Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.664
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    91
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on July 21

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

500 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.046 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    FOCUSRITE iTrack Dock

    Eladó hibátlan állapotú FOCUSRITE iTrack Dock, gyári adapterrel, dobozában, Fa oldallapokkal. Használható valamennyi Lightning csatlakozós iPad-el és iPhone-al is. Hasznos azokhoz az iPhone-okhoz is, amelyeken már nincs fejhallgató csatlakozó. Tölti az iPad-et (iPhone-t), USB MIDI csatlakozást ad, AUDIO ki és bemenetet ad, mikrofon előfokkal és fantom táppal, továbbá 6,3-as fülhallgató kimenetet ad. Cserébe főleg KORG Volca Sample érdekel, de mást is meghallgatok. Tatabányán található.
  2. https://www.menemszol.hu/topic/4169-az-akai-visszatér-kicsit-másképp
  3. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    Hát inkább igen, ahogy a nevében szerepel, meg rá is van írva: Chorus, Delay, Reverb. Persze a Chorus az már egy olyan modulációs effekt, amiből lehet flanger, phaser, rotary, pan, sokminden. Egyébként a CDR elnevezés ellenére is igen sokféle kreatív sounddizájner effekt van ebben a kis ZOOM-ban. De szerintem a Leslie, az egy nagyon speciális terület. A jó szimuláció szétbontja mély forgó hangszóró dob, és magas forgó tölcsérre a hangot. A két hangszóró forgásának a szimulációja kitér a hangszórók lassú és gyors forgási sebességére, a gyorsulásra, ami a nagy dobon és a tölcséreken eltérő a tehetetlenségükből adódóan. Kitér a mikrofon elhelyezésére, ezáltal a sztereó kép szélességére, az overdrive mértékére, stb. Ezzel szemben ezek az olcsó effektek kicsit megúsztatják flangelve a hangot és jobbra-balra mozgatják, ennyi. Ez szerintem elég egyszerű módja a forgó hangszóró "szimulálásának". Nem mérhető össze egy valóban Leslie-nek készült effekttel.
  4. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    Ezt mondjuk még nem is próbáltam, mert analog szintin van. De egész biztosan nem ér fel egy Leslie effekttel, legyen az bármelyik típus.
  5. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    Tulajdonképpen Igen. Az M3 konkrétan a reverb miatt ment el, szegény esélyt sem kapott. Ha előbb ismertem volna ezt a ZOOM-ot, lehet hogy máshogy alakul, hiszen még egy Radias is volt benne. Csak rá kellett volna akasztani egy ilyen külső effektet. De ezt a ZOOM-ot már csak a külön eladott Radias kártya árából vettem, jóval az M3 után.
  6. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    No, ezeknél a MIDI-s effekteknél a MIDI elsősorban a tempó szinkron, meg preset váltás célját szolgálja. Ezen a ZOOM-on az USB kapcsolat erre nem alkalmas. Az ingyenes ToneLib programon keresztül lehet editálni, nagyon látványosan szerkeszthetőek az effekt blokkok, illetve az effektben lévő presetek is jól lemenedzselhetőek vele. De klasszikus értelemben vett MIDI kapcsolatra nem alkalmas. Amit még érdemes tudni, hogy elvben 6 effekt blokkot lehet egymás után fűzni, amik tök szabadon kiválaszthatóak. Nincs megkötés mint a többi multieffektben hogy van egy előfok, egy erősítő szimulátor, egy zajzár, egy modulációs effekt, egy delay, meg egy reverb és ezek láncolata fix. Itt akár 6 eltérő delay, meg reverb is lehet egymás után akár. DE ez DSP függő. Vannak effektek amik több DSP-t zabálnak, így kevesebb effekt tehető egymás mellé. Ha például a legnagyobb, legszebb HALL algoritmust használod, akkor mellé már csak 2-3 effektet tehetsz, attól függően hogy mennyire DSP-éhesek. De van benne számtalan HALL, meg ROOM, stb. reverb, ami mellé befér még 5 algoritmus blokk. A 6 blokk viszont pár mozdulattal átrendezhető, felcserélhető az effektek sorrendje, ha menet közben mást akarsz belőle kihozni. És igen, nagyon olcsó, szerintem hobbira otthon untig elég.
  7. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    Amit a cikk nem említ, hogy azóta már van hozzá ZOOM ToneLib Editor és Librarian program is, ami PC-n, MAC-en és Android telefonon is működik a pedállal. https://tonelib.net/
  8. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    De, az egyik a Lipi barátom az, aki immár a két ZOOM-ot használja a történetemben Mi Lipivel egyelőre saját körünkben alkotunk, szóval nem pénzkeresésre használjuk az eszközeinket. Ilyen szemszögből foglalok állást az mellett amit csinálunk és amihez a ZOOM-okat használjuk. A másik srác épp ellenkezőleg, ő profitorientáltan dolgozik, ezért komolyabb eszközök mentek át a kezei között. A neve sem titok, csak nem kértem tőle engedélyt hogy bemásoljam ide amit privát beszélgetéseink során megosztott velem. De mivel tudom hogy nem kaviccsal gurigázott eddig sem, így érdekesnek tartottam a véleményét.
  9. Koródi Csaba

