Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.698
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    94
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on September 22

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

511 Megbízható

5 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

16.321 profil megtekintő
  1. Hú de régi ez a topik, viszont aktuális, mert azóta már MOXF-et gyűrök Az említett Insert FX a MOXF-ben (is) VOICE-hoz kapcsolódik. Egész pontosan minden egyes VOICE-nak 2 saját IFX-e lehet, ezt használhatja a MIX, vagy PERFORMACE módokban. Ennek megfelelően nem lehet hangszíneket másik IFX-be route-olni, hogy az említett két Hammond hangszín ugyanazon az egy IFX-en osztozzon. A MOXF-en 8 VOICE 2-2 IFX-je élhet a különböző módokban, vagyis összesen 16, szemben a KORG 5 IFX-ével. A KORG viszont cserébe az 5db IFX összevissza egymásba route-olhatóságát kínálja. Az elmúlt években ez a két effekt-elrendezés sok-sok csereberét okozott nekem
  2. Szia Gergely! Előtte fullra eltávolítottad az előző drivert, hogy csak ez az új menjen fel? A Preferenciáknál a MIDI IN-OUT portokon látszik valami? Ha igen, akkor váltogasd őket.
  3. https://www.korg.com/us/news/2019/0530/
  4. Nincs. Ma már nem az időnek készítik a hangszereket, hanem a profitnak.
  5. Koródi Csaba

