Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2019-03-06 in all areas

  1. 6 points
    Kitűnő állapotban lévő Waldorf XTk puhatokkal olcsón (ugyenez a cucc a reverb.com-on kb. 2500 EUR) eladó! (a képeken is látszik, hogy pár gomb hiányzik, de az pótolható, csak nem mentem utána!) ha érdekel, tudok még képeket és videót is küldeni a szintiről
  2. 6 points
    Miért nem Father a neve? Úgy lett volna a párja... És vajon meg lehetne -e jelentetni Patriarch nevű szintetizátort a "vad" nyugaton? Fogadjunk hogy nem. A demóban a vörös hajú nő egész hosszan úgy nézett ki, mintha orgazmust követően szülni is kívánkozott volna. Éppen ebédeltem, rendesen félrenyeltem ... a röhögéstől Ez nekem már sok.
  3. 6 points
    Sziasztok! Hát, újra itt és újra egy MOXF6-al az asztalomon Vicces, vagy inkább tanulságos volt visszaolvasni ezt a topikot, amit annó épp én magam indítottam a MOXF6 lecserélése okán, majd látni, hogyan jártam be a KORG M3 és az FA06 útvonalat, hogy aztán újra kikössek a MOXF6-nál. Az első hozzászólások arról próbáltak engem meggyőzni, hogy tartsam meg a MOXF-et és várjam meg azt a VA szintit, ami ki tudja a számomra egészíteni. Hajthatatlan voltam és lecseréltem a MOXF-et egy KORG M3-ra. Volt is benne valami ami akkor hajtott, meg csalódás is volt. Szereztem bele egy RADIAS kártyát, így megérkezett az óhajtott VA szinti, egyenesen bele a hagyományosan szükséges PCM szinti gyomrába, így kerek egészet alkotva. De annyira lehangoló volt az M3 PCM motorjának és az FX-eknek a minősége, különös tekintettel az elkeserítően műanyag reverbre, hogy nem akart nálam megmaradni. Férfiasan bevallom, eddigi pályafutásom és számos csereberéim során a KORG M3 volt az a hangszer, ami magasan a legrövidebb időt töltötte nálam. A topikot tovább olvasva eztán a ROLAND FA védelmében folytattam szolgálatot. Azt a véleményemet továbbra is fenntartom ami alapján megvédtem az FA-t az árkategória, a hangszerben rejlő lehetőségek és az UI tekintetében. Az FA06 14 hónapot töltött nálam és míg az M3 töltötte nálam a legrövidebb időt, addig nyugodtan kijelenthetem, hogy az FA06 volt, ami pedig a leghosszabbat. Ez pedig nálam mindenképpen jelent valamit, hiszen a hangszereimet kb. 6 havonta cserélget(t)em. Az SN-S szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a PCM szintimben egy integrált VA szinti. Az SN-A szinti motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszeremben egy Tonewheel Hammond orgona klón, illetve az Elektromos zongorák hangzásához is sokat adott az SN-A hangkeltés. A PCMS motor kielégítette azt a kívánságomat, hogy legyen a hangszerben egy jól használható PCM hangforrás, amibe ráadásul két tetszőlegesen kiválasztható EXP bővítő is be tudott épülni. A Sample player kielégítette azt a kívánságomat, hogy a zenémbe sztereo audio szólamokat tegyek. A SUB kimenet és AUX bemenet lehetővé tette, hogy belefűzzek a hangszerbe egy külső FX hurkot, amire a szekvenszer tetszőleges sávjait küldhetem, így egy ZOOM MS-70CDR-el még plusz ambientes értelmet lehetett adni több szekvenszer sávnak is. Mindez egyetlen hangszertestben, amiben az összes összetevő egy nagyon jól használható UI-el együttesen kezelhetőek. Akkor mi a frászért tér vissza az ember az egész topikot elindító MOXF6-hoz? Nehéz megmondani. Minden hangszer lecserélése számos meghasonulással jár. Anno az M3-FA vonalhoz a szintetikus és chillout zeneszerzői elvárások juttattak el. Most a MOXF-hez az akusztikus hangzás és a zenei hozzáállás terelt vissza. A MOXF-ben van egy 4 ARP-os rendszer, ami komplex kíséretek létrehozását teszi lehetővé, ráadásul Performance-onként 6 variánssal… a harmóniafelismerése egészen más elven működik, mint az FA 1db ARP-jának harmóniafelismerése. Az FA ARP-ja inkább egy VA szinti ARP-jához hasonló algoritmusokkal működik, a MOXF ARP-jai viszont inkább úgy működnek, mint egy Arrangeres gép kíséretei, csak nem egy vendéglátós, hanem inkább egy stúdió hangszer burkába csomagolva. Illetve a Yamahákban sokat emlegetett Pattern szekvenszer, ami még visszahozott erre a platformra. Azt vettem észre, hogy az FA-n először egyedi hangszínt akartam csinálni, aztán valami technikai megoldással, mozgatással chillout alapot és csak ezután kezdtem ténylegesen a zenéléssel foglalkozni, így minden zeném ugyanabból a három akkordból állt és 4x4 ütemnyi loop után befulladt. Ezért most olyan hangszert kerestem, ami zenészként áll hozzám és amihez én hangszerként. Nem tudom hogy mennyire érezhető át az írásom alapján a különbség egy szinti és egy hangszer között. Mindenesetre most fordítva akarom az egész dolgot megközelíteni, vagyis először „megtanulni zenélni”, megalkotni a harmóniákat és a dallamvilágot, és csak azután chillout zenét csinálni belőle. És ehhez most szégyen, nem szégyen, az fog hozzájárulni, hogy estéken, heteken, hónapokon át játszok, gyakorlok a MOXF beépített preset kíséretein, majd ha felkészültem, akkor a pattern szekvenszerben elkezdhetem az érdemi munkát. A dolog pikantériája, hogy mindazoknak lett igazuk, akik a topikom elején azt javasolták, hogy ne engedjem el a MOXF kezét, hanem próbáljak rágyúrni a mellé szükséges VA-ra. Az elmúlt időszakom olyan szerencsésen alakult, hogy összejött egy Deepmind 12, ami pont egy olyan eszköz, ami annó hiányzott a MOXF mellé. A Deepmind-nak köszönhető az is, hogy félig-meddig magabiztosan mertem elengedni az FA és az SN-S szintimotor kezét, bár ezen így is legalább 3 hónapot izzadtam. Szerintem ez egy nagyon izgi utazás volt és most újra itt vagyok a MOXF6-al
  4. 5 points
    Ez az utolsó mondat konkrétan tök hitelesen összefoglalja a Deepmind-ot. És hogy megfejeljem, a multitimbralitás problematikája ellen készítettem egy FULL Deepmind Multitrack demót. MINDEN Deepmind, a dob is. A felvétel meg full iPad Cubasis.
