Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2019-03-06 in all areas

  1. 6 points
    Roland Juno 106 szintetizátor eladó hibátlan működéssel, tip-top állapotban!
  2. 6 points
    Miért nem Father a neve? Úgy lett volna a párja... És vajon meg lehetne -e jelentetni Patriarch nevű szintetizátort a "vad" nyugaton? Fogadjunk hogy nem. A demóban a vörös hajú nő egész hosszan úgy nézett ki, mintha orgazmust követően szülni is kívánkozott volna. Éppen ebédeltem, rendesen félrenyeltem ... a röhögéstől Ez nekem már sok.
  3. 6 points
    Sziasztok! Hát, újra itt és újra egy MOXF6-al az asztalomon Vicces, vagy inkább tanulságos volt visszaolvasni ezt a topikot, amit annó épp én magam indítottam a MOXF6 lecserélése okán, majd látni, hogyan jártam be a KORG M3 és az FA06 útvonalat, hogy aztán újra kikössek a MOXF6-nál. Az első hozzászólások arról próbáltak engem meggyőzni, hogy tartsam meg a MOXF-et és várjam meg azt a VA szintit, ami ki tudja a számomra egészíteni. Hajthatatlan voltam és lecseréltem a MOXF-et egy KORG M3-ra. Volt is benne valami ami akkor hajtott, meg csalódás is volt. Szereztem bele egy RADIAS kártyát, így megérkezett az óhajtott VA szinti, egyenesen bele a hagyományosan szükséges PCM szinti gyomrába, így kerek egészet alkotva. De annyira lehangoló volt az M3 PCM motorjának és az FX-eknek a minősége, különös tekintettel az elkeserítően műanyag reverbre, hogy nem akart nálam megmaradni. Férfiasan bevallom, eddigi pályafutásom és számos csereberéim során a KORG M3 volt az a hangszer, ami magasan a legrövidebb időt töltötte nálam. A topikot tovább olvasva eztán a ROLAND FA védelmében folytattam szolgálatot. Azt a véleményemet továbbra is fenntartom ami alapján megvédtem az FA-t az árkategória, a hangszerben rejlő lehetőségek és az UI tekintetében. Az FA06 14 hónapot töltött nálam és míg az M3 töltötte nálam a legrövidebb időt, addig nyugodtan kijelenthetem, hogy az FA06 volt, ami pedig a leghosszabbat. Ez pedig nálam mindenképpen jelent valamit, hiszen a hangszereimet kb. 6 havonta cserélget(t)em. Az SN-S szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a PCM szintimben egy integrált VA szinti. Az SN-A szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszeremben egy Tonewheel Hammond orgona klón, illetve az Elektromos zongorák hangzásához is sokat adott az SN-A hangkeltés. A PCMS motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszerben egy jól használható PCM hangforrás, amibe ráadásul két tetszőlegesen kiválasztható EXP bővítő is be tudott épülni. A Sample player kielégítette azt a kívánságomat, hogy a zenémbe sztereo audio szólamokat tegyek. A SUB kimenet és AUX bemenet lehetővé tette, hogy belefűzzek a hangszerbe egy külső FX hurkot, amire a szekvenszer tetszőleges sávjait küldhetem, így egy ZOOM MS-70CDR-el még plusz ambientes értelmet lehetett adni több szekvenszer sávnak is. Mindez egyetlen hangszertestben, amiben az összes összetevő egy nagyon jól használható UI-el együttesen kezelhetőek. Akkor mi a frászért tér vissza az ember az egész topikot elindító MOXF6-hoz? Nehéz megmondani. Minden hangszer lecserélése számos meghasonulással jár. Anno az M3-FA vonalhoz a szintetikus és chillout zeneszerzői elvárások juttattak el. Most a MOXF-hez az akusztikus hangzás és a zenei hozzáállás terelt vissza. A MOXF-ben van egy 4 ARP-os rendszer, ami komplex kíséretek létrehozását teszi lehetővé, ráadásul Performance-onként 6 variánssal… a harmóniafelismerése egészen más elven működik, mint az FA 1db ARP-jának harmóniafelismerése. Az FA ARP-ja inkább egy VA szinti ARP-jához hasonló algoritmusokkal működik, a MOXF ARP-jai viszont inkább úgy működnek, mint egy Arrangeres gép kíséretei, csak nem egy vendéglátós, hanem inkább egy stúdió hangszer burkába csomagolva. Illetve a Yamahákban sokat emlegetett Pattern szekvenszer, ami még visszahozott erre a platformra. Azt vettem észre, hogy az FA-n először egyedi hangszínt akartam csinálni, aztán valami technikai megoldással, mozgatással chillout alapot és csak ezután kezdtem ténylegesen a zenéléssel foglalkozni, így minden zeném ugyanabból a három akkordból állt és 4x4 ütemnyi loop után befulladt. Ezért most olyan hangszert kerestem, ami zenészként áll hozzám és amihez én hangszerként. Nem tudom hogy mennyire érezhető át az írásom alapján a különbség egy szinti és egy hangszer között. Mindenesetre most fordítva akarom az egész dolgot megközelíteni, vagyis először „megtanulni zenélni”, megalkotni a harmóniákat és a dallamvilágot, és csak azután chillout zenét csinálni belőle. És ehhez most szégyen, nem szégyen, az fog hozzájárulni, hogy estéken, heteken, hónapokon át játszok, gyakorlok a MOXF beépített preset kíséretein, majd ha felkészültem, akkor a pattern szekvenszerben elkezdhetem az érdemi munkát. A dolog pikantériája, hogy mindazoknak lett igazuk, akik a topikom elején azt javasolták, hogy ne engedjem el a MOXF kezét, hanem próbáljak rágyúrni a mellé szükséges VA-ra. Az elmúlt időszakom olyan szerencsésen alakult, hogy összejött egy Deepmind 12, ami pont egy olyan eszköz, ami annó hiányzott a MOXF mellé. A Deepmind-nak köszönhető az is, hogy félig-meddig magabiztosan mertem elengedni az FA és az SN-S szintimotor kezét, bár ezen így is legalább 3 hónapot izzadtam. Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al
  4. 5 points
    Ez az utolsó mondat konkrétan tök hitelesen összefoglalja a Deepmind-ot. És hogy megfejeljem, a multitimbralitás problematikája ellen készítettem egy FULL Deepmind Multitrack demót. MINDEN Deepmind, a dob is. A felvétel meg full iPad Cubasis.
