Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.709
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    95
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on December 4

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

513 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.489 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    KORG M50 88/RH3 (Csere is)

    KORG M50, 88 billentyűs, kalapácsmechanikás, RH3 mechanikás workstation eladó, cserélhető. A hangszer megbízható, szép állapotban van. A kasznija teljesen karcmentes, a kijelző hibátlan, fényes, ép, hibátlanul működik. A billentyűzet korrekt, nincs szétjátszva. A potik szépen futnak, nem lötyögnek, minden nyomógombja jól működik, egyiket sem kell erősebben nyomni és még az encoder sem szalajt. Nagyon megkímélt használatban lehetett előttem. Járt nemrég közkézen egy példány, aminek valami gond volt az egyik billentyűjével... ez nem az a példány... ez hibátlan. Korg gyári táp és Korg zongora pedál jár hozzá. Cserébe most elég sok minden szóba jöhet, még sok hangszert nem próbáltam VA-tól a sampleren át a szintiig... érdemes csere ajánlattal vagy beszámítással próbálkozni nálam
  2. Igaz. A Juno G-ről megfeledkeztem Kíváló alternatíva ez is.
  3. Roland FA06-ot tudnám ajánlani. 1 - Van benne PCM blokk, ami 4 oszcillátoros, átlátható rendszer. Ez a blokk jobban átlátható mint a KORG-ok azonos blokkja. 2 - A PCM blokkba be lehet tölteni két virtuális EXP kártyát, ami rengeteg hullámformával gazdagítja a hangszert. 3 - Van benne SuperNatural Acoustic motor, ami többek közt a Darwbar, Hammond orgona világába enged betekintést. 4 - Van benne SuperNatural Synth, ami meg a VA szintik világába vezet be. Itt hiányzik egy kis MOD Mátrix, cserébe PCM mintát is belekeverhetünk, vagyis egyfajta PCM-VA hibriddel lehet itt kísérletezni. 5 - Van benne Sample Player, ami a mintavételezés és a groovebox gondolkodásba vezet be. 6 - Van benne egy baromi áttekinthető szekvenszer, ami ügyesen kombinálható a PAD gombokkal. 7 - Van benne egy Arpeggiátor, amit én spec nem szerettem, viszont saját algoritmust is lehet benne alkotni és az SN-S motorral szintén jó betekintést enged az arp-os VA szintik kezelésébe. 8 - A Fenti felsorolás egy nagy, színes és áttekinthető kijelzőn mind megvalósítható magán a hangszeren, nem kell külön számítógép és szoftver az áttekintéséhez. Én speciel valamilyen megmagyarázhatatlan okból a YAMAHA MOXF-et jobban szeretem, de az FA magasan a legtöbb és legsokrétűbb tanulási lehetőséget biztosítja. Meg persze a tanuláson túl egy korrekt stúdió hangszer. Ha az FA06 drága, akkor kábé a KORG KROSS2 marad, esetleg ha használt is játszik, akkor KORG KROSS1, KORG M50, KORG TR, KORG Triton Le, vagy YAMAHA MO6 vagy MOX6. Ha az árszintet tudjuk, sokkal jobban be lehetne lőni a típust. Egy KORG KROSS például egy 10 éves gyereknek bőőőőven jó, csak nem olyan korrekt mint például az említett FA06. De csak összehasonlításként említem, hogy én 17 éves koromban magam vettem meg életem első hangszerét, ami egy YAMAHA PSS-580 volt. Ehhez képest a KROSS űrtudomány, az FA-hoz képest viszont a KROSS "ajjajj, van baj"
  4. Koródi Csaba

    KORG M50 88/RH3 CSERE

    KORG M50, 88 billentyűs, kalapácsmechanikás, RH3 mechanikás workstationt cserélnék. A hangszer megbízható, szép állapotban van. A kasznija teljesen karcmentes, a kijelző hibátlan, fényes, ép, hibátlanul működik. A billentyűzet korrekt, nincs szétjátszva. A potik szépen futnak, nem lötyögnek, minden nyomógombja jól működik, egyiket sem kell erősebben nyomni és még az encoder sem szalajt. Nagyon megkímélt használatban lehetett előttem. A zongora billentyűjével semmi bajom, erre volt szükségem, de a workstation jelleget kicsit túlgondoltam. A nagy érintőkijelző a 3 éves gyerek mellett nemhogy felesleges, de egyenesen balesetveszélyes… Úgyhogy jelenleg többet van a hangszer kijelzőjén ütésálló védő és az egész hangszer letakarva, mint amennyit használni tudom. A gyerkőc mellett nagy űreposzokat sincs időm készíteni rajta, úgyhogy egy kevésbé sérülékeny, kevésbé bonyolult hangszer is tök el lenne a helyén. Érdekelne YAMAHA MX88, YAMAHA MO8, MOX8, MOXF6, ROLAND Juno Stage, ROLAND Juno DS61, DS76, DS88, FA06, ROLAND VR-760, VR-700, NORD Electro 3 stb. Más súlyozott billentésű szinti is szóba jöhet, nem kell feltétlenül workstation. Egyéb típusú digizongi értékegyeztetéssel, beszámítással, vagy kütyü-pótlással szintén szóba jöhet. Midi billentyűt, iPad-et vagy VA szintit is beszámítok. Behringer Deepmind 6-ot, Blofeld Keyboard-ot, ALESIS Fusion-t szintén beszámítok. Tatabányán van. Irányár, cserélhető, vehető, bizniszelhető Persze módjával... nem kótyavetyélni akarom, nem problémás és szabadulni akarok tőle, hanem tényleg valami egyszerűbb, kevésbé sérülékeny, de hasonló nívójú megoldást szeretnék. És az sem baj ha nem szakad le a hátam ha arrébb kell tenni
  5. Koródi Csaba