  5. 5 points
    Sziasztok! Elmesélem én is az esetemet, ami egyrészt annyiban tér el a már elmeséltektől, hogy háromszereplős, másrészt van komoly tanúsága, mégpedig az, hogy van olyan, hogy az egyik fél sem hibás, mert shit happens, fubar, meg ilyesmi... Menemszol aprón keresztül vettem még tavaly egy Korg M50-et. Elmentem a kollégához, akinél ki is próbáltam a hangszert, nagyon készséges és szimpatikus volt, a hangszer is működött, igaz max 10 percet nyomogattam. Kp-vas csere megvolt, mindenki boldogan távozott. Mikor otthon beüzemeltem a cuccot, egy-két óra elteltével lefagyott üzemmód váltás közben (prog-combi-seq). Nem ijedtem meg, ilyen bármelyik elektronikus hangszerrel előfordul. Újraindít, újraboldog. Aztán másnap megint lefagy, de most seq mód lejátszás közben. Itt már kicsit kezdtem feszült lenni, főleg miután még aznap vagy kétszer lefagyott. Meg is kerestem a srácot, akitől vettem, hogy Ő tapasztalta -e a dolgot. Válaszolt is, hogy nála ilyen nem fordult elő. Nekiestem a netnek és elkezdtem keresgélni a nevezetes hibával kapcsolatban. Na itt kellett elszontyolódnom, mert rá kellett jönnöm, hogy ez a hiba tulajdonképpen típushiba, ami függ egyrészről az aktuális hardver revíziótol, másrészt a telepített firmware-től. Ezek után firmware-t frissítettem (a legújabb volt rajta, szóval csak újra flasheltem), szétszedtem a hangszert, portalanítottam és vártam a csodát. Ami sajnos nem következett be - továbbra is fagyogatott. Ismét megkerestem az eladót, már picit feszültebb hangnemben, hogy nem hiszem, hogy ezt a hibát nem tapasztalta, mivel szériahiba, stb... Erre azt válaszolta, hogy segít megoldani, adott is egy kontaktot, aki állítólag javított már ilyen hangszert ezzel a hibával. Felhívtam az ürgét, aki elmondta, hogy mi okozhatja a hibát, a körülbelüli árát a javításnak. Mivel a hardver revíziót a portalanításkor már megnéztem, egy kicsit furcsálltam a dolgot, mert a netes infók szerint ebben a verzióban már nem azok a hibás komponensek vannak, amik a fagyást okozzák. Mivel elég messze is volt tőlem a szerelő úr (meg hirtelen nem is akartam 25 ezer Forint körüli összeget rádobni), ezért megkértem egy elektroműszerész kollégámat, hogy nézze meg a cuccot. Ő megint szétszedte, az összes kábelcsatlakozást megtisztította, ellenőrizte, valamilyen spéci folyadékkal a nyákokról eltávolította a rátapadt szennyeződéseket (megjegyzem, a hangszer laikus szemmel szép tiszta volt eleve, ne valami hamuval és rozsdával teli virágládát képzeljetek el). Ezek után láss csodát, megszűnt a fagyás. Boldogan használtam tovább a hangszert, volt olyan hogy elindítottam egy dalt este a sequencerben loopolva és reggel megnéztem, ment a lejátszás. Nyomogattam összevissza mint egy óvodás, de atomstabil volt, semmi fagyás. Mivel elég gyakran váltogatom a hangszereimet, és jött megint a "bing" feltettem a hirdetést róla. Pár nappal később jelentkezett is egy kolléga, akinek a telefonban is elmeséltem az egész sztorit, meg hogy a javítás óta eltelt hetekben egyszer sem jött elő a hiba. Eljött, megnézte, kipróbálta, megint átbeszéltük a fentebb leírtakat, majd kifizette és vitte a motyót. Pár nappal később még írtunk is egymásnak, mesélte hogy már volt koncerten a hangszerrel, nagyon elégedett vele. Aztán teltek a napok, hetek és látom, hogy hirdeti a hangszert, de a kifagyásos hiba megemlítésével, mivel így Ő természetesen ezzel nem tud koncertezni. Na itt nagyon szarul kezdtem érezni magamat, pedig tudtam, hogy a hangszert tisztított, ellenőrzött, tesztelt állapotban adtam el neki, a teljes előtörténet elmesélése mellett. Később olvastam, hogy Ő is elvitte valakihez, aki a kilazult kábelezést orvosolta (valószínűleg ez a hiba szállítás közben jön elő és ez okozta az ismételt fagyásokat). Ezek után már teljesen igazat adtam az eredeti eladónak - simán lehet, hogy nála sem jött elő a hiba, amit valószínűleg minden esetben valamelyik nem megfelelő kábelcsatlakozás szállítás közbeni kilazulása okozott. A történet tanúsága pedig az, hogy lehetsz maximálisan korrekt, egy használt hangszernél előfordulhat bármi, erre fel kell készülni. Béke
  6. 5 points
    Nekem szerencsére egyetlen egyszer volt ilyen bajom. Még annó, a gyerek születése előtt árultam egy G5 PowerMac-et. Nem sok pénzért, mert már javában Intel volt minden. Srác jött, apa hozta, bekapcsoltuk, nézegette, System Info, ilyenek, persze minden rendben volt, addig napi 16 órát ment a gép nálam, az érkezésük előtt hoztam ki a stúdióból. Vegyük le az oldalát, belenézne. Persze, miért ne, látványos, előtte volt tisztítva, minden szépen benne. Fura volt, hogy a srác kérdezte, hogyan lehet levenni a procit, meg hol a memória, mert majd lehet tunningolná. Mondtam én ennyire nem másztam bele sosem, ez itt a proci, az ott a memória, ennyi, sosem nyitottam le semmiért mert nem volt vele semmi baj. Akkora apuka már nagyon ment volna, mondta, fiam, ha kell fizessél és menjünk, ha nem akkor meg köszönd meg, hogy raboltuk az idejét és menjünk, nekem mindegy, csak menjünk már. Fizetett (de érted, 15-20 ezer forintról beszélünk, szinte az van, hogy nem volt szívem a kukába rakni), megköszönték, mentek. 2 nap múlva kaptam egy telefont, hogy visszahoznánk, mert rakott bele valami más procit meg memóriát és nem indult vele a gép, de visszarakosgatta az eredetit bele és most azzal sem megy, meg valami Unix/Linux disztrót is ráhekkelt, meg tudomisén miket, sorolta egy ideig. Én közöltem vele, hogy a gép működött mikor elvitte, kipróbálta, megnézte. A korrektség miatt simán visszavenném, mert fene tudja, lehet tényleg nála adta meg magát pont azalatt a két nap alatt, de így, hogy 10 percig sorolta mit barmolt rajta, így nem. Azóta sem keresett és azóta sem volt ilyen sosem. Innen meg végképp sosem volt senkivel rossz tapasztalatom, max egyszer, egy Tonal Diktatúr nevű emberrel...
