Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2019-01-21 in all areas

  1. 5 points
    Csak összehoztam valamit hamar. A cél az volt, hogy két teljesen eltérő irányból megközelített hangzást mutassak meg és mindkettő az SN-S szintimotorból jöjjön. Az első teljesen klasszik VA elemekből építkezik, ami egy Supersaw hullámforma és két Noise. Érdekessége, hogy nem az FA-ban készült, hanem a VR09-ben dizájnoltam meg annó, de mivel az SN-S szintimotorok minden hangszerben megegyezőek, ezért át lehet másolni egyik hangszerből a másikba egy-egy jól sikerült hangszín jellemzőit. Gyorsan összegzem hogy mi történik a videóban. 1: 00:10 – 1 OSC Supersaw egy lassú Filter LFO-val 2: 00:40 – 2 OSC Noise Jobbra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val mozgatva 3: 01:00 – 3 OSC Noise Balra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val eltérő felfutással mozgatva 4: 01:20 – A 2-es és 3-as OSC együtt, ahogy jobb és bal oldalon eltérően úsznak 5: 01:26 – A 3 OSC együtt 6: 01:43 – Bekapcsolom a hangszínhez tartozó Phaser FX-et 7: 01:58 – Bekapcsolom a Studio Set-hez tartozó MASTER FX-eket 8: 02:38 – Bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a SUB kimenetre, amire a ZOOM MS-70CDR FX van hurkolva. A másik hangszínt Shiller-től irígyeltem el, aki ilyen hangszíneket szokott megszólaltatni a NORD Wave szintijén. Nekem SN-S-ből kellett kihozni. Ez az előző hangszínnel ellentétben pont nem klasszik VA hullámformákat használ, hanem az SN-S szintiben található multisampléket. Fontos, hogy az SN-S multisample készlete nem keverendő össze a PCMS és az EXP bővítőkből érkező multisamplékkel. Ez két külön blokk, ez is és az is benne van a hangszerben. 1: 03:47 – 1 OSC Gamelan 2: 04:00 – 2 OSC Celesta Jobbra panorámázva 3: 04:13 – 3 OSC Kalimba Balra panorámázva 4: 04:24 – A 3 OSC együtt 5: 04:38 – Itt azt mutogatom, hogy mindhárom OSC-nak van egy finom Pitch LFO modulációja 6: 05:05 – Bekapcsolom a StudioSet-hez tartozó MASTER FX-eket 7: 05:36 – Itt is bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a ZOOM MS-70CDR FX-re. Szerintem magáért beszél a ZOOM hatása. És akkor hogy mit érdemes észrevenni, amit nem tudunk bármilyen VA-val megcsinálni. 1: Mindjárt az elején, eleve nem minden VA-ban van SuperSaw VA hullámforma, ez az SN-S-ben igen karakteres elem. 2: A NOISE a legtöbb VA szintiben opcióként mellécsavarható az OSC-nak, de semmiképpen nem lehet két külön oszcillátorban szerepeltetni, pláne nem szétpanorámázni. És pláne nem eltérő LFO-val mozgatni. 3: Mind a 3 OSC-nak saját Filtere, saját EG-je és saját LFO-ja van, így teljesen eltérő sebességű és mélységű PITCH, AMP és FILTER LFO tud mozogni mind a 3 oszcillátorban. Ez a legtöbb VA-ban úgy működik, hogy 2-3 oszcillátorral létrehozod az alaphangot, de a burkológörbék, filterek, LFO-k az egészre érvényesülnek GLOBAL. 4: A legkevesebb VA-nak van ilyen minőségű és ennyi irányba Route-olható FX-e. 5: Eleve a legkevesebb VA-nak van 16 Multitimbrálja, amiből tetszőlegesen küldhetünk ki SUB kimenetre timbrálokat. Az FA mind a 16 timbrálja lehet SN-S szintimotor és ezt atomstabilan csinálja, nem úgy mint például egy Blofeld, ami szintén multitimbrális, de 3-4 timbrál után megdöglik. 6: A legkevesebb VA-nak van PCM multisample készlete, vagy ha van, akkor valamelyik oszcillátor dedikálva van neki, nem úgy mint az SN-S-ben ahol bármelyik OSC lehet multisample. Na, azt hiszem hirtelen ennyi
  2. 5 points
