Jump to content
Ménemszól.hu

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2019-04-23 in all areas

  1. 6 points
    Roland Juno 106 szintetizátor eladó hibátlan működéssel, tip-top állapotban!
  2. 6 points
    Miért nem Father a neve? Úgy lett volna a párja... És vajon meg lehetne -e jelentetni Patriarch nevű szintetizátort a "vad" nyugaton? Fogadjunk hogy nem. A demóban a vörös hajú nő egész hosszan úgy nézett ki, mintha orgazmust követően szülni is kívánkozott volna. Éppen ebédeltem, rendesen félrenyeltem ... a röhögéstől Ez nekem már sok.
  3. 4 points
    Roland JD-800 szintetizátor eladó hibátlan állapotban!
  4. 3 points
    Roland JP-8000 szintetizátor eladó hibátlan állapotban! További képeket emailben tudok küldeni.
  5. 3 points
    Eladó vagy cserélendő egy Yamaha SU10 sampler. Beépített hangok nincsenek, csak az amit te magad rögzítesz, illetve amiket még én raktam rá. 6db ceruzaelemmel vagy 9V-os táppal működik (nincs hozzá). Ár: 30.000.- Átvétel: Csömör Auchan, Örs Vezér Téri Árkád Csere a következőkre lehetséges: multieffekt, hangmodul, kazettás 4 track / multitrack rögzítő, és hasonló dolgok.
  6. 3 points
    Jogos! Az egy "nő" ?????????????????????? 😣 Nemtudom, h hogy értetted: a videó vagy a haNszer...? :D De egyet kell értsek.. Nekem ez a mono-moog-sound prüntyögésből k*rvára elegem van (unalmas) ... sehol egy normális "demo".. Az ilyen tetris bip-bopokkal kiűznek a világból (is).. Már értem/érthető miért mennek fel a 10-20 évvel ezelötti VA poly hangszerek árai :( :( :( ... Volt Moog-om, nem egyszer. Többször nekifutottam a dolognak, hátha megszeretem a sound-ot. Háát nem sikerült. MS20 párti maradok, annak minden zajával, hibájával, stb.. Jöhet a fikázás :D
  7. 2 points
    Kihasználatlanság miatt eladó egy jó állapotban lévő, kifogástalanul működő Nord Micromodular! Ára: 79.000,- Ft! Érdeklődni csak telefonon: 30/851-3646!
  8. 2 points
    Én egyszer csináltam pl. hasonlóból egy ismerősnek lábpedált! https://www.praktiker.hu/padlo-es-falburkolas/lec-szegely-burkolatvalto/burkolatvalto-sin/274863-decora-aluminium-lepcso-profil-90cm Leszabva, szembefordítva 2 felet már egy keskenyebb pedálfejet kiad és az aljának is lehet ue. fúrható, csavarozható, igaz a végeit nehezebb lezárni, de sok lehetőség van a kisebbre is. Barkácsboltokban ezer nem feltétlenül a célnak készült dologból lehet kreatívkodni. Müa lap pl. háztartási vágódeszkából, fát felhasználni más oldalról stb., aljára gumilap pl., de sokat segíthet ma már egy 3D nyomtatott kis egyéni eszköz is, rögzítésre meg tépőzáras felragasztható szalagok vannak, ami sérülésmentesen el is távolítható később... De volt ismerősöm aki gondolkodás nélkül belefúrt a hangszerébe és egyénileg épített potikat stb. bele. Ami a kézhasználatot illeti, ez is egy remek (sajnos rövid) videó a matatgatásokra:
  9. 2 points
  10. 2 points
    Kiválló állapotú,alig használt orosz analóg szörny!Aki ismeri annak nem kell bemutatni...Brutális hangzás!Megvan az eredeti pedálja és koffere! Értelmes csere is szóba jöhet mas billentyűre...Kp-re az ár enyhén alkuképes lehet...
