Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2018-03-01 in all areas

  1. 12 points
    Hello, Engedjétek meg, hogy ide is bepofátlankodjak ezzel, de rohadt büszkék vagyunk, hogy kitapostunk egy járhatatlannak tūnõ ösvényt a Magyarországon élõ, és alkotó zenészek/sounddesignerek/producerek elött. (akiknek jórésze tag ebben a közösségben). Az Elektronnak készítettünk hangbankot, konkrétan a Digitone-hoz...ez holnap jelenik meg hivatalosan, s itt egy interjú, amiben kérdeztek zenérõl, új lemezrõl, Elektronokról, filmzenékrõl. Nekem nagy álmom volt, hogy egyszer dolgozhassak egy hangszergyártónak/-val... Legyen ez egy bátorítás mindenkinek aki olvassa: " Olyan nincs, hogy nem lehet..." Üdv és kellemes ünnepeket: devon https://www.elektronauts.com/talk/132
  2. 10 points
  3. 9 points
    Látom felpörgött a topic Az "én kis studiom" sokat változott az elmúlt években (lásd előző hozzászólásom a topic elején)... Jöttek-mentek hangszerek, eszközök, egyebek... Két dolog maradt: a DIY MIDI patch bay meg a Voicekraft keverő... Ugyanakkor érdekes -így visszatekintve-, hogy alapjában véve csak egy nagy körbenjárásnak tűnik az egész; majdnem ugyanahhoz a workflow-hoz/setup-hoz (t)értem vissza mint ahonnan elindultam. Ami nagy változás az az, hogy már nem egy panellakás egyik szobájának sarkába zsúfolódva ülök a hangszerek előtt, hanem lett egy saját kis studióm. A házunk alatti pincehelyiség lett átalakítva. Ablakok kerültek a falakra, kigletteltem, kifestettem, került be egy radiátor is, laminált padló, bútorok stb... Akusztikailag a reverbje pont jó - a basszusok viszont hajlamosak túltengeni. Igen pici a helyiség alapterülete (a képen látható FA06 felénk eső szélétől kb 80cm-re már fal van mögöttem) és magassága is (2,1 m) - így nem hogy tökéletes de még igazán jónak mondható akusztikát sem igen lehet benne összehozni. Megelégedtem azzal, hogy a lehallgató pontban épp' elég jó ahhoz hogy a mix hibáit kijavíthassam - master-elni meg úgysem szabad(na) annak aki a mixet csinálja De igazából az a legfontosabb, hogy állandó helye van a hangszereimnek, van egy meleg-világos zug ahova "elbújhatok" és még a családot sem zavarom a 148-ik loop play-el. Felkapcsolom a fő elosztót és mire leülök már játszhatok is. Nincs latency, nincs frissítés, nincs semmi ami elvonná az időt/figyelmet... csak én a hangszerek meg a jó érzés, hogy mindez a magam keze munkája... Tényleg egy igazi kis elbújós zug ami mégis kényelmes, otthonos és ahol nem zavarok senkit és engem sem zavarnak ha ott vagyok... Néha a kutyánk az beszokott nézni az ablakon De bele azért nem szokott ugatni semmibe A vasak: ROLAND FA-06 KORG RADIAS(R) Waldorf Blofeld Behringer DSP2024p (multiFX) (RADIAS-hoz) Sony HR-MP5 (multiFX) (blofeldhez) TASCAM DP02CF (hangrögzítő/playback) Edirol PCR-800 MIDI KBD ROLAND MC-50MKii sequencer DIY MIDI THRU BOX + MERGER (a képen a RADIAS mögött, a SONY alatt) Voicekraft zenekari keverő Yamaha HS-80M monitorpár Az elmúlt évem arról szólt hogy kiváltsam a DAW-ot. Sokat használtam (Cubase később StudioOne) de nem szeretem... A munkám úgyis géphez köt - zenélés közben inkább gombokat csavargatok-nyomogatok, potikat tologatok mintsem egerésszek... Alig maradt 1-2 VST-m is a gépen. Kevesebb van mint egy tucat. De még azokat sem használom. Nyilván előbb-utóbb ha lesz már annyi kész zeném ismét el fogok jutni oda hogy újra gép elé kell ülnöm egy kis audio utómunka miatt - de a lényeg, hogy maga a zene szerzése, előadása nem kívánja ezt meg. Mivel kevés az az idő amikor le tudok jutni a szintik elé nekem nagyon fontos hogy az a rövid idő legalább tényleg a klasszikus elektronikus zenéléssel teljen és ne egy virtuális valamiben való kattintgatással ... Alapvetően úgy állítottam össze mindent, hogy ha netán arra kerülne a sor csak ugyanígy "összekötözöm" az egész hóbelebancot máshol és máris ugyanazt hallja a "közönség" amit én hallottam amikor kitaláltam, begyakoroltam az egészet - otthon. Így nincs külön fellépő és komponáló netán recording setup. A hangszerek pedig addig cserélődtek míg nem ez a 3 maradt ami 3 különböző hangzású vas... A blofeld jött utolsóként, "ő" hivatott pótolni azt a "digitális"/wavetable-és érát ami a DAW melőzésével kiesett (Largo/Komplexer, stb...) ám magából a set-ből azért hiányzott volna... Az FA06 hanggenerátorát jórészt a saját szekvenszere és billentyűzete hajtja meg. A RADIAS-t és a Blofeld-et pedig az MC-50+PCR-800 combo. Mindehhez bejátszható backing track a TASCAM-ről és/vagy az FA06 sample playerével... A MIDI szinkront az MC-50 jele biztosítja ami befut mindhárom szintibe... Több verziót is kipróbáltam de csak EZ a variáció volt az ami pontos, megbízható szinkront biztosított: A TASCAM felől csak a START/STOP üzenetek érdekesek... ezek indítják az MC-50et és az FA06-ot. Az audio rögzítés a keverőn át a TASCAM-el történik. Lehetne még ezt-azt automatizálni, pl. MIDI PC-el vezérelni a külső FX-ek programváltásait, stb... No de akkor mi marad "nekem" a live session alatt? Ami trükkös az egészben az a keverés... 8 csatornás keverőn összegzek 12 csatornát Meg az ahogyan az FA06 TotalFX-ét kvázi külső FX-ként használom így megválaszthatom melyik track menjen rajta át és melyik nem A hangszereimről és a múltbéli hangszereimről bővebben a website-omon olvashattok és tölthetitek le a hozzávaló jóságokat (kezelő programok/librarian/hangszínek, stb...)
  4. 9 points
    Egy gondolat jutott az eszembe: Ennél és az összes többi hasonló terméknél mindenki abból indul ki, hogy már 10-20-30 éve zenél és mennyi minden volt (van) már a keze alatt és egy századik eszköz érkezett amit teljesen feleslegesnek, értelmetlennek talál..., ahelyett hogy kiadnának egy olyat, ami már 10-20 évvel ezelőtt is tetszett neki. Miért gondolja mindenki, hogy NEKI tervez a Roland? De induljunk ki abból, hogy van aki most keresi az útját, akár a komplett zenélésben mert még fiatal, vagy akár már 10-20 éve zenél, de most kezd egy új irányt felkutatni, megismerni. Ezek az eszközök csippentenek dolgokat a régiekből, és követik az alakuló trendeket. És persze mindezt úgy kell csinálniuk, hogy a profit is meglegyen. Nem tudom, hogy közülünk ki csinálna bármit is úgy, hogy minden este azzal a nyugodt lelkiismerettel feküdhet le, hogy mennyi jót tett a zenészekért és nem kért érte semmit.? És bár mondhatjuk a Rolandot lelketlennek és profitorientáltnak, de valahogy mégis remek zenészek, remekül muzsikálnak a Roland eszközökön, legyen az bármelyik hangszer és származzon bármelyik évből. Nomeg hát profit ide vagy oda, egy Roland dobgépet még mindig fele annyiért magunkénak tudhatunk, mint egy Elektron-t.
  5. 7 points
    Az elmúlt hetekben találtam egy nekem teljesen új Steinberg vas kompresszort. Gyorsan le is fotóztam, hátha valaki ilyet keres. Ne haragudjatok ezért a postért, de kihagyhatatlan volt. Nem photoshop, Obiban vagy Praktikerben láttam.
  6. 7 points
    Sziasztok, Eladó egy igencsak ritkaságszámba lévő kult sampler. AKAI S1000KB. 16Mb RAM, SCSI BOARD, SCSI CD drive.... és annyira csúnya, hogy már szép! A CUCC HATALMAS...reggelire megeszi az EMULATOR II-est...érdeklődés itt üziben...