    Én megmondom őszintén, hogy ez első hétvégén nagyon elszomorodtam amikor bekapcsoltam a Deepmind 12-őt. A Youtube-on marha jó hangok voltak, a gyári presetek meg értékelhetetlenek. A DM12 előtt agyon tanulmányoztam a Roland SN-S szintimotorját és az SN-S oszcillátorának lehetőségei beégtek etalonnak. Ezután beleugrottam a DM12-be és első körben kétségbeejtőnek találtam az oszcillátor lehetőségeit az SN-S-hez képest. Kábé egy hét után rájöttem hogy a DM12 egy egészen más hangszer, nem kell másik VA-hoz hasonlítani. Mára ott tartok a történetben, hogy sorra gyártom a saját hangszíneket, nem érdekel hogy milyenek a presetek, gyönyörűen szól a hangszer, nagyon klassz, érzékletes saját dolgokat lehet benne létrehozni, imádom! Mindezt úgy, hogy megy mellette az iPad editor és mégsem kell hozzányúlnom... a hangszer a saját felületén teljesen kiszolgál. Arra használom az iPad editort, hogy a hangszínek új nevét beírjam és ne az encoderrel kelljen bepötyögni. Meg kell találni a hangszer lényegét és a saját utunkat. Most már tudom, hogy pont ez a hangszer kellett a lelkemnek
  3. 4 points
    Nálunk szerintem be fog épülni, mert én csak a promó videót mutattam meg a feleségemnek, erre rámparancsolt, hogy "hülye,rendeld már meg"..:D Hát, ilyen az élet vidéken..:D (A Microkorgos megállapítást osztom, ugyanígy voltam vele..;) )
  4. 3 points
    http://www.synthanatomy.com/2019/01/namm-2019-arturia-intros-micro-freak-affordable-hybrid-synthesizer.html?fbclid=IwAR0miJP9YSkPnDTVISAij512-rGq14m03hTWLFd179k1iSUWKCMV7nFCung
  5. 3 points
    No igen a trükk combi módban működött és igen KORG TR-ben. Ennek a számnak az elején hallható egy ilyen ARP kombináció: Retrogene by LiPI Nyilván meg lehet csinálni FA-ban is 2 lépésben, MIDI-izgetve Az említett Trinity hangszín az amit nem igazán lehet FA-ban megvalósítani, és ez az ami nekem kicsit hiányzik, de az eredeti témához visszatérve ettől függetlenül nagyon jó kis workstation az FA. Nekem bevált. Mint mondtam nem igazi "nyafogás" ez részemről inkább csak adalék más felhasználói szemmel/szokásokkal arra, hogy mit tud és mit nem az FA
  6. 3 points
    A róland is. Egyszer vettem náluk bőr övet, fél év után kirepedezett. A méregdrága ingjeikről meg már nem is beszélek.
  7. 3 points
    Istenem, ha nekem ilyen feleségem lenne, hogy rám parancsolna, hogy vegyem meg azt a moog-ot... 😀Igazán irigyellek ezért!!! 😀
  8. 3 points
    Ehhez képest minden 2. techno közeli live act használja színpadon vmelyik cuccukat.
  9. 2 points
    Eladóak : -Alesis Ion VA szintetizátor. 225eFt -Waldorf Q Rack, kék utolsó verziós (SW bugmentes). 300eFt -AKAI S5000 sampler rack fullra bővítve (poifóniabővítés, max. memória, 16 out, Effect card, ADAT I-O card, USB card, HDD). 200eFt -E-MU E4 Platinum (!!!) A legkomolyabb E4 ami forgalomba került, az össze létező extra, gyári CD-csomag, karcmentes. 260eFt. (Olyan 1500-2000 euro ha felbukkan kint eladó belőle...) -E-MU Virtuoso 2000 modul 64MB minden ami orchestral, meg persze az alaphangok...fantastic,de már nincs rá szükségem 70eFt -ELEKTRIX Mo-FX. liveact multieffect rack. 60eFt - Lexicon Alex effektprocesszor 17eFt -Zoom 9120 multieffekt rack 25eFt -Digitech 2120 Artist csöves előfokkal szerelt gitármultieffekt rack, Control One pedálsorral, karcmentes, komoly tuninggal (kondik, opampok, csövek), gyári dobozában. 85eFt -Aphex 109 Aural Exciter rack csöves out (2db van) 30eFt/darab -Aphex 104 négysávos mono vagy kétsávos sztereo parametrikus EQ,csöves out (2db van) 70eFt/darab -Behringer BCR-2000 MIDI kontroller, karcmentes, 2db van 40eFt/db -Roland M16E 16 sávos Pro rackmixer. 2db van 75eFt/db -Samson PL2402 12 sztereo sávos Pro rackmixer. 50eFt Alku-csere most nem érint,köszönöm. Érdeklődni a 30-9424-532 számon lehet.
