Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2019-03-23 in all areas

  1. 6 points
    Sziasztok! Hát, újra itt és újra egy MOXF6-al az asztalomon Vicces, vagy inkább tanulságos volt visszaolvasni ezt a topikot, amit annó épp én magam indítottam a MOXF6 lecserélése okán, majd látni, hogyan jártam be a KORG M3 és az FA06 útvonalat, hogy aztán újra kikössek a MOXF6-nál. Az első hozzászólások arról próbáltak engem meggyőzni, hogy tartsam meg a MOXF-et és várjam meg azt a VA szintit, ami ki tudja a számomra egészíteni. Hajthatatlan voltam és lecseréltem a MOXF-et egy KORG M3-ra. Volt is benne valami ami akkor hajtott, meg csalódás is volt. Szereztem bele egy RADIAS kártyát, így megérkezett az óhajtott VA szinti, egyenesen bele a hagyományosan szükséges PCM szinti gyomrába, így kerek egészet alkotva. De annyira lehangoló volt az M3 PCM motorjának és az FX-eknek a minősége, különös tekintettel az elkeserítően műanyag reverbre, hogy nem akart nálam megmaradni. Férfiasan bevallom, eddigi pályafutásom és számos csereberéim során a KORG M3 volt az a hangszer, ami magasan a legrövidebb időt töltötte nálam. A topikot tovább olvasva eztán a ROLAND FA védelmében folytattam szolgálatot. Azt a véleményemet továbbra is fenntartom ami alapján megvédtem az FA-t az árkategória, a hangszerben rejlő lehetőségek és az UI tekintetében. Az FA06 14 hónapot töltött nálam és míg az M3 töltötte nálam a legrövidebb időt, addig nyugodtan kijelenthetem, hogy az FA06 volt, ami pedig a leghosszabbat. Ez pedig nálam mindenképpen jelent valamit, hiszen a hangszereimet kb. 6 havonta cserélget(t)em. Az SN-S szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a PCM szintimben egy integrált VA szinti. Az SN-A szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszeremben egy Tonewheel Hammond orgona klón, illetve az Elektromos zongorák hangzásához is sokat adott az SN-A hangkeltés. A PCMS motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszerben egy jól használható PCM hangforrás, amibe ráadásul két tetszőlegesen kiválasztható EXP bővítő is be tudott épülni. A Sample player kielégítette azt a kívánságomat, hogy a zenémbe sztereo audio szólamokat tegyek. A SUB kimenet és AUX bemenet lehetővé tette, hogy belefűzzek a hangszerbe egy külső FX hurkot, amire a szekvenszer tetszőleges sávjait küldhetem, így egy ZOOM MS-70CDR-el még plusz ambientes értelmet lehetett adni több szekvenszer sávnak is. Mindez egyetlen hangszertestben, amiben az összes összetevő egy nagyon jól használható UI-el együttesen kezelhetőek. Akkor mi a frászért tér vissza az ember az egész topikot elindító MOXF6-hoz? Nehéz megmondani. Minden hangszer lecserélése számos meghasonulással jár. Anno az M3-FA vonalhoz a szintetikus és chillout zeneszerzői elvárások juttattak el. Most a MOXF-hez az akusztikus hangzás és a zenei hozzáállás terelt vissza. A MOXF-ben van egy 4 ARP-os rendszer, ami komplex kíséretek létrehozását teszi lehetővé, ráadásul Performance-onként 6 variánssal… a harmóniafelismerése egészen más elven működik, mint az FA 1db ARP-jának harmóniafelismerése. Az FA ARP-ja inkább egy VA szinti ARP-jához hasonló algoritmusokkal működik, a MOXF ARP-jai viszont inkább úgy működnek, mint egy Arrangeres gép kíséretei, csak nem egy vendéglátós, hanem inkább egy stúdió hangszer burkába csomagolva. Illetve a Yamahákban sokat emlegetett Pattern szekvenszer, ami még visszahozott erre a platformra. Azt vettem észre, hogy az FA-n először egyedi hangszínt akartam csinálni, aztán valami technikai megoldással, mozgatással chillout alapot és csak ezután kezdtem ténylegesen a zenéléssel foglalkozni, így minden zeném ugyanabból a három akkordból állt és 4x4 ütemnyi loop után befulladt. Ezért most olyan hangszert kerestem, ami zenészként áll hozzám és amihez én hangszerként. Nem tudom hogy mennyire érezhető át az írásom alapján a különbség egy szinti és egy hangszer között. Mindenesetre most fordítva akarom az egész dolgot megközelíteni, vagyis először „megtanulni zenélni”, megalkotni a harmóniákat és a dallamvilágot, és csak azután chillout zenét csinálni belőle. És ehhez most szégyen, nem szégyen, az fog hozzájárulni, hogy estéken, heteken, hónapokon át játszok, gyakorlok a MOXF beépített preset kíséretein, majd ha felkészültem, akkor a pattern szekvenszerben elkezdhetem az érdemi munkát. A dolog pikantériája, hogy mindazoknak lett igazuk, akik a topikom elején azt javasolták, hogy ne engedjem el a MOXF kezét, hanem próbáljak rágyúrni a mellé szükséges VA-ra. Az elmúlt időszakom olyan szerencsésen alakult, hogy összejött egy Deepmind 12, ami pont egy olyan eszköz, ami annó hiányzott a MOXF mellé. A Deepmind-nak köszönhető az is, hogy félig-meddig magabiztosan mertem elengedni az FA és az SN-S szintimotor kezét, bár ezen így is legalább 3 hónapot izzadtam. Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al
  2. 5 points
    Ez az utolsó mondat konkrétan tök hitelesen összefoglalja a Deepmind-ot. És hogy megfejeljem, a multitimbralitás problematikája ellen készítettem egy FULL Deepmind Multitrack demót. MINDEN Deepmind, a dob is. A felvétel meg full iPad Cubasis.
