Jump to content
Ménemszól.hu

Koródi Csaba

Regisztrált tag
  • Tartalom számláló

    1.822
  • Csatlakozott

  • Utolsó bejelentkezés

  • Days Won

    109
  • Ennyit fórumozott

    24855d 3h 14m 7s

Koródi Csaba last won the day on August 21

Koródi Csaba had the most liked content!

Megbízhatósága

559 Megbízható

6 követő

Koródi Csaba tagunkról:

  • Rang
    Generális
  • Születésnap 1974-08-18

További Információ

  • Lakhely:
    Magyarország, Tatabánya
  • Érdeklődési kör
    Szintik, chillout

Kapcsolatfelvétel

  • Weboldalam
    http://www.szintimania.hu

Legutóbb az adatlapod nézték:

17.486 profil megtekintő
  1. Koródi Csaba

    Sampling

    Ennek megfelelően ez a sampler VST sajnos nem 64 Bit-es No, meg tapasztalatom, hogy míg a PC DAW kompromisszumos, addig egy iPhone, vagy iPad felfogható különálló “vas”-ként. Persze nem az, de kézben egy Roland SP-404, vagy egy iPhone a Koala samplerrel nem olyan nagy érvágás, mint egy számítógép DAW a vashoz képest. Főleg ha vinyl forrást tekintjük kiindulási pontnak.
  2. Koródi Csaba

    Sampling

    Hmm, el vagyok maradva... még az életben nem vettem egy doboz cigit sem :) Javaslom, hogy indítsuk el az “Appot vegyél cigi helyett” mozgalmat :)
  3. Koródi Csaba

    Sampling

    Szia! Ha akad a kezed ügyében egy iPhone, akkor a Koala Sampler-t ajánlanám feltétlenül: https://www.elf-audio.com/koala/ Ha nincs iPhone a kezed ügyében és kifejezetten vasat szeretnél első körben, akkor ROLAND SP-404-et, vagy AKAI MPC500-at ajánlanék. Ugyanakkor a fenti két vas bármelyikének az árának a feléből tudnál venni egy iPhone 6S-t és a KOALA Sampler-t használatba venni. Ez a kis program nagyon rendben van. Persze ha iPhone-ba invesztálsz, akkor számolni kell azzal, hogy egy-két perifériát (USB Camera Connection Kit, kontroller pad és hangkártya) be fogsz idővel szerezni, vagyis el fogod érni az említett vasak árát... de ezt elég apránként megtenni (vagy már amúgy is van valamilyen hangkártyád vagy kontrollered). A Koala Sampler funkcionalitása viszont szerintem többet nyújt az említett vasaknál, megbízhatóbb és több sample méretet tesz lehetővé. Update: pardon, most látom hogy Androidon is elérhető a Koala Sampler, nem kell iPhone-t venni hozzá. Így két doboz cigi árából bele lehet vágni a próbálkozásba 🙂
  4. Koródi Csaba