  10. 2 points
    Egyetértek. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy saját frázisokat beimportálhatsz az FA arp-ba és onnantól azokat tudod használni mint arp-okat Így nyersz vele egy kvázi stepsequencer-t amit felhasználhatsz akár élő játék közben is (performance) kisebb riff-ek, szekvenciák alájátszására... Ugyanez igaz a dob "arp"-ra is...
  11. 2 points
    Sziasztok! Nekem is FA-m van és én inkább a szintis oldal felől közelítem a hangszert... Nekem kevésbé fontosak az akusztikus finomságok. Az FA-val két aprócska kis bajom van a saját szemszögemből: marha jók az EXP kiegészítések, de egyikben sem erősödik meg a kórus PCM készlet... Férfi, női, fiú, lány, digitális, stb... nem igazán van választék. Van kb kétféle kórus PCM készlet ami GM-hez kellett és -sajnos- eddig egyik EXP sem hozza azokat a PCM mintákat amikkel olyan finomságokat lehetne kreálni mint pl. egy Trinity-vel. Ugyanez igaz olyan loop-olt PCM mintákra amik esetlegesen ambient zenékhez feküdnének igazán. A másik hiányossága az FA-nak az én szememben az egyetlen ARP motor. Már a KORG Triton LE/TR-ben is 2 volt amit nagyon szerettem - sokkal összetettebb pad-eket, atmoszférákat lehetett velük összeállítani. A MOX/MOXF széria 5 ARP motorja külön kényeztetés volt számomra e szempontból 😄 Az FA egyetlen - ráadásul kicsit sajátos ARP motorja nem teszi lehetővé hasonló "percekig mesélő" pad-ek kreálását. Ugyanakkor igazság szerint két ARP motor van benne, de abból az egyik fixen le van kötve a dobok, ritmusok számára - itt azonban megint csak előnyként kell megemlítenem, hogy ezt viszont félig-meddig pattern szekiként kell elképzelni és nem klasszikus ARP vezérelt dobokként, ami által -legalábbis a dobok terén- bőven hozza a MOX/MOXF ARP vezérelt dob képességeit illetve pótolja azok ARP variáns képességeit! Mindezeket leszámítva azok számára akiknek ez nem számít "érvágásnak" csak ajánlani tudom a hangszert! Az SN-S motor igen finoman megalkotott VA rendszer egész jól lemodellezi a klasszikus Roland analóg "örökséget". Más VA-khoz viszonyítva szép meleg, bársonyos, vastag hangja van. A PCM motorja az XV sorozat óta nem sokat változott - itt leginkább csak a PCM minták azok amik újabbak, kicsit csiszoltabbak. Ugyanakkor a PCM motor pl. több modulációs lehetősget rejt magában mint az SN-S motor (pl. fura módon a PCM motor rendelkezik szabadon "drótozható" modulációs mátrix-al míg az SN-S nem). Az SN-A (supernatural acoustic) része pedig 1:1 Integra7. Kevesebb presettel, de 1:1 megszólalással. A szekvenszere könnyen kezelhető a többfunkciós pad-eknek, és gyorsan, könnyen átlátható a vizuális felületnek köszönhetően. Ráadásul stabil Manapság már ez is "kiemelkedő" - nincsenek benne rejtett bug-ok. Teszi a dolgát pontosan ahogyan kell. Az egy szem -de legalább sztereo- kiegészítő kimenetnek és bemenetnek köszönhetően akár a Koródi Csaba féle plusz FX út megoldás is megoldható külső FX eszközzel, ugyanakkor egy audió kábellel összekötve ezt a kimenetet a bemenetével a TotalFX-et is lehet külön FX útként kezelni - így nem az egész mix-re csupán a külön oda küldött part-okra vonatkozó hatással.
