Jump to content
Ménemszól.hu

Új hozzászólások, friss tartalom hírfolyam

státusz változások, témák, blog bejegyések, képek, albumok, naptári események, tudásbázis és file-ok megjelenítése, az utóbbi 365 napban küldtek be

Ez a folyam automatikusan frissül     

  1. Ma
  2. Visszatérve a Launch Control XL-re. Valóban nincsenek encoderek. Viszont az Ableton Live-ban beállithatod, hogy hogyan reagáljon a szoftver, ha olyan értéket küld neki a controller ami nem egyezik azzal ahol az adott virtuális poti éppen áll. Nekem úgy van beállítva, hogy akkor kezdi el csak változtatni az értéket amikor a potit abba az állásba tekertem ahol éppen állt a virtuális potméter. Azt hiszem ezt hívják pick up módnak a Live-ban.
  3. A rotary encoderrel egész konkrétan az a bajom, hogy nincs fizikai visszajelzésed arról,hogy éppen hol áll a poti. Nem érzélkeled a végállásokat sem, csak akkor, ha nézed a képernyőt, kijelzőt vagy valamit ahol mutatja az értéket. A korona led egy picit jobb, de,l abban az esetben is rá kell nézned. Egy koncerten nem feltétlenül tudsz mindíg oda nézni, mert lehet, hogy közben másra kell figyelned. Egy hagyományos potinál tapintásra is megérzed hol áll. Kb. emiatt preferálom koncertre, live-actre a hagyományos potikat. Studió célra teljesen rendben vannak azok amiket felsoroltál. APC nekem is volt már a kezem alatt. Én egy Novation SL MK2 25-öt használok még a studio-ban. Leginkább az Automap funkciója miatt, plugin szintik vezérlésre, illetve hardver szintik plugin editorához.
  4. Tegnap
  5. Ahhoz, hogy tapasztalataidra építve tudjak megfelelően választani kontrollert a következő kérdés vetődött fel bennem. Ki tudnád fejteni, hogy a normál potikat miért érzed jobbnak a rotary encoderekkel szemben élő szituációban? Még sosem használtam rotary encodert. Nekem egyébként nem konkrét live act-re kellene, inkább "DAW MIXER" funkció lenne a fő cél. Otthon szeretném az arrangement fázist midi kontrollerrel vezérelni. Tulajdonképpen a zenémet ilyen live performance szerűen írnám meg. Texturális, absztrakt jellegű zenékről van szó. Mondhatni olyan mintha egy "Modular eurorack" környezetet szeretnék lemodellezni, eszközként az Ableton Live + Midi Kontrollert használva erre a célra. Ezért is van szükség sok knobra/encoderre vagy elég a 8 knob is ha van automapping vagy preset lehetőség. Abletonon belül amiket szeretnék vezérelni: device control, send control, track volume control, clip launch stb... Eddig egyébként legjobban a következők szimpatikusak. Low budget: Behringer X-Touch mini (mellette a korg nanokontrol vezérelni a faderekkel track hangerőt) All in one és jó ár/érték arány: Akai APC 40 MKI vgy MKII Jó ár/érték arány és sok knob: Novation Launchcontrol XL (bár egyelőre a rotary encoder hiánya miatt kérdéses) Sok rotary encoder: Behringer BCR2000 (nehéz beszerezni) Drága, de elég ötletes és sok mindenre használható eszköz: DJ TechTools Midi Fighter Twister
  6. Múlt hét
  7. djuice

    ReFill vadász

    Már leszedtem csak a 30 napos trial miatt megvárom a jövő hetet mikor szabira jöhetek, és több időm lesz vele foglalkozni praktikusan... A videóvra tudsz vmit? ( fentebb)
  8. AudioWorks Hangtechnika

    Kali Audio MV-BT

    Az AudioWorks Hangtechnika bemutatja a Kali Audio Mountain View Bluetooth Input Modult! Bluetooth és 3.5mm Stereo Input apxX Codec a CD minőségű vezetéknélküli hangátvitelhez szimmetrikus XLR és TRS kimenet precíz, nagyméretű és súlyozott hangerőszabályzó LED visszjelzéssel kompakt asztali kialakítás A Kali Audio MV-BT Input Modul nem csak a Kali LP-6/LP-8 monitorokat, hanem bármilyen XLR/TRS bemenettel rendelkező professzionális eszközt is Bluetooth hangforrássá változtat (mint például más stúdiómonitor, színpadi PA rendszer, keverőpult vagy audióinterfész). A modul mostantól (elő)rendelhető, várható raktárra érkezés 2019-09-16, tervezett hazai ár 33.020 Ft (26.000 Ft + Áfa). A Kali Audio MV-BT modullal vagy stúdiómonitorokkal kapcsolatos további információk itt a fórumban vagy a hivatalos hazai forgalmazónál, az adatlapon található elérhetőségeken kaphatók.
  9. Hobkins

    ATC vagy nem ATC?