  7. 7 points
    Kedves Rodymusic! Szép hosszú, és tartalmas az írásod. Maximálisan átérzem minden sorát Pár észrevétellel egészíteném ki, ami Kadam23 felvetésére rezonál: Amíg az ember így osztja be az idejét, addig kevésbé kerül elő a kiégés, a tehetetlenség érzése. Ha jön a meló, meg a gyerek, minden egész más megvilágításba kerül. Marad az embernek a napi 5 óra zenélésből napi 5 perc zenélésre ideje. A vágy megmarad hogy alkossunk, de az idő elfogy alóla és soha semmi nem készül el többet... erősödik az érzés hogy nem tudunk alkotni, nem marad időnk a gyakorlásra, az érdemi zenei munkára és kiesünk a gyakorlatból, amitől valóban már nem csak olyan érzésünk lesz hogy nem tudunk alkotni, hanem tényleg nem tudunk Nagyon hasonló utakat jártam be mit Te, nyilván más eszközökkel, ez ízlés, meg zenei stílus dolga. Amíg tanuló voltam, aztán mikor egyedül éltem, független voltam, mindent lehetett. Annyi eltéréssel, hogy a gép, ami a mércéd szerint gazdasági totálkár: ...na, ilyen teljesítményű gépem még ma sincs 25 év munkával a hátam mögött Szóval a mai generáció sokkal szerencsésebb ilyen tekintetben. Én (mi) még 486-os gépeken zenéltünk WIN98-al olyan idős korunkban, mint amennyi idős Te most vagy És mégis kreatívak tudtunk lenni, mégsem fenyegetett a kiégés veszélye, vagy hogy ne tudtunk volna bármit megvalósítani kis ügyességgel, meg egy SoundBlaster Live Value (gazdaságos) 2500 Forintos hangkártyával. Satubbi satubbi. Ma meg lehet előttünk akár egy KORG KRONOS is, akkor sem történik semmi. És ezért fogtam bele ebbe az írásba. Amit Te leírtál, az egy szép technikai fejlődés regéje, ami nagyon dícséretesen bemutatja az elszántságodat és kitartásodat... Csak így tovább! Amiről Kadam23 ír, az egy másik dolog, kábé ugyanaz, amitől én is szenvedek Az akarunk és mégsem tudunk. Kadam23 kiváltó okát nem ismerem, de a sajátom hogy a munka és a gyerek mellett nem marad idő semmire, kiesek(tem) a formából. A megfelelő cuccokat összegyúrtam kemény 25 év alatt, olyan eszközök állnak most a rendelkezésemre, amelyeket 1993-ban még megálmodni sem lehetett, mert az ötletük sem létezett a tervezők agyában... ahhoz képest most ufóisztikus magasságban vannak a mai hengszereim És mégsem vagyok velük olyan kreatív, mint 12 évvel ezelőtt egy darab KORG X5D-vel, vagy akár a 25 évvel ezelőtti YAMAHA PSR-510-el. Ennek a problémának kábé mostanában kezdek egy kicsit a seggére verni. Egy módon tudom magam túltenni az egészen, mégpedig hogy nem akarok semmit Azért ülök le zenélni, mert jól esik. Ha nem akarok konkrétan "lemezt készíteni", akkor nincs a tehetetlenség érzése a mögött, hogy úgysem tudom ennyi szabadidővel megvalósítani. Leülök, zenélek, gyűlnek az energiák a kezemben, a benyomások a fejemben... megismerem az eszközöket, hol ezt, hol azt helyezem fókuszba és gyűlnek a hangzások, a patternek, közben meg csak úgy eltöltöttem egy kis időt azzal, hogy nyomkodtam. Apró célokat tűzök ki, kitalálok munkamódszereket amik hatékonyabban tudják kihasználni a kevés szabadidőmet..., ha az egyik munkamódszert kipróbáltam, akkor arra a napra már tehetek egy pipát és jobban érzem magam. Én ilyen apró dolgokkal, apró célkitűzésekkel próbálom leküzdeni a fásultság, kiégettség érzését.
  8. 7 points
  9. 6 points
    Roland Juno 106 szintetizátor eladó hibátlan működéssel, tip-top állapotban!
  10. 6 points
    Miért nem Father a neve? Úgy lett volna a párja... És vajon meg lehetne -e jelentetni Patriarch nevű szintetizátort a "vad" nyugaton? Fogadjunk hogy nem. A demóban a vörös hajú nő egész hosszan úgy nézett ki, mintha orgazmust követően szülni is kívánkozott volna. Éppen ebédeltem, rendesen félrenyeltem ... a röhögéstől Ez nekem már sok.
  11. 6 points
    Sziasztok! Hát, újra itt és újra egy MOXF6-al az asztalomon Vicces, vagy inkább tanulságos volt visszaolvasni ezt a topikot, amit annó épp én magam indítottam a MOXF6 lecserélése okán, majd látni, hogyan jártam be a KORG M3 és az FA06 útvonalat, hogy aztán újra kikössek a MOXF6-nál. Az első hozzászólások arról próbáltak engem meggyőzni, hogy tartsam meg a MOXF-et és várjam meg azt a VA szintit, ami ki tudja a számomra egészíteni. Hajthatatlan voltam és lecseréltem a MOXF-et egy KORG M3-ra. Volt is benne valami ami akkor hajtott, meg csalódás is volt. Szereztem bele egy RADIAS kártyát, így megérkezett az óhajtott VA szinti, egyenesen bele a hagyományosan szükséges PCM szinti gyomrába, így kerek egészet alkotva. De annyira lehangoló volt az M3 PCM motorjának és az FX-eknek a minősége, különös tekintettel az elkeserítően műanyag reverbre, hogy nem akart nálam megmaradni. Férfiasan bevallom, eddigi pályafutásom és számos csereberéim során a KORG M3 volt az a hangszer, ami magasan a legrövidebb időt töltötte nálam. A topikot tovább olvasva eztán a ROLAND FA védelmében folytattam szolgálatot. Azt a véleményemet továbbra is fenntartom ami alapján megvédtem az FA-t az árkategória, a hangszerben rejlő lehetőségek és az UI tekintetében. Az FA06 14 hónapot töltött nálam és míg az M3 töltötte nálam a legrövidebb időt, addig nyugodtan kijelenthetem, hogy az FA06 volt, ami pedig a leghosszabbat. Ez pedig nálam mindenképpen jelent valamit, hiszen a hangszereimet kb. 6 havonta cserélget(t)em. Az SN-S szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a PCM szintimben egy integrált VA szinti. Az SN-A szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszeremben egy Tonewheel Hammond orgona klón, illetve az Elektromos zongorák hangzásához is sokat adott az SN-A hangkeltés. A PCMS motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszerben egy jól használható PCM hangforrás, amibe ráadásul két tetszőlegesen kiválasztható EXP bővítő is be tudott épülni. A Sample player kielégítette azt a kívánságomat, hogy a zenémbe sztereo audio szólamokat tegyek. A SUB kimenet és AUX bemenet lehetővé tette, hogy belefűzzek a hangszerbe egy külső FX hurkot, amire a szekvenszer tetszőleges sávjait küldhetem, így egy ZOOM MS-70CDR-el még plusz ambientes értelmet lehetett adni több szekvenszer sávnak is. Mindez egyetlen hangszertestben, amiben az összes összetevő egy nagyon jól használható UI-el együttesen kezelhetőek. Akkor mi a frászért tér vissza az ember az egész topikot elindító MOXF6-hoz? Nehéz megmondani. Minden hangszer lecserélése számos meghasonulással jár. Anno az M3-FA vonalhoz a szintetikus és chillout zeneszerzői elvárások juttattak el. Most a MOXF-hez az akusztikus hangzás és a zenei hozzáállás terelt vissza. A MOXF-ben van egy 4 ARP-os rendszer, ami komplex kíséretek létrehozását teszi lehetővé, ráadásul Performance-onként 6 variánssal… a harmóniafelismerése egészen más elven működik, mint az FA 1db ARP-jának harmóniafelismerése. Az FA ARP-ja inkább egy VA szinti ARP-jához hasonló algoritmusokkal működik, a MOXF ARP-jai viszont inkább úgy működnek, mint egy Arrangeres gép kíséretei, csak nem egy vendéglátós, hanem inkább egy stúdió hangszer burkába csomagolva. Illetve a Yamahákban sokat emlegetett Pattern szekvenszer, ami még visszahozott erre a platformra. Azt vettem észre, hogy az FA-n először egyedi hangszínt akartam csinálni, aztán valami technikai megoldással, mozgatással chillout alapot és csak ezután kezdtem ténylegesen a zenéléssel foglalkozni, így minden zeném ugyanabból a három akkordból állt és 4x4 ütemnyi loop után befulladt. Ezért most olyan hangszert kerestem, ami zenészként áll hozzám és amihez én hangszerként. Nem tudom hogy mennyire érezhető át az írásom alapján a különbség egy szinti és egy hangszer között. Mindenesetre most fordítva akarom az egész dolgot megközelíteni, vagyis először „megtanulni zenélni”, megalkotni a harmóniákat és a dallamvilágot, és csak azután chillout zenét csinálni belőle. És ehhez most szégyen, nem szégyen, az fog hozzájárulni, hogy estéken, heteken, hónapokon át játszok, gyakorlok a MOXF beépített preset kíséretein, majd ha felkészültem, akkor a pattern szekvenszerben elkezdhetem az érdemi munkát. A dolog pikantériája, hogy mindazoknak lett igazuk, akik a topikom elején azt javasolták, hogy ne engedjem el a MOXF kezét, hanem próbáljak rágyúrni a mellé szükséges VA-ra. Az elmúlt időszakom olyan szerencsésen alakult, hogy összejött egy Deepmind 12, ami pont egy olyan eszköz, ami annó hiányzott a MOXF mellé. A Deepmind-nak köszönhető az is, hogy félig-meddig magabiztosan mertem elengedni az FA és az SN-S szintimotor kezét, bár ezen így is legalább 3 hónapot izzadtam. Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al
  12. 6 points
    Egyszer vettem valami hangszert, ami elemrol is ment. Sose hasznaltam ugy, mert volt tapja is. Egyszercsak megis ki lett nyitva az elemtarto, es egy egeszen tekintelyes adag “cucc” volt ottfelejtve. Elkepzeltem a feledekeny embert, ahogy vagy rajon erre de nem mer felhivni, vagy csak keresi es keresi, mint Renton a Trainspottingban....:)
