Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.704
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    94
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on September 22

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

512 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.399 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    KORG M50 88/RH3 CSERE

    KORG M50, 88 billentyűs, kalapácsmechanikás, RH3 mechanikás workstationt cserélnék. A hangszer megbízható, szép állapotban van. A kasznija teljesen karcmentes, a kijelző hibátlan, fényes, ép, hibátlanul működik. A billentyűzet korrekt, nincs szétjátszva. A potik szépen futnak, nem lötyögnek, minden nyomógombja jól működik, egyiket sem kell erősebben nyomni és még az encoder sem szalajt. Nagyon megkímélt használatban lehetett előttem. A zongora billentyűjével semmi bajom, erre volt szükségem, de a workstation jelleget kicsit túlgondoltam. A nagy érintőkijelző a 3 éves gyerek mellett nemhogy felesleges, de egyenesen balesetveszélyes… Úgyhogy jelenleg többet van a hangszer kijelzőjén ütésálló védő és az egész hangszer letakarva, mint amennyit használni tudom. A gyerkőc mellett nagy űreposzokat sincs időm készíteni rajta, úgyhogy egy kevésbé sérülékeny, kevésbé bonyolult hangszer is tök el lenne a helyén. Érdekelne YAMAHA MX88, YAMAHA MO8, MOX8, MOXF6, ROLAND Juno Stage, ROLAND Juno DS61, DS76, DS88, FA06, ROLAND VR-760, VR-700, és hasonlók. Más súlyozott billentésű szinti is szóba jöhet, nem kell feltétlenül workstation. Egyéb típusú digizongi értékegyeztetéssel, beszámítással, vagy kütyü-pótlással szintén szóba jöhet. Midi billentyűt, iPad-et és VA szintit is beszámítok. Behringer Deepmind 6-ot, Blofeld Keyboard-ot szintén beszámítok. Tatabányán van. Irányár, cserélhető, vehető, bizniszelhető Persze módjával... nem kótyavetyélni akarom, nem problémás és szabadulni akarok tőle, hanem tényleg valami egyszerűbb, kevésbé sérülékeny, de hasonló nívójú megoldást szeretnék. És az sem baj ha nem szakad le a hátam ha arrébb kell tenni
  2. Koródi Csaba

