhassák a következő generációt. A következő generáció, azaz akik jelentkeznek, és mondjuk tegyük fel, nyernek is egy ilyen pályázatot, kiszolgáltatottá válnak, azaz hatalmat képesek gyakorolni felettük. Az, hogy a NAV-ot kiküldik, ha az NKA logó nincs kitéve egy megjelenésre, már egy extrém eset: sok feltörekvő előadónak már az is megrendítő lehet, ha megvonják a hosszabb időterjedelmű támogatást. Ez a hatalomgyakorlás talán kevésbé direkt és szigorú, mint a munkaerőpiacon (ld. a millió meg egy hírt, amikor kirúgtak valakit amiért lájkolt egy posztot FB-n -nem csak Magyarországon, mindkét nagy ideológiai tömb esetében), azonban mégis jelen van. És ezzel igazából az a nagy baj, hogy az autenticitást, a művészi szabadságot gátolja, mivel a kultúripar vagy szépen lassan a „saját maga” által elképzelt képére formál, vagy kilök magából, úgy pedig lőttek annak, hogy ebből élj meg. Szeretném mégegyszer hangsúlyozni, hogy a kultúripar, és minden, amit tesz, egy absztrakció, és ezek valójában strukturális beágyazódások a társadalomban.

És mi ebben az egészben mit tehetünk? Úgy gondolom, zenészként, hangmérnökként, technikusként, hobbi vagy hivatásos gombnyomogatóként és tekerentyű-tekergetőként, DJ-ként, sound-designerként, vagy bárkiként, aki itt a fórumon jelen van, fontos tudnunk a helyünket, szerepünket a világban. Érdemes az itt elhangzottakat tudatosítani, és tanácsolom, hogy vonjátok le a saját konklúzióitokat az elhangzottakkal kapcsolatban, és szívesen várom az ellenvéleményeket is. Számomra a zenélgetés mindig is hobbi volt, többek között azért, mert szerintem, és nagy sajnálattal mondom ezt, de tudatosítanunk kell, hogy kicsi a valószínűsége annak, hogy az alkotásból éljünk meg, és emellett autentikusak maradjunk. Ha teljesen autentikusak maradunk, és tényleg csak azt csináljuk, amit szeretnénk és ami belőlünk jön, talán kis zsebpénzt összeszedünk alkalmi fellépésekből, kiadásokból. Ha a zenélésből akarsz megélni, az vagy nagyon hosszú és fáradalmas folyamat, amiben talán megtartod az autenticitásod, vagy pályázol, beágyazódsz, veszítve önmagadból. Amiben szerintem komoly lehetőségek vannak, azok az alulról szerveződő kisebb művészeti csoportosulások, decentralizált kiadók, illetve a szubkultúrák, amik valamennyire segíthetnek szélesebb közönséghez eljuttatni a munkád, megőrizve a művészi szabadságodat.

Az említett könyvek (természetesen teljesen legális úton megszerezve) megvannak PDF-ben. Ha valakit érdekel, szívesen átküldöm.

Kellemes ünnepeket!

  • Like 3

9 hozzászólás


Recommended Comments

Észak-Banánisztán TV

Válaszolta (szerkesztve)

A népírtástásnak "köszönhetően",  a nemzetközi közbeszédben ma már tarthatatlan a zsidók rasszizmusának tabusítása
és a többi összefonódás tagadása is átfordult retardált-naív megítélésűvé. Felesleges ezen aggódni! 

A mai hazai zeneipar csak nyomokban tartalmaz kapitalizmust, elérte a magyar filmipar szintjét. 
A kirekesztett zenész, technikus, stb annyit tud tenni, hogy Ő is nemet mond: 
Fogyasztóként bojkottál, zenészként csak zárt, privát helyen lép fel. 
Ne támogasd azokat a klubokat akik neked rosszabb feltételeket kínálnak! 
Most, amikor a magyar fesztiválipar úgy dől be, mint a Disney, lehet hallatni a hangunk! 

Teljesen felesleges reménykedni, erőlködni, mert annyira pofátlanul sok pénzt tolnak a kiválasztottakba, hogy esélytelen vagy. 
Előbb lépnek fel nagy fesztiválon, mint hogy megjelenne az első számuk. 
A pályázást is felejtsd el, ez nem úgy működik, hogy csinálsz valamit és jelentkezel!  