  3. 5 points
    Sziasztok! Elmesélem én is az esetemet, ami egyrészt annyiban tér el a már elmeséltektől, hogy háromszereplős, másrészt van komoly tanúsága, mégpedig az, hogy van olyan, hogy az egyik fél sem hibás, mert shit happens, fubar, meg ilyesmi... Menemszol aprón keresztül vettem még tavaly egy Korg M50-et. Elmentem a kollégához, akinél ki is próbáltam a hangszert, nagyon készséges és szimpatikus volt, a hangszer is működött, igaz max 10 percet nyomogattam. Kp-vas csere megvolt, mindenki boldogan távozott. Mikor otthon beüzemeltem a cuccot, egy-két óra elteltével lefagyott üzemmód váltás közben (prog-combi-seq). Nem ijedtem meg, ilyen bármelyik elektronikus hangszerrel előfordul. Újraindít, újraboldog. Aztán másnap megint lefagy, de most seq mód lejátszás közben. Itt már kicsit kezdtem feszült lenni, főleg miután még aznap vagy kétszer lefagyott. Meg is kerestem a srácot, akitől vettem, hogy Ő tapasztalta -e a dolgot. Válaszolt is, hogy nála ilyen nem fordult elő. Nekiestem a netnek és elkezdtem keresgélni a nevezetes hibával kapcsolatban. Na itt kellett elszontyolódnom, mert rá kellett jönnöm, hogy ez a hiba tulajdonképpen típushiba, ami függ egyrészről az aktuális hardver revíziótol, másrészt a telepített firmware-től. Ezek után firmware-t frissítettem (a legújabb volt rajta, szóval csak újra flasheltem), szétszedtem a hangszert, portalanítottam és vártam a csodát. Ami sajnos nem következett be - továbbra is fagyogatott. Ismét megkerestem az eladót, már picit feszültebb hangnemben, hogy nem hiszem, hogy ezt a hibát nem tapasztalta, mivel szériahiba, stb... Erre azt válaszolta, hogy segít megoldani, adott is egy kontaktot, aki állítólag javított már ilyen hangszert ezzel a hibával. Felhívtam az ürgét, aki elmondta, hogy mi okozhatja a hibát, a körülbelüli árát a javításnak. Mivel a hardver revíziót a portalanításkor már megnéztem, egy kicsit furcsálltam a dolgot, mert a netes infók szerint ebben a verzióban már nem azok a hibás komponensek vannak, amik a fagyást okozzák. Mivel elég messze is volt tőlem a szerelő úr (meg hirtelen nem is akartam 25 ezer Forint körüli összeget rádobni), ezért megkértem egy elektroműszerész kollégámat, hogy nézze meg a cuccot. Ő megint szétszedte, az összes kábelcsatlakozást megtisztította, ellenőrizte, valamilyen spéci folyadékkal a nyákokról eltávolította a rátapadt szennyeződéseket (megjegyzem, a hangszer laikus szemmel szép tiszta volt eleve, ne valami hamuval és rozsdával teli virágládát képzeljetek el). Ezek után láss csodát, megszűnt a fagyás. Boldogan használtam tovább a hangszert, volt olyan hogy elindítottam egy dalt este a sequencerben loopolva és reggel megnéztem, ment a lejátszás. Nyomogattam összevissza mint egy óvodás, de atomstabil volt, semmi fagyás. Mivel elég gyakran váltogatom a hangszereimet, és jött megint a "bing" feltettem a hirdetést róla. Pár nappal később jelentkezett is egy kolléga, akinek a telefonban is elmeséltem az egész sztorit, meg hogy a javítás óta eltelt hetekben egyszer sem jött elő a hiba. Eljött, megnézte, kipróbálta, megint átbeszéltük a fentebb leírtakat, majd kifizette és vitte a motyót. Pár nappal később még írtunk is egymásnak, mesélte hogy már volt koncerten a hangszerrel, nagyon elégedett vele. Aztán teltek a napok, hetek és látom, hogy hirdeti a hangszert, de a kifagyásos hiba megemlítésével, mivel így Ő természetesen ezzel nem tud koncertezni. Na itt nagyon szarul kezdtem érezni magamat, pedig tudtam, hogy a hangszert tisztított, ellenőrzött, tesztelt állapotban adtam el neki, a teljes előtörténet elmesélése mellett. Később olvastam, hogy Ő is elvitte valakihez, aki a kilazult kábelezést orvosolta (valószínűleg ez a hiba szállítás közben jön elő és ez okozta az ismételt fagyásokat). Ezek után már teljesen igazat adtam az eredeti eladónak - simán lehet, hogy nála sem jött elő a hiba, amit valószínűleg minden esetben valamelyik nem megfelelő kábelcsatlakozás szállítás közbeni kilazulása okozott. A történet tanúsága pedig az, hogy lehetsz maximálisan korrekt, egy használt hangszernél előfordulhat bármi, erre fel kell készülni. Béke
  4. 4 points
    Nem szóltam eddig hozzá, de folyamatosan olvastam a véleményeket a MOXF-FA csatában. Olvastam nagyon értékeseket is. Nekem most is van egy FA08-am és MOXF6-om, így némelykor értetlenkedve, néha hevesen bólogatva olvastam a kritikákat. Én azt mondom, ez a két hangszer (kategóriájában) tökéletesen egészíti ki egymást. Az FA SN zongorái magasan verik a youtube-on rendesen "feljavított" MOXF zongoráit, miközben a többi akusztikus a MOXF-en sokkal jobb. Amíg a MOXF-en egy normális layer létrehozása felér egy lapraszerelt szekrény összeszerelésével, addig az FA-n a szemem előtt van minden, játszva állítom össze a rétegeket. A MOXF-en elkészített nóta ha már nem a hangszerről hallgatjuk vissza, vékonyabb, mint a hangszeren, azonban a studióban gyönyörűen fel lehet javítani, míg az FA felvételről is ugyanúgy szól. Amíg az FA-n kemény szellemi munkával készítessz el egy jó nótát, a MOXF sarkall a kreativitásra, ösztönöz arra a millió lehetőségével, hogy szuper nótát alkoss, és a többi, és a többi... Szóval egy szó mint száz: aki bármelyik hangszert leírja, hiba. Nem tudom ki, talán Csaba, (akinek véleménye - szerintem - mindig korrekt és mérvadó volt) írta, hogy az, hogy melyik tetszik, kizárólag ízlés kérdése. Ebben a kategóriában ezek kitűnő hangszerek, én is csak azért adom el az FA08-at, mert FA06-ot (vagy Roland super-natural-os zongorát felvonultató RD-t) szeretnék, és azért adom el a MOXF6-ot, mert MOXF8-at vennék helyette, vagy cserélném el őket, miután ezek ahhoz a hangzásvilághoz passzolnak, amit én szeretnék megjeleníteni. A billentyűszám megfordítása mögött sincs semmi különös, személyes okai vannak. Mindkét hangszert jószívvel tudom ajánlani, és még azt, ne youtube-on döntsünk, mire van szükségünk, élőben hallgassuk meg őket!
  5. 3 points
    Na, most lehet sajnálni az eladott BSII-ket...;)
  6. 3 points
    Hmm. Ha a 80-as évek hangszereit ma bekapcsoljuk, csak nagyon kevesek keze alatt szólalnak meg “úgy”. Átlag júzer végignyomkodja a preseteket és nem érti, kikacagja őket. Szerintem ahhoz a tűzhöz kellett az akkori közeg és az akkori mentalitás és zenei alázat, lelkesedés is. Olyan mentalitással pedig a mai hangszerekből is ugyanúgy ki lehetne hozni a tüzet. Szerintem Én azt látom, hogy míg az ember siránkozik hogy bezzeg a 80-as években milyen zenék és hangszerek voltak, ma meg milyen műanyag sz.r mind, addig a 80-as évek zenéit meg kineveti és inkább cikinek titulálja. Egyébként úgy gondolom, hogy ilyen téren a MODX épp egy olyan hangszer, amit a legkevesebb vád érhet, mert szerintem egy nagyon sokoldalú, élénk hangszer a Motif széria szép akusztikus artikulációs leképezéseivel és az FM szintézis kimeríthetetlen sokszínűségével és ezek együttes használhatóságával.
  7. 3 points
    Elnézést, javítottam. https://tinyurl.hu/FUOI/
  8. 3 points
    Kiválló állapotú kis analóg szörny!Hibátlanul működik mindene... Értelmes csere is szóba jöhet olcsóbb-drágább billentyűre...Kp-re az ár enyhén alkuképes... Kérésre küldök nagyfelbontású képeket...