    Korg tr és CFU midi

    TR-en a COMBI 8 eleméhez a maximálisan felhasználható effekt arzenál az az 1 darab INSERT FX és a 2 darab MASTER FX. Sajnos a PROGRAM hangszínek is egyenként ennyivel alakítják ki a színes-szagos hangzást, majd mikor behívod COMBI-ba őket, akkor mindez elvész és kezdődik az egész nulláról. Teljesen manuálisan neked kell kiokoskodnod hogy hogyan gazdálkodod ki a hangzáshoz azt a 3 darab effektet. Én a következő képpen szoktam eljárni: 1. Megvizsgálom hogy az INSERT FX melyik hangszín (zongora vagy lead) esetében ad fontosabb funkciót és a COMBI-ban azt terelem INSERT FX irányba és bemásolom az INSERT FX-ét. Tételezzük fel, hogy esetedben ez a zongoránál fontosabb kompresszor vagy exciter, így ezzel lefoglalod az 1 darab INSERT effektedet és arra tereled a 4 darab zongora PART-ot. 2. Szintén feltételezem, hogy a Lead esszenciáját egy jó kis sztereó delay adja meg, így Az MFX1-re tennék egy delay-t, arra küldve a lead-et és arra nem engedve a zongorát. 3. Végül az MXF2-re tennék egy általánosan jól beállított reverbet, amibe csak a kívánt mértékben küldeném be a lead-et is és a zongorát is külön-külön. Játszottam több ilyen KORG-al + master keyboardal (X5D, X50, MicroX, X3) színpadon, ahol elvárás volt, hogy az alsó klaviatúrán zongora szóljon a rá jellemző effektezéssel, magán a hangszeren pedig orgonával játsszak és Rotary speaker effekttel. Így oldottam meg, ahogy fent leírtam. A TR-en van még egy plusz lehetőséged, mégpedig a két AUX kimenet. Oda kötsz egy külső effekt procit, mondjuk egy gitár multi effektet és arra küldöd a leadet. Ott aztán már egy egész effektláncod lehet a lead hangszín "megokosítására". Természetesen így is használtam már KORG szintit, az első időkben egy KORG AX3G effekt procival, most meg egy Pandora Stomp-ot tartogatok ilyen célra. Ez egyébként rendkívül hatásos és szerintem a legcélravezetőbb megoldás lenne a számodra. A TR mind a három effekt prociját pedig használhatod a zongorádra.
  3. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Nna, ez pont az az állapota az Electribe-nak, amikor NEM KELL megszólalnia. Ha az OSC Audio IN-re van állítva, akkor a villogó kis gombok az AUDIO IN bemenetre érkező jelet szólaltatják vagy szakítják meg. Ha nem érkezik rá AUDIO IN jel, akkor villoghat, nem fog semmi hallatszani. És egyszersmind az AUDIO IN beállítás semmilyen partneri kapcsolatban nem áll a MIDI OUT vagy MIDI THRU fogalmával Ha egy másik szintiből érkező MIDI utasítást át akarsz vezetni az Electribe-on egy harmadik szinti MIDI bemenetére, majd a harmadik szinti audió jelét akarod visszavezetni az Electribe AUDIO IN bemenetére, akkor nem jó úton jársz. Az Electribe-on villogó kis gombok azt jelzik hogy megkapja a szekvenciát, nem azt hogy továbbadja másnak. Ugyanakkor az Electribe az AUDIO IN-re visszaérkező AUDIO jelet a MIDI szekvenciának megfelelően szaggatja... szóval kétszeresen akarod ugyanazt a szekvenciát "megrángatni"? Vagy a koncepciód nem jó, vagy az Electribe-ot kell még kicsit tanulni Vagy nem értjük hogy mit is szeretnél valójában A konzekvenciád a MIDI MERGER-re vagy THRU BOX-ra a megfelelő megoldás.
  4. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Ez nem béna, hanem természetes és logikus "Fogadja, meg is jeleníti..." DE tovább küldeni nem fogja az OUT aljzaton... Ez minden MIDI-s eszköznél így van. Az OUT aljzat a saját maga által generált adatok OUT, azaz kimenete. Az adatok továbbküldésére a THRU aljzat szolgál(na), ha manapság nem hagynák le konkrétan mindenről. Nagyon-nagyon kevés olyan eszköz akad, amin egy kis kapcsolóval lehet a hátulján kapcsolni, hogy az aljzat OUT vagy THRU funkciót lásson el (például néhány korábbi KURZWEIL). És még kevesebb (ha egyáltalán létezik olyan), amiben szoftveresen MERGE-li és kiküldi a beérkező MIDI jelet is és a saját maga által generáltakat is egy csatlakozón (például YAMAHA KX88 masterkeyboard).
  5. Koródi Csaba

    Electribe 2 midi out

    Szerintem MIDI THRU-t nem fogsz tudni így összehozni. Ez korábban nekem is fájó pont volt, amikor PCM modult akartam vele meghajtani. Az OUT aljzat az csak a hangszer által létrehozott információkat küldi OUT, ahogy a nevében van. THRU csatlakozó nincs a készüléken. Az USB aljzattal nem próbálkoztál még? PC-n keresztüli oda-vissza kommunikációt biztosan meg tud valósítani és akkor a PC tud THRU eszközként viselkedni... persze a megfelelő hardveres kiépítéssel és a MIDI adatok helyes kicímzésével. A másik: Ahogy +Vader írta, az Electribe potijainak meghatározott CC funkciói vannak, csakis azt tudja kiküldeni MIDI csatornánként.
  6. Hú de régi ez a topik, viszont aktuális, mert azóta már MOXF-et gyűrök Az említett Insert FX a MOXF-ben (is) VOICE-hoz kapcsolódik. Egész pontosan minden egyes VOICE-nak 2 saját IFX-e lehet, ezt használhatja a MIX, vagy PERFORMACE módokban. Ennek megfelelően nem lehet hangszíneket másik IFX-be route-olni, hogy az említett két Hammond hangszín ugyanazon az egy IFX-en osztozzon. A MOXF-en 8 VOICE 2-2 IFX-je élhet a különböző módokban, vagyis összesen 16, szemben a KORG 5 IFX-ével. A KORG viszont cserébe az 5db IFX összevissza egymásba route-olhatóságát kínálja. Az elmúlt években ez a két effekt-elrendezés sok-sok csereberét okozott nekem
  7. Szia Gergely! Előtte fullra eltávolítottad az előző drivert, hogy csak ez az új menjen fel? A Preferenciáknál a MIDI IN-OUT portokon látszik valami? Ha igen, akkor váltogasd őket.
  8. https://www.korg.com/us/news/2019/0530/
  9. Nincs. Ma már nem az időnek készítik a hangszereket, hanem a profitnak.
  10. Koródi Csaba

