Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.527
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    80
  • Ennyit fórumozott

    641d 23h 42m 28s

Koródi Csaba last won the day on February 13

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

439 Megbízható

2 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

15.241 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Fiúk, szerintem egyikőtök az automata kíséretes stylus-ra gondol, a másik pedig a cerkára mint stylus.
  2. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    ??? Érdeklődéssel olvasom a MODX történet alakulását, de ez most itt nem igazán áll össze nekem
  3. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Meg aztán valljuk be: nekünk sem lehet soha jót tenni... Legyen bonyolult hogy minél összetettebb hangzásokat tudjunk vele kreálni, de azért ne legyen bonyolult, hogy könnyen kezelni is tudjuk
  4. Koródi Csaba

    Dal lopása - ügyesen

    Tényleg ez van. Valamikor a 90-es évek végén utaztam a Frankfurti Music Messe-re a KORG-al, Benkő Lacival, Jankai Bélával és még jópár zenésszel. Ült köztünk egy számomra teljesen ismeretlen nyikhaj csávó... valami kiadó volt... Óriási mellénnyel kijelentette, hogy Ő A ZENE, itt az országban az formálja a közízlést, amit Ő kiad. Akkor értettem meg, hogy miért adnak ki annyi szart Szerintem Benkőék azért nem vágták szájon, mert nekik saját kiadójuk volt. És nyilván azért volt saját kiadójuk, hogy ne ilyen nyikhajoktól függjenek Azóta a technika rengeteget fejlődött, de a zenei “közétkeztetés” még siralmasabb lett, ami azért nem kis teljesítmény
  5. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Egyet értek. A KARMA-val egy fél COMBI-t sikerült összehoznom a gyári algoritmusokkal. Nyilván ez is tanulás kérdése mint bármi más..., de míg a KARMA-t megtanulom, addig egy másik hangszeren megtanulom az egész SN-S architektúrát és egy zenetanártól a jazz alapokat... Pont ugyanannyi energiabefektetés csak többre megyek vele... például feljátszom a saját szájízem szerint Ráadásul az M3 és a KARMA csak kész, betölthető algoritmusokat futtat. Ha sajátot akarunk kreálni, ahhoz meg kell venni Kay 200 dolláros KARMA editorát. De hogy a topiknál is maradjak, szerintem a MODX analógiáját, a PCM és FM házasságát elsajátítani hasznosabb tudás, mint a KARMA-t megfejteni.
  6. Koródi Csaba

    Yamaha MODX

    Sajnos azt kell mondjam, hogy ez csak féligazság. Az MX-hez ingyen beszerezni a Yamaha honlapjáról csak egy Performance Editor-t lehet. Az igen, patent, viszont a hangszernek annyira ügyes és intuitív a kezelése, hogy még a kétsoros kijelzőn is annyira haladós, hogy felesleges miatta laptopot bekapcsolni, meg egerészni. Viszont a Program hangszínek mély editálásához, ahol hozzáférünk a 8 oszcillátorhoz, a waveformokhoz, a filterekhez stb., már meg kell venni egy független pali, John Melas editor csomagját. Ilyet a Yamaha nem készített az MX-hez. Ezt sérelmezve írtam, nem fórumba, hanem egyenesen a Yamaha Support-nak, hogy WTF? Az volt a válasz, hogy független készítők, mint pölö az említett John Melas, olyan jó Editorokat készítenek, hogy nincs értelme hogy ők is csináljanak. Nem találtam olyan angol szavakat, amivel ki tudtam volna fejezni, hogy ez mennyire szánalmas magyarázat Ezzel három gondom van: 1: a MOXF az utolsó hangszerük amihez készítettek ilyen mély editort, és az tényleg nagyon patent. Mivel az MX full a MOXF alapjaival működik, csak a waveform list kompatibilitást kellett volna megoldaniuk, semmi több meló nem lett volna vele. 2: miért fizessek egy számomra ismeretlen harmadik személynek, mikor ma már alap kéne legyen hogy adnak editort a hangszer kezeléséhez. Itt van a sokat szídott Behringer, nekik alap volt, hogy a Deepmind-hoz adnak MAC, PC és iPad editort ingyen. De a KORG hangszereknél is már évtizedes hagyomány hogy Standalone és DAW-ba épülős, ingyenes editorokat adnak a hangszereikhez. Bár az iOS-t a mai napig nem sikerült megugraniuk. 3: nekem nem tetszik a John Melas programja, nem olyan szép, nem kelti olyan professzionális szoftver érzetét mint a MOXF editorja volt, és évek óta nem telepítem semmilyen harmadik fél semmilyen programját a gépemre. Egyszer benyaltam egy reklámvírust hasonlóból, azóta kapja be mindenki. A Yamaha szintimhez max a Yamaha egyetlen gyári editorját lennék hajlandó feltenni. Félreértés ne essék, ez nem a hangszert minősíti, imádom az MX-et, messze jobb hangszer, mint azt gondolná az ember. Sajnos ugyanezt látom a Montage-nál és a MODX-nél is, hogy a Yamaha elsunnyogja a mély editort. Könnyebbség, hogy ezen a kettőn legalább a hangszeren magán elérhető ez a mélység... az MX menüje nem enged lemenni Program hangszín alá.
  7. Koródi Csaba

