Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.586
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    85
  • Ennyit fórumozott

    841d 13h 23m 32s

Koródi Csaba last won the day on April 18

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

481 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

15.528 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Jaja, így már világos.
  2. Na, pedig erre én is kíváncsi lennék hogy mi hiányzott és mi tartotta meg a MOXF-et?
  3. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Live-ot nem ismerem. A MOXF-hez kapott CUBASE AI-t használom. Azon címezhetőek a MOXF MIDI csatornái, amik az adott hangszín editorját nyitják be VST-ként. Audio sávoknál pedig a MOXF AUDIO csatornái címezhetőek.
  4. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Szerintem ha a MODX fixen rá van kötve a számítógépre USB-vel, akkor nem kell a külső hangkártya 3-4 bemenetére csatlakozni. Az USB közvetlenül, digitálisan használja a hangszert hangkártyának. Nekem a MOXF így van... nálam még nem is látott jack dugót a MASTER OUT
  5. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Hmm. Ha a 80-as évek hangszereit ma bekapcsoljuk, csak nagyon kevesek keze alatt szólalnak meg “úgy”. Átlag júzer végignyomkodja a preseteket és nem érti, kikacagja őket. Szerintem ahhoz a tűzhöz kellett az akkori közeg és az akkori mentalitás és zenei alázat, lelkesedés is. Olyan mentalitással pedig a mai hangszerekből is ugyanúgy ki lehetne hozni a tüzet. Szerintem Én azt látom, hogy míg az ember siránkozik hogy bezzeg a 80-as években milyen zenék és hangszerek voltak, ma meg milyen műanyag sz.r mind, addig a 80-as évek zenéit meg kineveti és inkább cikinek titulálja. Egyébként úgy gondolom, hogy ilyen téren a MODX épp egy olyan hangszer, amit a legkevesebb vád érhet, mert szerintem egy nagyon sokoldalú, élénk hangszer a Motif széria szép akusztikus artikulációs leképezéseivel és az FM szintézis kimeríthetetlen sokszínűségével és ezek együttes használhatóságával.
  6. Valójában ez úgy történik, hogy a Lipi komoly melókat öl bele, ő racionális, rendszerben gondolkozik és a hangszereit is rendszerben használja, én meg csak ösztönösen belenyekergek a munkájába, amit ügyesen beilleszt
  7. Köszi! Ha már így belelendültünk, pár éve Freddie Mercury-t is megdolgoztatták velünk Ezen egy Nord Electro2 Rack modul hallható. Szerintem lehetett volna ott egy FA06, vagy egy MOXF6 is, ugyanez lett volna a végeredmény. Viszont a Nord baromi jól kezelhető, és azon a YAMAHA KX88 midibillentyűn marha jó volt játszani, szerintem ez sokkal többet hozzátett mint a hangszer márkája.
  8. Igazat adok. És mi olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy fix technikusunk van, tizenéves együttműködéssel, és nem akárki, mert nagy zenekarokat hangosít. Tényleg családtag. De sajnos a zenekarban nincs egyetértés, nincs elképzelés az együttzenélés mikéntjéről... nincs egységes megegyezés a hangszerek szerepéről a dalok felépülése közben, a beszélgetésekben/vitákban nem az ésszerűség számít vagy a hangszer sajátosságairól felhozott érvek, hanem hogy ki mondja hangosabban a véleményét ellentmondást nem tűrő stílusban. És itt ezen a ponton ad a zenekar 100% szabad kezet a technikusnak, mert ő mindent sokkal jobban tud, ettől lesz kerek egész és egységes az ami a felvételen hallatszik és tűnik rendben lévőnek a zenakar. De a technikus nem tudja hat zenésznek a hangerejét folyamatosan szabályozni, soronként, sorvégenként mindegyik hangszert a megfelelő időben és helyen feltolni, meg visszahúzni... ez nem csak fizikailag lehetetlen, de szerintem nem is ismerheti az összes zenész összes szándékát.. ez viszont a zenész dolga. De nagyon elkanyarodtunk, csak annyit akartam ezzel az egésszel kifejezni, hogy végső soron mindegy milyen hangszeren játszunk, úgyis a technikuson és a zenésztársakon fog múlni hogy az mennyire fog kiszólni a zenéből, ne ez legyen a választási szempont, hanem hogy mennyire tudunk azonosulni a hangszer kezelésével.