  5. 5 points
    Sziasztok! Elmesélem én is az esetemet, ami egyrészt annyiban tér el a már elmeséltektől, hogy háromszereplős, másrészt van komoly tanúsága, mégpedig az, hogy van olyan, hogy az egyik fél sem hibás, mert shit happens, fubar, meg ilyesmi... Menemszol aprón keresztül vettem még tavaly egy Korg M50-et. Elmentem a kollégához, akinél ki is próbáltam a hangszert, nagyon készséges és szimpatikus volt, a hangszer is működött, igaz max 10 percet nyomogattam. Kp-vas csere megvolt, mindenki boldogan távozott. Mikor otthon beüzemeltem a cuccot, egy-két óra elteltével lefagyott üzemmód váltás közben (prog-combi-seq). Nem ijedtem meg, ilyen bármelyik elektronikus hangszerrel előfordul. Újraindít, újraboldog. Aztán másnap megint lefagy, de most seq mód lejátszás közben. Itt már kicsit kezdtem feszült lenni, főleg miután még aznap vagy kétszer lefagyott. Meg is kerestem a srácot, akitől vettem, hogy Ő tapasztalta -e a dolgot. Válaszolt is, hogy nála ilyen nem fordult elő. Nekiestem a netnek és elkezdtem keresgélni a nevezetes hibával kapcsolatban. Na itt kellett elszontyolódnom, mert rá kellett jönnöm, hogy ez a hiba tulajdonképpen típushiba, ami függ egyrészről az aktuális hardver revíziótol, másrészt a telepített firmware-től. Ezek után firmware-t frissítettem (a legújabb volt rajta, szóval csak újra flasheltem), szétszedtem a hangszert, portalanítottam és vártam a csodát. Ami sajnos nem következett be - továbbra is fagyogatott. Ismét megkerestem az eladót, már picit feszültebb hangnemben, hogy nem hiszem, hogy ezt a hibát nem tapasztalta, mivel szériahiba, stb... Erre azt válaszolta, hogy segít megoldani, adott is egy kontaktot, aki állítólag javított már ilyen hangszert ezzel a hibával. Felhívtam az ürgét, aki elmondta, hogy mi okozhatja a hibát, a körülbelüli árát a javításnak. Mivel a hardver revíziót a portalanításkor már megnéztem, egy kicsit furcsálltam a dolgot, mert a netes infók szerint ebben a verzióban már nem azok a hibás komponensek vannak, amik a fagyást okozzák. Mivel elég messze is volt tőlem a szerelő úr (meg hirtelen nem is akartam 25 ezer Forint körüli összeget rádobni), ezért megkértem egy elektroműszerész kollégámat, hogy nézze meg a cuccot. Ő megint szétszedte, az összes kábelcsatlakozást megtisztította, ellenőrizte, valamilyen spéci folyadékkal a nyákokról eltávolította a rátapadt szennyeződéseket (megjegyzem, a hangszer laikus szemmel szép tiszta volt eleve, ne valami hamuval és rozsdával teli virágládát képzeljetek el). Ezek után láss csodát, megszűnt a fagyás. Boldogan használtam tovább a hangszert, volt olyan hogy elindítottam egy dalt este a sequencerben loopolva és reggel megnéztem, ment a lejátszás. Nyomogattam összevissza mint egy óvodás, de atomstabil volt, semmi fagyás. Mivel elég gyakran váltogatom a hangszereimet, és jött megint a "bing" feltettem a hirdetést róla. Pár nappal később jelentkezett is egy kolléga, akinek a telefonban is elmeséltem az egész sztorit, meg hogy a javítás óta eltelt hetekben egyszer sem jött elő a hiba. Eljött, megnézte, kipróbálta, megint átbeszéltük a fentebb leírtakat, majd kifizette és vitte a motyót. Pár nappal később még írtunk is egymásnak, mesélte hogy már volt koncerten a hangszerrel, nagyon elégedett vele. Aztán teltek a napok, hetek és látom, hogy hirdeti a hangszert, de a kifagyásos hiba megemlítésével, mivel így Ő természetesen ezzel nem tud koncertezni. Na itt nagyon szarul kezdtem érezni magamat, pedig tudtam, hogy a hangszert tisztított, ellenőrzött, tesztelt állapotban adtam el neki, a teljes előtörténet elmesélése mellett. Később olvastam, hogy Ő is elvitte valakihez, aki a kilazult kábelezést orvosolta (valószínűleg ez a hiba szállítás közben jön elő és ez okozta az ismételt fagyásokat). Ezek után már teljesen igazat adtam az eredeti eladónak - simán lehet, hogy nála sem jött elő a hiba, amit valószínűleg minden esetben valamelyik nem megfelelő kábelcsatlakozás szállítás közbeni kilazulása okozott. A történet tanúsága pedig az, hogy lehetsz maximálisan korrekt, egy használt hangszernél előfordulhat bármi, erre fel kell készülni. Béke
  6. 5 points
    Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom. Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden. Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból. Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne. Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná. Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj. Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már. Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek. 2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig. Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem. Azóta sem keresett és azóta sem volt ilyen sosem. Innen meg végképp sosem volt senkivel rossz tapasztalatom, max egyszer, egy Tonal Diktatúr nevű emberrel...
  7. 5 points
    Prüntyögtem egy Rhodes hangszínnel egy kis mintát. Én szeretem ezt a szólást. Főleg, hogy bulin is ezt kapom. EP2 Ideal Timbre, Lrg, Jazz Chorus, Room 2.
  8. 4 points
    Roland JD-800 szintetizátor eladó hibátlan állapotban!
