Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.689
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    93
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on September 14

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

504 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.196 profil megtekintő
  1. Ez teljesen nyilvánvaló. A felújítás nem a pénzspórolásról szólt, hanem a kihívásról és a szakmai kíváncsiságról.
  2. Azért ebben az írásban találtam pár igen tanulságos dolgot. Attól tekintsünk el, hogy micsoda fórral indult az úriember No meg a topik szempontjából ugyan igen guszta hangszert épített, de ugye ez sem a hordozható kategória Habár gyönyörű lett és kedvem lenne nekem is csinálni egyet otthonra Na de ami roppant tanulságos és elszomorító, hogy egy ilyen mérnöknek, aki ilyen projekteken vett részt (a Szalai fivérekkel együtt) dús gazdagnak kéne lennie és nem azon spórolni, hogy olcsóért vegyen valami lepukkant holmit mert nem akar sokat belefektetni. Ez nem őt minősíti, hanem a rendszert, engem meg elszomorít. Ami még nagyon szembeszökött és tanulságosnak találtam: 1. "(egyébként az AKAI-nak is fejlesztettünk egy hardveres Leslie pedált Rotator néven, ami azt hiszem sosem került forgalomba)" 2. "Nincs összehasonlítási alapom, de most már értem, hogy miért mondja mindenki, hogy egész más egy forgó rotoros hangfal, mint a legjobb szimuláció." Egyik tanulság, hogyan lehet úgy Leslie pedált fejleszteni, hogy nincs összehasonlítási alap? Másik tanulság... az igazi még annak is jobban tetszik, aki élvonalbeli fejlesztő adott eszköz szimulációjában Pedig hát pont azon dolgozik hogy minél jobban szóljon és módjában áll addig fejleszteni, amíg elégedett nem lesz vele
  3. Ez is csak számok között megoldás. Élő szituban, akció közben ez sem elég azonnali. Betettem kedvencbe
  4. Annyira nem szép, és a 27 kiló is brutális De mint lehetőség, nem rossz. Csak hát fűrészel az ember, szögel, ragaszt, forraszt, beleöl egy csomó munkaórát és lesz egy 27 kilós "szörnyszülötte", ami nem úgy működteti a hangszert, mint a saját billentyűzete. Mert van itt még egy gond. Fontolgattam, hogy mi lenne, ha csupán a kibelezett billentyű mechanikát operálnám bele az MX-be?... annyi helyet meg csak találok hogy beletegyem a MIDI billentyű kicsi elektronikáját is és MIDI-n összekötöm az MX agyával. Igen ám, de akkor csak MIDI-n keresztül hajtom az MX agyát, úgy pedig csak a MIDI billentyű aktív MIDI csatornájával tudok játszani. Az MX elveszítené minden live performance erényét, hiszen annak pont az a lényege, hogy a 16 PART-ot nulla másodperc alatt el lehet érni a felületéről és megjátszani a billentyűzetről. A MIDI billentyűvel ezt (is) elveszítjük. Mint ahogy azt is, hogy azután az MX-et MIDI billentyűzetként használva mást is meghajtsunk vele. Lehet bármilyen jó a mókolásunk, ilyen deffektes állapotokat idézünk elő magunknak és pont ez a bajom az egésszel, hiszen ez egy épeszű gyártói döntéssel mind megoldódna egy hangszeren belül. Részemről (mint igény) annyiról lenne szó, hogy ha manapság a gyártók egy elfogadható minőségű, 88 kalapács mechanikás hangszert meg tudnak csinálni kb. 12 kilóból... akkor ugyanazzal a billentyűzettel egy 61 billentyűs verzió csak kijönne 10 kilóból. Vagy neadjisten ne legyen kalapácsos, de tisztességes legyen. És akkor egyben van, kifogástalan, nem mókolt, nem 27 kg, hanem csak csináltak egy normális hangszert, ami meg szerintem egészséges elvárás lenne egy gyártó felé, aki hangszert gyárt, amely lényegének az 50%-át a billentyűzet adja. Nem hajszárítót, aminek mindegy milyen a nyele, vagy azon a kapcsoló, hanem HANGSZERT, amin játszani KELL. Mert ha mondjuk a hangszeren nem kéne játszani és csupán a tudása lenne a lényeg, akkor érteném a gyártók hozzáállását. Ma a gyártók körülbelül 5% figyelmet szentelnek még a közép kategóriás hangszerek billentyűzetére is. De némely felső kategóriás hangszernél sem jobb az arány. Hangszerről beszélünk, aminek a billentyűzet a szerves része... 50-50%-ban kéne arra is figyelmet fordítani. Tegnap megint voltam próbán az MX-el és újra megállapítottam hogy mennyire frankón szól. Az én tuningom nagyon sokat lendített a billentyűzetén, de mennyivel értékesebb darab lenne, ha nem leveszik a polcról a legolcsóbb keyboardjukat. És még csak nem is a YAMAHA a legrosszabb. A KROME-al sem jártam volna jobban, a KROSS-al meg egyenesen elvágtam volna magam élő zenélésre. Értem én hogy anyag spórolás, meg profit... de kérdem én: ha a hangszer megjelenésekor 250 ezer Forint, és 1-2 év múlva 175 ezer Ft... akkor mi lenne ha normális billentyűvel árulnák mondjuk végig 250 ezer Ft-ért? Ha a hangszer a köztudatban az igen jó billentyűzete és igen jó hangi adottságai miatt jó pozícióban van, akkor nem kell ordas leárazásokkal kidobni a hangszert és a tervezést a kukába. És még azt sem mondhatják, hogy azért nem terveznek frankó tartós hangszert, hogy megvedd a következőt... mert a következő is ilyen... vagy még rosszabb.
  5. Koródi Csaba