  7. 5 points
    Prüntyögtem egy Rhodes hangszínnel egy kis mintát. Én szeretem ezt a szólást. Főleg, hogy bulin is ezt kapom. EP2 Ideal Timbre, Lrg, Jazz Chorus, Room 2.
  8. 4 points
    Körülbelül 400 db Techno és egyéb elektronikus Vinyl gyűjteményből akár darabonként eladó! Az alábbi linken böngészhető: https://www.discogs.com/user/kristof.dobokay/collection?fbclid=IwAR3YgGDZqxgieMwgQ5FNVhNeBT0JUzgn0EEAreNDVMmZS9LA5ybqb3U9Njs
  9. 4 points
    Nem szóltam eddig hozzá, de folyamatosan olvastam a véleményeket a MOXF-FA csatában. Olvastam nagyon értékeseket is. Nekem most is van egy FA08-am és MOXF6-om, így némelykor értetlenkedve, néha hevesen bólogatva olvastam a kritikákat. Én azt mondom, ez a két hangszer (kategóriájában) tökéletesen egészíti ki egymást. Az FA SN zongorái magasan verik a youtube-on rendesen "feljavított" MOXF zongoráit, miközben a többi akusztikus a MOXF-en sokkal jobb. Amíg a MOXF-en egy normális layer létrehozása felér egy lapraszerelt szekrény összeszerelésével, addig az FA-n a szemem előtt van minden, játszva állítom össze a rétegeket. A MOXF-en elkészített nóta ha már nem a hangszerről hallgatjuk vissza, vékonyabb, mint a hangszeren, azonban a studióban gyönyörűen fel lehet javítani, míg az FA felvételről is ugyanúgy szól. Amíg az FA-n kemény szellemi munkával készítessz el egy jó nótát, a MOXF sarkall a kreativitásra, ösztönöz arra a millió lehetőségével, hogy szuper nótát alkoss, és a többi, és a többi... Szóval egy szó mint száz: aki bármelyik hangszert leírja, hiba. Nem tudom ki, talán Csaba, (akinek véleménye - szerintem - mindig korrekt és mérvadó volt) írta, hogy az, hogy melyik tetszik, kizárólag ízlés kérdése. Ebben a kategóriában ezek kitűnő hangszerek, én is csak azért adom el az FA08-at, mert FA06-ot (vagy Roland super-natural-os zongorát felvonultató RD-t) szeretnék, és azért adom el a MOXF6-ot, mert MOXF8-at vennék helyette, vagy cserélném el őket, miután ezek ahhoz a hangzásvilághoz passzolnak, amit én szeretnék megjeleníteni. A billentyűszám megfordítása mögött sincs semmi különös, személyes okai vannak. Mindkét hangszert jószívvel tudom ajánlani, és még azt, ne youtube-on döntsünk, mire van szükségünk, élőben hallgassuk meg őket!
  10. 4 points
    jah, fura, de mondom, lehet csak a táp miatt van "szopó" és am tényleg jó a cucc Összeülnek és lezsírozzák az egészet egy pohár whiskey mellett no
  11. 4 points
    Azt hiszem, minden célzás nélkül, az utolsó mondatban van a lényeg. Sokat gondolkodtam, hogy hogyan tudnám megragadni a lényeget, és a következőre jutottam. A Yamaha is, meg a Korg is, meg az összes többi nemClavia azt csinálja, hogy kész hangszíneket tudsz gyártani velük, amik fülhallgatóban, vagy kisávozva istenien szólnak. De ha ismered az eredeti hangszereket, akkor pontosan tudod, hogy egy Rhodes önmagában sohasem szól úgy, mint ezek a hangszínek, ezért koncerten sem fogod így hallani őket. A nord azt tudja, az általam kedvelt hangmérnökök szerint is, hogy nagyon hsaonlóan, vagy akár ugyanúgy viselkedik, mint a modellezett hangszer. A fent belinkelt videón pl. a zongora hangszín esetében is hallatszi, hogy a Yamaha egy gyönyörűen szóló processzált hangszín, amin soha nem játszol élő szituációban. Ha felveszel egy zongorát szuper minőségben nagyon jó mikikkel, kicsit eq-zod, kicsi compi, és így szól. Na ezt megspórolják neked ezek a gyártók, de soha nem játszol úgy zongorán, hogy abból a helyszínen ilyen hang jöjjön ki. A Rhodes ua. A te hangszíneidben is az a jó, hogy a hangszeren belül meg tudod csinálni a végleges "Trackingelt" verziót, de a helyszínen a hangszerből sosem jön ki ilyen hang. Ha viszont ezt a hangszínt vonalban bedugod egy elvileg teljesen flat rendszerbe (ami ugye nincs), akkor olyan szituációt teremtessz, ami valódi helyzetben nem áll elő. Ezek a hangszínek úgy keletkeznek, hogy hangszer-effekt-erősítő-hangszóró-hallgatófüle. Ezért nem természetesek bulin. A Nord úgy szól, hogy vonalban bedugod, és azt az érzetet kelti, hogy ott a helyszínen valami jó kis Twinbe, vagy JazzChorusba van bedugva, és azt hallod. Nem beszélve arról, hogy játék közben te is úgy érzed, hogy ez egy valódi hangszer. Látszólag ellentmondásos amit írtam, de mégsem tudom plasztikusabban elmagyarázni. Szerintem az Electro 3 az nagyjából a Stage EX-szel egyidős, ott még valóban nem volt release noise, de a későbbiekben annyira van, hogy ha saját Nord pedállal használod, akkor a pedálfelengedés zaja is modellezve van. Nekem a release noise a Clavi esetében hiányzik nagyon, nem is értem, hogy miért nem csinálták meg eddig. Ez kimondottan gyenge pont a Nordnál. Szaturáció alatt azt értettem, hogy amilyen módon nem konzekvensen betorzítanak a mintáid, az nagyon élethűvé teszi a dolgot.