  9. 4 points
    Nem szóltam eddig hozzá, de folyamatosan olvastam a véleményeket a MOXF-FA csatában. Olvastam nagyon értékeseket is. Nekem most is van egy FA08-am és MOXF6-om, így némelykor értetlenkedve, néha hevesen bólogatva olvastam a kritikákat. Én azt mondom, ez a két hangszer (kategóriájában) tökéletesen egészíti ki egymást. Az FA SN zongorái magasan verik a youtube-on rendesen "feljavított" MOXF zongoráit, miközben a többi akusztikus a MOXF-en sokkal jobb. Amíg a MOXF-en egy normális layer létrehozása felér egy lapraszerelt szekrény összeszerelésével, addig az FA-n a szemem előtt van minden, játszva állítom össze a rétegeket. A MOXF-en elkészített nóta ha már nem a hangszerről hallgatjuk vissza, vékonyabb, mint a hangszeren, azonban a studióban gyönyörűen fel lehet javítani, míg az FA felvételről is ugyanúgy szól. Amíg az FA-n kemény szellemi munkával készítessz el egy jó nótát, a MOXF sarkall a kreativitásra, ösztönöz arra a millió lehetőségével, hogy szuper nótát alkoss, és a többi, és a többi... Szóval egy szó mint száz: aki bármelyik hangszert leírja, hiba. Nem tudom ki, talán Csaba, (akinek véleménye - szerintem - mindig korrekt és mérvadó volt) írta, hogy az, hogy melyik tetszik, kizárólag ízlés kérdése. Ebben a kategóriában ezek kitűnő hangszerek, én is csak azért adom el az FA08-at, mert FA06-ot (vagy Roland super-natural-os zongorát felvonultató RD-t) szeretnék, és azért adom el a MOXF6-ot, mert MOXF8-at vennék helyette, vagy cserélném el őket, miután ezek ahhoz a hangzásvilághoz passzolnak, amit én szeretnék megjeleníteni. A billentyűszám megfordítása mögött sincs semmi különös, személyes okai vannak. Mindkét hangszert jószívvel tudom ajánlani, és még azt, ne youtube-on döntsünk, mire van szükségünk, élőben hallgassuk meg őket!
  10. 4 points
    jah, fura, de mondom, lehet csak a táp miatt van "szopó" és am tényleg jó a cucc Összeülnek és lezsírozzák az egészet egy pohár whiskey mellett no
  11. 4 points
    Azt hiszem, minden célzás nélkül, az utolsó mondatban van a lényeg. Sokat gondolkodtam, hogy hogyan tudnám megragadni a lényeget, és a következőre jutottam. A Yamaha is, meg a Korg is, meg az összes többi nemClavia azt csinálja, hogy kész hangszíneket tudsz gyártani velük, amik fülhallgatóban, vagy kisávozva istenien szólnak. De ha ismered az eredeti hangszereket, akkor pontosan tudod, hogy egy Rhodes önmagában sohasem szól úgy, mint ezek a hangszínek, ezért koncerten sem fogod így hallani őket. A nord azt tudja, az általam kedvelt hangmérnökök szerint is, hogy nagyon hsaonlóan, vagy akár ugyanúgy viselkedik, mint a modellezett hangszer. A fent belinkelt videón pl. a zongora hangszín esetében is hallatszi, hogy a Yamaha egy gyönyörűen szóló processzált hangszín, amin soha nem játszol élő szituációban. Ha felveszel egy zongorát szuper minőségben nagyon jó mikikkel, kicsit eq-zod, kicsi compi, és így szól. Na ezt megspórolják neked ezek a gyártók, de soha nem játszol úgy zongorán, hogy abból a helyszínen ilyen hang jöjjön ki. A Rhodes ua. A te hangszíneidben is az a jó, hogy a hangszeren belül meg tudod csinálni a végleges "Trackingelt" verziót, de a helyszínen a hangszerből sosem jön ki ilyen hang. Ha viszont ezt a hangszínt vonalban bedugod egy elvileg teljesen flat rendszerbe (ami ugye nincs), akkor olyan szituációt teremtessz, ami valódi helyzetben nem áll elő. Ezek a hangszínek úgy keletkeznek, hogy hangszer-effekt-erősítő-hangszóró-hallgatófüle. Ezért nem természetesek bulin. A Nord úgy szól, hogy vonalban bedugod, és azt az érzetet kelti, hogy ott a helyszínen valami jó kis Twinbe, vagy JazzChorusba van bedugva, és azt hallod. Nem beszélve arról, hogy játék közben te is úgy érzed, hogy ez egy valódi hangszer. Látszólag ellentmondásos amit írtam, de mégsem tudom plasztikusabban elmagyarázni. Szerintem az Electro 3 az nagyjából a Stage EX-szel egyidős, ott még valóban nem volt release noise, de a későbbiekben annyira van, hogy ha saját Nord pedállal használod, akkor a pedálfelengedés zaja is modellezve van. Nekem a release noise a Clavi esetében hiányzik nagyon, nem is értem, hogy miért nem csinálták meg eddig. Ez kimondottan gyenge pont a Nordnál. Szaturáció alatt azt értettem, hogy amilyen módon nem konzekvensen betorzítanak a mintáid, az nagyon élethűvé teszi a dolgot.
  12. 3 points
    Roland JP-8000 szintetizátor eladó hibátlan állapotban! További képeket emailben tudok küldeni.
