Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.724
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    96
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on December 22 2019

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

516 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.671 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    Melyik a befutó?

    Üdv! 23 évig zenéltem country-rock zenekarban. Szénné csereberéltem a hangszereimet. Az első olyan hangszerem amire azt gondoltam, hogy ez igen, ez már komoly, ettől leesik mindenkinek az álla és büszkén, remegő kézzel tettem fel az állványra amikor bemutattam a zenekaromnak, az a KORG Trinity volt... 1-2 próbát és 1 koncertet élt meg és elvérzett, még úgy is, hogy az orgonára egy BOSS RT-20 Rotary effektet használtam. A zongorája értékelhetetlen volt... az orgonái szó-szó, elmentek az említett Leslie szimulátorral. Egy KORG X50-el már meg voltam békülve, szintén az említett Rotary effekttel... Az akusztikus zongorája ennek használható volt, az EP-k és az orgonák is több karaktert adtak. Ezt a típust azonosíthatjuk a TR61-el... Szóval ha a három KORG közül kellene választani, akkor én is a TR61-et emelném ki. De csatlakozom az előttem szólóhoz... az igazi áttörést nálam egy ROLAND VR09 hozta meg. Qrva jó hangszer színpadra. Használtam még egy blues-rock-funky zenekarban is. A hirdetett 185 ezer forintért remek vétel... csak rá ne repüljek Azóta nálam kicsit változtak a zenekari szelek, így most egy (szintén az előttem szóló által említett) ROLAND Juno Stage csücsül otthon és azon felül egy YAMAHA MX61 és imádom mindkettőt... ilyeneket is nagyon melegen merek ajánlani. Az említett KORG-okban én személy szerint nem gondolkoznék... max gothic metál zenekar esetén. Blues-rock zenekarban az előttem hozzászóló tippjeit jónak tartom: ROLAND VR-760, VR09, Juno Stage, megtoldanám YAMAHA MX61-el, NORD Electro2-vel és KURZWEIL PC361-el a felsorolást. De ha ragaszkodsz a KORG-hoz, akkor a három közül a TR61.
  2. Koródi Csaba

    Behringer TD-3

    Ráadásul az első majd’ 1 perc azt mutatja be, hogy hogyan hánnyunk fittyet minden józan paraszti logikára és tépjünk egy dobozt a lehető legszerencsétlenebb módon Valaki bontott már így dobozt?
  3. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Nem véletlenül írtam hogy "ezek a kategóriájú" hangszerek nem fogják ezt modellezni... nem erre valók... avagy nem annyibba kerülnek Azt most hagyjuk hogy "van bennük valamiféle" insert effekt, meg külön layeren "fel lehet hangosítani"... az szerintem a szemfényvesztésnél is gyengébb próbálkozás... csak épp nem valódi felharmónikus
  4. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Az amúgy mi az? A leütött hangok frekvenciáiban szerepelnek a fölsőbb hangok rezonanciái, ennek megfelelően a fölsőbb húrok is rezegnek az alsóbb húrok keltette hanghullámoktól. Máshogy nem tudom megfogalmazni Leütsz zongorán egy hangot és egy csomó felharmónikus is megjelenik a hangjában. Ez egy természetes jelenség, a hangfrekvenciák kölcsönhatásából és a húrok rezgéséből adódik. Tehát válaszolva az eredeti kérdésre: ilyet egy PCM multisamplékkel feltöltött hangszer mint a MODX (amiben nincs húr), nem fog tudni. Felveszik a zongora hangját egy-egy leütött billentyű helyén mikrofonnal és max annyi felharmónikus lesz benne amennyit a mikrofon felvesz... ami ugye leütött billentyűnként és dinamikánként más és más intenzitású, vagyis feltételezem hogy nemhogy nem akarják felvenni, de még dolgoznak is rajta hogy ne vegye fel a mikrofon. Aztán amikor a multisamplét létrehozzák belőle a "laboratóriumban", akkor ki tudja mit trükköznek vele hogy egyenletes legyen a hangkép és ne szóljon tök máshogy hangonként. Amit Idioty említett, hogy több layerből áll a zongora, az is trükközés, de már a végfelhasználói területen történik és inkább csak a dinamikai eloszlást és némi pedálzajt célozza. Ezek a kategóriájú hangszerek nem fognak felharmónikust modellezni.
  5. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Óóóó, pedig ez az egyik legjobb funkció Ez nem egy szomszédos rákötött hangszert kontrollál, hanem az adott hangszert amit használsz. A Data Entry, az a hangszeren az éppen aktuálisan állított paramétert állítja. Nem kell az encodert végigracsnizni ha egy paramétert 0-ról 127-re akarsz állítani, hanem a data entry pedál alsó állása 0, a fölső meg 127... kinyomod ameddig kell és az encoderrel már csak finom állítani kell. Erre a funkcióra rá lehet kötni akár tekerős, vagy toló potit is a hangszerre... ilyet rendszeresen csinálok ahol lehet. A legtöbb KORG-nál ezt a régi időkben ügyesen megoldották, mert a kijelző mellett mindig volt egy ilyen Data Entry toló poti. Újabban szoktak le erről a gyártók. Szóval amelyik hangszeren ez lehetséges, én meg szoktam keresni ezt a funkciót és kiosztom külső potira, vagy nem racsnis kontroller potira... sokat lehet kímélni vele az encoder racsnit... főleg egy olyan hangszeren, amiben 1400+ multisample van és nem tettek lehetővé numerikus beírást
  6. Koródi Csaba