    Korg tr és CFU midi

    TR-en a COMBI 8 eleméhez a maximálisan felhasználható effekt arzenál az az 1 darab INSERT FX és a 2 darab MASTER FX. Sajnos a PROGRAM hangszínek is egyenként ennyivel alakítják ki a színes-szagos hangzást, majd mikor behívod COMBI-ba őket, akkor mindez elvész és kezdődik az egész nulláról. Teljesen manuálisan neked kell kiokoskodnod hogy hogyan gazdálkodod ki a hangzáshoz azt a 3 darab effektet. Én a következő képpen szoktam eljárni: 1. Megvizsgálom hogy az INSERT FX melyik hangszín (zongora vagy lead) esetében ad fontosabb funkciót és a COMBI-ban azt terelem INSERT FX irányba és bemásolom az INSERT FX-ét. Tételezzük fel, hogy esetedben ez a zongoránál fontosabb kompresszor vagy exciter, így ezzel lefoglalod az 1 darab INSERT effektedet és arra tereled a 4 darab zongora PART-ot. 2. Szintén feltételezem, hogy a Lead esszenciáját egy jó kis sztereó delay adja meg, így Az MFX1-re tennék egy delay-t, arra küldve a lead-et és arra nem engedve a zongorát. 3. Végül az MXF2-re tennék egy általánosan jól beállított reverbet, amibe csak a kívánt mértékben küldeném be a lead-et is és a zongorát is külön-külön. Játszottam több ilyen KORG-al + master keyboardal (X5D, X50, MicroX, X3) színpadon, ahol elvárás volt, hogy az alsó klaviatúrán zongora szóljon a rá jellemző effektezéssel, magán a hangszeren pedig orgonával játsszak és Rotary speaker effekttel. Így oldottam meg, ahogy fent leírtam. A TR-en van még egy plusz lehetőséged, mégpedig a két AUX kimenet. Oda kötsz egy külső effekt procit, mondjuk egy gitár multi effektet és arra küldöd a leadet. Ott aztán már egy egész effektláncod lehet a lead hangszín "megokosítására". Természetesen így is használtam már KORG szintit, az első időkben egy KORG AX3G effekt procival, most meg egy Pandora Stomp-ot tartogatok ilyen célra. Ez egyébként rendkívül hatásos és szerintem a legcélravezetőbb megoldás lenne a számodra. A TR mind a három effekt prociját pedig használhatod a zongorádra.
  6. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Nna, ez pont az az állapota az Electribe-nak, amikor NEM KELL megszólalnia. Ha az OSC Audio IN-re van állítva, akkor a villogó kis gombok az AUDIO IN bemenetre érkező jelet szólaltatják vagy szakítják meg. Ha nem érkezik rá AUDIO IN jel, akkor villoghat, nem fog semmi hallatszani. És egyszersmind az AUDIO IN beállítás semmilyen partneri kapcsolatban nem áll a MIDI OUT vagy MIDI THRU fogalmával Ha egy másik szintiből érkező MIDI utasítást át akarsz vezetni az Electribe-on egy harmadik szinti MIDI bemenetére, majd a harmadik szinti audió jelét akarod visszavezetni az Electribe AUDIO IN bemenetére, akkor nem jó úton jársz. Az Electribe-on villogó kis gombok azt jelzik hogy megkapja a szekvenciát, nem azt hogy továbbadja másnak. Ugyanakkor az Electribe az AUDIO IN-re visszaérkező AUDIO jelet a MIDI szekvenciának megfelelően szaggatja... szóval kétszeresen akarod ugyanazt a szekvenciát "megrángatni"? Vagy a koncepciód nem jó, vagy az Electribe-ot kell még kicsit tanulni Vagy nem értjük hogy mit is szeretnél valójában A konzekvenciád a MIDI MERGER-re vagy THRU BOX-ra a megfelelő megoldás.
  7. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Ez nem béna, hanem természetes és logikus "Fogadja, meg is jeleníti..." DE tovább küldeni nem fogja az OUT aljzaton... Ez minden MIDI-s eszköznél így van. Az OUT aljzat a saját maga által generált adatok OUT, azaz kimenete. Az adatok továbbküldésére a THRU aljzat szolgál(na), ha manapság nem hagynák le konkrétan mindenről. Nagyon-nagyon kevés olyan eszköz akad, amin egy kis kapcsolóval lehet a hátulján kapcsolni, hogy az aljzat OUT vagy THRU funkciót lásson el (például néhány korábbi KURZWEIL). És még kevesebb (ha egyáltalán létezik olyan), amiben szoftveresen MERGE-li és kiküldi a beérkező MIDI jelet is és a saját maga által generáltakat is egy csatlakozón (például YAMAHA KX88 masterkeyboard).
  8. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Szerintem MIDI THRU-t nem fogsz tudni így összehozni. Ez korábban nekem is fájó pont volt, amikor PCM modult akartam vele meghajtani. Az OUT aljzat az csak a hangszer által létrehozott információkat küldi OUT, ahogy a nevében van. THRU csatlakozó nincs a készüléken. Az USB aljzattal nem próbálkoztál még? PC-n keresztüli oda-vissza kommunikációt biztosan meg tud valósítani és akkor a PC tud THRU eszközként viselkedni... persze a megfelelő hardveres kiépítéssel és a MIDI adatok helyes kicímzésével. A másik: Ahogy +Vader írta, az Electribe potijainak meghatározott CC funkciói vannak, csakis azt tudja kiküldeni MIDI csatornánként.
  9. Hú de régi ez a topik, viszont aktuális, mert azóta már MOXF-et gyűrök Az említett Insert FX a MOXF-ben (is) VOICE-hoz kapcsolódik. Egész pontosan minden egyes VOICE-nak 2 saját IFX-e lehet, ezt használhatja a MIX, vagy PERFORMACE módokban. Ennek megfelelően nem lehet hangszíneket másik IFX-be route-olni, hogy az említett két Hammond hangszín ugyanazon az egy IFX-en osztozzon. A MOXF-en 8 VOICE 2-2 IFX-je élhet a különböző módokban, vagyis összesen 16, szemben a KORG 5 IFX-ével. A KORG viszont cserébe az 5db IFX összevissza egymásba route-olhatóságát kínálja. Az elmúlt években ez a két effekt-elrendezés sok-sok csereberét okozott nekem
  10. Szia Gergely! Előtte fullra eltávolítottad az előző drivert, hogy csak ez az új menjen fel? A Preferenciáknál a MIDI IN-OUT portokon látszik valami? Ha igen, akkor váltogasd őket.
  11. https://www.korg.com/us/news/2019/0530/
  12. Nincs. Ma már nem az időnek készítik a hangszereket, hanem a profitnak.
  13. Koródi Csaba