    Elektron model

    Üdv Lenyo! Szerintem a legalapvetőbb döntési szempont hogy milyen hangforrásra van szükséged. Milyen irányban érzel affinitást és kreatív energiákat magadban? A Model:Samples nevéből adódóan samplékkel dolgozik, vagyis amellett, hogy baromi jó, kreatív szekvenszer, egy új munkamódszer elsajátításához ad nagyágyút a kezed alá, és a samplingnek köszönhetően bármennyire lehetsz vele egyedi és kreatív. Ehhez azonban egyszer el kell sajátítanod az Elektron gondolkodásmódot, másodszor pedig a sample gyűjtögetéssel, válogatással, vagy akár field recordinggal magadnak kell összeszedned a sample alapokat. Szerintem egy ilyen eszköznél a sample gyűjtés, keresés és a nagyvilágban végzett felvételezés minimum 60-70%-ban kulcsa a sikernek, és nem maga a Model:Samples. Ugyanakkor ez a módszer egy új életérzést is ad, hogy onnantól kezdve a világon mindenben figyelheted a lehetőséget és nem árt, ha van egy digitális felvevőd MINDIG a zsebedben. Ezt az életérzést és a kreatív szabadságot tartom az előnyének. A hátrányának pedig azt tartom, hogy ha nem tudod kreatív sample tartalmakkal megalapozni a hangszert, akkor egy "üres doboz" van a kezedben. A Model:Cycles FM hangkeltésből építkezik. Az előnyének azt gondolom, hogy a Model:Samples-el ellentétben ott van a kezedben a hangforrás, nem kell kutatásokat, előzetes gyűjtést, felvételeket készítened, hanem magán az eszközön tudod elkezdeni megálmodni/kikísérletezni a hangzásodat. Tehát, öledbe veszed és instant neki állhatsz vele dolgozni. Hátrányának épp az említett FM-et tartom. Ha ügyes vagy, kened-vágod az FM-et, akkor jó dolgokat tudsz belőle kihozni, de ha bizonytalan vagy és nem válik be az FM hanggenerálás, vagy nem találod meg benne a kiskapukat amitől azt baromi jóvá teheted, akkor totál zsákutca. Ha jól értelmezem ezt az eszközt, akkor perkusszív hangkeltésre és dallam játszásra is használható, viszont ez meglátásom szerint macerás szekvenszerezéssel hozható össze. Aki vágja ezeket a cuccokat majd kijavít, vagy megerősít engem ebben 🙂 A fenti két modell mindegyike 6-6 TRACK timbrális, viszont a polifóniáról semmit nem sikerült az évek során kiderítenem, szóval lehet hogy minden egyes TRACK monofónikus, ami szintén megnehezíti a dallamos részek használatát. Sajnos a két elektron Model-ből egyikhez sem volt szerencsém tulajként, csak üzletben nyomkodni, az pedig kevés volt ahhoz hogy megértsem az Elektron gondokodásmódot. Annyit biztosan tudok, hogy mindkettő baromi kreatív, olyan emberkéknek való, akik szeretnek elrugaszkodni, nagyon újszerűen gondolkodni és kellő tudással, kreativitással rendelkeznek is hozzá. Egy földhöz ragadt, klasszikus szemléletű zenésznek szerintem zsákutcák. Ami miatt pedig belefogtam az írásba, az az MC-101. Én egy klasszikus szemléletű, földhöz ragadt zenész vagyok és az MC-101-et pontosan ilyen embereknek ajánlom. Nekem ez van. Látszólag egy nem túl bonyolult kis groovebox, megfejthetetlen tudással. Valójában viszont ez egy rohadt nagy hangmodul. Igaz, hogy csak 4 TRACK multitimbrális (szemben az Elektron-ok 6-jával), de cserébe 128 hang polifónikus. Egy TRACK bátran lehet a zongorától kezdve a