    Zengetős kérdés

    Sajnos e két modellel nem volt dolgom, így csak kotyogni fogok, hogy ne ússzon el megint a téma Szóval nekem a fentiekre nem volt pénzem, így az óccsógyerek verziót használom, a ZOOM MS-70CDR-t. A zenészbarátomnak közel egy évig áradoztam róla, de nem igazán kapta fel a fejét, aztán egyszer valamiért jobban utánanézett... ...mostmár kettőt használ egy-egy szintihez Aztán egy másik zenészbarátomnak is hasonlóan mesélgettem róla, szintén nem nagyon indult rá, aztán szintén valamiért jobban utánanézett és az alábbiakat írta nekem. Talán nem haragszik meg ha felhasználom a beszélgetésünkből, én adok a véleményére: "Kíváncsiságból megnéztem ezt a zoom ms70cdr effektet. Huh ez brutál profi. A bigsky elbújhat mellette tudásban és hangminőségben! Ugyan élőben nem volt alkalmam a zoomot kipróbàlni de a videók alapján nagyon rendben van! Ennyire kifinomult reverbeket még a tc electronic m2000-es effektemben sem lehetett csinálni! És a konverterei teljesen broadcast színvonalúak. Hihetetlen sounddesig lehetőségek vannak benne és nem eszi meg a hangszer karakterét. Erre még az én szemem is felcsillant, hogy be kell szerezni. És az ára meglepően baráti még az újnak is. Őszintén azonnal rákattantam. Már egy két videó után. Pedig bitang jó effektekkel dolgoztam mindig, de ez nagyon odaver sound designban, lehetőségekben és minőségben is. És megtartja az alaphangszer karakterét, nem cseszi szét mint a legtöbb effekt. " Azért érdekes számomra ez a vélemény, mert tényleg komoly effektekkel dolgozik(ott) a srác, olyanokkal, amiket sosem volt alkalmam meghallgatni, és ennek ellenére jobb véleményt fogalmazott meg a ZOOM-ról mint amennyire én magam jónak gondoltam Természetesen a helyén kezelem a ZOOM-ot, nem akarom fölé helyezni a topik címében említetteknek, csak úgy beszúrtam ide érdekességnek
  10. A 100+ a megjelenésekre értendő, nem a birtokoltak számára. Azért szoftver, mert az új AKAI szoftverszinti indította meg bennem a kérdést. Azóta már kivettem volna a topik címéből a szoftvert, de már nem lehet. Szóval úgy anblokk érdekel a téma. A kérdés nagyjából arra vonatkozik, hogy van az embernek 1-2-3 VA szintije és megjelenik egy új, akkor annak a Youtube videójában vagy Soundcloud demóiban hallható éppen kívánatos hangszíneket meg lehet-e csinálni a meglévő eszközeinkkel... ha nem, akkor miért nem lehet, ha igen akkor miért nem sikerül? Milyen ötlet, tudás, felismerés hiányzik hozzá? Nyilván senki nem fogja tudni megmondani nekem, hogy miért vagyok sügér hozzá Csak kis benyomásokat inception-okat keresek hogy okosodjak
  11. És milyen jó az a kis hangszer Az első volt ami ráébresztett engem hogy nem csak KORG-ban lehet gondolkodni. Utána volt még kétszer
  12. Igen, valami ilyesmikre gondolok. A D50 pedig különösen gazdag ilyen megoldásokban. Van olyan réteg, ami kb. fél perc múlva érkezik meg, erősen mozgatva LFO-val is meg pitch-el is és lesz belőle egy olyan izgőmozgó valami, ami miatt a zenészek legalább fele esküszik a KORG Combi-ra. Csak a Korg-ban ehhez az unásig ismert multisample készleteket kapjuk, a D50-ben meg közben még mindig csak SAW-ról beszélünk azt' mégis mozog meg csinál valamit. Ebben a folyamatban elég a gondolatébresztés ahhoz hogy kísérletezés legyen belőle. Szerintem nem kell több. Nehéz lenne leülni azzal a gondolattal, hogy most csinálok egy olyan hangszínt ami ezt vagy azt csinálja... viszont a hangszer előtt ülve menet közben már érkezhetnek az ihletek. Ahogy a festőt említetted... nem hinném, hogy előre eltervez minden ecsetvonást és a teljes képet... max a kiinduló hangulatot. És a festő ezért is egy remek hasonlat, hiszen nem