Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.776
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    101
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on March 10

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

530 Megbízható

6 követő

Koródi Csaba tagunkról:

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.949 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    BOSS RC-505 Loopstation

    BOSS RC-505, hibátlan, karcmentes állapotban, dobozával, adapterével, magyar kézikönyvvel, 8GB-ra bővítve, elsősorban cserélném. Vegyesek az érzelmeim vele kapcsolatban, mert tudom hogy frankó cucc, egész egyedi tud vele lenni az ember bármilyen stílusban a beatbox-tól a szinti zenén át az akusztikus hangszeres produkcióig, legyen gitáros, énekes, billentyűs, klasszikus zenész, mindegy. Viszont se nem vagyok elég ügyes hozzá, se nem időm sincs... még a nyomorék home office alatt sem, pedig azt hittem hogy szénné fogom zenélni magam 😞 Őszintén megmondom, ezúttal fogalmam sincs hogy mit szeretnék "helyette" sem az új, sem a használt cuccok között nem csigáz fel mostanában semmi. Ezért hirdetem meg, rábízom az Univerzumra, hátha valaki tud olyan kínálni helyette, amire azt mondom, hogy "jé, erre nem is gondoltam"... ha meg nem, akkor megmarad és tovább gyakorolok vele. Az ár csere irányár, szóval elsősorban csere ajánlatokat várok tisztelettel 🙂
  2. A gyors válasz: igen 🙂 Azt a 24-es számot viszont ne kezeld általánosan mert becsapós. Egy PART maximum 4 hang polifón lehet.
  3. Ez annyi plusz információt megér, hogy az Electribe-on PART-onként be lehet állítani, hogy fontos, vagy nem fontos... ennyi. Ha 2 PART-on alkalmazod amin szőnyeg van, akkor azok nem fognak random megszakadni, de ha 8 PART-ra beállítod hogy fontos, akkor olyan mintha semmit sem csináltál volna 🙂 És akkor hol van még a többi 8... Szóval nagyon ésszel kell az eszközben gondolkodni. Ezzel is részben egyetértek, csak azért egészíteném ki, mert ahogy fentebb említettem, nagyon ésszel kell benne gondolkodni és akkor azért lehet ügyesen használni. Dalszerzésre "majdnem" alkalmatlan, de zenei alapokat ügyesen össze lehet vele hozni. No meg én rendes MIDI billentyűvel használtam, így a feljátszás nem "nagynehezen felpötyögés", hanem ugyanolyan feljátszás, mint bármi más szekvenszeren, és ha rontok, akkor a bármi más szekvenszeren is törölni kell és újra feljátszani... szóval én ebben nem látok különbséget vagy bugot más szekvenszerekhez képest. Tény hogy az Electribe2 feljátszott TRACK-jébe nem lehet úgy belelátni, mint mondjuk egy Triton szekvenszerében a Micro Edit ablakon, de ezektől a gépektől talán nem is várja ezt el senki. Viszont van az Electribe2-ben egy olyan funkció, amiben fel tudod venni a performance-odat, vagyis elindítod a felvételt és rögzít minden PART kapcsolgatást, poti tekergetést és pattern váltást, majd a végén generál egy lejátszható fájlt, amit bármikor lejátszhatsz az Electribe-on, és közben még beletekergethesz, mert valós időben játssza... Ezt ráadásul úgy is teszteltem, hogy olyan fájlt játszottam le, amit a korábbi Electribe2-őn játszottam fel és ugyanúgy lejátssza az új... Ezt úgy értsd, hogy Pista a saját Electribe2-jén a saját patternjeivel felveszi a performance-ot, majd átteszi a fájlt Józska Electribe-jára, akinek nincsenek fent ugyanazok a patternek meg hangszínek a gépén, sőt semmi köze nincs a Pista beállításaihoz, és mégis ugyanúgy játssza le valós időben a Józska gépe, mint a Pistáé. Egy szó mint száz, ezzel a funkcióval már majdnem dalt készítettünk, már csak mellé kell játszani más hangszerekkel élőben.
  4. Üdv Krisztián! Nekem a sima Electribe2 volt... kétszer. Harmadjára egy Samplerre pályáznék. A helyedben a Samplert választanám, hiszen ha dobgépnek akarod főleg, akkor jobb a békesség ha bármikor tudsz saját mintát használni. A sima Electribe2-ben található dob hangok bár jól szétcsavarhatóak és agyon mozgathatóak modulációval és automatizációval, de azért hamar kinőhetőek. A 16 PAD megfelel 16 PART-nak és a 16 MIDI csatornának... ez fix, vagyis nem lehet az egyes PART-ok MIDI kiosztását megváltoztatni, de természetesen ez egyúttal azt is jelenti, hogy 16 MIDI csatornán meg tudsz hajtani vele MIDI elosztóval akár 16 külső hangszert is. Az már egyéni setup kérdése, hogy mennyi külső eszközt akarsz használni, a külső eszközön mennyi MIDI csatornát használsz és melyikeket... ezt nem az Electribe2-ben, hanem a külső eszközökön kell belőni hogy melyik csatorna üzeneteire reagáljanak és melyikre ne. Tapasztalatom szerint a fő limitációt az jelenti, hogy az Electribe2 összesen 24 hang polifón, de PART-onként maximum 4 lehet, vagyis