  13. 3 points
    Jogos! Az egy "nő" ?????????????????????? 😣 Nemtudom, h hogy értetted: a videó vagy a haNszer...? :D De egyet kell értsek.. Nekem ez a mono-moog-sound prüntyögésből k*rvára elegem van (unalmas) ... sehol egy normális "demo".. Az ilyen tetris bip-bopokkal kiűznek a világból (is).. Már értem/érthető miért mennek fel a 10-20 évvel ezelötti VA poly hangszerek árai :( :( :( ... Volt Moog-om, nem egyszer. Többször nekifutottam a dolognak, hátha megszeretem a sound-ot. Háát nem sikerült. MS20 párti maradok, annak minden zajával, hibájával, stb.. Jöhet a fikázás :D
  14. 3 points
    Na, most lehet sajnálni az eladott BSII-ket...;)
  15. 3 points
    Hmm. Ha a 80-as évek hangszereit ma bekapcsoljuk, csak nagyon kevesek keze alatt szólalnak meg “úgy”. Átlag júzer végignyomkodja a preseteket és nem érti, kikacagja őket. Szerintem ahhoz a tűzhöz kellett az akkori közeg és az akkori mentalitás és zenei alázat, lelkesedés is. Olyan mentalitással pedig a mai hangszerekből is ugyanúgy ki lehetne hozni a tüzet. Szerintem Én azt látom, hogy míg az ember siránkozik hogy bezzeg a 80-as években milyen zenék és hangszerek voltak, ma meg milyen műanyag sz.r mind, addig a 80-as évek zenéit meg kineveti és inkább cikinek titulálja. Egyébként úgy gondolom, hogy ilyen téren a MODX épp egy olyan hangszer, amit a legkevesebb vád érhet, mert szerintem egy nagyon sokoldalú, élénk hangszer a Motif széria szép akusztikus artikulációs leképezéseivel és az FM szintézis kimeríthetetlen sokszínűségével és ezek együttes használhatóságával.
  16. 3 points
    Elnézést, javítottam. https://tinyurl.hu/FUOI/
  17. 3 points
    Kijött egy ilyen pack hozzá, ha valakit érdekel: http://reasonbanks.com/refill_ERW.html Made in Hungary
  18. 3 points
    Na pont ezért kérdezem én is, mert nyugodtabb lennék, hogyha tudnám mi van egy betörés, ne adja az ég, egy lakástűz esetén, illetve hogyan tudom biztosítani a "szerelmeimet"... Lehet, hogy ezzel mindenki tisztában van, de azért leírom hát, hogy mit tudtam meg a biztosítómtól: - Miképp, és hogyan tudom bizonyítani egy esetleges betörés, vagy bármilyen káresemény (lakástűz) az elektromos berendezések meglétét, illetve hogy azok az én tulajdonomat képezték eddig. - Betörés esetén rendőrségi határozatot kérünk. Abban fel vannak sorolva az ellopott tárgyak értékkel együtt. Más esetben számlát, fényképet be lehet mutatni a vagyontárgyakról, illetve tűz esetén a megmaradt, rongálódott vagyontárgyakat. -Ez esetben a maradványt meg kell őrizni. Illetve ha van számla, adásvételi szerződés, vagy fénykép az is megfelelő. - Köszönöm. Illetve hallottam olyanról is, hogy leltárat vesznek fel... Gondolom ennek akkor van értelme ha adás-vételi szerződés sincs a hangszerről.. Jól gondolom, hogy ebben az esetben mindenképp érdemes ezt megtenni? -Ez az Ön döntése, mi nem kérjük. -Tehát a maradvány és egy fénykép a tárgyról elegendő. (gondolom egy olyan fénykép szükséges amin a helyiség is látható, tehát bizonyítható hogy a hangszer ott tartózkodott?) -Igen Tehát akkor tűz, villám, tornádó, cunami, földrengés esetére azért jó ha van egy adás-vételink is, de egy alapos körbe fénykép amiben van egy lakásfotó is a cuccal, és a maradványok.. (OMG) mindenképp legyenek meg, így nagy eséllyel biztosítva van a hangszerünk is! Biztos én vagyok ennyire tudatlan, de azért én csak utánajárok annak is, miképpen tud belekerülni a "rendőrségi határozatba" a részben papírmentes hangszer.. Csak hogy egy betörés esetén se fossak mán...
  19. 3 points
    Úgy legyen. Egyébként roppant tanulságos időnként minkét oldalról megismerni egy-egy történetet
  20. 3 points
    Ha igaza volt Attilának és tényleg így volt a történet, akkor ne haragudj már de megérdemelted! Hívott, írt, videót küldött róla, hát mi kell még? Arra volt időd, lehetőséged, hogy nyiss erről egy topikot, de hogy felkeresd és reagálj arra amit írt arra nem... Amúgy elég nyugodt hangnemben írogat neked, kötélből vannak az idegei!
  21. 3 points
    Nekem eddig viszonylag normális arcokba sikerült belefutni (kopp-kopp), a legrosszabb vevőm talán az a srác volt, aki valamiért totál gyanakvóan kezelt végig, olyan prekoncepciókkal jött a dx7et megvenni, hogy itt most biztosan valami átverés van, amit őneki minden áron ki kell deríteni - ennek fényében azt is megkérdőjelezte, hogy az abletonon keresztül szóló hangszernek a saját hangja szól éppen és nem valami titkosban odaszúrt vst szinti, ezért hogy ennek az ellenkezőjéről megbizonyosodjon, a fülest közvetlenül bele kellett dugnom a hangszerbe :DDD
  22. 3 points
    Könnyes szemmel, de megválnék Sub 37 Tribute Edition szintimtől. Sokkal többet érdemel, de lakásfelújítássá kénytelen alakulni. 2 éves, ebből az utóbbi 1 évet gyári hordtáskájában töltötte, az első születésnapjáig első analóg szintimként avatott be a csodába, amire képes. Ennek megfelelően makulátlan állapotú, Hitspaceben vásárolt, mindentől óvva élt. A gyári hordtáskát (nagy, párnázott táska Moog felirattal) ajándékba adom mellé, doboza, leírás, poszter szintén vele tart. Dani +36303374063
  23. 3 points
    Hmm, hát én sajnos nem lehetek mérvadó semmilyen tekintetben. Nálam 24 éve két terület áll folyamatos harcban egymással: az otthoni szinti prüntyögés és a zenekari színpadi játék, teljesen eltérő stílusban. Nem ritkán volt egy hangszerem aminek mindkét területen helyt kellett volna állnia, viszont soha nem volt pénzem arra, hogy akár csak az egyik területre is minőségi hangszert vegyek. Azthiszem kijelenthetem, hogy a milliónyi csereberém szinte mindig a workflow-ról szólt és csak másodsorban a hangminőségről, mert amiről itt fent beszélgettek, azt a szintet soha nem ütötte meg egyik hangszerem sem
  24. 3 points
    Sosem lehet absz. győztes, ahogy a sportban sem. Lehet adott időben vmi a "legjobb" aztán úgy is jön vmi más (lásd Koródi Csabit). De mindig keressük a tökéletest, ami nem baj feltétlen. Bizony így van ez!