  9. Én egyetértek ezzel. Ezért cseréltem vissza az FA-t a MOXF-re. Kreatívkodni szeretnék, de kell a hangszer segítsége is. A 4 ARP, és a pattern SEQ nekem segítség ebben. Az FA-t akkor választottam, amikor chill zenéhez sounddizájnolni akartam, és erre tökéletes is volt, csak utána zenélni is kellett volna vele, de nem volt hozzá időm, affinitásom.
  10. Ez nem is baj, ettől country zene(kar). A nagyobb baj hogy mindig, mindenhol és minden körülmények között így van, versszaktól, refréntől, sorvégtől vagy halkabb résztől függetlenül. Szerintem a közös zenélés arról szól hogy mindenki akkor jön előre és akkor vonul vissza a hangképben, amikor a funkciók megkívánják. Én legalábbis így szeretném használni a hangszeremet. Nálunk a koncert elején be van állítva minden, azt' le kell "popszegecselni" a műsort egy hangerővel... így aztán tehetek bármit az FA-val... ha hangosodni akarok, visszaveszik, ha halkulni akarok felhangosítják és a végén le vagyok b.szva hogy ne nyúlkáljak a hangerőmhöz. Ha valakinek nem kell ilyenekkel foglalkoznia, akkor szépen be lehet a hangszert állítani, fényes lesz, erős lesz és együtt lehet dinamikázni, lélegezni a muzsikával. A lényeg, hogy ezt egy-két gombnyomással tudod a hangszeren megtenni, vagy menük halmazában kell lépkedned hozzá. Szerintem az FA-n ezt egyszerűbb megvalósítani, és akár zenélés közben is megteheted bal kézzel... a YAMAHA-kon kicsit nehezebb ugyanez, legfeljebb két szám között, vagy a koncert elején teheted meg.
  11. Apró dolgokat hiányolok, de csupa olyat, amiről nem a hangszer tehet. Ha kicsit dolgoztam volna a hangszer MASTER kompresszorával és MASTER EQ-jával, kicsit direktebbé és fényesebbé tehettem volna a hangszer hangját, de ugyebár amit hallunk azt a technikus csinálta, vagyis ő is megtehette volna... és fordítva is, tehettem volna én a hangszert fényesebbé, ha a technikus úgyis letompítja. Dinamikai hiányosságaim is vannak, én sokkal nagyobb dinamikai változásokat csináltam volna a versszak és refrén között, meg a riffekben, de ezt már a koncert előtt egy zenekari belső ellentét letörte. Az orgonát is tehettem volna világosabbá, karatkeresebbé, meg talán még Drive is elfért volna rajta, és azon is elfértek volna kicsit nagyobb dinamikai mozgások, de ezt is lerendezte az említett belső ellentét. Összességében ez egy 24 éves, összeszokott banda, így bármilyen hangszerrel is játszhatok, mindig egyben van (volt) a hangzás, legyen az MOXF6, vagy FA06, a dolgok szerintem nem itt dőlnek el. Szerintem ezekkel a hangszerekkel már mindent meg lehet valósítani, mindegyikben lehet EQ-zni a hangszínt, kompresszálni, kivenni vagy betenni layereket satubbi, satubbi... amit szerintem sokkal fontosabb mérlegelni, az egyrészt az ízlés dolga, hogy melyik hangszer fedi jobban az ízlésünket, avagy mennyi lehetőséget nyújt a palettán válogatni, másrészt pedig hogy mennyire szimpatikus a hangszer menürendszere, mennyire kínálja számunkra könnyen a fenti funkciókat. Persze, miután eldöntöttük hogy mire akarjuk a hangszert használni, színpadra, otthonra, chillre vagy rockra.
  12. Igen és ez volt az a kontextus, amiben Lipinek erőtlenebbnek mondtam az FA06 hangját. Viszont ez sem olyan egyszerű... az én jelenlegi kedvenc színpadi hangszerem a YAMAHA MX61... ezt a hangszert érzem én most erősebbnek a többinél... de nem csak az FA-nál, hanem az MOXF-nél is! Az FA és az MOXF hangja sokkal részletezőbb, hiszen nagyobb, részletesebb mintatár van bennük és sokkal több layeresre vannak programozva a hangszínek, ez főleg fülhallgatóban és otthon nyom a latban. Azonban ha kivisszük ezeket a hangszereket a színpadra, akkor ez a részletes hangzás vajmi keveset segít nekünk a zenekari katyvaszban. Az MX61 egy lebutított mintatárral rendelkező hangszer, kevesebb részletezéssel, a layerezésben kevesebb "felesleges sallanggal" és ezért ha feldobbantjuk a színpadra, alapból jobban kiszól, mint az FA vagy az MOXF, amikre időt kell szánni.. például FA-ban a megfelelő zongora kiválasztásában effektezésében és a MASTER kompresszor konfigurálásában... ilyet meg az MX61 nem tud. Ez is egy aspektus szerintem. Hogy a MODX hol helyezkedik el ezen a palettán, azt nem tudom megítélni mert csak fülesben hallottam, de gyanítom hogy az MX61 és az MOXF között félúton, mármint ami a "zenekarból kiszólást" illeti.