Szerkesztette Észak-Banánisztán TV
Qtrash

Válaszolta

Nos, én szívesen átböngészném az említett könyvek közül az Új zene filozófiája illetve A felvilágosodás dialektikája című műveket. Előre is köszönöm.

fulipapa

Válaszolta

Ekkor: 2024. 12. 21. at 4:10 írta Észak-Banánisztán TV:

A népírtástásnak "köszönhetően",  a nemzetközi közbeszédben ma már tarthatatlan a zsidók rasszizmusának tabusítása
és a többi összefonódás tagadása is átfordult retardált-naív megítélésűvé. Felesleges ezen aggódni! 

A mai hazai zeneipar csak nyomokban tartalmaz kapitalizmust, elérte a magyar filmipar szintjét. 
A kirekesztett zenész, technikus, stb annyit tud tenni, hogy Ő is nemet mond: 
Fogyasztóként bojkottál, zenészként csak zárt, privát helyen lép fel. 
Ne támogasd azokat a klubokat akik neked rosszabb feltételeket kínálnak! 
Most, amikor a magyar fesztiválipar úgy dől be, mint a Disney, lehet hallatni a hangunk! 

Teljesen felesleges reménykedni, erőlködni, mert annyira pofátlanul sok pénzt tolnak a kiválasztottakba, hogy esélytelen vagy. 
Előbb lépnek fel nagy fesztiválon, mint hogy megjelenne az első számuk. 
A pályázást is felejtsd el, ez nem úgy működik, hogy csinálsz valamit és jelentkezel!  

No bármiféle etnikai jellegű említéseket én itt örülnék ha abba is hagynánk, egyrészt felesleges és irreleváns, másrészt méltatlan ide. 

Azzal a kijelentéseddel hogya zeneipar nyomokban tartalmaz kapitalizmust, egyet is értek:

pont ahogy maga a modern kapitalista rend is csak nyomokban tartalmazza önmagát, a szabadpiacot és a versengést. Amerikában 6 cég irányítja gyakorlatilag a teljes médiabirodalmat. Ez önmagában teljesen ellentétes a szabad! piaccal, és a versengéssel. Túl nagyok az érdekellentétek. Magyarország itt még nem tart, de a trendet követi.

Szerintem is felesleges a reménykedés-erőlködés, de abban talán már nem értünk egyet, hogy miért. Szerintem ugyanis azért, mert esélytelennek lenni egy privilégium, és nem kell hogy cél legyen a kulturális elitbe való bekerülés. Kívülállóknak lenni igenis jó! A '60-as évekbeli fluxus képviselői sem kereshettek túl sok pénzt, művészettörténetileg mégis mennyire elképesztő meghatározó. Szerintem szellemiségben, filozófiájában sokkal meghatározóbb, mint bármelyik klasszikus értelemben vett zenekar a korszakban. Márpedig ha léteztek kívülállók, akkor ők azok voltak. 

Igor Stravinsky, Arnold Schönberg, John Cage, La Monte Young, Philip Glass, alkalmanként Erik Satie, és a személyes kedvencem, Dmitry Schostakovich is hatalmas középső ujjakat mutattak vagy a korábbi szabályoknak, vagy a hatalomnak, vagy akár a regnáló elitnek és a status quonak. És ezáltal nem csak a jó-ságuk miatt marad fent a nevük, hanem az ÚJ-ságuk miatt. 

Észak-Banánisztán TV

Válaszolta

Ekkor: 2024. 12. 25. at 0:36 írta fulipapa:

No bármiféle etnikai jellegű említéseket én itt örülnék ha abba is hagynánk, egyrészt felesleges és irreleváns, másrészt méltatlan ide. 
Amerikában 6 cég irányítja gyakorlatilag a teljes médiabirodalmat.
Szerintem ugyanis azért, mert esélytelennek lenni egy privilégium, és nem kell hogy cél legyen a kulturális elitbe való bekerülés. Kívülállóknak lenni igenis jó! Igor Stravinsky, Arnold Schönberg, John Cage, La Monte Young, Philip Glass, alkalmanként Erik Satie, és a személyes kedvencem, Dmitry Schostakovich is hatalmas középső ujjakat mutattak vagy a korábbi szabályoknak, vagy a hatalomnak, vagy akár a regnáló elitnek és a status quonak. 

