Jump to content
Ménemszól.hu

ProfesszorX

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    26
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    8

ProfesszorX last won the day on September 23

ProfesszorX had the most liked content!

Legutóbb az adatlapod nézték:

1.215 profil megtekintő

ProfesszorX's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator Rare
  • Dedicated
  • Week One Done

Recent Badges

21

Megbízhatósága

  1. hi, ProfesszorX,

    belépett egy troll a fórumra, és írt ereserhead-nek

     

    légyszi tegyetek vmit (pl töröljétek donaldrufus usert?)

    köszönöm

    Tius

  2. ProfesszorX

    Waldorf M

    Hát ez is lehetne egy magyarázat, de akkor - a több mint 10 éves - a G2-höz hasonlóan szintén nem túl sikeres - Nord Wave-vem az akkor most már "vintage"-nek számít? Mehet akkor az is 2500 euróért? Mert nyilván egy Gibson vagy egy Stradivari egyedi és megismételhetetlen hangszerek, lehetetlen őket reprodukálni, joggal kerülnek annyiba amennyibe. De nem is róluk írtam. Digiszintiknél azért nem hinném, hogy létezik két különböző módon megszólaló JD800… Max a karcolások száma, vagy a csúszkák kontakthibája különbözteti meg őket egymástól, vagy, hogy az egyiknek még megvan az eredeti doboza a másiknak meg nincs... És én erről írtam, hogy a digitális szintiket - szerintem - nem kéne felpakolni erre a “vintage” őrületre és eljátszani azt, hogy ezek most “műalkotások” mint egy Stradivari… Vagy akkor - infláció és “vintage” szavakkal rásütve, e logika mentén egy Korg Z1 vagy egy JP8000 megkaphatja szintén a 2500 eurós beárazást? vagy az csak a hasonló korú Waldorf Q-nak jár? Miért is? Mert sárga? Vagy mert valaki azt írja, hogy "ritka"? Oké de akkor ki határozza ezt meg, tessék mondani mi az a darabszám digiszintiknél, amikor kijelenti valaki hogy, márpedig ez “ritka VA szinti” úgyhogy műalkotás árba kerülhet? Mik a szabályok digiszintiknél, hogy az egyik lehet “vintage” (mondjuk a JD800) és akkor jár neki az extrém beárazás, amaz meg nem “vintage”, úgyhogy annak a túlárazása tiltott. De mindegy, mindenki gondolja úgy ahogy akarja.
  3. ProfesszorX

    Waldorf M

    Ebben igazad van Mangonel - bár említve volt a Waldorf M-ben az analóg rész - ez nem volt annyira kihangsúlyozva és valóban csúsztatásra adhat(na) okot mert… azért én az “analóg” szót sem használnám manapság minden pénztárcát kinyitó varázsigének, amikor már iszonyat telítve van az az oldal is. Innováció. Újítás. Szerintem azt kéne megfizetni, azért lehetne elkérni a pénzt. De a Walforf M reklámja ehhez képest kb úgy kezdődik, hogy “vissza a gyökerekhez”. Hát én nem akarok visszatérni az olyan szándékosan meghamisított gyökerekhez, ahol a régi XTK-t fennhangon 2500 eurós “szuperszintinek” próbálják beállítani egyesek. Legyen már egy korrekt, egészséges piac és ne csak egy sznob réteg által generált “hype” létezzen és diktáljon és írjon felül árakat a múltban és a jelenben, mert amit írtam - nevezzük “hipotézisnek” - ugyanez a mesterségesen generált “hype” - szerintem - igenis félrevezeti / elferdíti az árakat az új hangszerek esetében is. Pláne azoknál, ahol “visszatérnek a gyökerekhez”. Mert ez a “hype” vagy nem is tudom… inkább kufárkodás - ott bukik el, hogy már a digi szintiket is elérte. Mostanáig ugye az volt a “közmegegyezés”, hogy kizárólag a vintage analóg szintik voltak azok, amik megkapták a maguk patináját, rajongását, ugye lettek a “szentképek” - olyan analóg szintik, amiknek nevét csak háromszori fogmosás után, mély áhitat közepette engedélyezett csak kiejteni. Olyan árakon adták-vették őket mint a méregdrága festményeket - és ezt akkor mindenki elhitte, hogy ez így tök rendben van, tök oké, hiszen analóg meg a patina meg a minden és ettől lesz majd kurvajó minden zene. Erre itt van tök ugyanez a hype, pepitában, csak épp digi szintik esetében! És nem is ilyen “anniversary edition” cuccoknál, hanem a “legmezeibb” digi szintiknél, mint amilyen a JD800. Bocsi Blank - miattad megjegyzem, itt nem a hangszerrel van a baj, csak tényleg a JD800 az egyik legjobb példa erre az őrületre - mert itt az a gond, hogy valaki komolyan beáraz egy digiszintit 2500 euróra, mikor ott - ha nagyon de nagyon kéne a JD800 - akkor ott van a Roland Cloud-on szoftverben! Nincsenek már értelmes szavak erre a mérhetetlenül mohó, szándékosan generált délibábra, ami fogadja az embert szintetizátor ügyben. De persze simán lehet, hogy nincs semmilyen összefüggés. Nincs mesterséges hype, az árak úgy jók ahogy vannak - minden fasza - és lehet, hogy kizárólag az analóg rész meg a híres német precizitás nyomja meg Waldorf M árát is (oké az öngyulladó BMW-k korában a német precizitás rész egy kissé fals). Bárki gondolhatja így is, én csak a helyzetet írtam le és azt, hogy szerintem komoly a baj és emiatt érdemes átgondolni minden szinti vásárlást, akár kétszer, háromszor is, és mérlegelni, hogy mi kell, mire kell, minek kell - mi az ami esetleg akár szoftverben is elérhető, mik az alternatívák, stb. Ennyi. Mert a bolondéria így vagy úgy, de elérte a digi hangszereket is… ui: a Roland Cloud-ot benéztem, mert nem a Legendary alatt van a JD800, hanem a VA szintikhez tartozó Zenology-ban - de a lényegen nem változtat azt hiszem
  4. ProfesszorX