kap a festéshez 3700 színt (multisamplét), csak az alapszínekből tud kiindulni, mint nálunk a SAW, meg a SQUARE stb. Ebben sem a 100% os klónozás a lényeg. Hanem a gondolatébresztés. Lehet hogy a MOXF-el, vagy ha már szoftszintikkel kezdtem a topikot egy iMonopoly-val csak 60%-ban sikerül lemásolnom egy másik hangszer hangját, de az már 100%-ban új a korábbi önmagamhoz képest Én valahogy így tekintek erre a folyamatra és ötletbörzére. Ja és ezt külön kiemelném. Pont ez a poén, hogy nem feltétlenül azonos architektúrájú... elég ha át lehet fordítani az elgondolást a másik hangszerre
  13. Na igen, ez a legjobb példa. Számtalan hangszertől megváltam mert nem jött ki belőle amit vártam, pár évvel később pedig újra vágyni kezdtem rá mikor más keze alatt hallottam. "Biztosan nem értettem hozzá, vagy nem vettem észre valamit a működésében." Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a legjobb zenészbarátommal közel lakunk egymáshoz, napi szintű a kommunikáció és időnként kicserélünk egy-egy hangszert próbálgatni. Hát, az ő keze alatt jellemzően mindenből más jön ki. Igazából ezért is szoktam nála hagyni egy-egy hangszert, hogy megossza velem a meglátásait, mit talált benne jónak, felhívja a figyelmemet esetleg más részletekre, ami kicsit tágít a szűklátókörűségemen stb. Most például az ő Boutique D05-je került hozzám fürkészni, adott hozzá némi útravalót... és bakker valami egészen mást tanultam a dologból mint amire számítottam. Az oké, hogy tetszik a D05, egy cuki kis klasszikus egyéniség... de miután a 4 partial összetevőit megismertem, rájöttem, hogy ezt meg lehet próbálni a MOXF-en is lemodellezni... és igen. Korábban a büdös életben nem jutott volna eszembe ilyen szemszögből programozni egyik hangszeremet sem, pedig tök kézenfekvő. Eddig mindig a 3000 multisample között túrtam, próbáltam értelmes, izgalmas pcm hangszínt kihozni... de az nem jutott eszembe, hogy kiválasszak egy tiszta SAW pcm-et és úgy editáljam a pcm szintit, mintha az egy D50 lenne vagy valami VA. Pedig nem esélytelen. Én ilyesmi felismerésekre gondolok, ilyeneket próbálok begyűjteni ennek a témának a kapcsán is
  14. Értem és osztom az álláspontodat. Azonban bennem mostanság nagyobb változások mentek végbe. Több mint 2 évtizedig csak PCM vonalon éreztem magam otthon, ahogy írtad is, M1, Wavestation, vagy a KORG bármelyik PCM szintije. Aztán mostanában rájöttem hogy azért kellettek ezek a hangszerek, mert a rengeteg Multisamplében éreztem hogy megkapom a teljes szabadságot az alkotáshoz... aztán rohadtul nem éltem vele úgysem. Mindegyik szintiben kerestem az inspirációt, így pedig csak ideig óráig volt meg bennük amíg a preseteket végignyomkodtam, meg csináltam 5-6 sajátot és aztán továbbmentek különösebben megfejtetlenül. Per pillanat a kedvenc hangszerem egy KORG Minilogue-ban a "fűrészfog meg négyszögjel varázsolás"... és az iPad-es hangszerekben is hasonló ráeszméléseim voltak, csak azokat kicsit könnyebb integrálni a CUBASIS környezetébe, meg kicsit több az eszköztár (effektek, MOD mátrixok stb.). Ezért gyűltek(nek). Aztán mikor megjelenik egy ilyen új szoftverszinti mint ez az AKAI, akkor meghallom a hangját és azt mondom, hogy "de jól szól". Node miért? Mit nem veszek észre? Miért ne lehetne ugyanazt megvalósítani a már meglévő Isten tudja mennyi szoftszintivel? Valójában arra szerettem volna egy ötletbörzét indítani, hogy hogyan használhatjuk ki jól a már meglévő szoftverszintijeinket?
  15. Ennek az új AKAI szoftverszintinek a megjelenése egy kérdéskört vetett fel bennem. Csináltam neki egy topikot Vagyis mitől más a 101-edik VA szoftver szinti mint az előzőek?
×
×
  • Create New...