  9. 3 points
    Kijött egy ilyen pack hozzá, ha valakit érdekel: http://reasonbanks.com/refill_ERW.html Made in Hungary
  10. 3 points
    Na pont ezért kérdezem én is, mert nyugodtabb lennék, hogyha tudnám mi van egy betörés, ne adja az ég, egy lakástűz esetén, illetve hogyan tudom biztosítani a "szerelmeimet"... Lehet, hogy ezzel mindenki tisztában van, de azért leírom hát, hogy mit tudtam meg a biztosítómtól: - Miképp, és hogyan tudom bizonyítani egy esetleges betörés, vagy bármilyen káresemény (lakástűz) az elektromos berendezések meglétét, illetve hogy azok az én tulajdonomat képezték eddig. - Betörés esetén rendőrségi határozatot kérünk. Abban fel vannak sorolva az ellopott tárgyak értékkel együtt. Más esetben számlát, fényképet be lehet mutatni a vagyontárgyakról, illetve tűz esetén a megmaradt, rongálódott vagyontárgyakat. -Ez esetben a maradványt meg kell őrizni. Illetve ha van számla, adásvételi szerződés, vagy fénykép az is megfelelő. - Köszönöm. Illetve hallottam olyanról is, hogy leltárat vesznek fel... Gondolom ennek akkor van értelme ha adás-vételi szerződés sincs a hangszerről.. Jól gondolom, hogy ebben az esetben mindenképp érdemes ezt megtenni? -Ez az Ön döntése, mi nem kérjük. -Tehát a maradvány és egy fénykép a tárgyról elegendő. (gondolom egy olyan fénykép szükséges amin a helyiség is látható, tehát bizonyítható hogy a hangszer ott tartózkodott?) -Igen Tehát akkor tűz, villám, tornádó, cunami, földrengés esetére azért jó ha van egy adás-vételink is, de egy alapos körbe fénykép amiben van egy lakásfotó is a cuccal, és a maradványok.. (OMG) mindenképp legyenek meg, így nagy eséllyel biztosítva van a hangszerünk is! Biztos én vagyok ennyire tudatlan, de azért én csak utánajárok annak is, miképpen tud belekerülni a "rendőrségi határozatba" a részben papírmentes hangszer.. Csak hogy egy betörés esetén se fossak mán...
  11. 2 points
    Szép állapotú Rhodes Mark I 73 billentyűs változat! A hangszer nem mai darab,korának megfelelő állapotban van.Minden alkatrésze megvan és minden gyári...😊lábak,keresztlábak,zengetőpedál,fedél,felirat,kapcsok...egyszóvsl minden.A billentyűzet nagyon kényelmes,nincs szétjátszva...a billentyűk nem lötyögnek! Értelmes csere is szóba jöhet más billentyűre...újabb-régebbi,olcsóbb-drágább...☺ Kp esetén az ár enyhén alkuképes lehet...
  12. 2 points
    Na..végül Modx7 lett belőle És mivel a zenekarban van még egy +zongorista, így ő vett a kalapácsosa mellé egy FA-06 ot. De ez a yami...még nem tértem magamhoz a gyönyörűségtől Brutál jó hangszer, az AWM2 és FM-X összegyúrt presetjei hihetetlen soundot adnak. Sőt..korábban Hammond klónokat használtam (XK-1, 2, VR760, VR09, SK1) de a modx orgona hangszínei (kicsit megpiszkálva) semmiben nem maradnak el az elődjeiktől. Szóval még ismerkedünk egymással, de azt már most érzem, hogy ez egy jó kapcsolat lesz.
  13. 2 points
  14. 2 points
    Jól kiegészítitek egymást:) Jó kis muzsikák, főleg nekem ez a legutóbbi, a legutolsó tetszik. Gyártsátok csak nekünk meg mindenkinek szorgosan a nótákat, ha már ilyen jól skerülnek:)
  15. 2 points
    Réges régen egy messzi messzi galaxisban egyszer-kétszer volt már rá példa... Ebben pl. Csabának köszönhető a ritmus szekció, a basszus szekció és még a vége-lead ötletadója is ő volt: https://lipi.bandcamp.com/track/bluesong Ebből van egy élő verzió is, amit 2x sikerült annó prezentálnunk... Ez volt az első Tatabányán a szabadtéri múzeum Falézázban: Az esőzés és a kocsi indtás hangja sample volt a TR61 "adta be" minden más élő/MIDI seq... Egy HDR-ünk volt egy KORG SOS, azzal vettük fel az egészet Aztán néhány éve megpróbálkoztunk megint valamivel ("Impro project"), de az egyszeri alkalomra sikeredett... Főleg az én zenei hiányosságaim miatt, de aztán a magánélet is közbeszólt rendesen ahogy' szokott... Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni: (mondjuk ez most pont nem annyira "chill") https://www.dropbox.com/s/9rqcxywuyal8eo1/Mixdown(9).wav?dl=0 (alap 4x4 loop+downmix LiPI (blofeld+MC-808+FA-06+RADIAS), a zene "lelke", dallama, Csaba (DP12) Csak hát idő kellene jó sok, hogy aztán ezeket tényleg össze is rakjuk akár egy egész estés műsorrá... A legnagyobb baj pedig az, hogy tényleg csak időnk nincs... Minden más meglenne...
  16. 2 points
    Pár napja kaptam, de sajnos nekem nem vált be, így továbbadnám valakinek. Boss adapter és egy 128Mb memóriakártya tartozik hozzá.
  17. 2 points
    Eladó a címben említett szuper kis groovebox. Apróbb felületi karcok találhatóak rajta, és a bal alsó sarka enyhén horpadt, de összeségében jó esztétikai állapotban van. A D-Beam gombok közül kettő nem reagál, de a lényegi működést ez nem befolyásolja, műszakilag rendben van. Kijelző, motoros faderek tökéletesen működnek, forgó potik nem recsegnek. 1Gb RAM beépítve, + adok hozzá egy tartalék 1Gb-os modult, valamint egy 256 MB Compact Flash kártyát. 1.03 Frimware van rajta, és a szoftveres sample editor Win10 alatt is működik Roland UM-ONE driverrel (32 /64 bit) Akit érdekel, akkor annak felmásolok egy Librarian Editort is amivel a memória feltölthető JUNO G patch-ekkel, így további 500-600 patch kerülhet bele. Sok szempontból ennél jobb eszközt megjelenése, és kihalása óta sem találtak ki, amivel élőben kiváltható a szoftver+laptop kombó. Köszönöm, de csere nem érdekel.