    Waldorf M

    Az a 8 hang polifónia tényleg érdekes. De nyilván ők jobban tudják... Én már rég elvesztettem a fonalat a digitális szintikkel kapcsolatban, hogy mit merre meddig... már beárazás szinten se világos. Egy Argon is 8 hang, de nem is 1800 EUR az ára (Ok nincs benne analóg szűrő, ajjajj). Nade az XTK-ban sincsen haha. Nem akarok ezen tovább rúgózni de - mégis - basszus nyilván ha a gyártó is ezt látja, hogy nézdmár, a hülyéje elviszi a full digit XTK-t 2500 euróért, akkor sanszos, hogy megnyomja az új cucc árát. És én értem, hogy az XTK-nak extrém narancs festése van és a "hullámtábla" lassan olyan szent szóvá válik mint az "analóg", de még ha ki is vesszük az értelmet meg a logikát, a 2500 EUR még úgy se stimmel! Nagyon gáz, nagyon beteg. Vagy 2000 euróért egy JD800?? Ami még csak nem is ritka?! Biztosan velem van baj - még nekem is volt régen JD800-am - azt konkrétan ingyen se szerezném be újra, mert csak foglalná a helyet a vitrinemben. Vagy Nord G2 szintén 2500 EUR (jesszusmária)... Nem műalkotás ez basszus, hanem egy bukott digisznti amit kb ha X ember tud értelmesen használni a zenéjében, de a legtöbbje max csak nézegetni tudja az üvegfal mögött, hogy deszépen világít a setétben! Komolyan műalkotás árakon passzolgatnak digitális szintiket?? Ja tudom. "Ritkaság" - ezt a bűvös szót is beteszem a "hullámtábla" meg az "analóg" hívószavak mellé. Szóval amikor odajutunk, hogy egy szűk balfasz, de cserébe gazdag réteg behype-olja egymás közt ezeket a digitális szintiket (az analóg csecseken csüngés már tényleg nem is érdekel) és akkor random mód bemondja jóskapista, hogy "hát ez akkor legyen mondjuk kétezeröccá mer tudod, tök ritka, narancssárga, nem jutsz hozzá, meg hát a hulláááámtábla tudod mint a szérumban csak ez tudod ez VAS - ez sokkal komolyabb. Ez ennyit ér, hát látod az internyeten is, nem?" És a másik okos műértő komoly arccal megveszi, mer neki az csak zsebpénz. Szóval, hogy itt tartunk használt - még csak nem is analóg - hanem full digitális cuccokkal kapcsolatban, az nagyon nem egészséges. Akkor ott már tényleg komoly baj van. Lehet, hogy tévedek - nem érdekel amúgy ha igen - de el tudom képzelni, hogy ez valamilyen módon kihat az újonnan kijövő digi szintik értékére / beárazására is. És ez szopó annak, aki mondjuk tényleg szívesen zenélne egy ilyen hangszeren, egész véletlenül.
  5. ProfesszorX

