Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.803
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    103
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on May 19

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

545 Megbízható

6 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

17.104 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    Juno Stage csere is

    Hibátlan, karcmentes, szép állapotú ROLAND Juno Stage, konténerrel eladó, cserélhető. Érdekel (többek közt) Roland Juno DS61, ROLAND VR09, YAMAHA MOX6, YAMAHA MO6, KROME61. Több olcsóbb hangszer árukapcsolással érdekel, akár deszktop modul is. ROLAND MC101-et beszámítok. 61 billentyűig van helyem, sajnos ennél nagyobb motyót nem tudok elhelyezni.
  2. Koródi Csaba

    A Behringer monopóliuma

    Jaja, ez így pontos. De a hangszerben a cégből csak az algoritmus van 🙂 Lényeg a lényeg hogy nem szúrják ki a szemünket egy olyan reverbbel, mint amin például a KORG 20 éve nem tud javítani a KROSS szintű hangszereiben.
  3. Koródi Csaba

    A Behringer monopóliuma

    Egyébként jogos. Sokan ágálnak a Behringer ellen, de a klón VST-k és a bemintázott Contakt hangszerek ellen senki nem emel szót, pedig régebb óta jelen vannak és semmi olyan felkészültséget nem igényelnek mint saját erőből újraépíteni az áramköröket, gyártósorokon alkatrészeket gyártani, vagy épp megvásárolni bele egy Klark Teknik algoritmust.
  4. Koródi Csaba

