Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 2018-03-01 in all areas

  1. 1 point
    Persze, én csak arra gondoltam, hogy végül is az Apollóhoz kell a Thunderbolt, és emiatt a Windows 10. Ha a négy Octo kártya külön megy egy másik hangkártyával, akkor lehet nyomni Windows 7-en is, és no problem.
  2. 1 point
    Nos, ONTOPIC: MrFirechild demóit hallgatva (ami biztos nem gagyi...) Tök jó a Behringer. Egy birkafikányit elmarad az alsó frekvenciatartománya a Rolandéhoz képest és egy picivel több felharmonikus torzítást hallok a magasabb frekvenciákon (konyhanyelven a Roland kicsit "gömbölyűbben" szól), de teljesen vállalható sound. Én vennék, ha ilyen kellene hirtelen. Hallottam egy hármas tesztet is, ahol egy VP-03-assal is "összenézik", itt a boutique Roland sokkal butábban szól mindkettőnél... Átmentem a vizsgán gróf úr? :-)
  3. 1 point
    Az AB teszt gyakran egy kalap szart sem ér, de erről már sokszor volt szó. Az sokszor csak arra jó, hogy a tudatlanok bekajáljanak bármit. Minden akkor derül ki, amikor mixbe kerül és meg van tekergetve. Az egyik jól érthető lesz és kiszól a mixből, a másik meg egy maszat lesz, pedig magában teljesen jónak tűnik. Ahogy gyakran egy plugin hangját sem lehet AB-ben megítélni, főleg nem egyetlen sávon. Munka közben, mixben, sok sávon derül ki, hogy használható-e vagy sem és ez sok mindenre igaz.
  4. 1 point
    Nademármivanitt Maaaargit, há' nóóórmális???!!! :-) Szintetizátorokat A/B tesztelni normális előerősítés nélkül nonszensz! Pláne egy jóárasított Behrrrringert via egy vintage akármivel is. Biztosak lehetünk benne, hogy teljesen más jelszintek, impedanciák (feszültségek) "jönnek kifele" mindegyikből. Azt csak úgy bedugni egy közepesen szar konverterbe... hát... Kell két egyforma minőségi preamp, aminek van megfelelő illesztő bemenete (Line) és úgy felvenni mindkettőt. Utána a felvett hangjukat belerakni valamilyen komolyabb alap zenébe, jól megcsavargatni, utána azt kiírni tömörítetlenül és elérhetővé tenni. Szerintem ezután lehetne komolyabb okfejtésekbe kezdeni a hangminőségükkel kapcsolatban. (Ezután lehet engem is "ütlegelni") :-)
  5. 1 point
    Látom, nagyon szereted a 25 ezer Ft-os kínai kondis mikiket! Valóban sokkal több magasat tudnál felvenni vele, mint a régi szar mikikkel, csak teste nem lenne egyik sávnak sem! ? Az biztos, hogy 30-40 éve már minden eszköz olyan szinten volt a stúdiótechnikában, amelynél ma sem tudnak jobbat (mikrofonok, előfokok, outboardok, gitárerősítők stb.). A szalagot felváltotta a digitális rögzítés, így kisebb lett a zaj, de kb. ennyi történt pro szinten. Persze, megjelentek a 25 ezres kondis mikik is, hogy otthon is tudjunk ötletelni. Természetesen nem alkalmasak profi felvételre továbbra sem. Csak a lényeg hiányzik belőlük!
  6. 1 point
    Kisérleteztem egy picit tegnap. Előrevetítem, ez tech demó, és nem zene! Rövid patch leírás: A Doepfer Quad LFO volt a hangkeltő, amelyet az LS1 Lightstrip vezérelt. Ennek a hangja a Polaris filterbe ment, majd onnan az Elements külső bemenetére (ez volt a rezgőtér). Az Elements megkapta a QuNexus CV kimenetét, ez adja a hangmagasságot. A többi pedig csak beállítgatás kérdése. Azt viszont sosem gondoltam volna, hogy valaha is "népzenét" fogok csinálni moduláris szintivel. (lásd utolsó hangminta)
  7. 1 point
    Úgy gondolom itt az ideje az én bemutatkozásomnak is. Lássunk hozzá! 1984-ben születtem Budapesten és azóta is Budán élek. Még 10 évesen családi ötletre klasszikus zongora leckéket vettem, ami körülbelül egy hónapig kötött le, aztán meguntam. A következő jelenség akkor történt, amikor fogalom nélkül a következő évben oszcillátorokat szólaltattam a C64-es (kazettás) gépemen. Az összes alapvető hullámformát és zajt meghallgattam 5 másodpercig fajtánként. Sok kihagyás után egyik dnb rajongó zenész barátom inspirált arra, hogy hozzá hasonlóan én is FL studio-ban zenéljek, így 2001-ben megszületett első, teljesen saját zeném, ami egy pad alapra épülő törtütemes trance zene volt. Ezzel párhuzamosan dj-zni kezdtem egy másik barátommal és a családi garázsban gyakoroltuk a tempó