    GAIA vs SuperNatural SYNTH

    Ez nem lehetséges. Nem fogod tudni rátenni a GAIA hangszíneket. Ezen felül viszont tényleg szinte egy az egyben hozza a VR09 a GAIA motorját. Sőt érdemes észrevenni, hogy a VR09 oszcillátora nem csak VA hullámformákat tud megszólaltatni mint a GAIA, hanem PCM multisamplé-ket is, vagyis sokkal szélesebb sounddizájn valósítható meg vele. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a VR09-en magán semmilyen hangszínszerkesztést nem lehet megvalósítani. Csak az iPad editorral lehet szerkeszteni. Míg a GAIA meg épp ellenkezőleg, az egész kezelőfelületét elénk tárja. Az egyébként külön vicces, hogy a VR09 iPad editora pont úgy néz ki, mintha lerajzolták volna a GAIA-t
  6. Ez teljesen nyilvánvaló. A felújítás nem a pénzspórolásról szólt, hanem a kihívásról és a szakmai kíváncsiságról.
  7. Azért ebben az írásban találtam pár igen tanulságos dolgot. Attól tekintsünk el, hogy micsoda fórral indult az úriember No meg a topik szempontjából ugyan igen guszta hangszert épített, de ugye ez sem a hordozható kategória Habár gyönyörű lett és kedvem lenne nekem is csinálni egyet otthonra Na de ami roppant tanulságos és elszomorító, hogy egy ilyen mérnöknek, aki ilyen projekteken vett részt (a Szalai fivérekkel együtt) dús gazdagnak kéne lennie és nem azon spórolni, hogy olcsóért vegyen valami lepukkant holmit mert nem akar sokat belefektetni. Ez nem őt minősíti, hanem a rendszert, engem meg elszomorít. Ami még nagyon szembeszökött és tanulságosnak találtam: 1. "(egyébként az AKAI-nak is fejlesztettünk egy hardveres Leslie pedált Rotator néven, ami azt hiszem sosem került forgalomba)" 2. "Nincs összehasonlítási alapom, de most már értem, hogy miért mondja mindenki, hogy egész más egy forgó rotoros hangfal, mint a legjobb szimuláció." Egyik tanulság, hogyan lehet úgy Leslie pedált fejleszteni, hogy nincs összehasonlítási alap? Másik tanulság... az igazi még annak is jobban tetszik, aki élvonalbeli fejlesztő adott eszköz szimulációjában Pedig hát pont azon dolgozik hogy minél jobban szóljon és módjában áll addig fejleszteni, amíg elégedett nem lesz vele
  8. Ez is csak számok között megoldás. Élő szituban, akció közben ez sem elég azonnali. Betettem kedvencbe
  9. Annyira nem szép, és a 27 kiló is brutális De mint lehetőség, nem rossz. Csak hát fűrészel az ember, szögel, ragaszt, forraszt, beleöl egy csomó munkaórát és lesz egy 27 kilós "szörnyszülötte", ami nem úgy működteti a hangszert, mint a saját billentyűzete. Mert van itt még egy gond. Fontolgattam, hogy mi lenne, ha csupán a kibelezett billentyű mechanikát operálnám bele az MX-be?... annyi helyet meg csak találok hogy beletegyem a MIDI billentyű kicsi elektronikáját is és MIDI-n összekötöm az MX agyával. Igen ám, de akkor csak MIDI-n keresztül hajtom az MX agyát, úgy pedig csak a MIDI billentyű aktív MIDI csatornájával tudok játszani. Az MX elveszítené minden live performance erényét, hiszen annak pont az a lényege, hogy a 16 PART-ot nulla másodperc alatt el lehet érni a felületéről és megjátszani a billentyűzetről. A MIDI billentyűvel ezt (is) elveszítjük. Mint ahogy azt is, hogy azután az MX-et MIDI billentyűzetként használva mást is meghajtsunk vele. Lehet bármilyen jó a mókolásunk, ilyen deffektes állapotokat idézünk elő magunknak és pont ez a bajom az egésszel, hiszen ez egy épeszű gyártói döntéssel mind megoldódna egy hangszeren belül. Részemről (mint igény) annyiról lenne szó, hogy ha manapság a gyártók egy elfogadható minőségű, 88 kalapács mechanikás hangszert meg tudnak csinálni kb. 12 kilóból... akkor ugyanazzal a billentyűzettel egy 61 billentyűs verzió csak kijönne 10 kilóból. Vagy neadjisten ne legyen kalapácsos, de tisztességes legyen. És akkor egyben van, kifogástalan, nem mókolt, nem 27 kg, hanem csak csináltak egy normális hangszert, ami meg szerintem egészséges elvárás lenne egy gyártó felé, aki hangszert gyárt, amely lényegének az 50%-át a billentyűzet adja. Nem hajszárítót, aminek mindegy milyen a nyele, vagy azon a kapcsoló, hanem HANGSZERT, amin játszani KELL. Mert ha mondjuk a hangszeren nem kéne játszani és csupán a tudása lenne a lényeg, akkor érteném a gyártók hozzáállását. Ma a gyártók körülbelül 5% figyelmet szentelnek még a közép kategóriás hangszerek billentyűzetére is. De némely felső kategóriás hangszernél sem jobb az arány. Hangszerről beszélünk, aminek a billentyűzet a szerves része... 50-50%-ban kéne arra is figyelmet fordítani. Tegnap megint voltam próbán az MX-el és újra megállapítottam hogy mennyire frankón szól. Az én tuningom nagyon sokat lendített a billentyűzetén, de mennyivel értékesebb darab lenne, ha nem leveszik a polcról a legolcsóbb keyboardjukat. És még csak nem is a YAMAHA a legrosszabb. A KROME-al sem jártam volna jobban, a KROSS-al meg egyenesen elvágtam volna magam élő zenélésre. Értem én hogy anyag spórolás, meg profit... de kérdem én: ha a hangszer megjelenésekor 250 ezer Forint, és 1-2 év múlva 175 ezer Ft... akkor mi lenne ha normális billentyűvel árulnák mondjuk végig 250 ezer Ft-ért? Ha a hangszer a köztudatban az igen jó billentyűzete és igen jó hangi adottságai miatt jó pozícióban van, akkor nem kell ordas leárazásokkal kidobni a hangszert és a tervezést a kukába. És még azt sem mondhatják, hogy azért nem terveznek frankó tartós hangszert, hogy megvedd a következőt... mert a következő is ilyen... vagy még rosszabb.
  10. Koródi Csaba