  18. 2 points
    Igen, egyrészt szólhat egyszerre akár mind a 16 track is (16 layer-es sound-ként) másrészt a pad-eknek ilyen funckicója is van (SOLO/MUTE) de konkrétan a group funkció meg képes csoportos mute/solo -zásra, ahol a csoportokat te magad válogatod össze a saját igényeidnek megfelelően. Ebben a videóban tök jól szemlélteti Ed Diaz: Ráadásul két lehetőséged is van a layer-ezésre: 1. KBD switch-el - ekkor úgy szólal meg a layer, hogy noha az egyes track-ek külön MIDI csatornákon vannak, az FA KBD minden csatornára kimegy ami be van kapcsolva ezzel a funkcióval; Ennek az az előnye, hogy noha amikor játszol rajta egyszerre szól az egész layer, MIDI-vel meg tudod szólaltatni külön-külön is az egyes timbréket layer-en belül egyedül is 2. Hagyományos MIDI csatorna csoportosítással; Pl. 1-4 track-ek az 1-en, 5-6 a 2-en, 7-9 a 3-on stb... És ehhez jön ugye hogy noha track-enként "csak" egy timbre FX van, ez 16 timre-nél akár 16 különböző FX is lehet. No meg track-enként saját EQ. Aztán az egész egyveleg így megy be a megfelelő dry/wet arányokkal a chorus és reverb master fx-be, onnan tovább a master EQ-ba, majd a master compresszor-ba. Ha nincs szükséged a master compressor-ra, átkapcsolhatod hogy IFX-ként működjön. Legvégén pedig van egy Total Fx amit én mondjuk megkerültem, hogy ne total FX-ként működjün hanem egy újabb FX csatornaként Mindösszesen tehát 20 FX-et használhatsz kimaxolva a lehetőségeket és 17 EQ-t... A középkategóriás korg kombikhoz képest ezek óriási előnyök amiket le is amortizál az FA azzal, hogy csupán egy ARP motort tudsz használni egyszerre (noha abban lehet saját szekvencia/ARP képlet is), meg egy ritmus pattern szekit mellette, de azzal csak Drumkit-eket tudsz meghajtani. A másik hátrány, hogy a beépített sample player nagyon fapados. De erre is ráküldhetsz azért egy FX-et a master chorus/reverb-en túl is. Vannak dolgok amik nem azonnal kézenfekvőek, nem "verik ki a szemed" első pillantásra és eleinte gondolkodni/manual-t olvasni kell hozzá de alapvetően jól átgondolt, rugalmas rendszer. Azt mondjuk nehéz volt megszokni, hogy ha eltekersz egy hangot akkor azt külön el kell menteni, majd a studio set-et és utána a song-ot, de a többi előny kárpótol és őszintén szólva 1-2 hónap után már automatikusan menteget az ember ha kell ha nem
  19. 2 points
    Nos, ami a buja pad-eket és a szólóhoz való lead-eket illeti az FA bőven lefedi a kívánalmaidat. Ha korg féle kombikra gondolsz izgő-mozgó pad-ek esetén akkor viszont csalódást okozna. Vannak persze motion pad-jei de azok nem olyan összetettek mint pl. egy Trinity pad ... Inkább csak az LFO-k és a STEP phaser mint FX használatával kelti életre a hangot... Nem az az ARP-os megoldás mint amit a KORG-oknál vagy YAMAHA-áknál tapasztal az ember. Ugyanakkor olyan lehetőségek vannak benne ami az élő játék során kézenfekvő és roppant kényelmes megoldásokat kínál; pl. a keygroups funkció. A rendelkezésre álló 16 timbre-det tudod 16 különböző group-ba szervezni amelyek egyaránt lehetnek akár layer-ek, akár split-ek, akár ezek kombinációi. Így egyetlen gomb (pad) nyomással tudsz pl. váltogatni az adott számon belüli előre gyártott layere-id, split-jeid között amelyekhez a sampler-ből külső mintákat is bejátszhatsz akár billentyűzetről is (velocity-vel) vagy pad-ről (velocity nélkül). A keygroup-ok váltása közben természetesen nem cut-ol a leváltott hang... A hang... a PCM motorja az XV5080-é noha maguk a pcm minták természetesen már többnyire mások, míg az SN-S motorja a Juno/Jupiter örökséget hozza... Ahogy a gyári hangszínek is. Ahogy Csaba is mondta kb egy GAIA SH-01. Viszont a 16 part az 16 part... és tényleg a 16x16 variációban lehet split-elni, layer-ezni anélkül hogy a polifónia korláttal foglalkoznod kellene bármelyik típusú timbre-t (SN-S, SN-A,PCM, Drumkit (amiből szintén kétféle van)) . Ugyanakkor a rengeteg gyári hangszín legtöbbje egy adott hang tucatnyi variációja... Ami önmagában nem lenne baj, csak amikor csak úgy keresgetsz egy hangszínt - magad sem tudod konkrétan milyet vagy melyiket - akkor bizony sok időt elvesz mire átugrabugrálsz pl. a 2 tucatnyi SAW lead-en... Egy ARP-ot (ami RADIAS) és az éttermi atmoszférát kivéve minden FA-ból szól.. A polifónia korlát közelébe sem került a hangszer az egész szám alatt...
  20. 2 points
    Sziasztok! Ha már annyira belelendültem a múlt heti Deepmind demóba, gyorsan meghangszereltem ugyanazt a számot MOXF6-ban is:
  21. 2 points
    Na kérem pont így jártam én is amikor a MOX-ot lecseréltem az FA-ra (és mellette még az MC-808-at is "elengedtem" ami mint később kiderült nagy hiba volt). Lett egy tök jó (tudom ízlés dolga) hangú és sounddesign részről "kezesbárány" FA-m, de közben elveszítettem az alkotói workflow-hoz szükséges pattern szekvenszert (se MOX se MC ugyebár)... hónapokig szívtam, kísérleteztem ezzel-azzal, hogyan tudnám pótolni? Végül vettem egy MC-808-at Így most van egy igen klafa pattern szekvenszerem ami az élő előadásmódot is max. támogatja, de ugyanakkor ott van az a hangmotor ami miatt a MOX-ot az FA-ra cseréltem (és még nem bántam meg). Az már csak hab a tortán hogy azért az MC-808-ban is vannak olyan dobprogramok amiknek pont attól van "ízük-bűzük", hogy olyanok amilyenek - amilyenek anno a hip-hop, stb stílusokhoz elvártak voltak majd' 20 évvel ezelőtt... Ezeket FA-ból kínkeserv lenne előcsalogatni... A másik téma szálhoz (jó vagy rossz e egy adott szinti) azt tudnám hozzáfűzni, hogy pl. volt nekem régen egy blofeld-em. De nem arra akartam használni amire jó lenne, hanem afféle "brad&butter" "allinone" VA-nak VST-ék helyett... nohát arra kérem nem jó... Ugyanakkor nemrégiben megint vettem egyet, és most hogy azt bízom rá amiben igazán jó (digi, ppg szerű libegő-lebegő izgő mozgó pad-ek) tökéletesen beleillik a kis "zenekaromba" Most akkor jó a blofeld? vagy xar? Az attól függ ki, miért kérdezi... No meg hogy az ahogyan és amire használod az összhangban van e magának a hangszernek a karakterével, képességeivel... legalábbis szerintem (is)
  22. 2 points
