Jump to content
Ménemszól.hu

Kibu

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    10
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    2
  • Ennyit fórumozott

    118d 1h 11m 5s

Kibu last won the day on November 15 2012

Kibu had the most liked content!

Megbízhatósága

6 Semleges

Kibu tagunkról:

  • Rang
    Talpas

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.metropolstudio.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kibu

    Roland D-50

    Eladó egy legendás Roland D 50, szuper állapotban, felújított billentyűzettel, friss elemmel, kemény tokkal. 140.000.- Ft. 06308555365 gabor@metropolstudio.hu
  2. Kibu

    Roland D 50

    Eladó egy legendás Roland D 50, szuper állapotban, felújított billentyűzettel, friss elemmel, kemény tokkal. 150.000.- Ft. 06308555365 gabor@metropolstudio.hu
  3. Kibu

    -10

    Clavia Nord Lead 2X: Használt, jó állapotú, néhány karc, Clavia gyári puha tok: 260.000.- Ft. Roland Gaia SH1: Csak stúdióban használt, jó állapotú, gyári dobozzal, leírással, gépkönyvvel: 110.000.- Ft. Roland D50: Használt, teljesen felújított (billentyűzet, mikrokapcsolók, elem), kemény tok: 110.000.- Ft. Roland Scooper Modular Scatter: Vadonatúj, egyszer használt, összes tartozék, full garancia: 80.000.- Ft. Akai MPC 2000 XL SE1: Nagyon ritka, gyűjtői darab, összes bővítéssel, beépített Zip drive + külső USB-s Zip drive, + MFC Mount Kit: ajánlatokat várok. Képeket, információkat kérésre küldök, csere- és alkuajánlatokat szívesen meghallgatok. gabor@metropolstudio.hu 06308555365
  4. Kibu

    Szintilomtalanítás

    Clavia Nord Lead 2X: Használt, jó állapotú, néhány karc, Clavia gyári puha tok: 270.000.- Ft. Roland Gaia SH1: Csak stúdióban használt, jó állapotú, gyári dobozzal, leírással, gépkönyvvel: 120.000.- Ft. Roland D50: Használt, teljesen felújított (billentyűzet, mikrokapcsolók, elem), kemény tok: 120.000.- Ft. Roland Scooper Modular Scatter: Vadonatúj, egyszer használt, összes tartozék, full garancia: 80.000.- Ft. Akai MPC 2000 XL SE1: Nagyon ritka, gyűjtői darab, összes bővítéssel, beépített Zip drive + külső USB-s Zip drive, + MFC Mount Kit: ajánlatokat várok. Képeket, információkat kérésre küldök, csere- és alkuajánlatokat szívesen meghallgatok. gabor@metropolstudio.hu 06308555365
  5. Kibu

