Jump to content
Ménemszól.hu

Brevis

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    351
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    20
  • Ennyit fórumozott

    1797d 11h 12m 38s

Brevis last won the day on July 16

Brevis had the most liked content!

Megbízhatósága

105 Megbízható

Brevis tagunkról:

  • Rang
    Kapitány

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Igen, ehhez a készülékhez egy egyszerű BNC-krokodilcsipesz mérővezetéket adnak. Le is lehet vágni a végét mint ahogy neked is tanácsolták és azt forrasztasz a végére ami csak tetszik. Itt egy kis szösszenet ha szeretnél kicsit belelátni az oszcilloszkópok lelki világába (nagy vonalakban az alapok): - Az oszcilloszkóp időben váltakozó feszültség megjelenítésére szolgál. Ebből következik, hogy a kijelző vízszintes tengelyén az időt fogjuk látni, a függőlegesen pedig az amplitúdót. A kirajzoló sugár (a régi katódsugárcsöves szkópokban ténylegesen egy elektronsugár rajzolt a képernyőre, a mai lcd-s megoldásoknál ez már csak virtuálisan értendő) mindig balról jobbra halad. - A mérni kívánt jel amplitúdója és frekvenciája nem mindig ugyanaz ezért a fenti két dolgot szinte minden esetben változtatni tudjuk, hogy kiértékelhető képet kapjunk. A szkópba vezetett jel először egy előosztóba kerül, ahol beszabályozzuk a kívánt értékre. Az előosztó kapcsolóinak állása szerint a függőleges tengelyen általában mV/div vagy V/div a mértékegység. Ha az előosztó pl. 20mV-ra van állítva akkor azt úgy kell érteni, hogy a képernyőre kirajzolt négyzethálón egy osztás jelent (kvázi egy kocka) 20 mV-ot. A klasszikus szkóp képernyő úgy van berajzolva négyzethálóval, hogy 8x10 négyzetet lehet rajta látni (DSO138-nál 8x12). Tehát ha függőlegesen van 8 négyzet, akkor 20 mV-os előosztás esetén (8*20) 160 mV-nyi jel fog kiférni függőlegesen. Az érzékenység általában 1-2-5 lépésben állítható, ezt úgy kell érteni hogyha pl. 10mV-ról indulunk akkor a következő kapcsolható osztás a 20mV/div, az azt követő állás az 50 mV/div lesz, majd a 100 mV/div következik és így tovább (200mV/div -> 500 mV/div -> 1V/div -> 2V/div -> 5V/div). Egy adatlapon ezt nem szokták végig írni, hanem csak annyit adnak meg, hogy az érzékenység 10mV-tól 5V-ig terjed 1-2-5 lépésenként (DSO138-nál pl). - A vízszintes tengelyen az eltérítés sebességét tudjuk szabályozni. Ha a jel frekvenciája nagyobb akkor gyorsabb eltérítésre van szükségünk, ha kisebb akkor pedig lassabbra. Itt is fix osztások szerint tudunk lépkedni az 1-2-5 "elv" szerint. DSO138-nál az eltérítés sebessége 10μs/div - 50s/div lehet (Itt megint csak hagyományból megmaradt fogalomról van szó, az elektronsugár ténylegesen egy adott idő alatt rajzolta be a képernyőt így adta magát a mértékegység - az idő/osztás. A digitális szkópoknál először mintavételezés történik nem pedig valós idejű kirajzolás egy sugárral. A műszakilag korrekt mértékegység a mintavétel/osztás vagy mintavétel/idő lenne, viszont ez sokkal nehezebben emészthető a gyakorlatban, ahol is sokkal egyszerűbb csak simán az idővel számolni ezért a mai műszerek is a katódsugárcsöves műszerektől örökölt mértékegységet jelenítik meg). - Ahhoz, hogy ne csak egy "futó" jelet lássunk a képernyőn (ez lenne egyébként a szabadonfutó üzemmód) valahogy mindig ugyanakkor kellene elindítani a kirajzolást. Erre jó a trigger. Úgy működik, hogy ha a bemenő jel elér egy bizonyos szintet akkor indul csak el a kirajzolás. Az eredménye, hogy álló képet fogunk látni, mivel periódusról periódusra a jelnek mindig ugyanabban a pontjában fogjuk elkezdeni a kirajzolást. Persze a jel pozitív és negatív irányba is kitér, ezért a trigger mindig állítható, hogy a felfutó vagy lefutó élre adjon jelet a kirajzolás indításához. Ezeket egy műszeren pár perc alatt be lehetne mutatni, valójában ha a fentiekkel tisztában vagy nagyon egyszerű használni. Ha használsz keverőt a setupodban akkor én a szkópot az egyik aux send-re kötném, így a kábelezést is kulturáltabban meg lehet oldani, de tulajdonképpen az sem baj ha közvetlen a szinti kimenetére kötöd (valahogyan párhuzamosítva, ha közben erősítőbe is megy) hiszen az oszcilloszkópoknak nagy, 1Mohm-os bemenő ellenállásuk van tehát nem terhelik be a szinti kimenetét.
  2. Ha nincsenek pro igényeid és tényleg csak az egyszerűség és olcsóság a szempont akkor tudom ajánlani a DSO138-at. Kicsi, olcsó és épp annyit tud ami az audio jelek megjelenítéséhez elég. Így néz ki működés közben: Egy csatornás azaz monó jelet fogsz látni rajta. Beszerezhető pl. innen: https://www.ebay.com/itm/Assembled-DSO138-2-4-TFT-Digital-Oscilloscope-Kit-DIY-parts-1Msps-probe/272359628596?var=571255697795 Lehet rendelni kit-ben és készre szereltet is, valamint igény szerint hozzá való egyszerű kis átlátszó dobozt is.
  3. Brevis