    Ezzel maximálisan egyetértek. Ezerszer cseréltem már hangszert, szerintem a Ménemszól közössége már tökre unhatja a vergődéseimet Szinte az összes hangszer váltását az új inspiráció, az új, könnyebben használható workflow keresése ihlette. Csak ez az egy topik három különböző hangszercserémről számol be, miközben visszaértem az elsőhöz és miközben csak jót tudok mondani ugyanúgy az FA-ról mint a MOXF-ről, de az M3-ról is. Minden esetben a saját hiányosságaim vezetnek egy-egy cseréhez. Hiába van frankó zongorám, ha nincs a kezemben sem játéktudás, sem egyediség. Hiába váltok hol szintire ha nincsenek sounddizájn ötleteim, hol pedig pattern szekvenszeres munkaállomásra ha nincsenek zenei ötleteim. Ráadásul néha chillout zenét akarok csinálni, máskor meg valami komolyabb élőzenekar utánérzést. És még ott van a szabadidő hiánya is, ami nagyon-nagyon sokat nyom a latban, hogy milyen workflow felé váltok, ami esetleg jobban segít a kevés idő alatt elvégezhető munka (alkotás) megvalósításában. Abban szinte biztos vagyok, hogy aki békében van önmagával és egyensúlyban van a tudása az elvárásaival, az bármilyen hangszerrel tud alkotni. Akinek pedig valamit kompenzálnia kell, az mindig a kompenzáció irányának megfelelő hangszert, UI-t fog beújítani... ezt teszem én. Ráadásul a napokban az FA vs MOXF hangszercserebere közben jöttem rá, hogy mindig minden hangszerrel kapcsolatban anblock egy egységes workflow-t szoktam emlegetni/mérlegelni ami a hangszert meghatározza... de nem..., van legalább kettő: 1. alkotói workflow és 2. sounddizájn workflow. Megmagyarázom: volt egy frankó MOXF-em tök jó alkotói workflow-al, de a sounddizájn nagyon nehezemre esett benne, ezért kerestem új hangszert... lett helyette olyan, amiben a sounddizájn sokkal jobban megy, de az alkotói workflow sérült. Nem különítettem el a kettőt és mérlegeltem hogy mi a fontosabb, hanem csak úgy anblock hangszert cseréltem... nem egyszer-kétszer, hanem hússzor minimum. Mostanra rá kellett jönnöm, hogy a jó alkotói workflow-al sokkal több időt meg lehet spórolni és segíteni magunkon, mint amennyit a sounddizájn workflow kitanulásával elveszítünk. Huhh, ez nagyon kacifántos, de nem tudom jobban megfogalmazni. Lényeg, hogy ha kiszolgál a hangszer az alkotásban, akkor a sounddizájn megtanulása kevesebb meló, mint faxa sounddizájnnal dolgozni miközben az alkotást tökre megnehezíti nekünk a hangszer. És ez hangsúlyozom, nem a hangszer hibája, hanem a saját hiányosságunk, amit a hangszernek sem sikerül kompenzálnia. Persze a legideálisabb megoldás ha kiválasztunk egy számunkra megfelelő munkastílussal működő hangszert, tök mindegy hogy milyen hangja van és választunk mellé egy másikat, aminek meg rohadt jól ki van találva a sounddizájnja még akkor is ha fullra nem lehet benne zenét csinálni. Csakhát, ezt nem mindenki pénztárcája engedheti meg. Lényeg a lényeg, hiába csereberélem ide-oda a MOXF-et meg az FA-t pont ugyanolyan jó hangszer mindkettő Ui.: az elmúlt héten az is kiderült a számomra, hogy marha jó a MOXF-ben sounddizájnolni, csak korábban nem sikerült megértenem, kitanulnom, kicsalogatnom belőle ahogy Zoleeka02 írta. Rosszul közelítettem meg. De a slusszpoén, hogy a MOXF helyes megközelítéséhez az FA SN-S szinti motorjának a megismerése vezetett el, ugyanis nagyon hasonló a gondolkodási elv a két motor felépítésében. Szóval kellett az FA ahhoz hogy a MOXF-et most értsem
  23. 2 points
    Apróhirdetés: kis türelmet, az uccsó upgrade eltörte. Fix in progress...
  24. 2 points
    hibátlan állapotban eladó. ennyiért kihagyhatatlan!
  25. 2 points
    Szerintem ne tedd HA szélsőséges oszcillátor-potenciálra van szükséged. Nekem Deepmind 12 van. Mostanra imádom, valóban ilyen szép, meleg, modulált chillout szintire vágytam és ilyen workflow-al. A kezelését személy szerint nagyon ügyesen átgondoltnak tartom. 20 év alatt talán az első szintim, amin valóban sounddizájnolok. 5 darab ilyen szintű FX procit meg hol talál az ember még akár nagyobb szintikben is, nemhogy Boutique-ban? DE. Az oszcillátora (OSC1) lényegében egy darab nem túl izmos SAW. Mellé lehet tolni egy SQUARE-t, ami full állásban kábé annyit tesz az oszcillátorhoz, ami egy átlagos szintin kb. 10%-ot jelentene... szóval minimális szélső értékek között lehet benne mozogni. Az OSC2 meg csak SQUARE. A SYNC-el, meg az elhangolással lehet játszani, végeredményben egy színezeten belül sokat lehet csavarni benne, de mindig egy színezet marad. Tehát szerintem oszcillátorban nagyon szűk keretek között lehet mozogni. Mikor először leültem elé, majdnem sírva fakadtam hogy nulláról fullra tologatom a potikat és egyszerűen nem tudok eltérni az eredeti karaktertől. De tudtam, hogy jó hangszer és tanulnom kell, meg kell ismernem a határait, meg a lehetőségeit, amivel átlehet ugrani azokat. Szóval aztán mégis miért szerettem meg? Megismertem, hogy az OSC + szűrő + EG + velocity finomhangolásaival nagyon élő, mozgó hangszíneket lehet kiügyeskedni. Ez után érkezik rá 8 darab MOD mátrix, ami szinte kimeríthetetlen forrást tud mozgatni, beleértve az FX procik paramétereit is, vagyis simán lehet LFO-val vagy step szekvenszerrel modulálni egy TC Helicon Reverb terének méretét. Baromi összetett, mégis egyszerűen fér hozzá az ember és nem kell olyan mélyen kutakodni mint például egy MiniNova-ban. Az eddigiekhez kapcsolódhat egy STEP szekvenszer, amibe mi magunk is programozhatunk lépéseket, ami mozdíthat paramétert, de hangmagasságot is... vagy mindkettőt egyszerre. Nem utolsó sorban pedig az 5 darab FX blokk... az effektek egyenként is olyanok, amilyennel még szintiben nem találkoztam. Meg az iPad Editor is sokat nyom a véleményem latján, hiszen kifogástalanul működik, akár a Deepmind saját, beépített wifi router-én keresztül is. Nagyon sok olyat tudtam megvalósítani rajta, amit eddig még sohasem, egyetlen VA, vagy PCM szintin. És még mindig milliónyi lehetőséget nem is ismerek benne. De (és ez nagyon fontos a saját szemszögemből), a Deepmind 12 akkor is használható sounddizájnolni és egyedi dolgokat alkotni, ha az ember csak a tizedét érti... aztán majd beletanul még ügyesebb megoldásokba. Más szintin ha csak a tizedét, neadjisten a felét értettem, akkor sem lehetett már boldogulni vele. Hmmm... végeredményben látható, hogy csak jókat tudok róla mondani, de én elég fapados júzer vagyok. A Deepmind oszcillátora szerintem nagyon szűk, főleg egy Boutique SE02-höz képest. Azt sajnos nem tudom megítélni, hogy a JU-06 és egy JX-03 oszcillátorai együttesen mennyire széles spektrumot adnak, de gyanítom, hogy sokkal szélesebbet, főleg a JX-03-at elnézve.