  11. 2 points
    Elcseréhető, esetleg eladó megfelelő ajánlat esetén, egy teljesen hibátlan, igazi gyűjtői kurrens, felújított darab: - SONY TC-377 orsós, szalagos-magnó ritkaság!!! Mintha bolti lenne, pedig vintage, gyönyörű hang! CSERE: - KORG E2, ES2, kék-piros electribe - KORG ESX-1, egyéb groovebox(YAMAHA RS7000 pl.) - VA-szintik(nord stb.), analóg szintik - ? https://www.ebay.com/itm/SONY-TC-377-Vintage-Reel-to-Reel/292562751866?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20180816085401%26meid%3Df48e9bcd068e4ffc8aeec065e708360a%26pid%3D100970%26rk%3D1%26rkt%3D9%26sd%3D292562751866%26itm%3D292562751866&_trksid=p2481888.c100970.m5481&_trkparms=pageci%3Ad4eaa203-6ff8-11e9-ab87-74dbd180edda|parentrq%3A8d13494916a0ab14908c7c25ffeaf5bc|iid%3A1
  12. 2 points
    Eladó karcmentes, hibátlan E-MU PK6 vasdarab. flsman@hotmail.com
  13. 2 points
    Manapság már igazából lényegtelen, hogy 48, vagy 44 megy fel. Addig volt ez érdekes, amíg nem volt a hangerő normalizálás, mert akkor 2dB-t is el lehetett bukni a sample rate konverzió miatt. Azzal nincs tapasztalatom, hogy mit kezd a 96kHz-es anyaggal a YT. Ha 44,1 a master, akkor azt szoktuk felrakni, ha 48, akkor meg azt. Sokan azt rontják el, hogy a 44,1-es dolgokat elkezdik felkonvertálni feleslegesen, csak azért, mert a video sablonok 48-asok. Holott a videoba mehet akármi, csak a DVD-video nál kell 48kHz, meg a Bluray-nél. Egy másik leírásban amúgy kifejezetten 44,1-et ír a YT is, hozzátéve, hogy mehet nyugodtan a 48 is, de nem szükséges.
  14. 2 points
    A Youtube 44,1-en megy. Szóval ha eleve 44,1-en van a zene a CD miatt, akkor teljesen felesleges felkonvertálni 48-ra, mert csak roncsolódik minden konvertálásnál. Ha 44,1-es a master wav, akkor már eleve a video projectet is 44,1-re kell állítani és exportnál is 44,1. Nagyon fontos, hogy wav legyen berakva a video projekte. Ezt 10-ből 9-en elrontják és mp3-at raknak bele és így a végére már háromszor lesz széttrancsírozva, mire felkerül. Tömörítetlen wavot sajnos nem lehet az mp4-be exportálni, ezért az 512-es AAC-t célszerű választani, az egész közel van a wavhoz. Ha a szoftver ezt nem tudja, akkor meg jó a kisebb is, de legalább 320-as legyen.
  15. 2 points
    Eladó vagy cserélhető egy ENSONIQ MR-61 + EXP-4 ! Legendás Amerikai Sound ! William Coakley EXP-4 The Perfect Piano zongora-bővítőkártyával (A kártya egy Steinway D nagyzongorát és két elektromos zongorát tartalmaz, lásd a képeket. Kompatíbilis az MR-Rack, MR-76 és ASR-X Pro-val is.) 1200 professzionális hangszín (2. generációs Ensoniq Transwave-ek) 64 hang polifónia polifonikus aftertouch beépített dobgép, „súlyos” patternek és groove-ok 16 csat. sequencer 44.1 kHz-es effektek kívül-belül gyönyörű állapot (egy panorámapoti néha rendetlenkedik) gyári manual plusz eredeti Syntaur hangszínek floppyn Ár: 120 eFt. Esetleg csere is érdekel, ajánlatokat várok. Egy gyári demó a szintivel (ugyanaz a hang, mint a videón a ZR-76-tal): Gyári demó az EXP-4 bővítőkártyáról (itt egy MR Rackben van): User demó (csak a szintivel): Képek az eladó hangszerről:
  16. 2 points
    A legjobb analóg szintetizátorokat elkészítették a 70-es években, 80-as évek elején, aztán semmi. Ennyi. 🙃
  17. 2 points
    Bakker pont ugyanez. Volt egy két sound, amire azt mondom, hm, ez tényleg rendben van (most az ultra politikai korrekt demón felül, mert felőlem lehet "Feminism" is a szinti hangja, ha az a jó). De leülök egy Bass Station II elé, és nagyjából pont az a hangszín kifigyel, az analóg fíling és minőség meg dettó ugyanaz. Mondom ugyanaz. Csak itt le is tudom menteni, és a mintha kissé sokrétűbb lenne ez a vacak műanyagdoboz. Hallgatom a Moog One-t, és egyszerűen alig-alig találok a demo soundok között olyant, amiért azt mondanám hogy megvenném a szintetizátort, ami nem unalmas. De nem 2.8 millióért! A Modal 008 soundjai sokkal agresszívabbak, és "érdekesebbek". Jöhet a fikázás RULEZ!