vonósokon át mindenféle létező hangszer egészen a legvalótlanabb szinti hangszínig. A hangszerben gyárilag 3600+ hangszín van, ami tartalmazza kompletten például a ROLAND XV-5080 hangmodult és számtalan JUNO G, JUNO Stage hangszínt is, de ezt koronázza meg a benne található ZEN-CORE hangforrás, ami a mostani nagy FANTOM-okban is megtalálható, illetve a friss Roland Zenology szoftverszintetizátorban. Ez a Zen-Core most a Roland nagy fő csapásiránya, szinte naponta történik valami újítás változás ami közelebb hozza egymáshoz a Zen-Core motorral rendelkező hangszereket. Amit a Zenology szoftverszintiben kreál az ember, azt egy az egyben át lehet tenni az MC-101-be. A Zen-Core motor egy roppant összetett architektúra, ami végre összepasszintja a SuperNatural szintimotort és a PCM szintézisüket, vagyis egyaránt lehet benne VA hangszer viselkedést modellezni vagy PCM szintit... vagy a kettőt összekeverve... ezért ebben a Zen-Core-ban iszonyatosan el lehet rugaszkodni kreativitásban, a megszületett hangzásokat pedig teljesen hétköznapi zenész módjára tudjuk használni, vagyis az MC-101 szekvenszerére úgy (is) tudunk feljátszani, mint egy földhöz ragadt zenész... nem szükséges technikailag elmélyülni benne, mint egy Elektron szekvenszerében. De jöjjön a feketeleves. Az MC-101 SD kártyájára bármennyi hangszínkészletet fel lehet másolni ami készülhetett MC-707-ben vagy a Zenology szoftverben, ez az egész egy jó kis ökoszisztéma. DE az MC-101-en magán nem tudunk hangszínt mélyen editálni. Van pár művelet: burkoló görbét tudunk módosítani, új MFX-et tudunk hozzá szerkeszteni, szűrőt tudunk tekerni, de a Zen-Core mélyére nem tudunk belemenni. Ehhez kell egy Roland Cloud Pro előfizetés, aminek a havi díja 9 dolcsi. Ezért a díjért megkapjuk a Zenology szoftverszintit, az összes létező Zenology hangszíncsomaggal és EXP bővítő(kártyával), ami a számítógépes verzióban több mint 6000 hangszínt jelent, plusz megkapjuk az összes újonnan megjelenő Zen-Core hangszín packet, ami havi szinten 3-4 újabb csomagot jelent (most tartunk 34-nél ha jól emlékszem), és a "PRO" jelölés jelzi, hogy megkapjuk a Zen-Core motor teljes mélységű editálását. Ez itt a kulcs, vagyis amit a Zenology szoftverszintiben fullosan meg-editálunk, azt egy az egyben áttehetjük az MC-101-be. Na, nem kell megijedni, ezt a 9 dolcsis PRO előfizetést nem kell egész évben fenntartani. Van egy 3 dolcsis CORE előfizetési szint is, ami tartalmaz mindent a Zenology csomaghoz amit fent említettem, tehát a 6000+ hangszínt és az újonnan megjelenő csomagokat is, egyedül csak a mély editálást nem engedi. Nálam max a 3 dolcsis volt amire előfizettem, de most éppen ez sem él, mert elvagyok nélküle a hétköznapokban. Ha akarok pár totál saját hangszínt szerkeszteni, akkor egyetlen hónapra befizetem a 9 dolcsis szintet, készítek annyi hangszínt amennyit nem szégyellek, aztán lemondom az előfizetést. A PRO előfizetésben kreált és elmentett saját hangszínek a CORE előfizetésben is megmaradnak a DAW-ban, illetve exportálhatod az egész bankot hardvernek, így az MC-101 SD kártyáján is megmaradhat örökre a PRO előfizetés nélkül is. Egy tipp: még október 26-áig ingyen ki