  12. 2 points
    Jókat kukázni nehéz, mert aki jókat csinál, az pénzt kér érte. Pont ezért sokáig húztam-halasztottam a dolgot, addig nem is nagyon használtam (sajnos ott még nem tartok, hogy igazán használható sajátokat csinálják, meg elsősorban én dalokat írni szeretek/szeretnék, nem hangzásokat előállítani). Aztán végül rászántam magam, és megvettem ezt: https://www.youtube.com/watch?v=Ynm44MeqPfk És nagyon nem bántam meg, pont ilyenre volt szükségem a zenéimhez, sokkal nagyobb örömmel nyúltam/nyúlok azóta a hangszerhez. Ezt is sokan dicsérik: https://www.geosynths.com/deepmind-12 De nekem inkább a 80-as évekbeli klasszikusokra volt szükségem, azért választottam a másikat. Fórumokon lehet még találni ingyeneseket/demókat, de az az igazság, hogy azokat még nem próbáltam ki, nagyon ritkán szoktam csak a szintiket rákötni a számítógépre, lusta vagyok rá. Meg kitalálni, hogy mit írjak felül stb. Itt pl. találhatsz a leírásban egy linket ingyenes hangokhoz: https://www.youtube.com/watch?v=Jia39gcNZQQ Meg a gearslutzon is van egy nagy Deepmind 12 topik, ott is feltöltöttek a userek egyet-kettőt, csak azt sajnos nehéz így utólag kihalászni a rengeteg hozzászólás közül. Menteni egyszerű, csak rányomsz a Write gombra a képernyő alatt. Ott el/át tudod nevezni, ha akarod, utána még egy Write gomb és el is menti.
  13. 2 points
    csak nehogy FAXOM (se) legyen belőle
  14. 2 points
    Eladó egy Roland Mc-808 Groovebox/Sampler,korához képest jó állapotban+adapter,+4GB Bővítőkártya,+Magyar használati. A potik is pontosak,viszont a motoros faderek néha akadnak egy kicsit,(a motoros mozgatás kikapcsolható)ezt leszámítva hibátlan a gép.Elég pro cucc,de sajnos nekem nem áll kézre.Csere/beszámítás lehetséges,leginkább grooveboxra,samplerre,vagy midi kontrollerre,de mást is meghallgatok. 128 polifonikus, 16 sávon dolgozó nagyfelbontású sequencer megtámogatva egy elég mély PC-s hangszínszerkesztővel, melyre a saját hangjaidat is feltölthetedMIDI In/Out (és soft thru), 2 sztereó TRS kimenet, 1 sztereó TRS bemenet sampling funkcióval (kibővített memóriával akár 102 perc mono felvétel)5 db egyidejű FX, D-Beam, V-Link, szerkeszthető Arpeggio, chord funkció, motoros faderek, USB csatlakozás (hangkártyaként is használható) https://www.roland.com/us/products/mc-808/
  15. 2 points
    Azért ez egy volca áráért több, mint korrekt.
  16. 2 points
    Találkoztam már olyan arcokkal, akik egyáltalán nem nagyképűségből mondták, hanem mert annyit hakniznak egy évben, hogy mikor kérdeztem: na és az asszony mit szól hogy Yamaha Genosra meg Korg Pa4X Pro-ra megy el másfél misi egy évben? (mikor csak megjelenik vmi top kategória) és engem mosolyogtak meg a kérdésért, hogy: "tudod te mennyit lehet egy évben összemuzsikálni, mikor 50-100 ezerért vállalunk 1-2-3 fővel egy bulit és szinte hetente van belőle vagy több is egy héten"? Szóval a vers vége az volt, hogy szerintük (nem célzásként mondom), aki 1 év alatt nem keresi meg a hangszere, hangosítása stb árát ebből, az vagy nem sokat muzsikál vagy nagyon olcsón jár zenélni vagy nem érdekli hogy 15 éve egy PSR2000-el tolja... Nyilván egy pop sztár meg szinte 1-2 fellépéséből vesz magának egy Yamaha Montaget. Jó példa egy múltkori, bár lehet ide egyedi eset, szóval egy határmenti zenész érdeklődött, hogy az olasz határ mellé svájcba hívták esküvőt játszani és szégyelli, de nem tudja, hogy arra milyen árakat kell mondani. Simány nyomták a választ rutinos külföldön fellépők, hogy 2000 € alatt nehogy vállalja, mert azt hiszik hogy kezdő vagy analfabéta!