Amit itt előadsz az egy szóval is leírható: hasbara.  
Sznob okoskodásba bújtatott propaganda, cinikus hazugságokkal és demagógiával. A másik fél és az olvasók teljes lenézése.  
Régi korok társadalmi elemzéseire hivatkozás egy tipikus taktika arra vonatkozóan, hogy eltereld a lényegről a figyelmet és saját magadat próbáld hitelesíteni a prolik szemében. A méltatlanozás a tudatipar politikai terméke, de mint írtam a népírtásaitok után ez már közismerten csak hazug képmutatás
Már az amerikai 6 cégcsoport érdekellentétei is hazugság, hiszen nincs ennyi féle érdek, se narratíva. Az az állítás, hogy Magyarországon ennél is szabadabb lenne a helyzet pedig végkép pofátlan. Egyetlen egy kör van a magyarországi kultúrában.  
A "kívülállóknak (valójában etnikai alapon kirekesztettnek) lenni igenis jó” állításod pedig hamis reménykeltés, a bojkott felhívás tudatos fellazítása. Az arcátlanság csúcsa pedig, hogy példaként színházi zenei igazgatóként és más tipikus kiválasztott kamuállásokkal kitartott zsidókat sorolsz fel, mindezt dec 24-én. 
 
Tehát mégegyszer: aki fizető vendégként elmegy egy olyan klubba, ahol kirekesztett zenészként neki többszázezres gój felárat kellene fizetnie ha koncertezni akarna, az egy ostoba büdös nagy csicska. 
Heteró gójként jegyet venni a Bánkitó, Ozora, Orfű, Kolorádó, Fekete Zaj, M Völgye, Sziget, stb fesztiválra, az olyan mintha cigányként vennél jegyet Egészséges Fejbőr koncertre. 
Ma már olcsóbb és sokkal jobb külföldi buliba menni. 
Nem szolgálunk vendéglátósokat ingyen zenéléssel! 

fulipapa

Válaszolta

4 órája írta Észak-Banánisztán TV:

kívülállóknak (valójában etnikai alapon kirekesztettnek)

Azt a zárójelet már te tetted oda. Kívülálló alatt nyilvánvalóan arról beszélek hogy a kulturális eliten kívüli. De ja, Schönberg, meg Glass zsidó származásúak voltak, lehet a többi példám között is vannak még, őszintén szólva nem tartom számon. Meg ja, Schostakovich élete utolsó pár évére belépett a kommunista pártba. És?  Heideggert se olvassunk mert náci volt? 

Egyikük esetében sem ez a lényeg. Schönberg megalkotta a dodekafónia rendszerét, amivel gyakorlatilag a teljes korábbi európai zenei keretrendszert újragondolta. Philip Glasst szerintem nem kell bemutatni, de azért a Koyaanisqatsi című filmet és annak zenéjét kiemelném. Teljesen átértelmezni a filmzene jelentését. Erik Satie művei közül a Vexations kiemelkedő, de sokan nevezik őt az ambient ősatyjának is. Stravinskyról már beszéltem. Shostakovich élete nagy részében a Sztálin vezette Szovjetunióban alkotott; alkalmanként még támogatták is, miközben burkolt módon azt a totalitárius rendszert is kritizálta, amelynek ő volt az elszenvedője. A 7. szimfóniája Leningrád-szimfónia néven híresült el, a totalitarizmus és a fasizmussal szembeni ellenállás szimbólumaként. Utólag azonban elmondta, hogy ezt ő minden önkényuralmi rendszer kritikájaként írta (azaz a Szovjetunió kritikájaként is). A 9. szimfóniája már kevésbé burkoltan teszi ugyanezt, majdnem ki is végezték érte. Caget, La Monte Youngot és a fluxust nem mutatnám be, minden szempontból kívülállóknak mondanám őket. Ha modernebb kori példát szeretnél, ott van J Dilla, aki egy egész műfajt teremtett azzal, hogy kikapcsolta a quantization-t az MPC-jén. De Stockhausent, Ligeti Györgyöt, és csomó más embert mondhatnék, akik nem részei a popkulturális közbeszédnek. A lényeg mindezzel kapcsolatban számomra az, hogy a valódi művészeti produktum nem a kulturális elit felől érkezik, hanem a "kívülállók" felől. A nagytőke, a kulturális elit felől pedig inkább a gyártósoron összeállított, jelentéstartalmat kukába dobó tömegkultúra érkezik. 

4 órája írta Észak-Banánisztán TV:

eltereld a lényegről a figyelmet

Most szerintem kellően kifejtettem, hogy szerintem mi a lényeg. Itt szeretném, ha alapvetően zenével foglalkoznánk és nem a Rotschildekkel, szóval ha még ingert érzel az etnikai jellegű érvelésre, azt tedd meg kérlek a saját blogodon. De ha van konstruktív, témába vágó, akár személyeskedést is mellőző véleményed, várom. 