    MOXF6 - CSERE

    Szép és jó, és okos YAMAHA MOXF6-ot cserélnék NORD Electro 3-ra. Ha nagyobb modellt cserélnél, akkor a képen látható KORG Minilogue-al ki tudnám egészíteni. Félve írom, de érdekel Hammond SK1 is Avagy YAMAHA MODX6 is érdekelne a képen látható MOXF6 + Minilogue fejében. Más modell most nincs elképzelésben, de ajánlatokat, ötleteket meghallgatok. Csere oka: van egy MX61-em is, így a két hasonló hangszer egyike helyett szeretnék valami színpadi ügyest, vagy valami nekem újszerűt. Tatabányán vagyunk.
  6. Igen, a MODX8 is pálcikás. És igen nagy. Tudásban is nagy. Meg kijelzőben is nagy. Meg árban is nagy. Nem tudom a hátamon elvinni a buszon, a vonaton, adott esetben a bicón. Viszont többszáz olyan dolgot tud, amire nincs szükség a színpadon... ahogy a nagy touch kijelzőre sincs. Minden gyártónak van valamilyen frankó hordozható színpadi hangszer megoldása, és mindbe az épp elérhető legratyibb billentyűjüket tették: KORG PS60, YAMAHA MX61, ROLAND VR09. Ezek olyan hangszerek, amik sallang és túlzott tudás mentesen, maximális színpadi célszerűséget nyújtanak, egyszerű kezelhetőséggel ami a színpadon kézreáll, de azért minden műfaji igényt lefednek a hangzásukkal, és bármilyen utazó bandában elférnek a gitárokkal együtt. Csak a tervezők azt felejtették el, hogy ha már színpadi hangszert alkottak, akkor azt színpadra is fogják vinni és valaki majd játszani is szeretne rajtuk. Persze mindenre tudnék 2-3-4-szer annyiba kerülő 88 vagy 73 billentyűs megoldást meg workstationt mondani. De vajon mennyibe kerülne egy MX61, vagy egy PS60 normális billentyűzettel?
  7. Ilyen volt az első billentyűm 2000-ben. Az 19 év. Ilyet már nem szabad megvenni sajnos. Ráadásul a lecsapok 5 oktávot mutatvánnyal úgy szétvágja az ember a billentyűzet panelját a rengeteg áramkörrel, hogy többet nem fog működni.
  8. Viszont tényleg parttalan a picsogásom Úgyhogy inkább használjuk a topikot innentől a tapasztalatok megosztására az én nyavajgásom helyett
  9. A Studiologic SL73 Studio és az MX. Oké, az MX már megvan, de nyilván ha szétvágom, akkor annak annyi piaci értelemben Pont ez miatt az "akkora súly" miatt beszélek már itt napok óta egy 61-es méretű, élhető verzióról. De egy olyan hangszert már nem veszek meg hurcolni, amiben kalapácsot kell cserélni... most csak 3-at, aztán még 10-et... ha egyáltalán találni még bele. De közben nem is teljesíti az 5 oktávos, hordozható súly kritériumát, úgyhogy ez sem opció. Jaja, reparálni még reparáltam, sőt billentyűzet és kalapács donort is találtam hozzá. De attól még sajnos 35 kiló volt, a tokja pedig 15... mindenki össze tudja adni A lényeg, hogy egy olyan méretű billentyűzet, amibe bele lehet egy MX-et preparáni, az pont olyan súlyú és méretű lesz a végén, ami miatt nem jó már az MX88, vagy egy preparált RD600 sem. Van, 12 darab. Ebből 2 EP és nem én mondom meg hogy milyen effektet akarok rá. Ahogy az orgonánál sem. Gyakorlatilag a piacon az RD64 lenne az egyetlen hangszer, ami megfelelne annak amiről elkezdtem írni, csak épp hangban semmi nincs meg benne a szükségeshez. Nem tudnám helyettesíteni vele az MX-et, az hétszentség.
  10. Koródi Csaba