  17. 2 points
    Én ellenkezőleg, épp most értettem meg hogy miért jó egy ilyen irdatlan range oszcillátor (ahogy Devon írta)... még ha digit is. Engem aztán soha nem zavart hogy mit nevezünk oszcillátornak, pcm-et, va-t, vagy analógot... például tökre nem zavart, hogy a Yamaha CS1X oszcillátora pcm volt, amit aztán VA szürőkkel, meg modulációkkal módosított... nem zavart, hogy a Waldorf Rocket oszcillátora digitális volt, amit aztán analóg összetevőkkel módosított... nem zavart, hogy a Roland FA-ban a SuperNatural synth oszcillátora lehet pcm is, meg va is, de az ég világon semmi sem analóg benne, és speciel számomra etalonná vált ez az SN-S szintimotor, pont a széles paletta miatt. Aztán vágytam valamire, ami új, valami más, valami meleg, modulált, tekerhető, sokrétű... és szerencsésen összejött egy Deepmind 12, amire rég ácsingóztam. Na, ennek mindene analóg, de az oszcillátora ahhoz képest amin eddig szocializálódtam, szinte a nullával egyenlő. Ha az SN-S oszcillátorainak lehetőségeit (pcm+va) veszem 100%-nak, akkor a Deepmind oszcillátora max. 10%. Szerencsére a pitch modulációk, a hang melegsége, a modulációs mátrix és az FX proci elviszi a bulit, így elégedett vagyok a hangszerrel. Ugyanakkor mostmár pont képben vagyok hogy a Deepmind mennyire pusztító lenne ha például a MicroFreak oszcillátora lenne benne. A MicroFreak-nek is van Mod mátrixa és analóg összetevői, szóval minden megvan benne ahhoz, hogy valaki egy széles tartományú alap hangkeltőnek és sounddizájnernek használja. FX-nek meg rátenném a ZOOM MS-70 CDR-t.
  18. 2 points
    Ennél van egyszerűbb magyarázat is. Egy új szinti vásárlása ünnepnap, izgalom, öröm ! A kérdést inkább úgy tenném fel, miért ne ? Apropó bár 2-3 évig tudnék használni egy hangszert egyvégtében anélkül, hogy ráunnék a hangjára.
  19. 2 points
    Van egy olyan érzésem, hogy az arturia nem ennyiért adná ezt a szintit, ha a behringer nem kezdi el elárasztani a piacot az ugyanennyiért árult hangszereivel. Úgy tűnik az arturia reagált erre a kihívásra, nagyon helyesen. Utoljára a microbruteot adták 100 körül, de ez láthatóan egy advanced-ebb cuccos. Azt az elcseszett matyómintát mondjuk én sem tudom hová tenni, de mire találták volna fel a fekete szigszalagot, ha nem ennek korrigálására ! (sic!)
  20. 2 points
    Én mindkettőtöket értelek, s valahol igazatok is van,...de ez ma már k.rvára nem számít..ma pont felb.sztam magam, hogy lehurrogtak, mert meg mertem rendelni az új Arturia cuccot..bekommentelik, hogy akkor már miért nem Behringer 101?..miért, minek? ..mert legendás, és tök szekszi színe van..he?..már az eredetitől sem voltam hasraesve anno, főleg most..végre jön valami "új", ..szóval az ilyen arcoknak teljesen mindegy, hogy melyik hangszernek milyen headroomja van, hol/mikor és mit harmonizál a filter, vagy kopog-e az envelop...piros legyen azt kész..szóval ne b.sszátok fel egymás agyát, örüljünk/használjuk azt ami van..;) Peace!
  21. 2 points
    Ilyen ez A bogár beül a fülbe, elkezded nézegetni a youtube videókat, keresgélsz a neten, fórumokat böngészel, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy már megint egy új szinti van a szobában
  22. 2 points
    06 húsz 231 311kilenc
  23. 2 points
    Mivel több is van belőle, eladósorba kerül egy Alesis ION VA szintetizátor. Nagyon jó hang, ezerféle filtermodellezés, nagyfelbontású enkóder hegyek, stb. Három oszcillátor, dual filter, analog input, ezerféle moduláció. Ára : 225eFt alku, csere köszönöm nem érint. 06-30-9424532 számon lehet érdelkődni
  24. 2 points
    Én a MOD kerék (vagy AT) funkcióját a Roland FA06-on kitettem egy Assignable SWITCH pedálra. A MODX-nek 4 pedálcsatija van, ebből 3 assignable, amire kitehetjük a SWITCH, vagy PEDAL funkciókat egyaránt, akár a modulációt, akár filtert, de szerintem a Motion Control gomb funkcióját is. Szerintem bőven kiszolgálja az élő játékot még akkor is, ha foglalt mind a két kezünk. Meglátásom szerint a MODX tökéletesen használható bármilyen zenekari pozícióra. Ennél sokkal gyengébb hangszereket is használtam már ilyesformán.
  25. 2 points
    Hát nem tudom, én használom színpadon..(is)...;S
×