  25. 3 points
    Végigolvastam az összes hozzászólást, bár nem egészen a topikról van szó, de tetszik a téma, köszi. Közben megfogalmazódott bennem néhány gondolat, ezeket felirtam, de nagyrészt szóbakerült nálatok is. Szóval szerintem sok tényezőtől függ, hogy mitől jó egy hangszer, hangszín: Legfontosabb a szubjektív vélemény: "Elhiszem, hogy másnak más tetszik, de nekem akkor is ez jön be a legjobban!" :D Nem mindegy, hogy milyen stílusban használjuk. Nem mindegy mi a téma. Pl Addictive Keys Grand Piano hangszínével jött egy jó téma. Ugyanaz a téma nem szólt jól Logikban Yamaha, Steinway és Bösendorfer hangszerekkel sem, sőt a jó öreg Korg N264-esemen sem. Nem mindegy, hogy az adott hangszínnek hol van a helye. Azaz nem mindegy, hogy az adott zongora a háttérben van, netán fő hangszer a zenében vagy akár csak magában vagy csak nagyon kevés más hangszerrel szól egy időben. Ami mindig feltűnt, hogy nagyobb zenekarokban rendre több billentyűs hangszer található meg, ezek alapján amit itt is és máshol is olvasgatok, nem véletlen. Csak példa, nem azért írom ezt, mert így gondolom: Lehet, hogy megállja a helyét a Yamaha magában élőben, de zenekarban már nem, ugyanakkor lehet jobb a zenekarban a Nord, de lehet nem állja meg a helyét "magában". És akkor a fentieket hozzávetve nem csoda, hogy aki megteheti, az több hangszert használ és kihasználja mindnek az előnyét.
  26. 3 points
    A Nord rhodes mintáinál pont az a lényeg, hogy különböző karakterű hangszerekről vannak mintavéve, nem pedig eq és kompresszor segítségével áthangszínezve. Én két eredeti Rhodes tulajdonosa vagyok, az egyik erősített, a másik Stage. Mindkettő Mark II, mégis ég és föld van a hangjuk között. Az eredetiek birtokában magabiztosan ki tudom jelenteni, hogy a piac egyik, ha nem a legjobbja Rhodes tekintetében a Nord. Vannak zenék, ahol az egyik jobb, van ahol a másik. Az új filterek is zseniálisak, ha ismeritek a korai 80-as évek Al Jarreau és társaival fémjelzett stílusát, akkor muszáj, hogy halljátok, hogy mennyire jól sikerült. Szenzációs hangszer, a Yamaha demóján azonnal hallani, hogy egy-két mintából gyártották a presetek többségét. És még valami, amikor zenekarral játszom, és cipeléskímélés miatt mondjuk Kontaktot használok Scarbee mintával, ami azért elég jó, azután megnyomom a Nordot, és a nagy sampling elmehet a p-ba. A kollégáim szerint is.
  27. 3 points
    Sterilebbek a hangjai mint írtam legutóbb a Yaminak ugyan, a Nordnak meg macsósabbak, nyersebbek, de még a Yamiban van attack mindenhol és dinamika is, a Nordban ez kifúj fent a felső oktávokban. Ettől eltekintve a Yamikban jobban kidolgozottak a Rhodesok most is ezt mondom (pláne a Montage óta), jobbak az effekt + szintézis lehetőségek, de a Nord nyerssége meg hordoz olyan finomságokat is a megfelelő régiókban, ami a többibe nincs benne (csak ha a samplerébe bele nem lopjuk). Na most hogy lehet dönteni akkor? Ill. kell dönteni? Fekete fehér alapon nem lehet szerintem. 1 mondatban nehéz minden szempontot megemlíteni. Itt jön be ekkor a polifónia, egyéb szolgáltatások stb. Ma én lehet a CP88-at választanám (de nem mondom hogy ezt ne lehetne megbánni később!) kíváncsiságból ahogy újabb videókat is látni már a cuccról. A Nordot is meg lehet unni. Hol az igazság? Odaát? Szerintem mindenkinek a saját ízlésében lakozik. Ezek nem defacto örökérvényű dolgok. Beszélgetünk olyanokról amit alig lehet megfogalmazni. Miért szebb egy fekete hajú nő egy szőkénél? Szebb? Kinek? Ezek itt ilyen kategóriák ha már szőrszálhasogatunk és A-B összehasonlítunk.
  28. 2 points
  29. 2 points
    Eladó karcmentes, hibátlan E-MU PK6 vasdarab. flsman@hotmail.com
  30. 2 points
    Manapság már igazából lényegtelen, hogy 48, vagy 44 megy fel. Addig volt ez érdekes, amíg nem volt a hangerő normalizálás, mert akkor 2dB-t is el lehetett bukni a sample rate konverzió miatt. Azzal nincs tapasztalatom, hogy mit kezd a 96kHz-es anyaggal a YT. Ha 44,1 a master, akkor azt szoktuk felrakni, ha 48, akkor meg azt. Sokan azt rontják el, hogy a 44,1-es dolgokat elkezdik felkonvertálni feleslegesen, csak azért, mert a video sablonok 48-asok. Holott a videoba mehet akármi, csak a DVD-video nál kell 48kHz, meg a Bluray-nél. Egy másik leírásban amúgy kifejezetten 44,1-et ír a YT is, hozzátéve, hogy mehet nyugodtan a 48 is, de nem szükséges.
  31. 2 points
    A Youtube 44,1-en megy. Szóval ha eleve 44,1-en van a zene a CD miatt, akkor teljesen felesleges felkonvertálni 48-ra, mert csak roncsolódik minden konvertálásnál. Ha 44,1-es a master wav, akkor már eleve a video projectet is 44,1-re kell állítani és exportnál is 44,1. Nagyon fontos, hogy wav legyen berakva a video projekte. Ezt 10-ből 9-en elrontják és mp3-at raknak bele és így a végére már háromszor lesz széttrancsírozva, mire felkerül. Tömörítetlen wavot sajnos nem lehet az mp4-be exportálni, ezért az 512-es AAC-t célszerű választani, az egész közel van a wavhoz. Ha a szoftver ezt nem tudja, akkor meg jó a kisebb is, de legalább 320-as legyen.