  13. 6 points
    Megterhelő, de jó értelemben. Sok gondolatod bennem is megfordul olykor-olykor. Ahogy a többiek is írják, néha mást is kell csinálni, mert nem feltétlenül csak a hobbi tud kikapcsolni. Jómagam pl összekötöttem a kellemest a hasznossal: elkezdtem egy stúdiót építeni. Tudom, hogy marha sok idő vagy pénz (vagy mindkettő), de mivel anyagilag sem vagyok nagyon eleresztve, mindent amit lehet, saját kézzel csináltam. Kezdve a falak gúzolásától, vakolásától a villanyszerelésig, majd glettelésig, festésig, aztán XPS és szőnyeg, majd akusztikai mérés és kezelés, etc etc. Amúgy programozó vagyok, a fentiekhez nem értek. Fél évemet vitte el (meg három hét szabit), de így a család, zene és munka mellett is volt ami lekösse az agyam, ráadásul célként végig ott lebegett: jobb körülményeket elérni, jobb zenéket készíteni, fejlődni. Ne érts félre, nem okoskodom vagy gizdázok: a fenti dolgok közül egyikhez sem értek különösebben, és pont ez adta a hobbi részét: utánajárni, hogy mit hogyan kell (youtube-on tényleg minden ott van), hogy kell megfogni a glettvasat, mit és hogyan kell a falra kenni, mi az az XPS, hogyan kell akusztikát mérni (meg ugye mivel), hogyan kell csillapítani, milyen panelok, diffúzorok, stb. Havi néhány tízezer forintokból haladtam, így lassú volt az út, de annál izgalmasabb. Szó ami szó, nem sokat unatkoztam. Hogy milyen szellemi állapot kell ehhez? Há' nálam kb az, hogy tele lett a tököm azzal, hogy minden csilliárdokba kerül, nyakamon a 40 és nem haladok, mert várom a sült galambot. Hogy a kőműves egy vakolást 200e-ért akar megcsinálni (egy fasza Moog Slim is kijön belőle), hogy a villanyász 80e-ért (egy klafa Korg TR rack) akart behúzni 4 konnektort, hogy 160e-ért akartak akusztikát mérni (ebből az összes panel és diffúzor meglett), etc. A stúdiómat pedig nagyon akartam. Nagyon. Tíz éve nagyon. Adva volt egy földes padlójú, 80% páratartalmú, nyers téglafalú retkes-szaros pince, meg a nagyon stúdiót akarás. Meg a sok negatív "barát", hogy nem lesz az jó. Most meg, fél évvel később a saját stúdiónak levés. Lehet, hogy rajtam kívül senki soha nem fogja látni sem, de engem lekötött, büszke vagyok rá és megért minden ráfordított percet, most meg örömmel zenélek benne, mert érzem, hogy fejlődnek a dolgaim. Egy szó mint száz, ha átkozottul nincs hozzá kedved, tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért akarod egyáltalán csinálni? Kinek vagy minek akarsz vele megfelelni? Én úgy zenélek 15 éve, hogy jó, ha 2-3 embernek mutogatom nagy ritkán a vackaimat, de engem maximálisan kielégít és élvezem. Ugyanakkor nálam is vannak fél éves szünetek is, amikor inkább fotózgatok, kertészkedek, Transport Tycoon-ozok, bútort gyártok, franc se tudja. Lehet, hogy most kicsit kiégtél, de előbb-utóbb jönni fog valami, amitől újra belobbansz. Oh, és egy fontos dolog: ha nem kenyérre kell, ne adogasd el a cuccaidat, mert idővel megbánhatod. Ami nálam nagyon bejött: mindig legyenek a cuccok zenére készen, hogy tényleg (de tényleg) csak le kelljen ülni és azonnal csapatni lehessen. Ahogy a keresztanyám mondta: ha felrakod a konyhaszekrény tetejére a kenyérsütőt, sosem fogsz vele kenyeret sütni. Azóta a pulton van és minden reggel friss kenyérillatra ébred a család. Nem voltam sok?
  14. 5 points
    Ez az utolsó mondat konkrétan tök hitelesen összefoglalja a Deepmind-ot. És hogy megfejeljem, a multitimbralitás problematikája ellen készítettem egy FULL Deepmind Multitrack demót. MINDEN Deepmind, a dob is. A felvétel meg full iPad Cubasis.
  15. 5 points
    Sziasztok! Elmesélem én is az esetemet, ami egyrészt annyiban tér el a már elmeséltektől, hogy háromszereplős, másrészt van komoly tanúsága, mégpedig az, hogy van olyan, hogy az egyik fél sem hibás, mert shit happens, fubar, meg ilyesmi... Menemszol aprón keresztül vettem még tavaly egy Korg M50-et. Elmentem a kollégához, akinél ki is próbáltam a hangszert, nagyon készséges és szimpatikus volt, a hangszer is működött, igaz max 10 percet nyomogattam. Kp-vas csere megvolt, mindenki boldogan távozott. Mikor otthon beüzemeltem a cuccot, egy-két óra elteltével lefagyott üzemmód váltás közben (prog-combi-seq). Nem ijedtem meg, ilyen bármelyik elektronikus hangszerrel előfordul. Újraindít, újraboldog. Aztán másnap megint lefagy, de most seq mód lejátszás közben. Itt már kicsit kezdtem feszült lenni, főleg miután még aznap vagy kétszer lefagyott. Meg is kerestem a srácot, akitől vettem, hogy Ő tapasztalta -e a dolgot. Válaszolt is, hogy nála ilyen nem fordult elő. Nekiestem a netnek és elkezdtem keresgélni a nevezetes hibával kapcsolatban. Na itt kellett elszontyolódnom, mert rá kellett jönnöm, hogy ez a hiba tulajdonképpen típushiba, ami függ egyrészről az aktuális hardver revíziótol, másrészt a telepített firmware-től. Ezek után firmware-t frissítettem (a legújabb volt rajta, szóval csak újra flasheltem), szétszedtem a hangszert, portalanítottam és vártam a csodát. Ami sajnos nem következett be - továbbra is fagyogatott. Ismét megkerestem az eladót, már picit feszültebb hangnemben, hogy nem hiszem, hogy ezt a hibát nem tapasztalta, mivel szériahiba, stb... Erre azt válaszolta, hogy segít megoldani, adott is egy kontaktot, aki állítólag javított már ilyen hangszert ezzel a hibával. Felhívtam az ürgét, aki elmondta, hogy mi okozhatja a hibát, a körülbelüli árát a javításnak. Mivel a hardver revíziót a portalanításkor már megnéztem, egy kicsit furcsálltam a dolgot, mert a netes infók szerint ebben a verzióban már nem azok a hibás komponensek vannak, amik a fagyást okozzák. Mivel elég messze is volt tőlem a szerelő úr (meg hirtelen nem is akartam 25 ezer Forint körüli összeget rádobni), ezért megkértem egy elektroműszerész kollégámat, hogy nézze meg a cuccot. Ő megint szétszedte, az összes kábelcsatlakozást megtisztította, ellenőrizte, valamilyen spéci folyadékkal a nyákokról eltávolította a rátapadt szennyeződéseket (megjegyzem, a hangszer laikus szemmel szép tiszta volt eleve, ne valami hamuval és rozsdával teli virágládát képzeljetek el). Ezek után láss csodát, megszűnt a fagyás. Boldogan használtam tovább a hangszert, volt olyan hogy elindítottam egy dalt este a sequencerben loopolva és reggel megnéztem, ment a lejátszás. Nyomogattam összevissza mint egy óvodás, de atomstabil volt, semmi fagyás. Mivel elég gyakran váltogatom a hangszereimet, és jött megint a "bing" feltettem a hirdetést róla. Pár nappal később jelentkezett is egy kolléga, akinek a telefonban is elmeséltem az egész sztorit, meg hogy a javítás óta eltelt hetekben egyszer sem jött elő a hiba. Eljött, megnézte, kipróbálta, megint átbeszéltük a fentebb leírtakat, majd kifizette és vitte a motyót. Pár nappal később még írtunk is egymásnak, mesélte hogy már volt koncerten a hangszerrel, nagyon elégedett vele. Aztán teltek a napok, hetek és látom, hogy hirdeti a hangszert, de a kifagyásos hiba megemlítésével, mivel így Ő természetesen ezzel nem tud koncertezni. Na itt nagyon szarul kezdtem érezni magamat, pedig tudtam, hogy a hangszert tisztított, ellenőrzött, tesztelt állapotban adtam el neki, a teljes előtörténet elmesélése mellett. Később olvastam, hogy Ő is elvitte valakihez, aki a kilazult kábelezést orvosolta (valószínűleg ez a hiba szállítás közben jön elő és ez okozta az ismételt fagyásokat). Ezek után már teljesen igazat adtam az eredeti eladónak - simán lehet, hogy nála sem jött elő a hiba, amit valószínűleg minden esetben valamelyik nem megfelelő kábelcsatlakozás szállítás közbeni kilazulása okozott. A történet tanúsága pedig az, hogy lehetsz maximálisan korrekt, egy használt hangszernél előfordulhat bármi, erre fel kell készülni. Béke
  16. 5 points
    Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom. Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden. Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból. Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne. Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná. Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj. Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már. Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek. 2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig. Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem. Azóta sem keresett és azóta sem volt ilyen sosem. Innen meg végképp sosem volt senkivel rossz tapasztalatom, max egyszer, egy Tonal Diktatúr nevű emberrel...
  17. 5 points
    Prüntyögtem egy Rhodes hangszínnel egy kis mintát. Én szeretem ezt a szólást. Főleg, hogy bulin is ezt kapom. EP2 Ideal Timbre, Lrg, Jazz Chorus, Room 2.
  18. 5 points
    itt ki lopott kitől?