  18. 2 points
    Eladó hozzá nem értés miatt egy igen ritka Yamaha rs 7000...ha jól tudom,most európában nincs eladó darab..... 06305604855
  19. 2 points
    basszusgitárost v bőgőst keresünk saját dalok, angolul stílus: dark minimal musical lelkileg hasonlók: pl the xx, london grammar, salem al fakir, nin, abba felállás: ének, két vokálos lány, zongora, elektronika, bass kész koncertanyag, készülő album ha érdekel, dobj egy sms-t huszas 934 nulla7 oo cheers T i u s
  20. 2 points
    Nagyon szép állapotú orosz analóg szörny!Brutál hangzás!Aki ismeri tudja mi ez,aki nem az pedig keressen rá a neten...van róla anyag bőven!...Hibátlanul működik!Megvan az eredeti koffere és pedálja!Gyűjtői állapotban!Csere is érdekelhet más billentyűsre...Ez nem gagyi kategória,kérem csak komoly érdeklődők jelentkezzenek!😀😀😀
  21. 2 points
    Ez a faszi viszont nem semmi! https://www.yamahasynth.com/modx-category/manny-s-fm-xpert-1-acoustic-eccentricities-and-stuff
  22. 1 point
    Kihasználatlanság miatt eladó egy használt állapotban lévő K-Board. Ára: 20.000,- Ft Érdeklődni csak telefonon: 30/851-3646!
  23. 1 point
    Szép állapotban lévő Nord Drum 2 eladó. Néhány kép itt: https://drive.google.com/open?id=15gKaO_mqZW7tB7EjqCh4Unfj1jLwkAGa
  24. 1 point
    Hibátlan Korg Poly 800 MKI eladó, pesti átvétellel. http://www.polynominal.com/site/studio/gear/synth/korg_ex800/index.html
  25. 1 point
    Esztétikailag szép állapotban, minden kiegészítőjével, kábelekkel, saját dobozával eladó. Rack asztalban szolgál a mai napig, de eljött a bővítés ideje. Win10 és OS-X alatt is kiválóan működik (MacBook Pro-val használom). Igény esetén tudok adni hozzá eredeti Apple Thunderbolt - Firewire átalakítót.
  26. 1 point
    Az NS10-hez használt egyik kedvelt és gyakran ajánlott teljesítmény erősítő, szép, hibátlan állapotban. Nálam is azt hajtott, kiválóan, csak 2 hete eladtam őket. Az NS10-el használva a ventillátorok leköthetőek, így teljes csendben végzi a dolgát, melegedés nélkül. - 19 inches 3U ház rack fülekkel és előlapi fogantyúkkal - 2x 350 Watt RMS / 4 Ohm vagy bridged 1x 700 Watt RMS / 8 Ohm - XLR és Jack bemenetek - Bemenetek hangereje csatornánként, fix fokozatokban állítható - 230 VAC 50~ Hz. 1200 W - 440 x 130 x 430mm - Súly kb. 22,5 kg
  27. 1 point
    Kihasználatlanság miatt eladó egy Studiologic SL-990XP típusú MIDI mesterbillentyűzet. Grafitszürke színben, nagyon masszív, valódi fém házzal. Valódi zongorával megegyező, profi játékérzet, összesen 88 darab súlyozott, kalapácsmechanikás billentyűvel. Komoly zongoratanuláshoz, vagy stúdió/színpadi mesterbillentyűzetnek is tökéletes választás. Kívül-belül kifogástalan, megkímélt állapotban van, első tulajdonosa vagyok, kizárólag itthon volt használva - azt sem túl sokat, főleg a polcon pihent letakarva. Eredeti hálózati tápegysége is jár hozzá. A hangszer a szakmai berkekben nagynevű Fatar cég saját gyártmánya, akik nagyon sok más cég számára is készítik a bilentyűs hangszerek belső mechanikáját. A komoly terjedelem és súly miatt átvétel személyesen Budapesten. Érdeklődés üzenetben.
  28. 1 point
    Ezeket a pitch kerekeket nem tudom ki szabadalmaztatta, de hogy adott gyártók máig ezt nyomják, ráadásul a nagy 88-as billentyűkben még kiteszik a sarokba, hogy csak seprőnyéllel piszkálhassa bárki, nekem absz. nem tetszik. A modulációt meg ki lehet tenni pedálra. A Korg mondjuk meg tudta oldani a joysticknál, hogy lehessen értéktartónak is programozni adott funkciókra (pl. leslie effekt seb.váltás) vagy pillanatnyi értékadása legyen, de a kerekes modulációnál nekem meg mindig az volt a bajom, hogy ha úgy maradt, akkor a következő hangszín is automatikusan jojózott. Néha nem is értettem hirtelen mi baja lett a azongora hangnak. Szóval szerintem 1000x inkább joystick és/vagy lábpedál. Esetleg pár szintiben van még alternatívára a ribbon vagy X/Y pad, ami még optimálisabb lenne. Pl. nem is tudom kiegészítőnek miért nem gyártanak még ilyet, azoknak aki utálná a kerekeket?!