  26. 2 points
    Megfelelő eszközért elcserélném pár szintimet: Korg Triton pro classic (SCSI nélkül, de USB-floppy emulátorral, korának megfelelő külső, műszakilag hibátlan) Yamaha CS1x (korának megfelelő külső, műszakilag hibátlan) Alesis Fusion 8HD (korának megfelelő külső, fagyásmentes oprendszer, tökéletes kalapácsmechanika, weiger tokkal, stb.) Roland D20 (gyűjtői darab, kívül-belül patent) SM PRO AUDIO V-Machine (tökéletes állapot és működés) Ami érdekelne: Korg Volca sorozat, Electribe 2, Access Virus A vagy rack, Waldorf microQ vagy Blofeld, egyéb analóg, virtual analóg szinti, dobgép, sequencer, vagy megbeszéljük. Leginkább desktop vagy rack modulokat preferálnám... Képet érdeklődés esetén tudok küldeni. Érdeklődni itt.
  27. 2 points
    Nagyon szépen összefoglaltad az elmúlt 3-4 hónapon át folytatott beszélgetéseinket 🙂 És ha nagyon hiányozna valami az FA-ból az enyém még itt van, felveheted arról is 😉
  28. 2 points
    Na, picit off (aztán majd nagyon), de ez kikívánkozik belőlem, mint a Jagermeister-Unicum. Nem szeretnék károgó lenni, de a biztosítók tekintetében igen sok tapasztalatom van, s kivétel nélkül negatív. Nem feltétlenül lopási, mint inkább víz, illetve villám okozta műszaki károk értek, de annak ellenére, hogy aktuális fotóval és számlával tudtam igazolni a tulajdonomat képező tételeket, elképesztően nevetséges összeget kaptam. Példának okáért egy közel 100e Ft-os Denon erősítőre (minek után már 3 éves készülék volt) kalkuláltak ki 6400 Ft-ot. Ennek tükrében kíváncsi lennék, hogy ezek a 20-25 éves öreg vacakok itt mellettem mit érhetnek az ő számításaik szerint. Non plusz ultra: a Denon-ra kötött EQ-m sérülése az én hibám, mert a kárszakértő álláspontja szerint ha nem használom a gépeket, ki kellett volna húzzam a kábeleket. Kvázi az EQ-ra nem kaptam pénzt. (Ha tehát esetleg van otthon egy 16 sávos keverőd, ne felejts el kihúzgálni a kábeleket, ha este elmész csucsukálni). No comment. És akkor az Off topic-ot tovább feszítendő (Mea Culpa): azt képzeljétek el, volt olyan, hogy egy vízkár miatt felázott a teljes előszobánk, s mivel épp felújítás után voltunk, számlával tudtam igazolni gyakorlatilag mindent. A laminált padló 8 napos(!!!) volt mikor a káresemény ért. Viccet félretéve. Elkészült a felújítás, mi meg elutaztunk hazulról. A konyhában a csap főnyomója eltört, mire hazaértünk, a teljes padlózat alatt állt a víz. Fotók is készültek és még aznap délután ki is jött a kárszakértő. Helyszínen megszakértette, hogy a teljes padlózat szerencsére nem púposodott fel, csak négy darab léc, úgyhogy azt a négy darab lécet kifizetik. Ez 7e Ft volt, mert nm alapon számolták. Szerintetek mennyi volt a komplett padló cseréje és újrarakása? Megint másik (ez most autós) eset: tavaly nyáron egy balek átkúszott a sávomba és lekoccolta a visszapillantómat. Mivel nagy tank autóm van, szegénynek meg egy csöpp szappantartója, az ő tükre letört, az enyémnek kutya baja. No, ezen annyira felszívta magát a tag, hogy elkezdett ordibálni, majd odajött és ököllel leütötte a tükrömet. Persze rendőrség jött, helyszínelés, a faszit elvitték garázdasággal. Ééés akkor itt jön a lényeg: A muki elismerte a szándékos károkozást, ám(!!!!) mivel közlekedési szabálysértés nem esett, illetve az ütközés közúton történt, ilyen esetben a biztosító álláspontja szerint - mivel mindkét tükör sérült -, mindkét fél egyenlő mértékben károkozó és károsult, így mindenki a saját költségén köteles megtéríteni a saját(!) kárát. Természetszerűen mivel az én tükröm az ütközés során eleve nem sérült, nincs is miről beszélni, miért is szeretnék a biztosítótól bármiféle kárenyhítést? A garázdaság meg bűncselekmény, kvázi megy majd egyszer bíróságra a dolog. Vagy nem. Jelzem, ez tavaly júliusi történet, azóta kaptam levelet, hogy mivel az ipse elismerte tettét, a nyomozati eljárást felfüggesztik. Kaptam a faszitól (mert megbánta tettét) egy utángyártott tükröt (az eredeti 250e Ft lett volna + fújás), ezt felszereltük, színre nem hajlandó fújatni... szóval azóta van egy noname fekete tükröm, amire csak 5 hónapot vártam. Öt hónapot. Tehát egy meg egy meg egy meg egy meg egy hónapot. Egy szó mint száz, az adás-vételi jó dolog, pláne, ha esetleg cégben fel lehet vezetni az adott tételt költségként (ennek szvsz valóban van is értelme), de a biztosítás mint olyan.... ezen nem különösebben rugóznék.
  29. 2 points
    Abszolút egyetértek. 22 év alatt soha nem volt lepapírozva egyetlen hangszerem sem. Azonban van egy másik aspektusa a dolognak, ami független a vevő és az eladó jószándékától. Mi van, ha egy kifejezetten rosszindulatú rendőr megállít és firtatja hogy honnan loptad a hangszert? Illetve ha az ember a lakásbiztosításba szeretné bevonni a hangszert. Én tegnap életemben először írtam adásvételit, ráadásul olyan emberrel, akiben vakon megbízok Ezzel ő is és én is jogos birtokosai lettünk a hangszernek... win-win.
  30. 2 points
    Yamaha HS8-ról váltottam Alpha 80-ra. Szerintem jobb, nem olyan dunyhák a mélyei. Kicsit tényleg lusta, viszont nagyon alacsony hangerőn is részletgazdag. Bár a bolti árát nem adnám ki rá:)
  31. 1 point
    Majdnem minden szintim képes egyszerre használni a két portot... A Roland ezt "soft-thru"-val megoldotta. Az FA-ban (és Integra-ban is) is de már az mc-808 is tudta... A RADIAS és a Blofeld pedig alapból képes párhuzamosan kezelni a két felületet (USB+DIN MIDI). Szerintem ez inkább csak a Motif örökség továbbvitele mint technikai akadály... Afféle "a 'yamaha-sok' ezt szokták meg, hát hagyjuk így továbbra is" hozzá állás... No meg gyártási ktsg. Megsporolnak igy vagy 5$-t termekenkent és sok kicsi sokra megy
  32. 1 point
    Fullra bővített, potik gombok hibátlanok, kijelző nem karcos, egyéb helyeken használatból eredő kisebb karcok. Tartozék: adapter Csere: Novation Bass Station 2-re (1/1) ár: 90.000 Ft fix tel.: 0670 244 14 31 skysuta@gmail.com
  33. 1 point
  34. 1 point
    Eladó a címben említett dobgép. A Master poti néha egy nagyon picit zajos ha szabályzod a hangerőt. Hibátlan esztétikai állapotban. Táp, doboz, nyomtatott manual járnak hozzá. Külföldi oldalakon az ára elindult felfelé "future classic". Csak Moog DFAM csere érdekel.