ha egy PART-on lefogsz egy harmóniát, majd egy másikat, akkor a második harmónia full harapja az előzőt, mellőzi a sustaint vagy releaset. És ez a fajta viselkedés szekvenszeren keresztül is átjön, vagyis az Electribe szekvenszere is érintett a limitációban, hiába hajtasz meg vele egy 128 hang polifón hangszert, akkor is össze-vissza fogja harapdálni a szólamodat ha egy komplexebb valamit szeretnél feljátszani. Ha ezt a viselkedést és a vele járó sajátosságokat megismered és kitanulod, vagy eleve nincsenek olyan elvárásaid mint nekem, mert főleg dobgépnek használnád, akkor nagyon ügyes berendezések, én nagyon csipázom őket. Pedig nem vagyok elég kreatív a felhasználásukban, nekem ezek nagyon sarkallatos korlátozások, de mégis szívesen vesződtem velük, mert guszta gépek. Az eredményt pedig Ableton projektbe lehet exportálni az SD kártyán, amit én nem is Abletonban használok fel, hanem iPad-en Cubasis-ben és komplett számokat lehet kifaragni belőle. Én a Sampler felé bátorítanálak.
  5. Na, kábé erre a gondolatra akartam utalni. Továbbra is csak saját véleményt és nem konkrét tanácsokat írok. Egy házi stúdiót kialakítani sok-sok tanulás, keresgélés, tapasztalat szerzés és szerintem nem a ribbon mikrofonnal, meg a fél milliós költéssel kezdődik, hanem a stúdió helyiség kialakításával. Ha kell, akkor egy külön épület felhúzásával ha a szoba kicsi. E nélkül a legdrágább cuccaink sem fognak tudni semmit. Ha az egész folyamat a tanulás és az első felvételek elkészítésével kezdődik, nem kell azonnal leölni a fehér bálnát. Az elején bármilyen mikrofont is vehetünk, legyen az Audio Technika AT-2020 vagy bármi más (nyilván nem a TESCO-s Philips-re gondolok) később is jól jöhet egész más helyzetben, más hangszerhez, dobtesthez, bármihez, tehát most sem kidobott pénz, viszont segít az első tapasztalatok megszerzésében és kialakítani a drágább mikrofonok felé támasztott elvárásokat. Én 1992 óta csinálom a vicik-vacak felvételeimet, ebből kb. 10 évig egy KORG SOS felvevő beépített sztereó kondi mikrofonját használtam ha akusztikus felvételt akartam, tangóharmónikáról, csörgőről, szájharmónikáról, bármiről.... Idén vettem életem első mikrofonját, ami egy SHURE SV100... hát ez messze veri amit eddig használtam, de valószínűleg még mindig elmarad az AT2020-tól. A hangkártyám egy ESI U24XL, a mixerem pedig egy SoundKing MIX02A... Még nem nőttem ki őket. Most ezt nem követendő példának írtam, csak kis színes érdekességnek viszonyítási alapként a kezdés/évek viszonylatában. És akkor még egy kis színes... ezen a felvételen minden akusztikus hangszer (tangóharmónika, szájharmónika, csörgő, doromb, meg csizmacsapkodás a KORG SOS beépített mikrofonja:
  6. Kedves Aur1N! Nem akarok senkinek a mondandójához hozzászólni, egyéni mérlegelésre bízom. Csak a saját véleményem írom le. Szerintem nagyon túl van pörgetve ez a dolog. A legelső felvetés alapján nem egy profitábilis stúdióról van szó, hanem három gyerkőc tanulásáról. Én ehhez vennék max. 2 darab AudioTechnika AT2020-as mikrofont az akusztikus hangszerekhez, a Yamaha Piaggero adott, ahhoz csak egy kábel kell, és bedugnám őket egy USB-s mixerbe, például: https://www.muziker.hu/studiomaster-c2s-2-usb A videó konferenciához nem tudok hozzászólni, de gondolom bármilyen telefon jó, vagy a laptop beépített kamerája. De nehezen tudok elképzelni bármi olyan platformot, amin keresztül élőben lehet együtt játszani, ez szerintem esélytelen. Live stream-el lehet zenélgetni az online közösségnek, de a fogadó oldalnak nem számít hogy hány másodperc múlva érkezik meg a hang... ha onnan egy zongorát vissza akarnánk küldeni, akkor szerintem értékelhetetlen késést kapnánk. Ha pedig igen komoly, de ingyenes zene szerkesztőt szeretnél, javasolom a Presonus Studio One Prime-ot. Természetesen vannak korlátozásai, de szerintem bőven lehet élni vele, és a Presonus oldaláról bármikor elérhető eszközvásárlás nélkül is.
  7. Ezekkel én is sokat szívtam. Szuper jó KORG és ROLAND szintik távoztak tőlem részint a zajok és USB búgások miatt. Ezt egyetlen cég oldotta meg jól. A YAMAHA. MOXF-el és MX-el tökéletesen zajmentesen tudok zenélni.
  8. Kedves Kovek! Kérlek, vedd jóindulatú tanácsnak amit írok. Megkaptad a megfelelő válaszokat, a fejhallgató hangerején egy szimpla fejhallgató erősítő segít. Nem a bemenő jelet kell erősítgetni torzulásig. Mégis úgy olvasom nem érted hogy ez mit jelent és miért van. Javasolnám hogy egy kis időre hagyj fel a vásárlással, és inkább tanulj. Keress ismerőst, barátot, vagy egy technikust, aki élő szóban elmagyarázza amit kell... ezek alap dolgok. Hidd el ezt baráti és pénztárca barát tanácsnak szánom
  9. Koródi Csaba

