Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2017-08-07 in all areas

  1. 13 points
    A népszerű és kevés embert foglalkoztató pályák az elhivatottaknak valók, hiszen a legjobbak kerülhetnek csak helyzetbe és nekik is szükségük van jó adag szerencsére a mérhetetlen kitartás mellett. A zeneipar már nem a stúdiómunkákra alapozza árbevételét. Eltolódott a koncertek irányába. Ennek oka nyilvánvalóan az interneten elterjedt, kivédhetetlenül ingyenes terjesztés. Amiért nem lehet pénzt kérni, mert ingyen viszik, abban nincs nagy üzlet. Kis kivétel az ipari kiszolgálás: televíziók zenei műsorai, reklámok ...stb, de ezek elég jól eltávolodtak a művészettől. A mai jelenség hatása az élőzenének kedvez. Korábban a zenészek fő bevétele a lemezeladásból keletkezett és a koncertezés inkább reklám és extra kereseti lehetőség volt. Mára ez megfordult. A koncertezésből élnek a zenészek és egy-egy dalt írnak, vesznek fel, amit a videomegosztó portálokon terjesztenek, hogy minél többen menjenek a koncertjeikre. (ez is egy kicsit árnyalt dolog, mert az első vonalbeli zenekarokra igaz inkább. A Petőfi rádiós vonal többnyire majomkodik, leginkább a brit zeneipar torszülötteit követve...de legalább nem lusták dalokat gyártani). A technika fejlődésének köszönhetően elég sok műfajban lehet boldogulni otthoni vagy nagy beruházást nem igénylő projekt stúdiókban készült felvételekkel. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a célállomás a mobil készülékek világában van. A minőség már nem az első szempont, illetve elviseli a kompromisszumokat. A rádióknak pedig néhány pluginhuszár megcsinálja a teljesen egysíkú, ötlettelen mixeiket, jó erős kompresszorokkal :-). Ez könnyen tetten érhető, ha összehasonlítod a munkáikat. A nagyobb zeneiparral rendelkező országokban kicsit másképp van, de ott is a turné adja a nagyobb bevételt. Inkább a hajlandóság (kényszerűség) miatt maradnak talpon a nagyobb stúdiók. Nem "vacakolnak" a producerek otthoni szórakozással, mert tudják, hogy a stúdióban a tapasztalatot és szakmai hozzáértést is megkapják, nem csak a technikát. Biztosra akarnak menni, mert a zenész sietne koncertezni. Nem ér rá :-) Ha stúdiózni akarsz és hivatásként szeretnéd csinálni, akkor ez - szerencsés esetben - a hobbid is nem csak a munkád (jövőbeni munkád). Az interneten segítségével ma már az önképzés korlátlan lehetőségi segítenek minket. Egyetlen korlát az idő, amit a hasznos és haszontalan dolgok szétválasztásával tölthetünk. Ha a stúdiózás az életed, erre fordítod a legtöbb időt. Nem számolgatod az órákat, csak észreveszed. Ha találsz stúdiót, ahol alkalmaznak, akkor is lesz otthon mindig egy kis birodalmad, ahol folytatod :-). Nagyon hasznos dolognak gondolom a koncert hangosítást. Ha tanácsot adhatok, stúdió helyett inkább hangosító céghez menj dolgozni pár évig. Mivel az többnyire fizikai munka, rögtön az elejétől fizetnek érte és rögtön "élőben" találkozol a zenész, a zenélés legtöbb technikai és emberi buktatóival. Nem utolsó sorban pedig, ha egy-két évet végig csinálsz így és nem megy el a kedved az egésztől, biztos lehetsz benne, hogy jó úton jársz.
  2. 12 points
    Hello, Engedjétek meg, hogy ide is bepofátlankodjak ezzel, de rohadt büszkék vagyunk, hogy kitapostunk egy járhatatlannak tūnõ ösvényt a Magyarországon élõ, és alkotó zenészek/sounddesignerek/producerek elött. (akiknek jórésze tag ebben a közösségben). Az Elektronnak készítettünk hangbankot, konkrétan a Digitone-hoz...ez holnap jelenik meg hivatalosan, s itt egy interjú, amiben kérdeztek zenérõl, új lemezrõl, Elektronokról, filmzenékrõl. Nekem nagy álmom volt, hogy egyszer dolgozhassak egy hangszergyártónak/-val... Legyen ez egy bátorítás mindenkinek aki olvassa: " Olyan nincs, hogy nem lehet..." Üdv és kellemes ünnepeket: devon https://www.elektronauts.com/talk/132
  3. 10 points
  4. 10 points
    Studió minőségű képekkel, high quality demoval, izgalmas leírással, ár megjelölésével, és házhozszállításal vennék ritka vintidzs vasakat. A lényeg, hogy jóval piaci ár alatt üssük nyélbe az üzletet anélkül, hogy a kanapém kényelmét el kéne hagynom. Ne kelljen már 2018-ban apróhirdetéseket bújnom naponta, hogy elsőként csaphassak le ritkaságokra! És a Sramlis Janit sem értem, miért akarna feladni hirdetést, amikor láthatja, hogy egy teljesen ismeretlen figura a neten már _KERESI_!!! Szerintem mind egyetértünk, hogy a ritkaságoknak kell házhoz jönniük és nem fordítva!!!
  5. 9 points
    Látom felpörgött a topic Az "én kis studiom" sokat változott az elmúlt években (lásd előző hozzászólásom a topic elején)... Jöttek-mentek hangszerek, eszközök, egyebek... Két dolog maradt: a DIY MIDI patch bay meg a Voicekraft keverő... Ugyanakkor érdekes -így visszatekintve-, hogy alapjában véve csak egy nagy körbenjárásnak tűnik az egész; majdnem ugyanahhoz a workflow-hoz/setup-hoz (t)értem vissza mint ahonnan elindultam. Ami nagy változás az az, hogy már nem egy panellakás egyik szobájának sarkába zsúfolódva ülök a hangszerek előtt, hanem lett egy saját kis studióm. A házunk alatti pincehelyiség lett átalakítva. Ablakok kerültek a falakra, kigletteltem, kifestettem, került be egy radiátor is, laminált padló, bútorok stb... Akusztikailag a reverbje pont jó - a basszusok viszont hajlamosak túltengeni. Igen pici a helyiség alapterülete (a képen látható FA06 felénk eső szélétől kb 80cm-re már fal van mögöttem) és magassága is (2,1 m) - így nem hogy tökéletes de még igazán jónak mondható akusztikát sem igen lehet benne összehozni. Megelégedtem azzal, hogy a lehallgató pontban épp' elég jó ahhoz hogy a mix hibáit kijavíthassam - master-elni meg úgysem szabad(na) annak aki a mixet csinálja De igazából az a legfontosabb, hogy állandó helye van a hangszereimnek, van egy meleg-világos zug ahova "elbújhatok" és még a családot sem zavarom a 148-ik loop play-el. Felkapcsolom a fő elosztót és mire leülök már játszhatok is. Nincs latency, nincs frissítés, nincs semmi ami elvonná az időt/figyelmet... csak én a hangszerek meg a jó érzés, hogy mindez a magam keze munkája... Tényleg egy igazi kis elbújós zug ami mégis kényelmes, otthonos és ahol nem zavarok senkit és engem sem zavarnak ha ott vagyok... Néha a kutyánk az beszokott nézni az ablakon De bele azért nem szokott ugatni semmibe A vasak: ROLAND FA-06 KORG RADIAS(R) Waldorf Blofeld Behringer DSP2024p (multiFX) (RADIAS-hoz) Sony HR-MP5 (multiFX) (blofeldhez) TASCAM DP02CF (hangrögzítő/playback) Edirol PCR-800 MIDI KBD ROLAND MC-50MKii sequencer DIY MIDI THRU BOX + MERGER (a képen a RADIAS mögött, a SONY alatt) Voicekraft zenekari keverő Yamaha HS-80M monitorpár Az elmúlt évem arról szólt hogy kiváltsam a DAW-ot. Sokat használtam (Cubase később StudioOne) de nem szeretem... A munkám úgyis géphez köt - zenélés közben inkább gombokat csavargatok-nyomogatok, potikat tologatok mintsem egerésszek... Alig maradt 1-2 VST-m is a gépen. Kevesebb van mint egy tucat. De még azokat sem használom. Nyilván előbb-utóbb ha lesz már annyi kész zeném ismét el fogok jutni oda hogy újra gép elé kell ülnöm egy kis audio utómunka miatt - de a lényeg, hogy maga a zene szerzése, előadása nem kívánja ezt meg. Mivel kevés az az idő amikor le tudok jutni a szintik elé nekem nagyon fontos hogy az a rövid idő legalább tényleg a klasszikus elektronikus zenéléssel teljen és ne egy virtuális valamiben való kattintgatással ... Alapvetően úgy állítottam össze mindent, hogy ha netán arra kerülne a sor csak ugyanígy "összekötözöm" az egész hóbelebancot máshol és máris ugyanazt hallja a "közönség" amit én hallottam amikor kitaláltam, begyakoroltam az egészet - otthon. Így nincs külön fellépő és komponáló netán recording setup. A hangszerek pedig addig cserélődtek míg nem ez a 3 maradt ami 3 különböző hangzású vas... A blofeld jött utolsóként, "ő" hivatott pótolni azt a "digitális"/wavetable-és érát ami a DAW melőzésével kiesett (Largo/Komplexer, stb...) ám magából a set-ből azért hiányzott volna... Az FA06 hanggenerátorát jórészt a saját szekvenszere és billentyűzete hajtja meg. A RADIAS-t és a Blofeld-et pedig az MC-50+PCR-800 combo. Mindehhez bejátszható backing track a TASCAM-ről és/vagy az FA06 sample playerével... A MIDI szinkront az MC-50 jele biztosítja ami befut mindhárom szintibe... Több verziót is kipróbáltam de csak EZ a variáció volt az ami pontos, megbízható szinkront biztosított: A TASCAM felől csak a START/STOP üzenetek érdekesek... ezek indítják az MC-50et és az FA06-ot. Az audio rögzítés a keverőn át a TASCAM-el történik. Lehetne még ezt-azt automatizálni, pl. MIDI PC-el vezérelni a külső FX-ek programváltásait, stb... No de akkor mi marad "nekem" a live session alatt? Ami trükkös az egészben az a keverés... 8 csatornás keverőn összegzek 12 csatornát Meg az ahogyan az FA06 TotalFX-ét kvázi külső FX-ként használom így megválaszthatom melyik track menjen rajta át és melyik nem A hangszereimről és a múltbéli hangszereimről bővebben a website-omon olvashattok és tölthetitek le a hozzávaló jóságokat (kezelő programok/librarian/hangszínek, stb...)