    Végre valaki! Köszönöm a választ!
  10. Galgogergo

    ATC vagy nem ATC?

    Régi SCM20, eBay-en néha felbukkan A mostani már a mkII, amit a boltban árulnak
  11. Lacika

    ReFill vadász

    SF2-t talan mintha a REx player letolná... hm.. Vagy az NN-XT sampler. Nem emlékszem. Szedd le a demot, probald ki A legegyszerűbb h rájöjj mi-micsoda.
  12. djuice

    ReFill vadász

    Ok. És pl. ha saját samplingeket akarok használni (sok SF2 cuccom van), azt konvertálni kell refillé vagy eszi az SF2-t is vmi modulban a Reason, esetleg wav fájlonként kell betölteni??
  13. Prodrod

    ReFill vadász

    Ahogy behúzod a refilleket az üres részbe (vagy akár már betöltött modulra, kombinátorra) autómatikus a megfelelő modult hozza be. Némelyik refill nem csak 1 hangszert tartalmaz, hanem akár több szinti és sampler van egymás után kötve plusz effektekkel. Mivel most már kezeli a VSTiket is ezért nem már nem is modanám belsős játszótérnek. A megszólaltatása is lényegesen egyszerűbb mint régen...már nem kell plusz mixereket bekötögetni mindenhova
  14. Ebben az árkategóriában a Kali Audio LP-6/LP-8 monitorokkal nem bukod sem a mély, sem pedig a szép, pontos középtartományt.
  15. +Vader

    ReFill vadász

    Szerintem elég sokan kezdtük így, hehe A "zártságát" könnyű bevállalni a modularitásáért cserébe... itt nem gond, ha akarsz még egy LFO-t, vagy kölcsönvennéd egy másik ketyere modwheeljét. A samplerek meg a VA szintik pedig ugyanazt csinálják mindenhol, ma már lényegtelen, hogy melyik szoftvert választod (anno volt még komoly különbség, bár pl Liam Howlett nyilatkozta, hogy az Always Outgunned... albumot azért csinálta Reasonben, mert jobban szólt, mint a Cubase) A refilleket meg az egyes hangszerekből nyitod meg, és ha van bennük hozzájuk való hangszín, akkor az látszik a böngésző ablakban - ha nincs, akkor nem.
  16. djuice

    ReFill vadász

    Érti itt ebben vki a lényeget hogy mit csinálnak ill mitől működik az akkordkövetés a dallamra?
  17. galingong

    Stúdió Monitor - Stereo vagy 2.1?