  32. 2 points
    Eladó hozzá nem értés miatt egy igen ritka Yamaha rs 7000...ha jól tudom,most európában nincs eladó darab..... 06305604855
  33. 2 points
    Ez a faszi viszont nem semmi! https://www.yamahasynth.com/modx-category/manny-s-fm-xpert-1-acoustic-eccentricities-and-stuff
  34. 2 points
    Na..végül Modx7 lett belőle És mivel a zenekarban van még egy +zongorista, így ő vett a kalapácsosa mellé egy FA-06 ot. De ez a yami...még nem tértem magamhoz a gyönyörűségtől Brutál jó hangszer, az AWM2 és FM-X összegyúrt presetjei hihetetlen soundot adnak. Sőt..korábban Hammond klónokat használtam (XK-1, 2, VR760, VR09, SK1) de a modx orgona hangszínei (kicsit megpiszkálva) semmiben nem maradnak el az elődjeiktől. Szóval még ismerkedünk egymással, de azt már most érzem, hogy ez egy jó kapcsolat lesz.
  35. 2 points
  36. 2 points
    Eladó a címben említett szuper kis groovebox. Apróbb felületi karcok találhatóak rajta, és a bal alsó sarka enyhén horpadt, de összeségében jó esztétikai állapotban van. A D-Beam gombok közül kettő nem reagál, de a lényegi működést ez nem befolyásolja, műszakilag rendben van. Kijelző, motoros faderek tökéletesen működnek, forgó potik nem recsegnek. 1Gb RAM beépítve, + adok hozzá egy tartalék 1Gb-os modult, valamint egy 256 MB Compact Flash kártyát. 1.03 Frimware van rajta, és a szoftveres sample editor Win10 alatt is működik Roland UM-ONE driverrel (32 /64 bit) Akit érdekel, akkor annak felmásolok egy Librarian Editort is amivel a memória feltölthető JUNO G patch-ekkel, így további 500-600 patch kerülhet bele. Sok szempontból ennél jobb eszközt megjelenése, és kihalása óta sem találtak ki, amivel élőben kiváltható a szoftver+laptop kombó. Köszönöm, de csere nem érdekel.
  37. 2 points
    Igen, egyrészt szólhat egyszerre akár mind a 16 track is (16 layer-es sound-ként) másrészt a pad-eknek ilyen funckicója is van (SOLO/MUTE) de konkrétan a group funkció meg képes csoportos mute/solo -zásra, ahol a csoportokat te magad válogatod össze a saját igényeidnek megfelelően. Ebben a videóban tök jól szemlélteti Ed Diaz: Ráadásul két lehetőséged is van a layer-ezésre: 1. KBD switch-el - ekkor úgy szólal meg a layer, hogy noha az egyes track-ek külön MIDI csatornákon vannak, az FA KBD minden csatornára kimegy ami be van kapcsolva ezzel a funkcióval; Ennek az az előnye, hogy noha amikor játszol rajta egyszerre szól az egész layer, MIDI-vel meg tudod szólaltatni külön-külön is az egyes timbréket layer-en belül egyedül is 2. Hagyományos MIDI csatorna csoportosítással; Pl. 1-4 track-ek az 1-en, 5-6 a 2-en, 7-9 a 3-on stb... És ehhez jön ugye hogy noha track-enként "csak" egy timbre FX van, ez 16 timre-nél akár 16 különböző FX is lehet. No meg track-enként saját EQ. Aztán az egész egyveleg így megy be a megfelelő dry/wet arányokkal a chorus és reverb master fx-be, onnan tovább a master EQ-ba, majd a master compresszor-ba. Ha nincs szükséged a master compressor-ra, átkapcsolhatod hogy IFX-ként működjön. Legvégén pedig van egy Total Fx amit én mondjuk megkerültem, hogy ne total FX-ként működjün hanem egy újabb FX csatornaként Mindösszesen tehát 20 FX-et használhatsz kimaxolva a lehetőségeket és 17 EQ-t... A középkategóriás korg kombikhoz képest ezek óriási előnyök amiket le is amortizál az FA azzal, hogy csupán egy ARP motort tudsz használni egyszerre (noha abban lehet saját szekvencia/ARP képlet is), meg egy ritmus pattern szekit mellette, de azzal csak Drumkit-eket tudsz meghajtani. A másik hátrány, hogy a beépített sample player nagyon fapados. De erre is ráküldhetsz azért egy FX-et a master chorus/reverb-en túl is. Vannak dolgok amik nem azonnal kézenfekvőek, nem "verik ki a szemed" első pillantásra és eleinte gondolkodni/manual-t olvasni kell hozzá de alapvetően jól átgondolt, rugalmas rendszer. Azt mondjuk nehéz volt megszokni, hogy ha eltekersz egy hangot akkor azt külön el kell menteni, majd a studio set-et és utána a song-ot, de a többi előny kárpótol és őszintén szólva 1-2 hónap után már automatikusan menteget az ember ha kell ha nem
  38. 2 points
    Nos, ami a buja pad-eket és a szólóhoz való lead-eket illeti az FA bőven lefedi a kívánalmaidat. Ha korg féle kombikra gondolsz izgő-mozgó pad-ek esetén akkor viszont csalódást okozna. Vannak persze motion pad-jei de azok nem olyan összetettek mint pl. egy Trinity pad ... Inkább csak az LFO-k és a STEP phaser mint FX használatával kelti életre a hangot... Nem az az ARP-os megoldás mint amit a KORG-oknál vagy YAMAHA-áknál tapasztal az ember. Ugyanakkor olyan lehetőségek vannak benne ami az élő játék során kézenfekvő és roppant kényelmes megoldásokat kínál; pl. a keygroups funkció. A rendelkezésre álló 16 timbre-det tudod 16 különböző group-ba szervezni amelyek egyaránt lehetnek akár layer-ek, akár split-ek, akár ezek kombinációi. Így egyetlen gomb (pad) nyomással tudsz pl. váltogatni az adott számon belüli előre gyártott layere-id, split-jeid között amelyekhez a sampler-ből külső mintákat is bejátszhatsz akár billentyűzetről is (velocity-vel) vagy pad-ről (velocity nélkül). A keygroup-ok váltása közben természetesen nem cut-ol a leváltott hang... A hang... a PCM motorja az XV5080-é noha maguk a pcm minták természetesen már többnyire mások, míg az SN-S motorja a Juno/Jupiter örökséget hozza... Ahogy a gyári hangszínek is. Ahogy Csaba is mondta kb egy GAIA SH-01. Viszont a 16 part az 16 part... és tényleg a 16x16 variációban lehet split-elni, layer-ezni anélkül hogy a polifónia korláttal foglalkoznod kellene bármelyik típusú timbre-t (SN-S, SN-A,PCM, Drumkit (amiből szintén kétféle van)) . Ugyanakkor a rengeteg gyári hangszín legtöbbje egy adott hang tucatnyi variációja... Ami önmagában nem lenne baj, csak amikor csak úgy keresgetsz egy hangszínt - magad sem tudod konkrétan milyet vagy melyiket - akkor bizony sok időt elvesz mire átugrabugrálsz pl. a 2 tucatnyi SAW lead-en... Egy ARP-ot (ami RADIAS) és az éttermi atmoszférát kivéve minden FA-ból szól.. A polifónia korlát közelébe sem került a hangszer az egész szám alatt...