  6. 9 points
    Egy gondolat jutott az eszembe: Ennél és az összes többi hasonló terméknél mindenki abból indul ki, hogy már 10-20-30 éve zenél és mennyi minden volt (van) már a keze alatt és egy századik eszköz érkezett amit teljesen feleslegesnek, értelmetlennek talál..., ahelyett hogy kiadnának egy olyat, ami már 10-20 évvel ezelőtt is tetszett neki. Miért gondolja mindenki, hogy NEKI tervez a Roland? De induljunk ki abból, hogy van aki most keresi az útját, akár a komplett zenélésben mert még fiatal, vagy akár már 10-20 éve zenél, de most kezd egy új irányt felkutatni, megismerni. Ezek az eszközök csippentenek dolgokat a régiekből, és követik az alakuló trendeket. És persze mindezt úgy kell csinálniuk, hogy a profit is meglegyen. Nem tudom, hogy közülünk ki csinálna bármit is úgy, hogy minden este azzal a nyugodt lelkiismerettel feküdhet le, hogy mennyi jót tett a zenészekért és nem kért érte semmit.? És bár mondhatjuk a Rolandot lelketlennek és profitorientáltnak, de valahogy mégis remek zenészek, remekül muzsikálnak a Roland eszközökön, legyen az bármelyik hangszer és származzon bármelyik évből. Nomeg hát profit ide vagy oda, egy Roland dobgépet még mindig fele annyiért magunkénak tudhatunk, mint egy Elektron-t.
  7. 7 points
    Az elmúlt hetekben találtam egy nekem teljesen új Steinberg vas kompresszort. Gyorsan le is fotóztam, hátha valaki ilyet keres. Ne haragudjatok ezért a postért, de kihagyhatatlan volt. Nem photoshop, Obiban vagy Praktikerben láttam.
  8. 7 points
    Sziasztok, Eladó egy igencsak ritkaságszámba lévő kult sampler. AKAI S1000KB. 16Mb RAM, SCSI BOARD, SCSI CD drive.... és annyira csúnya, hogy már szép! A CUCC HATALMAS...reggelire megeszi az EMULATOR II-est...érdeklődés itt üziben...
  9. 7 points
    Kedves Rodymusic! Szép hosszú, és tartalmas az írásod. Maximálisan átérzem minden sorát Pár észrevétellel egészíteném ki, ami Kadam23 felvetésére rezonál: Amíg az ember így osztja be az idejét, addig kevésbé kerül elő a kiégés, a tehetetlenség érzése. Ha jön a meló, meg a gyerek, minden egész más megvilágításba kerül. Marad az embernek a napi 5 óra zenélésből napi 5 perc zenélésre ideje. A vágy megmarad hogy alkossunk, de az idő elfogy alóla és soha semmi nem készül el többet... erősödik az érzés hogy nem tudunk alkotni, nem marad időnk a gyakorlásra, az érdemi zenei munkára és kiesünk a gyakorlatból, amitől valóban már nem csak olyan érzésünk lesz hogy nem tudunk alkotni, hanem tényleg nem tudunk Nagyon hasonló utakat jártam be mit Te, nyilván más eszközökkel, ez ízlés, meg zenei stílus dolga. Amíg tanuló voltam, aztán mikor egyedül éltem, független voltam, mindent lehetett. Annyi eltéréssel, hogy a gép, ami a mércéd szerint gazdasági totálkár: ...na, ilyen teljesítményű gépem még ma sincs 25 év munkával a hátam mögött Szóval a mai generáció sokkal szerencsésebb ilyen tekintetben. Én (mi) még 486-os gépeken zenéltünk WIN98-al olyan idős korunkban, mint amennyi idős Te most vagy És mégis kreatívak tudtunk lenni, mégsem fenyegetett a kiégés veszélye, vagy hogy ne tudtunk volna bármit megvalósítani kis ügyességgel, meg egy SoundBlaster Live Value (gazdaságos) 2500 Forintos hangkártyával. Satubbi satubbi. Ma meg lehet előttünk akár egy KORG KRONOS is, akkor sem történik semmi. És ezért fogtam bele ebbe az írásba. Amit Te leírtál, az egy szép technikai fejlődés regéje, ami nagyon dícséretesen bemutatja az elszántságodat és kitartásodat... Csak így tovább! Amiről Kadam23 ír, az egy másik dolog, kábé ugyanaz, amitől én is szenvedek Az akarunk és mégsem tudunk. Kadam23 kiváltó okát nem ismerem, de a sajátom hogy a munka és a gyerek mellett nem marad idő semmire, kiesek(tem) a formából. A megfelelő cuccokat összegyúrtam kemény 25 év alatt, olyan eszközök állnak most a rendelkezésemre, amelyeket 1993-ban még megálmodni sem lehetett, mert az ötletük sem létezett a tervezők agyában... ahhoz képest most ufóisztikus magasságban vannak a mai hengszereim És mégsem vagyok velük olyan kreatív, mint 12 évvel ezelőtt egy darab KORG X5D-vel, vagy akár a 25 évvel ezelőtti YAMAHA PSR-510-el. Ennek a problémának kábé mostanában kezdek egy kicsit a seggére verni. Egy módon tudom magam túltenni az egészen, mégpedig hogy nem akarok semmit Azért ülök le zenélni, mert jól esik. Ha nem akarok konkrétan "lemezt készíteni", akkor nincs a tehetetlenség érzése a mögött, hogy úgysem tudom ennyi szabadidővel megvalósítani. Leülök, zenélek, gyűlnek az energiák a kezemben, a benyomások a fejemben... megismerem az eszközöket, hol ezt, hol azt helyezem fókuszba és gyűlnek a hangzások, a patternek, közben meg csak úgy eltöltöttem egy kis időt azzal, hogy nyomkodtam. Apró célokat tűzök ki, kitalálok munkamódszereket amik hatékonyabban tudják kihasználni a kevés szabadidőmet..., ha az egyik munkamódszert kipróbáltam, akkor arra a napra már tehetek egy pipát és jobban érzem magam. Én ilyen apró dolgokkal, apró célkitűzésekkel próbálom leküzdeni a fásultság, kiégettség érzését.