lehet próbálni a Zenology Pro előfizetést, úgyhogy ha gyorsan-gyorsan beleugrasz, full ingyen meghallgathatod hogy milyen hangszíneket tartalmaz a PRO előfizetés és milyen mélységű editálást tesz lehetővé a PRO verzió. Egy DAW kell hozzá persze, de az tudomásom szerint bármi lehet, ami enged külső VST-ket. Én például legyártottam magamnak ebben az ingyenes időszakban két olyan bankot, ami rám jellemző hangszíneket tartalmaz, így ha letelik a próba időszak, akkor megint elleszek előfizetés nélkül az MC-101-el. Nnna, ez így baromi hosszú volt, pedig csak a Zen-Core ökoszisztémáról írtam. Mit tehetsz még az MC-101-el számítógép és Roland Cloud előfizetés nélkül? Például sample mintákat is feltölthetsz rá dallamhangszernek... vagyis az Elektron Model:Samples-hez hasonlóan az MC-101-hez is gyűjthetsz a nagyvilágból hangokat, amiket WAV-ban felteszel az SD kártyára és be tudod tölteni úgy a hangszerbe, hogy azt kiosztja a billentyűzetre dallam játszáshoz, vagy betöltheted dob pad-ra perkusszív hang játszáshoz. A dob padra nem csak perkusszív WAV-okat lehet tenni, hanem loop-okat, vagy akár komplett dal részleteket. Én például úgy állítok össze az MC-101-ben "Backing track-et", hogy a PC-n Cubase-ben megalkotott zenémet feldarabolom stratégiai alkotóelemekre, majd beteszem az MC-101-be PAD-okra és a szekvenszerében lejátszási sorrendeket készítek belőlük, akár kombinálva, rétegezve is egymást... vagyis az MC-101-et félig-meddig statikus HD lejátszó-ként (is) használom, ugyanakkor a dal komponensei kombinálhatóak építkezéssel, vagy egymással, így akár menet közben átszabható a dal szerkezete (versszak, refrén, bridge stb.), ehhez pedig előre elkészített összeállításokat menthetünk le. Egy TRACK 16 Pad-ból, vagyis ennek megfelelően 16 komponensből tud építkezni. Egyébként 64 MB-nyi sample fér az MC-101-be. Ha ennyi elég a dalhoz, akkor marad még 3 TRACK-ünk, amik egyenként is polifónikusak és bármilyen Zen-Core hangszín rendelhető hozzájuk. Ha egy TRACK-et dallam sávnak használunk, akkor azon 16 CLIP található és mind a 16 CLIP-hez más-más hangszínt rendelhetünk, és persze minden TRACK 16 CLIP-el rendelkezve 16 féle szekvenciát játszhat, de ez meg már a szekvenszeres, élő dal építkezés, amiről még tudnék jó vaskos fejezetet írni, de már nem megyek bele 🙂 Én azt mondom, hogy ha technikás pali vagy, és elborult irányba szeretnéd trenírozni magad, és nem ragaszkodsz feltétlenül ahhoz hogy a "hangszer" hangszerként viselkedjen, akkor vágj bele bátran valamelyik Elektron-ba (én személy szerint a Samples-t preferálnám már a kirándulós hangszíngyűjtés miatt is 🙂 ). Ha viszont szereted az egyszerű, dolgokat, a hangszerre hangszerként gondolni, a szekvenszerre pedig hagyományos értelemben gondolni és nem sokat búvárkodni benne, akkor az MC-101 a Te géped... és a Zen-Core is azért igen sok kreativitásra ad lehetőséget... szerintem ha néha belemászik az ember, akkor több, jobb lehetőség van benne mint egy átlagos editálható hangszerben és egy-egy hónapnyi előfizetés hosszú időre elláthat hangszín munícióval... de persze van több mint 3600 gyári preset is, ami azonnal alkotásra sarkallhat.
  5. Koródi Csaba