  19. 5 points
    Csak összehoztam valamit hamar. A cél az volt, hogy két teljesen eltérő irányból megközelített hangzást mutassak meg és mindkettő az SN-S szintimotorból jöjjön. Az első teljesen klasszik VA elemekből építkezik, ami egy Supersaw hullámforma és két Noise. Érdekessége, hogy nem az FA-ban készült, hanem a VR09-ben dizájnoltam meg annó, de mivel az SN-S szintimotorok minden hangszerben megegyezőek, ezért át lehet másolni egyik hangszerből a másikba egy-egy jól sikerült hangszín jellemzőit. Gyorsan összegzem hogy mi történik a videóban. 1: 00:10 – 1 OSC Supersaw egy lassú Filter LFO-val 2: 00:40 – 2 OSC Noise Jobbra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val mozgatva 3: 01:00 – 3 OSC Noise Balra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val eltérő felfutással mozgatva 4: 01:20 – A 2-es és 3-as OSC együtt, ahogy jobb és bal oldalon eltérően úsznak 5: 01:26 – A 3 OSC együtt 6: 01:43 – Bekapcsolom a hangszínhez tartozó Phaser FX-et 7: 01:58 – Bekapcsolom a Studio Set-hez tartozó MASTER FX-eket 8: 02:38 – Bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a SUB kimenetre, amire a ZOOM MS-70CDR FX van hurkolva. A másik hangszínt Shiller-től irígyeltem el, aki ilyen hangszíneket szokott megszólaltatni a NORD Wave szintijén. Nekem SN-S-ből kellett kihozni. Ez az előző hangszínnel ellentétben pont nem klasszik VA hullámformákat használ, hanem az SN-S szintiben található multisampléket. Fontos, hogy az SN-S multisample készlete nem keverendő össze a PCMS és az EXP bővítőkből érkező multisamplékkel. Ez két külön blokk, ez is és az is benne van a hangszerben. 1: 03:47 – 1 OSC Gamelan 2: 04:00 – 2 OSC Celesta Jobbra panorámázva 3: 04:13 – 3 OSC Kalimba Balra panorámázva 4: 04:24 – A 3 OSC együtt 5: 04:38 – Itt azt mutogatom, hogy mindhárom OSC-nak van egy finom Pitch LFO modulációja 6: 05:05 – Bekapcsolom a StudioSet-hez tartozó MASTER FX-eket 7: 05:36 – Itt is bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a ZOOM MS-70CDR FX-re. Szerintem magáért beszél a ZOOM hatása. És akkor hogy mit érdemes észrevenni, amit nem tudunk bármilyen VA-val megcsinálni. 1: Mindjárt az elején, eleve nem minden VA-ban van SuperSaw VA hullámforma, ez az SN-S-ben igen karakteres elem. 2: A NOISE a legtöbb VA szintiben opcióként mellécsavarható az OSC-nak, de semmiképpen nem lehet két külön oszcillátorban szerepeltetni, pláne nem szétpanorámázni. És pláne nem eltérő LFO-val mozgatni. 3: Mind a 3 OSC-nak saját Filtere, saját EG-je és saját LFO-ja van, így teljesen eltérő sebességű és mélységű PITCH, AMP és FILTER LFO tud mozogni mind a 3 oszcillátorban. Ez a legtöbb VA-ban úgy működik, hogy 2-3 oszcillátorral létrehozod az alaphangot, de a burkológörbék, filterek, LFO-k az egészre érvényesülnek GLOBAL. 4: A legkevesebb VA-nak van ilyen minőségű és ennyi irányba Route-olható FX-e. 5: Eleve a legkevesebb VA-nak van 16 Multitimbrálja, amiből tetszőlegesen küldhetünk ki SUB kimenetre timbrálokat. Az FA mind a 16 timbrálja lehet SN-S szintimotor és ezt atomstabilan csinálja, nem úgy mint például egy Blofeld, ami szintén multitimbrális, de 3-4 timbrál után megdöglik. 6: A legkevesebb VA-nak van PCM multisample készlete, vagy ha van, akkor valamelyik oszcillátor dedikálva van neki, nem úgy mint az SN-S-ben ahol bármelyik OSC lehet multisample. Na, azt hiszem hirtelen ennyi
  20. 5 points
    Én megmondom őszintén, hogy ez első hétvégén nagyon elszomorodtam amikor bekapcsoltam a Deepmind 12-őt. A Youtube-on marha jó hangok voltak, a gyári presetek meg értékelhetetlenek. A DM12 előtt agyon tanulmányoztam a Roland SN-S szintimotorját és az SN-S oszcillátorának lehetőségei beégtek etalonnak. Ezután beleugrottam a DM12-be és első körben kétségbeejtőnek találtam az oszcillátor lehetőségeit az SN-S-hez képest. Kábé egy hét után rájöttem hogy a DM12 egy egészen más hangszer, nem kell másik VA-hoz hasonlítani. Mára ott tartok a történetben, hogy sorra gyártom a saját hangszíneket, nem érdekel hogy milyenek a presetek, gyönyörűen szól a hangszer, nagyon klassz, érzékletes saját dolgokat lehet benne létrehozni, imádom! Mindezt úgy, hogy megy mellette az iPad editor és mégsem kell hozzányúlnom... a hangszer a saját felületén teljesen kiszolgál. Arra használom az iPad editort, hogy a hangszínek új nevét beírjam és ne az encoderrel kelljen bepötyögni. Meg kell találni a hangszer lényegét és a saját utunkat. Most már tudom, hogy pont ez a hangszer kellett a lelkemnek
  21. 5 points
    Egy kiváló közösségi kezdeményezésre, néhány lelkes ember által létrejött ez: http://www.brutalresonance.com/news/embodiment-promotions-records-releases-new-compilation-focusing-on-hungarian-industrial-and-ebm/ Elég izmos összefoglalása a hazai elmúlt 30 év elektronikus-ipari-stb. termésének. Külön öröm és büszkeség, hogy háromban is érintetten az ötvenből...:) De, gondolom több itteni arc is vastagon résztvevő.
  22. 5 points
    Nekem is nagyon sok élményem van a "DAW" előtti korból. Annó egy YAMAHA PSS-580 szintinek a sequencerével indult az egész őrület. Nagyon szűkek voltak a lehetőségek, öt sávot lehetett felvenni és a loopolása is kissé pontatlan volt, sokat kellett bindzsizni, hogy a pattern vége után gyorsan nyomjuk meg a stop gombot, mert ha nem akkor mindig ugrott a loop. Midin keresztül egy ultra primitív mono samplert hajtott meg, ami egy Roland MKS100-as volt, QD lemezen lehetett tárolni a mintákat, amiből volt összesen 7db és kb ilyen egy két másodperces minta fért egy lemezre 38K-ban. Akkoriban az volt a "trend" nálam, hogy járogattam lemezboltokba és vadásztam azokat a cd-ket, amiben 1-2 taktusnyi üres részek vannak, azaz egy egy kopasz dobgroove amiben pl nincs bass, vagy egy egy jellegzetes effekt stb, ami mellett nincs más hangszer. Aztán felírogattam a potenciális lemezeket és vártam még össze jött annyi zsebpénz, hogy megvehessem és az adott mintákat lesamplerezhessem. Némi editálással a sampleren belül, már igazi csimbum cirkusz techno grooveot lehetett össze kókányolni és a pss580 sequencerében fel pötyögni a dolgokat. Így megszülettek a kész frázisok, patternek (5db) Utána ezt szerkezetbe nem lehetett állítani, hogy legyen egy rendes dal szerkezete, hanem a mostani abletonos lounch padokhopz hasonlóan egymás után kellett a megfelelő sorrendbe kapcsolgatni a patterneket. Ha ez jól be lett gyakorolva, utána egy Hifista barátomnak volt egy Minidisc felvevője és azt kértem mindig kölcsön és utána a mint egy liveactet, úgy vettem fel. És a felvételt átvette nekem mindig kazettára, hogy otthon is halgatható legyen. Aztán rá egy két évre bejött az Atari-s korszak, ami mindent megváltoztatott. Az első gépem egy 1040St FM-volt Cubase 2.0-val, amit egy akkori pc bontóban szereztem 5.000Ft-ért. Akkoriban ez az egyszerű sequencer korlátlannak tűnő lehetőségeket adott. Akkoriban az ember megtanult kompromisszumkészen gondolkozni és tövéről hegyére meg kellett ismerni a hangszerében lévő lehetőségeket, hogy minél jobb dolgokat hozhasson ki belőle. Hatalmas kreativitást adott és nem lustult el az ember a megszámlálhatatlan presetek között amit torrentről vagy innen onnan ingyen szerzett be. Akkoriban mindennek volt értéke, mert volt mögötte befektetett munka. Napjainkban, nagyon sokszor visszasírom azokat az éveket, mert kb 25 év zenélés után arra kell sokszor rájönnöm, hogy ezek az ultramodern végtelen lehetőségek, sokkal jobban hátráltatják a kreativitásom, mint anno a kompromisszum kötések, hogy megszólaljon egy egy eszköz.
  23. 4 points
    Roland JD-800 szintetizátor eladó hibátlan állapotban!