 

Észak-Banánisztán TV

Válaszolta

9 órája írta fulipapa:

De ja, Schönberg, meg Glass zsidó származásúak voltak, lehet a többi példám között is vannak még,... Meg ja, Schostakovich élete utolsó pár évére belépett a kommunista pártba. ...
De Stockhausent, Ligeti Györgyöt.... Itt szeretném, ha alapvetően zenével foglalkoznánk és nem a Rotschildekkel, 

Tehát elismered és felsorolsz további, önmagukat és egymást körbedícsérő, de NULLA értékkel bíró és senkit sem érdeklő rasszista közpénz-piócákat, és tovább puffogtatod a már nem működő tudatipari sablonokat. 
 
Tökéletesen alátámasztottad amit írtam! 

fulipapa

Válaszolta

4 órája írta Észak-Banánisztán TV:

NULLA értékkel 

Akkor számodra mi a tényleges értékkel bíró zene? 

4 órája írta Észak-Banánisztán TV:

rasszista

Tudsz mondani rasszizmusra konkrét példát a felsorolt zeneszerzőktől? De ha tudsz is, szerintem a munkájuk szempontjából nagyrészt irreleváns. ld a Heidegger példám - a mű és az alkotó szerintem szétválasztható - kritikus gondolkodást megtartva.

4 órája írta Észak-Banánisztán TV:

senkit sem érdeklő

Az hogy az emberek nagyobbik részét nem érdekli, nem teszi nem fontossá. Atomfizika sem érdekel túl sok embert.

Észak-Banánisztán TV

Válaszolta

5 órája írta fulipapa:

Tudsz mondani rasszizmusra konkrét példát a felsorolt zeneszerzőktől? De ha tudsz is, szerintem a munkájuk szempontjából nagyrészt irreleváns. 

Tehát először tagadod a Balatont, majd a következő mondatban elismered. Vissza kellene menned a hasbara oktatásra, mert ez így nagyon gyenge!
Amúgy a zsidók rasszizmusának ilyen szintű túltolt kontraszelekcióját, (amit az általad felvázolt kör is képvisel), még a tehetséges zsidók is kinevetik. Lásd Woody Allen: Hollywoodi történet. 

5 órája írta fulipapa:

Atomfizika sem érdekel túl sok embert.

Dehogynem, sokkal többen járnak az Elte Atomcsill előadásaira, mint kortárs elektroakusztikus koncertekre. 
(Pozitív példaként a valódi atomfizikai előadásokról beszélek, nem Dávid Gyula fantasy irodalmi, elméleti kozmológiai estjeiről...) 

Észak-Banánisztán TV

Válaszolta (szerkesztve)

NerKA PR/turné támogatás statisztika + igazoló linkek:
A 74 támogatottből 41-ről 1 perc keresés alatt kideríthető, hogy nem gój, a többi 33-ról tovább kellene kutakodni.
Természetesen ugyanezek a nevek a többi támogatásnál is előkerülnek, és ott sem közelíti meg a magyarok arárnya az 50%-ot sem.

 

   
     

Név

 

támogatás millió ft

link a kiválasztottságról

Antal Gábor Trió

0,4

https://luah.hu/esemeny/antal-gabor-trio-feat-szoke-szandra-jazzkoncert/

CHALABAN (Vázsonyi János)

1

https://www.centropa.org/hu/biography/vazsonyi-janos

Áron András

1,2

https://www.facebook.com/LauderJavneIskola/posts/pfbid02R5CL93KFHac14KEE6VNqVe6g3AcqqF5Crqv6MVacuN2yBVZjUSeYA9i38dcSGS8Ql

INTERGEESE (Babel Arts)

 

1

https://babelarts.eu/

ŐRI-KISS BOTOND (BABEL CAMP)

 

1

https://babelarts.eu/

BESH O DROM

 

1

https://www.valaszonline.hu/2024/01/17/barcza-gergely-besh-o-drom-zene-izrael-interju/

Barabás Lőrinc

1,2

https://jewbox.hu/2010/01/19/barabas-lrinc-eklektric-es-oded-kafri-az-a38-on/

Söndörgő

 

1,2

https://mazsihisz.hu/hirek-a-zsido-vilagbol/kultura/ritka-alkalom-egy-szinpadon-harom-zenekar-es-harom-generacio

Random Trip (DELOV JÁVOR)

 

0,8

https://zsido.com/zsido-mesek/delov-javor/

NAGY EMMA QUINTET

1,2

https://heti.tv/2019/11/20/pirkadat-nagy-emma/

Rackák (FERENCZI GYÖRGY)