    iPhone HELP!

    Halli! Hát, ha egy szervíz nem tudta megoldani, akkor nem akarták. Az mondjuk nem derül ki, hogy hanyas iPhone és hanyas iOS? Hibás a készülék? Ha működik és semmi baja, akkor mi akadálya a videók letöltésének? Hiszen egy működő készülékről több módon is le lehet tölteni az adatokat: 1: A WIN10 mindenféle segédprogram nélkül simán látja az iPhone DCIM könyvtárát. Vagyis a fotók és videók átvitelére alkalmas a sima WIN10 kapcsolat is. Már nem kell hozzá az iTunes-t sem feltelepíteni a számítógépre. 2: A felhőbe feltöltés is lehet megoldás. Dropboxba is lehet tölteni és iCLOUD-ra is. Azután egy asztali gépen simán böngészőbe be lehet menni és letölteni. 3: Van egy drágább megoldás. Az iOS13 már kezel USB pendrive-ot, meg külső winyót is. Ehhez kell egy Lightning to USB 3 Camera Adapter. Nem olcsó, de aki zenél iPhone-on vagy iPad-en, annak kötelező darab. Ezzel a csatlakozóval nemcsak fotókat, meg videókat, hanem gyakorlatilag mindent lementhetünk az iPhone-ról külső winyóra. Én a zenei projektjeimet is így archiválom: https://www.apple.com/hu/shop/product/MK0W2ZM/A/lightning-usb-3-kameraadapter
  7. Igaz csak zárójelben, érték nélkül, de felmerült, ehhez igazítottam a hozzászólásomat. A lényeg hogy van döntés. A Go:Keys nyilván más szint, de nem rossz... Szerintem jobb választás, mint a Yamaha Piaggero. Én mindenesetre a fenekem a földhöz vertem volna még 19 évesen is, ha ilyen Go:Keys-en kezdhetnek és nem egy dinamikátlan, kisbillentyűs PSS-580-on. Sok sikert innen is!
  8. Az eddigi tapasztalataim alapján a Juno G-ből 10-ből 2-3-nak ment el a kijelzője... Egy 30 valamennyi ezres kijelző cserével javítható. A használt piacon árult hibátlan példányokon 50% az esély, hogy ez megtörtént. De ez tudomásom szerint csak a Juno G-t érinti, a Gi-t nem. Viszont ahogy olvasom, 200 ezer Forint a kb. határ. Pont most ért a használt piacon erre az árszintre a YAMAHA MOXF6 ára. Az ennyiért egy baromi korrekt és előre mutató hangszer. Tudom, vásárlásnál szempont az is, hogy valamennyire tartsa a hangszer az árát, de ez sajnos most nagyon kis szegmensben működik... a béka segge alatt van a hangszerek megítélése. Ami ma tartja az árát, az kb. az Elektron, a Nord, az Access, a Moog és még pár komolyabb analóg, meg VA. A PCM szintiket nem becsülik. Szóval az a legjobb, ha olyan hangszert választanak, aminek nem a piaci értéke tartós, hanem a használati. Nálam egy YAMAHA MX61 v2 ilyen. A boltban 225 ezer Ft, kihozod, bontatlanul elviszed 500 méterre és már csak 140-et ér. Ellenben imádom és baromira belaktam, nem is nagyon lenne értelme másra cserélnem. Vagyis számomra a használata érték teremtő
  9. Roland FA06-ot tudnám ajánlani. 1 - Van benne PCM blokk, ami 4 oszcillátoros, átlátható rendszer. Ez a blokk jobban átlátható mint a KORG-ok azonos blokkja. 2 - A PCM blokkba be lehet tölteni két virtuális EXP kártyát, ami rengeteg hullámformával gazdagítja a hangszert. 3 - Van benne SuperNatural Acoustic motor, ami többek közt a Darwbar, Hammond orgona világába enged betekintést. 4 - Van benne SuperNatural Synth, ami meg a VA szintik világába vezet be. Itt hiányzik egy kis MOD Mátrix, cserébe PCM mintát is belekeverhetünk, vagyis egyfajta PCM-VA hibriddel lehet itt kísérletezni. 5 - Van benne Sample Player, ami a mintavételezés és a groovebox gondolkodásba vezet be. 6 - Van benne egy baromi áttekinthető szekvenszer, ami ügyesen kombinálható a PAD gombokkal. 7 - Van benne egy Arpeggiátor, amit én spec nem szerettem, viszont saját algoritmust is lehet benne alkotni és az SN-S motorral szintén jó betekintést enged az arp-os VA szintik kezelésébe. 8 - A Fenti felsorolás egy nagy, színes és áttekinthető kijelzőn mind megvalósítható magán a hangszeren, nem kell külön számítógép és szoftver az áttekintéséhez. Én speciel valamilyen megmagyarázhatatlan okból a YAMAHA MOXF-et jobban szeretem, de az FA magasan a legtöbb és legsokrétűbb tanulási lehetőséget biztosítja. Meg persze a tanuláson túl egy korrekt stúdió hangszer. Ha az FA06 drága, akkor kábé a KORG KROSS2 marad, esetleg ha használt is játszik, akkor KORG KROSS1, KORG M50, KORG TR, KORG Triton Le, vagy YAMAHA MO6 vagy MOX6. Ha az árszintet tudjuk, sokkal jobban be lehetne lőni a típust. Egy KORG KROSS például egy 10 éves gyereknek bőőőőven jó, csak nem olyan korrekt mint például az említett FA06. De csak összehasonlításként említem, hogy én 17 éves koromban magam vettem meg életem első hangszerét, ami egy YAMAHA PSS-580 volt. Ehhez képest a KROSS űrtudomány, az FA-hoz képest viszont a KROSS "ajjajj, van baj"
  10. Koródi Csaba