  12. 4 points
    A Nord rhodes mintáinál pont az a lényeg, hogy különböző karakterű hangszerekről vannak mintavéve, nem pedig eq és kompresszor segítségével áthangszínezve. Én két eredeti Rhodes tulajdonosa vagyok, az egyik erősített, a másik Stage. Mindkettő Mark II, mégis ég és föld van a hangjuk között. Az eredetiek birtokában magabiztosan ki tudom jelenteni, hogy a piac egyik, ha nem a legjobbja Rhodes tekintetében a Nord. Vannak zenék, ahol az egyik jobb, van ahol a másik. Az új filterek is zseniálisak, ha ismeritek a korai 80-as évek Al Jarreau és társaival fémjelzett stílusát, akkor muszáj, hogy halljátok, hogy mennyire jól sikerült. Szenzációs hangszer, a Yamaha demóján azonnal hallani, hogy egy-két mintából gyártották a presetek többségét. És még valami, amikor zenekarral játszom, és cipeléskímélés miatt mondjuk Kontaktot használok Scarbee mintával, ami azért elég jó, azután megnyomom a Nordot, és a nagy sampling elmehet a p-ba. A kollégáim szerint is.
  13. 3 points
    Nord Rack 3 alig használt, különlegesen megkímélt, ritka szép, hibátlan, újszerű állapotban, rack fülekkel, tápkábellel eladó. Irányár: 299000,-Ft
  14. 3 points
    Eladó komplett live rig, minden tökéletesen működik, többnyire keveset használt és nagyon szép állapotban van. Ami használtabb, vagy esztétikai hibás, arról külön képet csináltam. Egyenként írtam ki az árakat, így külön-külön is eladó minden, de egyben nyilván olcsóbb. Ha valaki egyben viszi, adom az összes kábelt is ami a képen van. Waldorf Blofeld (desktop, white) - doboz nincs, de adok hozzá egy saját készítésű szivacsozott hordtáskát - 95.000 Ft iCON 37-es MIDI billentyűzet, dobozzal, összes tartozékkal, fémházas, jó minőségű masszív cucc, alig használt - 25.000 Ft Shruthi (SMR4 mk2 filter, egyedi lézervágott készülékházzal - nem különösen szép build, azért ennyi) - 50.000 Ft AKAI MPC500 - kimaxolva, felújítva - 128MB RAM, új kapcsolók, padok alatt új szenzorok, készülékház itt-ott kopott - fotón látszik - 75.000 Ft Behringer UB1622FX-Pro - Effektes analog keverő, 12 bemenet + 4 insert, monitor out, stb. - sarka kapott egyet, de nem vészes - fotózva - 45.000 Ft MidiREX - Egyedi lézervágott ház, DIY projekt - 4 sávos MIDI looper - 45.000 Ft Még több fotó: https://drive.google.com/open?id=1fK9A0clnyYuWmnWPQj6bs2dZp7gO9nYr Van még egy analog moduláris szinti (meg hozzá egy Arturia BSP), amit az első ellenástól az utolsó IC-ig én terveztem és raktam össze, nem kifejezetten akartam eladni, de ha valakinek nagyon megtetszene, írjon, beszélhetünk róla. Eurorack kompatibilis, csak kell a Euro tápkábelekhez adaptert csinálni (MFOS VCO, Thomas Henry VCO-1, Penrose Quantizer, Turing Machine, DUSG, 2x2VCA, MS-20 filter, MFOS Dual Attack-Release, 4 active multiple, 4 attenuator, 2 3-csatis mixer + beépítetlenül WASP filter, Dual VCA, YuSynth Random Module, YuSynth Wavefolder).
  15. 3 points
    eladó a CZ sorozat utódja, a valaha gyártott legkomolyabb Casio PD-synth. hibátlan működéssel, gyönyörű, gyűjtői állapotban. profi kemény- ÉS puhatokkal. árat csökkentettem: fix 199 eFt tisztelettel kérem, hogy alku céljából vagy csereajánlatokkal ne keressetek. kipróbálható Bp-en, a Móricz Zsigmond körtér közelében. ha érdekel, kérem küldj sms-t, hogy mikor hívjalak -- huszas 934 nullahét oo -- köszönöm. üdv, T i u s
  16. 3 points
    Eladó egy Korg Oasys 88 billentyűs kalapácsmechanikás worskstation. 2 gb memóriára felbővítve, portalanítva, elem kicserélve stb. Pár apróbb karc van rajta, de összességében szép állapotban, néhány gomb még tisztítást igényel, de semmi több. Minden működik rajta és tudok nagyobb képeket is küldeni. Kb. azt tudja mint a Kronos, ezerféle szintézissel, de nincs benne a plusz zongora plugin, viszont a kontrollerei sokkal jobbak (a Nord Lead 3-ra hasonlítanak), a nagyobb képernyő kényelmesebb, meg az egész masszívabb építés. 18.000 FT-ért SSD-vel bővíthető könnyedén, de ezt már nem fogom megcsinálni, ez az új gazdájára vár. 70-386-5200
  17. 3 points
    Fusion HD! Mi ez? mi van benne? mit tud? Egy barátom (K. Csaba) összefoglalta, és élek a mondataival: Van benne VA motor, FM motor, fizikai modellezős szinti és sampler. Winyó, 8 HD sáv dedikált bemenetekkel, 32 TRACK-es Midi szekvenszer, linkelhető MIDI+AUDIO sávok, az összes szintimotor egyidejűleg használható SONG-on (vagy MIX-en) belül, fűzhető, kavarható, variálható effektek, LFO-k, EG-k tömkelege, természetesen kontrollerekkel, különböző funkciókra felprogramozható trigger gombokkal, audio sampler bemenettel és nem csak egy pár sztereo MASTER kimenete van, hanem egy pár sztereo AUX is, mindez alumínium házban és súlyozott billentyűzettel ami nem olyan gagyi, mint a mai szintik billentyűi. "És akkor most nem kotyogtam, hanem adtam egy tippet egy olyan Workstationra, ami a kezeim között járt, inspirálóan sokat tudott, és jól szólt, találtam benne rengeteg érdekes persetet, amelyek (mivel nem lett nagyon elterjedt hangszer) szinte teljesen felismerhetetlenek, azaz nem köszön vissza minden második számból olyan felismerhető Fusion preset," (K.Csaba) Szóval eladó egy csodaszép állapotban lévő Alesis Fusion HD6, beszámítás lehetséges, persze az kell, hogy engem érdekeljen az adott cucc. Miért adom el? 🙂 Mert nekem kettő van... Tel: 30-9621035 https://www.youtube.com/watch?v=xycSX5G9orw https://www.youtube.com/watch?v=KMV4PnsO4Vk
  18. 3 points
    Kicsi dög eladó! alesis micron 65e.