    MOXF6 - CSERE

    Szép és jó, és okos YAMAHA MOXF6-ot cserélnék NORD Electro 3-ra. Ha nagyobb modellt cserélnél, akkor a képen látható KORG Minilogue-al ki tudnám egészíteni. Félve írom, de érdekel Hammond SK1 is Avagy YAMAHA MODX6 is érdekelne a képen látható MOXF6 + Minilogue fejében. Más modell most nincs elképzelésben, de ajánlatokat, ötleteket meghallgatok. Csere oka: van egy MX61-em is, így a két hasonló hangszer egyike helyett szeretnék valami színpadi ügyest, vagy valami nekem újszerűt. Tatabányán vagyunk.
  11. Igen, a MODX8 is pálcikás. És igen nagy. Tudásban is nagy. Meg kijelzőben is nagy. Meg árban is nagy. Nem tudom a hátamon elvinni a buszon, a vonaton, adott esetben a bicón. Viszont többszáz olyan dolgot tud, amire nincs szükség a színpadon... ahogy a nagy touch kijelzőre sincs. Minden gyártónak van valamilyen frankó hordozható színpadi hangszer megoldása, és mindbe az épp elérhető legratyibb billentyűjüket tették: KORG PS60, YAMAHA MX61, ROLAND VR09. Ezek olyan hangszerek, amik sallang és túlzott tudás mentesen, maximális színpadi célszerűséget nyújtanak, egyszerű kezelhetőséggel ami a színpadon kézreáll, de azért minden műfaji igényt lefednek a hangzásukkal, és bármilyen utazó bandában elférnek a gitárokkal együtt. Csak a tervezők azt felejtették el, hogy ha már színpadi hangszert alkottak, akkor azt színpadra is fogják vinni és valaki majd játszani is szeretne rajtuk. Persze mindenre tudnék 2-3-4-szer annyiba kerülő 88 vagy 73 billentyűs megoldást meg workstationt mondani. De vajon mennyibe kerülne egy MX61, vagy egy PS60 normális billentyűzettel?
  12. Ilyen volt az első billentyűm 2000-ben. Az 19 év. Ilyet már nem szabad megvenni sajnos. Ráadásul a lecsapok 5 oktávot mutatvánnyal úgy szétvágja az ember a billentyűzet panelját a rengeteg áramkörrel, hogy többet nem fog működni.
  13. Viszont tényleg parttalan a picsogásom Úgyhogy inkább használjuk a topikot innentől a tapasztalatok megosztására az én nyavajgásom helyett
  14. A Studiologic SL73 Studio és az MX. Oké, az MX már megvan, de nyilván ha szétvágom, akkor annak annyi piaci értelemben Pont ez miatt az "akkora súly" miatt beszélek már itt napok óta egy 61-es méretű, élhető verzióról. De egy olyan hangszert már nem veszek meg hurcolni, amiben kalapácsot kell cserélni... most csak 3-at, aztán még 10-et... ha egyáltalán találni még bele. De közben nem is teljesíti az 5 oktávos, hordozható súly kritériumát, úgyhogy ez sem opció. Jaja, reparálni még reparáltam, sőt billentyűzet és kalapács donort is találtam hozzá. De attól még sajnos 35 kiló volt, a tokja pedig 15... mindenki össze tudja adni A lényeg, hogy egy olyan méretű billentyűzet, amibe bele lehet egy MX-et preparáni, az pont olyan súlyú és méretű lesz a végén, ami miatt nem jó már az MX88, vagy egy preparált RD600 sem. Van, 12 darab. Ebből 2 EP és nem én mondom meg hogy milyen effektet akarok rá. Ahogy az orgonánál sem. Gyakorlatilag a piacon az RD64 lenne az egyetlen hangszer, ami megfelelne annak amiről elkezdtem írni, csak épp hangban semmi nincs meg benne a szükségeshez. Nem tudnám helyettesíteni vele az MX-et, az hétszentség.
  15. Koródi Csaba

    KORG Pandora Stomp

    Fekete KORG Pandora STOMP cserélhető más, hasonló árkategóriájú kis multira. Van benne 9 Voltos akksi, idén még csak kétszer töltöttem, sokáig megy vele. A Pandora szép is, jó is, vasból is van, hibátlanul működik is, de nem gitárhoz, hanem szintihez vettem és ahhoz ezt most nem igazán érzem. Hátha más márka más típusa jobban fekszik. Ajánlatokat, ötleteket elfogadok. Tatabányán lakik.
×
×
  • Create New...