    KORG M50 88/RH3 CSERE

    KORG M50, 88 billentyűs, kalapácsmechanikás, RH3 mechanikás workstationt cserélnék. A hangszer megbízható, szép állapotban van. A kasznija teljesen karcmentes, a kijelző hibátlan, fényes, ép, hibátlanul működik. A billentyűzet korrekt, nincs szétjátszva. A potik szépen futnak, nem lötyögnek, minden nyomógombja jól működik, egyiket sem kell erősebben nyomni és még az encoder sem szalajt. Nagyon megkímélt használatban lehetett előttem. A zongora billentyűjével semmi bajom, erre volt szükségem, de a workstation jelleget kicsit túlgondoltam. A nagy érintőkijelző a 3 éves gyerek mellett nemhogy felesleges, de egyenesen balesetveszélyes… Úgyhogy jelenleg többet van a hangszer kijelzőjén ütésálló védő és az egész hangszer letakarva, mint amennyit használni tudom. A gyerkőc mellett nagy űreposzokat sincs időm készíteni rajta, úgyhogy egy kevésbé sérülékeny, kevésbé bonyolult hangszer is tök el lenne a helyén. Érdekelne YAMAHA MX88, YAMAHA MO8, MOX8, MOXF6, ROLAND Juno Stage, ROLAND Juno DS61, DS76, DS88, FA06, ROLAND VR-760, VR-700, NORD Electro 3 stb. Más súlyozott billentésű szinti is szóba jöhet, nem kell feltétlenül workstation. Egyéb típusú digizongi értékegyeztetéssel, beszámítással, vagy kütyü-pótlással szintén szóba jöhet. Midi billentyűt, iPad-et vagy VA szintit is beszámítok. Behringer Deepmind 6-ot, Blofeld Keyboard-ot, ALESIS Fusion-t szintén beszámítok. Tatabányán van. Irányár, cserélhető, vehető, bizniszelhető Persze módjával... nem kótyavetyélni akarom, nem problémás és szabadulni akarok tőle, hanem tényleg valami egyszerűbb, kevésbé sérülékeny, de hasonló nívójú megoldást szeretnék. És az sem baj ha nem szakad le a hátam ha arrébb kell tenni
  11. Koródi Csaba