  10. 7 points
  11. 7 points
    Szerintem nem veszed figyelembe az ok-okozati sorrendet. Nem azért esnek neki a fikázóknak, mert trendi, hanem azért, mert fikázódik. Méghozzá egy olyan dologról, olyan kritikus hangnemben, ami még távol áll attól hogy egyáltalán találkozzon vele. Lássuk be, ha 10 órakor megjelenik egy hangszer a Roland (Korg, bárki) honlapján, itt már 11 órakor fikázzák. Hogy kerül ide a trendi kifejezés? Legjobb példa (ezen a fórumon kívül) a Youtube. Nézd meg a világ legártatlanabb videóját… mondjuk egy sirály lassítva száll tökéletes kamerabeállítással… és… fikázást fogsz alatta olvasni. Mé? Vagy kanyarodjunk kicsit messzebbre. Már általános iskolában trendi volt rossz jegyet szerezni, a jó tanulót meg fikázták hogy pedálgép (vagy kis buzeráns). Vagy sokkal trendibb a tanárral bunkónak lenni, mint szót fogadni neki. Az egész világban ez a tendencia dívik. Ha egy kisgyerekes családapa a Suzukiban, a családdal, lakott területen a megengedett maximum 50-el „csapatja”, akkor az összes BMW-s ott dühöng mögötte, majd forgalomtól elzárt területen, a gyalogos sziget bal oldalán 80-al megelőzi és még nem is által az ablakon kifikázni, hogy a f@szért tartja fel a forgalmat a szutyok Suzukival!!! És ki a trendi? A BMW-s. Ki a köcsög? A Suzukis, mert 50-el cammog. Ezért mondják hogy trendi ma a fikázás (És mindenhol!). Nyilvánvaló, hogy ez a jóérzésű emberekből ellenreakciót vált ki, így előbb van a fikázás mint ok, és csak aztán a többi. Oravecz Nóra nem tudom hogy került ide… még olyan érvelést nem olvastam, hogy „Hallgasd jól, és jól fogod hallani!” hogy csak egy kis Oraveczi-szerű szösszenettel éljek. Itt racionális dolgokról beszélünk. A racionalitás pedig a számomra az, hogy a hangszert egy órája jelentették be, még senki nem látta, fogta, hallgatta, depláne nem próbálta egy hétig otthon, de még vitrinben sem látta, hogy a festését méltassa, tehát nincs elegendő információ a birtokában a fikázódáshoz. Tehát a racionalitás számomra az, ha valaki megvásárol egy hangszert, használja, majd ide a fórumba beírja, hogy „srácok ez a hangszer nagyon szar, 3 hete próbálok vele zöldágra vergődni, de zajos / vacakul szól / rossz a szűrője / rossz a kezelése stb.", bármi. És ha sok pénzt adott érte, akkor a kritikusabb hangvétel is indokolt, például hogy „ez a hangszer egy szutyok”. Ilyenkor már tökéletesen el tudom fogadni a kritikát, ami így már nem fikázódás hanem felhasználói vélemény.
  12. 6 points
    Sziasztok! Hát, újra itt és újra egy MOXF6-al az asztalomon Vicces, vagy inkább tanulságos volt visszaolvasni ezt a topikot, amit annó épp én magam indítottam a MOXF6 lecserélése okán, majd látni, hogyan jártam be a KORG M3 és az FA06 útvonalat, hogy aztán újra kikössek a MOXF6-nál. Az első hozzászólások arról próbáltak engem meggyőzni, hogy tartsam meg a MOXF-et és várjam meg azt a VA szintit, ami ki tudja a számomra egészíteni. Hajthatatlan voltam és lecseréltem a MOXF-et egy KORG M3-ra. Volt is benne valami ami akkor hajtott, meg csalódás is volt. Szereztem bele egy RADIAS kártyát, így megérkezett az óhajtott VA szinti, egyenesen bele a hagyományosan szükséges PCM szinti gyomrába, így kerek egészet alkotva. De annyira lehangoló volt az M3 PCM motorjának és az FX-eknek a minősége, különös tekintettel az elkeserítően műanyag reverbre, hogy nem akart nálam megmaradni. Férfiasan bevallom, eddigi pályafutásom és számos csereberéim során a KORG M3 volt az a hangszer, ami magasan a legrövidebb időt töltötte nálam. A topikot tovább olvasva eztán a ROLAND FA védelmében folytattam szolgálatot. Azt a véleményemet továbbra is fenntartom ami alapján megvédtem az FA-t az árkategória, a hangszerben rejlő lehetőségek és az UI tekintetében. Az FA06 14 hónapot töltött nálam és míg az M3 töltötte nálam a legrövidebb időt, addig nyugodtan kijelenthetem, hogy az FA06 volt, ami pedig a leghosszabbat. Ez pedig nálam mindenképpen jelent valamit, hiszen a hangszereimet kb. 6 havonta cserélget(t)em. Az SN-S szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a PCM szintimben egy integrált VA szinti. Az SN-A szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszeremben egy Tonewheel Hammond orgona klón, illetve az Elektromos zongorák hangzásához is sokat adott az SN-A hangkeltés. A PCMS motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszerben egy jól használható PCM hangforrás, amibe ráadásul két tetszőlegesen kiválasztható EXP bővítő is be tudott épülni. A Sample player kielégítette azt a kívánságomat, hogy a zenémbe sztereo audio szólamokat tegyek. A SUB kimenet és AUX bemenet lehetővé tette, hogy belefűzzek a hangszerbe egy külső FX hurkot, amire a szekvenszer tetszőleges sávjait küldhetem, így egy ZOOM MS-70CDR-el még plusz ambientes értelmet lehetett adni több szekvenszer sávnak is. Mindez egyetlen hangszertestben, amiben az összes összetevő egy nagyon jól használható UI-el együttesen kezelhetőek. Akkor mi a frászért tér vissza az ember az egész topikot elindító MOXF6-hoz? Nehéz megmondani. Minden hangszer lecserélése számos meghasonulással jár. Anno az M3-FA vonalhoz a szintetikus és chillout zeneszerzői elvárások juttattak el. Most a MOXF-hez az akusztikus hangzás és a zenei hozzáállás terelt vissza. A MOXF-ben van egy 4 ARP-os rendszer, ami komplex kíséretek létrehozását teszi lehetővé, ráadásul Performance-onként 6 variánssal… a harmóniafelismerése egészen más elven működik, mint az FA 1db ARP-jának harmóniafelismerése. Az FA ARP-ja inkább egy VA szinti ARP-jához hasonló algoritmusokkal működik, a MOXF ARP-jai viszont inkább úgy működnek, mint egy Arrangeres gép kíséretei, csak nem egy vendéglátós, hanem inkább egy stúdió hangszer burkába csomagolva. Illetve a Yamahákban sokat emlegetett Pattern szekvenszer, ami még visszahozott erre a platformra. Azt vettem észre, hogy az FA-n először egyedi hangszínt akartam csinálni, aztán valami technikai megoldással, mozgatással chillout alapot és csak ezután kezdtem ténylegesen a zenéléssel foglalkozni, így minden zeném ugyanabból a három akkordból állt és 4x4 ütemnyi loop után befulladt. Ezért most olyan hangszert kerestem, ami zenészként áll hozzám és amihez én hangszerként. Nem tudom hogy mennyire érezhető át az írásom alapján a különbség egy szinti és egy hangszer között. Mindenesetre most fordítva akarom az egész dolgot megközelíteni, vagyis először „megtanulni zenélni”, megalkotni a harmóniákat és a dallamvilágot, és csak azután chillout zenét csinálni belőle. És ehhez most szégyen, nem szégyen, az fog hozzájárulni, hogy estéken, heteken, hónapokon át játszok, gyakorlok a MOXF beépített preset kíséretein, majd ha felkészültem, akkor a pattern szekvenszerben elkezdhetem az érdemi munkát. A dolog pikantériája, hogy mindazoknak lett igazuk, akik a topikom elején azt javasolták, hogy ne engedjem el a MOXF kezét, hanem próbáljak rágyúrni a mellé szükséges VA-ra. Az elmúlt időszakom olyan szerencsésen alakult, hogy összejött egy Deepmind 12, ami pont egy olyan eszköz, ami annó hiányzott a MOXF mellé. A Deepmind-nak köszönhető az is, hogy félig-meddig magabiztosan mertem elengedni az FA és az SN-S szintimotor kezét, bár ezen így is legalább 3 hónapot izzadtam. Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al
  13. 6 points
    Roland JP8000 szintetizátor eladó szép állapotban állapotban! Posta csak előre utalás esetén lehetséges!