  39. 2 points
    Sziasztok! Ha már annyira belelendültem a múlt heti Deepmind demóba, gyorsan meghangszereltem ugyanazt a számot MOXF6-ban is:
  40. 2 points
    Szerintem ne tedd HA szélsőséges oszcillátor-potenciálra van szükséged. Nekem Deepmind 12 van. Mostanra imádom, valóban ilyen szép, meleg, modulált chillout szintire vágytam és ilyen workflow-al. A kezelését személy szerint nagyon ügyesen átgondoltnak tartom. 20 év alatt talán az első szintim, amin valóban sounddizájnolok. 5 darab ilyen szintű FX procit meg hol talál az ember még akár nagyobb szintikben is, nemhogy Boutique-ban? DE. Az oszcillátora (OSC1) lényegében egy darab nem túl izmos SAW. Mellé lehet tolni egy SQUARE-t, ami full állásban kábé annyit tesz az oszcillátorhoz, ami egy átlagos szintin kb. 10%-ot jelentene... szóval minimális szélső értékek között lehet benne mozogni. Az OSC2 meg csak SQUARE. A SYNC-el, meg az elhangolással lehet játszani, végeredményben egy színezeten belül sokat lehet csavarni benne, de mindig egy színezet marad. Tehát szerintem oszcillátorban nagyon szűk keretek között lehet mozogni. Mikor először leültem elé, majdnem sírva fakadtam hogy nulláról fullra tologatom a potikat és egyszerűen nem tudok eltérni az eredeti karaktertől. De tudtam, hogy jó hangszer és tanulnom kell, meg kell ismernem a határait, meg a lehetőségeit, amivel átlehet ugrani azokat. Szóval aztán mégis miért szerettem meg? Megismertem, hogy az OSC + szűrő + EG + velocity finomhangolásaival nagyon élő, mozgó hangszíneket lehet kiügyeskedni. Ez után érkezik rá 8 darab MOD mátrix, ami szinte kimeríthetetlen forrást tud mozgatni, beleértve az FX procik paramétereit is, vagyis simán lehet LFO-val vagy step szekvenszerrel modulálni egy TC Helicon Reverb terének méretét. Baromi összetett, mégis egyszerűen fér hozzá az ember és nem kell olyan mélyen kutakodni mint például egy MiniNova-ban. Az eddigiekhez kapcsolódhat egy STEP szekvenszer, amibe mi magunk is programozhatunk lépéseket, ami mozdíthat paramétert, de hangmagasságot is... vagy mindkettőt egyszerre. Nem utolsó sorban pedig az 5 darab FX blokk... az effektek egyenként is olyanok, amilyennel még szintiben nem találkoztam. Meg az iPad Editor is sokat nyom a véleményem latján, hiszen kifogástalanul működik, akár a Deepmind saját, beépített wifi router-én keresztül is. Nagyon sok olyat tudtam megvalósítani rajta, amit eddig még sohasem, egyetlen VA, vagy PCM szintin. És még mindig milliónyi lehetőséget nem is ismerek benne. De (és ez nagyon fontos a saját szemszögemből), a Deepmind 12 akkor is használható sounddizájnolni és egyedi dolgokat alkotni, ha az ember csak a tizedét érti... aztán majd beletanul még ügyesebb megoldásokba. Más szintin ha csak a tizedét, neadjisten a felét értettem, akkor sem lehetett már boldogulni vele. Hmmm... végeredményben látható, hogy csak jókat tudok róla mondani, de én elég fapados júzer vagyok. A Deepmind oszcillátora szerintem nagyon szűk, főleg egy Boutique SE02-höz képest. Azt sajnos nem tudom megítélni, hogy a JU-06 és egy JX-03 oszcillátorai együttesen mennyire széles spektrumot adnak, de gyanítom, hogy sokkal szélesebbet, főleg a JX-03-at elnézve.
  41. 2 points
    Megfelelő eszközért elcserélném pár szintimet: Korg Triton pro classic (SCSI nélkül, de USB-floppy emulátorral, korának megfelelő külső, műszakilag hibátlan) Yamaha CS1x (korának megfelelő külső, műszakilag hibátlan) Alesis Fusion 8HD (korának megfelelő külső, fagyásmentes oprendszer, tökéletes kalapácsmechanika, weiger tokkal, stb.) Roland D20 (gyűjtői darab, kívül-belül patent) SM PRO AUDIO V-Machine (tökéletes állapot és működés) Ami érdekelne: Korg Volca sorozat, Electribe 2, Access Virus A vagy rack, Waldorf microQ vagy Blofeld, egyéb analóg, virtual analóg szinti, dobgép, sequencer, vagy megbeszéljük. Leginkább desktop vagy rack modulokat preferálnám... Képet érdeklődés esetén tudok küldeni. Érdeklődni itt.