  29. 1 point
    Én most csaptam le egy régebbi Motu TImepiece-re, ami saját kijelzőjén is programozható, nem csak csatlakozónként, hanem csatornánként és jeltípusonként is. Nem szokott drága lenni használtan.
  30. 1 point
    Kihasználatlanság miatt eladó ez a Neumann U87 ai gyönyörűség. Kb 20 szor használt, csak ének felvételre! Karcmentes, tökéletes darab! Ha érdekel, minden kérdésedre szívesen válaszolok. Ez egy komoly cucc, komoly érdeklődők keressenek! Megfejtők lègyszi kíméljenek!
  31. 1 point
  32. 1 point
    Avantone MixCube újszerű állapotban van,kb két hónapos!
  33. 1 point
    Ezt kapja ki az összes modulár matyi. Mert EZ az a MÚLT ami a jövő. Ez a múlt lett félbehagyva.
  34. 1 point
    Nemrég sajnos eltűnt a legfrissebb topikok rész a főoldalról, így elég kicsi az esély, hogy valaki észreveszi. Bármi mást is persze, mert a megnyilvánulások között kell kotorászni és az meg tele van hirdetéssel. Régen volt jó, amikor a 10 legutóbbi bejegyzés topikja látszott, de már az az 5 is nagy segítség volt, ami nemrég tűnt el.
  35. 1 point
    Ebből az jön át, hogy a zenével (a DAW-ban) nincs gond. Viszont a video készítésnél (renderelés) nagy probléma van. Ezért kérdeztem, hogy milyen szoftver.
  36. 1 point
    Ja hogy ez lett az az 50.000ft os erősítő... értem
  37. 1 point
    A Grandmother után itt a Matriarch. Semi-Modular, 49 keys, Monofonic: 2 node paraphonic, and 4 node paraphonic
  38. 1 point
    https://hitspace.hu/hit-space-power-pack-100.html
  39. 1 point
    Eladó LD MEI 1000 vezeték-nélküli fülmonitor összes gyári tartozékával, táskájával. A készülék hibátlanul működik, kihasználatlanság miatt eladó! A füles újra lett kábelezve, az gyári kábel elért. Vastagabb és rugalmasabb kábelt kapott, ami lényegesen jobban bírja a fellépésekből eredő terhelést. Az adapter kábeltöve és a vevőegység kábele is meg van erősítve, így ezek is közel örök életűvé váltak! Az ÁR FIX! Csere, beszámítás nem érdekel! Telefonszám: 06/20/417-7980
  40. 1 point
    Eladóvá vált több éve használt, megkímélt állapotú kondenzátor mikrofonom. Egyszer sem volt leejtve, illetve nem érte víz (max egy kis nyál ) Használatból (kengyelből ki-és behelyezés) eredő kopások találhatóak a mikrofonnyélen. Kérés esetén képet még tudok küldeni! Adatok: szuperkardioid iránykarakterisztika, 50 - 20,000 Hz frekvenciaátvitel, 150 Ohm impendancia, XLR csatlakozás, tömeg: 207 g Csere, beszámítás nem érdekel! Telefonszám: 06/20/417-7980
  41. 1 point
    A scenek némítani is tudják az előző partokat vagy épp layerként bekapcsolva hagyhatják a felhasználó igényei szerint. Pár ötletadó és tisztázó értekezés: https://www.yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-modx-midi-settings-explained https://www.yamahasynth.com/modx-category/mastering-modx-performance-basics-i
  42. 1 point
    Nekem nagyon tetszik ez a Matriarch és a Grandmother is. Tudnám őket használni, Grandmother lehet, hogy lesz is idővel. Demók szarok, de kit érdekel ? Úgysem ennyi van bennük, meg nem csak ilyen zenékre lehet használni, mint amit a demókban prezentálnak.
  43. 1 point
    Zsír! Gratula! Kíváncsian várjuk a beszámolót
  44. 1 point
    Kurzweil PC 88 MX 88 billentyüs szintetizátor és kontroller eladó. VGM bővítés (+32 voice és hangok) Bp.VI. ker. Esetleg egy olcsó Korg Minilogue - on gondolkoztam, ha épp lenne.