    Waldorf M

    Reméljük az új jövevény nem fogja komolyan befolyásolni a Microwave XTK 2500 eurós használpiaci értékét.:) Nehogy véletlenül zavar támadjon szegény "gyűjtők" körében és egy centtel is olcsóbban jussanak a vitrinbe kirakott, sosem használt hangszerükhöz. (Mert akkor a fölös pénzüket még véletlenül a koala macik megmentésére kéne fordítaniuk).:)
  6. ProfesszorX

    KORG 2020 - Wavestate

    Tény és való, a NW1-ben azért bugok nem voltak (2010 óta megvan) - igaz elég puritán hangszer. Csak kérések voltak a gyártó felé - de mindegy.. csak sokkolt az NW2 ára.:)
  7. ProfesszorX

    KORG 2020 - Wavestate

    Ez a Wavestate 2.0 frissítés tök jó példa lehetne más gyártók számára is: Annak idején a Nord Wave 1-hez nem voltak egetrengető felhasználói kérések, hogy milyen frissítéseket lehetne még betenni abba a szintibe (még olyan felhasználói ötletek is felmerültek, hogy fizetnének az upgrade-ért csak legyen már valami). De ehelyett nem történt semmi csak jó pár évre rá, inkább kihozták a majd 1 millás Nord Wave 2-t. A NW2 tényleg gyönyörű, valóban ott van minden feature (nemcsak az NW1-hez tartozó akkori kérések, hanem sokkal több) csak hát annyiba kerül, amennyi. Luxus kategória az elitnek. A Korg meg eközben simán képes egy nagyobb frissítést adni az eredeti szintijéhez a felhasználók kérései alapján? Ezért tényleg jár a dícséret a Korg-nak.
  8. ProfesszorX

    Nord Swing!

    A modulár - vagy inkább az ehhez tartozó hype-hoz kapcsolódva - egy apró érdekesség (szigorúan a Nordoknál maradva): a G2 Modular használt piaci ára 2000 EUR fölött kezdődik és a határ a csillagos ég. Míg mondjuk egy szintén legacy Nord Wave 1 (ami lényegében egy igásló, és simán viszi a fenti swing mintákat is - és egyébként minden mást is) már 1000 EUR alatt beszerezhető.
  9. ProfesszorX

    Nord Swing!

    Csak kiegészítésként: Az előzőekhez hasonlóan a Swing library a régebbi 2.0 formátumban is letölthető, így legacy hangszereken is tökéletesen használhatóak, pl Nord Wave 1 vagy Stage 2.
  10. ProfesszorX

    E-MU hangkártyák

    Szia! Köszönöm, megpróbáltam, elvileg mindennek klappolnia kéne, de sajnos nem megy. Most azon agyalok, hogy visszateszem az XP-t, azzal tényleg semmi gondja nem volt a 1820M-nek. Hátha úgy működni fog.
  11. ProfesszorX

    E-MU hangkártyák

    Sziasztok, remélem jó topicba írok (én a hangkártya miatt gondoltam ezt ide tenni).EMU 1820m kártyát használok, Win7 64 bit-en. A hangok 48 kHz-en szólnak és úgy tűnik (tűnt), hogy minden rendben működik.Vettem egy Stormdrum2 hangkönyvtárat. A telepítés (64 bites verzió) majd authorization rendben lezajlott. Stand alone módban indítottam el a programot, majd beállítottam az EMU ASIO-t. De a probléma az, hogy sajnos egyáltalán nem szólal meg a betöltött hang (automatikusan visszaugrik 44.1 kHz-re és nem is engedi visszaállítani 48 kHz-re, mert a sample rate és a buffer size ablakok szürke színnel el vannak sötétítve). Az EMU pedig 44.1 kHz-en egyáltalán nem szólal meg a számítógépemen...Ez valószínüleg az én bénázásom. Én az 5 Jul 2011-ben kiadott driver-t tudom használni, mert a 14 Jul 11-es driver-t nem engedi felinstallálni Windows kompatibilitási probléma miatt. Lehet, hogy inkább egy új hangkártyát kéne vegyek? Vagy mégis valami telepítési problémáról lehet szó? Az SD2 nem írt kis semmilyen hibaüzenetet. Az iLok szintén rendben működik, a hangokat betölti, csak éppen nem szólal meg. Szóval nem értem. Találkozott már valaki hasonló problémával?
  12. És az LFO vezérelt macska is jó volt...
  13. Ebből a mezőnyből a macska került ki győztesen... a második Vangelis.
×
×
  • Create New...