    Zaj-baj

    Külön kezelném a két dolgot, a kábel minőségét és a zaj forrását. Írtad ugye, hogy több összetoldott, másik kábellel nincs zaj. A zavarforrás ugyanaz. Ebből az következik, hogy van az a kábel amivel nem kapsz zajt. A lejátszó zaja sajnálatos de adottak praktikák amivel lehet csökkenteni. Egyébként melyik az a konkrét lejátszó típus?
  4. Brevis

    Zaj-baj

    A zajosabb kábelnek a kapacitásával lesz a baj. Jobban hanglova van az 50 Hz-re. Ettől még minden kábelre igaz, hogy minnél hosszabb annál nagyobb felületen érik a környezeti elektromos zajok, ezért ha lehet törekedjünk a lehető legrövidebb kábelezésre. Az, hogy a lemezlejátszó tápegysége vagy motorja nem árnyékolt kellőképpen az sajnálatos dolog, elég sok készülékben nem fordítanak erre figyelmet.
  5. Virus azonosat nem tudok de hasonlóképpen szólót igen: Serum, Spire, Synthmaster One, Sylenth1, ANA 2. Itt pl. egy konkrét supersaw összehasonlítás:
  6. Erre azért nem lehet egyszerűen válaszolni mert sok mindentől függ. Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínt egy újonnan fejlesztett torzító segítségével lehet elérni akkor a válasz nem lesz. Ha az új kütyüvel készített kívánatos hangszínhez alap feature-ket kell használni amit tud szinte mindegyik VA akkor igen. Részben... Pl. a nord lead 3-on (ami már nem mai megjelenés azért) ott van az "unison" poti, ami elég egyedien szól. Na ennek a karakterét melyik egyéb VA szintivel utánzod le? A virus szériákon (A-B-C-Ti-Ti2) megfigyelhető, hogy az utód mindig több lehetőséget nyújtott elődjéhez képest. Újabb modulációs lehetőségek, többféle szűrő modell, új effektek, több polifónia, új oszcillátorok. Ezzel együtt a hangzások is egyre összetettebbek lettek. Aztán csak kellett az újabb modell, mert ha követni akartad a trendeket vagy egyszerűen csak korlátozva érezted a lehetőségeidet akkor megvetted az újabbat. Amíg nem nagyon hódítottak teret a szoftverek. Mára már eléggé kimaxoltak minden lehetőséget. A mai vsti-k elég jól hozzák a virus féle hangzásvilágot, vannak hangszínek amikről nehéz megmondani egy A/B tesztben, hogy ez most a vas virus vagy vsti? Anno a drum and bass is részben úgy fejlődött hangzásilag ha jött egy újabb firmware az emu e5000 ultra samplerre, új fícsörökkel. Ma már persze nem annyira vas orientált a világ és azok a szoftverek is egyre jobban szólnak amik a felhasználó pc-jén futnak.
  7. Igen, de ettől a piac még elég nagy... Nálam az időhiány volt az ami a felesleg "lefölözésére" késztetett, és érdekes módon nem is hiányzik a 3 vsti-m mellé még további 20. Ahhoz, hogy gyorsan tudj egy zenével haladni, kevés cucc kell, azokat viszont jól kell ismerni.
  8. Van azért pár ritkább moduláció típus ami nincs mindegyikben benne. A másik meg, hogy nem mindegy milyen minőségben kódolják le ezeket. Ugyanazok a szűrőtipusok elég változó minőségben tudnak szólni különféle cégek termékeinél pl. A mininova az wavetable, nem "true" digit oszcis VA. Egyébként pont jó példa, mert a mininovában igen rossz minőségű az effekt szekció, a szűrője meglepően jó volt, a burkológörbének meg volt egyfajta "gyorsan kattanós" karaktere amit nagyon nem szerettem benne. Az én stílusomhoz való hangszíneket képtelen voltam vele készíteni. Bár volt, hogy meglepődtem mert jó combos hard kick-et tudtam vele csinálni, amit meg aztán végképp nem vártam volna tőle - erre az egy dologra használtam csak végül.
  9. Egy adott stílusirányzatot le lehet fedni 2-3 jobb vsti-vel, felesleges több. Azért tolják ennyire mert "tömegtermelés" zajlik már ezen a téren is. Mindig érnek az új impulzusok, hetente kijön egy színesebb, szagosabb, ízletesebb szoft szinti amivel el lehet szórakozni kicsit. A piacnak ez a része szerintem pont azokat célozza meg akik csak otthon eljátszadoznak a zenéléssel, akik ebből élnek azoknak megvannak a bevált módszereik és szoftvereik, inkább zenéket írnak a szórakozás helyett, mert az fogja a profitot hozni.
  10. Brevis