    Alesis vagy CME

    Szerintem egyiket sem. Az Alesis-nek nagyon rossz a billentése és a velocity görbéje. A CME-nek nagyon jó a billentése, az jó minőségű, de baromi régi, már WIN 8(7?) óta panaszkodnak a felhasználók hogy nincs Driver támogatás. Nem tudom hogy WIN10-en mit lehet vele kezdeni. Max ha egy zsír új USB-MIDI interface-en keresztül MIDI-vel kötöd számítógépre. Szóval kábé 30 ezer Ft-ot szánsz rá?
  10. Ez a legjobb első lépés amit tehetsz Sok sikert!
  11. Mit értesz MIDI Plugin alatt? Alap hangbank mindkettőben van. Egyik sem katarzis, de az elinduláshoz elég, aztán lehet beléjük ilyen-olyan VST-t telepíteni, akár fizetőset, akár ingyeneset. VA VST szintik esetében nem nagyon esnék túlzásba... kiválasztanék egy egészen kreatív, átfogó tudásút, aztán figyelném az akciókat. Én speciel az Arturia Pigments-et szemeltem ki magamnak és amikor fél áron árulták 30 ezer forintért, akkor majdnem megvettem, de végül inkább rendes vas effektet választottam a zenekari hangszeremhez. De nem az a lényeg, hanem hogy a tanulság az, hogy egy jó választás emberi léptékben elérhető manapság. Főleg hogy egy csomó LE verziós DAW-ot vagy szoftver szintit lehet kapni a vasak, vagy kontrollerek mellé. Nekem speciel a CUBASE AI 10.5 (Elements) a YAMAHA MX61-hez járt, szóval effektív nem kellett megvennem. Járt hozzá egy Orgona klón VST és egy Prologue VA szinti is, de a korábbi VST-im is beépültek... ide értve az Arturia MiniLab-hoz szintén ingyen kapott Analog Lab 4 LE-t is, ami szintén beépült a Cubase-be. Szóval ezt az "ingyenes" CUBASE Ai-t valószínűleg sosem fogom kinőni. Ableton Live Lite-om szintén ingyen van, mert az összes iPad-es KORG szintihez biztosítják ingyen. Ez mondjuk 8 sáv, így könnyen kinőhető, de amennyire nekem ez megy, ettől sem kell tartanom. Mit akartam ebből kihozni? Ja, hogy alapvetően mindenhez lehet szerezni mindent, lehet fejleszteni az idő haladtával, de egy valamit nem lehet: a workflow-t megváltoztatni. Vagyis a Cubase-be bármikor vehetsz új kiegészítő hangszert, de a viselkedését nem tudod megváltoztatni. És ugyanez a helyzet az Abletonnal is... lehet benne bármennyi szinti és vehetsz is bele újat, de ha a munkamódszer nem fekszik, akkor nem fogsz vele boldogulni. Röviden tehát én nem a hozzá adott értékek, a hangzás, hangszínek, hangbankok mentén hoznék döntést, hanem markánsan a workflow mentén.
  12. Koródi Csaba