  24. 4 points
    Nem szóltam eddig hozzá, de folyamatosan olvastam a véleményeket a MOXF-FA csatában. Olvastam nagyon értékeseket is. Nekem most is van egy FA08-am és MOXF6-om, így némelykor értetlenkedve, néha hevesen bólogatva olvastam a kritikákat. Én azt mondom, ez a két hangszer (kategóriájában) tökéletesen egészíti ki egymást. Az FA SN zongorái magasan verik a youtube-on rendesen "feljavított" MOXF zongoráit, miközben a többi akusztikus a MOXF-en sokkal jobb. Amíg a MOXF-en egy normális layer létrehozása felér egy lapraszerelt szekrény összeszerelésével, addig az FA-n a szemem előtt van minden, játszva állítom össze a rétegeket. A MOXF-en elkészített nóta ha már nem a hangszerről hallgatjuk vissza, vékonyabb, mint a hangszeren, azonban a studióban gyönyörűen fel lehet javítani, míg az FA felvételről is ugyanúgy szól. Amíg az FA-n kemény szellemi munkával készítessz el egy jó nótát, a MOXF sarkall a kreativitásra, ösztönöz arra a millió lehetőségével, hogy szuper nótát alkoss, és a többi, és a többi... Szóval egy szó mint száz: aki bármelyik hangszert leírja, hiba. Nem tudom ki, talán Csaba, (akinek véleménye - szerintem - mindig korrekt és mérvadó volt) írta, hogy az, hogy melyik tetszik, kizárólag ízlés kérdése. Ebben a kategóriában ezek kitűnő hangszerek, én is csak azért adom el az FA08-at, mert FA06-ot (vagy Roland super-natural-os zongorát felvonultató RD-t) szeretnék, és azért adom el a MOXF6-ot, mert MOXF8-at vennék helyette, vagy cserélném el őket, miután ezek ahhoz a hangzásvilághoz passzolnak, amit én szeretnék megjeleníteni. A billentyűszám megfordítása mögött sincs semmi különös, személyes okai vannak. Mindkét hangszert jószívvel tudom ajánlani, és még azt, ne youtube-on döntsünk, mire van szükségünk, élőben hallgassuk meg őket!
  25. 4 points
    jah, fura, de mondom, lehet csak a táp miatt van "szopó" és am tényleg jó a cucc Összeülnek és lezsírozzák az egészet egy pohár whiskey mellett no
  26. 4 points
    Azt hiszem, minden célzás nélkül, az utolsó mondatban van a lényeg. Sokat gondolkodtam, hogy hogyan tudnám megragadni a lényeget, és a következőre jutottam. A Yamaha is, meg a Korg is, meg az összes többi nemClavia azt csinálja, hogy kész hangszíneket tudsz gyártani velük, amik fülhallgatóban, vagy kisávozva istenien szólnak. De ha ismered az eredeti hangszereket, akkor pontosan tudod, hogy egy Rhodes önmagában sohasem szól úgy, mint ezek a hangszínek, ezért koncerten sem fogod így hallani őket. A nord azt tudja, az általam kedvelt hangmérnökök szerint is, hogy nagyon hsaonlóan, vagy akár ugyanúgy viselkedik, mint a modellezett hangszer. A fent belinkelt videón pl. a zongora hangszín esetében is hallatszi, hogy a Yamaha egy gyönyörűen szóló processzált hangszín, amin soha nem játszol élő szituációban. Ha felveszel egy zongorát szuper minőségben nagyon jó mikikkel, kicsit eq-zod, kicsi compi, és így szól. Na ezt megspórolják neked ezek a gyártók, de soha nem játszol úgy zongorán, hogy abból a helyszínen ilyen hang jöjjön ki. A Rhodes ua. A te hangszíneidben is az a jó, hogy a hangszeren belül meg tudod csinálni a végleges "Trackingelt" verziót, de a helyszínen a hangszerből sosem jön ki ilyen hang. Ha viszont ezt a hangszínt vonalban bedugod egy elvileg teljesen flat rendszerbe (ami ugye nincs), akkor olyan szituációt teremtessz, ami valódi helyzetben nem áll elő. Ezek a hangszínek úgy keletkeznek, hogy hangszer-effekt-erősítő-hangszóró-hallgatófüle. Ezért nem természetesek bulin. A Nord úgy szól, hogy vonalban bedugod, és azt az érzetet kelti, hogy ott a helyszínen valami jó kis Twinbe, vagy JazzChorusba van bedugva, és azt hallod. Nem beszélve arról, hogy játék közben te is úgy érzed, hogy ez egy valódi hangszer. Látszólag ellentmondásos amit írtam, de mégsem tudom plasztikusabban elmagyarázni. Szerintem az Electro 3 az nagyjából a Stage EX-szel egyidős, ott még valóban nem volt release noise, de a későbbiekben annyira van, hogy ha saját Nord pedállal használod, akkor a pedálfelengedés zaja is modellezve van. Nekem a release noise a Clavi esetében hiányzik nagyon, nem is értem, hogy miért nem csinálták meg eddig. Ez kimondottan gyenge pont a Nordnál. Szaturáció alatt azt értettem, hogy amilyen módon nem konzekvensen betorzítanak a mintáid, az nagyon élethűvé teszi a dolgot.
  27. 4 points
    5 éve van meg az OP-1, számomra nagyon fontos hangszer/eszköz. A szinti- és dobmotorjai, az effektjei szerintem teljesen egyediek, azzal együtt is, hogy zajosak és nagyon messze esnek attól a krémességtől és vastagságtól, amire az analógok képesek. Ennél fogva az OP-1 nem valami más vagy éppen minden más helyett jó, hanem önmagáért. A szintiket és a szekvenszereit használom leggyakrabban, de pl a Tape és a Sampler már ritkábban kerül elő. Sokan kifejezetten az előbbi miatt szeretik, mert komplett trackeket, live setteket lehet összerakni vele, feltéve, hogy beérjük a 100 % tape speed mellett 6 perccel (25 %-nál már 24 percnyi anyag rögzíthető, de sokkal rosszabb a hangminőség; jellemzően nem 4 x 6 percben gondolkodnak a Tape rajongói, hanem 4 sávban, loopokban és régiókban, így egy témára/hangulatra lehet építeni a settet, persze nem kevés kreativitás és ügyesség kell ahhoz, hogy mindez jól szólaljon meg, de DJ-jellegű arcok kifejezetten hosszú műsorokat csináltak már egyetlen OP-1 - el - én nagyon nem ilyen vagyok, így számomra a Tape csak egy hasznos kiegészítő, ami olykor egy-egy dalnál jól jön élőben). Mostanában nem a hangminták hoznak lázba, ezért a Samplerhez sem nyúlok gyakran (vagy ha már, akkor inkább a Microgranny a favorit). Mivel a MIDI-n kívül CV clockot is tud küldeni (igaz, nem mindent hajt meg, de pl a Korg SQ1-et simán), jól integrálható hibrid környezetbe is (nálam a legjellemzőbb kör: iPad a master, az hajtja meg a Nord Drum 2-est, aztán OP-1 MIDI clock és szekvenszer to Moog Sub37+pár eurorack desktop, OP-1 clock to Korg SQ-1, abból CV és GATE további eurorack szintik felé - minden szinkronban, még a eurorack/banándugós modulárok is egymással). Eközben az OP-1 szinti vagy drum motorjai igén szerint szólnak vonalból. Tények: az OP-1 drága, már a 800 eurós eredeti áráért is az volt, 1400-ért pedig már felháborítóan drága. Nem igazán értem a Teenage motivációit, talán - bár már évek óta nem fejlesztettek semmit az OP-1en - a hangszer presztizsét és nehezen elérhetető státuszát akarják erősîteni. Mindenesetre számomra az összes többi hangszerük inkább forma, mint funkció. Az OP-Z pár percig izgatott, aztán nagyon hamar kiábrándultam belőle, mivel legfeljebb közepesen szól és amit tud, az egy nem vadiúj iPaddel is megugorható (nem mellesleg az OP-Z leginkább egy iOS eszközzel teljes, mert kijelző nélkül paramétereket állítani több, mint kínszenvedés rajta), a PO széria az elektronikus zenébe kóstolóknak ideális ideig-óráig, legalábbis szerintem hosszú távon nem kreatív. A legújabb, részben LEGO alkatrészekből megépíthető moduláris szintijeik meg - megint csak szerintem - elsősorban a forma és a “cool”, a pimasz hipszterség szerelmeseinek való játékszerek, melyek fejlesztését ráadásul messze nem fejezték be; a NAMM-on egy szállodai szobában bírtak egy demó-szerű valamit prezentálni (szerintem be voltak szívva, de nem amiatt volt fiaskó az egész ...), a szekvenszer “még nem érkezett meg, de hamarosan”... se profi, se îgéretes nem volt. Én a kiábrándult TE termék-használók közé tartozom: neheztelek rájuk, amiért a már jó ideje Kínában építtetett OP-1 nem fejlődik, cserébe 40 %-kal drágább, azaz egyszerre hagyják magukra a régebbi OP-1 júzereket és röhögnek az új piacok pofájába. Ezzel együtt számomra nem nélkülözhető hangszer, ezért is morgolódok, amiért a TE supportja biceg és ez még lehet rosszabb is. A svéd hangszergyártók általában is furák (pl a Clavia is látványosan sz@rik a már nem gyártott modellek felhasználóira, hibát nem ismernek el, nem kommunikállnak, esetleg suttyomban kidobnak egy új buildet a firmware-ből, de legalább van valami... az Elektront viszont nem ismerem), a TE azonban még pökhendi is, nekem így jön le. Szóval nekem az OP-1 ésna TE egy speciális “love/hate relationship” , de inkább a “love” javára billen a mérleg nyelve.
  28. 4 points
    Tudjatok anno a studioban... direkt kivettunk sok reszletet a zeneinkbol mert: "naaa neeem ez mar tul jo, ezt nem fogjak beszopni" Es bizony bejott ez a fajta hozzaallas. Elozmeny, hogy EMI: (ha jol emlekszem az elso emelet basszeroa volt ott a zenei megmondo) "Sracok ez kurva jo mar egy hete hallgatom a kocsimban, de ugye nem 100 embernek akarjuk eladni a lemezt ugy hogy felejtsetek el es csinaljatok valami gagyit." Slagert krealni annyi mint, lemenni a sarki presszoba kulturalodni.