    Sziasztok! A kérdés adott, de kiegészíteném, hogy egy kicsit specifikusabb legyek: Kezndeném azzal, hogy már szinte egyáltalán nem zenélek, tulajdonképpen csak zenét hallgatok (esetleg néha videóhoz keverek hangot, de semmi komoly) egyszerűen megszoktam és megszerettem a "studio grade" cuccokat, de inkább multimédia-jellegű felhasználásról van szó. Már 4-5 éve egy pár Tannoy Reveal 501-et használok, ez egy 5" mélyközéppel ellátott near-field monitor, szeretem, ismerem, elégedett vagyok vele, szép, pontos a közepe. 80Hz-től lefelé nem nagyon történik semmi, ami eddig nem is zavart, mert volt mellé egy saját építésű mélyládám egészen a tegnapi napig, amikor az ebben lévő trafó és végfok számomra ismeretlen okból tönkrement. Nem akarom javítgatni, nem is igazán szerettem. Úgy gondolom 3 lehetőségem van, ebben szeretnék segítséget kérni, melyikkel járnék a legjobban. Eladom a mostani hangfalakat, hozzáteszek valamennyit és veszek használtan valami 8" wooferrel szerelt párt (kb. BX8, Rokit8 kategória jönne ki a büdzséből), de pont buknám a szép, pontos középtartományt, amit a Tannoyban szeretek és gondolom ezek is elfogynak 40-50Hz körül Ugyan ennyiből tudok venni egy kommerszebb, "hifi/házimozi" jellegű aktív mélyládát, ezeket nem egyáltalán nem ismerem, de biztos ki lehet fogni valami használhatót Veszek egy studio-grade aktív subot - ehhez nincs kedvem, mert a másik két megoldáshoz képest elég drága még használtan is és a kínálat is kicsi itthon. Nem tudom, hogy egyáltalán van-e hozzáadott értéke úgy, ahogy én használnám. Kiegészítő info - a helyiség kb. 25m2, az íróasztal 1m mély, így az egyenlő-oldalú háromszög (2 monitor és a lehallgatás pozíciója) oldalának hossza kb. 170cm. Tudom, hogy ez egy stúdió fórum és itt kevésbé ilyen jellegű felhasználásra vonatkozik a kérdés, de mégis szívesebben kérdezek itt, mint egy hifi fórumon Előre is köszönöm!
  18. Régebbiek
  19. tperadrian

    Macbook Pro 2008 late

    Sziasztok! Szerintetek mennyit ér ez a Mac? Rajtahagynám ezeket: Cubase 7, Logic Pro X, Pro Tools 10, Mainstage 3, Kontakt 6.03, Illetve pár VST. Kérésre tudok tenni még rá párat. Egy 120 GB-os SSD van benne Köszönöm a választ, Adrian
  20. Személy szerint én egyébként a normál potikat preferálom élő szituációban, valahogy a rotary encoder nem áll kézre olyankor. Még a korona LED-es megoldással se az igazi.
  21. Ha preset váltás fontos a Launch Control XL- en is tudsz tárolni. Azt hiszem 8 user memory hely van jozzá. Én live-act-hez használom elsősorban. Illetve van user programom az egyik hardver szintim editálásához is rajta. Rotary encoder nincs rajta viszont a 3*8 forgo + 8 toló poti azért bőven elég minden igényemre koncerten.
  22. Nektar + Steinberg PadShop Pro Summer Promo 2019 Idén nyáron 2019-08-08 - 2019-09-30 között a Nektar USB/MIDI kontroller vásárlók a Bitwig Studio 3 8-Track DAW mellé kb. 30e Ft értékű Steinberg PadShop Pro VSTi/AU Plug-In-t kapnak ajándékba! További információk itt a fórumban vagy az elérhetőségek egyikén.
  23. A pluginboutique-on megint akciózzák az Air plugineket. 15EUR közeli áron LOOM2. Alapvetően én szeretem ezeket, ráadásul most minden rendeléshez (nem csak Air) ingyen Izotope Iris 2-t ad a P.B. (Tegnap este legalább is még így volt.) https://www.pluginboutique.com/articles/1494
  24. A kifejezetten színpadi felhasználásra tervezett iConnectivity PlayAUDIO12 interfészt:
  25. Sziasztok! Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy a hangerő az utóbbi időben kb 60-70%-át adja a korábbinak? Néha rendbe jön, de többnyire halkabb. Emu 0202-ről van szó és 2 külön gépen is ugyanez a helyzet. El tud (így) romlani egy usb-s hangkártya?
  26. Hobkins

    ATC vagy nem ATC?

    Sziasztok! Találtam egy képet az interneten, és felfedeztem rajta egy kísértetiesen ATC SCM 16a-ra hasonlító monitort. De mégsem az. vagy igen? Esetleg egy reégebbi/újabb verzió a beszüntetés előttről? Elején logo nincs, a magas nem úgy néz ki benne, mint az ATC-ben, de az előlap mintha teljesen olyan lenne. Valaki találkozott már a képen pirossal karikázott monitorral? Mi a típus? A válaszokat előre is köszönöm!
  27. Vagyis 2 analóg kimenet elég, csak kell egy független fejes kimenet is a takk - nak. Steinbergtol próbáltam az ur 22 mk2 - est, az nagyon siralmas volt dinamikaban.
  28. steinberg ur44? https://www.soundonsound.com/reviews/steinberg-ur44?amp
  1. További események betöltése
×
×
  • Create New...