    GAIA vs SuperNatural SYNTH

    Ez nem lehetséges. Nem fogod tudni rátenni a GAIA hangszíneket. Ezen felül viszont tényleg szinte egy az egyben hozza a VR09 a GAIA motorját. Sőt érdemes észrevenni, hogy a VR09 oszcillátora nem csak VA hullámformákat tud megszólaltatni mint a GAIA, hanem PCM multisamplé-ket is, vagyis sokkal szélesebb sounddizájn valósítható meg vele. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a VR09-en magán semmilyen hangszínszerkesztést nem lehet megvalósítani. Csak az iPad editorral lehet szerkeszteni. Míg a GAIA meg épp ellenkezőleg, az egész kezelőfelületét elénk tárja. Az egyébként külön vicces, hogy a VR09 iPad editora pont úgy néz ki, mintha lerajzolták volna a GAIA-t
  11. Ez teljesen nyilvánvaló. A felújítás nem a pénzspórolásról szólt, hanem a kihívásról és a szakmai kíváncsiságról.
  12. Azért ebben az írásban találtam pár igen tanulságos dolgot. Attól tekintsünk el, hogy micsoda fórral indult az úriember No meg a topik szempontjából ugyan igen guszta hangszert épített, de ugye ez sem a hordozható kategória Habár gyönyörű lett és kedvem lenne nekem is csinálni egyet otthonra Na de ami roppant tanulságos és elszomorító, hogy egy ilyen mérnöknek, aki ilyen projekteken vett részt (a Szalai fivérekkel együtt) dús gazdagnak kéne lennie és nem azon spórolni, hogy olcsóért vegyen valami lepukkant holmit mert nem akar sokat belefektetni. Ez nem őt minősíti, hanem a rendszert, engem meg elszomorít. Ami még nagyon szembeszökött és tanulságosnak találtam: 1. "(egyébként az AKAI-nak is fejlesztettünk egy hardveres Leslie pedált Rotator néven, ami azt hiszem sosem került forgalomba)" 2. "Nincs összehasonlítási alapom, de most már értem, hogy miért mondja mindenki, hogy egész más egy forgó rotoros hangfal, mint a legjobb szimuláció." Egyik tanulság, hogyan lehet úgy Leslie pedált fejleszteni, hogy nincs összehasonlítási alap? Másik tanulság... az igazi még annak is jobban tetszik, aki élvonalbeli fejlesztő adott eszköz szimulációjában Pedig hát pont azon dolgozik hogy minél jobban szóljon és módjában áll addig fejleszteni, amíg elégedett nem lesz vele
  13. Ez is csak számok között megoldás. Élő szituban, akció közben ez sem elég azonnali. Betettem kedvencbe
  14. Annyira nem szép, és a 27 kiló is brutális De mint lehetőség, nem rossz. Csak hát fűrészel az ember, szögel, ragaszt, forraszt, beleöl egy csomó munkaórát és lesz egy 27 kilós "szörnyszülötte", ami nem úgy működteti a hangszert, mint a saját billentyűzete. Mert van itt még egy gond. Fontolgattam, hogy mi lenne, ha csupán a kibelezett billentyű mechanikát operálnám bele az MX-be?... annyi helyet meg csak találok hogy beletegyem a MIDI billentyű kicsi elektronikáját is és MIDI-n összekötöm az MX agyával. Igen ám, de akkor csak MIDI-n keresztül hajtom az MX agyát, úgy pedig csak a MIDI billentyű aktív MIDI csatornájával tudok játszani. Az MX elveszítené minden live performance erényét, hiszen annak pont az a lényege, hogy a 