    Korg tr és CFU midi

    TR-en a COMBI 8 eleméhez a maximálisan felhasználható effekt arzenál az az 1 darab INSERT FX és a 2 darab MASTER FX. Sajnos a PROGRAM hangszínek is egyenként ennyivel alakítják ki a színes-szagos hangzást, majd mikor behívod COMBI-ba őket, akkor mindez elvész és kezdődik az egész nulláról. Teljesen manuálisan neked kell kiokoskodnod hogy hogyan gazdálkodod ki a hangzáshoz azt a 3 darab effektet. Én a következő képpen szoktam eljárni: 1. Megvizsgálom hogy az INSERT FX melyik hangszín (zongora vagy lead) esetében ad fontosabb funkciót és a COMBI-ban azt terelem INSERT FX irányba és bemásolom az INSERT FX-ét. Tételezzük fel, hogy esetedben ez a zongoránál fontosabb kompresszor vagy exciter, így ezzel lefoglalod az 1 darab INSERT effektedet és arra tereled a 4 darab zongora PART-ot. 2. Szintén feltételezem, hogy a Lead esszenciáját egy jó kis sztereó delay adja meg, így Az MFX1-re tennék egy delay-t, arra küldve a lead-et és arra nem engedve a zongorát. 3. Végül az MXF2-re tennék egy általánosan jól beállított reverbet, amibe csak a kívánt mértékben küldeném be a lead-et is és a zongorát is külön-külön. Játszottam több ilyen KORG-al + master keyboardal (X5D, X50, MicroX, X3) színpadon, ahol elvárás volt, hogy az alsó klaviatúrán zongora szóljon a rá jellemző effektezéssel, magán a hangszeren pedig orgonával játsszak és Rotary speaker effekttel. Így oldottam meg, ahogy fent leírtam. A TR-en van még egy plusz lehetőséged, mégpedig a két AUX kimenet. Oda kötsz egy külső effekt procit, mondjuk egy gitár multi effektet és arra küldöd a leadet. Ott aztán már egy egész effektláncod lehet a lead hangszín "megokosítására". Természetesen így is használtam már KORG szintit, az első időkben egy KORG AX3G effekt procival, most meg egy Pandora Stomp-ot tartogatok ilyen célra. Ez egyébként rendkívül hatásos és szerintem a legcélravezetőbb megoldás lenne a számodra. A TR mind a három effekt prociját pedig használhatod a zongorádra.
  12. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Nna, ez pont az az állapota az Electribe-nak, amikor NEM KELL megszólalnia. Ha az OSC Audio IN-re van állítva, akkor a villogó kis gombok az AUDIO IN bemenetre érkező jelet szólaltatják vagy szakítják meg. Ha nem érkezik rá AUDIO IN jel, akkor villoghat, nem fog semmi hallatszani. És egyszersmind az AUDIO IN beállítás semmilyen partneri kapcsolatban nem áll a MIDI OUT vagy MIDI THRU fogalmával Ha egy másik szintiből érkező MIDI utasítást át akarsz vezetni az Electribe-on egy harmadik szinti MIDI bemenetére, majd a harmadik szinti audió jelét akarod visszavezetni az Electribe AUDIO IN bemenetére, akkor nem jó úton jársz. Az Electribe-on villogó kis gombok azt jelzik hogy megkapja a szekvenciát, nem azt hogy továbbadja másnak. Ugyanakkor az Electribe az AUDIO IN-re visszaérkező AUDIO jelet a MIDI szekvenciának megfelelően szaggatja... szóval kétszeresen akarod ugyanazt a szekvenciát "megrángatni"? Vagy a koncepciód nem jó, vagy az Electribe-ot kell még kicsit tanulni Vagy nem értjük hogy mit is szeretnél valójában A konzekvenciád a MIDI MERGER-re vagy THRU BOX-ra a megfelelő megoldás.
  13. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Ez nem béna, hanem természetes és logikus "Fogadja, meg is jeleníti..." DE tovább küldeni nem fogja az OUT aljzaton... Ez minden MIDI-s eszköznél így van. Az OUT aljzat a saját maga által generált adatok OUT, azaz kimenete. Az adatok továbbküldésére a THRU aljzat szolgál(na), ha manapság nem hagynák le konkrétan mindenről. Nagyon-nagyon kevés olyan eszköz akad, amin egy kis kapcsolóval lehet a hátulján kapcsolni, hogy az aljzat OUT vagy THRU funkciót lásson el (például néhány korábbi KURZWEIL). És még kevesebb (ha egyáltalán létezik olyan), amiben szoftveresen MERGE-li és kiküldi a beérkező MIDI jelet is és a saját maga által generáltakat is egy csatlakozón (például YAMAHA KX88 masterkeyboard).
  14. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Szerintem MIDI THRU-t nem fogsz tudni így összehozni. Ez korábban nekem is fájó pont volt, amikor PCM modult akartam vele meghajtani. Az OUT aljzat az csak a hangszer által létrehozott információkat küldi OUT, ahogy a nevében van. THRU csatlakozó nincs a készüléken. Az USB aljzattal nem próbálkoztál még? PC-n keresztüli oda-vissza kommunikációt biztosan meg tud valósítani és akkor a PC tud THRU eszközként viselkedni... persze a megfelelő hardveres kiépítéssel és a MIDI adatok helyes kicímzésével. A másik: Ahogy +Vader írta, az Electribe potijainak meghatározott CC funkciói vannak, csakis azt tudja kiküldeni MIDI csatornánként.
×
×
  • Create New...