    Dal lopása - ügyesen

    Szerintem véletlen hasonlóság. Több meló lett volna lelopni és megváltoztatni, mint írni egy számot..., majd utólag kiderül hogy az első négy hang valahol, valakinek eszébe juttatja a 4F-et. Nem lepne meg ha nem is ismernék a 4FClub nevét Én egyszer írtam egy számot, csináltam hozzá klipet, feltettem a Youtube-ra, majd a komment szekcióban valaki közölte, hogy egy az egyben lemásoltam egy Mike Oldfield számot. Egyáltalán nem loptam, de nagyon szomorú voltam hogy létezik már a számom
  8. Koródi Csaba

    Milyen effektprocit vegyek?

    Igen, én is így használom. Bár van keverőm is, így meg tudnám oldani a SEND-et is, de nem vagyok annyira igényes és nem MOOG-ra, hanem egy ROLAND FA06 SUB kimenetére használom a ZOOM-ot. De azt simán el tudom fogadni, ha valakinek ez nem jön be és hallja, vagy hallani véli hogy valamit elvesz a hangszerből az effektproci.
  9. Koródi Csaba

    Milyen effektprocit vegyek?

    Én számítógéppel nem dolgozok, de ahogy leírtad, igen, így kéne megoldani. Késés egyrészt nem lehet, másrészt az effektből úgy kell visszahozni, hogy az effektből csak 100% wet hang jöjjön vissza. Ilyen megoldással pedig majdnem mindegy hogy milyen effektet használsz, még a ZOOM MS-70CDR is megfelelhetett volna. Természetesen szerintem, ezt mindig hozzá kell tennünk Én ilyen ZOOM-ot használok és imádom.
  10. Koródi Csaba

    Milyen effektprocit vegyek?

    Szerintem nem volt jó a megközelítés. Az effektet nem INSERTÁLNI kellett volna a Moog-ra, hanem SEND-elni, akkor minden ereje megmarad a MOOG-nak és megérkezik fölé a tér.
  11. Koródi Csaba

    Juno DS vagy FA workstation?

    Szerintem lehet ennek egy harmadik aspektusa is, mégpedig a kompatibilitás. A GM-GS utasítások régiek, de még használatban vannak, így kellenek olyan FX algoritmusok, amik a régi GM-GS hagyományok paramétereivel módosíthatóak, kontrollálhatóak, azonosíthatóak. Az új frankó effekteknél meg nem kell semmihez igazodni, betehetnek bármilyen változót, vagy algoritmus összetevőt.
  12. Koródi Csaba

    Juno DS vagy FA workstation?

    Köszi! Sajnos így van. Az egész eddigi pályafutásomat végigkísérte ez miatt a csere-bere. Ha KORG-om volt, akkor mást akartam, ha másom volt akkor KORG-ot és akkor még kellett volna a zenekaromba is egy minőségi stage hangszer. Ez 3 különböző cucc lenne, amit 15 évig csak egy hangszerrel tudtam anyagilag megoldani. Ennek okán szénné csereberéltem a hangszereimet, hátha valamelyik jó lesz mindhárom területre
  13. Koródi Csaba

    Juno DS vagy FA workstation?