  19. 3 points
    VÁLTOZÁS! A KÉPEKEN LÁTHATÓ TOK MÁR ELKELT! Új állapotban van a hangszer, csak néhányszor volt bekapcsolva. Másfél éves, de egyáltalán nem használt, csak tárolt - egy végül megvalósulatlan projekthez vásároltam. Angol és magyar gépkönyvvel, gyári CD-kkel adom, eredeti dobozában. Csak komoly érdeklődő írjon. Ár: 720 eFt. (Esetleg csere Apollo x6-ra.)
  20. 3 points
    Kb. 800,- Ft az anyagköltsége doboz és tápcsatlakozó nélkül egy 1in/4out MIDI THRUBOX-nak... A kapcsolás is igen egyszerű, nem túl nehéz összerakni. Ha esetleg érdekel valami hasonló keress meg... mondjuk többe kerülne a postázás mint maga a cucc de nem kellene hozzá számítógép egyáltalán, hogy "... eszköz egyik bemeneterol a 4 kimenetere kapcsolgatni a master keyboardomat..." Én most perpillanat egy olyan MIDI routeren dolgozom, ami: 1. NEM USB-s, számítógépes vacak, hanem különálló, klasszikus "vas"; 2. 2 MIDI IN (mergelve), 1 MIDI THRU, és 6 MIDI OUT port van rajta; 3. A mergelt MIDI IN jelet csatornánként! lehet szelektálni, hogy melyik OUT portokra küldje vagy szűrje ki; 4. egy 2x16 karakteres LCD és két nyomógomb a "programozó" felülete; 5. kb. 8.000,- HUF volt az anyagköltsége doboz nélkül; https://www.instagram.com/p/BxHVLPLAVgG/?utm_source=ig_web_button_share_sheet Szívesen megosztom veled/veletek az egész projekt leírását, firmware-t, stb... bárki megépítheti aki épített már detektoros vevőt vagy fényorgonát
  21. 3 points
    Jogos! Az egy "nő" ?????????????????????? 😣 Nemtudom, h hogy értetted: a videó vagy a haNszer...? :D De egyet kell értsek.. Nekem ez a mono-moog-sound prüntyögésből k*rvára elegem van (unalmas) ... sehol egy normális "demo".. Az ilyen tetris bip-bopokkal kiűznek a világból (is).. Már értem/érthető miért mennek fel a 10-20 évvel ezelötti VA poly hangszerek árai :( :( :( ... Volt Moog-om, nem egyszer. Többször nekifutottam a dolognak, hátha megszeretem a sound-ot. Háát nem sikerült. MS20 párti maradok, annak minden zajával, hibájával, stb.. Jöhet a fikázás :D
  22. 3 points
    Na, most lehet sajnálni az eladott BSII-ket...;)
  23. 3 points
    Hmm. Ha a 80-as évek hangszereit ma bekapcsoljuk, csak nagyon kevesek keze alatt szólalnak meg “úgy”. Átlag júzer végignyomkodja a preseteket és nem érti, kikacagja őket. Szerintem ahhoz a tűzhöz kellett az akkori közeg és az akkori mentalitás és zenei alázat, lelkesedés is. Olyan mentalitással pedig a mai hangszerekből is ugyanúgy ki lehetne hozni a tüzet. Szerintem Én azt látom, hogy míg az ember siránkozik hogy bezzeg a 80-as években milyen zenék és hangszerek voltak, ma meg milyen műanyag sz.r mind, addig a 80-as évek zenéit meg kineveti és inkább cikinek titulálja. Egyébként úgy gondolom, hogy ilyen téren a MODX épp egy olyan hangszer, amit a legkevesebb vád érhet, mert szerintem egy nagyon sokoldalú, élénk hangszer a Motif széria szép akusztikus artikulációs leképezéseivel és az FM szintézis kimeríthetetlen sokszínűségével és ezek együttes használhatóságával.
  24. 3 points
    Elnézést, javítottam. https://tinyurl.hu/FUOI/
  25. 3 points
    Kijött egy ilyen pack hozzá, ha valakit érdekel: http://reasonbanks.com/refill_ERW.html Made in Hungary
  26. 3 points
    Na pont ezért kérdezem én is, mert nyugodtabb lennék, hogyha tudnám mi van egy betörés, ne adja az ég, egy lakástűz esetén, illetve hogyan tudom biztosítani a "szerelmeimet"... Lehet, hogy ezzel mindenki tisztában van, de azért leírom hát, hogy mit tudtam meg a biztosítómtól: - Miképp, és hogyan tudom bizonyítani egy esetleges betörés, vagy bármilyen káresemény (lakástűz) az elektromos berendezések meglétét, illetve hogy azok az én tulajdonomat képezték eddig. - Betörés esetén rendőrségi határozatot kérünk. Abban fel vannak sorolva az ellopott tárgyak értékkel együtt. Más esetben számlát, fényképet be lehet mutatni a vagyontárgyakról, illetve tűz esetén a megmaradt, rongálódott vagyontárgyakat. -Ez esetben a maradványt meg kell őrizni. Illetve ha van számla, adásvételi szerződés, vagy fénykép az is megfelelő. - Köszönöm. Illetve hallottam olyanról is, hogy leltárat vesznek fel... Gondolom ennek akkor van értelme ha adás-vételi szerződés sincs a hangszerről.. Jól gondolom, hogy ebben az esetben mindenképp érdemes ezt megtenni? -Ez az Ön döntése, mi nem kérjük. -Tehát a maradvány és egy fénykép a tárgyról elegendő. (gondolom egy olyan fénykép szükséges amin a helyiség is látható, tehát bizonyítható hogy a hangszer ott tartózkodott?) -Igen Tehát akkor tűz, villám, tornádó, cunami, földrengés esetére azért jó ha van egy adás-vételink is, de egy alapos körbe fénykép amiben van egy lakásfotó is a cuccal, és a maradványok.. (OMG) mindenképp legyenek meg, így nagy eséllyel biztosítva van a hangszerünk is! Biztos én vagyok ennyire tudatlan, de azért én csak utánajárok annak is, miképpen tud belekerülni a "rendőrségi határozatba" a részben papírmentes hangszer.. Csak hogy egy betörés esetén se fossak mán...
  27. 3 points
    Úgy legyen. Egyébként roppant tanulságos időnként minkét oldalról megismerni egy-egy történetet
  28. 3 points
    Ha igaza volt Attilának és tényleg így volt a történet, akkor ne haragudj már de megérdemelted! Hívott, írt, videót küldött róla, hát mi kell még? Arra volt időd, lehetőséged, hogy nyiss erről egy topikot, de hogy felkeresd és reagálj arra amit írt arra nem... Amúgy elég nyugodt hangnemben írogat neked, kötélből vannak az idegei!