  14. 6 points
    Egyszer vettem valami hangszert, ami elemrol is ment. Sose hasznaltam ugy, mert volt tapja is. Egyszercsak megis ki lett nyitva az elemtarto, es egy egeszen tekintelyes adag “cucc” volt ottfelejtve. Elkepzeltem a feledekeny embert, ahogy vagy rajon erre de nem mer felhivni, vagy csak keresi es keresi, mint Renton a Trainspottingban....:)
  15. 6 points
    Megterhelő, de jó értelemben. Sok gondolatod bennem is megfordul olykor-olykor. Ahogy a többiek is írják, néha mást is kell csinálni, mert nem feltétlenül csak a hobbi tud kikapcsolni. Jómagam pl összekötöttem a kellemest a hasznossal: elkezdtem egy stúdiót építeni. Tudom, hogy marha sok idő vagy pénz (vagy mindkettő), de mivel anyagilag sem vagyok nagyon eleresztve, mindent amit lehet, saját kézzel csináltam. Kezdve a falak gúzolásától, vakolásától a villanyszerelésig, majd glettelésig, festésig, aztán XPS és szőnyeg, majd akusztikai mérés és kezelés, etc etc. Amúgy programozó vagyok, a fentiekhez nem értek. Fél évemet vitte el (meg három hét szabit), de így a család, zene és munka mellett is volt ami lekösse az agyam, ráadásul célként végig ott lebegett: jobb körülményeket elérni, jobb zenéket készíteni, fejlődni. Ne érts félre, nem okoskodom vagy gizdázok: a fenti dolgok közül egyikhez sem értek különösebben, és pont ez adta a hobbi részét: utánajárni, hogy mit hogyan kell (youtube-on tényleg minden ott van), hogy kell megfogni a glettvasat, mit és hogyan kell a falra kenni, mi az az XPS, hogyan kell akusztikát mérni (meg ugye mivel), hogyan kell csillapítani, milyen panelok, diffúzorok, stb. Havi néhány tízezer forintokból haladtam, így lassú volt az út, de annál izgalmasabb. Szó ami szó, nem sokat unatkoztam. Hogy milyen szellemi állapot kell ehhez? Há' nálam kb az, hogy tele lett a tököm azzal, hogy minden csilliárdokba kerül, nyakamon a 40 és nem haladok, mert várom a sült galambot. Hogy a kőműves egy vakolást 200e-ért akar megcsinálni (egy fasza Moog Slim is kijön belőle), hogy a villanyász 80e-ért (egy klafa Korg TR rack) akart behúzni 4 konnektort, hogy 160e-ért akartak akusztikát mérni (ebből az összes panel és diffúzor meglett), etc. A stúdiómat pedig nagyon akartam. Nagyon. Tíz éve nagyon. Adva volt egy földes padlójú, 80% páratartalmú, nyers téglafalú retkes-szaros pince, meg a nagyon stúdiót akarás. Meg a sok negatív "barát", hogy nem lesz az jó. Most meg, fél évvel később a saját stúdiónak levés. Lehet, hogy rajtam kívül senki soha nem fogja látni sem, de engem lekötött, büszke vagyok rá és megért minden ráfordított percet, most meg örömmel zenélek benne, mert érzem, hogy fejlődnek a dolgaim. Egy szó mint száz, ha átkozottul nincs hozzá kedved, tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért akarod egyáltalán csinálni? Kinek vagy minek akarsz vele megfelelni? Én úgy zenélek 15 éve, hogy jó, ha 2-3 embernek mutogatom nagy ritkán a vackaimat, de engem maximálisan kielégít és élvezem. Ugyanakkor nálam is vannak fél éves szünetek is, amikor inkább fotózgatok, kertészkedek, Transport Tycoon-ozok, bútort gyártok, franc se tudja. Lehet, hogy most kicsit kiégtél, de előbb-utóbb jönni fog valami, amitől újra belobbansz. Oh, és egy fontos dolog: ha nem kenyérre kell, ne adogasd el a cuccaidat, mert idővel megbánhatod. Ami nálam nagyon bejött: mindig legyenek a cuccok zenére készen, hogy tényleg (de tényleg) csak le kelljen ülni és azonnal csapatni lehessen. Ahogy a keresztanyám mondta: ha felrakod a konyhaszekrény tetejére a kenyérsütőt, sosem fogsz vele kenyeret sütni. Azóta a pulton van és minden reggel friss kenyérillatra ébred a család. Nem voltam sok?
  16. 6 points
    Én írtam neki, ezt: "Jónapot, Nekem lenne egy szintetizárorom - valami Roland Jupiter-8, azt hiszem ez van ráírva. 89 óta nagy becsben tartom, napi szinten porolgatom, játszani sajnos nem tudok rajta, ezért gondoltam Önnél jobb helye lesz. Nem tudom mennyit érhet, 50 ezret talán megér, ha gondolja előreutalást követően feladom postán. Üdvözlettel: Kulcsár Mihály" Sajnos nem reagált semmit.
  17. 6 points
    A kapcsolási rajzok olyan mint egy recept, ami alapján meg lehet főzni valamit fincsire és ehetetlenre is, ez az alkatrészeken múlik, illetve azon hogy a tervező kompenzálja-e az esetleg olcsóbb alkatrészek hibát, (ez mind idő és pénz) gondolok itt főleg a telefonba való SMT kondenzátorok fos hangjára mondjuk egy fizikailag nem apró Mallory fóliakondihoz képest. Most a NEVE cuccokban lakó rohadt drága tantálok szignicsör hangját hagyom is. Tantál audio kimenőn csodákra képes, csak hamar ki lehet nyírni, macera vele dolgozni, és rohadt drága, 2-300 ft mondjuk darabja, és egy rendes cuccban van vagy 30-40. NEVE. Tudtad, hogy a kondik fizikai mérete befolyásolja a hangjukat? Ami teljes hülyeségnek hangzik, hisz 2 mikrofarád két mikrofarád, de mégis, nincs ideális alkatrész. De hogy dicsérjek is motyót, ne csak alázzam tolvaj Ulit, Korg, új korg poly. Tats például, tudom, hogy ezt már nem ő csinálta zseniális, amit ez a fiú ilyen fiatalon megcsinált, az szerintem páratlan... a kapcsolások újak, eredetiek, látod hol kompenzál, mit használ hozzá, okos. Tehát ez a "majdnem ugyanaz" dolog amiről le kéne szokni, és kicsit mélyebbre ásni, nem leoltani azt aki esetleg neked nem tetsző véleményt fogalmaz meg. Erre a másik kinevetése és a cinizmus nem jó megoldás, mert hülyék maradunk, bár tény hogy mostanában ez divat. Rengeteg faszság van a hifisták és sznobok miatt, de nem szabad mindent lesöpörni vizsgálat nélkül, hallgass meg egy behringer előfokot, meg egy NEVE-et egymás mellett, és tudni fogod, hogy nem csak bunkó vagyok.
  18. 6 points
    En valoszinuleg sosem fogom megerteni mi kerul egy stabilizalt tapegysegbe, 5 falemezbe, 2 alusinbe 85ezer forintba, de nem is en vagyok a celcsoport
  19. 6 points
    Használt hangszerekhez gyári fólia eladó :-) ! ne vicceljünk már...
  20. 6 points
    A Youtube-on is simán hallatszik, ha valami rendesen meg van csinálva, meg egy mp3 lejátszón is. És hallja a laikus is, csak nem tudja megmondani pontosan, hogy miért tetszik neki jobban az, ami jól szól, de hallja. Az a kép ettől még persze marha vicces első látásra, de ha jobban belegondolunk, akkor régen még messzebb volt az otthoni zenehallgatás minősége az eredeti felvételtől, mint manapság.