  45. 1 point
    Namost talán ezt a MODX is mégis megoldja computeres környezetben a 3-as porton ha jól fordítom! Most találtam: https://www.yamahasynth.com/ask-a-question/modx-midi-transmission
  46. 1 point
    Eladó Apogee ONE hangkártya (2xIN, 2xOut, 24-bit/96kHz AD/DA) Mac és Windows operációsrendszerhez. Keveset használt, nagyon megkímélt állapotban, dobozával és minden gyári tartozékával. "Apogee hangminőség egyetlen kompakt eszközben Az Apogee ONE egy minden funkciót ellátó, kompakt audio interfész, mely segítségével professzionális felvételeket készíthetünk, bárhol is járjunk. Csatlakoztass gitárt vagy mikrofont, vagy használd a beépített omni mikrofonját, hogy villámgyorsan felskiccelj ötleteket, a ONE mindezt gyorsan és kiváló minőségben teszi, használd macOS, Windows vagy iOS eszközön! A különbség, ami hallható A ONE az Apogee legendás mikrofon preampjait és AD/DA (24-bit/96kHz) konvertereit örökölte meg, melyeknek köszönhetően kristálytiszta, nagy dinamikát átölelő felvételeket képes készíteni. A mikrofon előerősítő akár 62 dB-t képes erősíteni, így szinte nincs akadálya annak, milyen mikrofont is szeretnénk használni."
  47. 1 point
    Advanced system Care Csak ugyelni kell ra, hogy ne telepitse menetkozben a gyarot egyeb idiota sallangjait... (erre mondjuk jo modszer ha nem nyomkod az ember mindenre OK-t) also kepen latszik, hogy egy het alatt 130 hibas bejegyzes lett a rendszerleiro adatbazisban:
  48. 1 point
    1 hangszín ami 3 percig mesél! https://clyp.it/n0npwjxc (Korg Trinity Rack factory combi)
  49. 1 point
    Az Ableton Live csapatából kivált néhány fejlesztő és Bitwig néven saját DAW fejlesztésébe fogtak. A végeredmény nagyvonalakban hasonlít arra, amit a Live-nál megszokhattunk, viszont jónéhány hasznos újítással is rendelkezik ahhoz képest. Természetesen jópár hiányossággal is küzd, amit betudhatunk részint a mindössze 4 éves fejlesztési időnek, valamint a még kiforratlan megoldásoknak. Újdonságok Mivel leginkább a Live-ra hasonlít és annak szeretne konkurenciája lenni, ezért nem tűnik eretnekségnek a Live tudásához hasonlítani, bár tudom ez már lerágott csontnak számít.Amikor még a béta verzióról voltak csak információk, akkor még a 9-es verziójú Live sem volt kapható, így nem volt alkalmas egyik program sem az összehasonlításra. Most, hogy a Bitwig márciusban megjelent végleges 1.0 verzióval, már bátran össze lehet engedni őket. 2 vs. 3 képernyő Amit a Live-ból sokáig hiányoltak az a több képernyős üzemmód volt. A 9-es verzióval még nem is jelent meg, viszont 9.1-es update során már használhattuk dual módban is a szoftvert. A Bitwig erre rálicitált, ők egészen pontosan a 3 monitoros használatot is támogatják. Cross platform Windows és OS-X platformokon kívül a Bitwig elérhető (Ubuntu) Linux alatt is. Jó alternatíva azok számára, akik egy Live-szerű DAW-ot szeretnének Linux-os környezetben használni. Plugin támogatás esetén azonban van jelenleg egy elég erős gyengepontja, mégpedig az AudioUnit pluginek kezelésének hiánya. Egyelőre csak VST effektek és hangszereket tud futtatni. Plusz pont viszont, hogy külön taszkokban kezeli a betöltött plugineket, így ha valamelyik elszáll, nem záródik be a program, mindössze a plugin-on található Reload gombot kell megnyomni. Több project A Bitwig esetén akár több nyitott projectünk is lehet, amik között természetesen csak egy lehet aktív, viszont drag’n’drop-pal áthúzhatjuk a különböző dolgainkat egyikből a másikba. Live esetén ezt nem tudjuk megtenni, bár ott is meglehetősen elegáns megoldás, hogy a Browser-ből megnyitható a project fájl, és a különböző Audio és MIDI sávokon lévő Clip-ek, vagy