és ütemszinkronos keverést minden szombaton. A két darab Pio CDJ 100 akkoriban 300 ezer Ft lett volna, ezért a 15 ezer Ft-os Pio PL-200 bakelitlejátszón toltuk és egy Monacor / Stage Line mixerrel (kéz alatt féláron), aminek piros ledes baromi pontatlan BPM kijelzője volt. Mondanom se kell, hogy nem használtuk azt. A következő években az élő keverés kikopott részünkről és én egyre inkább a zeneszerzés és készítés mellett maradtam. A többi zenész barátom, akivel kezdtük az ipart pedig fokozatosan leszokott a zenélésről, míg végül csak én maradtam azóta is aktív. Részt vettem pár remix versenyen, majd 2008-ban egy kis tanulás következett: Amazonról vettem pár angol nyelvű könyvet zeneelmélet és zeneszerzés témában (kottaalapú leírásokkal és stílusfüggetlen vonalon), amik segítségével sikerült tisztázni jónéhány dolgot. Nagyon lelkesen már 2004 óta küldözgettem külföldre demo cd-ket, Berlinbe, Londonba és Amszterdamba főleg, de kevés, vagy nemleges eredményt kaptam. Évek kitartása után majdnem véletlenül egy fórumos kontakt alapján 2010-ben hivatalosan is megjelent pár zeném egy kis kiadónál, ami beatport katalógus bejegyzést is magával hozott. Összességében ezzel egy régi nagy álmom vált valóra. Anyagilag azóta sem profitáltam belőle, de én továbbra is csak promóciós értékűnek tartom a "hagyományos" online zenekiadást. Filozófiám továbbra is hasonló Trent Reznoréval, aki szerint a zenének ingyenesnek kellene lennie, a fellépéseknek meg pénzt kell hoznia a zenésznek (meg persze a megbízott zeneírás / készítés). Jópár program (Fast Tracker 2, Buzz, ModPlug tracker, Reason, Cubase, Reaper, FL studio) használata után végül 2010-ben kikötöttem az Ableton Live-nál. A váltást leginkább a beépített freeze / bounce, a session nézet, és az ésszerűbb automation trackeknek köszönhetem. Az offline studio mixeket is Live-val készítettem 2005 óta, amit egy magyar flyerz magazinban olvastam, Armin van Buuren mixelési eszközeiről. Be kell vallanom sokáig preset junkie voltam, még egy egyoszcillátoros szintin sem igazodtam ki és angolul sem tudtam eléggé hozzá, bár legalább az ADSR fogalmával tisztában voltam. Ez a mostani helyzetem szöges ellentéte. Manapság mindegyik lead-et és bassline-t egyedileg csavarok ki (néhanapján padekre vagy modellezett hangszerekre használok alapbeállításokat). 2012-ben megvettem életem első két valódi analóg szintijét: az apró Monotron Duo-t és Delay-t. Ezek után már ráéreztem, milyen egy igazi elektronikus hangszer. Szintén ebben az évben elkezdtem igen erőteljesen érdeklődni a patchelhető, félmoduláris és moduláris rendszerek iránt. Azóta sem titkolom, hogy idénre tervezek egy kezdő 3U sornyi valódi vas, Eurorack formátumú modulárt venni, aztán majd valószínűleg havi 1 modullal fogom bővíteni, de meg szeretnék állni 6U vagy 9U-nál. Ezt még meglátjuk Nem hiába hívják egyesek EuroCrack-nek, állítólag hasonló mint egy kis cucc... Ezen a héten csináltam egy kis angol nyelvű modulár összefoglalót. Adam Firegate néven közép (trance, house, progressive, breakbeat), míg Adam Icegate nick alatt felső tempós elektronikát (dnb) készítek.
  8. 1 point
    Olyannyira jó, hogy egy ismerősöm használja igaz Mac alatt, és elmondása szerint a Logic a fasorban sincs mellette tudásban és pontosságban. Nem tudom, majd kiderül.
  9. 1 point
    Önzetlen ember márpedig nem létezik, ha valaki nem ellenszolgáltatásért segít, akkor azért, mert jó érzéssel tölti el, hogy segíthet. De ez csak az én teóriám Aki örömét leli a szakmájában (hobbijában, akármiben, amiben jó), szerintem előbb fog megoldani egy szembejövő problémát, minthogy annak az árán gondolkodjon. Rengeteg dolgot csinálok meg ingyen, csak mert kedvem telik benne. De vigyázni kell, hogy ne nőjenek emiatt az ember fejére, mert azt már balf@szságnak hívják A tanácsadók ügyében viszont szerintem kár a pénzszerzésen kívül más értelmet keresni. Igazából nekem az egész mai, magyar politikai életben nehéz bármi értelmet találnom, de ez nyilván az én hibám, úgyhogy igyexem nem is foglalkozni a kérdéssel túl sokat, mert csak felhúznám magam
×
×
  • Create New...