  21. 6 points
    Külföldön régen bevett dolog volt, hogy valaki elment ingyen dolgozni pár évre, amíg kitanulja a szakmát. Ebben én alapvetően nem találok kivetnivalót. Fiatal koromban én is boldogan beültem volna Martin Birch, vagy akárki mellé, ha adódott volna rá lehetőség. A bérek, jövedelmek lenyomása szerintem nem ez, hanem az, amikor a kezdő amatőrök elszedik a profiktól a munkát azzal, hogy negyedáron vállalnak el dolgokat, komoly munkára alkalmatlan filléres felszereléssel, törött szoftver hegyekkel, stb. Ezek általában becsapják az ügyfeleket, rossz munkát végeznek és ez valóban napi szintű probléma.
  22. 5 points
    Ez az utolsó mondat konkrétan tök hitelesen összefoglalja a Deepmind-ot. És hogy megfejeljem, a multitimbralitás problematikája ellen készítettem egy FULL Deepmind Multitrack demót. MINDEN Deepmind, a dob is. A felvétel meg full iPad Cubasis.
  23. 5 points
    Sziasztok! Elmesélem én is az esetemet, ami egyrészt annyiban tér el a már elmeséltektől, hogy háromszereplős, másrészt van komoly tanúsága, mégpedig az, hogy van olyan, hogy az egyik fél sem hibás, mert shit happens, fubar, meg ilyesmi... Menemszol aprón keresztül vettem még tavaly egy Korg M50-et. Elmentem a kollégához, akinél ki is próbáltam a hangszert, nagyon készséges és szimpatikus volt, a hangszer is működött, igaz max 10 percet nyomogattam. Kp-vas csere megvolt, mindenki boldogan távozott. Mikor otthon beüzemeltem a cuccot, egy-két óra elteltével lefagyott üzemmód váltás közben (prog-combi-seq). Nem ijedtem meg, ilyen bármelyik elektronikus hangszerrel előfordul. Újraindít, újraboldog. Aztán másnap megint lefagy, de most seq mód lejátszás közben. Itt már kicsit kezdtem feszült lenni, főleg miután még aznap vagy kétszer lefagyott. Meg is kerestem a srácot, akitől vettem, hogy Ő tapasztalta -e a dolgot. Válaszolt is, hogy nála ilyen nem fordult elő. Nekiestem a netnek és elkezdtem keresgélni a nevezetes hibával kapcsolatban. Na itt kellett elszontyolódnom, mert rá kellett jönnöm, hogy ez a hiba tulajdonképpen típushiba, ami függ egyrészről az aktuális hardver revíziótol, másrészt a telepített firmware-től. Ezek után firmware-t frissítettem (a legújabb volt rajta, szóval csak újra flasheltem), szétszedtem a hangszert, portalanítottam és vártam a csodát. Ami sajnos nem következett be - továbbra is fagyogatott. Ismét megkerestem az eladót, már picit feszültebb hangnemben, hogy nem hiszem, hogy ezt a hibát nem tapasztalta, mivel szériahiba, stb... Erre azt válaszolta, hogy segít megoldani, adott is egy kontaktot, aki állítólag javított már ilyen hangszert ezzel a hibával. Felhívtam az ürgét, aki elmondta, hogy mi okozhatja a hibát, a körülbelüli árát a javításnak. Mivel a hardver revíziót a portalanításkor már megnéztem, egy kicsit furcsálltam a dolgot, mert a netes infók szerint ebben a verzióban már nem azok a hibás komponensek vannak, amik a fagyást okozzák. Mivel elég messze is volt tőlem a szerelő úr (meg hirtelen nem is akartam 25 ezer Forint körüli összeget rádobni), ezért megkértem egy elektroműszerész kollégámat, hogy nézze meg a cuccot. Ő megint szétszedte, az összes kábelcsatlakozást megtisztította, ellenőrizte, valamilyen spéci folyadékkal a nyákokról eltávolította a rátapadt szennyeződéseket (megjegyzem, a hangszer laikus szemmel szép tiszta volt eleve, ne valami hamuval és rozsdával teli virágládát képzeljetek el). Ezek után láss csodát, megszűnt a fagyás. Boldogan használtam tovább a hangszert, volt olyan hogy elindítottam egy dalt este a sequencerben loopolva és reggel megnéztem, ment a lejátszás. Nyomogattam összevissza mint egy óvodás, de atomstabil volt, semmi fagyás. Mivel elég gyakran váltogatom a hangszereimet, és jött megint a "bing" feltettem a hirdetést róla. Pár nappal később jelentkezett is egy kolléga, akinek a telefonban is elmeséltem az egész sztorit, meg hogy a javítás óta eltelt hetekben egyszer sem jött elő a hiba. Eljött, megnézte, kipróbálta, megint átbeszéltük a fentebb leírtakat, majd kifizette és vitte a motyót. Pár nappal később még írtunk is egymásnak, mesélte hogy már volt koncerten a hangszerrel, nagyon elégedett vele. Aztán teltek a napok, hetek és látom, hogy hirdeti a hangszert, de a kifagyásos hiba megemlítésével, mivel így Ő természetesen ezzel nem tud koncertezni. Na itt nagyon szarul kezdtem érezni magamat, pedig tudtam, hogy a hangszert tisztított, ellenőrzött, tesztelt állapotban adtam el neki, a teljes előtörténet elmesélése mellett. Később olvastam, hogy Ő is elvitte valakihez, aki a kilazult kábelezést orvosolta (valószínűleg ez a hiba szállítás közben jön elő és ez okozta az ismételt fagyásokat). Ezek után már teljesen igazat adtam az eredeti eladónak - simán lehet, hogy nála sem jött elő a hiba, amit valószínűleg minden esetben valamelyik nem megfelelő kábelcsatlakozás szállítás közbeni kilazulása okozott. A történet tanúsága pedig az, hogy lehetsz maximálisan korrekt, egy használt hangszernél előfordulhat bármi, erre fel kell készülni. Béke
  24. 5 points
    Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom. Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden. Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból. Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne. Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná. Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj. Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már. Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek. 2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig. Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem. Azóta sem keresett és azóta sem volt ilyen sosem. Innen meg végképp sosem volt senkivel rossz tapasztalatom, max egyszer, egy Tonal Diktatúr nevű emberrel...
  25. 5 points
    Prüntyögtem egy Rhodes hangszínnel egy kis mintát. Én szeretem ezt a szólást. Főleg, hogy bulin is ezt kapom. EP2 Ideal Timbre, Lrg, Jazz Chorus, Room 2.
  26. 5 points
    itt ki lopott kitől?