1,2

https://www.youtube.com/watch?v=ayOwxK5QVzY

BOHEMIAN BETYARS

1,2

https://mazsihisz.hu/hirek-a-zsido-vilagbol/mazsihisz-hirek/tobb-mint-140-civil-es-kulturalis-program-a-bankito-fesztivalon

Djabe

1,2

https://luah.hu/esemeny/djabe-ag-weinberger-android/

SYMBIOSIS 5

0,5

https://www.youtube.com/watch?v=Vl6kbLvFsQE

MOGYORÓ KORNÉL

1,2

https://mazsihisz.hu/hirek-a-zsido-vilagbol/elet-forma/a-beke-hangjai-csendultek-fel-a-rumbach-zsinagogaban

BORBÉLY MIHÁLY,...

0,8

https://mazsihisz.hu/hirek-a-zsido-vilagbol/megemlekezesek/menet-a-holokauszt-es-a-haboru-ellen-az-eletert-szentendren?fbclid=IwAR3nLYo7sC2lMTwL9XXZX93qDLvND0VskFCCgiTZuXxUch_eJSAmg7WpMPs

GYÉMÁNT BÁLINT

1,2

https://zsido.com/vilaghiru-jazz-zeneszek-egyedi-koncertje-az-obudai-zsinagogaban/

DRESCH QUARTET

1,2

https://luah.hu/esemeny/kapela-maliszow-pl-vrencsan-anita-lukacs-istvan-dresch-mihaly-hegyi-zene/

LUKÁCS MIKLÓS

1,2

https://zsidomuveszetinapok.hu/hu/visszatekinto/161-visszatekinto/310-az-elet-ertelme-macsai-pal-estje

T. Rogers

0,4

https://www.facebook.com/photo?fbid=869677221936261&set=a.423793003191354&locale=hu_HU

FREAKIN DISCO (Komjáti Áron)

1,2

https://www.szombat.org/politika/4222-alterzsido-fesztival

THE HYBRID DRUMMER DUO

0,5

https://luah.hu/esemeny/toth-kinga-jancsovics-mate-sortores/

Lazarvs (Áron András)

1,2

https://www.facebook.com/profile/100059136378990/search/?q=%C3%81ron%20Andr%C3%A1s

RIPOFF RASKOLNIKOV

1,2

https://www.maesteszinhaz.hu/68334/zsido-muveszeti-napok/ripoff-raskolnikov-band-vendeg-little-g-weevil

IVAN & THE PARAZOL

1,2

https://starity.hu/sztarok/simon-balint/

MOZES AND KALTENECKER

0,8

 

KODÁLY SPICY JAZZ 

1,2

https://zsidokivalosagok.jegy.hu/person/zoltan-csery-15689

PÁRNICZKY QUARTET

0,4

https://mazsihisz.hu/cimkek/parniczky-andras

LOUISIANA DOUBLE

1

https://www.ujszo.ro/ssr/cikk/16-25-aknasugatagi-zsido-kozosseg

ANIMA SOUND SYSTEM

1,2

https://neokohn.hu/2020/05/08/prieger-zsolt-jeruzsalem-az-egesz-univerzum-fovarosa/

HELLFREAKS (RADNÓTI ZSUZSA)

0,4

 

TERRA PROFONDA

1,2

https://www.facebook.com/gyopar.santha

SÁRIK PÉTER TRIÓ

1,2

https://www.zsidokulturalisfesztival.hu/archivum/illenyi-katica-es-a-sarik-peter-trio-all-in-one

LOOP DOCTORS

0,5

https://heti.tv/2024/04/23/heti-jazz-szendofi-peter-romhanyi-aron-1-resz/

DYNAMITE DUDES

0,5

https://www.nyugat.hu/cikk/weiszer_alinda_savaria_karneval_zsido_udvar

HUNCLORIQUE

0,5

https://zsido.com/csemer-boglarka-boggie-uj-animacio-keszul/

Jazzbois

2x1

https://mazsihisz.hu/files/public/filecache/ma__medialibrary_media/421/4421/70.%20evfolyam%2014.%20szam%202015.%20augusztus%201.%20Av%2016.%205775.pdf

DUCKSHELL

 

1,2

https://luah.hu/esemeny/yalla-balagan-a-nagy-purimi-zsido-buli/

NEW FOSSILS

1

https://heti.tv/2019/11/20/pirkadat-nagy-emma/

WEISZ LÁSZLÓ

0,5

 

 

 

Szerkesztette Észak-Banánisztán TV

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!

Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!

Bejelentkezés
×
×
  • Create New...