Jump to content
Ménemszól.hu

CR3P

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    51
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    3
  • Ennyit fórumozott

    12d 10h 7m 27s

CR3P last won the day on April 2 2015

CR3P had the most liked content!

Megbízhatósága

3 Semleges

CR3P tagunkról:

  • Rang
    Káplár

Legutóbb az adatlapod nézték:

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. CR3P

    Mixing/Mastering

    Egyetértek veled! Sajnos egy jobb kocsi ára körül mozog egy komolyabb monitor, ami képes lemenni olyan mélyre, ahol a subok vannak. Szerencsére nekem van lehetőségem meghallgatni az anyagom (ha szükséges) nagy stúdióban, nagy spektrumú hangafalakon. Hát szoktam néha sírni, hogy mennyire túlnyomom a mélyeket az otthoni kis közeltéri moncsikon. Köszönöm a segítséget!
  2. CR3P

    Mixing/Mastering

    Jogos, hogy kihagytam a szobát! Ugyanabban a szobában vannak egymás mellett. A subbal az a bajom, hogy engem bevisz az erdőbe. Bevallom férfiasan, hogy nem tudok jó mixet készíteni, ha van mély láda a setup-ban Pancser vagyok, tudom....
  3. CR3P

    Mixing/Mastering

    Ennyire nem kérdezhettem nehezet
  4. CR3P

    Mixing/Mastering

    Sziasztok, Lenne egy mixing problémám, amivel szerintem már mindenki találkozott, de sehol nem lett ez megvitatva, talán túl intim, és sokat árul el a személyes technikából? Majd kiderül... Szóval attackról, pontosabban a tranziensekről van szó. Ha "zárt" hangszórón csinálom a mixet, akkor a tranziensek élettelenek, puhák, és maszatosak lesznek azokon a hangszórókon, amelyek rendelkeznek reflex nyílással. Példa: Mondjuk, ha a mixet vmelyik Genelec-en csinálom, és meghallgatom pl. vmelyik Mackie MR szérián, akkor a Mackie-n rohadt életlenül szólnak a tranziensek, ha a Mackie-n keverek, akkor meg a Genelecet hallgatva lesz túl sok a tranziens. Ha belövöm a kettő közé, akkor se a Mackie-n, se a Genelecen nem tetszik igazán. Persze tudom, hogy a mixing lényege a kompromisszum, és hogy mindenhol jól szóljon, de akkor is. Melyik típusú monitornak higgyünk? Mire érdemes lőni a mixet? Inkább a reflexnyílással ellátott hangfalon legyen ütős, vagy a zártakon? Miből van több az otthoni felhasználóknál? Előre is köszönöm
  5. CR3P

    Korg Minilogue

    Már egyre jobban érdekel a videó! Nem tudlak titeket helyre tenni TV ügyben, mert még annyi infom sincs róla, mint nektek! hehe... Nem gúnyból írtam, csak mókás, hogy a szinti mellet egyfajta oldalágként még a TV elektronika is képbe került.
  6. CR3P

    Korg Minilogue

    Annyira klassz, hogy egy low budget szintiről jöttem ide okosodni, és és végül a TV-kből doktoráltam. Ezért imádom ezt a fórumot Egyébként szerintem _cutoff-nál a pont, mert ez az igazság "Akinek újítás kell az miért egy kompakt, budget analóg cuccban keresi azt?". Sajnos a videót még nem hallottam, de egy valamit nem értek... Nem merész dolog egy youtube minőségű videó alapján megítélni a szinti hangjának a minőségét? Szerintem ezt élőben kell hallani, mondjuk egy Genelec 8040-en, aztán ha ott is vérszegény, akkor jogos a becsmérlés!
  7. CR3P

    Mixing/Mastering

    Megtennétek, hogy megírjátok ide, hogy a 7-es is produkálja-e a jelenséget! ...Mert ha nem, akkor van értelme upgrade-elnem! Hálás köszönet!
  8. CR3P

    Mixing/Mastering

    Köszi Töfi az infót!
  9. CR3P

    Mixing/Mastering

    Köszi a tippet! Hát egyelőre ennél jobb megoldásra én sem jöttem rá!
  10. CR3P

    Mixing/Mastering

    Sziasztok, Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes, amivel még nem találkoztam, vagy csak nem figyeltem fel eddig rá. Ha Cubase-ből (5-ös verzsön) sima WAV-ba renderelem ki a masterelt zenét, akkor a vég-limiter margin beállítását csak akkor hajlandó betartani a rendszer, ha real-time módban renderelek. Ha nem real-time a rendering típusa, akkor 1-2 dB-lel simán túl ugrálja a peak megadott értéket. De tovább megyek... Ha MP3-ba renderelek, akkor tök mindegy real-time, vagy normál a rendering típusa, mindig túllépi a kirenderelt anyag a margin beállításaimat. Először a limiter-re gyanakodtam, de aztán visszapakoltam azt a WAV-fájlt, aminek tökéletesen, konstansan -0,1dB volt a peakek maximális értéke, hogy abból rendereljek MP3-t, és láss csodát, akkor is felszaladt a peak +1-2dB környékére. Ezt már végképp nem értem... Nincs semmilyen beavatkozás a visszatöltött sávba, ergo ugyanannak kellene kijönnie, mint ami bement, csak MP3 formátumban. De nem az jön ki. Ki tudja, hogy miért? Mert én nem.... Hálás köszönet a helpért!
  11. CR3P

    Milyen keverőt vegyek?