  35. 1 point
    Csaba! Ez nagyon ott van:) Gratula:)
  36. 1 point
    Ezért a pénzért kapsz vas 2 csatorna előfokot, eq-t, valamint egy buss kompresszort. Szerintem elég jó! Ez nem a lapra szerelt Kiskeverő szintje.
  37. 1 point
    Az MC sorozat (nekem csak 808-am volt, az alapján mondom) a MIDI sávot hallgattatja el, de külön beállítás a system menüben, hogy a belső sávokat automatikusan kiküldi-e a MIDI Outon. A Mute ott simán címezhető volt külső vezérlőkre is. (Talán egy DJ controller is megbirkózik a feladattal, ha van feláldozható gomb rajta) A tempó beállításokban az lesz a kérdés, hogy mit akarsz Master tempónak: a grooveboxot vagy a DJ cuccot (én az utóbbit ajánlom)? A DJ sorozaton van MIDI out, így ez könnyedén megoldható (csak ne felejtsd el a többi üzenetet letiltani a másik cucc Midi Filterében) De lehet, hogy én sem arra válaszoltam, amire kíváncsi vagy....
  38. 1 point
    KORG MicroKorg XL szintetizátor gyári dobozával, adapterrel, mikrofonnal megkímélt, jó állapotban eladó. Csere érdekelhet, novation circuit, VA szintik, stb. Siófokon megtekinthető, kipróbálható. Tel: 06-30-1975-195
  39. 1 point
    Kijártad a magad indián ösvényét. Az FA birtokában és a jó tapasztalataiddal vele én amúgy nemigen fogadtam volna rá hogy leváltod és hogy pont MOXF köszön vissza, hisz amennyire jó patternekben, a hangszíneditálásra vagy rááll az ember agya benne vagy nem, de talán az extrákat nem számtva, valahogy pcm szinten ua. az architektura mint a Rolandoké. Sok sikert vele, de azért én kíváncsi vagyok mi lesz 6 hónap múlva!
  40. 1 point
    Nem vicc, de én se hittem sokáig, mégnem egy microStation Korg bejött próbából a lakásba pár éve. Pesti haverom már régen mondta, hogy próbáljam meg a mini billencseket, nem megszokhatatlan. Nem hittem neki sokáig előítéletként, hogy az ember mindig a jobb, prémium billentyűzeteket hajkurássza egyre inkább. Aztán jól leesett az állam, hogy azok a picurka kis kocka billentyűk pontosan olyan jól ki vannak találva, hogy 1 óra gyakorlás után már totál élveztem rajtuk a kavarást és a normál billentyűkre volt fura később visszaállni! Egy zongoristától hallottam: "tök mindegy min kell játszani amúgy adott szint felett, ha megvan ehhez a szinthez a jó technikád és így tudsz alkalmazkodni".
  41. 1 point
    Prüntyögni valóban jó volt nekem is (főleg hogy haverom nekem adta grátisz, mert már ki akarta tenni lomtalanításkor) Pc-n vst-ket vmivel megszólaltatni használtam, mert kicsi, nem sok helyet foglalt, nem kellett kábelezgetni, más szintit pakolgatni és még külön rugós felfüggesztésű, kellemesebb érzetű billentyűi voltak. Nem mint a mai, egybe kiöntött vackok itt ni...
  42. 1 point
    Igen, ezt amúgy Csabival már priv tárgyaltuk, hogy gyakorlatilag az a hangszer volt előtte az enyém, amit Ő utána tovább adott a szerbnek... Végül is nem mondom hogy lemaradtam bármiről, mert utána lett belőle cserebere módján a Nord E3, így vannak jó zongoráim és orgonáim vele, ami az M3-nek nem volt épp előnye. Szóval ettől függetlenül, ahogy a közmondás is mondja mifelénk: "aki mer az nyer, aki merít az nyerít"!
  43. 1 point
    Nálam is Alpha 80 monitorok csücsülnek, igaz, én amatőr pince-szinti-tekerő vagyok. Előtte MSP-5 párosom volt. Nem érzem sokkal lomhábbnak. Van különbség, de megfelelő akusztikai környezetben még bőven szokható/tanulható. Mint a legtöbb monitor, ez is meghálálja a jó környezetet. Maximálisan meg vagyok vele elégedve, de két hónap meló volt, mire olyan akusztikát varázsoltam köré, amivel használni is lehet. Ez vélhetőleg nem a monitor hibája - legfeljebb annyiban, hogy méretéből adódóan az embernek néha kicsit jobbra csúszik a keze a hangerő potin. Kell neki a hely, no. Ma már el nem cserélném másra, nagyon megszerettem. Egy. Apró. Kivétellel. Ettől viszont agyvérzést kapok: ha meló közben halkan háttérzenét tolnék rajta, darab idő után lekapcsol, mert úgy érzi, nincs bejövő jel. Pedig van az, csak halk. Ez a feature sajna nem kikapcsolható, szóval ezeken a monitorokon nem feltétlenül lehet ASMR videókra LONGRUN FAP session-öket tolni, de amúgy pöpec cucc.
  44. 1 point
    Khhmmm, na akkor elmondom, tavaly karácsony előtt én is vettem egy ilyen "csodamasinát", (de minek?) igaz az van ráírva sample player, és ugyan tudna a gép saját mintákat is rögzíteni, de hála a gyártónak szegényke nagyon bugos és felvétel közben ha átléped a 2 mb adat korlátot összezuhan és újraindul, továbbá ha nem csinálsz semmit se is hallatszik valami fura halk kaparászás valamit dolgozik közbe .ingom sincs, a brumm pedig azt gondoltam én is a kaossillator kimenet brumos amiről próbáltam rögzíteni, de ezek szerint valamiért a felvétel közben van valami a jelúttal, de mindegy is, ilyet ne vegyen senki!, korlátozottan használható ha nem ezzel akarsz mintákat rögzíteni, arra alkalmatlan, pc ről tudsz rá mintákat tölteni azt el szerkesztgetheted, azzal elvan, esetleg ha az Akai méltóztatna egy frissítéssel orvosolni a problémákat, bár a felvételi brummot meg a kaparászást nem tudom, hogy orvosolnák. uff...