  29. 3 points
    Nekem eddig viszonylag normális arcokba sikerült belefutni (kopp-kopp), a legrosszabb vevőm talán az a srác volt, aki valamiért totál gyanakvóan kezelt végig, olyan prekoncepciókkal jött a dx7et megvenni, hogy itt most biztosan valami átverés van, amit őneki minden áron ki kell deríteni - ennek fényében azt is megkérdőjelezte, hogy az abletonon keresztül szóló hangszernek a saját hangja szól éppen és nem valami titkosban odaszúrt vst szinti, ezért hogy ennek az ellenkezőjéről megbizonyosodjon, a fülest közvetlenül bele kellett dugnom a hangszerbe :DDD
  30. 3 points
    Hmm, hát én sajnos nem lehetek mérvadó semmilyen tekintetben. Nálam 24 éve két terület áll folyamatos harcban egymással: az otthoni szinti prüntyögés és a zenekari színpadi játék, teljesen eltérő stílusban. Nem ritkán volt egy hangszerem aminek mindkét területen helyt kellett volna állnia, viszont soha nem volt pénzem arra, hogy akár csak az egyik területre is minőségi hangszert vegyek. Azthiszem kijelenthetem, hogy a milliónyi csereberém szinte mindig a workflow-ról szólt és csak másodsorban a hangminőségről, mert amiről itt fent beszélgettek, azt a szintet soha nem ütötte meg egyik hangszerem sem
  31. 3 points
    Sosem lehet absz. győztes, ahogy a sportban sem. Lehet adott időben vmi a "legjobb" aztán úgy is jön vmi más (lásd Koródi Csabit). De mindig keressük a tökéletest, ami nem baj feltétlen. Bizony így van ez!
  32. 3 points
    Végigolvastam az összes hozzászólást, bár nem egészen a topikról van szó, de tetszik a téma, köszi. Közben megfogalmazódott bennem néhány gondolat, ezeket felirtam, de nagyrészt szóbakerült nálatok is. Szóval szerintem sok tényezőtől függ, hogy mitől jó egy hangszer, hangszín: Legfontosabb a szubjektív vélemény: "Elhiszem, hogy másnak más tetszik, de nekem akkor is ez jön be a legjobban!" :D Nem mindegy, hogy milyen stílusban használjuk. Nem mindegy mi a téma. Pl Addictive Keys Grand Piano hangszínével jött egy jó téma. Ugyanaz a téma nem szólt jól Logikban Yamaha, Steinway és Bösendorfer hangszerekkel sem, sőt a jó öreg Korg N264-esemen sem. Nem mindegy, hogy az adott hangszínnek hol van a helye. Azaz nem mindegy, hogy az adott zongora a háttérben van, netán fő hangszer a zenében vagy akár csak magában vagy csak nagyon kevés más hangszerrel szól egy időben. Ami mindig feltűnt, hogy nagyobb zenekarokban rendre több billentyűs hangszer található meg, ezek alapján amit itt is és máshol is olvasgatok, nem véletlen. Csak példa, nem azért írom ezt, mert így gondolom: Lehet, hogy megállja a helyét a Yamaha magában élőben, de zenekarban már nem, ugyanakkor lehet jobb a zenekarban a Nord, de lehet nem állja meg a helyét "magában". És akkor a fentieket hozzávetve nem csoda, hogy aki megteheti, az több hangszert használ és kihasználja mindnek az előnyét.
  33. 3 points
    Sterilebbek a hangjai mint írtam legutóbb a Yaminak ugyan, a Nordnak meg macsósabbak, nyersebbek, de még a Yamiban van attack mindenhol és dinamika is, a Nordban ez kifúj fent a felső oktávokban. Ettől eltekintve a Yamikban jobban kidolgozottak a Rhodesok most is ezt mondom (pláne a Montage óta), jobbak az effekt + szintézis lehetőségek, de a Nord nyerssége meg hordoz olyan finomságokat is a megfelelő régiókban, ami a többibe nincs benne (csak ha a samplerébe bele nem lopjuk). Na most hogy lehet dönteni akkor? Ill. kell dönteni? Fekete fehér alapon nem lehet szerintem. 1 mondatban nehéz minden szempontot megemlíteni. Itt jön be ekkor a polifónia, egyéb szolgáltatások stb. Ma én lehet a CP88-at választanám (de nem mondom hogy ezt ne lehetne megbánni később!) kíváncsiságból ahogy újabb videókat is látni már a cuccról. A Nordot is meg lehet unni. Hol az igazság? Odaát? Szerintem mindenkinek a saját ízlésében lakozik. Ezek nem defacto örökérvényű dolgok. Beszélgetünk olyanokról amit alig lehet megfogalmazni. Miért szebb egy fekete hajú nő egy szőkénél? Szebb? Kinek? Ezek itt ilyen kategóriák ha már szőrszálhasogatunk és A-B összehasonlítunk.
  34. 2 points
    Eladó egy Zaor Miza 61 Stúdióasztal! Csere nem opció! 06709382211 basa79@gmail.com
  35. 2 points
    Karcmentes, gyakorlatilag gyári állapot. 06-20-240-4688 Márton
  36. 2 points
  37. 2 points
    minimoog Voyeger Electric Blue eladó. Hibátlan műszaki és esztétikai állapotban. Csere, köszönöm nem érdekel. Ára: 690 ezer Ft.
  38. 2 points
    Új állapotú Elektron Octatrack MKII eladó jóval bolti ár alatt. (garanciás, hitspace-ből) Érdeklődés itt, vagy email vagy facebook: (szolgáltatót váltok így épp nincs telefonszám) sanyi@solid.hu https://www.facebook.com/Radical84
  39. 2 points
    Igen, de ettől a piac még elég nagy... Nálam az időhiány volt az ami a felesleg "lefölözésére" késztetett, és érdekes módon nem is hiányzik a 3 vsti-m mellé még további 20. Ahhoz, hogy gyorsan tudj egy zenével haladni, kevés cucc kell, azokat viszont jól kell ismerni.
  40. 2 points
    Eladó egy Evans Super Echo SE-780 öt fejes szalagos viszhang + rugós reverb effekt gép. 70-es évek végi japán vintage készülék, ritkaság. Simán hozza, amit egy Roland Space Echo tud, sőt annál sokoldalúbb is a rugós reverb és a ˝sound on sound˝ rétegző funkcióval. Igazi ízes, utánozhatatlan hangzás, rögtön erős analóg karaktert kölcsönöz egy digitális mixnek vagy élő előadásnak. Dubos/reggae-s hangzáshoz alapvetés, de bármilyen más stílusban jól használható, gitártól technóig. Gazdag beállítási és bemeneti lehetőségek, vonal és mikrofon forráshoz is. A gép hibátlanul működik, egy kis vintage patinát leszámítva külsőre is szép, megkímélt állapotú. Vadonatúj Ampex master szalag van benne. Érdeklődés üzenetben. Átvétel személyesen Budapesten vagy a posta is megoldható, írj és megbeszéljük a részleteket.