    Mackie DL 1608 keverő teszt

    “- Mi a külföldi sztár első mondata a színpadon az első szám után? - Helló Budapest, szuper, hogy ennyien eljöttetek, érezzétek jól magatokat, rock’n’roll!!! - És mi a magyaré? - Egy kis éneket kérnék a monitorba!” Valószínűsítem, hogy az elsők között voltunk, akik Iphone-ról kevertek koncertet Magyarországon (megj: itt most MÉG NEM A DL 1608-ról, hanem azt megelőző "barkács" időszakról ír, amikor a számítógépet távvezérelték iPhone-nal! A DL-nek iPAD-re van szüksége, és nem iPhone-ra - a szerk.) ; a történelmi eseményt videón is megörökítettük, ahol jól látszik Sándor Dani hangmérnök barátom éppen felrobbanni készül, mert pont a lábdob csatorna ragadt be a remote alkalmazásban (egyébként a lánc: Iphone, Pro Remote app, wifi, Macbook Pro, Motu 828). A “keverés” persze sűrű idézőjelek között értendő: nem volt hangszínezési, dinamikaszabályzási lehetőség, viszont az arányokat szépen lehetett (volna) húzgálni. A koncert után elmenekültünk, fáradalmainkat egy benzinkúton hevertük ki, és jó időre elfelejtettük a “nézőtéren csajozva keverek” dolgot. Habár a mobil eszközökben hamar megjelentek a különböző (táv)vezérlésre használható alkalmazások (pl. TouchOSC), mégsem találkoztunk gyakran ezzel a megoldással a gyakorlatban. Ez egyrészt a különböző, főleg inkompatibilitásból adódó problémáknak, másrészt a zenészek-technikusok idegenkedésének, harmadrészt a technológia viszonylag magas árának volt köszönhető. Néhányan, főleg tőlünk nyugatabbra megfordult kollégák anekdótáztak párás szemmel iPad-ekkel szaladgáló monitorkeverősökről, de a sztorik után, a cigit elnyomva, visszafordultak a jó öreg analóg konzolok elé, és kezdődhetett az “egy kis éneket kérnék a …”. Szóval a digit pultok iPad-del történő vezérlésének technológiája eddig is létezett, de csak a Mackie DL 1608-cal került elérhető közelségbe, ráadásul egy kisméretű, jó minőségű univerzális készülék formájában. A DL 1608 ára éppen 1/6-a a legkisebb iPad-del vezérelhető digitális pultnak; köszönhető ez többek között annak, hogy a gain szabályzók és a füleshangerő poti kivételével minden beavatkozást a keverőbe csúsztatható (vagy wifin keresztül, távolról csatlakozó) Ipaden végezhetünk el. Természetesen ez a DL 1608 legnagyobb attrakciója: akár 10 Ipadet is csatlakoztathatunk egy konzolhoz, megvalósítva ezzel a majdnem ultimate próbatermi-színpadi-stúdiós monitorkeverő ideálját. A majdnem is csak azért majdnem, mert egy összesen 8 kimenettel rendelkező pulthoz nyilván nincs különösebb értelme 10 külön vezérlőt használni; viszont ez a lehetőség világosan mutatja, hogy a jövőben a Mackie komolyabb pultokat, vagy akár egy komplett termékcsaládot is építhet erre a (ne féljünk kimondani) forradalmi technológiára. A pult maga a jól megszokott Mackie színvonalat hozza, az előfokok, a kimenetek és a beépített effektek minősége kiváló. Apropó effektek: mind a 16 csatornán 4 sávos full parametrikus EQ, gate ÉS kompresszor található, a master csatornán grafikus EQ és dinamikaszbályzó. Reverb, delay, sztereó felvételi és lejátszási lehetőség, 6 aux, és digitális pult révén nyilván snapshot mentési lehetőség; ennyit a száraz adatokról, és akkor kapcsoljuk be. Használat közben az Ipad hihetetlenül jól viselkedik (azért volt bennem egy csöpp kétely): rövid megszokási fázis (kb. 2 perc) után ugyanúgy kezeli az ember, mint egy hagyományos pultot, szépen működik a mutlitouch (nagyon fontos!), gyors a scrollozás és az ablakok közti váltás, szóval pöpec. A fejlesztők nagy gondot fordítottak a vizuális visszacsatolásra; a szoftver gyakorlatilag az összes lényeges információval ellát az adott csatorna állapotáról, pl. EQ görbe, bemenő jelszint, de még a kompresszor gain reduction értéke is! Csatornánként egyébként mindössze három ablakba botolhatunk: EQ, dinamika, reverb-delay; az ablakokat az EQ gomb megnyomásával, majd az ablakok fel-le görgetésével érhetjük el (csak azért írom le, mert elsőre nem mindenki (senki sem) találja, hogy hol van a csatorna kompresszor). A másik dolog, amit senki sem talál, hogy hova veszi az app a record után elmentett fájokat; nos ezek az Itunes audio note-jai közé kerülnek. Ezzel viszont vége is a rejtélyeknek, minden más pofonegyszerű, a gépkönyvre semmi szükség, bár vicces stílusa miatt (mostanában a Mackie-nél folyton jópofáskodnak, lásd a ) érdemes egyszer elolvasni. A DL 1608 számomra legnagyobb előnye, hogy nagyon univerzális, rengeteg feladatra használhatjuk, sőt, több Ipad-del egy időben több darab eszközt is kiválthatunk vele. Használhatjuk, mint: - kis klub (16 bemenetben gondolkozzunk!) FOH és egyben monitor mixere; - csak monitor mixer, külön állítási lehetőséggel minden (Ipad-del rendelkező) zenész számára; - színpadi personal mixer (főleg dobosok és billentyűsök számára); - ideális próbatermi keverő (felvételi lehetőség!); - nagyobb hangstúdió monitor keverője; - homestúdió mixer; - és mivel kicsi és hordozható, akár mindez egyszerre. Ha lenne Ipadem (és főleg, ha nem lenne még hozzá semmilyen dokkolóm), azonnal magamévá tennék egy példányt, elpasszolva az eddigi színpadi és próbatermi keverőmet. Viszont elkezdetem böngészni az Apple fórumokat használt Ipad után, szóval ami késik, nem múlik! (A képek sorrendben: 1.: az első bekapcsolás, 2.: betanítás 10 másodpercben, 3.: a művésznő a saját arányait és effektjeit vezérli, nagy megelégedéssel.)