a komplett sáv egyszerűen behúzható az aktuális szettünkbe a komplett hangszer és effekt parkkal. Hybrid sávok / Bounce in Place A Live-ban ugye három különböző sávunk lehet (Audio, MIDI, ReturnFX). A Bitwig-nél viszont létezik egy úgynevezett hibrid sáv, amin egyszerre lehetnek Audio és MIDI sávok. Ez roppant okos megoldás, mivel lehetőséget biztosít arra, hogy egy kijelölt MIDI részt rögtön audio-ba konvertáljuk (Bounce in Place). Ezt a Live-ban is meg lehet oldani, bár messze nem esik ennyire kézre. Live esetében Freeze-elni kell az adott sávot, majd Flatten paranccsal lehet az Audio take-t felhasználni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Bitwig-ben nagyon gyorsan és kényelmesen formálhatjuk a MIDI sávunkat Audio-vá. Audio klipek A hangfájlokat a Live-hoz és Logic-hoz hasonlóan kezelhethetjük. Egy dobloop esetén a tranziens detektálás automatikája pont annyira pontos, mint az előbb említett két program esetében. Ami Ableton-ban Warping, Logic-ban Flex Edit, az a Bitwig alatt az Onsets és Stretch tulajdonságokkal valósítható meg. A Live-val ellentétben itt lehetőségünk van tulajdonságokat szeletenként kezelni, mint például Pitch, Reverse, Timestrech. A dobloopok “manipulálása”, majd egyetlen matériaként való kezelését remekül átgondolták. DJ célokra viszont messze nem annyira alkalmas mint a Live. A komplett zenék ütemvonalakra való igazítása egyáltalán nem kényelmes. Mixer Ezen a ponton szinte semmit nem módosítottak, szinte ugyan az a koncepció és a Live esetében. Óriási mínusz pont, hogy a keverő paramétereinek nem lehet billentyűvel numerikusan beírni konkrét értéket. (szerk.: CMD+klikkel lehet beírni értéket) Nem lehetetlen egérrel beállítani a korrekt hangerőértéket, de rendkívül körülményes és kényelmetlen. A kivezérlésjelző viszont egyszerre mutat RMS és Peak értéket, +1 pont. I/O Egyelőre még csak az Ableton fejlesztői nem értették meg, hogy ha valaki több bemenettel és több kimenettel rendelkező hangkártyát használ, akkor a fizikai I/O-k elnevezése nagyban megkönnyíti a szoftveren belüli audio routing-ot. A Bitwig nem követte el ezt a hibát. Buszok és moduláció A belső Audio, MIDI és modulációs buszok megoldása jelentősen eltér a többi DAW által alkalmazott, pontosabban megszokott működéstől. Egy MIDI csatornán tetszőleges számú hangszer is lehet, a MIDI jeleket kizárólag a MIDI effektek módosítják balról jobbra haladva. Így az Audio/MIDI effektek, valamint a a hangszerek tetszőleges sorrendben lehetnek az adott sávon. A pluginek paramétereinek modulációjára jelenleg három különböző “Modulator” áll rendelkezésre: Envelope Follower, LFO és Step Sequencer. Ezeknek a modulátoroknak a kimenetét egy plugin tetszőleges paramétereire rá tudjuk programozni, így rendkívül komplex módon és könnyen animálható a hangzás. Ez a fajta moduláció megoldható Ableton Live-on belül is Max for Live segítségével, viszont ott egyszerre csak egy paraméterhez lehet hozzárendelni pl. az LFO kimenetét. Természetesen ha valaki ért a M4L programozásához, ez könnyen módosítható. De tény, hogy a Bitwig megoldása némiképp elegánsabb és áttekinthetőbb. MIDI kontrollerek Nyílván komoly előrelépés volt a Max4Live beépítése az Ableton Live Suite 9 verziójába, mivel így a Live bármely paraméterét el lehet érni az API-ján keresztül (a custom eszközök lehetőségéről nem is beszélve). Valószínűleg pont emiatt tették nyílttá a Bitwig-en belül a MIDI kontrollerek szkriptelhetőségét, hogy ebből a hátrányból letudhassanak néhány lépést. A MIDI kontrollekek a Bitwigen belül egy API-n keresztül Javascriptben programozhatóak és így szinte minden paramétert, gombot, virtuális potmétert