    KORG Pandora Stomp

    Fekete KORG Pandora STOMP cserélhető más, hasonló árkategóriájú kis multira. Van benne 9 Voltos akksi, idén még csak kétszer töltöttem, sokáig megy vele. A Pandora szép is, jó is, vasból is van, hibátlanul működik is, de nem gitárhoz, hanem szintihez vettem és ahhoz ezt most nem igazán érzem. Hátha más márka más típusa jobban fekszik. Ajánlatokat, ötleteket elfogadok. Tatabányán lakik.
  11. Hát, ha majd egyszer lesz fölös 280 ezer Ft-om + a járulékos költségek széltvagdosni. Plusz megfelelő műhely ahol csodaszépen el is lehet vágni, meg egy lelkes szaki akinél vannak megfelelő anyagok és gépek akár házat hajtogatni, akár számítógépes lézerrel lyukakat vágni a gomboknak, egyéb elemeknek. Lehet túlzásnak tűnik, de amíg nem tudok ilyen precízen és minőségben nekiállni, addig kábé olyan mintha szigszalaggal rátekernék egy modult egy Fatarra. De egyébként jó ötlet. A NORD Electro2 Rack-et akartam így beletenni egy mechanikába, de nem találtam megfelelő donort kifizethető határon belül.
  12. Na igen, kábé És ha egy ilyen kombó létezne 61-esben, még a vécére is magammal vinném
  13. De hogy ne legyek igazságtalan, megkerestem a 350-ből megvásárolható billentyűs színpadi hangszereket is amelyek tudása hasonlítható a YAMAHA MX-hez: Kurzweil SPS4-8. 88 billentyű https://www.thomann.de/hu/kurzweil_sps4_8.htm CASIO Privia PX5S. 88 billentyű. https://www.thomann.de/hu/casio_px_5s_privia_pro.htm ROLAND Juno DS88 https://www.thomann.de/hu/roland_juno_ds_88.htm YAMAHA MX88 https://www.thomann.de/hu/yamaha_mx88.htm És kész, kifújt, mind 88 billentyűs. Ezután már csak legfeljebb súlyozott (ha egyáltalán) hangszerek jöhetnek számításba. Ergó a billentyűsnek nincs alternatívája elfogadható áron... a következő lépés a YAMAHA CP73 610 ezer forintért. Ez felel meg kábé egy gitáros Mexikói Telecasterének.
  14. Most már csak kíváncsiságból megnéztem hogy mit kap egy gitáros egy MOXF6 árából Például egy Mexikói FENDER Telecaster-t: https://www.thomann.de/hu/fender_player_series_tele_mn_blk.htm És mellé egy csöves Fender erősítőt: https://www.thomann.de/hu/fender_super_champ_x2.htm vagy Fender modellezős kombót: https://www.thomann.de/hu/fender_mustang_gt_200.htm vagy Avid Eleven RACK multit: https://www.thomann.de/hu/avid_eleven_rack_hardware_only.htm vagy LineSix FireHawk-ot konténerrel: https://www.thomann.de/hu/line6_firehawk_fx_bundle_set.htm Szándékosan olyan hardvereket kerestem, amiről tudom hogy gitáros berkekben magasabb minőséget képviselnek, mint billentyűs berkekben például az említett MOXF6. Úgy tudnám jellemezni, hogy ezek a gitáros hardverek kb. olyan minőséget képviselnek a gitárosoknál, mint a billentyűsöknél egy NORD Electro 4, vagy egy KURZWEIL PC3K6... ...Izéé, azzal a kitétellel, hogy egyik említett billentyű sem kalapácsos, vagyis mégsem annyira HANGSZER hangszer mint egy gitár a gitárosnak
  15. Egyébként nyilván parttalan amiről itt írok. A gyártói magatartás nem fog változni. Csak épp összegzem magamban, hogy miért csereberéltem az összes cuccomat az elmúlt 20 évben és egyik-másik miért nem maradt meg nálam szeretetben, békességben. És hogy a többi hangszeres zenésznél miért nincs meg ez a fajta hűtlenség, csak a billentyűsöknél. Persze attól most tekintsünk el, hogy az otthoni cuccaim a funkcionalitás miatt mi csereberét meg nem éltek, de maradjunk annál, hogy a különálló színpadi hangszerem is így járt rendre. Azért, mert nálunk nincs meg a választási lehetőség, hogy elérhető áron egy 8 kilónál kisebb, tudásában és hangminőségében kielégítő és billentyűzetében HANGSZER élményét nyújtó "életen át elkísérő" eszközt válasszunk, amihez szívesen hűséges lennék. Egy gitáros a MOXF6 350 ezer forintos árából (vagy akár feléből) milyen gitárt vesz már? És még egy értékelhető multi is kijön még belőle. De ismétlem magam, teljesen parttalan a felvetésem és a gitáros hasonlat is
×
×
  • Create New...