  45. 1 point
    Fogyasztóvédelmi állásfoglalás szerint nem követelheti a gyártó! Az más kérdés, hogy a 3 napos cseregarancia tényleg csak a teljes, hiánytalan pack esetén érvényes, de azt a forgalmazó intézi, de ez csak a 3 napos cserére vonatkozik, és még abban sem vagyok biztos, hogy ez jogszerű. A csomagolóanyagot nem kell megőrizni. http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2703#12. Eredeti csomagolás, doboz meglétének megkövetelése igényérvényesítéskor
  46. 1 point
    Óh, igen. Gondolom úgy volt vele bepróbálkozik. De tényleg ha nem mondogatja el miket "hekkelt", akkor simán lerakja nálam a gépet másnap, pénzt adom vissza, és valamikor 1 hét múlva mikor útban lett volna, akkor döbbentem volna meg. Hihetetlen és felfoghatatlan amúgy és(!) szörnyű, milyen sokszor bejön. Félelmetes, hogy amennyire kevés "rendes" ember maradt mára itthon, annyival több lett (legalábbis körülöttem) a "gyökér". Én konkrétan ismerek olyan embert, aki listát vezet arról minek mikor jár le a jótállása, és 5-6 hónappal előtte elkezdi a supportot hívogatni, hogy ez sem jó, az sem jó, meg ez is van meg az is van. Először azt hittem hülyéskedik, meg is kérdeztem bejött-e, mire jelezte, hogy legalább 6 éve nem vett TV-t, mert 1,5 évente szétakasztja a Samsung supportot és mindig kap egy újat... Mondjuk az Apple-be beletört a foga...meg akarta győzni őket, hogy a 10 éves, Dániban használtan vett MPB anyaghibás, mert látszik kopásnyom ott ahol a csuklóa mozog touchpad használat közben. Persze ide-oda dobálták, mire akkora lett a telefonszámla, hogy már nem érte meg.
  47. 1 point
    Mi az, hogy "utcán"? Ugyanígy történik az eBay-es vásárlás/eladás. Mindig tartok attól, hogy átvernek. Elküldöm a berendezést teljesen jó állpotban és visszaírna, hogy nem működik vagy ami mégrosszabb, egy féltégla van a dobozban... Hogy tudnám bizonyítani az igazamat? Kb. sehogy. Én mindenesetre rengeteg fotót készítek a termékről, mielőtt elküldöm, pusztán magamnak, megnyugtatásul. :-)
  48. 1 point
    Én hazahoztam egy Bodel D-t, s amíg a saját skiffjében volt, addíg nem is volt vele gond sōt, majdnem meglepett amit hallottam..de, mivel én eleve azért vettem,hogy bepakoljam az eurorackbe, így ott már ( valamiért) nagyon ergyának tūnt... Van aki ( én ) azért veszi, mert ennyi pénzért nem kapok osc/ filter/ envelop/ lfo modulokat a rackbe,szóval egy próbát megért, nem jött be.. Vannak sokan akik azt gondolják, hogy veszek egy Moog, vagy ugye a most aktuális Sh 101klónt bagòért, és onnantól kezdve radikális fejlōdés fog mutatkozni a zenémben, vagy a demóimban...mert a promó videón is ezt látja a kliens..aztán mikor megérkezik a cucc b.zinagyot csalódik, mert nincs benne ez, nincs benne az, hol vannak a presetek,nem is tudom elmenteni a patch-et?… ír róla egy -két fikázò kommentet ( rendre a gyártó official posztjai alá,mert az úgy trendi), majd teszi fel hírdetni, vagy cserélni valami sokkal jobb cuccra..aztán becseréli egy mini/monologue-ra, vagy valami Waldorf valami-field cuccra,mert a promó videón azt látta, hogy EZ a tökéletes hangszer ambient zenére,vagy metálra...és minden kezdōdik elölrōl... Te magad tudod/ ismered a neked kényelmes vagy kézreálló munkamòdszereket, ne vezessen félre, hogy ki mit mond egy adott hangszerrōl...szerencsére most már egyre több üzletben van lehetōség kipróbálni ezeket (Hitspace például), odamész, megsimogatod,megpaskolod, lōsz egy szelfit csak, hogy biztosan jól néztek majd ki együtt a késöbbi fotókon, s ha minden klappol akkor hazaviszed..;) ( További reklámlehetōségek ügyében e-mailben keressetek...ezt a Hitspacenek írtam...;) )
  49. 1 point
    8 sávos kazettamagnós felvevős keverőpult eladó. A kazettás buzernyákoskodástól függetlenül, akár keverőként is használható. Itt csereberéltem, használtan, 35 ezres áron. De nálam csak porfogó, mert időközben minden hardware szintimet eladtam Egyedüli dolog, ami nem működik, az a kazetta gyorsító/lassító. Elöző gazdájánál új motor került bele, de ezt nem sikerült megoldani. Azért adom ilyen olcsón, mert KP-re szeretném eldani...szerintem már csak játéknak, kísérletezni stb megér ennyit. Adok mellé mindenféle kábeleket is, meg három új kazettát Budapesten átvehető és vonzáskörzetében - nem sivesen postáznám
  50. 1 point
    Nekem is nagyon sok élményem van a "DAW" előtti korból. Annó egy YAMAHA PSS-580 szintinek a sequencerével indult az egész őrület. Nagyon szűkek voltak a lehetőségek, öt sávot lehetett felvenni és a loopolása is kissé pontatlan volt, sokat kellett bindzsizni, hogy a pattern vége után gyorsan nyomjuk meg a stop gombot, mert ha nem akkor mindig ugrott a loop. Midin keresztül egy ultra primitív mono samplert hajtott meg, ami egy Roland MKS100-as volt, QD lemezen lehetett tárolni a mintákat, amiből volt összesen 7db és kb ilyen egy két másodperces minta fért egy lemezre 38K-ban. Akkoriban az volt a "trend" nálam, hogy járogattam lemezboltokba és vadásztam azokat a cd-ket, amiben 1-2 taktusnyi üres részek vannak, azaz egy egy kopasz dobgroove amiben pl nincs bass, vagy egy egy jellegzetes effekt stb, ami mellett nincs más hangszer. Aztán felírogattam a potenciális lemezeket és vártam még össze jött annyi zsebpénz, hogy megvehessem és az adott mintákat lesamplerezhessem. Némi editálással a sampleren belül, már igazi csimbum cirkusz techno grooveot lehetett össze kókányolni és a pss580 sequencerében fel pötyögni a dolgokat. Így megszülettek a kész frázisok, patternek (5db) Utána ezt szerkezetbe nem lehetett állítani, hogy legyen egy rendes dal szerkezete, hanem a mostani abletonos lounch padokhopz hasonlóan egymás után kellett a megfelelő sorrendbe kapcsolgatni a patterneket. Ha ez jól be lett gyakorolva, utána egy Hifista barátomnak volt egy Minidisc felvevője és azt kértem mindig kölcsön és utána a mint egy liveactet, úgy vettem fel. És a felvételt átvette nekem mindig kazettára, hogy otthon is halgatható legyen. Aztán rá egy két évre bejött az Atari-s korszak, ami mindent megváltoztatott. Az első gépem egy 1040St FM-volt Cubase 2.0-val, amit egy akkori pc bontóban szereztem 5.000Ft-ért. Akkoriban ez az egyszerű sequencer korlátlannak tűnő lehetőségeket adott. Akkoriban az ember megtanult kompromisszumkészen gondolkozni és tövéről hegyére meg kellett ismerni a hangszerében lévő lehetőségeket, hogy minél jobb dolgokat hozhasson ki belőle. Hatalmas kreativitást adott és nem lustult el az ember a megszámlálhatatlan presetek között amit torrentről vagy innen onnan ingyen szerzett be. Akkoriban mindennek volt értéke, mert volt mögötte befektetett munka. Napjainkban, nagyon sokszor visszasírom azokat az éveket, mert kb 25 év zenélés után arra kell sokszor rájönnöm, hogy ezek az ultramodern végtelen lehetőségek, sokkal jobban hátráltatják a kreativitásom, mint anno a kompromisszum kötések, hogy megszólaljon egy egy eszköz.
×
×
  • Create New...