    GAIA vs SuperNatural SYNTH

    Ez nem lehetséges. Nem fogod tudni rátenni a GAIA hangszíneket. Ezen felül viszont tényleg szinte egy az egyben hozza a VR09 a GAIA motorját. Sőt érdemes észrevenni, hogy a VR09 oszcillátora nem csak VA hullámformákat tud megszólaltatni mint a GAIA, hanem PCM multisamplé-ket is, vagyis sokkal szélesebb sounddizájn valósítható meg vele. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a VR09-en magán semmilyen hangszínszerkesztést nem lehet megvalósítani. Csak az iPad editorral lehet szerkeszteni. Míg a GAIA meg épp ellenkezőleg, az egész kezelőfelületét elénk tárja. Az egyébként külön vicces, hogy a VR09 iPad editora pont úgy néz ki, mintha lerajzolták volna a GAIA-t
  14. Ez teljesen nyilvánvaló. A felújítás nem a pénzspórolásról szólt, hanem a kihívásról és a szakmai kíváncsiságról.
  15. Azért ebben az írásban találtam pár igen tanulságos dolgot. Attól tekintsünk el, hogy micsoda fórral indult az úriember No meg a topik szempontjából ugyan igen guszta hangszert épített, de ugye ez sem a hordozható kategória Habár gyönyörű lett és kedvem lenne nekem is csinálni egyet otthonra Na de ami roppant tanulságos és elszomorító, hogy egy ilyen mérnöknek, aki ilyen projekteken vett részt (a Szalai fivérekkel együtt) dús gazdagnak kéne lennie és nem azon spórolni, hogy olcsóért vegyen valami lepukkant holmit mert nem akar sokat belefektetni. Ez nem őt minősíti, hanem a rendszert, engem meg elszomorít. Ami még nagyon szembeszökött és tanulságosnak találtam: 1. "(egyébként az AKAI-nak is fejlesztettünk egy hardveres Leslie pedált Rotator néven, ami azt hiszem sosem került forgalomba)" 2. "Nincs összehasonlítási alapom, de most már értem, hogy miért mondja mindenki, hogy egész más egy forgó rotoros hangfal, mint a legjobb szimuláció." Egyik tanulság, hogyan lehet úgy Leslie pedált fejleszteni, hogy nincs összehasonlítási alap? Másik tanulság... az igazi még annak is jobban tetszik, aki élvonalbeli fejlesztő adott eszköz szimulációjában Pedig hát pont azon dolgozik hogy minél jobban szóljon és módjában áll addig fejleszteni, amíg elégedett nem lesz vele
×
×
  • Create New...