16 PART-ot nulla másodperc alatt el lehet érni a felületéről és megjátszani a billentyűzetről. A MIDI billentyűvel ezt (is) elveszítjük. Mint ahogy azt is, hogy azután az MX-et MIDI billentyűzetként használva mást is meghajtsunk vele. Lehet bármilyen jó a mókolásunk, ilyen deffektes állapotokat idézünk elő magunknak és pont ez a bajom az egésszel, hiszen ez egy épeszű gyártói döntéssel mind megoldódna egy hangszeren belül. Részemről (mint igény) annyiról lenne szó, hogy ha manapság a gyártók egy elfogadható minőségű, 88 kalapács mechanikás hangszert meg tudnak csinálni kb. 12 kilóból... akkor ugyanazzal a billentyűzettel egy 61 billentyűs verzió csak kijönne 10 kilóból. Vagy neadjisten ne legyen kalapácsos, de tisztességes legyen. És akkor egyben van, kifogástalan, nem mókolt, nem 27 kg, hanem csak csináltak egy normális hangszert, ami meg szerintem egészséges elvárás lenne egy gyártó felé, aki hangszert gyárt, amely lényegének az 50%-át a billentyűzet adja. Nem hajszárítót, aminek mindegy milyen a nyele, vagy azon a kapcsoló, hanem HANGSZERT, amin játszani KELL. Mert ha mondjuk a hangszeren nem kéne játszani és csupán a tudása lenne a lényeg, akkor érteném a gyártók hozzáállását. Ma a gyártók körülbelül 5% figyelmet szentelnek még a közép kategóriás hangszerek billentyűzetére is. De némely felső kategóriás hangszernél sem jobb az arány. Hangszerről beszélünk, aminek a billentyűzet a szerves része... 50-50%-ban kéne arra is figyelmet fordítani. Tegnap megint voltam próbán az MX-el és újra megállapítottam hogy mennyire frankón szól. Az én tuningom nagyon sokat lendített a billentyűzetén, de mennyivel értékesebb darab lenne, ha nem leveszik a polcról a legolcsóbb keyboardjukat. És még csak nem is a YAMAHA a legrosszabb. A KROME-al sem jártam volna jobban, a KROSS-al meg egyenesen elvágtam volna magam élő zenélésre. Értem én hogy anyag spórolás, meg profit... de kérdem én: ha a hangszer megjelenésekor 250 ezer Forint, és 1-2 év múlva 175 ezer Ft... akkor mi lenne ha normális billentyűvel árulnák mondjuk végig 250 ezer Ft-ért? Ha a hangszer a köztudatban az igen jó billentyűzete és igen jó hangi adottságai miatt jó pozícióban van, akkor nem kell ordas leárazásokkal kidobni a hangszert és a tervezést a kukába. És még azt sem mondhatják, hogy azért nem terveznek frankó tartós hangszert, hogy megvedd a következőt... mert a következő is ilyen... vagy még rosszabb.
  15. Koródi Csaba

    MOXF6 - CSERE

    Szép és jó, és okos YAMAHA MOXF6-ot cserélnék NORD Electro 3-ra. Ha nagyobb modellt cserélnél, akkor a képen látható KORG Minilogue-al ki tudnám egészíteni. Félve írom, de érdekel Hammond SK1 is Avagy YAMAHA MODX6 is érdekelne a képen látható MOXF6 + Minilogue fejében. Más modell most nincs elképzelésben, de ajánlatokat, ötleteket meghallgatok. Csere oka: van egy MX61-em is, így a két hasonló hangszer egyike helyett szeretnék valami színpadi ügyest, vagy valami nekem újszerűt. Tatabányán vagyunk.
×
×
  • Create New...