    Maschine+ standalone

    Bocsi, itt valamit félrenéztél. Én Koródi Csaba vagyok, nem "Kilobeat"! Ne keverj össze minket 😄
  6. Koródi Csaba

    Maschine+ standalone

    Nyehe, szerintem a kettő nem zárja ki egymást 🙂 Ez egy számítógép nélkül használható standalone hangszer, de attól még nem kell hogy mindenkinek tetsszen, vagy ne találjon jobbnak mást 🙂 Viszont attól hogy mást jobbnak talál, attól még ez lehet egy számítógép nélkül használható standalone hangszer 😄
  7. Koródi Csaba

    KORG Pandora Stomp - CSERE

    Átlagosan normál állapotban lévő, jól működő KORG PANDORA STOMP effektemet cserélném: Line6 Roto Machine vagy Behringer RM600 Rotary Machine pedálra. Tatabányán vagyok. Meghallgatok egyéb ötleteket is. Alapvetően billentyűs vagyok, így a gitáreffektet szinte csak zajzárnak vettem, meg érdekességnek. De erre a típusra már nincs igazán szükségem.
  8. Koródi Csaba

    Akai MPC Beats Free

    Először nekem sem jött meg. Másnap kértem még egyszer ugyanarra a címre és fél perc alatt megjött. Szerintem tumultus volt. Majd írd meg hogy az eredeti 10 évvel ezelőtti vashoz képest hogy jön be 🙂 Szerintem baromi frissen szól, de számomra nagyon átláthatatlan...
  9. Koródi Csaba

    Akai MPC Beats Free

    Elnézést, ma betojtam 🙂 A napokban említettem, hogy milyen állat ez az MPC Beats, de én már hozzászoktam a Cubase-emhez... blablabla... Hát, ma felfedeztem, hogy a Cubase-ben beépülő modulként jelen van ez az egész MPC Beats. Persze biztosan mindenhol elregélték, meg leírták, de bennem most tudatosult, miután nyitottam egy MPC Beats tracket a Cubase-ben 🙂 Azt hiszem lesz pár YouTube oktatóvideó megnézésem 🙂
  10. Koródi Csaba

    Akai MPC Beats Free

    Egyetértek. Mindjárt el is indítom újra 🙂 iPad-en már régóta használom az iMPC Pro2-őt, szóval nekem abszolút nyerő az MPC érzés 🙂
  11. Koródi Csaba

    Akai MPC Beats Free

    Múlt héten kipróbáltam. Baromi frissen szól. Nagyon jó, nekem az ingyenes verzió is elég. Mondjuk rendesen tanulni kell (kéne). Biztosan fogok még próbálkozni vele, de egyelőre nem tudom mellőzni a Cubase-t. Ha ezzel kezdeném most a tanulást és a DAW-ot, akkor használnám.
  12. Koródi Csaba

    Csörgődob

    Sima ügy. Kis gyakorlás kell csak, de megéri az eredmény miatt is és a zenéhez/zenéléshez fűződő viszony miatt is. Én mondjuk csak jobb kézzel tudok csörgőzni, de a country zenekaromban élőben, a bal kézzel orgona szőnyeget nyomtam, jobbal meg csörgőztem. A ritmustartást muszáj volt megtanulni, mert a dobos nagyon szigorúan vette... akár koncert közben is rámsandított ha egy kicsit félrementem 🙂 Egy idő után ugyan olyan természetes mint bármi más. A shaker egy kicsit érzékenyebb téma, bármennyire meglepő is. Számít a zene tempója, a játszani kívánt ritmizáció és a shaker mérete is. Ha lassú számnál túl kicsi shakerrel próbálkozol, akkor a Jedi erő sem segít 🙂 Ha jó gyors számnál meg nagyot rázol, akkor leszakad a karod a szám végére. Meg kell találni az adott tempóhoz az optimális shaker méretet, mert számít hogy mekkora utat kell bejárniuk a kis golyóknak, és mit tudsz kezdeni a tehetetlenségükkel.
  13. Koródi Csaba

    Csörgődob

    Erre én is valódi csörgőt használok. Csak gyakorolni kell kicsit, biztosan nem árt 🙂 Viszont kétség kívül a legolcsóbb módja és szerintem a leggyorsabb is, mert nulla programozással úgy cirádázza az ember ahogy akarja és élő hangulatot kap.
  14. Bizony, az az ékszíj volt. A gumi idővel az állásban egy ragacsos takony lesz 🙂
  15. Ez igen, így van. Én egy másik vetületére gondolnék a dolognak: akik hackintosh-t csináltak, egyikük sem vett volna MAC-et. Így általuk egyetlen vevőtől sem esett el az Apple 🙂 Az persze egy másik kérdés, hogy attól még az Apple szellemi termékét használták... fujj 🙂 De vevőszámban nem oszt nem szoroztak 🙂
×
×
  • Create New...