  29. 4 points
    Nálunk szerintem be fog épülni, mert én csak a promó videót mutattam meg a feleségemnek, erre rámparancsolt, hogy "hülye,rendeld már meg"..:D Hát, ilyen az élet vidéken..:D (A Microkorgos megállapítást osztom, ugyanígy voltam vele..;) )
  30. 4 points
    Kinek hogy tetszik? https://photos.app.goo.gl/8NxVP9r18JXELzXs6
  31. 4 points
    Elérhető Win os-re, vst 2.4 formátum, 64 bit. A demóban menteni nem lehet de nincs semmilyen más korlátozás. Gyutai Balázs és Gábor fejlesztik. 3 évig készült. Ára csak 50€. https://www.afmodular.com/
  32. 4 points
    frissen szervizelten - tisztítva minden poti, kapcsoló csodálatos hangzás legmenőbb cv gate sequencer
  33. 4 points
    Lehet, hogy egy picit OFF leszek: Nagyon érdekes amiket írtok, mert látszólag sokan hasonló utakat jártatok be. Úgy látszik, - mint minden - nálam ez is fordítva működik. Magam egészen későn, 96-ban kezdtem zenélgetni, s bizony azt már a DAW előszelével: 486 DX40 és Fast Tracker 2. Ilyenformán a magnók, Atari-k és egyéb vasak egy az egyben kimaradtak. Néhány évvel később egyszer-egyszer eltévedtünk az akkori Hitspace elődbe (Csepelről BKV-ztunk be egy szintén tracker-es haverral) és megálltunk az üzlet kirakata előtt. A cimborám bátor volt, be mert menni, de én proli gyerekként kint álltam az üveg előtt és csak néztem a nagy fekete doboz fenekén a VIRUS feliratot. Fogalmam nem volt, hogy mire jó, de nagyon tetszett. Aztán kijött a haver hófehér arccal: "Gergő, húzzunk innen a p*csába, ezek k***a drága küyük." Ezt a mondatát míg élek nem felejtem. No, de ami miatt ezt leírtam, az az, hogy azóta sok év eltelt, pénz csak nem lett a nagy VIRUS-ra és rájöttem, itt valamit nagyon másképp kell csinálni: zenélni nem tudtam, így hát programozó lettem (állítólag az jól keres), pár év múlva alapítottam egy céget, majd még egyet, aztán hogy, hogy nem, elkezdtek szaporodni itthon a dobozok. Piros doboz sok tekerővel, fekete doboz még többel, szürke doboz, etc etc. Voltak olyanok, melyek nem váltak be és olyanok is, amelyek nagyon, de egy biztos: nem tudok betelni velük és mindegyiknek van valami szerepe az életemben. Nem érzem, hogy hátráltatnának, sőt. Minden nap másikból merítek ötleteket és imádom, hogy vannak. Tegnap pl egy öreg JV-880-assal sikerült egy nagyon szép estét eltöltenem. Van, amikor a Minilogue inspirál, de legtöbbször a Slim Phatty, az MS 20 vagy valamelyik rack modul. Egy szó mint száz, DAW vagy No-DAW: ha vasak nem lennének, nem zenélnék. És minél több vas van, annál több inspiráció és ötlet. Ezzel együtt mindnyájatoknak tiszteletem, komolyan azt gondolom, hogy nem lehetett könnyű - még ha az idő meg is szépíti. Úgy 98 nyarán voltam egy zenekari próbán (csak nézőként), mert lehívtak az "öregek". Egy csepeli bunkerben próbáltak, voltak ott szintik, gitárok, dobok, meg persze az akkori papiripari vállalat félévi termelési tervét is meghaladó tojástartók a falakon. Azért hívtak, mert állítólag én valami számítógéppel zenélek, és hát érdekelné őket, menjek már le. Lementem, mert a dobos csaja iszonyatos mellekkel rendelkezett. Aztán persze láttam a káoszt, a bindzsizést, a magnózást és minden szakszerűtlenséget, amiből szegények próbáltak építkezni. Nekik sem lehetett könnyű. Egy szó mint száz, pár nappal később kölcsönkértem tőlük a szintiket és egytől egyig az összes hangszínt leloptam egy SB16-tal és egy GUS MAX-szal. Aztán persze rájöttem, hogy ez nagyobb bindzsizés, mint amit ők lent a próbateremben műveltek. Persze, itt még nem álltam meg. Ha már trógerkedek, akkor csináljam teljes bedobással. Próbálkoztam hibrid megoldásokkal is: DOS alatt FT2 (gépen már volt WIN95 is), WIN alatt NI Generator (majd később Reaktor), meg Samplitude és Soundforge. Utóbbi alatt DX pluginek (így lett először reverb a sávjaimon) és így tovább. Egy-egy track-kel egy hétig is el tudtam melózni, aztán végül az FT2-t már csak a sávok összerakására használtam, exportáltam, majd WIN alatt effekteltem (persze nem real time), végül pedig Samplitude-ban kevertem. Egy-egy nóta így akár 500-600 megát is foglalt a vinyón, és volt azt hiszem egy 13 GB-os vinyóm (ballagási pénzekből és minden rokon rommá tarhálásából). Utáltam az egészet, de tényleg. Nálam akkor kezdtek el rendeződni a dolgok, mikor megjelent az első Reason. Sosem fordulnék vissza.
  34. 4 points
    Nem, de azért furi. Hát általában az ember a szabadidejét olyan dolgokkal tölti ki, amit szívesen csinál. Ha szívesen csinálsz valamit akkor az nem megterhelő. El lehet benne fáradni. Például ha fut valaki, azt én sem értem, de mélyedni azt lehet simán. Gondolj például a hobby búvárra: amikor csak tud, mélyed. Van úgy, hogy megunja az ember mer' jön az "ősmagyar ellenállás" de ilyenkor célszerű abbahagyni, félretenni és nem összecsapni. Nálam például több 100 zenei alap van félretéve, mert nincs kedvem befejezni. Valami kiváltotta bennem, hogy elkezdjem, de megrekedt mondjuk a ritmusnál és nem jött további ihlet. Félre van téve, időnként végighallgatom, aztán lehet hogy inspirál egy régi felvétel valami újra, akkor folytatom. A homestudióhoz nem lelkiállapot kell hanem pénz. Ez vagy van, vagy nincs. Nekem a következő jött be: Én a pénzem felesleges dolgokra nem költöm, sőt nem veszek el egy krajcárt sem a családtól hogy szert tegyek egy új kütyüre a studiómba. Pedig vannak vágyaim. Sőt félre tett pénzem is van, bármelyiket megvehetném, de nem erre van félretéve. Nem tudom ezt érted-e. Én ha fejleszteni akarom a studiót, akkor jól kinézem hogy mit szeretnék és elkezdek rá vágyódni. Ez azt jelenti, hogy mindent kiderítek róla a neten, letöltöm az összes kézikönyvet, átnyálazom a lehetőségeit és egyre azon gondolkodom mire kell nekem. Mivel nem munkaeszköz, az esetek többségében kiderül, hogy nem is kell. Vagyis az idő megoldja, hogy rájöjjél mi az ami tényleg kell és mi az ami nem. Tegyük fel, hogy nagyon, de nagyon kell még mindig. Akkor egyre többet gondolok rá, fórumokon utánanézek, érdeklődöm. Volt már, hogy kiderült a választott termék szar, van nála sokkal jobb. Na de mi van, ha nem szar? Akkor pörög tovább a késztetés, és eddig minden alkalommal sikerült ezzel kapcsolatban bevonzani valami pozitívat: Egyszer csak valaki pont el akart adni egy ilyet féláron, beesett egy nemvárt bevétel, valaki olyan cuccot keresett ami nekem van és rájöttem nem kell. És akkor sutty... Nem kell eldobni az egyik tevékenységet a másikért. Rengeteg zenészt láttam, akik képtelenek voltak fefogni, hogy egy kábel miért olyan amilyen. Te legalább értesz az elektronikához, ez giegészítheti a gitározást is. Azt szokták mondani, hogy egy ember nem érthet mindenhez és csak egy valamiben lehet profi, de azért meg kell szenvednie. Hát te most Jimmy Hendrix akarsz lenni vagy Steve Jobs? Ha egyiksem, akkor nyugodtan csinálj több dolgot, az a lényeg, hogy a szabadidődben jól érezd magad!