  27. 5 points
    Csak összehoztam valamit hamar. A cél az volt, hogy két teljesen eltérő irányból megközelített hangzást mutassak meg és mindkettő az SN-S szintimotorból jöjjön. Az első teljesen klasszik VA elemekből építkezik, ami egy Supersaw hullámforma és két Noise. Érdekessége, hogy nem az FA-ban készült, hanem a VR09-ben dizájnoltam meg annó, de mivel az SN-S szintimotorok minden hangszerben megegyezőek, ezért át lehet másolni egyik hangszerből a másikba egy-egy jól sikerült hangszín jellemzőit. Gyorsan összegzem hogy mi történik a videóban. 1: 00:10 – 1 OSC Supersaw egy lassú Filter LFO-val 2: 00:40 – 2 OSC Noise Jobbra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val mozgatva 3: 01:00 – 3 OSC Noise Balra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val eltérő felfutással mozgatva 4: 01:20 – A 2-es és 3-as OSC együtt, ahogy jobb és bal oldalon eltérően úsznak 5: 01:26 – A 3 OSC együtt 6: 01:43 – Bekapcsolom a hangszínhez tartozó Phaser FX-et 7: 01:58 – Bekapcsolom a Studio Set-hez tartozó MASTER FX-eket 8: 02:38 – Bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a SUB kimenetre, amire a ZOOM MS-70CDR FX van hurkolva. A másik hangszínt Shiller-től irígyeltem el, aki ilyen hangszíneket szokott megszólaltatni a NORD Wave szintijén. Nekem SN-S-ből kellett kihozni. Ez az előző hangszínnel ellentétben pont nem klasszik VA hullámformákat használ, hanem az SN-S szintiben található multisampléket. Fontos, hogy az SN-S multisample készlete nem keverendő össze a PCMS és az EXP bővítőkből érkező multisamplékkel. Ez két külön blokk, ez is és az is benne van a hangszerben. 1: 03:47 – 1 OSC Gamelan 2: 04:00 – 2 OSC Celesta Jobbra panorámázva 3: 04:13 – 3 OSC Kalimba Balra panorámázva 4: 04:24 – A 3 OSC együtt 5: 04:38 – Itt azt mutogatom, hogy mindhárom OSC-nak van egy finom Pitch LFO modulációja 6: 05:05 – Bekapcsolom a StudioSet-hez tartozó MASTER FX-eket 7: 05:36 – Itt is bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a ZOOM MS-70CDR FX-re. Szerintem magáért beszél a ZOOM hatása. És akkor hogy mit érdemes észrevenni, amit nem tudunk bármilyen VA-val megcsinálni. 1: Mindjárt az elején, eleve nem minden VA-ban van SuperSaw VA hullámforma, ez az SN-S-ben igen karakteres elem. 2: A NOISE a legtöbb VA szintiben opcióként mellécsavarható az OSC-nak, de semmiképpen nem lehet két külön oszcillátorban szerepeltetni, pláne nem szétpanorámázni. És pláne nem eltérő LFO-val mozgatni. 3: Mind a 3 OSC-nak saját Filtere, saját EG-je és saját LFO-ja van, így teljesen eltérő sebességű és mélységű PITCH, AMP és FILTER LFO tud mozogni mind a 3 oszcillátorban. Ez a legtöbb VA-ban úgy működik, hogy 2-3 oszcillátorral létrehozod az alaphangot, de a burkológörbék, filterek, LFO-k az egészre érvényesülnek GLOBAL. 4: A legkevesebb VA-nak van ilyen minőségű és ennyi irányba Route-olható FX-e. 5: Eleve a legkevesebb VA-nak van 16 Multitimbrálja, amiből tetszőlegesen küldhetünk ki SUB kimenetre timbrálokat. Az FA mind a 16 timbrálja lehet SN-S szintimotor és ezt atomstabilan csinálja, nem úgy mint például egy Blofeld, ami szintén multitimbrális, de 3-4 timbrál után megdöglik. 6: A legkevesebb VA-nak van PCM multisample készlete, vagy ha van, akkor valamelyik oszcillátor dedikálva van neki, nem úgy mint az SN-S-ben ahol bármelyik OSC lehet multisample. Na, azt hiszem hirtelen ennyi
  28. 5 points
    Én megmondom őszintén, hogy ez első hétvégén nagyon elszomorodtam amikor bekapcsoltam a Deepmind 12-őt. A Youtube-on marha jó hangok voltak, a gyári presetek meg értékelhetetlenek. A DM12 előtt agyon tanulmányoztam a Roland SN-S szintimotorját és az SN-S oszcillátorának lehetőségei beégtek etalonnak. Ezután beleugrottam a DM12-be és első körben kétségbeejtőnek találtam az oszcillátor lehetőségeit az SN-S-hez képest. Kábé egy hét után rájöttem hogy a DM12 egy egészen más hangszer, nem kell másik VA-hoz hasonlítani. Mára ott tartok a történetben, hogy sorra gyártom a saját hangszíneket, nem érdekel hogy milyenek a presetek, gyönyörűen szól a hangszer, nagyon klassz, érzékletes saját dolgokat lehet benne létrehozni, imádom! Mindezt úgy, hogy megy mellette az iPad editor és mégsem kell hozzányúlnom... a hangszer a saját felületén teljesen kiszolgál. Arra használom az iPad editort, hogy a hangszínek új nevét beírjam és ne az encoderrel kelljen bepötyögni. Meg kell találni a hangszer lényegét és a saját utunkat. Most már tudom, hogy pont ez a hangszer kellett a lelkemnek
  29. 5 points
    Egy kiváló közösségi kezdeményezésre, néhány lelkes ember által létrejött ez: http://www.brutalresonance.com/news/embodiment-promotions-records-releases-new-compilation-focusing-on-hungarian-industrial-and-ebm/ Elég izmos összefoglalása a hazai elmúlt 30 év elektronikus-ipari-stb. termésének. Külön öröm és büszkeség, hogy háromban is érintetten az ötvenből...:) De, gondolom több itteni arc is vastagon résztvevő.
  30. 5 points
    Nekem is nagyon sok élményem van a "DAW" előtti korból. Annó egy YAMAHA PSS-580 szintinek a sequencerével indult az egész őrület. Nagyon szűkek voltak a lehetőségek, öt sávot lehetett felvenni és a loopolása is kissé pontatlan volt, sokat kellett bindzsizni, hogy a pattern vége után gyorsan nyomjuk meg a stop gombot, mert ha nem akkor mindig ugrott a loop. Midin keresztül egy ultra primitív mono samplert hajtott meg, ami egy Roland MKS100-as volt, QD lemezen lehetett tárolni a mintákat, amiből volt összesen 7db és kb ilyen egy két másodperces minta fért egy lemezre 38K-ban. Akkoriban az volt a "trend" nálam, hogy járogattam lemezboltokba és vadásztam azokat a cd-ket, amiben 1-2 taktusnyi üres részek vannak, azaz egy egy kopasz dobgroove amiben pl nincs bass, vagy egy egy jellegzetes effekt stb, ami mellett nincs más hangszer. Aztán felírogattam a potenciális lemezeket és vártam még össze jött annyi zsebpénz, hogy megvehessem és az adott mintákat lesamplerezhessem. Némi editálással a sampleren belül, már igazi csimbum cirkusz techno grooveot lehetett össze kókányolni és a pss580 sequencerében fel pötyögni a dolgokat. Így megszülettek a kész frázisok, patternek (5db) Utána ezt szerkezetbe nem lehetett állítani, hogy legyen egy rendes dal szerkezete, hanem a mostani abletonos lounch padokhopz hasonlóan egymás után kellett a megfelelő sorrendbe kapcsolgatni a patterneket. Ha ez jól be lett gyakorolva, utána egy Hifista barátomnak volt egy Minidisc felvevője és azt kértem mindig kölcsön és utána a mint egy liveactet, úgy vettem fel. És a felvételt átvette nekem mindig kazettára, hogy otthon is halgatható legyen. Aztán rá egy két évre bejött az Atari-s korszak, ami mindent megváltoztatott. Az első gépem egy 1040St FM-volt Cubase 2.0-val, amit egy akkori pc bontóban szereztem 5.000Ft-ért. Akkoriban ez az egyszerű sequencer korlátlannak tűnő lehetőségeket adott. Akkoriban az ember megtanult kompromisszumkészen gondolkozni és tövéről hegyére meg kellett ismerni a hangszerében lévő lehetőségeket, hogy minél jobb dolgokat hozhasson ki belőle. Hatalmas kreativitást adott és nem lustult el az ember a megszámlálhatatlan presetek között amit torrentről vagy innen onnan ingyen szerzett be. Akkoriban mindennek volt értéke, mert volt mögötte befektetett munka. Napjainkban, nagyon sokszor visszasírom azokat az éveket, mert kb 25 év zenélés után arra kell sokszor rájönnöm, hogy ezek az ultramodern végtelen lehetőségek, sokkal jobban hátráltatják a kreativitásom, mint anno a kompromisszum kötések, hogy megszólaljon egy egy eszköz.
  31. 5 points
    Tanácstalanul és döbbenten olvasom ezt a sorozatot. Időszakok voltak/vannak, amikor a tömegtermelést kiadták/kiadják más országoknak. Igen, Japánnak is. Szingapúr is ebből hízott meg. Kína. Most Kelet-európa, de leginkább India. Mivel mindent ellopnak amit csak lehet, ezért ma már a kényes technológiákat nem adják ki. Japán pl. kizárólag belső használatra is gyárt. Kilépéskor, ha olyan terméket találnak, ami ilyen, elkobozzák és visszafizetik az árát. Vannak panelek, amiket nem lehet javítani, mert nincs hozzájuk alkatrész. Amikor egy ilyen lerohad, el kell küldeni külföldre és küldenek helyette másikat. (Jártam így, igaz, videotechnikával.) Gépi gyártásnál nem válogatnak alkatrészeket! Befűzik a szalagokat és fossa a robot a nyákokat. Igen, sajnos kézzel válogatják a legmenőbb eszközök alkatrészeit. Minden kiscserkész tudja, hogy egy kurva kondenzátor minősége mennyit számít hangban... még a 10000uF/63V-os puffer is ha dzsunka, olyan kása lesz tőle egy végfok hangja, hogy hallgassa akinek ez a fétise! Behringer. Aha, MIDAS. Mert hogy megvette. Nyilván keresztbe fejlesztgetéssel tönkrevernek mindent minőségben! A fo$ olcsójános kütyü eléri a felső szint alját, akinek meg _tényleg_ jó kell, úgyis megveszi a márkásat. Hangszerekről beszélgettek. Oké, hogy egy nem villamosmérnök is összetákol egy modulárt, csakhogy amikor neki jó a barkácsbolti esetleges alkatrész, addig a hozzáértő válogat. Nagyon nem mindegy, hogy egy hangszer miből készül! Ennyi erővel, ha már hegedű, kivágom a szomszéd fenyőt a 'csába, azt' kifaragom formára. Csak jó lesz; fa-fa. Húzok rá citerahúrt, meg a pöcsöm tudja... tyúkbélvonót készítek. Csak szól az 'uázz...