  41. 2 points
    Aquarius, lehet, hogy újdonságként hat számodra, de ez a Pro dolog TÉNYLEG a Pro felhasználásra készült, tehát nem az otthon ügyeskedő, kétharmóniás, tuc-tuc "kiddieknek", meg az iPhone-nal (vagy más okostelefonnal) készült házi szülinapi videókat szerkesztő "örömapukáknak". Lehet, hogy Neked pl. nincs szükséged arra, hogy 3 db 8K-s stream "röccenésmentesen szaladjon" a gépen, esetleg a 8K-s videóra "real-time" tudd feltenni az effekteket, 3D feliratokat..., vagy hogy esetleg 1-2 ezer plug-in röccenésmentesen zümmögjön 2-3 ms-os latencyvel, de egy valódi Pro felhasználásnál ezek a legfontosabb szempontok: úgy hívják, hogy teljesítmény. Namármost a Pro felhasználásnál jellemzően pármillió (pártízmillió? párszázmillió?) dolláros(!!!) projektek szoktak "beesni", ott pedig nem tétel egy 20-30 ezer dolláros MacPro, ami "egy dobozban" hozza a projekthez szükséges teljesítményt. Mint ahogy a Pro fotósok nem 2-300ezer forintos DLSR-rel dolgoznak, hanem 1-2 millióssal. (Urambocsá, önmagában az optika kerül ennyibe...) Annyira bírom, amikor embereknek fogalmuk nincs, mi mire való, de okoskodnak ezerrel... Aquarius, ha eddig nem esett volna le, nem te vagy a célközönsége a MacPRO-nak.
  42. 2 points
    Eladó Sequential Prophet-6, tökéletes esztétikai és műszaki állapotban. 2015-ben Hitspace-ből vásárolva. Csere nem érdekel.
  43. 2 points
    Eladó vagy cserélhető egy ENSONIQ MR-61 + EXP-4 ! Legendás Amerikai Sound ! William Coakley EXP-4 The Perfect Piano zongora-bővítőkártyával (A kártya egy Steinway D nagyzongorát és két elektromos zongorát tartalmaz, lásd a képeket. Kompatíbilis az MR-Rack, MR-76 és ASR-X Pro-val is.) 1200 professzionális hangszín (2. generációs Ensoniq Transwave-ek) 64 hang polifónia polifonikus aftertouch beépített dobgép, „súlyos” patternek és groove-ok 16 csat. sequencer 44.1 kHz-es effektek kívül-belül gyönyörű állapot (egy panorámapoti néha rendetlenkedik) gyári manual plusz eredeti Syntaur hangszínek floppyn Ár: 120 eFt. Esetleg csere is érdekel, ajánlatokat várok. Egy gyári demó a szintivel (ugyanaz a hang, mint a videón a ZR-76-tal): Gyári demó az EXP-4 bővítőkártyáról (itt egy MR Rackben van): User demó (csak a szintivel): Képek az eladó hangszerről:
  44. 2 points
    Bakker pont ugyanez. Volt egy két sound, amire azt mondom, hm, ez tényleg rendben van (most az ultra politikai korrekt demón felül, mert felőlem lehet "Feminism" is a szinti hangja, ha az a jó). De leülök egy Bass Station II elé, és nagyjából pont az a hangszín kifigyel, az analóg fíling és minőség meg dettó ugyanaz. Mondom ugyanaz. Csak itt le is tudom menteni, és a mintha kissé sokrétűbb lenne ez a vacak műanyagdoboz. Hallgatom a Moog One-t, és egyszerűen alig-alig találok a demo soundok között olyant, amiért azt mondanám hogy megvenném a szintetizátort, ami nem unalmas. De nem 2.8 millióért! A Modal 008 soundjai sokkal agresszívabbak, és "érdekesebbek". Jöhet a fikázás RULEZ!
  45. 2 points
    Eladó hozzá nem értés miatt egy igen ritka Yamaha rs 7000...ha jól tudom,most európában nincs eladó darab..... 06305604855
  46. 2 points
    Igen, egyrészt szólhat egyszerre akár mind a 16 track is (16 layer-es sound-ként) másrészt a pad-eknek ilyen funckicója is van (SOLO/MUTE) de konkrétan a group funkció meg képes csoportos mute/solo -zásra, ahol a csoportokat te magad válogatod össze a saját igényeidnek megfelelően. Ebben a videóban tök jól szemlélteti Ed Diaz: Ráadásul két lehetőséged is van a layer-ezésre: 1. KBD switch-el - ekkor úgy szólal meg a layer, hogy noha az egyes track-ek külön MIDI csatornákon vannak, az FA KBD minden csatornára kimegy ami be van kapcsolva ezzel a funkcióval; Ennek az az előnye, hogy noha amikor játszol rajta egyszerre szól az egész layer, MIDI-vel meg tudod szólaltatni külön-külön is az egyes timbréket layer-en belül egyedül is 2. Hagyományos MIDI csatorna csoportosítással; Pl. 1-4 track-ek az 1-en, 5-6 a 2-en, 7-9 a 3-on stb... És ehhez jön ugye hogy noha track-enként "csak" egy timbre FX van, ez 16 timre-nél akár 16 különböző FX is lehet. No meg track-enként saját EQ. Aztán az egész egyveleg így megy be a megfelelő dry/wet arányokkal a chorus és reverb master fx-be, onnan tovább a master EQ-ba, majd a master compresszor-ba. Ha nincs szükséged a master compressor-ra, átkapcsolhatod hogy IFX-ként működjön. Legvégén pedig van egy Total Fx amit én mondjuk megkerültem, hogy ne total FX-ként működjün hanem egy újabb FX csatornaként Mindösszesen tehát 20 FX-et használhatsz kimaxolva a lehetőségeket és 17 EQ-t... A középkategóriás korg kombikhoz képest ezek óriási előnyök amiket le is amortizál az FA azzal, hogy csupán egy ARP motort tudsz használni egyszerre (noha abban lehet saját szekvencia/ARP képlet is), meg egy ritmus pattern szekit mellette, de azzal csak Drumkit-eket tudsz meghajtani. A másik hátrány, hogy a beépített sample player nagyon fapados. De erre is ráküldhetsz azért egy FX-et a master chorus/reverb-en túl is. Vannak dolgok amik nem azonnal kézenfekvőek, nem "verik ki a szemed" első pillantásra és eleinte gondolkodni/manual-t olvasni kell hozzá de alapvetően jól átgondolt, rugalmas rendszer. Azt mondjuk nehéz volt megszokni, hogy ha eltekersz egy hangot akkor azt külön el kell menteni, majd a studio set-et és utána a song-ot, de a többi előny kárpótol és őszintén szólva 1-2 hónap után már automatikusan menteget az ember ha kell ha nem