  35. 4 points
    No, nekem is ez a sor dobott fel pár gondolatot Nem kell fullos dobszettben gondolkozni, a triggereléshez bármilyen piezzó lapka vagy kontakt mikrofon megfelel, de akár szinti kimenetéről érkező perkusszív hang is, akár csak egy klikk. Hozzád hasonlóan én is a dobdizájn témája körül keringek egy ideje, de az én összes mozgásterem egy iPad, mert a vas eszközökből amit megengedhettem magamnak és ami a céljaimat szolgája, az ki van maxolva. És ha már fizikai modellezés és dobdizájn témakörben vagyunk, engedd meg hogy megmutassam egy korábbi videómat. Itt egy iPad-es Impaktor VA (fizikai?) modellezős dobszintiről van szó, amit egy KORG hangológép mikrofonnal triggerelek. Akár ez is közelebb vihet téged a megoldáshoz, kicsit olcsóbban mint egy Integra7
  36. 4 points
    Üdv! Pár felmerült kérdésre tudok pár szavacskát írni, ami a megoldást nem biztos hogy szolgálja, de a kizárást biztosan A KORG Prophecy úgymond "fizikailag" modellezi a fúvós és pengetős hangszerek hangkeltésének módját, ettől élettel telibbek, izgalmasabbak, de semmivel sem valósághűbbek ezek a hangok. Az analóg modellezése szintén "fizikai", vagyis lemodellezi az analóg hullámformákat, lényegében majdnem ugyanaz, mintha lenne egy VA szintink. Ha dob hangokat szeretnél belőle kimodellezni, akkor lényegében ugyanúgy kell eljárni, mintha egy VA szintiből szeretnél dobhangot kikeverni. Minden más ez után következik, tehát amitől izgi és különleges ez a hangszer, az az, hogy a fizikai jellemzőket össze-vissza kutyulhatod, vagyis egy fúvós modellre tehetsz pengetős jellemzőket és fordítva is, illetve a VA hangkeltést tovább modulálhatod fúvós, vagy pengetős, no meg waveshaping jellemzőkkel. Mindenképpen egyedi hangzást lehet benne alkotni, de roppant bonyi, az eredmény sokszor kiszámíthatatlan előre, a két soros kijelzőn pedig minden paraméter két karakterre van rövidítve, szóval vagy bemagolod az egész hangszert és tudod fejből az összes paraméter rövidítését, vagy mindig kéznél tartasz egy leírást. Értelem szerűen dobhangokat úgy tudsz belőle kicsikarni, hogy kiszerkeszted, mint egy VA szintiben. A Prophecy egy ún. SOLO-TRI kártyával betehető a billentyűs Trinity-be (amiből a 61 billes, 17 kilós a legkisebb) így ebben a hangszerben a COMBI módban a beépített PCM készlettel plusz a Prophecy kártyával már lehet egészen szép, valósághű fúvós hangszíneket kikeverni. És a Trinity-ben a Prophecy menüszerkezet is sokkal értelmezhetőbb, a rövidített karakterek helyett teljes, kiírt nevek vannak, a modulációs forrásokhoz lehulló menük, stb. stb. A Trinity Rack változatában nincs és nem is tehető bele ez a SOLO-TRI kártya, tehát ez az állítás NEM IGAZ. Nekem ugyan FA06 és VR09 van, de mindhárom hangszerben egy közös SuperNatural Synth motor van, így van róla véleményem Az Integra7 (és FA06) különlegessége a többféle szinti motor: 1. az SN-A (SuperNatural Acoustic) lényegében olyan mint egy PCM szinti motor, de itt az adott hangszínekre jellemző beavatkozások lehetségesek, amik az artikulációt és a valósághű megszólalást segítik, mint például fúvós, vagy pengetős hangszíneknél a hangszín viselkedése nyújtáskor, vagy billentyűzeten való játékmód közben, de itt található például a 9 drawbaros orgona emuláció is, természetesen a rá jellemző összes autentikus orgona paraméterrel, tehát nem a megszokott PCM editálású dolgokat találjuk itt. 2. az SN-D (SuperNatural Drum) ugyanaz mint az előbb, csak dobszettekkel. 3. a PCMS lényegében a hagyományos PCM motor. 4 oszcillátorunk van, amihez milliónyi multisampléből rendelhetünk, egy nagyon szerteágazó PCM hangszínszerkesztési körítéssel és modulációs mátrixxal. Itt például lehet sokat ügyeskedni akár dobhangokkal is. 4. az SN-S (SuperNatural Synth) motor... ez az, amit Te említettél az Integrában, csak egy darabkája a hangszernek. Lényegében ugyanaz mint ami az FA06-ban és a VR09-ben is megtalálható... olyannyira, hogy az Integra SN-S hangszetteket be lehet tölteni az FA06-ba is. Ez tulajdonképpen egy 3 oszcillátoros VA szinti motor. Két dologban különbözik a leggyakoribb VA megoldásoktól: az egyik, hogy mind a 3 oszcillátornak van egy külön, dedikált Filtere... ez a többi VA-ban vagy az oszcillátorok után található 1 darab szokott lenni, vagy kisebb route-olási trükkökkel párhuzamosan vagy sorosan 2. A másik dolog, hogy az oszcillátornak nem csak VA hullámformákat választhatunk, hanem PCM szettet is... kb. 360 db PCM multisample áll a rendelkezésre, amelyek közül bármelyik oszcillátorhoz rendelhetünk... ugye tudjuk hogy más VA-ban is található pár PCM, amit rendelhetünk oszcillátornak, de kb. 10-20 féléről beszélünk és nem ritkán az is megkötés, hogy csak az egyik oszcillátornál áll rendelkezésre ez a lehetőség. No, az Integrában mindhárom oszcillátor teljesen szabadon lehet bármilyen hullámforma vagy PCM hang, node ami ez után (és a filterek után) következik, az teljesen hagyományos VA szinti felépítés, ráadásul nincs is összetett MOD mátrixunk. Tehát ha az SN-S-ből finoman megütött cineket szeretnél kapni, azt neked kell kicsikarni úgy, mint egy bármilyen más VA szintiből. 5. ami lényegében a 3-as kiterjesztése, hogy "bővítőkártyákat" tölthetünk be az Integrába, ami a PCMS szintimotort bővíti ki. Ide aztán csőstül tehetünk plusz hangszíneket "bővítőkártyákkal", amik tartalmazhatnak bármilyen ütős hangszínt (is), akár finoman megütött cint, vagy 808 sampléket. Erről annyit kell tudni, hogy Multisample készlettel és Program hangszínekkel IS gazdagítja a hangszert, azaz a "bővítőkártyával" kapott hangszíneken felül a "bővítőkártyán" található multisample alapkészleteket bármelyik más PCMS hangszínbe is be lehet szerkeszteni és akár bármelyik másik "bővítőkártya" multisampléjével keverve. A bővítőkártyát azért teszem minduntalan idézőjelbe, mert ezek virtuális kártyák, azaz egyszerre 4-et lehet az Integrában tartani belőlük (az FA06-ban meg 2-őt)... tehát ki kell kísérletezni, hogy mely kártyák szolgálják legjobban az igényeinket és azokat kell benne tartani a hangszerben, mert ha egy kártya SLOT-ot kicserélünk, akkor az azzal készült hangszíneink elnémulnak. Amit még tudni kell, hogy ezek a virtuális bővítőkártyák multisample készletei nem gazdagítják az SN-S szintimotor oszcillátorhoz rendelhető PCM készletét. Inkább olyan ez mint az EX5r még fazonra is. Koródi Csabinak volt itt a fórumon a keyboard változata, szerette is! Sajnos ritka darab. TECHNICS WSA1. Sajnos tényleg nagyon ritka, úgy tudom 600db készült a billentyűsből ami nekem volt. A Technics nem fejlesztette és nem csinálta túl időtállóra, bár az enyémen csak egy-két nyomógomb kezdett rosszalkodni, de sajnos elég olcsón is adtam el ez miatt, mert valami új dolgot vettem a fejembe. Ma már nehezebben válnék meg tőle, egy modul változatot meg valószínűleg nem is adnék el többet Én speciel imádtam, de ennek ellenére azért nem misztifikálnám túl. Én azt a fizikai modellezést inkább áll fizikai modellezésnek nevezném. Míg a Prophecy modellezte a fúvós/pengetős hangszínek megszólalását, addig a WSA1-ben egy szimpla PCM szinti motor volt és az után jöttek rá a különböző fizikai jellemzők. Tehát megszólalt mondjuk egy zongora minta, de adhattam neki tölcsér testet, vagy dobbőrt és ettől bolondult meg a hangzása és lett nagyon friss, nyers, érdekes. És persze millió modulációs lehetőség a fizikai modellek és a PCM hangszerekre jellemző hagyományos eljárások együttesével. No meg szinte elsők között volt benne 9 drawbaros orgona emuláció click-el, perkákkal, chorus/vibrató-val, meg mindennel amitől jól szólt. Szerintem az egyik legkülönlegesebb hangszerem volt. Hmmm. marha sokat írtam, de mégsem elég kimerítő, szóval ezek önmagukban is elég nagy témák. Az eredeti felvetésedhez viszont szerintem egyik hangszer sem felel meg ebből a háromból, amiről regéltem. A fő problematika, hogy a fúvósokat és pengetőseket is belekevered az igénybe... igaz csak esetlegesen, tehát ezt is helyén kezelem. De a Prophecy-ből önmagában nem lesz jó dob/fúvós/pengetős, ahhoz kell a Trinity. Az Integra7 talán a leginkább használható koncepció, de abban a dobokat nem az SN-S-ből, hanem inkább a PCMS "bővítőkártyákból" várhatod. A Technics meg csak érdekesség Ja igen, a Nord Drum-ról és a Machinedrum-ról nem tehettem említést, mert azok számomra is az áhított kategória, így a működésüket nem ismerem. De valószínűleg Te is arra szeretnéd őket használni, ami miatt nálam is az áhított kategóriába tartoznak.
  37. 4 points
    Sziasztok! BÁRMILYEN HANGSZERRE ÉRTÉKNÖVELŐ GYÁRI FÓLIA és SILICON SPRAY ELADÓ!!! :-) Ez 1 hirdetés, teljesen komoly! :-)
  38. 3 points
    Eladó vagy cserélendő egy Yamaha SU10 sampler. Beépített hangok nincsenek, csak az amit te magad rögzítesz, illetve amiket még én raktam rá. 6db ceruzaelemmel vagy 9V-os táppal működik (nincs hozzá). Ár: 30.000.- Átvétel: Csömör Auchan, Örs Vezér Téri Árkád Csere a következőkre lehetséges: multieffekt, hangmodul, kazettás 4 track / multitrack rögzítő, és hasonló dolgok.