  32. 5 points
    Tök sok értelme volt sokadszor is leírni ugyanazokat a kliséket, amiket itt már ezren megfogalmaztak - 3 éves fiam, mi ez a szar, ez nem művészet, szarjunk a ventilátorba, deszar ízlése lehet, aki ezt ideposztolta, etc - mintha valami külvárosi focikocsma bepáleszozott segédmunkás közönsége nyilatkozna kb, ez az a szint.
  33. 5 points
    Uramisten, mi lett volna, ha a pizzicatora is azt mondták volna, hogy nem hangszerszerű? A kísérleti zene pont erre jó, kikaparja a gesztenyét másoknak. Másrészt mi van akkor, ha kiderül, hogy nem is rossz az a zene, sőt...? A művészetekben nincs olyan (az ógörögök óta), hogy törvény szabályozza a stílust, (vagy akár a hangolást). El kell fogadni ezt a lehetetlenül nagyszámú párhuzamosan létező zenei irányzatot, vagy a Marsra kell költözni. Hiányzik valakinek a Táncdal és Sanzon Bizottság? Vagy "Peticica"? Én inkább azért aggódom, hogy ne már a fiatalság legyen konzervatív, és az idősebbek a progresszívek, mert az eléggé kínos.
  34. 5 points
    Eléggé világos,hogy ez a fórum egy bejáratott,kis létszámú közösség "trollkodóhelye",érdekes ,valahogy a többség,a magamfajta aki inkább olvasni szokta a hozzászólásaitokat(és néha a fejét fogja a megnyilvánulásoktól-Tisztelet a kivételeknek!)nem érez késztetést kóstolgatni valakit csak azért,hogy azzal is látszódjon ,kitűnjön itt a fórumon(mert épp nem valami sablonreagálást írt a témához)....és nagyon nem a véletlen műve,hogy sokan csak olvasni járnak fel...
  35. 5 points
    hahhhaaa. tetszik a fenti szappanopera :-D ritkán nézek ide be akkor is megy a dráma, meg az én jól megmondom. Nyugi van gyerekek, zenélni jó, akármivel. legyen már ez a szempont ! nna meg minden szubjektív, mert mindenkinek más a véleménye, ez ilyen. Én sztem erősen valószínűsíthetőleg beszerzek egy minibrute 2s-t. a lenti okok miatt : -sztem igenis jól jöhet az a 40es patchbay,mert ha akarom akkor kisérletezgetek patchelgetéssel, ha meg nem akkor szimpla hangmodul ként is jó - (viszonylag) jóárasitott, -helytakarékos, -ha meg esetleg "bepottyan" egy másik semimodular az évek során akkor "összemazzagozom" öket, -nyilván nem egy vastól kell elvárni mindent, sztem részét képezheti egy nem moduláris és moduláris rendszernek is egyaránt, extra színt adva a dolgokhoz. - nyilván ezen kivül vannak még más semi modular cuccok hasonló árban, de nem 40es patch bay-el. - továbbá azért is kell egy mert zajt kelteni/zenélni, és új/más dolgokat kipróbálni jó hobbi. -igen tudom egyesek számára hátrányként is felfogható hogy amit patcheltél nem tudod betölteni, meg időigényesebb. de még igy is több a lehetőség mint a hagyományos szintik modmátrix menüjében. Nagyjából asszem ennyi. SZTEM. Ja meg ha már modulár zenék is említve lettek. Eat Static 14. albuma tavaly év vége fele jött ki, és KIZÁRÓLAG MODULÁRIS RENDSZEREN kreálták. Sztem nem unalmas. itt a link https://eatstatic.bandcamp.com/album/last-ship-to-paradise peace & love
  36. 5 points
  37. 5 points
    A fogyasztói oldalt ez a szemléltető ábra mutatja be jól:
  38. 4 points
    Kinek hogy tetszik? https://photos.app.goo.gl/8NxVP9r18JXELzXs6
  39. 4 points
    frissen szervizelten - tisztítva minden poti, kapcsoló csodálatos hangzás legmenőbb cv gate sequencer
  40. 4 points
    Nem, de azért furi. Hát általában az ember a szabadidejét olyan dolgokkal tölti ki, amit szívesen csinál. Ha szívesen csinálsz valamit akkor az nem megterhelő. El lehet benne fáradni. Például ha fut valaki, azt én sem értem, de mélyedni azt lehet simán. Gondolj például a hobby búvárra: amikor csak tud, mélyed. Van úgy, hogy megunja az ember mer' jön az "ősmagyar ellenállás" de ilyenkor célszerű abbahagyni, félretenni és nem összecsapni. Nálam például több 100 zenei alap van félretéve, mert nincs kedvem befejezni. Valami kiváltotta bennem, hogy elkezdjem, de megrekedt mondjuk a ritmusnál és nem jött további ihlet. Félre van téve, időnként végighallgatom, aztán lehet hogy inspirál egy régi felvétel valami újra, akkor folytatom. A homestudióhoz nem lelkiállapot kell hanem pénz. Ez vagy van, vagy nincs. Nekem a következő jött be: Én a pénzem felesleges dolgokra nem költöm, sőt nem veszek el egy krajcárt sem a családtól hogy szert tegyek egy új kütyüre a studiómba. Pedig vannak vágyaim. Sőt félre tett pénzem is van, bármelyiket megvehetném, de nem erre van félretéve. Nem tudom ezt érted-e. Én ha fejleszteni akarom a studiót, akkor jól kinézem hogy mit szeretnék és elkezdek rá vágyódni. Ez azt jelenti, hogy mindent kiderítek róla a neten, letöltöm az összes kézikönyvet, átnyálazom a lehetőségeit és egyre azon gondolkodom mire kell nekem. Mivel nem munkaeszköz, az esetek többségében kiderül, hogy nem is kell. Vagyis az idő megoldja, hogy rájöjjél mi az ami tényleg kell és mi az ami nem. Tegyük fel, hogy nagyon, de nagyon kell még mindig. Akkor egyre többet gondolok rá, fórumokon utánanézek, érdeklődöm. Volt már, hogy kiderült a választott termék szar, van nála sokkal jobb. Na de mi van, ha nem szar? Akkor pörög tovább a késztetés, és eddig minden alkalommal sikerült ezzel kapcsolatban bevonzani valami pozitívat: Egyszer csak valaki pont el akart adni egy ilyet féláron, beesett egy nemvárt bevétel, valaki olyan cuccot keresett ami nekem van és rájöttem nem kell. És akkor sutty... Nem kell eldobni az egyik tevékenységet a másikért. Rengeteg zenészt láttam, akik képtelenek voltak fefogni, hogy egy kábel miért olyan amilyen. Te legalább értesz az elektronikához, ez giegészítheti a gitározást is. Azt szokták mondani, hogy egy ember nem érthet mindenhez és csak egy valamiben lehet profi, de azért meg kell szenvednie. Hát te most Jimmy Hendrix akarsz lenni vagy Steve Jobs? Ha egyiksem, akkor nyugodtan csinálj több dolgot, az a lényeg, hogy a szabadidődben jól érezd magad!
  41. 4 points
    Sziasztok! BÁRMILYEN HANGSZERRE ÉRTÉKNÖVELŐ GYÁRI FÓLIA és SILICON SPRAY ELADÓ!!! :-) Ez 1 hirdetés, teljesen komoly! :-)
  42. 4 points
    Bár már másik topicban szóba került, de talán megérdemel egy külön témát. Az 0-Coast egyetlen versenytársa, east és west coast egyben, hasonló áron, ránézésre jobb kivitelezéssel. Normális demókat viszont még nem találtam róla, elvileg áprilisban érkezik.