    Ejj, de mocsok vagy! Ámde én nem ettől vártam a vastag analóg hangzást, de jó kis alternatívának tünt az UAD mellett egy pult beszerzése otthonra, de már ezt nem mosom le magamról! Btw keverők specifikus hangjának nem ismerete, nem vonja maga után automatikusan a hozzánemértést, hisz lehetsz te jó sofőr attól függetlenül, hogy nem ültél még Ferrariban... KÖSZI MINDENKINEK A SEGÍTSÉGET!
  12. CR3P

    Milyen keverőt vegyek?

    Hát pont ez az, hogy a digitálisban tökéletes az összegzés, és én pont ezt a sterilitást kívánom száműzni bizonyos projektekben. Ahogy fentebb is írtam, hogy az analóg összegzőt rockosabb, és metál témák összerántására használnám, mert nekem ez adja meg azt a plusz karaktert, amit a digitál nem tud. Szóval itt abszolút egyetértünk! A big label sound-dal kapcsolatban is oké, amit írsz. De hát ennek komoly anyagi vonzata van, így a kérdés csak az, hogy low-budget lehetőségekkel van-e alternatíva az UAD-on kívül. A válasz: NINCS. Egy kérdés AD... Itt most jól kiveséztük, hogy nekem miért nincs szükségem keverőre, de az kifejezetten érdekelne, hogy nálad mi indokolja a VLZ-t? Abszolút egyetértek veled Töfi, hogy rockosabb dolgokra a TC cuccai nem nyerőek. De a summing mixer ügyében picit félreértettek. Nem azt mondom, hogy csodafegyver, ami azonnal kell, hanem azt hogy meglepet, hogy ennyire "elutasítóak" a szakma vele szemben, pedig azt gondolom, hogy a rockosabb, metálosabb dolgokban kell az analóg jelút, mert az adja meg a zamatát a hangzásnak (legalábbis nekem). Ezért vetettem fel, hogy az UAD mellé jól jöhetne egy ilyen is, de ez inkább kérdés volt, mintsem kijelentés. De, ha azt mondjátok, hogy az UAD olyan über faszán utánozza a komoly cuccok karakterisztikáját, hogy nem kell mellé summing, akkor elhiszem, hisz Ti már dolgoztok ezzel.
  13. CR3P

    Milyen keverőt vegyek?

    Tudom, hogy nem lesz hangosabb a zeném a keverőtől, természetesen a hangerő-növekedést a bus-okon elhelyezett dinamikai eszközöktől reméltem, hátha jobban bírják a végletes beállításokat, és nem kezdenek el olyan hamar torzítani, meg csörögni, mint a szoftverek. Ugyanis hiába űzöm már lassan 10 éve a lekeverés/masztering művészetét, de egy hajszállal mindig elmarad a kész mixem a big label hangzástól. Ugyan RMS-ben nem maradok el a nagyoktól, de valahogy mindig olyan "műanyag" utánérzésem van a saját produktumoknál. Gondoltam, ha nem bináris környezetben összegzem a sávokat, akkor ez eltűnik az analóg routingok karakterisztikájából adódóan. Érdekes... hogy ez vitatéma... Nem gondoltam volna. Persze rossz mixen semmi nem segít, csak az újrakeverés. De azt ne mondjátok nekem, hogy a Cubase keverője felveszi a versenyt egy jobb analóg összegzővel? Ez nekem sarkosítva olyan, mintha magát az analóg technológiát kérdőjeleznénk meg.
  14. CR3P

    Milyen keverőt vegyek?

    Hmmm... Hát igen! Sejtettem, hogy ezt a választ fogom kapni, mert én is erre jutottam, ezért is írtam le ennyire hosszan a felhasználási körülményeket, ill. zártam ki az UAD-ot kapásból, de úgy látszik, hogy ezen a szinten nincs alternatíva az upgrade-re. Egyébként Zongilog kérdése jogos? Abban a kontextusban, hogy a TC DSP-k és az UAD között van akkora különbség, hogy érdemes legyen pluszba UAD-ot is beszerezni? ...Mondjuk kompresszor/limiter kérdésben biztos, hogy jobb az UAD, mint például a TC Fabrik C-je , ami eléggé gyengécske szerintem. Viszont zengetők terén már nem lennék ennyire biztos az UAD-ban, mert a TC Reverbjei iszonyatosan jól szólnak, az UAD itt is felveszi vele a versenyt? Egy olyan kombóhoz mit szóltok, hogy UAD pluginekkel bővítem a szerkóm, s beiktatok még egy jobb fajta summing-mixert? Mondjuk valamelyik Neve, vagy még mi jöhet szóba?
  15. CR3P

    Milyen keverőt vegyek?

    Először is köszönöm a gyors választ! Valóban nem adják olcsón a digitális keverőket (habár külföldi site-okon jelentősen olcsóbbak), de megéri költeni rá, vagy egy idő után úgy is kifogod dobni a digit kompikat, meg EQ-kat, mert a végállomás az analóg világ, vagy verseny képes mondjuk egy Tascam-DM3200 effektparkja a vele egy kategóriába eső analóg társaival?
×
×
  • Create New...