  42. 2 points
    Nagyon szépen összefoglaltad az elmúlt 3-4 hónapon át folytatott beszélgetéseinket 🙂 És ha nagyon hiányozna valami az FA-ból az enyém még itt van, felveheted arról is 😉
  43. 2 points
    Abszolút egyetértek. 22 év alatt soha nem volt lepapírozva egyetlen hangszerem sem. Azonban van egy másik aspektusa a dolognak, ami független a vevő és az eladó jószándékától. Mi van, ha egy kifejezetten rosszindulatú rendőr megállít és firtatja hogy honnan loptad a hangszert? Illetve ha az ember a lakásbiztosításba szeretné bevonni a hangszert. Én tegnap életemben először írtam adásvételit, ráadásul olyan emberrel, akiben vakon megbízok Ezzel ő is és én is jogos birtokosai lettünk a hangszernek... win-win.
  44. 2 points
    Yamaha HS8-ról váltottam Alpha 80-ra. Szerintem jobb, nem olyan dunyhák a mélyei. Kicsit tényleg lusta, viszont nagyon alacsony hangerőn is részletgazdag. Bár a bolti árát nem adnám ki rá:)
  45. 2 points
    HA megtalálja a címedet ... :D :D :D ugye
  46. 2 points
    Sziasztok! Amit Lipi mond, az az egyik, amit érdemes és szükséges is megtenni, (eladás és vétel esetén is) hogy fotókkal dokumentálod az eszközt és a gyári számot. Adás-vételi meg részben azért kell, mert azzal már tudod igazolni a tulajdonjogodat. A fotók pedig tudják, legalább valamennyire igazolni az eladás-vétel időpontjában fennálló állapotokat. Bár az lenne a legjobb, ha ilyenkor az etika és nem a jog diktálna (legalább hangszer és zeneszerető emreke között). Ami még fontos, hogy....KIPRÓBÁLÁS vásárlás előtt:)) Persze az sem tökéletes garancia, de ez mindkét fél érdekét szolgálja. Autót sem úgy veszel, hogy tessék uram, ott áll a parkolóban az a szép bordó ford itt a kulcsa, kérem a pénzt és viszlát, majd utána beleülsz és hopppp a kocsi meg nem is indul:))) Szóval kölcsönös együttműködés, korrektség és etika...ha ez megvan akkor már félsiker, ha probléma van. Mert ellehet itt napestig jogászkodni, csak annak nem biztos, hogy lesz eredménye, de időbe és pénzbe biztosan bele fog kerülni...
  47. 2 points
    Egyetértek. A Nefertiti hangszín pedig nagyon érdekes, otthon fülhallgatóval gyakorlásra, ötletelésre nem nagyon szeretem, mindig hiányzik belőle valami, vékony, stb. Az első pár hétben többször le is töröltem. Élő környezetben (akár pa, akár billentyű kombó) viszont életre kel, és hiába próbálkozom időnként másik rhodes mintával, mindig a Nefertitihez térek vissza. Nagyon jól játszható, jól reagál eq-ra, effektekre, igazán zenei, inspirál játék közben. Ellentétben az összes eddig próbált vst hangszínnel, ami önmagában, fülhallgatóval (részletességét, karakterét tekintve) leradírozza a nord rhodes mintáit, élő környezetben viszont összeomlanak, akár tekerem őket, akár nem.
  48. 2 points
    Tegnapi friss:
  49. 2 points
    Ez alatt mit értesz konkrétan? Amúgy nagyon köszi az elismerést! (Leesett közben ki az hogy "igatos"). Igen, a nevezett felvételben csakis az MO8 gyári mintáival és effektjeivel alkotta hangszíneim szerepelnek, így jön ki a hangszerből. Nagyon jó dolgok vannak a Yamahákban, melyek a factory patchekben nincsenek felszínre hozva, de kell velük gyurmázni, szerkesztgetni azért még elérünk vmi eredményt. Amúgy elég kopogósak, kompresszáltak ma már nekem így. El tudnék képzelni alapból árnyaltabb, lágyabb, de odamarkolva mégis harapós soundokat, meg az a phaser effekt nekem már vicces most, szóval biztos nekiesnék ennek mégegyszer ha itt lenne a hangszer, pl. hogy a velocity másabb hatással legyen a tube amp effektre. Az a baj hogy ezt sok soundnál el kell játszani az MO-Motif szintiken, mert gyárilag nem egy hajde minden soundjuk, viszont megvan a cuccban a lehetőség (leszámítva mondjuk a Hammondokat). Itt még kiemelném, azt is szerettem volna megvalósítani és sikerült is (ehhez tök jó volt a Yamaha 4 elements, azaz 4 ROM wave minta alkotta hangszín architektúrája), hogy talán egyik gyári Rhodes hangszínén sem volt a klattyogás, azaz a jellegzetes "glup-glup" effekt az MO-ban, ami a billentyűk az hirtelen elengedésénél jelentkező release noise. Érdekes mód a Nordban is ez csak a csemballó hangszíneknél tetten érhető mint release noise, a Rhodesoknál csak a lenti mély hangoknál van némi utó-decay, de nekem nem természetes. A Yamiban ezt bárhogy tudtam szerkeszteni, hangolni, véletlenszerűen egy random oszcillátorral bolondítani, hangerőben kiemelni, régiókra különbözőképp befolyásolni stb. Ezért is szeretem a workstationöket, csak hát ez elvileg a gyári sound designerek munkája lenne. Az jó kérdés persze hogy élőben ez mit mutatna a színpadon. Én csak otthoni hobbista vagyok a 4 falnak...
  50. 2 points
    Maximálisan igazat adok. Viszont amíg a YAMI CP88-ban nincs Hammond klón mint a Nord-ban, addig nálam esélytelen a CP88, pedig a feketék a gyengéim nem a vörösek
×
×
  • Create New...