    Elektron Model: Cycles

    Ne vedd személyeskedésnek... nem állítást írtam, hanem kérdést, és általánosítottan (zenészek). És párhuzamot vontam egy nagyon is létező jelenséggel (ingyen zenélés).
  13. Koródi Csaba

    Cirklon vs Roland MC-707

    Amennyire követni tudtam a haverom beszámolóját, az MC 707 egy projektjében 128 darab 16 ütemnyi klip van és mind a 128 eltérő hangszínen szólalhat meg. Ha 10 PART-al számolunk, akkor is legalább 10 féle 16 ütemnyi variációt tudunk felépíteni egy projekten belül, értelemszerűen a hangszínek közötti folyamatos átmenettel... nem beszélve a fokozatos építkezésről, ezáltal a folyamatos zenélésről. Arra nem kérdeztem rá, hogy a projektek között tud-e ugrani mint az Electribe 2, de ha igen, akkor határ a csillagos ég. Az Electribe 2 az tényleg egy érdekes berendezés, már kétszer belevágtam, amolyan se veled, se nélküled a kapcsolatunk. Van benne pár furcsaság, ide értve az elharapott hangokat és a hol analóg, hol VA jellegű reakciókat. De az ő esetében is inkább rajtam múlott hogy mit hozok ki belőle és nem a hangszeren. De alapvetően kétfelé beszélünk... Te a technikai irányba, amihez én egyáltalán nem értek (CPU, teljesítmény, külön chip, stb.)... én pedig a workflow irányba, aminek megszokása és pozitív irányú felhasználása csak rajtunk áll. Viszont ha úgy vesszük, a technikai gyengeségek meghatározzák a workflowt, aminek kiismerését, a kiskapuk megtalálását és az eszköz tudásának a saját előnyünkre fordítását csak mi magunk tehetjük meg. Én nem azt nézem hogy milyen elektronikai elemekből épül fel az eszöz, hanem hogy hogyan lehet zenélni vele.
  14. Esetleg megkuksizhatod a Presonus Studio One Prime-ot. Ez egy ingyenes verzió és ha hangszerekkel zenél az ember, meg némi beépített hangszínbankkal, akkor egész sokáig ki lehet húzni vele. Nagyon más felépítésű mint az Ableton, viszont a a Cubase-hez hasonlítható, tehát elmondhatjuk, hogy ha a Studio One munkamódszere bejön, akkor a Cubase is be fog jönni. Ha pedig nagyon idegen lesz, akkor érdemes az Ableton felé menni. Saját tapasztalatból annyit tudok mondani, hogy én Cubase-t használok a lineáris dal komponáláshoz. Nagyon szeretném kitanulni az Abletont és ügyesen kezelni a klipeket, mert ügyesen lehetne Liveact-ezni vele, de nagyon nem tudok ráállni. Ha Te is lineáris pali vagy és komponáló mint én, akkor az Abletontól idegrohamot kapsz és a Cubase-t kell választani. Ha pedig klip és Liveact gondolkodású pali vagy, akkor az Abletontól kaphatsz frankó Live eszköztárat.
  15. Koródi Csaba

    Elektron Model: Cycles

    Igen, ez tök jogos. Azt gondolják a zenészek, hogy a zene az egy olyan művészeti ág amitől szebb lesz a világ és ezért pusziért kéne osztogatni hozzá az eszközöket? Ezek a cégek terveznek, fejlesztenek, embereket fizetnek, eszközöket gyártanak amit piacra dobnak és bevételt (meggazdagodást/megélhetést) várnak tőle. Ez ennyi, nem több. Az már csak egy magyar modell, hogy a zenész csak azért mert szeret zenélni, elmegy sörért, útiköltségért vagy ingyen, csak hogy játszhasson
×
×
  • Create New...