    Zaj-baj

    Ilyen távolságra szimmetrikus jelátvitel kellene. Az a tény öngmagában garantálja a zajokat, hogy 12 méter hosszú asszimetrikus kábelt használsz. (a link nekem nem működik)
  11. Brevis

    uad emuláció

    A lényeg épp itt van. Miért nem tudja az i7 (ha már annyira szuper erős a sparc-hoz képest) low latency-vel real time effektezni a bejövő jelet? Nem azért mert az UAD "gonosz" és nem csinálta meg csak azért is (megcsinálná más egyébként ha olyan egyszerű lenne), hanem mert eleve fut egy "qrva" nagy oprendszer azon a processzoron aminek ezer dolgot ki kell szolgálnia azon a gépen (latency issue) nem pedig csak számolgatnia pl. egy reverbet. A DSP processzorok nem svájci bicskák, azok egy dologra jók arra viszont a legjobbak. Használatukkal pontosan előre tervezhetőek és kordában tarthatóak a késések, nem lesz zsákbamacska mint egy pc-n futó oprendszer estében. Oké :) Tehát egyik is szoftver meg a másik is, szóval innentől kezdve nincs is különbség közöttük... hát akkor használjon mindenki valami free plugint, azt csókolom. Nem ez az "only thing". Az áramkörök működését modellezik le szoftveresen és épp it jön a képbe a szakértelem és a know-how. Nyilván előnyös az UAD részére, hogy "mellékesen" a dsp kártya egyben hardver kulcs is. De ez miért baj? Valljuk be, fordított helyzetben mi is kihasználnák ezt a lehetőséget. Egyébként meg ha annyira szar lenne az UAD, ha nem adna többet mint natív társai akkor a piac úgyis eltemetné idővel, marketing ide vagy oda.
  12. Ezeknél a kis keverőknél a füles kimenet jó eséllyel mindig zajos lesz, még ha a main out éppen nem is az.
  13. Brevis

    Nem azt hallod

    Ez csak egy újabb gumicsont Instrument-től, ne dőlj be neki
  14. Brevis

    Hangkártya csere

    Lehet láttad már de belinkelem ide is: cikk a végén a szürke-piros grafikon az érdekes a te szempontjaid szerint. A grafikon szerint a Scarlett 2i2 2nd gen jobb latencyben mint az UR22 mk2. A nyertes az persze az Apollo twin, csak "kicsit" több pénzért mint emezek.
×
×
  • Create New...