  13. Lipivel irgalmatlan sokat beszélgetünk a hangszereinkről és bizonyos kontextusban valóban beszéltünk erről is, de azért nem ennyire fekete-fehér a dolog, valójában a hangszer legfeljebb 50%-ban tehet erről. Ahogy második hozzászólásában írta Lipi, nekem az FA-n soha nem volt bekapcsolva a MASTER kompresszor, nem értek a beállításához. És szerintem a MASTER EQ sem. Az FA-t én az otthoni Chillout zenéléshez szerváltam, nem terveztem színpadra vinni, nem azért mert nem jó, hanem mert vigyázni akartam rá, nem akartam hogy porosodjon, meg összeverjék. Ellenben évekig nagy megelégedéssel használtam színpadon a ROLAND VR09-et, ami azért nem áll távol az FA-tól. Az FA-t végül egyetlen koncertre vittem magammal a kényelmi funkciói miatt, mert egy kicsit összetettebb műsort vállaltunk. A "nagy bibi" abban volt, hogy míg a VR09-ben évek munkája volt és be volt állva a zenekarra, addig az FA-ban nulla. Az FA-t a főpróbára vittem először és másnap koncert volt vele... nem volt benne évek finomítgatási munkája, csak amennyire lehetett próbáltam átmásolni a VR09 paramétereit... (nálam ezért is volt létfontosságú a hangszerben a húzóregiszteres orgona jelenléte). Ha több idő lett volna dolgozni vele és még a MASTER kompresszorhoz is értettem volna a hangszeren, akkor valószínűleg nem éreztem volna erőtlennek. Plusz még a technika, a technikus ízlése... hát ez meg már bármilyen hangszer is lehet a kezünk alatt, sosem fog rajtunk múlni. Az pedig már 24 éves színpadi tapasztalatom, hogy ami nincs a kezünkben, azt semmilyen hangszer nem fogja kihozni onnan, és fordítva is igaz: ami a kezünkben van, azt semmilyen hangszer nem tudja elnyomni Ez az egyetlen koncert amin az FA-val játszottam:
  14. Igen. És ebből egy Studio Set-ben 16 különböző csoportosítást csinálhatsz, amik gyors gombbal elérhetőek a 16 PAD-ról.
  15. Igazolom. Már a MOXF-nél is így van. Tartalmaz a hangszer ezernyi presetet, amiben kategória szerint rengeteg színt megtalálhatsz. Ha szerencséd van megtalálod amire szükséged van. Ha nincs szerencséd, akkor már oroszlánnak kell lenned sounddizájnban. MODX-nél különös tekintettel az FM editálásához kell különösen nagy affinitás és épp ez az FM az, ami miatt több a MODX a szokásos PCM szintiknél és még különösebb tekintettel ezt a hangkeltést kell ügyesen kombinálnod a PCM-el ha buja, izgő-mozgó pad-okat és organikus lead-eket szeretnél. Az FA-ban is ott van az ezernyi preset és ahogy Lipi írta, itt bizony sok SN-S preset abból áll hogy egy Saw Lead-nek 20 variánsa sorakozik egymás után nüansznyi különbséggel, aztán ugyanez analóg padokkal és így tovább... Itt is ha szerencséd van megtalálod azt az árnyalatot amire szükséged van. Ha viszont nincs szerencséd, akkor neki tudsz esni az SN-S szintimotornak, aminek a használatához elég ha egyszer láttál már VA szintit, nem kell oroszlánnak lenni, elég egy józan paraszti logikával belemenni a dologba. Ráadásul nem kell egy darab SN-S hangszínben gondolkodnod, hiszen ahogy Lipi írta, a Keyboard Group-ban 16 hangszín tudsz egymással kombinálni, tehát több SN-S és több PCM motor szólhat egyidejűleg egy "hangszínként". Az alábbi videómban az első izgőmozgó padot egy darab SN-S hangszínből hoztam ki. Ilyenekből 16-ot tudsz egyszerre megszólaltatni. Nem lebeszélni akarlak a YAMAHA-ról. Mindkét hangszerről csak jókat tudok mondani, én spec most a MODX-et választanám. De ismerem magamat, számomra a hangszínbe belenyúlni, és azt érthetően tenni, rendkívül sarkallatos pont abban hogy megmarad-e nálam a hangszer. Egyszer már beleugrottam a MOX-ba és nem értettem, aztán beleugrottam a MOXF-be és megint nem értettem és most másodszor ugrok bele a MOXF-be és most kezdek megvilágosodni... ez kb. 6 évembe telt. Az FA-t meg megvettem és abban a pillanatban használatba vettem és editáltam a józan paraszti ész logikájával. Csak azért írom, mert ha hozzám hasonlóan intuitív emberke vagy, akkor első körben agyf.szt fogsz kapni egy MODX-től... Viszont ha nálam türelmesebb és kitartóbb vagy és még rengeteg szabadidőd is van, akkor második körben már bele lehet mélyülni a MODX-be.
×
×
  • Create New...