    A Behringer monopóliuma

    Ez az etikusság kérdése egy nagyon régóta húzódó és a végtelenségig folytatható vita. Én alapvetően azt gondolom hogy nem etikus hiszen valakinek a szellemi termékéről van szó... ugyanakkor ha az eredeti gyártó nem teszi meg, nem újítja fel az eszközeit és nem adja újra a felhasználók kezébe, akkor ám legyen. Abból indulok ki, hogy ha marhául kéne nekem valami és egy csomó helyről szintén lenne rá igény, de a gyártó az Istennek sem csinál újat, rég elengedte a kezét, akkor miért ne élhetnénk ezzel a lehetőséggel? Hogy Uli Behringer hogyan alszik az éjszaka, az legyen az ő baja 🙂 Mentségére legyen írva, hogy nem szarral gurigázik, a hangszerei vasból, anyagból vannak, a Deepmind járt a kezeim alatt és a nagy gyártók elmehetnek a sunyiba a mai műanyag, gyengített billentyűs konstrukcióikkal. És egy csomó céget bevásárolt hogy például effektekben és előerősítőkben is a legjobbakat tehesse a cuccaiba. Nyilván a profit lebeg az ő szemei előtt is, de közben nem feledkezett meg arról, hogy a hangszereit zenészek fogják használni és nem fejőstehenek 🙂
  5. Azt figyelted, hogy jobbra fent a másik billentyűsnél is tükrözve van ennek kb. a fele? Nagyjából onnan is le lehet játszani az egész bulit 🙂
  6. Szia Csaba! 🙂 Igen, ismerem az igényeidet... ezért őszintén szólva a helyedben bennem fel sem merült volna a laptop gondolata 🙂 Pláne egy MODX7 és egy DS61 mellett. De az én véleményem számítógép szempontjából nem túl hiteles, mert szerintem itt a fórumon már mindenki skandálja hogy "igen, a Koródi Csaba utálja a számítógépet" 🙂 Azonban a számítógép szempontjából kicsit megtört nálam a jég, mert pár évente újabb és újabb próbálkozások után most valahogy elkezdett működni a dolog... Igaz 90%-ban vasakat hajtok meg vele, szóval lényegében a kiindulási pont így is a vasak megszólaltatása... és kizárólag itthoni komponálásról beszélünk. De így is előfordul hogy amikor elkezdek próbálkozni VST-k használatával bizony be-be csúsznak szaggatások, recsegések... Én erre tuti nem alapoznék színpadi jelenlétet. Persze biztosan pénz kérdése is, mert nem 160-ért kell venni WIN10-es laptopot mint én, hanem 600-700 ezerért MAC-et ahogy írod, és akkor kábé ugyanott vagyunk megbízhatóságban, mint a MODX7... bár biztosan egy MAC is tud bizonyos helyzetekben meglepetéseket okozni. De ez csak az én véleményem, hiszen tudva levő, hogy DJ-k, elektronikus zenészek milliói pont ugyanúgy visznek laptopot a színpadra, mint mi hangszert. Konkrétan van olyan ismerősöm, akinek az egész produkciója laptopra épül... még a videó bejátszás is és mindent egy (ha jól tudom) MASCHINE vezérlőről irányít... és nem piskóta produkcióról van szó. Szóval nálam magasabb szinteken ez biztosan nem okoz gondot, csak ahhoz a nálam magasabb szintű számítógépet meg is kell fizetni 🙂 Nekem biztosan nem érné meg MB Pro-ra több száz ezer forintot költeni hogy összerakjak belőle egy olyan MODX7-et ami már ott van szépen egyben.
  7. Hm, azért a 40 éves analóg szinti a másik véglet. Ezeknek még a hőmérséklet sem mindegy 🙂 Én mindenesetre sem ősrégi hangolandó analóg szintit, sem laptopot nem tennék színpadra. Én a stabil, gyors boot idejű hangszerre esküszök, ami egy pendrive-ról vagy SD kártyáról be is tudja tölteni a hangkészletemet. És még így is szoktam egy vésztarcsi hangszert tartani a backstage-ben 🙂
  8. Igen, erre gondoltam. Az ég világon semmi bajom nincs vele, nem ragadnak az ujjaim tőle. Gyorsan elillan, nem olyan olajos mint régen amivel a kocsik műszerfalát ápoltuk. Matt műanyag felületen szerintem szépen működik, csak a nagyon puha ronggyal hamar kell követni, hogy ne maradjon csíkos. A fényes műanyag felületeken viszont, mint a Roland FA06 vagy VR09 tükröződő felülete, semmi értelme nincsen... a pamutrongy bármilyen puha, több kárt okoz, mint amennyi jót tesz a törlőkendő.
  9. Én a GoodMarkets-ben talátlam egy Expertto nevű gépkocsi műszerfal tisztító kendőt. Jellemzője hogy nedves is, meg kicsit szilikonos is, de nem durván, és nincs benne makacs tisztítószer. Miután áttörölök vele egy részt, azonnal áttörölöm száraz pamut ronggyal is, így nem szárad csíkosra. A szilikon (vagy mi) annyira szolid benne, hogy nem zsíros lesz, hanem lágy és portaszító a felület. Az olyan matt műanyag felületekkel mint például a Yamaha MOXF6 recés burkolata, csodákat művel. Sötétebb tónusú lesz és eltűnnek a körömmel okozott karcok. A billentyűzet is kellemes tapintású lesz. A fém burkolaton nem olyan jó, azon “nem szívódik“ fel a szilikon.
  10. A QY20 kicsit fapadosabb a 70-nél. Szerintem összehasonlítani sem nagyon lehet. A 70-esbe egy halom PC és CC utasítást el lehet helyezni. Persze nem biztos hogy pont ez lenne a jó neked, de ár és tudás téren szerintem egész komoly lehetőség van benne.
  11. Nem ismerem a munkastílusodat, de egy Yamaha QY-70 kis mütyi? Van pattern és Song módja, a Midi Event listába pedig akár kézzel is be lehet ütemre pontosan szúrni PC üzeneteket, meg minden mást is. Sőt sys-ex adatot is tud fogadni-küldeni. http://www.szintimania.hu/szmhangszerek.html#qy70
  12. Na, én az első Electribe-omtól ezért váltam meg 3-4 éve. A második Electribe-ot már kizárólag úgy szereztem hogy nem akarom MIDI-zni, mert a sound tekergetés, meg az Ableton export marha jó potenciál (volt) nekem. Azóta már a második Electribe-om sincs meg, lett belőle egy egy-darab timbrális nagy szinti. Így sajnos gyakorlati dolgokat már nem tudok megválaszolni, csak amit a Parameter Guide-ból anno megtanulam és még vissza tudom nézni. De ezt Kilobeat tökéletesen összefoglalta 🙂
  13. Igen, küld. De csak az aktuális pattern számát. Tehát nem tudsz tetszőleges PC üzenetet beilleszteni egy szekvencia elejére. Az 1-es patternnel csak 1-es PC-t tudsz kiadni stb.
  14. Nekem ez volt mindig a problémám a PC-vel... hiába van egy jól működő rendszerem, a nyomorék WIN10 frissít egyet a háttérben és borul minden. A Cubase esetében azt tapasztaltam, hogy az eLicensert kell folyamatosan naprakészen tartani. Ezt volt a legnehezebb megemésztenem, de amióta erre figyelek, azóta tökre kezes a Cubase. Eleve sokszor úgy indítom el a Cubase-t hogy elfelejtem a hangszert bekapcsolni, egy kis párbeszéd abkakban felsorolja hogy mivel akarom elindítani. Még nincs fix munkamódszerem, ezért totál változatos hogy mit dugok rá, mint említettem, 3 különböző hangkártyát variálok és minddel megy. Nincs olyan hogy hónapokon át ugyanazzal a setuppal dolgozok és ha egyszer nincs rádugva, akkor vége az egésznek.
  15. Az iPad-es Cubasist használom régóta, és lassan de biztosan elvezetett odáig hogy használatba vegyem a PC Cubase Elements-emet is. Én munkafolyamattól függően össze-vissza váltogatom hogy éppen mi a hangkarim a PC-n. Néha a Yamaha MX61 hoz-visz minden hangot, néha egy ESI U24XL külső hangkártya, ma pedig a BOSS Micro BR-80-at akasztottam rá hangkártyának. Zokszó nélkül veszi a lapot a Cubase. Ez az oka annak is például hogy legyűrtem az évtizedes PC undoromat 🙂 Köszönhető ez a Cubase-nek. Ritka pillanat 😉
×
×
  • Create New...