  39. 3 points
    Ha igaza volt Attilának és tényleg így volt a történet, akkor ne haragudj már de megérdemelted! Hívott, írt, videót küldött róla, hát mi kell még? Arra volt időd, lehetőséged, hogy nyiss erről egy topikot, de hogy felkeresd és reagálj arra amit írt arra nem... Amúgy elég nyugodt hangnemben írogat neked, kötélből vannak az idegei!
  40. 3 points
    Nekem eddig viszonylag normális arcokba sikerült belefutni (kopp-kopp), a legrosszabb vevőm talán az a srác volt, aki valamiért totál gyanakvóan kezelt végig, olyan prekoncepciókkal jött a dx7et megvenni, hogy itt most biztosan valami átverés van, amit őneki minden áron ki kell deríteni - ennek fényében azt is megkérdőjelezte, hogy az abletonon keresztül szóló hangszernek a saját hangja szól éppen és nem valami titkosban odaszúrt vst szinti, ezért hogy ennek az ellenkezőjéről megbizonyosodjon, a fülest közvetlenül bele kellett dugnom a hangszerbe :DDD
  41. 3 points
    https://yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-arp-record-on-daw Ez kicsit mélyebbre megy, de mindent bemutat... A képernyőn amúgy rettentően logikusan és gyorsan lehet az oldalfüleken navigálni, az ARP és beállításai is ott vannak. Több cikk a MODX dolgairól: https://yamahasynth.com/modx-category
  42. 3 points
    Sajnos azt kell mondjam, hogy ez csak féligazság. Az MX-hez ingyen beszerezni a Yamaha honlapjáról csak egy Performance Editor-t lehet. Az igen, patent, viszont a hangszernek annyira ügyes és intuitív a kezelése, hogy még a kétsoros kijelzőn is annyira haladós, hogy felesleges miatta laptopot bekapcsolni, meg egerészni. Viszont a Program hangszínek mély editálásához, ahol hozzáférünk a 8 oszcillátorhoz, a waveformokhoz, a filterekhez stb., már meg kell venni egy független pali, John Melas editor csomagját. Ilyet a Yamaha nem készített az MX-hez. Ezt sérelmezve írtam, nem fórumba, hanem egyenesen a Yamaha Support-nak, hogy WTF? Az volt a válasz, hogy független készítők, mint pölö az említett John Melas, olyan jó Editorokat készítenek, hogy nincs értelme hogy ők is csináljanak. Nem találtam olyan angol szavakat, amivel ki tudtam volna fejezni, hogy ez mennyire szánalmas magyarázat Ezzel három gondom van: 1: a MOXF az utolsó hangszerük amihez készítettek ilyen mély editort, és az tényleg nagyon patent. Mivel az MX full a MOXF alapjaival működik, csak a waveform list kompatibilitást kellett volna megoldaniuk, semmi több meló nem lett volna vele. 2: miért fizessek egy számomra ismeretlen harmadik személynek, mikor ma már alap kéne legyen hogy adnak editort a hangszer kezeléséhez. Itt van a sokat szídott Behringer, nekik alap volt, hogy a Deepmind-hoz adnak MAC, PC és iPad editort ingyen. De a KORG hangszereknél is már évtizedes hagyomány hogy Standalone és DAW-ba épülős, ingyenes editorokat adnak a hangszereikhez. Bár az iOS-t a mai napig nem sikerült megugraniuk. 3: nekem nem tetszik a John Melas programja, nem olyan szép, nem kelti olyan professzionális szoftver érzetét mint a MOXF editorja volt, és évek óta nem telepítem semmilyen harmadik fél semmilyen programját a gépemre. Egyszer benyaltam egy reklámvírust hasonlóból, azóta kapja be mindenki. A Yamaha szintimhez max a Yamaha egyetlen gyári editorját lennék hajlandó feltenni. Félreértés ne essék, ez nem a hangszert minősíti, imádom az MX-et, messze jobb hangszer, mint azt gondolná az ember. Sajnos ugyanezt látom a Montage-nál és a MODX-nél is, hogy a Yamaha elsunnyogja a mély editort. Könnyebbség, hogy ezen a kettőn legalább a hangszeren magán elérhető ez a mélység... az MX menüje nem enged lemenni Program hangszín alá.
  43. 3 points
    Szerintem nem volt jó a megközelítés. Az effektet nem INSERTÁLNI kellett volna a Moog-ra, hanem SEND-elni, akkor minden ereje megmarad a MOOG-nak és megérkezik fölé a tér.
  44. 3 points
    No igen a trükk combi módban működött és igen KORG TR-ben. Ennek a számnak az elején hallható egy ilyen ARP kombináció: Retrogene by LiPI Nyilván meg lehet csinálni FA-ban is 2 lépésben, MIDI-izgetve Az említett Trinity hangszín az amit nem igazán lehet FA-ban megvalósítani, és ez az ami nekem kicsit hiányzik, de az eredeti témához visszatérve ettől függetlenül nagyon jó kis workstation az FA. Nekem bevált. Mint mondtam nem igazi "nyafogás" ez részemről inkább csak adalék más felhasználói szemmel/szokásokkal arra, hogy mit tud és mit nem az FA
  45. 3 points
    Istenem, ha nekem ilyen feleségem lenne, hogy rám parancsolna, hogy vegyem meg azt a moog-ot... 😀Igazán irigyellek ezért!!! 😀
  46. 3 points
    Nem egészen erről szó. Win7-en semmi gond nem volt ezzel, aztán a Win10-ben 128-ra korlátozták az elérhető FLS slotok számát, ami rendeget gondot okozott a nagyobb projektenél, ahogy korábban azt már itt is beszéltük. Némely DAW eleve elhasznált ebből egy csomót saját magának, így pl. Cubase/Nuendo alatt max 70-75-öt FLS slotot lehetett használni, ami nagyon hamar elfogyott, még akár kisebb projektek esetén is. Szóval most végre kijavítják, amit korábban valaki elbarmolt. A CPU terhelésnek ehhez semmi köze sincs.
  47. 3 points
    Szia! Nekem volt régen Blofeld-em, aztán eladtam. Használtam helyette Largo-t. Meg Komplexer-t. De aztán vettem egy blofeld-et mégiscsak - ugyanis jól hozza azt a rést amit a Roland FA06-al és a KORG RADIAS--al nem tudok lefedni... és így legalább nem kell vst-ékkel vacakolni... Ha chill/ambient vonalon szeretnéd használni remek másodhegedűs lehet a csapatban elsősorban pad-ek, arp-ok, motion snyth hangok stb. terén (példa: vagy: https://www.youtube.com/channel/UCm_XgB_niZQPzovwWjZ-rfA/videos Többé-kevésbé jól hozza a klasszikus wavetable synth hangokat (Q series, XT wave, stb). De inkább kevésbé mert 1. nincs analóg szűrője, 2. nincs EQ-ja, 3. "élőben" egy rákötött kompresszor/EQ nélkül igencsak vékonyka... Ha "mindenre jó" szintiként szeretnéd használni inkább mást válassz. Régiek közül KORG R3 vagy hasonló, újabbak közül egy Deepmind vagy hasonló... Az így kieső digitális, wavetable hangzást pedig pótold Largo-val, vagy Komplexer-el (ami egyébként 1:1 Q series kompatibilis, még a sysex-ét is olvassa) vagy inkább egy Nave-el... Egyébkánt hibák még mindig vannak a blofeld-ben, elsősorban a szinkronizációs problémákra figyel fel először az ember főleg külső MIDI CLK esetén (arp, LFO sync). De a multi mód kezelésen semmit sem hegesztettek azóta sem. Hangokat jól ment, nem felejt. Az encoder-ek gyerekbetegségei az újabb gyártmányoknál már kiküszöbölődtek, a régiek esetében néhány kondenzátor beforrasztásával orvosolható. Halk: ez egy relatív dolog... 1. a digitális szűrő tulajdonságai miatt hamar betorzít ha erősebb hangot próbálsz kitolni rajta; 2. személy szerint nekem nem okoz gondot +3-+4 dB-el emelni a jelszintet a keverőn, majd az így hangossá vált patch-ek Volume értékét alacsonyabb értéken menteni ; 3. jó mix-ben a megfelelő headroom figyelembe vételével elegendő az is amit ad; 4. szerintem inkább vékony a hangja mint halk 5. vannak esetek ahol a a magasabb rezonancián betorzuló szűrő kifejezetten előnyös, máshol finoman, odafigyelve programozva a sound-ot ez is elkerülhető - itt jön be hogy viszonylag halk lesz a patch-ed. Szól e úgy mint a Largo? Igen. Úgy szól mint a Largo? Nem. Egyébként nyilván ízlés dolga is de ha a Nave-t kipróbálod lehet hogy elfelejted a Largo-t egy jó hosszú időre
  48. 3 points
    https://archive.tilos.hu/cache/tilos-20180606-150000-163000.mp3 ??
  49. 3 points
    Elado, a kepen lathato Tascam mk2 tipusu studio recorder, szemely szerint en masteringre hasznaltam....jar hozza 3 db bontatlan maxell kazetta! csere nem koszi
  50. 3 points
    Hmmmm.... Ismét nem csalódtam...:) Átraktam az összes HDD/SSD-t, meg a PCIe kártyáimat, és start. Picit gondolkozott, de aztán MINDEN PONTOSAN UGYANÚGY van, ahogy volt...:))) Semmit nem kellett baszkurálni rajta, az Apple ID belépésen, és a az UAD szoft authorizálásán kivül. Azt hittem több napos játék lesz. Örömésbódottsá'....
×
×
  • Create New...