  6. Sajnos nem engedi valamiért megnéznem a thread-et (pedig regisztrálva vagyok), de biztos nem az enyém, annak jó helye van itt... Miért, érdekelne eladó MCI?
  7. 2011. dec. 14-én tartottuk a Metropol Stúdió "avatóját" (bár a hely már két éve működik, whatever, én a születésnapomat is inkább nyáron tartom február 14. helyett...). Az esemény különlegessége (a liszttel teleszórt notebookon elhelyezett világító Szűzanya mellett) az Erik Sumo Band (mint később kiderült, egyik utolsó) koncertje volt. Az eseményt stúdióban helyet foglaló kb. 20 fős közönség részvételével 22 sávon rögzítettünk a stúdió frissen felújított MCI JH 528 keverőpultjának és 2 db Apogee AD 16X-nek köszönhetően. A műsort kétszer játszották le a srácok, a kettő között Sellyei "Silk" Tamáska mondott néhány keresetlen szót az egybegyűlteknek. Az esemény Facebook-oldala további részletekkel itt található: https://www.facebook...09800085708934/ Itt pedig az összefoglaló videó: Amúgy meg: www.metropolstudio.hu
  8. 2011 változatos szónikus feladatokkal lepett meg: installáltam hangrendszert sivatagban, hangszereltem kuplét ágyban, írtam egy könyvet (megjelenés remélhetőleg jövőre, esküszöm, nem miattam csúszik), mastereltem high-end cuccokon és plug-ineken, kevertem vintage konzolon és olcsó HD-recorderen; közben tovább építettem saját stúdiómat (és mindeközben csak egyszer voltam a balesetin, vö. ügyeletes orvos: "miért fúr szombat este? "). Emiatt a listám csapongó, szubjektív, hiányos, szigorú, de igazságos. Legjobb hangkártya: MOTU 828 MK3 Nem a legjobban szóló hangkártya a világon, mégis, a kis MOTU (nem, nem román cég, ahogy egyszer egy gyanakvó ügyfél kérdezte) kb. három éve hű társam, és a legváltozatosabb szituációkban teljesített kiválóan; volt már hangkártya, routing központ, AD-DA konverter, effekt-processzor, keverő; még Iphone-ról vezérelve is kevertünk vele koncertet. Ja, és kibírta a nevadai sivatagot! Legjobb MIDI kontroller: AKAI MPK Mini Évek óta vagyok kínban amiatt, hogy nem találok megfelelő MIDI billentyűzetet. Nem kell sokat tudnia: legyen szép, okos, kicsi (hátizsákba notebook mellé!), jó billentésű, strapabíró, olcsó, legyenek rajta kontrollerek, és dobpadek. Sok hezitálás után az AKAI MPK Mini mellé tettem a voksomat; egyenlőre bírjuk egymást, hogy hosszútávú lesz-e a kapcsolat, az majd kiderül. Legjobb szoftver hangszer: Native Instrument Komplete 8 Hiszek abban, hogy valaki nem véletlenül lesz harsonás, basszusgitáros, vagy hegedűs; éppenezért nem véletlen az sem, hogy valaki szoft- vagy hardverpárti, és azon belül is milyen eszközöket kedvel. Engem a szoftver hangszerek sohasem inspráltak igazán egy igazi, színes-szagos hangszer mellett, de ha (bizonyos okok miatt) kell ilyeneket használni, akkor jó ha sok van belőlük, sok gyári hangszínnel, jó minőségben (precíz programozás, jó minták) és elérhető áron; na, ez a csomag ilyen. Legjobb zenei szoftver: Ableton Live 8 Hagyományos stúdiózásra vannak ennél jobb szoftverek, de ezzel lehet zenélni is. Élőben. Két-há-és! Legjobb szintetizátor (billentyűs hangszer): Clavia Nord Stage 2 EX A Clavia-t lehet utálni amiatt, hogy abbahagyták a komolyabb szintézis-fejlesztést (Modular, Lead), viszont ezenkívül elképesztően zseniális, amit csinálnak. Manapság, amikor a nevesebb cégek is ocsmány dobozokba szerelt ötforintos pécéken futó bugos szoftvereket hívnak szintetizátornak, akkor van néhány őrült viking, akik nem átallnak HANGSZEREKET gyártani, ZENÉSZEKNEK. Ez ilyen, dugd be, és játssz! Legjobb effekt plug-in: Universal Audio UAD-2 Szinte bármelyik. Tényleg. Neve, Manley, UA klónok... Zsír, zsír, zsír. Legjobb mikrofon előerősítő: AMS Neve 1073 Sajnos itt már nincs mit kitalálni. Legjobb effektprocesszor (hardver): Eventide Pitch Factor Nem tudok (akarok) sokat beszélni róla, tekerd meg, és táncolj. Legjobb keverőpult: Fogalmam sincs. Mintha ezt a berendezést a gyártók néhány éve nem vennék elég komolyan; ok, a stúdióban betöltött szerepe az évek folyamán degradálódótt, de hogy ennyi vacak minőségű keverőpult van a piacon, az megdöbbentő. Ha választani kell, talán a komolyabb Mackie-k. Vagy valami megbecsült vintage. Versenyen kívül: Érzem, hogy évek óta a tartó küzdelmem a sötét oldallal a végéhez közeledik. Érzem, hogy találok végre egy hordozható, jól szóló, hangos és olcsó billentyűmonitort. Érzem, hogy QSC K10-nek fogják hívni (és nem K12-nek, mert az már nehezebb). A szilveszteri bulin kiderül.
×
×
  • Create New...