szabadon vezérelhetünk a szoftveren belül. Beépített pluginek Számos beépített effekttel és hangszerrel rendelkezik, számszerint 54-gyel. Szintetizátorokból viszont mindössze néhány áll rendelkezésre, mint polifón virtuál analóg, 4 operátoros FM, orgona, valamint néhány dobhangokhoz használható szintetizátor (Bassdrum, Snare, Hat, Clap, Tom). Ezen felül még egy multi-layer sampler a szériatartozék. Ezekkel már azért el lehet boldogulni, pl. a Live Standard verziójához az FM szinti még nem jár. Hátrányok A jó tulajdonságok mellett azonban meg kell említenünk néhány hiányosságot ami a jelenlegi verzióban még fennáll. Ezeket remélhetőleg orvosolják a közeljövőben. Time strech/Pitch shift A time stretch algoritmus hagy némi kívánni valót maga után, hiába van HD-nek keresztelt algoritmus a programon belül. A Live és a Bitwig algoritmusairól készítettem néhány bounce-t, amiket alább lehet meghallgatni/letölteni. http://soundcloud.com/ucuru/sets/bitwig-studio-vs-ableton-live Snap to Grid Az automatika rajzolásához a Snap to Grid funkció nem működik. Hogy ez bug, vagy hiányosság, a későbbi verziókból majd még kiderül, mindenesetre a Live egyik közkedvelt megközelítése, hogy az automatika is kvantált lehet, rendkívül gyorsan és hatékonyan szerkeszthető. Mindenesetre a Bitwigen belül az időzített, pontos automatika megvalósítása komoly kihívás. Audio Loop Tegyük fel, hogy valóban élő fellépéseknél is szeretnénk használni a programot úgy, hogy külső audio-t szeretnénk rögzíteni egy audio klipbe, amolyan looper jellegű felhasználáshoz. Teljesen normális elvárás lenne, hogy a loop paramétereit, mint start-end pontok, loop hosszát valós időben beállíthassuk egy alkalmas kontrollerrel, vagy egérrel. Ezeket a változásokat azonban nem azonnal, hanem kvantálva szeretnénk hallani. Itt sajnos elvérzik. Hogy ez bug vagy feature, nem tudtam eldönteni. (feltehetőleg az utóbbi) GUI A felhasználói felület szép, kényelmes és könnyen meg lehet szokni, viszont van még mit újragondolniuk. Arrangement nézetben a sávok magasságát nem lehet állítani, nincs több különböző színséma, a keverőn nincs megfogható objektum (csúszka), stb. Ezek apróságok, de mindenképp revízióra szorulnak. Ár A Bitwig ára 299€ (19%-os ÁFÁ-val), ami azért egy kicsit soknak tűnik egy (ha durván akarok fogalmazni) félkész termék esetén. Az összehasonlíthatóság kedvéért a Live 9 Standard 399€. A Reaper például 225$ csupán és nem igazán lehet hiányosságokat felfedezni benne. Bár a köztudatból nem tudom mennyire ment ki, de például az EnergyXT szinte semmi erőforrást nem használ, moduláris, cross platform és mindössze 39$ (!) az ára. Igaz, ez utóbbi sem kezel AU plugineket. Verdikt A Bitwig ígéretes próbálkozásnak tűnik, bár nem igazán érezni egyelőre, hogy hol szeretnék meglépni a Live-ot. A cross platform persze dícséretes, de Linux alá azért van még alternatíva, mint pl. az igen népszerű Reaper. A saját oldalukon fellehető “forthcoming” lista alapján egy, a Live-nál modulárisabb DAW építését tűzhették ki célul, valószínűleg a Max 4 Live adta lehetőségekkel fognak versenyezni a távoli jövőben. Az online kollaboráció és hálózati szinkron minden bizonnyal új lehetőségeket fognak teremteni a közösségi zenéléshez. Jelenleg azonban egyáltalán nem éri meg az árát, túl rizikós, ha valaki kimondottan munkára szeretne DAW-ot használni. Pár napnyi használat során jópár idegesítő bugba, hiányosságba futottam, ha nem a demót próbáltam volna ki, valószínűleg kérném vissza az árát. Rossz üzleti koncepciónak gondolom bevezető ár nélkül útnak indítani egy félig kész programot. Összességében várom a 2.0 verziót és használok tovább Live-ot.