  43. 4 points
    Közel vagyunk ehhez, de a mai napig nem ez az igazság. Sejteni én is tudok, feltételezésekből, meg szerintem dolgokból kiindulni, nem bántásból írom. Tájékozódni megint egy másik dolog. Wikipédiát javaslom, Muff Wigglert s többi... Mert persze vannak az Analog Devices, MAT, stb super-matched tranzisztorpárok, de akkor már nem 299usd a hangszer ugye, tehát ezoterikus lehúzás ahogy mondjátok. A 2N3906 mezei tranzisztorok például, pont tegnap raktam be egyet egy Thomas Henry 555 VCO-ba, még nincsenek itt. Tekercsen veszem, hogy sorban kapjam őket a gyártósorról, nincs messze az igazságtól, tényleg jobbak mint akár 10 éve. A legtöbb betája 7 volt, de ugye itt a felmelegedési változó, miután összefogdoztam kézmeleggel egyik 8 volt, másik 9. A 15 tranzisztorból két jó párt találtam, amik hasonlóan melegedtek. Rohadt nehéz ezt robotokkal hozni értelmesen, hidd el, nem véletlen csinálják sokan, kézzel válogatni, bármilyen hihetetlen még mindig jobban megéri ha kisebb cég vagy. Mondjuk Studio Electronics, Korgra persze ez már nem igaz. Behringer ugye csinálja a Coolaudio gyárában a klónokat lassan mindenből ami kell nekik, például a CEM3340-est, ami megint egy érdekes történet... olvass utána. Curtis jogutódja nagyon kivolt, Uli egy hiéna. Mondjuk a 3340nél nincs transisztor méregetés, internal minden. De megint egy másik ember munkája aki az életét tette ezeknek a tökéletesítésére... Tudod, ahhoz hogy ezek a hangszerek kult hangszerek lehessenek később igenis sokat számított, hogy mit pakoltak bele, bármilyen furcsa is. A minimoog VCO fólia időzítőkondijai a mai napig drága dolgok, nem ezen spóroltak. Ez ad azért egy mojot a hangszernek, amit lehet értékelni, lehet tagadni, de tény.
  44. 4 points
    Ezt is félreértetted. A japók nem "lelopkodták", hanem az amik kiadták nekik, hogy a 2 kilós 5.000 dolláros cuccot "hozzák ki" negyed dolláros méretben súlyban és árban. Egyébként meg természetes dolog a technológia történelmében, hogy a tanítványok legyőzik a mestereket, átlépnek rajtuk. A japán autóipar fügét mutatott annak az európai és amerikai autóiparnak, amitől tanult. Ma Korea-Malajzia-KisTigrisek teszik ugyanezt. A Kia (és a Hyundai) - gyakorlatilag - a Stingerrel elérte a BMW, Audi, Mercédesz "polcát". Lehet ezt tagadni, meg negligálni, meg "jópofán vagy otrombán" tiltakozni, de ettől még tény. Az amerikai autógyárak abba rokkantak bele, hogy az olajválság idején nem volt készen 3 literes motorral 10-15 literes fogyasztással a termékpalettájuk, a japánok "készen, tokkal-vonóval" áthozták milliószám, letarolták a piacot. A Moog is megtehette volna, amit a japánok: "ócsított" verzióban kihozni "majdnem" ugyanazt. Ja, hogy akkor nem lehetett volna "ikonizálni", meg "misztifikálni". Én elhiszem, hogy ikonikus hangszer egy minimoog D, én is nagyon-nagyon örülnék, ha lenne otthon egy. (Manfred Mann E.B. óta minden vágyam, hogy legyen egy ilyenem. Soha nem lesz. Bár, tudom, soha ne mondd, hogy soha.) De egyrészt a Behringer nem azokat célozza, akiknek mindegy, hogy valami 15.000 vagy 300 USD, mert percenként keresnek többezer dollárt, hanem pont azokat, akik egyszerű hobbi zenészek, és számukra talán nagyobb érvágás a fizetéskéjükből megvenni egy Behringert, mint a - egyébként nem minősítem, milyen - milliomos rappernek a sokadik vintage cuccát többezer dollárért. A piac mindig is erről szólt. Ugyanazt - vagy szinte ugyanazt - adni, mint a másik, de érzékelhetően (vagy jóval) olcsóbban. Ennek a szabályozása a törvény feladata. Ha törvényes, csinálják. Ha nem, majd megbüntetik őket.
  45. 4 points
    Én valahogy így képzelem el apartmanos kollégát, karótnyelve, elszállva a világűrbe magától, hogy van egy 500 eurós cucca Ha ilyen zenét csinálna, akkor még meg is bocsátanánk neki ezt. De sajnos nekünk csak a magyarított és olcsósított paródia változata jutott. Szomorú vagyok...
  46. 4 points
    Ugyan! Ennek csak a hangja jo, meg a parameterei! Nem eleg niche, nem valami amerikai kezmuves hipster keszitette a garazsmuhelyben, nincs rajta Verbos vagy Makenoise logo, a benne levo kondenzatorok nem Don Buchla fanszorebol keszultek, es nem is draga szoval semmi lenyeges tulajdonsaggal nem rendelkezik ami hivoszo lehet Modular Matthiasnak! + van rajta MIDI, micsoda gyalazat!
  47. 4 points
    Bendi és Draco által belinkelt videók tökéletesen reprezentálják azt, amiről beszéltem. Egyszerűen nem tudjátok elképzelni, Wakemanen vagy Vangelisen túl is van élet. Ezt hívják generation gapnek. Srácok, megöregedtetek
  48. 4 points
    Az is régi becsípődés, hogy ha bárki szintiből, digizongiból, vagy szoftverből szeretne elfogadható zongora (vagy zongorára emlékeztető, vagy zongora funkciót betöltő stb.) hangot kinyerni, akkor mindjárt el van neki magyarázva, hogy felejtse el az egészet, mert a hangversenyzongora hangja és billentése semmivel nem pótolható. Igaz ez annak, aki hangversenyzongorát akar és megvan rá a helye, pénze, felvételi helyisége a megfelelő akusztikával, a megfelelő hangtechnikussal, a neki dukáló előfokokkal, transzparens AD és DA eszközökkel, EQ-kkal, mikrofonokkal aminek darabja milliós nagyságrend de több kell belőle, és a végtelenségig sorolhatnám a csilliárdos, remek tanácsokat. DE, fogadjuk már el, hogy vannak HOBBI zenészek, akik hobbiból csinálják azt amit csinálnak. Szintiből, digizongiból, vagy szoftverből szeretnének elfogadható zongora hangot. Nincs vele komolyabb céljuk, de annyi igényük azért lehet, hogy a lehetőségeikhez mérten élvezzék az eredményt. És akkor nem mindegy hogy egy Roland SC55-ből, vagy egy RD300NX-ből jön az a hangszín. Azthiszem ez nem olyan bonyolult dolog.
  49. 4 points
    Az kicsit hasonló, mint amikor a rendőr ás még egy gödröt, mert az első kicsit lett.
  50. 4 points
    Én nem értem ezt a fikázódást minden egyes Boutique megjelenéskor. Ez a fanyalgás olyan képet fest, mintha minden rádiótávirányítós autó megjelenésekor ott fröcsögne valaki, hogy: "a f.szért csinálnak ilyet, mikor ÉN (a mérnök, a zseni, a dizájner, a guru, a szakértő, a mindenható (hiszen minden aminek négy kereke van csak nekem szól)) már rég Subaru Imprezával csapatom, de már azt is kinőttem". Közben valószínűleg egy Toyota Corolla áll a parkolóban, amivel a vizes pályán is megbukna. Ezek az eszközök nem nektek készülnek, pont. Próbáljátok túltenni magatokat rajta. Nekem speciel a pénztárcám, a hobbim a család mellett max. annyit enged meg hogy a Boutique és hasonszőrű eszközök között nézelődjek. Valószínűleg rajtam kívül is vannak akiknek ilyesmire van pénzük / ingerenciájuk / igényük / helyük / kedvük / kíváncsiságuk (a megfelelő aláhúzandó). Az ilyen célközönségnek készítik ezeket a "szutykokat". Feltételezem, senkit nem kényszerítenek kispuskával a halántékuknál hogy Boutique-ot vagy Monologue-t, Minilogue-t, vagy bármi más hasonló "szutykot" vegyen. Ha nagyobbak az igények, mindenkinek lehetősége van 5x - 10x drágább eszközt venni, az talán kiszolgálja a professzionalitásukat (ha van olyan).
×
×
  • Create New...