  47. 2 points
    Na kérem pont így jártam én is amikor a MOX-ot lecseréltem az FA-ra (és mellette még az MC-808-at is "elengedtem" ami mint később kiderült nagy hiba volt). Lett egy tök jó (tudom ízlés dolga) hangú és sounddesign részről "kezesbárány" FA-m, de közben elveszítettem az alkotói workflow-hoz szükséges pattern szekvenszert (se MOX se MC ugyebár)... hónapokig szívtam, kísérleteztem ezzel-azzal, hogyan tudnám pótolni? Végül vettem egy MC-808-at Így most van egy igen klafa pattern szekvenszerem ami az élő előadásmódot is max. támogatja, de ugyanakkor ott van az a hangmotor ami miatt a MOX-ot az FA-ra cseréltem (és még nem bántam meg). Az már csak hab a tortán hogy azért az MC-808-ban is vannak olyan dobprogramok amiknek pont attól van "ízük-bűzük", hogy olyanok amilyenek - amilyenek anno a hip-hop, stb stílusokhoz elvártak voltak majd' 20 évvel ezelőtt... Ezeket FA-ból kínkeserv lenne előcsalogatni... A másik téma szálhoz (jó vagy rossz e egy adott szinti) azt tudnám hozzáfűzni, hogy pl. volt nekem régen egy blofeld-em. De nem arra akartam használni amire jó lenne, hanem afféle "brad&butter" "allinone" VA-nak VST-ék helyett... nohát arra kérem nem jó... Ugyanakkor nemrégiben megint vettem egyet, és most hogy azt bízom rá amiben igazán jó (digi, ppg szerű libegő-lebegő izgő mozgó pad-ek) tökéletesen beleillik a kis "zenekaromba" Most akkor jó a blofeld? vagy xar? Az attól függ ki, miért kérdezi... No meg hogy az ahogyan és amire használod az összhangban van e magának a hangszernek a karakterével, képességeivel... legalábbis szerintem (is)
  48. 2 points
    Összességében legális cucc a "refurbished" licensz. (nekem is olyan van) Ezt úgy kell elképzelni, hogy pl egy multi cég a három évente aktuális gépcseréjekor vesz pl 3-4 ezer gépet (desktop és laptop vegyesen) Ekkora mennyiségnél már gyárilag adnak hozzá OEM-licenszeket, ami viszont a cégnek nem kell, mert pl saját image-t használ a belső platformon, ami általában persze valami vindóz-szerűség, de már neki fazonírozza az MS. Így a gépekhez eredetileg adott standard licenszek szükségtelenné válnak, amit általában el is adnak refurbished jelöléssel. Ugyanez van, ha eredetileg nem adták el, de az előbb említett gépcserénél szekondhend_be tesznek háromezer "egyel korábbi" gépet. (ezek egyébként "szaré'-hugyé" megvehetők pl itt: http://www.computerimperium.hu/hasznaltpc.htm?gclid=Cj0KCQjwg73kBRDVARIsAF-kEH9YtmVZbDTo0D_fdh8aRc_a-x4XqHZdyzBKqgVwbalsG_Vqkg1Wwl0aAnHtEALw_wcB) Az azokhoz eredetileg adott licenszek (ami pl megsemmisült gépekhez tartoztak) szintén refurbished-ek.
  49. 2 points
    Egyetértek. A Nefertiti hangszín pedig nagyon érdekes, otthon fülhallgatóval gyakorlásra, ötletelésre nem nagyon szeretem, mindig hiányzik belőle valami, vékony, stb. Az első pár hétben többször le is töröltem. Élő környezetben (akár pa, akár billentyű kombó) viszont életre kel, és hiába próbálkozom időnként másik rhodes mintával, mindig a Nefertitihez térek vissza. Nagyon jól játszható, jól reagál eq-ra, effektekre, igazán zenei, inspirál játék közben. Ellentétben az összes eddig próbált vst hangszínnel, ami önmagában, fülhallgatóval (részletességét, karakterét tekintve) leradírozza a nord rhodes mintáit, élő környezetben viszont összeomlanak, akár tekerem őket, akár nem.
  50. 2 points
    Ez alatt mit értesz konkrétan? Amúgy nagyon köszi az elismerést! (Leesett közben ki az hogy "igatos"). Igen, a nevezett felvételben csakis az MO8 gyári mintáival és effektjeivel alkotta hangszíneim szerepelnek, így jön ki a hangszerből. Nagyon jó dolgok vannak a Yamahákban, melyek a factory patchekben nincsenek felszínre hozva, de kell velük gyurmázni, szerkesztgetni azért még elérünk vmi eredményt. Amúgy elég kopogósak, kompresszáltak ma már nekem így. El tudnék képzelni alapból árnyaltabb, lágyabb, de odamarkolva mégis harapós soundokat, meg az a phaser effekt nekem már vicces most, szóval biztos nekiesnék ennek mégegyszer ha itt lenne a hangszer, pl. hogy a velocity másabb hatással legyen a tube amp effektre. Az a baj hogy ezt sok soundnál el kell játszani az MO-Motif szintiken, mert gyárilag nem egy hajde minden soundjuk, viszont megvan a cuccban a lehetőség (leszámítva mondjuk a Hammondokat). Itt még kiemelném, azt is szerettem volna megvalósítani és sikerült is (ehhez tök jó volt a Yamaha 4 elements, azaz 4 ROM wave minta alkotta hangszín architektúrája), hogy talán egyik gyári Rhodes hangszínén sem volt a klattyogás, azaz a jellegzetes "glup-glup" effekt az MO-ban, ami a billentyűk az hirtelen elengedésénél jelentkező release noise. Érdekes mód a Nordban is ez csak a csemballó hangszíneknél tetten érhető mint release noise, a Rhodesoknál csak a lenti mély hangoknál van némi utó-decay, de nekem nem természetes. A Yamiban ezt bárhogy tudtam szerkeszteni, hangolni, véletlenszerűen egy random oszcillátorral bolondítani, hangerőben kiemelni, régiókra különbözőképp befolyásolni stb. Ezért is szeretem a workstationöket, csak hát ez elvileg a gyári sound designerek munkája lenne. Az jó kérdés persze hogy élőben ez mit mutatna a színpadon. Én csak otthoni hobbista vagyok a 4 falnak...
×
×
  • Create New...