    Csak összehoztam valamit hamar. A cél az volt, hogy két teljesen eltérő irányból megközelített hangzást mutassak meg és mindkettő az SN-S szintimotorból jöjjön. Az első teljesen klasszik VA elemekből építkezik, ami egy Supersaw hullámforma és két Noise. Érdekessége, hogy nem az FA-ban készült, hanem a VR09-ben dizájnoltam meg annó, de mivel az SN-S szintimotorok minden hangszerben megegyezőek, ezért át lehet másolni egyik hangszerből a másikba egy-egy jól sikerült hangszín jellemzőit. Gyorsan összegzem hogy mi történik a videóban. 1: 00:10 – 1 OSC Supersaw egy lassú Filter LFO-val 2: 00:40 – 2 OSC Noise Jobbra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val mozgatva 3: 01:00 – 3 OSC Noise Balra panorámázva lassú Filter és AMP LFO-val eltérő felfutással mozgatva 4: 01:20 – A 2-es és 3-as OSC együtt, ahogy jobb és bal oldalon eltérően úsznak 5: 01:26 – A 3 OSC együtt 6: 01:43 – Bekapcsolom a hangszínhez tartozó Phaser FX-et 7: 01:58 – Bekapcsolom a Studio Set-hez tartozó MASTER FX-eket 8: 02:38 – Bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a SUB kimenetre, amire a ZOOM MS-70CDR FX van hurkolva. A másik hangszínt Shiller-től irígyeltem el, aki ilyen hangszíneket szokott megszólaltatni a NORD Wave szintijén. Nekem SN-S-ből kellett kihozni. Ez az előző hangszínnel ellentétben pont nem klasszik VA hullámformákat használ, hanem az SN-S szintiben található multisampléket. Fontos, hogy az SN-S multisample készlete nem keverendő össze a PCMS és az EXP bővítőkből érkező multisamplékkel. Ez két külön blokk, ez is és az is benne van a hangszerben. 1: 03:47 – 1 OSC Gamelan 2: 04:00 – 2 OSC Celesta Jobbra panorámázva 3: 04:13 – 3 OSC Kalimba Balra panorámázva 4: 04:24 – A 3 OSC együtt 5: 04:38 – Itt azt mutogatom, hogy mindhárom OSC-nak van egy finom Pitch LFO modulációja 6: 05:05 – Bekapcsolom a StudioSet-hez tartozó MASTER FX-eket 7: 05:36 – Itt is bemegyek a Part View menübe, kiveszem a hangszínt a MASTER reverbből és kiküldöm a ZOOM MS-70CDR FX-re. Szerintem magáért beszél a ZOOM hatása. És akkor hogy mit érdemes észrevenni, amit nem tudunk bármilyen VA-val megcsinálni. 1: Mindjárt az elején, eleve nem minden VA-ban van SuperSaw VA hullámforma, ez az SN-S-ben igen karakteres elem. 2: A NOISE a legtöbb VA szintiben opcióként mellécsavarható az OSC-nak, de semmiképpen nem lehet két külön oszcillátorban szerepeltetni, pláne nem szétpanorámázni. És pláne nem eltérő LFO-val mozgatni. 3: Mind a 3 OSC-nak saját Filtere, saját EG-je és saját LFO-ja van, így teljesen eltérő sebességű és mélységű PITCH, AMP és FILTER LFO tud mozogni mind a 3 oszcillátorban. Ez a legtöbb VA-ban úgy működik, hogy 2-3 oszcillátorral létrehozod az alaphangot, de a burkológörbék, filterek, LFO-k az egészre érvényesülnek GLOBAL. 4: A legkevesebb VA-nak van ilyen minőségű és ennyi irányba Route-olható FX-e. 5: Eleve a legkevesebb VA-nak van 16 Multitimbrálja, amiből tetszőlegesen küldhetünk ki SUB kimenetre timbrálokat. Az FA mind a 16 timbrálja lehet SN-S szintimotor és ezt atomstabilan csinálja, nem úgy mint például egy Blofeld, ami szintén multitimbrális, de 3-4 timbrál után megdöglik. 6: A legkevesebb VA-nak van PCM multisample készlete, vagy ha van, akkor valamelyik oszcillátor dedikálva van neki, nem úgy mint az SN-S-ben ahol bármelyik OSC lehet multisample. Na, azt hiszem hirtelen ennyi
  14. Koródi Csaba

    Juno DS vagy FA workstation?

    Na, ebből is látszik, hogy ugyanannak a hangszernek a megítélésénél mennyire eltérő az egyéni ízlés. Az ARP nálam is az első gomb amit kikapcsolok bármilyen hangszeren, ne zavarjon már a játékban
  15. Koródi Csaba

    Juno DS vagy FA workstation?

    Nagyon sok videó téma van már a fejemben, de a két éves gyerkőc mellett a kamera állványt sem tudom felállítani, nemhogy felvenni és még narrálni is . De erről megpróbálok valami gyors, mobilos felvételt készíteni, a magyarázatot meg majd szövegesen megírom hozzá.
×