  50. 1 point
    Nekem speciel SP-808 volt, nagyjából hasonló az SP-404 működéséhez, néhány plusz szolgáltatással, de csakugyan egész más az alkalmazása mint az MPC-knek. Jelenleg KORG MicroSampler-t használok és mivel itt fent már ketten is ellene szóltak az MPC-nek, de egy javaslatot már kaptál a MicroSamplerre, így bátorkodom megosztani a saját tapasztalataimat. Először is, ha csak és kizárólag a minták szerkesztésére és kifejezetten a sample-k dúrvább modifikációra keresnék eszközt, akkor még mindig egy Roland SP-t választanék, de mivel ennél kicsit több variációs lehetőségre van szükségem, ezért a MicroSampler volt a legmegfelelőbb útód-választása az SP-808-nak. A KORG MicroSampler, nem rossz cucc… én a saját felhasználásomban szeretem, elégedett vagyok vele és nem is nagyon szeretném más alternatívára lecserélni… De azért nem teljesen fenékig tejfel a dolog. A felépítése nagyon jó, funkcionális, a mintákat jól lehet benne kezelni, főleg a számítógépes Editor programmal. De például nem lehet benne loop pontokat beállítani… minden mintát az elejétől a végéig játszik és a végétől loopol, tehát BPM-re csak és kizárólag hullapontosan ritmusra vágott groovot lehet szinkronizálni. Továbbá nem lehet a loopolás módját reverse-re állítani… ez néhány szőnyeg, vagy hosszú lecsengésű hangnál lenne hasznos. Viszont lehet a felfutási és lecsengési görbét állítani. A hangszer csak és kizárólag a 37 billentyűvel használható, erre 36 mintát lehet kiosztani, a 37-dik az élő bemenet. A hangszeren látható 3 oktávnál sem mélyebben, sem magasabban semmit nem tudunk elérni sem a hangszerben, sem MIDI-n keresztül… tehát MIDI környezetben nem használható MIDI keyboardnak sem, mert nem lehet vele például basszusokat feljátszani. Ugyanakkor készletenként az a 36 minta nem olyan rossz ám. Összesen 7 USER készletet tud a hangszer tárolni, amiből egyszerre egyet lehet behívni. Készletenként 16 pattern-t tudunk leprogramozni, amit el is ment a hangokkal együtt, így Live Performansz esetében 7x36 mintával és 7x16 patternnel számolhatunk ha csak a hangszert visszük magunkkal… és erre egy stabil műsort nyugodtan felépíthetünk minden további nélkül… ezzel azért pár órát le lehet nyomni. Ha pedig kéznél van a laptop az editorral, akkor értelemszerűen korlátlan készlet között váltogathatunk. Természetesen a készletek töltése között a hangszer nem használható. Ahogy említettem, patternekre komplett műsor felépíthető… a 16 pattern között a 16 lépéses tárcsával lehet váltani… ezt pontosan el kell találni, de azért gyorsabb, mintha léptetgetni kéne fel-le menüben… ráadásul a váltás csak az ütem végén következik be, tehát van időnk előre átkattintani a következő lépésre. Egy pattern pedig 99 x 4 ütem lehet, ami meg már egy komplett szám akár. Ha standard zenei alapokkal látjuk el a 16 férőhelyet, akkor gyakorlatilag bármeddig húzhatjuk-halaszthatjuk a mixet… a 37-dik billentyűvel játszott ritmusok pedig a hangszer vonalbemenetére küldött hangon érvényesülnek, tehát ha van egy leadünk bevezetve a samplerbe és olyan patternre váltunk ahol előre bütögettük a ritmust a 37-dik billentyűre (is), akkor a bemenő hangot ritmusra meg tudjuk szaggatni anélkül, hogy realtime bármit vacakolnánk a beállításokkal, vagy egy másik külső eszközzel. Otthoni zenélésnél természetesen egészen máshogy alakul az egész hangszer, hiszen van idő elbíbelődni a zenekészítéssel, így zeneszerzéshez is nagyon jó társ. A fekete leves, hogy amikor a pattern-t editáljuk - pontosabban feljátsszuk -, nincs lehetőség utólagos szerkesztésre, vagyis ha már jól felépítettünk egy alapot de bele akarunk ütni még egy hangot és az véletlenül mellé megy, akkor azt nem lehet step-sequencerrel kijavítani, még a számítógépes editoron keresztül sem... ki kell törölni a patternt és újrakezdeni a felvételt. Én ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy ami jó, azt a PC-s editorban elmentem és ha a hangszeren melléütök, akkor egyszerűen nem mentek rá a már jó ütemre, így csak azt az egy lépést kell megismételni... de azért egy Electribe-nál macerásabb így. Annyi előnyünk van egy Electribe-el szemben, hogy a MicroSampleren sokkal egyszerűbben tudunk 32-ed, 64-edeket, illetve triolákat feljátszani. Az effektprocija alap, de szerintem elégséges, és billentyűnként ki-be kapcsolható a hatása. Sajnos a FILTER is effekt, így ha szeretnénk elcsavarni a hangot, akkor zengetni vagy flangelni már nem tudunk. Mi van még? Ja igen, mintavételezésnél C alaphangot feltételez a hangszer, így a felvett hangok nem csak sample-visszajátszásra használhatóak, hanem a hangszer lekezeli a hangmagasságokat és 3 oktáv terjedelemben dallamhangszerként is használhatóak… ez számomra meglepő tulajdonság és tökéletesen használható is, de tényleg. Amire nem használható szerintem: MIDI szekvenszernek nem alkalmas mint egy MPC (bár fentebb azt írták, hogy az MPC sem leányálom), és Electribe-hoz hasonlóan sem lehet editálni a patterneket benne.
×
×
  • Create New...